Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 656 posts ]  Previous   1 23 24 25 26 27  Next
Author Message
PostPosted: 07 Dec 2019 13:12 

de dominee wrote:
En wie gaat er dan banken als Promes en Neres weer fit zijn? Donny? Ziyech? Promes of Neres? Of toch kersverse aankoop Propper?

We zijn Ajax he. Geen Manchester City.
We zijn inderdaad AJAX. Maar kunnen geen heel seizoen met maar 13, 14 of 15 basis waardige spelers spelen. De beste speelt. De baken van clubs als Liverpool, City, Barca, Bayern, Real etc. bestaat louter uit gearriveerde spelers, veelal internationals. Dat is het andere uiterste.
Het is toch volkomen duidelijk dat we echt minder zijn als er 2 of 3 jongens wegvallen. Dat je minder wordt is begrijpelijk maar het verval mag niet zo groot zijn.
Lang werd na 1 wedstrijd bejubeld. Veel te prematuur. Die jongen kan hooguit de rol van Huntelaar als invaller invullen, zij het op een andere plek.
Concurrentie maakt je sterker. We spelen bovendien genoeg wedstrijden. Zo kun je ook spelers eens rust geven en houdt je ook alle spelers fit.

PostPosted: 07 Dec 2019 13:56 
Erelid

Pröpper viel me bij Oranje toch wéér tegen. Die gaat Ajax nier beter maken. Misschien dat hij op dit moment meer stabiliteit zal brengen, maar voor de lange termijn is hij geen optie. Ajax moet hoger mikken dan dat.

Overmars zei dat er deze winter in principe niemand bij komt, maar als Ajax stand weet te houden tegen Valencia moet er echt wel een middenvelder bij als we nog wat willen in de Champions League.

PostPosted: 07 Dec 2019 16:34 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
renemar wrote:
Het is toch volkomen duidelijk dat we echt minder zijn als er 2 of 3 jongens wegvallen. Dat je minder wordt is begrijpelijk maar het verval mag niet zo groot zijn.
Onzin.

Tegen Lille mis je 3 basisspelers waarvan 2 je centrale duo is. Is het dan zo vreemd dat een totaal ander centraal duo het minder doet? En tegen Lille was dat minder nog meer dan genoeg. We hebben steeds heel veel discussies gehad begin van het seizoen, dat de afstemming tussen middenveld en achterlinie er niet was. Dat valt toch ook grotendeels weg als je centrale duo wegvalt?

Gisteren mis je 2 basisspelers en de eerste reserve in de voorste linie dan wordt de spoeling voorin logischerwijs ook minder.

Ik vind wel dat je het dan goed moet bekijken en beargumenteren.

Ik vind dat Ajax nog steeds genoeg beoogde basisspelers heeft. Spelers als Alvarez, Dest of Mazraoui, Marin, Schuurs en Huntelaar kunnen makkelijk mee draaien. Is ook wel gebleken. Het wordt anders als je meerdere basisspelers per linie weghaalt.
Lang werd na 1 wedstrijd bejubeld. Veel te prematuur. Die jongen kan hooguit de rol van Huntelaar als invaller invullen, zij het op een andere plek.
Lang en Labyad zijn spelers, die in eerste instantie meedraaien in een goedlopend elftal. Lang is en blijft nog teveel momentvoetballer. Is ook logisch voor die leeftijd. Niemand verlangt nog van hem, dat hij er staat en je kunt hem ook nog niet beoordelen op pakweg 3 wedstrijden.
Concurrentie maakt je sterker. We spelen bovendien genoeg wedstrijden. Zo kun je ook spelers eens rust geven en houdt je ook alle spelers fit.
Klopt maar het moet wel gezonde concurrentie blijven. Daarnaast als een elftal staat, moet je het ook niet teveel willen rouleren.

