Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 245 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 10  Next
Author Message
PostPosted: 04 Aug 2014 10:54 

Naam: Kamohelo Mokotjo
Positie: Verdedigende middenvelder
Contract: 2016
Leeftijd: 23 jaar
Kamohelo Mokotjo leidde PEC Zwolle zondag naar de winst in de strijd om de Johan Cruijff Schaal. De middenvelder wordt gelinkt aan Ajax.
"Ik ben klaar voor de volgende stap", reageerde Mokotjo voor de camera's van FOX Sports. "Maar het moet wel een goede club zijn. Ajax? Je weet maar nooit. Er is interesse van meerdere clubs."

Mokotjo liet even later wel weten dat Ajax zijn voorkeur geniet. "Ik wil best naar Ajax, wie wil er nou niet voor Ajax voetballen? Ik weet niet of het op tijd wordt geregeld, maar ik hoop van wel. Ik hoop dat ik de juiste keuze maak."

Diesel
In Zwolle groeide de Zuid-Afrikaan vorig jaar al uit tot één van de beste spelers in de Eredivisie, nadat hij bij Feyenoord op een zijspoor was geraakt. "Ik denk niet zo veel meer aan Feyenoord. Ik heb er veel geleerd, maar helaas speelde ik niet zo vaak als ik wilde."

"Om eerlijk te zijn startte ik vandaag wat langzaam, ik weet niet hoe dat kwam. Maar de trainer zegt altijd: 'Je bent een soort diesel.' Later in de wedstrijd kom ik echt op gang en dan kan ik niet stoppen. Ik denk dat we vandaag de zege meer wilden dan Ajax."
Bron: goal.com

Post subject: Re: Kamohelo Mokotjo
PostPosted: 04 Aug 2014 11:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik verwacht niet dat Blind vertrekt dus zie Mokotjo ook niet komen helaas.

PostPosted: 04 Aug 2014 15:27 

Kan natuurlijk ook wanneer Moisander vertrekt.

PostPosted: 05 Aug 2014 09:51 

Droomaankoop: Lionel Messi
Andere clubs nu ook belangstelling, haast geboden dus. Pec.wil Lukoki, moet iets geregeld kunnen worden lijkt me..... Overal moet je een goede vervanger hebben, ook op 6. We hebben nu geen goede vervanger voor Blind. Als deze man nou extreem duur zou zijn kan ik begrijpen dat je aarzelt, nu niet. Actie dus!!

PostPosted: 05 Aug 2014 10:25 

Had het met een collega gister al over. Mokotjo zal wel naar een concurrent vertrekken en vervolgens wordt Blind op het laatste moment verkocht...

PostPosted: 05 Aug 2014 10:50 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Snap het ook niet. Met Viergever, Milik, Muric en Zivkovic ging AJAX wel proactief te werk.
De kans dat Blind en/of Moisander vertrekt is levensgroot aanwezig. Is het niet nu dan wel in de winterstop. En met de koop van Mokotjo kun je met Lukoki ook nog een speler wegwerken op de balans.

PostPosted: 05 Aug 2014 11:05 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Voor Moisander is dus Viergever al gekomen he.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 05 Aug 2014 11:09 
Beheerder

Mokotjo kan wel als vervanger fungeren van Moisander. Met Blind, Boilesen en Viergever kun je ook schuiven.

PostPosted: 05 Aug 2014 12:38 

Inderdaad. Gewoon Viergever op z'n beste positie gebruiken.

Ik denk dat Moisander een beetje is uitgewerkt bij Ajax. Die vindt de motivatie wat minder, en zit met z'n hoofd in de transferperikelen. Viergever is een frisse kracht met ervaring die volop gemotiveerd is. Moisander mag wat mij betreft dus vertrekken, indien er een leuke club voor hem gevonden wordt.

Dan schuif je dus gewoon Viergever weer een positie naar achter waar hij de concurrentie met Denswil en Boilesen aangaat voor 2 posities. Dan hoef je die nutteloze Dijks ook niet meer te gebruiken.

Dan kan Mokotjo de strijd aangaan met Blind (Er is niks mis met gezonde concurrentie), en Mokotjo moet ongeveer 3 miljoen kosten. Er kan altijd iets van de vraagprijs af, en je kunt Lukoki er tegen ruilen (zijn wij meteen af van een overbodige speler). Dus 2 miljoen + Lukoki lijkt me een werelddeal.

