Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 245 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 10  Next
Author Message
PostPosted: 23 Aug 2012 23:47 

Vind ik ook, een topspeler moet op meerdere plekken terecht kunnen. Komend weekend zou een ideale mogelijkheid zijn om het te proberen, tegen een zwak NAC. Mooisander en Toby worden het vaste koppel int centrum, Poulsen nog niet wedstrijdfit.. Ik zou het wel eens willen zien.

PostPosted: 24 Aug 2012 23:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Dat kan prima, als hij wat meer ervaring heeft. Ricardo komt net kijken! Laat hem nou eerst even rijpen op zijn stekkie in de verdediging en daarna kijken we wel of hij ergens anders ook gebruikt kan worden. Je kan moeilijk van hem verwachten dat hij nu al een topspeler is.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 25 Aug 2012 00:10 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Stormrage wrote:
Dat kan prima, als hij wat meer ervaring heeft. Ricardo komt net kijken! Laat hem nou eerst even rijpen op zijn stekkie in de verdediging en daarna kijken we wel of hij ergens anders ook gebruikt kan worden. Je kan moeilijk van hem verwachten dat hij nu al een topspeler is.
Dat verwacht ik ook niet. Maar toen had AJAX ook nog niet de beschikking over Poulsen en Moisander.
Verder nogmaals; echte toppers kunnen op meerdere plekken spelen. Ook al zijn ze jong. Aron Winter bijv. speelde in zijn eerste seizoen bij AJAX 1 op zijn 19-de als centrale verdediger, verdedigende middenvelder, rechtermiddenvelder en aanvallende middenvelder en deed dat allemaal even goed. Van Rhijn kan best incidenteel en als de nood hoog is op een andere positie spelen zonder dat dat zijn progressie schaadt. Emanuelson was gewoon niet goed genoeg/niet geschikt voor AJAX.

PostPosted: 01 Jun 2013 11:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank Rijkaard
Droomaankoop: Rafal Wolski
Seizoenskaart: 112
Eens even zien wat de ontwikkelingen gaan zijn rondom Nemanja Gudelj.

Als je onze selectie erop nakijkt, hebben we dus Poulsen (op leeftijd), Enoh (te weinig inzicht) en Fabian Sporkslede en Ilan Boccara alhoewel ik van beide zwaar gecharmeerd ben die beide een gedeelte van het potentieel (door gebrekkige anticipatie en flexibiliteit) nog niet hebben en eigenlijk achterin moeten opdoen. Dus in de wijdte lijkt het genoeg, in de reiklengte vind ik het wel een van de zwakste plekken. Aangezien Denswil het laatst een keer puik heeft ingevuld zou dat ook nog kunnen, maar ik hoop dat hij het snelst minuten mag maken op de oude plaats van Vertonghen. Qua concurrentie voor echt verdedigende middenvelders vind ik het dun gezaaid.

Aangezien De Boer ook nog weleens schuift qua accenten, kan het ook zo zijn dat er weer een type Anita wil neerzetten op die '6' positie, dus dan kun je verder gaan met bijvoorbeeld Bazoer. Maar hoogstwaarschijnlijk (kijkend naar de afgelopen twee zomervoorbereidingen) laat hij zoveel mogelijk staan van vorig seizoen. En zullen de twee posities waarschijnlijk vrijkomen van De Jong en Eriksen, en solliciteert Fischer naar de rol van Eriksen. Wat ze met die andere positie doen, kan naar Serero neigen of Maher.

Oftewel: wie geeft er een juist voorstel voor het middenveld van volgend seizoen? Divers, complementair en sterk. En wat bouw je eromheen?

PostPosted: 01 Jun 2013 14:00 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Droomaankoop: KJH
Seizoenskaart: Helaas (nog) niet
Website: http://www.meet4football.webnode.nl
Zolang het goed staat, hoef je niet veel te veranderen. Ons middenveld stond vaak goed in de wedstrijden, daarom hebben we ook zo weinig verloren. Weliswaar veel gelijkgespeeld, maar dat geeft wel aan dat we stabiel zijn geweest. Schone als VMC tegen de makkelijke ploegen, en Poulsen tegen de lastige is gewoon ideaal. Boccara vind ik zeker wel een speler met veel potentie, die moet gewoon meer minuten krijgen (denk aan beker, invalbeurten enz).

Wat je ook zou kunnen doen is Moisander doorschuiven naar VMC, maar die heeft het gewoon goed gedaan als LCV. Wanneer we met twee nieuwe spelers centraal gaan spelen (want ik ga er van uit dat Toby vertrekt), zal het je veel punten gaan kosten omdat het ingespeeld moet raken op elkaar. Moisander is een leider, dat heeft hij bij AZ ook laten zien. Die moet je gewoon dus laten staan met een Veltman/Denswil.