Nu Ziyech als middenvelder wordt gezien, vind ik dat je tenminste 1 vleugelspeler moet aantrekken met diepgang en snelheid. Ajax heeft zijn beste wedstrijden gespeeld met Ziyech op 10 en Promes/Neres op de flanken. Dan heb je meer variatie. Lang, Labyad en Tadic zijn toch meer spelers, die liever niet diepgaan. Die kunnen er ook spelen maar ik heb liever diepgang. Ook nu Tadic en Ziyech eigenlijk niet meer als vleugelspelers gezien worden, mag hier wel wat bij.

PostPosted: 07 Dec 2019 16:59 

renemar wrote:
Onzin.

Tegen Lille mis je 3 basisspelers waarvan 2 je centrale duo is. Is het dan zo vreemd dat een totaal ander centraal duo het minder doet? En tegen Lille was dat minder nog meer dan genoeg. We hebben steeds heel veel discussies gehad begin van het seizoen, dat de afstemming tussen middenveld en achterlinie er niet was. Dat valt toch ook grotendeels weg als je centrale duo wegvalt?

Gisteren mis je 2 basisspelers en de eerste reserve in de voorste linie dan wordt de spoeling voorin logischerwijs ook minder.

Ik vind wel dat je het dan goed moet bekijken en beargumenteren.

Ik vind dat Ajax nog steeds genoeg beoogde basisspelers heeft. Spelers als Alvarez, Dest of Mazraoui, Marin, Schuurs en Huntelaar kunnen makkelijk mee draaien. Is ook wel gebleken. Het wordt anders als je meerdere basisspelers per linie weghaalt.
Lang en Labyad zijn spelers, die in eerste instantie meedraaien in een goedlopend elftal. Lang is en blijft nog teveel momentvoetballer. Is ook logisch voor die leeftijd. Niemand verlangt nog van hem, dat hij er staat en je kunt hem ook nog niet beoordelen op pakweg 3 wedstrijden.
Klopt maar het moet wel gezonde concurrentie blijven. Daarnaast als een elftal staat, moet je het ook niet teveel willen rouleren.

Nu Ziyech als middenvelder wordt gezien, vind ik dat je tenminste 1 vleugelspeler moet aantrekken met diepgang en snelheid. Ajax heeft zijn beste wedstrijden gespeeld met Ziyech op 10 en Promes/Neres op de flanken. Dan heb je meer variatie. Lang, Labyad en Tadic zijn toch meer spelers, die liever niet diepgaan. Die kunnen er ook spelen maar ik heb liever diepgang. Ook nu Tadic en Ziyech eigenlijk niet meer als vleugelspelers gezien worden, mag hier wel wat bij.
Tsja, als je Huntelaar nog steeds als alternatief ziet houdt het op. Labyad is ook geen AJAX materiaal. Lang ook (nog) niet.
Als ik een leuke speler uit de KKD met AJAX laat spelen zal die ook wel eens meekunnen.
Er waren ook velen die enkele maanden gelden Cerny nog als alternatief zagen. Die komt bij utrecht niet eens aan de bak.
We moeten de lat echt hoger leggen dan "makkelijk meedraaien".
AJAX moet versterkingen halen. En dan moeten de huidige spelers de concurrentie aangaan. de beste speelt.

PostPosted: 07 Dec 2019 19:50 
Erelid

Op een aantal posities komen we zwaar in de problemen als er iemand geblesseerd raakt. Op de flanken word je meteen een pak minder als Neres of Promes uitvalt. Hetzelfde geldt als Ziyech er niet bij is, er geen gelijksoortige speler is.

Daarnaast op de linksback, staat er ook helemaal niemand klaar.

In de winter zou ik op de Spaanse tour gaan en Angelino (20 mln) en Dani Olmo (30 mln) erbij halen.

PostPosted: 07 Dec 2019 21:55 
Erelid

Ik vind 't persoonlijk niet direct heel erg als reserves op dit moment niet goed genoeg zijn, maar we zitten nu met een boel reserves die niet echt laten blijken over te lopen van potentie.

