Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 330 posts ]  Previous   1 10 11 12 13 14  Next
Author Message
PostPosted: 22 Dec 2019 23:14 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
de dominee wrote:
Ihattaren misschien minder, maar die moet toch ook zien en voelen dat hij bij PSV nu al uitgeleerd is. Het buitenland is nog te vroeg. Ergo: Ajax.
Ja, want Ihattaren is DE speler waar dit PSV op drijft, die z’n team bij de hand neemt en altijd een 8 scoort.
Die jongen is 17 en heeft net 20 wedstrijden gespeeld man, die is nog lang niet uitgeleerd bij PSV.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 23 Dec 2019 08:21 

Stormrage wrote:
de dominee wrote:
Ihattaren misschien minder, maar die moet toch ook zien en voelen dat hij bij PSV nu al uitgeleerd is. Het buitenland is nog te vroeg. Ergo: Ajax.
Ja, want Ihattaren is DE speler waar dit PSV op drijft, die z’n team bij de hand neemt en altijd een 8 scoort.
Die jongen is 17 en heeft net 20 wedstrijden gespeeld man, die is nog lang niet uitgeleerd bij PSV.
Ik hoop wel dat AJAX Ihattarren probeert te halen. Vind ik echt een talent van de buitencategorie. Of psv en de speler zelf willen is natuurlijk de vraag.
Ik zie veel meer in hem dan in de alom geprezen Stengs. Die zou ik niet halen.

PostPosted: 23 Dec 2019 11:11 

Stormrage wrote:
de dominee wrote:
Ihattaren is inderdaad DE speler waar dit PSV op drijft, dat heb je gelukkig nog wel goed gezien. Daarna ga je echter de mist in: hij is wel degelijk uitgeleerd bij PSV. Er is daar niemand van wie hij wat kan leren, niemand waaraan hij zich kan optrekken en niemand van zijn klasse op het veld. Bij Ajax wel: Tadic, Promes, Neres, Donny, Ziyech, Daley en Nico bijvoorbeeld.

Ten Hag is ook iemand die hem beter gaat maken, in tegenstelling tot Bommeltje en Faber. Daarnaast gaat het bij PSV niet beter worden, die zitten in een dalende lijn. Ajax loopt weg.

Dat ziet Mo'tje vast ook wel. En anders leg je hem dat even uit terwijl je hem een vet contract voorschuift.

PostPosted: 23 Dec 2019 11:14 

AFCA Niels wrote:
Het is niet zo dat Ajax de enige club ter wereld is hè? Er zullen meer geïnteresseerde clubs zijn en als PSV zegt 'we verkopen je niet aan Ajax' zal de speler in kwestie dat moeten slikken en waarschijnlijk ook wel begrijpen. Helemaal in de winter. Maar misschien werkt PSV wel een beetje mee als een Bergwijn echt weg wil en mogen ze 'm voor een vriendenprijsje komen ophalen. 30 mil?
Ehm, nee hoor. De werknemer bepaalt zelf waar hij werkt. Dat heb je wellicht gemist maar clubs zijn niet langer de baas.

PostPosted: 23 Dec 2019 11:23 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
de dominee wrote:
Ihattaren is inderdaad DE speler waar dit PSV op drijft, dat heb je gelukkig nog wel goed gezien. Daarna ga je echter de mist in: hij is wel degelijk uitgeleerd bij PSV. Er is daar niemand van wie hij wat kan leren, niemand waaraan hij zich kan optrekken en niemand van zijn klasse op het veld. Bij Ajax wel: Tadic, Promes, Neres, Donny, Ziyech, Daley en Nico bijvoorbeeld.

Ten Hag is ook iemand die hem beter gaat maken, in tegenstelling tot Bommeltje en Faber. Daarnaast gaat het bij PSV niet beter worden, die zitten in een dalende lijn. Ajax loopt weg.

Dat ziet Mo'tje vast ook wel. En anders leg je hem dat even uit terwijl je hem een vet contract voorschuift.
Op zich heb je gelijk maar ik denk dat je toch te makkelijk denkt dat zo'n jonge speler zomaar even overstapt. Hij heeft daar de hele jeugdopleiding doorlopen en is kind van de club. Het is ook een verstandige jongen, die prive ook een en ander al voor zijn kiezen heeft gekregen. Als die bv ook steun heeft gevoeld van zijn club, stapt hij niet zomaar even over naar de concurrent.

PostPosted: 23 Dec 2019 11:57 

Daar zie ik inderdaad ook zeker een probleem. Maar dat neemt niet weg dat Ajax een (zeer serieuze) poging moet wagen mijns inziens.

