Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 275 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 11  Next
Author Message
PostPosted: 13 Aug 2012 19:27 
Erelid

Michiel632 wrote:
Dus als ik het goed begrijp hebbben we de vervanger van Anita al in huis?
Dat hoop ik dan maar. Een speler als Anita zul je nergens kunnen vinden. Denk dat we het gewoon allemaal intern oplossen (vertrek Anita en Janssen).

PostPosted: 13 Aug 2012 20:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan en Jari
Droomaankoop: Eriksen
Seizoenskaart: nee
Oke, klinkt opzich veelbelovend.

PostPosted: 13 Aug 2012 22:34 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Lionel Messi
Dos Santos als opvolger van Anita ? Ik ken hem niet echt, is dit wat we zoeken ? Is dit een versterking ?

PostPosted: 13 Aug 2012 22:43 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Wie? :roll:

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 13 Aug 2012 22:45 

Stormrage wrote:

Uhhh, die kunnen we huren van Barca ;)

PostPosted: 13 Aug 2012 22:53 

Droomaankoop: Wij hebben onze jeugd!
Seizoenskaart: Al ruim 10 seizoenen
Website: http://www.dailynintendo.nl
ajax 4 ever wrote:
Stormrage wrote:

Uhhh, die kunnen we huren van Barca ;)
Welke Dos Santos is het eigenlijk ik dacht aan Giovani maar die staat al een paar jaar onder contract bij Tottenham dacht ik?

PostPosted: 13 Aug 2012 22:54 

Klopt, dimd85. Die is het niet.

PostPosted: 14 Aug 2012 11:40 
Erelid

Z'n broertje dus, maar is volgens mij ook een aanvallend ingestelde speler.

Edit: Wel een verdedigende middenvelder dus zie ik, maar ken hem verder niet.

PostPosted: 14 Aug 2012 17:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Misschien zeg ik iets raars; maar Serero?

Aanvallend gezien kan het wel. Hij heeft een redelijk hoog baltempo, positiespel is oké, en kan denk ik wel redelijk snel het spel ''verdelen''. Diepgang heeft hij ook wel; ik zie hem, net als Anita, ook zo'n 3x per wedstrijd in de 16 van de tegenstander komen.
Verdedigend is het niet iemand die vies is van werk opknappen denk ik? Beetje tegenstander voor de voeten lopen moet hij ook kunnen.

PostPosted: 14 Aug 2012 17:14 

Droomaankoop: Gewoon eigen jeugd
Seizoenskaart: 425
Met dat vliegengewicht? Dat kan toch helemaal niet?

PostPosted: 14 Aug 2012 17:30 
Erelid

Anita is ook een lichtgewicht natuurlijk, maar Serero mist toch wel de verdedigende kwaliteiten en tactisch inzicht voor die positie.

PostPosted: 14 Aug 2012 17:33 

Droomaankoop: Gewoon eigen jeugd
Seizoenskaart: 425
AFCA Niels wrote:
Anita is ook een lichtgewicht natuurlijk, maar Serero mist toch wel de verdedigende kwaliteiten en tactisch inzicht voor die positie.
Anita heeft anders een beste body voor zijn lengte. In ieder geval stukken sterker dan Serero.

PostPosted: 14 Aug 2012 17:53 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Serero is tactisch totaal niet rijp voor zo'n positie. Ook is zijn passing nog vaak onder de maat.

PostPosted: 14 Aug 2012 18:23 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Als Boccara nu al goed genoeg is zou het echt een briljante aankoop zijn. Ik heb hem nog niet gezien, dus ik kan er weinig over zeggen.

Opties in de huidige selectie zijn:
- Schone
- Sporkslede
- Bonevacia
- Boccara
- Enoh

Ik zou Schone wel willen zien op die positie. Hij zou wellicht als een type Biglia van Anderlecht kunnen spelen. Ik ben benieuwd, hij heeft wel de handelingssnelheid en het inzicht wat nodig is voor die positie.