De eerste elf namen zijn kwalitatief prima, omdanks dat ik het middenveld twijfelachtig blijf vinden en de rechtsbacks matig. Mazraoui en Dest zijn jong en fris, maar gaan geen onbetwiste basisspelers worden zoals bijvoorbeeld Tagliafico dat wel is.

Als je dan kijkt naar de reserves: Schuurs, Alvarez, Marin, Eiting, Labyad, Lang, Huntelaar, Traoré. Het zijn allemaal twijfelgevalletjes. Niemand waar het talent van af spat. Daarom vind ik de huidige problemen bij de basis elf ook ietwat zorgelijk, omdat er niet direct jongens achter staan die het in de toekomst beter gaan doen.

PostPosted: 08 Dec 2019 05:14 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Alvarez en Marin had ik toch meer van verwacht dan wat ze nu brengen. Ook gezien hun prijs. Hopelijk kunnen ze dit seizoen groeien en dat volgend seizoen alsnog brengen...

Het geluk van Overmars en Ten Hag is dat Martinez het goed doet op het middenveld en dat Tagliafico niet lang uitgeschakeld is geweest. Anders hadden we of op links back of op het middenveld wel een groot probleem gehad want dan had je het met Ekkelenkamp, Eiting ( geblesseerd ) of Marin ( voldoet nog niet ) moeten doen. De huur van Castillo voor linksback laat mij toch wel zien dat Martinez eerst als LB of LCV gezien werd en later pas als middenvelder.

Als Ziyech echt al voorbestemd was om naar 10 te gaan aan het begin van het seizoen, zoals ten Hag beweert dan vraag ik mij wel af waarom ze geen talentvolle vleugelspeler er bij hebben gehaald. Bande is nog steeds geblesserd en Jensen of Kuhn zijn ook niet naar het eerste gehaald. Je hebt nu wel Promes en Lang erbij. Maar Tadic is vast naar de spits verhuisd en Ziyech is nu middenvelder.

Nu er 2 geblesseerd zijn mis je er gelijk een. Dat je in de spits Traore of Danilo de kans wil geven snap ik, maar dan moet je dat 1. wel doen en 2. wel die vleugelspeler halen. Anders had je eenzelfde type spits als Tadic moeten halen als hij als backup geldt voor de vleugel. Met Huntelaar is het spel toch minder en ik verwacht dat Traore ook niet hetzelfde effect heeft als Tadic. Brobbey schijnt wel het team beter te laten voetballen, maar die is nog te jong om stabiel te zijn. Ja Labyad is er ook nog, maar die had ik ook graag verkocht zien worden, zijn bijdrage was heel klein vorig seizoen.

De Jong had ik graag verkocht gezien. Nu wordt hij gezien als draufganger ( vervanger van De Wit ). Maar liever zie ik gewoon alleen plan A (met Ekkelenkamp, Gravenberch of Lang) en geen plan B met veel voorzetten en twee koppers ( Huntelaar en de Jong ).

PostPosted: 11 Dec 2019 09:09 

Nog mensen die tevreden zijn met de transferperiode?
Een basis met Lang, een RCV die voorgaande jaren niet goed genoeg werd bevonden, twee verdedigers op het middenveld en een bank in de CL met Huntelaar, Siem, Marin.
We hebben een goed elftal als iedereen fit is. Maar bij blessures en/of schorsingen ga je er kwalitatief niet een beetje maar enorm veel op achteruit.

PostPosted: 11 Dec 2019 10:51 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Klopt. Dat spelers niet (direct) brengen wat ze kunnen brengen is één ding, maar ik vind ook dat er weer niet goed is ingesprongen op het vertrek van De Jong en Schone. Te weinig creativiteit imho.

PostPosted: 11 Dec 2019 11:35 
Erelid

renemar wrote:
Nog mensen die tevreden zijn met de transferperiode?
Ja omdat ik al vanaf het begin roep, dat de spelers niet op de juiste posisties staan. Met deze selectie kun je totaal anders spelen maar omdat de zogenaamde organisatie in de eerste weken niet klopte, werd er enorm veel gewisseld.