Kan Mokotjo eventueel een jaar wennen achter Blind. Die zal waarschijnlijk ook wel een keer willen vertrekken, en dan hebben we een goede speler achter de hand die z'n positie kan overnemen.

Bazoer is nog maar 17 jaar en nog lang niet klaar om het over te nemen. Als verdedigende middenvelder is het vooral noodzaak dat je tactisch en mentaal enorm goed bent. Daar twijfel ik bij Bazoer nog aan. Die heeft nog wel 2 jaar nodig, dus dat mag ook geen argument zijn.

PostPosted: 05 Aug 2014 14:42 

RogerGarcia wrote:
Ik denk dat Moisander een beetje is uitgewerkt bij Ajax. Die vindt de motivatie wat minder, en zit met z'n hoofd in de transferperikelen.
Dit is al de zoveelste keer dat ik zo'n bewering hoor hier. Ben het er absoluut niet mee eens. Ook dit is weer puur giswerk. Hoe makkelijk Moisander na twee goede jaren zo makkelijk ineens afgeserveerd wordt omdat hij blijkbaar in de voorbereiding geen goed niveau heeft gehaald. We hebben net de eerste echte wedstrijd gehad, wat kan die voorbereiding schelen. Als daar alles vanaf moet hangen........

Dessalnietemin ben ik het wel mee eens dat Ajax er goed aan zou doen om een speler als Mokotjo te halen. De kans is inderdaad heel reëel dat óf Blind óf Moisander vertrekt. Ook is het maar de vraag hoe lang Denswil nog bij Ajax blijft. En zelfs als ze niet vertrekken is het geen overbodige luxe.

PostPosted: 06 Aug 2014 10:13 

'FC Twente heeft zich bij zijn zaakwaarnemer gemeld'
Woensdag, 6 augustus 2014 om 10:07
FC Twente verkoopt Quincy Promes aan Spartak Moskou en zal een deel van die transfersom waarschijnlijk investeren in de komst van een nieuwe middenvelder. Hakim Ziyech van sc Heerenveen is al een tijdje in beeld, maar ook Kamohelo Mokotjo van PEC Zwolle is een speler die Twente interesseert. Het eerste contact is gelegd en dat is slecht nieuws voor Ajax.

De Amsterdammers zien in Mokotjo een mogelijke vervanger voor Daley Blind, die deze maand nog wel eens een transfer naar het buitenland zou kunnen gaan maken. "Het verhaal is heel helder voor ons", zegt Gerard Nijkamp, technisch directeur van PEC, tegen Voetbal International. "Maar als Ajax niet uitkijkt, lopen ze wel het risico dat Kamo nog door een andere club wordt weggeplukt."
Nijkamp bevestigt de belangstelling uit Enschede: "Twente heeft zich inderdaad bij de zaakwaarnemer van Kamo gemeld. De volgende stap is dat ze bij ons gaan aankloppen, denk ik", aldus de sportbestuurder. PEC vraagt anderhalf miljoen euro voor Mokotjo, die er een jaar in Overijssel op heeft zitten en dinsdag ook in verband werd gebracht met PSV, Anderlecht en Club Brugge. De ambitieuze Zuid-Afrikaan gaat graag een stap hogerop.

Aldus voetbalzone. 1.5 miljoen :shock:

PostPosted: 06 Aug 2014 10:38 

Als de vraagprijs inderdaad 1,5 miljoen is snap ik niet dat hij nog niet in een Ajax-shirt rond loopt. Absolute no-brainer, zelfs als Blind niet vertrekt.
Als Mokotjo naar een concurrent verkast en Blind en Moisander alsnog vertrekken wordt ik gek.

Vraag me nu ook af hoeveel Ajax voor Lukoki wil vangen.

PostPosted: 06 Aug 2014 10:44 
Beheerder

Misschien heeft AJAX wel iemand anders op het oog en is Mokotjo een rookgordijn?
Anders snap ik het ook niet waarom hij al niet is binnengehaald.

PostPosted: 06 Aug 2014 12:32 

Natuurlijk vraagt PEC niet maar anderhalf miljoen. Wat een kul.

PostPosted: 06 Aug 2014 13:05 
Erelid

Bert wrote:
Ja lijkt mij ook en helemaal als Ajax, PSV en Twente interesse hebben.