Wat is die Quasim Bouy trouwens toch een ontzettende lulhannes geweest om nu bij Ajax te vertrekken. Die jongen was op zeker basisspeler geweest. Ook weer een klant van Raiola

PostPosted: 14 Aug 2012 18:44 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
JL10 wrote:
Wat is die Quasim Bouy trouwens toch een ontzettende lulhannes geweest om nu bij Ajax te vertrekken. Die jongen was op zeker basisspeler geweest. Ook weer een klant van Raiola
Naar Juventus gegaan toch? Nog dommer dan Castaignos die naar Inter ging destijds...

Ach, laat die Bouy daar maar lekker verpieteren, dan horen we hem over een paar jaar zielig zeggen dat Ajax hem heeft weggestuurd. Hij mocht willen dat ie terug kon!

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 14 Aug 2012 21:41 
Erelid

Wel bij de feiten blijven geenidee.

PostPosted: 14 Aug 2012 22:00 

Seizoenskaart: 413
geenidee4 wrote:
Naar Juventus gegaan toch? Nog dommer dan Castaignos die naar Inter ging destijds...

Ach, laat die Bouy daar maar lekker verpieteren, dan horen we hem over een paar jaar zielig zeggen dat Ajax hem heeft weggestuurd. Hij mocht willen dat ie terug kon!
Ah, dus dat is tegenwoordig onze houding tegenover een jochie van 18 dat zich de kop gek laat maken door een sluwe zaakwaarnemer?

Dat het geen slimme move van hem was staat buiten kuif. Maar kom op.. stay classy. Het is Bouy goed recht geweest om naar Italie te gaan en hij heeft Ajax op geen enkele manier onrecht aangedaan.

PostPosted: 14 Aug 2012 23:13 

JL10 wrote:
Als Boccara nu al goed genoeg is zou het echt een briljante aankoop zijn. Ik heb hem nog niet gezien, dus ik kan er weinig over zeggen.

Opties in de huidige selectie zijn:
- Schone
- Sporkslede
- Bonevacia
- Boccara
- Enoh

Ik zou Schone wel willen zien op die positie. Hij zou wellicht als een type Biglia van Anderlecht kunnen spelen. Ik ben benieuwd, hij heeft wel de handelingssnelheid en het inzicht wat nodig is voor die positie.

Ben het eens wat betreft Schöne, had ik ook al ergens geopperd. Weet niet of je het op volgorde van jou keuze hebt gezet maar ik zou dan Boccara boven Bonevacia en Sporkslede zetten. Ik ben best fan van Enoh grote nadeel is het grote aantal gele kaarten die hij pakt.

PostPosted: 15 Aug 2012 10:35 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Gele kaarten zijn toch geen probleem? Hij is zelden meer dan 1x per seizoen geschorst en hefet volgens mij nog nooit rood gepakt.
Het probleem bij Enoh is als hij de bal heeft.

Schöne zal voetballend prima zijn. Heb mijn twijfels of hij wel zo vinnig is en de inhoud heeft om te verdedigen?

PostPosted: 15 Aug 2012 10:51 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Fabel dat Enoh zoveel gele kaarten pakt. Volgens mij valt dat reuze mee. Zoals Guy zegt is zijn spelhervatting niet super. Echter maakte hij in de loop van vorig seizoen hier wel progressie in. Daarom is het jammer dat Enoh al een maand of 2 geblesseerd is en hier evt individuele training in heeft gemist.