Je had gewoon Blind op het middenveld moet behouden samen met Donny en Ziyech. Hierdoor zijn Martinez en Alvarez gewoon weer verdedigers samen met Schuurs en Veltman. Ook heb je dan het creatieve gedeelte van De Jong opgelost. Met Marin, Martinez, Gravenberch, Promes en Ekkelenkamp en Eiting ook nog alternatieven.

Alleen door deze samenstelling had je iets op de vleugels moeten doen omdat je Ziyech naar het middenveld zet en Tadic spits.
Een basis met Lang, een RCV die voorgaande jaren niet goed genoeg werd bevonden, twee verdedigers op het middenveld en een bank in de CL met Huntelaar, Siem, Marin.
Redelijk mee eens maar in Lang heb ik het nog nooit zien zitten. Maar wie dan. Een keer houdt het ook op als Promes, Neres en Labyad wegvallen. Maar zie mij voorgaande tekst dan had je wellicht wel een alternatief gehad. Veltman niet mee eens omdat hij voorgaande jaren rechtsback stond. Als RCV doet hij het helemaal niet zo verkeerd. Maar het is geen speler, die een gehavend elftal op sleeptouw neemt. Dat wel.

Twee verdedigers op het middenveld blijft vreemd en roep ik al vanaf het begin. Die bank met Huntelaar Siem en Marin kan ik redelijk mee leven al zie ik liever Ekkelenkamp ipv Siem.

We moeten ook niet doordraven dat we een te grote selectie gaan krijgen.

Ik vind het wel vreemd, dat een Eiting niet als alternatief gezien wordt. Weet zeker dat hij het beter zou doen dan bv Alvarez.
We hebben een goed elftal als iedereen fit is. Maar bij blessures en/of schorsingen ga je er kwalitatief niet een beetje maar enorm veel op achteruit.
Ook al eens eerder gezegd dat je nu ook mag kijken welke spelers je mist. Je mist gewoon 3 spelers op je buitenposities. Dat is cruciaal.

Als je met Tadic in de spits speelt moet je diepgaande spelers buitenspelers spelen en middenvelders die rond hem aansluiten.

PostPosted: 11 Dec 2019 13:05 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank Rijkaard
Droomaankoop: Diego Armando Maradonna
Seizoenskaart: ja, sinds 1975
Het gaat niet om de kwantiteit van de selectie maar de kwalitiet!!
Veltman voldoet al jaren niet, maakt deze champ l serie ook beslissende fouten.
Zit aan zijn top en dat is niet voldoende waar Ajax naar streeft!!
Waarom zo lang zoveel kansen geven?
Alvarez die zien ze op trainingen dus dan kan je al zien of hij het zou kunnen als centrale verdediger en blijkbaar dus niet. Je zag hem ook fouten maken in de oefenwedstrijden waarin hij daar stond opgesteld!
Je moet in het centrum achterin tenminste iemand hebben die coacht, heb je niet met Martinez en Alvarez en Schuurs!! Zijn nog teveel met zichzelf bezig, misschien na de winterstop!
Volgens mij kijken sommigen niet naar Jong ajax anders kom je niet aanzetten met Ekkelenkamp en Eiting.
Siem is vergane glorie, gaat voor hem veel te snel en de ruimtes zijn te klein. Voldoet echt al een paar jaar niet en is er alleen maar omdat de leiding het hem zo gunt.
Huntelaar is 36, is er voor de laatste 5 minuten voor alles of niets. Dolberg weg en wie is er voor in de plaats gekomen???
Labyad kan je alleen opstellen tegen middenmoot in NL kan sporadisch een x meedraaien in een top wedstrijd maar gaat niet meer dan dat worden.