Bazoer is een sterke CV en die heb ik bij toernooien ook op het middenveld zien spelen. Dat zullen ze vooral doen zodat zijn handelingsnelheid omhoog moet, waar hij later van zal profiteren als hij achterin speelt (immers willen wij spelen met opbouwende verdedigers, en daar sta ik volledig achter).

Voor de aanvallende posities op het middenveld heb je (indien de Jong en Eriksen beiden vertrekken) nog altijd Schone, Serero, Klaassen, Andersen en eventueel Fischer. Een middenveld met veel potentie, maar daar moet gewoon een speler bij die al wat meer wedstrijden gespeeld heeft in de Eredivisie, want alleen talent ga je het niet redden. Schone vind ik als VMC beter, omdat hij daar meer tijd heeft. Wanneer hij meer onder druk komt te staan, gaat het wat vaker fout bij hem. Ik heb het al vaker gezegd, en jullie kunnen het ook bij mijn droomaankoop zien: Ik wil gewoon Maher zien komen. Een speler die ons op niveau zal houden, en die de tegenstander kapot kan spelen. Zet daarnaast een Serero, die heeft al vaak genoeg laten zien dat hij het niveau aankon voor zijn blessure. Kan lekker combineren, en is ook nog eens dynamisch. Ideaal in deze tijd. Geef Klaassen en Andersen gewoon hun minuten (beker, invalbeurten etc). En je middenveld voor volgend seizoen staat als een huis :)

PostPosted: 01 Jun 2013 14:20 

Dus jij denkt aan Maher-Schöne-Serero en achter de hand Andersen, Poulsen en Klaassen als ik het goed begrijp en eventueel Fischer en Boccara (en ook nog Meleg zou je denken).

Denk je als je kritisch bent dat daar qua diversiteit, complementariteit en sterkte geen nadelen aan vastzitten? Jij hamert duidelijk op balcirculatie, maar het lijkt eentonig qua variatie.

Uit jouw groep zou ik kiezen voor Klaassen-Andersen-Meleg, met achter de hand Boccara, Maher en Fischer en op het derde plan pas Schöne, Poulsen en Serero.

PostPosted: 01 Jun 2013 14:36 

Balcirculatie is inderdaad nodig tegen verdedigende ploegen, tegen andere ploegen (PSV etc) zou ik spelen met Serero - Poulsen - Maher. Die passen zeker allemaal bij elkaar. Poulsen is gewoon de bikkel/sloper op het middenveld, die de bal snel inlevert. Serero de dynamische middenvelder, die de bal snel kaatst en dan de aansluiting zoekt bij de spits. Maher kan wat meer teruggetrokken spelen, en de juiste steekballen geven op de spits/vleugelspelers. Genoeg diversiteit dus.

Jij wil dus zeggen dat je met drie jonge talenten op het middenveld wil gaan spelen, die nog amper ervaring hebben in het eerste elftal? Schone passeer je dus gewoon, die een goed seizoen achter de rug heeft, net als Poulsen? En wie van die drie is dan de VMC, of heb je dat niet nodig?

Iedereen heeft zijn eigen visie, en dat is prima. Maar dat middenveld wat jij nu noemt is absoluut niet serieus te nemen (Wel voor Jong Ajax misschien, maar zelfs dan zal er een VMC spelen in de vorm van Boccara/Sporkslede of een ander).

PostPosted: 01 Jun 2013 14:40 
Erelid

Donlau wrote:
Zolang het goed staat, hoef je niet veel te veranderen. Ons middenveld stond vaak goed in de wedstrijden, daarom hebben we ook zo weinig verloren. Weliswaar veel gelijkgespeeld, maar dat geeft wel aan dat we stabiel zijn geweest. Schone als VMC tegen de makkelijke ploegen, en Poulsen tegen de lastige is gewoon ideaal.
Het was vooral de verdienste van De Jong en Eriksen dat het middenveld goed stond.
Donlau wrote:
Ik heb het al vaker gezegd, en jullie kunnen het ook bij mijn droomaankoop zien: Ik wil gewoon Maher zien komen. Een speler die ons op niveau zal houden, en die de tegenstander kapot kan spelen. Zet daarnaast een Serero, die heeft al vaak genoeg laten zien dat hij het niveau aankon voor zijn blessure.
Als je met dat middenveld gaat spelen komt je verdedigende middenvelder met een te grote ruimte te spelen. Het is af en toe aardig wat Serero doet in balbezit, maar doet vrijwel niks in het verdedigde werk op het middenveld. Dan word het voor de tegenstander wel erg makkelijk gemaakt.

