Lassina Traore: lijkt me een erg nuttige aanwinst, een talent wat kan gaan aanhaken en wat zijn invalbeurten kan gaan pakken komend seizoen.
. Eens. Ik vind hem nu al behoorlijk indruk maken. Kan er weleens verrassend snel staan.
Azor Matisuwa: Onze eigen Ngolo Kante, mannetjesputter die ook kan voetballen. Nuttige speler aangezien hij wat anders kan brengen. In het verleden hebben we dit soort spelers ook vaak in de selectie gehad. Jan Van Halst, Yakubu, etc. Denk dat je hem ook prima bij de selectie kan hebben volgend jaar.
Ligt een beetje aan de balans in het elftal. Op dit moment mis ik zo'n speler totaal niet. Vind ook niet, dat je zo'n speler nu nodig hebt met een Blind, Tagliafico, De Ligt, De Jong, Huntelaar, Tadic en Ziyech. Hier zit genoeg temperament in. Spelers als Van Halst, Yakubu en Enoh vielen vaak op achter talenten, die het vuile werk opknapte. Nu zit deze selectie zo niet in elkaar.
Dominik Kotarski: Benieuwd wat Ajax met hem van plan is, groot talent maar moet nog een stap zetten. Verhuren of de concurrentie met Scherpen laten aangaan. Met het blijven van Onana de vraag wat je straks gaat doen met je reservedoelman. Blijft Varela?
Ik denk, dat Scherpen komt ipv van Varela of Varela moet de rol overnemen van Lamprou. Voordeel is wel, dat Scherpen en Kotarski mogen blijven spelen in Jong Ajax.
Sierhuis: Zou ik gewoon bij Groningen laten en niet vervroegd terughalen, kent een goede ontwikkeling daar maar gezien het aantal spitsen geen noodzaak.
Ajacied in hart en nieren maar die komt nooit meer terug. Die wordt echt niet beter dan een Traore.
Pereira: Stiekem een naam die een beetje vergeten wordt vanwege Traore maar doet het als spits ook niet slecht. Toch zou ik hem aankomend jaar verhuren aan een eredivisieclub.
Ik ben ook wel gecharmeerd van deze braziliaan. Kan ook als buitenspeler uit de voeten. Heeft eigenlijk alles wat je van een spits vraagt. Zou die een kans krijgen?
Lang: had zijn belangrijke momentje maar ik betwijfel of hij zich nog echt zal ontwikkelen, eventueel verhuur afhankelijk van je vleugelbezetting
Is hij niet beter als aanvallende middenvelder. Ik twijfel ook aan hem, zeker als buitenspeler.
De Wit: Ten Hag heeft een voorliefde voor hem vanwege zijn energie, soort Kuyt verhaal. Niet gepolijst wel hardwerkend. Ik hoop dat we straks wel iets beters voor handen hebben.
Ten Hag schijnt idd groot fan te zijn maar hij speelt wel verdomde weinig. Verkopen.
Eiting: vind hem opvallend snel afgeschreven na een minder jaar, denk dat deze jongen nog steeds van waarde zal zijn.
Niet door mij. Ik blijf hem een zeer goede slimme voetballer vinden, die er weer ineens kan staan. Niet verkopen.
Ekkelenkamp: Dezelfde geestdrift als De Wit maar een iets betere voetballer met meer scorend vermogen zou hem erbij houden.
Behoorlijke slimme speler. Ik weet niet of hij het gaat halen maar hij verdiend wel een kans. Kan zomaar zijn, dat hij door zijn loopvermogen en gevoel voor de juiste plek het weleens kan gaan halen. Volgend jaar nog niet.
Gravenberch: kun je, op voorwaarde dat hij verlengt, ook zijn minuten laten pakken.
Eens
Botman: verhuur aan eredivisieclub lijkt me het beste.
Goede mandekker maar beperkte voetballer. Verhuren een goede optie
Jensen: is er nog niet klaar voor
Met hem krijg ik hetzelfde gevoel als Lucas Anderson. Net niet. Te licht als middenvelder en te sloom als buitenspeler.
Serginho Dest: Kan in mijn ogen zomaar een speler worden die verrassend doorstroomt.
Die indruk maakt hij wel. Ik vind hem soms nog wat druistig maar dit is de leeftijd.
Kuhn: zie Jensen.
Kuhn in een Ziyech rol zie ik toch wel zitten. Ik vind hem een groot talent en voetballend is het een hele goede. Ik zou hem nog wel een kans willen geven.
Alle namen, die je hier niet noemt, zijn bij jou al afgeschreven?
Bakboord, Terheide, Kemper, Solomons, Bijleveld, Nunnely en Thethani?
Bij mij wel in ieder geval. Deze spelers moet je afscheid van nemen.
Oh ja, El Maach. Ook keeper. Zou die echt gaan doorgroeien?