PostPosted: 11 Dec 2019 15:43 

FortBoekoe wrote:
Alvarez die zien ze op trainingen dus dan kan je al zien of hij het zou kunnen als centrale verdediger en blijkbaar dus niet. Je zag hem ook fouten maken in de oefenwedstrijden waarin hij daar stond opgesteld!
Je moet in het centrum achterin tenminste iemand hebben die coacht, heb je niet met Martinez en Alvarez en Schuurs!! Zijn nog teveel met zichzelf bezig, misschien na de winterstop!
Volgens mij kijken sommigen niet naar Jong ajax anders kom je niet aanzetten met Ekkelenkamp en Eiting.
Siem is vergane glorie, gaat voor hem veel te snel en de ruimtes zijn te klein. Voldoet echt al een paar jaar niet en is er alleen maar omdat de leiding het hem zo gunt.
Huntelaar is 36, is er voor de laatste 5 minuten voor alles of niets. Dolberg weg en wie is er voor in de plaats gekomen???
Labyad kan je alleen opstellen tegen middenmoot in NL kan sporadisch een x meedraaien in een top wedstrijd maar gaat niet meer dan dat worden.
Eens. Er klopt heel veel niet. Gelukkig hebben we dat lang kunnen camoufleren. Maar er komt meestal een moment dat dat niet meer lukt.
FR, spijt me. Ik vind je veel te positief. Zeker als je kijkt naar de financiële mogelijkheden die AJAX heeft.
Als je Jong AJAX volgt weet je dat daar momenteel geen speler loopt die het eerste verdient. Eiting niet, Gravenberch niet, Ekkelenkamp niet en Pierie al helemaal niet.
We komen kwaliteit te kort na de eerste 11.

PostPosted: 11 Dec 2019 18:47 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar wrote:
FortBoekoe wrote:
Eens. Er klopt heel veel niet. Gelukkig hebben we dat lang kunnen camoufleren. Maar er komt meestal een moment dat dat niet meer lukt.
FR, spijt me. Ik vind je veel te positief. Zeker als je kijkt naar de financiële mogelijkheden die AJAX heeft.
Als je Jong AJAX volgt weet je dat daar momenteel geen speler loopt die het eerste verdient. Eiting niet, Gravenberch niet, Ekkelenkamp niet en Pierie al helemaal niet.
Het ging mij er niet om of dat Eiting het goed doet of niet. Ten Hag heeft zijn vertrouwen in hem uitgesproken eerder ( misschien dat het nu na zijn blessure anders ligt ) en ook in Ekkelenkamp, Lang en Traore. Dan moet je niet telkens de Jong of Huntelaar laten spelen, maar een van die talenten waar je vertrouwen in hebt en die het volgens mij niet slechter kunnen doen.

PostPosted: 11 Dec 2019 20:06 
Erelid

renemar wrote:
Hier is een forum toch voor. Ieder zijn mening maar ik probeer het gewoon ook objectief te bekijken.
Je weet wel, dat ik hier anders insta want presteren in Jong geeft geen enkele garantie dat je ook presteert bij Ajax. Andersom ook niet.

Onana was als keeper ook lang een twijfelgeval.
Schuurs zag je vorig jaar ook niet aan af, dat hij nu deze stappen heeft gemaakt (al vind jij van niet).
Sierhuis scoorde bij Jong ook redelijk maar is/was ook geen topspits.

Voor mij is dat gewoon een leerschool. Kijk ook eens naar de leeftijd. Het is eigenlijk gewoon een veredeld onder 19 die tegen profclubs spelen. Dan gelden ook andere wetten, iets was die spelers nauwelijks kennen omdat ze in de jeugd vaak altijd de betere waren.

Ik volg ook redelijk jong Ajax en blijf het moeilijk vinden om spelers daar in een perspectief te plaatsen.
Ik blijf dit onzin vinden.

Dest of Mazraoui als back is om het even. Plus 1
Centraal achterin heb je Alvarez, Martinez, Blind en Schuurs. Plus 2

Op het middenveld blijf ik vertrouwen hebben in Marin. Plus 1

Voorin zit je krap als je zowel Tadic en Ziyech van de vleugels haalt. Iets wat ik al vanaf begin van de voorbereiding zeg. Dan zet je krap met Promes en Neres. Alleen blijf ik Huntelaar best een goede optie om erbij te hebben.

