Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 330 posts ]  Previous   1 10 11 12 13 14  Next
Author Message
PostPosted: 17 Dec 2019 12:28 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Kroatische media: 'Ajax heeft interesse in middenvelder Nikola Moro van 15 miljoen euro'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/90 ... euro-.html

PostPosted: 18 Dec 2019 21:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: -
Seizoenskaart: -
Blind op 6 zetten. Een echte voetballer die het spel durft te maken en de lijnen uiteen kan zetten.
Een product van de Ajax Academie, altijd zoekend naar een oplossing naar voren in plaats van balletje breed balletje terug.
Heeft dat tikje ´Schöne´ dat dit Ajax momenteel mist. De rust, de intelligentie, het overzicht, het vertrouwen.
Tadic heeft nog niet de magie van vorig jaar te pakken, Promes is geblesseerd, Neres onzeker, Huntelaar wisselvallig.

Ziyech is in de combinatie en assists ijzersterk maar heeft wel spelers zoals Promes en Neres nodig die hem feilloos aanvoelen en de timing en snelheid hebben om op de juiste plek te zijn, op het juiste moment. Traore verdiend nu onderhand wel een kans lijkt mij?

De Tadic variant en wisselspeler Huntelaar zijn niet voldoende als er een andere tactiek nodig is.
Met de afwezige vleugelspelers kan de diepgang en balvastheid van Traore goed van pas komen. Brobbey, Lang en Gravenberch zou ik ook altijd mee nemen.

PostPosted: 18 Dec 2019 21:48 
Erelid

Blind naar het middenveld halen is het probleem verplaatsen. Is niet voor niets niets juist weer naar de verdediging gehaald na een paar wedstrijden. Martinez als centrale verdediger gaat 'm ook niet worden. Is simpelweg te klein.

PostPosted: 19 Dec 2019 05:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
AFCA Niels wrote:
Blind naar het middenveld halen is het probleem verplaatsen. Is niet voor niets niets juist weer naar de verdediging gehaald na een paar wedstrijden. Martinez als centrale verdediger gaat 'm ook niet worden. Is simpelweg te klein.
Ik vind Blind ook beter als CV, maar Martinez bevalt me daar ook beter dan op 6. Ze schelen 2cm dus de lengte lijkt me geen probleem. Wel vind ik Blind een stuk beter voor ons team op CV.

PostPosted: 19 Dec 2019 08:41 

Er moet gewoon een 6 gehaald worden. Frenkie en Schöne weg en niemand voor die plek gehaald.
Dat Martinez het daar naar behoren doet en Alvarez daar soms wordt neergezet (en faalt) doet daar niks aan af.
Overmars moet zijn blunder z.s.m. rechtzetten.

PostPosted: 19 Dec 2019 10:23 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Bergkamp
Droomaankoop: Calvin Stengs
renemar wrote:
Er moet gewoon een 6 gehaald worden. Frenkie en Schöne weg en niemand voor die plek gehaald.
Dat Martinez het daar naar behoren doet en Alvarez daar soms wordt neergezet (en faalt) doet daar niks aan af.
Overmars moet zijn blunder z.s.m. rechtzetten.
Eens, al hoeft het van mij niet per se een pure CVM te zijn. Mag ook een verbindingsspeler zijn die technisch goed is (goede pass, onder druk uit kunnen voetballen) en verdedigend zijn mannetje staat.

Voor de breedte van de selectie zou een CVM wel goed zijn, omdat ik Van de Beek eigenlijk beter vind in de verbindingsrol (8) naast Martinez dan wanneer hij hoger op het veld staat en zich enkel bezig lijkt te houden met goed getimede looplijnen de 16 in.

Zou alleen niet zo goed weten wie. Paar interessante talenten zijn Camavinga, Tonali, Sangare en Samassekou, maar weet niet in hoeverre die haalbaar zijn. Met name de eerrste twee hebben veel hype. Pröpper zou kunnen.