PostPosted: 01 Jun 2013 14:47 

Hij kan dat zeker wel gaan veranderen, maar daar moet je hem in aansturen en begeleiden. Maar daar moet hij wel ervaring voor opdoen om dat te gaan verbeteren. Bovendien vind ik het wel mee vallen, want bijv toen tegen Heerenveen zag je hem ook gewoon verdedigen op het middenveld. Weliswaar ging hij toen over de grens op gegeven moment, maar dat is dus het punt met ervaring opdoen wat ik bedoel. Wel is het voordeel dat je de tegenstander snel onder druk kan zetten, waardoor je de bal al heb voordat hij uberhaupt bij onze VMC terecht komt. Dat is ook de intentie waar altijd mee speelt, en daar kan Serero dus zeker wel wat aan toevoegen.

PostPosted: 01 Jun 2013 14:49 

Donlau wrote:
Balcirculatie is inderdaad nodig tegen verdedigende ploegen, tegen andere ploegen (PSV etc) zou ik spelen met Serero - Poulsen - Maher. Die passen zeker allemaal bij elkaar. Poulsen is gewoon de bikkel/sloper op het middenveld, die de bal snel inlevert. Serero de dynamische middenvelder, die de bal snel kaatst en dan de aansluiting zoekt bij de spits. Maher kan wat meer teruggetrokken spelen, en de juiste steekballen geven op de spits/vleugelspelers. Genoeg diversiteit dus.

Jij wil dus zeggen dat je met drie jonge talenten op het middenveld wil gaan spelen, die nog amper ervaring hebben in het eerste elftal? Schone passeer je dus gewoon, die een goed seizoen achter de rug heeft, net als Poulsen? En wie van die drie is dan de VMC, of heb je dat niet nodig?

Iedereen heeft zijn eigen visie, en dat is prima. Maar dat middenveld wat jij nu noemt is absoluut niet serieus te nemen (Wel voor Jong Ajax misschien, maar zelfs dan zal er een VMC spelen in de vorm van Boccara/Sporkslede of een ander).
Als ik jou goed belees, denk je dat Serero een soort Kagawa is. Daarover verschillen wij gigantisch van mening, ik zie in hem niet een speler met torinstinct en steekpasses. Inderdaad wel een speler met aanstalten om te scoren, maar daarmee ben je er nog niet.

Dus het middenveld zonder Schöne zorgt dat Maher meer achter de linie kan kruipen, dus je geeft aan dat er overlap is. Waarom zou je dat dan gewoonlijk toch samen opstellen?

In het dikgedrukte stuk, had je gewoon het leesteken moeten gehoorzamen. Ik verwacht meer van oogappels als Andersen (een soort Laudrup) en Klaassen (een soort Litmanen) dan van Schöne, en meer van Meleg dan van Poulsen. Hoe sneller je zult laten inspelen, hoe sneller zij zich ontwikkelen tot de klasse die wij bij Ajax graag hebben. Daarin ben ik dan vrij voorbarig, maar ik geloof in wat ik doorzien heb. En ik ben het eens met Bart over het oude middenveld.

Last edited by esquire0346 on 01 Jun 2013 14:53, edited 3 times in total.

PostPosted: 01 Jun 2013 14:49 
Nieuwsredacteur

Ik vind Maher en Serero ook wat teveel van het zelfde type. De balans met Eriksen (technisch, overzicht) en De Jong (sterker, aansluiting spits) is prima. Die gaan dan waarschijnlijk beiden weg, en dan zou ik zorgen dat je twee dezelfde types hebt. Maher voor Eriksen, maar over Van Ginkel voor De Jong twijfel ik dan nog. En je moet je jeugd ook niet achterhouden natuurlijk. Ik hoor mensen weleens dat Klaassen een type De Jong is, maar hij is net een jaar geblesseerd geweest en ik heb nog te weinig van hem gezien.

Het is eigenlijk jammer dat we zoveel kleine technische middenvelders hebben. We lijken Barca wel. ;)

PostPosted: 01 Jun 2013 18:01 

Jnp wrote:
Ik vind Maher en Serero ook wat teveel van het zelfde type. De balans met Eriksen (technisch, overzicht) en De Jong (sterker, aansluiting spits) is prima. Die gaan dan waarschijnlijk beiden weg, en dan zou ik zorgen dat je twee dezelfde types hebt. Maher voor Eriksen, maar over Van Ginkel voor De Jong twijfel ik dan nog. En je moet je jeugd ook niet achterhouden natuurlijk. Ik hoor mensen weleens dat Klaassen een type De Jong is, maar hij is net een jaar geblesseerd geweest en ik heb nog te weinig van hem gezien.

Het is eigenlijk jammer dat we zoveel kleine technische middenvelders hebben. We lijken Barca wel. ;)
Bij Barca heeft het ook gewerkt, dus hopelijk ook bij ons :P Maar ik ben dus benieuwd hoe het ingevuld gaat worden, want er zijn verschillende opties! Veel zal denk ook afhangen van de voorbereiding!