Ik heb al vaker gezegd, dat je nu in een situatie zit dat je 3 spelers mist in 1 linie.
Misschien is 16 basisspelers ietwat teveel maar 14 inclusief jeugd (Eiting, Ekkelenkamp, Traore) blijf ik toch voldoende vinden. Het enige wat er bij had gemoeten en moet is een diepgaande buitenspeler.

PostPosted: 11 Dec 2019 20:42 

renemar wrote:
Hier is een forum toch voor. Ieder zijn mening maar ik probeer het gewoon ook objectief te bekijken.
Je weet wel, dat ik hier anders insta want presteren in Jong geeft geen enkele garantie dat je ook presteert bij Ajax. Andersom ook niet.

Onana was als keeper ook lang een twijfelgeval.
Schuurs zag je vorig jaar ook niet aan af, dat hij nu deze stappen heeft gemaakt (al vind jij van niet).
Sierhuis scoorde bij Jong ook redelijk maar is/was ook geen topspits.

Voor mij is dat gewoon een leerschool. Kijk ook eens naar de leeftijd. Het is eigenlijk gewoon een veredeld onder 19 die tegen profclubs spelen. Dan gelden ook andere wetten, iets was die spelers nauwelijks kennen omdat ze in de jeugd vaak altijd de betere waren.

Ik volg ook redelijk jong Ajax en blijf het moeilijk vinden om spelers daar in een perspectief te plaatsen.
Ik blijf dit onzin vinden.

Dest of Mazraoui als back is om het even. Plus 1
Centraal achterin heb je Alvarez, Martinez, Blind en Schuurs. Plus 2

Op het middenveld blijf ik vertrouwen hebben in Marin. Plus 1

Voorin zit je krap als je zowel Tadic en Ziyech van de vleugels haalt. Iets wat ik al vanaf begin van de voorbereiding zeg. Dan zet je krap met Promes en Neres. Alleen blijf ik Huntelaar best een goede optie om erbij te hebben.

Ik heb al vaker gezegd, dat je nu in een situatie zit dat je 3 spelers mist in 1 linie.
Misschien is 16 basisspelers ietwat teveel maar 14 inclusief jeugd (Eiting, Ekkelenkamp, Traore) blijf ik toch voldoende vinden. Het enige wat er bij had gemoeten en moet is een diepgaande buitenspeler.
Onana is voor mij nooit een twijfelgeval geweest. Ja, soms haalde hij rare fratsen uit maar je zag aan alles dat hij alles had en heeft om een topkeeper te worden voor zover hij dat niet al is.
Sierhuis leg je overigens zelf wel langs de meetlat op basis van de wedstrijden bij Jong AJAX.
Ik vind dat je wel degelijk een oordeel kan vellen op basis van wedstrijden bij Jong AJAX. Neem nu Pierie, ik kan je verzekeren dat die nooit een speler voor het eerste wordt bij ons. Het is inderdaad een leerschool. Maar dan nog kun je oordelen. Zo zeg ik nu al met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat Taylor een topper wordt mits hij fit blijft.
Vraag me af hoe je Alvarez als RCV beoordeeld. Heeft daar bij ons nog nooit gespeeld. Blijkbaar vindt Ten Hag Veltman beter. Hij ziet ze elke dag. Ga er dan ook vanuit dat hij dat kan beoordelen. En als Veltman onze beste RCV is dan zijn Alvarez en Schuurs miskopen en niet goed genoeg. Veltman is al behelpen.
Je vertrouwen in Marin is mij een raadsel. Op basis waarvan? Wat mij betreft geldt hiervoor hetzelfde als bij Veltman tov Alvarez/Schuurs. Ten Hag ziet alle spelers dagelijks en als die de RCV Alvarez, die altijd weer toont niet geschikt te zijn als middenvelder, beter vindt dan Marin op het middenveld dan kwalificeer ik Marin ook als miskoop.
Je had ook een grenzeloos vertrouwen in Magallan als ik mij goed herinner.
Ik vind wel dat Traoré eens de kans moet krijgen ipv Huntelaar. Huntelaar en Siem moet je niet meer laten spelen of er moet een griepepidemie uitbreken.