Of gewoon Olmo voor een blok van Martinez en Van de Beek. En dan een talentje halen (jeugd of extern) voor achter Martinez op 6. Jammer dat Eiting niet aan lijkt te haken.

PostPosted: 19 Dec 2019 10:31 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ze hebben natuurlijk Marin gehaald, maar die voldoet (nog) niet.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 19 Dec 2019 11:04 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Als Moro echt goed is, vind ik het prima hoor, we komen middenvelders tekort.
Tenminste middenvelders met kwaliteit!

PostPosted: 19 Dec 2019 12:40 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Hatem Trabelsi
Droomaankoop: Luis Alberto Suarez
Seizoenskaart: nee
Zou toch nog steeds Sander Berge graag zien. Zo hoog staat Genk ook niet. Dus misschien juist nu wel het juiste moment.

PostPosted: 20 Dec 2019 07:51 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Joonas wrote:
Zou toch nog steeds Sander Berge graag zien. Zo hoog staat Genk ook niet. Dus misschien juist nu wel het juiste moment.
Je hoort eigenlijk nog maar verassend weinig over hem dit seizoen. Ik ben benieuwd of zijn prijskaartje al iets minder is geworden, want volgens mij verlangde Genk iets van 25+ miljoen.

PostPosted: 20 Dec 2019 09:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Hatem Trabelsi
Droomaankoop: Luis Alberto Suarez
Seizoenskaart: nee
Tomza2 wrote:
Joonas wrote:
Je hoort eigenlijk nog maar verassend weinig over hem dit seizoen. Ik ben benieuwd of zijn prijskaartje al iets minder is geworden, want volgens mij verlangde Genk iets van 25+ miljoen.
Qua waarde nog steeds de duurste speler in België (22 miljoen) maar Genk is met 1 punt geëindigd in de Champions League (niet gek in een poule met Napoli, Liverpool en Salzburg) Maar ze staan ook 7de in de competitie en zijn al uitgeschakeld voor de beker. Dus sportief zou het voor hem interessant moeten zijn. Wel een contract van 1.5 jaar. Hij is pas 21, en er zou ook eindelijk weer een kerel staan (1.95cm). Moet je daar +/- 25 miljoen voor betalen lijkt het me alsnog te doen.

PostPosted: 21 Dec 2019 21:15 
Beheerder

Nu is een verdedigende middenvelder helemaal een must. Ook een creatieve middenvelder en een buitenspeler. Drie aankopen dus.

PostPosted: 21 Dec 2019 21:27 

Propper, Bergwijn en Ihattaren doen dan?

PostPosted: 21 Dec 2019 21:37 
Erelid

343 wrote:
Nu is een verdedigende middenvelder helemaal een must. Ook een creatieve middenvelder en een buitenspeler. Drie aankopen dus.
2 zijn er genoeg, hoor. Propper, Vd Beek, Ziyech, Neres, Tadic, Promes en een Antony of een Bergwijn als backup.
Dus 1 speler langs Vd Beek, en 1 buitenspeler.

PostPosted: 21 Dec 2019 21:55 
Beheerder

Vind ik niet. Zelfs als Blind niet was weggevallen dan vind ik dat AJAX voor deze drie posities iets moet halen. De Jong en Schone zijn vervangen door Marin...en nu valt Blind ook nog weg. Tsja...
AJAX moet verder ook kijken naar het volgende seizoen.

PostPosted: 21 Dec 2019 22:09 
Erelid

343 wrote:
Vind ik niet. Zelfs als Blind niet was weggevallen dan vind ik dat AJAX voor deze drie posities iets moet halen. De Jong en Schone zijn vervangen door Marin...en nu valt Blind ook nog weg. Tsja...
Ja en dan 2 topspelers op de bank zetten?
Ik vind het een mooi streven hoor, maar types als Ziyech,Vd Beek,Tadic , Promes, Neres oid kan je niet op de bank zetten, dan krijg je 100% gezeik.