PostPosted: 15 Aug 2012 11:06 

Dimc85 wrote:
Ben het eens wat betreft Schöne, had ik ook al ergens geopperd. Weet niet of je het op volgorde van jou keuze hebt gezet maar ik zou dan Boccara boven Bonevacia en Sporkslede zetten. Ik ben best fan van Enoh grote nadeel is het grote aantal gele kaarten die hij pakt.
Riejuh wrote:
Fabel dat Enoh zoveel gele kaarten pakt. Volgens mij valt dat reuze mee. Zoals Guy zegt is zijn spelhervatting niet super. Echter maakte hij in de loop van vorig seizoen hier wel progressie in. Daarom is het jammer dat Enoh al een maand of 2 geblesseerd is en hier evt individuele training in heeft gemist.
Ik was hiervan overtuigd maar vorig seizoen bewijst dat dit reuze mee valt in 22 wedstrijden (eredivisie) stond hij 14x basis en 8x werd hij ingebracht. Hij pakte in totaal in 1218minuten 3 gele kaarten dat is dus 1 gele kaart in de 406 minuten (4,51 wedstrijd) dus dat valt reuze mee. Daarnaast pakt hij 1x rood wat hem de enige schorsing van het seizoen op leverde. Het seizoen ervoor (27wedstrijden - 4 gele kaarten) Was ook prima. Daarvoor pakte hij in evenveel wedstrijden 8 kaarten, Zijn eerste seizoen in 19 wedstrijden slechts één. Waarmee ik moet concluderen dat hij eigenlijk één seizoen veel kaarten heeft gepakt.

PostPosted: 15 Aug 2012 11:12 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Hij maakt wel aardig wat overtredingen maar daar kan ik niets van vinden. De overtredingen die hij maakt zijn echter wel allemaal fair. Dit in tegenstelling tot die smerige middenvelders van psv, Strotman en lothar von Bommel

PostPosted: 15 Aug 2012 12:10 
Erelid

Enoh is niet de toekomst van Ajax. Enoh kan niet als verdedigende middenvelder spelen bij Ajax, omdat je dan niet onder de druk kunt uitvoetballen en dat is funest voor dit spel van Ajax, waarin je via de opbouw een aanval wil opzetten. Hebben we meerdere malen kunnen zien. Enoh kan alleen als rechts of linkshalf uit de voeten in dit systeem, waarbij het vooral gaat om druk zetten op de tegenstander en de bal inleveren bij Eriksen.

Serero is absoluut geen verdedigende middenvelder. Veel te gevaarlijk. Is wel beweeglijk, maar maakt iedere wedstrijd nog wel 3 a 4 domme fouten door acties waar hij de bal ook gewoon simpel had in kunnen spelen. Tactisch kan hij de verdedigende middenvelder positie ook niet invullen. Schone is geen verdedigend mid en daar hoef ik hem ook niet te zien. Ik hoop op Boccara.

PostPosted: 15 Aug 2012 15:15 
Erelid

Ik was ook van mening dat Enoh vaak een kaart pakte, maar dat is dus inderdaad verbeterd. Ik blijf echter wel van mening dat hij vaak te laat is met zijn verdedigende acties, waardoor het er vaak onbesuisd uit ziet. Een Enoh in vorm kan de positie invullen, alleen is dat juist het probleem.

PostPosted: 15 Aug 2012 17:19 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
RogerGarcia wrote:
Enoh is niet de toekomst van Ajax. Enoh kan niet als verdedigende middenvelder spelen bij Ajax, omdat je dan niet onder de druk kunt uitvoetballen en dat is funest voor dit spel van Ajax, waarin je via de opbouw een aanval wil opzetten. Hebben we meerdere malen kunnen zien. Enoh kan alleen als rechts of linkshalf uit de voeten in dit systeem, waarbij het vooral gaat om druk zetten op de tegenstander en de bal inleveren bij Eriksen.
Hij hoeft ook niet de toekomst te zijn, maar voor dit seizoen kunnen we hem uitstekend gebruiken. Zeker ook om het middenveld van wat extra power te voorzien. Want met Eriksen en De Jong kun je niet zeggen dat er heel fysiek sterk middenveld staat.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

Post new topic  Reply to topic  [ 275 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 11  Next

All times are UTC+02:00