PostPosted: 06 Aug 2014 16:31 

343 wrote:
Misschien heeft AJAX wel iemand anders op het oog en is Mokotjo een rookgordijn?
Anders snap ik het ook niet waarom hij al niet is binnengehaald.
Heb het idee dat ze meer op zoek zijn naar een routinier (vandaar ook de mogelijke benadering van Van der Vaart).
Ik had het iig wel geweten..

PostPosted: 07 Aug 2014 08:37 

Bert wrote:
Als we het AD mogen geloven dus rond met Twente voor circa 1,5 miljoen. :(

PostPosted: 07 Aug 2014 08:53 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Nu gaan we echt kijken of Mokotjo niet gewoon een seizoen boven z'n kunnen heeft gespeeld, of dat het een echt goede speler is. Het is niet voor niets namelijk dat die bij Feyenoord is mislukt.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 07 Aug 2014 09:20 

Ovenwant wrote:
Nu gaan we echt kijken of Mokotjo niet gewoon een seizoen boven z'n kunnen heeft gespeeld, of dat het een echt goede speler is. Het is niet voor niets namelijk dat die bij Feyenoord is mislukt.
Hij is niet per se mislukt bij Feyenoord. Onder Been speelde hij vrijwel altijd (behoorlijk verdienstelijk), toen was hij nog maar 19 jaar. Echter, toen Koeman kwam had kreeg hij ineens totaal geen vertrouwen meer. Die zag Clasie als eerste optie voor VMC en Vormer als tweede optie. Mokotjo moest zich richten op rechtsback achter Janmaat, dat is natuurlijk niet zijn positie.

Mokotjo is echt een goede speler. Dit is niet buiten zichzelf uitstijgen. Hij speelde het hele seizoen erg constant.

PostPosted: 07 Aug 2014 09:41 

RogerGarcia wrote:
Ovenwant wrote:
Hij is niet per se mislukt bij Feyenoord. Onder Been speelde hij vrijwel altijd (behoorlijk verdienstelijk), toen was hij nog maar 19 jaar. Echter, toen Koeman kwam had kreeg hij ineens totaal geen vertrouwen meer. Die zag Clasie als eerste optie voor VMC en Vormer als tweede optie. Mokotjo moest zich richten op rechtsback achter Janmaat, dat is natuurlijk niet zijn positie.

Mokotjo is echt een goede speler. Dit is niet buiten zichzelf uitstijgen. Hij speelde het hele seizoen erg constant.
Idd en viel zeer positef op zowel in de wedstrijden tegen grote clubs als tegen kleine clubs. Vaak is het met spelers van dat soort clubs OF ipv EN.

Had van mij best de strijd mogen aan gaan met Blind op VM, winnaar zou bij mij niet bijvoorbaat vast hebben gestaan.......

PostPosted: 07 Aug 2014 09:51 

Pffff. Gaat voor 1.5 miljoen naar Twente. Je had zelfs van een overbodige speler als Lukoki af kunnen komen in een deal met hun. Maar nee, we laten dit buitenkansje lopen. Wat waardeloos wederom.

PostPosted: 07 Aug 2014 10:15 

Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Voor 1,5 miljoen was het een buitenkansje. In Mokotjo zag ik bijvoorbeeld veel meer dan in Duarte die vorig jaar gekocht is. Daar heb ik nooit wat in gezien. Jammer, want achter Blind hebben we eigenlijk alleen Bazoer. Mokotjo was de verbeterde versie van Enoh. De Enoh die wel kan voetballen

PostPosted: 07 Aug 2014 10:27 

Mokotjo vergelijk ik meer met Anita. Alleen had Anita wat meer duelkracht, maar heeft Mokotjo wat meer drive.

PostPosted: 07 Aug 2014 11:39 
Beheerder

https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 8145541120
Zoals ik al dacht; AJAX had en heeft iemand anders op het oog. Anders laat je Mokotjo niet glippen voor 1,5 miljoen. PEC krijgt overigens 9 ton en Feyenoord 6 ton (clausule).

PostPosted: 07 Aug 2014 12:04 

Ik ben wel benieuwd wie ze dan op het oog hebben als mogelijke vervanger van Blind. Een betere dan Mokotjo zal behoorlijk duurder zijn. Buitenkansje was dit.

Post new topic  Reply to topic  [ 245 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 10  Next

All times are UTC+02:00