PostPosted: 13 Dec 2019 13:34 
Beheerder

Ten Hag lijkt nu wel weer open te staan voor aankopen.
https://www.ajaxinside.nl/ten-hag-hint- ... veranderd/

PostPosted: 13 Dec 2019 17:18 

343 wrote:
Hopelijk worden ze eindelijk wakker. 5 Maanden te laat maar mss. niet te laat.
Dat krijg je als je de vertrokken kwaliteit niet adequaat vervangt en de aanwezige kwaliteit te hoog inschat. Repeterende fout bij AJAX.
Zoals Van Basten ook al zei, ze hebben niet goed ingekocht.

PostPosted: 14 Dec 2019 07:21 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
renemar wrote:
343 wrote:
Dat krijg je als je de vertrokken kwaliteit niet adequaat vervangt en de aanwezige kwaliteit te hoog inschat. Repeterende fout bij AJAX.
Ach het is wel ironisch om Van Basten daarover te horen, onder zijn leiding hebben we een transferperiode gehad met Sulejmani, Sno, Oleguer, Wielaert, Cvitanich en Aissati en Enoh. Waarbij zo ongeveer iedereen tekort kwam.
Marin, daarvan kun je zeggen dat hij als dure aankoop meer had moeten brengen hoewel ik hem nog niet afgeschreven heb. Pieri zullen we moeten zien, maar sowieso een naam voor de toekomst. Alvarez moet zich nog meer bewijzen maar zie ik de potentie wel van. Martinez en Promes zijn goede aankopen geweest.

We zitten nu in een dip, en ja op de vleugels als je eerste opties geblesseerd zijn wordt het altijd minder. Zonder Promes, Neres en Labyad wordt het uiteraard een moeilijker verhaal, maar dat is altijd bij Ajax. In de de afgelopen twintig jaar is - ironisch genoeg - onze vleugelbezetting in de selectie zelden beter geweest. Je moet ook een grens trekken, je kan niet verwachten dat we kwalitatief gelijkaardige vervangers hebben na die 3 (laat staan het salaris dat je dan kwijt bent). Dat soort spelers hou je niet een seizoen lang op de bank als die opties wel fit blijven.

Je kan in de winter eventueel wel wat doen. Maar gezien wat er in de jeugd rondloopt en achter de hand is vind ik niet dat we met heel diepgravende renovaties van het elftal aan de slag moeten. 1-2 spelers hooguit.

PostPosted: 14 Dec 2019 07:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Ben wel heel benieuwd wat ze willen halen dan. Ten Hag gaf ook aan dat het niet iemand zal worden in een Neres-traject, aangezien die eerst een half jaar zou moeten wennen. Daarnaast haalde hij het missen van diepgang heel specifiek aan.

Dus: Een vleugelspeler met diepgang die er direct staat..

Wellicht dat ze zich weer melden voor Diatta van Club Brugge? Of Kacaniklic van Hammarby?

Ik zou zelf voor Dilrosun gaan. Ajax-school, Nederlands en met het oog op het EK voor hem wellicht wel heel interessant om de stap naar Nederland te maken als ten Hag veel vertrouwen in hem zou hebben.