PostPosted: 01 Jun 2013 18:10 
Nieuwsredacteur

Maar bij Barca waren die kleine mannetjes wel nét iets beter en bovendien hadden ze een heel goed klein mannetje in de spits staan wat op zich wel hielp. ;)

PostPosted: 02 Jun 2013 09:27 

Jnp wrote:
Maar bij Barca waren die kleine mannetjes wel nét iets beter en bovendien hadden ze een heel goed klein mannetje in de spits staan wat op zich wel hielp. ;)
Zetten wij Fischer daar neer, dan lijken we ook op Barca :mrgreen:

PostPosted: 04 Jun 2013 00:04 
Columnist

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Wim Jonk
Jnp wrote:

Klaassen is inderdaad het type De Jong.
Ik hoop dat hij een beetje fit kan raken deze zomer.
Des noods zouden we hem nog max 14 wedstrijden bij Jong Ajax in de JL in vorm kunnen laten raken en dan in de transferperiode in de winter over kunnen zetten naar het eerste van Ajax.
Maar dan moeten we wel een half jaar overbruggen.
Opzich is Andersen ook een type dat bij kan en wilt sluiten in de spits.
Dus hebben opties genoeg voor die plekken.

Maar hier gaat het om de verdedigende middenvelders toch? :P
Ik vind dat we Poulsen met zijn ervaring de CL wedstrijden kunnen laten meespelen, maar in de competitie moet hij als mentor voor talenten als Bazoer, Sporkslede en Bocarra zijn.
Frank moet uitzoeken wie hij de beste van die drie vind en die moet in de competitie gaan spelen.

PostPosted: 27 Jun 2014 21:13 
Beheerder

Jaja, de selectie is rond. ;)
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2014/06 ... -bij-ajax/

Post subject: Re: Obeng Regan
PostPosted: 27 Jun 2014 21:14 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
[youtube]pxHp3zhSXC0#t=47[/youtube]

PostPosted: 29 Jun 2014 14:07 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jaap Stam
Droomaankoop: John Terry
Seizoenskaart: Nee
Op basis van de beelden lijkt mij dit een speler met inzicht, een goede tackel en voorzet. Is zeer welkom bij Ajax.

PostPosted: 02 Jul 2014 23:50 
Columnist

Een type Anita die voetballend beter is lijkt mij als ik van alleen de beelden afga.
Ook valt wel op dat hij stijf maar dan ook stijf links is. Zal na een tijdje makkelijk dekken zijn als hij altijd dezelfde kant op opendraait.

Zien ze in Bazoer meer een rechter aanvallende middenvelder of gaan we uiteindelijk weer met de punt naar voren spelen als Bazoer klaar is voor het echte werk?

PostPosted: 03 Jul 2014 08:35 

Litmanen87 wrote:
Zien ze in Bazoer meer een rechter aanvallende middenvelder of gaan we uiteindelijk weer met de punt naar voren spelen als Bazoer klaar is voor het echte werk?
Afgaande van de interviews van FdB de laatste tijd, denk ik niet dat hij zijn systeem gaat veranderen. Alleen zou het kunnen dat Andersen meer de plaats van Serero gaat innemen. Meer de rol van Eriksen, hoewel je ze niet moet vergelijken.

PostPosted: 03 Jul 2014 08:40 

kreuning wrote:
Op basis van de beelden lijkt mij dit een speler met inzicht, een goede tackel en voorzet. Is zeer welkom bij Ajax.
Tja de video is mogelijk gemaakt door de club... de tijdsperiode en de hoeveelheid foute passen zijn er niet in verwerkt!

PostPosted: 13 Jul 2014 17:11 

Is er nog iets uit deze stage gekomen? Qua nieuws was de stage namelijk behoorlijk anoniem.

PostPosted: 13 Jul 2014 17:55 

Van de week trainde hij nog mee.

PostPosted: 15 Jul 2014 21:16 
Beheerder

Niet naar AJAX. Blijven hem wel in de gaten houden.
http://www.soccernews.nl/news/263439/Aj ... e_stagiair

PostPosted: 17 Jul 2014 00:22 
Columnist

Dit vind ik echt een gemiste kans.
Ik begrijp dat hij een buiten EU speler is en daardoor een hoog salaris moet krijgen.
Maar waarom dan niet net als die Moses Daddy stallen in Trençin om vervolgens hem voor een leuke prijs over te nemen als hij zich blijft ontwikkelen.

Op de beelden zag het er echt uit als een type wat wij nog niet hebben in de selectie. Een speler met erg veel felheid en gif in zijn spel.
Blijf hem vergelijkbaar vinden met een type Anita.

Wat mij betreft zou die aanvallende middenvelder van Ajax CT ook lekker via Trencin kunnen.

Post new topic  Reply to topic  [ 245 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 10  Next

All times are UTC+02:00