PostPosted: 23 Dec 2019 15:20 

AFCA Niels wrote:
Het is niet zo dat Ajax de enige club ter wereld is hè? Er zullen meer geïnteresseerde clubs zijn en als PSV zegt 'we verkopen je niet aan Ajax' zal de speler in kwestie dat moeten slikken en waarschijnlijk ook wel begrijpen. Helemaal in de winter. Maar misschien werkt PSV wel een beetje mee als een Bergwijn echt weg wil en mogen ze 'm voor een vriendenprijsje komen ophalen. 30 mil?
30m voor Bergwijn?

Dat zou momenteel verkapte subsidie zijn voor PSV, Die is momenteel max de helft waard.

PostPosted: 23 Dec 2019 15:51 

Precies. Meld je gewoon met 15 mln, laat Bergwijn muiten en ik denk dat je een goede kans hebt op een transfer.

PostPosted: 23 Dec 2019 21:01 
Erelid

15 miljoen? Wakker worden!!!

PostPosted: 23 Dec 2019 23:01 

Je hebt gelijk. Beter beginnen met 12 mln als openingsbod, dan kunnen we nog een klein stukje omhoog.

PostPosted: 24 Dec 2019 10:45 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Beter gewoon niet. Hoef Bergwijn niet zo nodig hier.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 24 Dec 2019 16:05 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Bergwijn en Ihattaren zijn beide welkom, maar ik geloof niet dat het verdedigende middenvelders zijn.

Met de blessure van Daley Blind in ogenschouw genomen verwacht ik dat er een middenvelder bij gaat komen. Martinez zal dan een linie zakken en als vaste partner van Veltman gaan fungeren. Een jongen als Propper lijkt me meer dan welkom. Verder vind ik Lobotka een hele fijne speler. Verder niet heel bekend met mogelijke kandidaten. In de Eredivisie zie ik geen kandidaten rondlopen.

PostPosted: 25 Dec 2019 11:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
In de Eredivisie haal je zulke spelers bijna niet meer op. Uitzondering daar gelaten maar dan praat je over spelers van je directe concurrent.

Lobotka is inderdaad een speler die wel zou passen. Blijf het bijzonder jammer vinden, dat Ajax destijds hem heeft laten gaan. Was toen al een zeer interessante speler met potentie.

Propper zou ook passen.

Op twitter is Schone trending topic omdat hij weg zou moeten bij Genoa.
https://twitter.com/search?q=%23LASSECO ... ick&f=live

Schone hoef ik echter niet terug. Hij was juist de laatste jaren steevast èèn van de mindere als het nivo echt omhoog ging en die zou dan nu terug moeten keren? Nee.

PostPosted: 05 Feb 2020 22:57 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Sh*t. Propper verlengt.
https://www.telegraaf.nl/sport/40286746 ... j-brighton

PostPosted: 05 Feb 2020 23:05 
Erelid

Dan moet Ajax gelukkig verder zoeken.

PostPosted: 06 Feb 2020 08:25 

Misschien is Ajax wel afgehaakt voor hem. Met Eiting, Gravenberch, Taylor en Timber is er veel talentvolle jeugd op die positie. Ook Martinez en Blind zullen er volgend jaar nog zijn.

Denk dat er geen ruimte is voor hem. Al had ik hem deze zomer/winter graag hebben zien komen. Komende zomer is het te laat.

PostPosted: 06 Feb 2020 09:27 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ik verwacht dat Jan Vertonghen terug keert komende zomer, werd gisteren gewisselt en het lijkt erop dat het game over is voor hem bij Spurs, is in de zomer transfervrij.
Dus Jan Vertonghen terug, Daley Blind als 6, Martinez naar linksback, Schuurs of Alvarez rcv en Dest rechtsback.
Verwacht dat dit komende zomer gaat gebeuren omtrent de achterhoede, keeper geen idee.

PostPosted: 06 Feb 2020 10:41 
Erelid

Morfe0 wrote:
Ik verwacht dat Jan Vertonghen terug keert komende zomer, werd gisteren gewisselt en het lijkt erop dat het game over is voor hem bij Spurs, is in de zomer transfervrij.
Dus Jan Vertonghen terug, Daley Blind als 6, Martinez naar linksback, Schuurs of Alvarez rcv en Dest rechtsback.
Verwacht dat dit komende zomer gaat gebeuren omtrent de achterhoede, keeper geen idee.
Moet je wel de vraag stellen of:

1. Wil je de hele organisatie omgooien om Vertonghen te halen?
2. Is Vertonghen nog wel fit/goed genoeg om een jaar of 2 bij ons te spelen? Aangezien hij bij Spurs niet al te lekker meer gaat.
3. Is het de moeite waard om een miljoen of 3 a 4 salaris per jaar (zal waarschijnlijk niet onder willen doen voor een Blind of Tadic) te betalen voor een veteraan wiens positie eigenlijk al bezet is door één van onze beste spelers?