PostPosted: 21 Dec 2019 22:25 
Beheerder

Neres zat in zijn beginperiode ook vaak op de bank.
Gezien het programma komen deze spelers echt aan wel aan speeltijd toe.

PostPosted: 21 Dec 2019 22:28 
Erelid

343 wrote:
Neres zat in zijn beginperiode ook vaak op de bank.
Gezien het programma komen deze spelers echt aan wel aan speeltijd toe.
Dan kom je inderdaad op spelers als Antony die willen inderdaad nog wel op de bank plaatsnemen en rustig brengen.
Maar spelers als Propper niet.. en Neres op dit moment ook niet.

PostPosted: 21 Dec 2019 22:33 
Beheerder

De Neres van toen is niet de Neres van nu.
Zou Propper proberen te halen en 2 supertalenten.

PostPosted: 22 Dec 2019 09:55 

Morfe0 wrote:
343 wrote:
Ja en dan 2 topspelers op de bank zetten?
Ik vind het een mooi streven hoor, maar types als Ziyech,Vd Beek,Tadic , Promes, Neres oid kan je niet op de bank zetten, dan krijg je 100% gezeik.
Dat vind ik altijd zo'n onzin. Kijk eens op de bank en tribune bij clubs in het buitenland. Gaan die spelers daarheen hebben ze ook kans op de bank te belanden. De beste speelt, concurrentie maakt je sterker. Bovendien heb je veel wedstrijden. Kun je spelers ook eens rust geven. Voorkom je ook situaties zoals nu dat spelers moe zijn, pijntjes krijgen en geblesseerd raken.

PostPosted: 22 Dec 2019 11:09 
Beheerder

Inderdaad. Je bent nu een hele as kwijt met De Ligt, Blind, De Jong en Schone!
Alvarez is nog bruikbaar, maar Marin niet. Martinez was eigenlijk een backup voor Tagliafico.
Eigenlijk zou AJAX nog een verdediger moeten kopen ook.
Er is echt werk aan de winkel.

PostPosted: 22 Dec 2019 15:39 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
de dominee wrote:
Propper, Bergwijn en Ihattaren doen dan?
Bergwijn op basis van wat?

Bijna 2 jaar geleden was hij een supertalent maar daar is nu niks van over. Je kunt hopen dat een nieuwe omgeving hem een nieuwe uitdaging biedt maar je gaat sowieso veel te veel betalen.

PostPosted: 22 Dec 2019 16:01 
Erelid

Sowieso gaat PSV nooit die spelers aan Ajax verkopen in de winter. Als ze dat überhaupt al gaan doen. Niet realistisch in ieder geval.

PostPosted: 22 Dec 2019 19:46 

En die spelers hebben zelf niks te willen? Het is inmiddels wel duidelijk dat er tussen PSV en Ajax een enorm verschil is, wat alleen meer groter gaat worden in de komende jaren.

Denk dat sowieso Bergwijn niets liever wil dan bij dit Ajax spelen. Ihattaren misschien minder, maar die moet toch ook zien en voelen dat hij bij PSV nu al uitgeleerd is. Het buitenland is nog te vroeg. Ergo: Ajax.

PostPosted: 22 Dec 2019 22:39 
Erelid

Het is niet zo dat Ajax de enige club ter wereld is hè? Er zullen meer geïnteresseerde clubs zijn en als PSV zegt 'we verkopen je niet aan Ajax' zal de speler in kwestie dat moeten slikken en waarschijnlijk ook wel begrijpen. Helemaal in de winter. Maar misschien werkt PSV wel een beetje mee als een Bergwijn echt weg wil en mogen ze 'm voor een vriendenprijsje komen ophalen. 30 mil?

Post new topic  Reply to topic  [ 330 posts ]  Previous   1 10 11 12 13 14  Next

All times are UTC+02:00