Dit is wel puur het sentiment wat leidend is.

PostPosted: 06 Feb 2020 10:44 
Erelid

Morfe0 wrote:
Moet je wel de vraag stellen of:

1. Wil je de hele organisatie omgooien om Vertonghen te halen?
2. Is Vertonghen nog wel fit/goed genoeg om een jaar of 2 bij ons te spelen? Aangezien hij bij Spurs niet al te lekker meer gaat.
3. Is het de moeite waard om een miljoen of 3 a 4 salaris per jaar (zal waarschijnlijk niet onder willen doen voor een Blind of Tadic) te betalen voor een veteraan wiens positie eigenlijk al bezet is door één van onze beste spelers?

Dit is wel puur het sentiment wat leidend is.
Als Vertonghen gewoon nog een van de betere is in de Eredivisie zeg ik ja, want Blind kan ook gewoon op het middenveld spelen, Martinez kan ook op linksback spelen dat is geen probleem.
In Engeland is het fysiek gewoon zwaarder, en als oudere speler is het dus ook moeilijker om nog mee te kunnen, dus dat zegt in mijn ogen nog niet zoveel.
Hij zal inderdaad wel salaris moeten inleveren, want hij zal niet bij de categorie Blind en dergelijke horen dat niet.

PostPosted: 06 Feb 2020 10:56 

Morfe0 wrote:
Als Vertonghen gewoon nog een van de betere is in de Eredivisie zeg ik ja, want Blind kan ook gewoon op het middenveld spelen, Martinez kan ook op linksback spelen dat is geen probleem.
Ik lees alleen maar "Blind kan.. Martinez kan...", allemaal alleen maar om Vertonghen z'n plekje te geven.
Hele foute instelling dit.

En Blind op het middenveld was wel een groot succes aan het begin van het seizoen ja. Kostte ons bijna CL voetbal maargoed.

Haal gewoon een goede cvm en doe niet zo moeilijk.

PostPosted: 06 Feb 2020 10:59 
Erelid

Snake wrote:
Morfe0 wrote:
Ik lees alleen maar "Blind kan.. Martinez kan...", allemaal alleen maar om Vertonghen z'n plekje te geven.

En Blind op het middenveld was wel een groot succes aan het begin van het seizoen ja. Kostte ons bijna CL voetbal maargoed.

Dat kwam door mazraoui en marin.

PostPosted: 06 Feb 2020 11:05 

Morfe0 wrote:
Snake wrote:
Morfe0 wrote:

Dat kwam door mazraoui en marin.
En volgend jaar komt het door Gravenberch of een andere middenvelder, maar het ligt nooit aan het feit dat de organisatie volledig weg was en Blind het lastig genoeg had met zichzelf.

Met Blind staat het van achteruit. Dit bewijst hij voor de 2e keer nu. Waarom tóch weer zo eigenwijs willen gaan veranderen?

PostPosted: 06 Feb 2020 11:14 
Erelid

Snake wrote:
Morfe0 wrote:

Waarom een goede CVM halen? Volgens mij hebben we namelijk wel 2 goede CVMs met Martinez en Eiting.

PostPosted: 06 Feb 2020 11:48 

Bijvoorbeeld omdat Eiting fysiek geen 2 wedstrijden (of meer) per week kan spelen, aldus Eiting zelf laatst in een interview. Zijn knie is kapot, daar kun je niet op bouwen.

PostPosted: 06 Feb 2020 11:55 

Snake wrote:
Morfe0 wrote:

Waarom een goede CVM halen? Volgens mij hebben we namelijk wel 2 goede CVMs met Martinez en Eiting.
In dat geval is een Vertonghen dus helemaal overbodig.

Persoonlijk vind ik Martinez niet de perfecte cvm en zou ik hem overwegen als opvolger van Nico. Vond hem daar in de voorbereiding heel goed. Eiting is nog wel even afwachten hoe hij het gaat doen.

Post new topic  Reply to topic  [ 330 posts ]  Previous   1 10 11 12 13 14  Next

All times are UTC+02:00