PostPosted: 14 Dec 2019 09:03 

Pushkin wrote:
renemar wrote:
343 wrote:
Ach het is wel ironisch om Van Basten daarover te horen, onder zijn leiding hebben we een transferperiode gehad met Sulejmani, Sno, Oleguer, Wielaert, Cvitanich en Aissati en Enoh. Waarbij zo ongeveer iedereen tekort kwam.
Marin, daarvan kun je zeggen dat hij als dure aankoop meer had moeten brengen hoewel ik hem nog niet afgeschreven heb. Pieri zullen we moeten zien, maar sowieso een naam voor de toekomst. Alvarez moet zich nog meer bewijzen maar zie ik de potentie wel van. Martinez en Promes zijn goede aankopen geweest.

We zitten nu in een dip, en ja op de vleugels als je eerste opties geblesseerd zijn wordt het altijd minder. Zonder Promes, Neres en Labyad wordt het uiteraard een moeilijker verhaal, maar dat is altijd bij Ajax. In de de afgelopen twintig jaar is - ironisch genoeg - onze vleugelbezetting in de selectie zelden beter geweest. Je moet ook een grens trekken, je kan niet verwachten dat we kwalitatief gelijkaardige vervangers hebben na die 3 (laat staan het salaris dat je dan kwijt bent). Dat soort spelers hou je niet een seizoen lang op de bank als die opties wel fit blijven.

Je kan in de winter eventueel wel wat doen. Maar gezien wat er in de jeugd rondloopt en achter de hand is vind ik niet dat we met heel diepgravende renovaties van het elftal aan de slag moeten. 1-2 spelers hooguit.
Je vergelijkt de tijd met Van Basten met nu. Is natuurlijk zo krom als een banaan. Nu zijn de financiële mogelijkheden veel groter. Zowel m.b.t. transferprijs als salaris.
Schei nou eens uit met Labyad te noemen. Die missen we niet. Die voegt niks toe. Labyad als gelijkwaardig betitelen is ridicuul.
Pierie? Botman is voor de toekomst. Zeer slechte inschatting hem te verhuren en Pierie voor miljoenen te halen.
Wat zit er aan echt talent aan te komen? Wat mij betreft Taylor op de eerste plaats. Gravenberch ondanks het feit dat hij bij Jong AJAX in een dip zit want daar speelt hij heel slordig. Maar is nog jong dus dat kan goed komen. Sontje Hansen en Unuvar zijn imo ook heel talentvol. Maar Sontje is een spits en Unuvar eigenlijk een 10. Beiden eigenlijk geen vleugelspelers. Daar zijn ze alle twee minder. Gisteren weer bij Jong AJAX gezien bij Sontje.
Brobbey heeft imo ook toekomst maar imo minder getalenteerd dan Sontje.
Op de vleugels zie ik de komende jaren geen alternatieven voor het eerste.
Daar moet snelheid en diepgang komen. Een creatieve middenvelder is wat mij betreft ook noodzakelijk.
Gelukkig zien steeds meer mensen dat de selectie geen 16 basisspelers heeft maar hooguit 12.
Onze bank is voor Europese begrippen (Cl en El) lachwekkend.

PostPosted: 16 Dec 2019 13:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Bergkamp
Droomaankoop: Calvin Stengs
Eens met Renemar.

Ik maakte me vanaf het begin zorgen over het gebrek aan vervanging voor het middenveld.

Uitgaande van het scenario dat Alvarez en Martinez voor de verdediging zijn gehaald was het namelijk erg mager om Frenkie én Schöne te vervangen met alleen Marin. Dát breekt ons nu met name op. Martinez doet het verrassend goed als vervanger van Schöne, maar Marin speelt voorlopig dramatisch. Een goede middenvelder erbij en je had gewoon een mooi middenveld met:
Martinez - Van de Beek - aankoop

In de aanval heb je nu gewoon pech met uitval van drie spelers. Al vind ik het onbegrijpelijk dat Huntelaar nog een contractverlenging heeft gekregen. Je zou hem eigenlijk moeten hebben vervangen met een spits of vleugelspeler (afhankelijk van welke jeugdspelers je meer vertrouwen in had, vleugel of spits).

Lang is helemaal geen bijzonder talent in mijn ogen. Jammer dat daar niet een betere speler achter zit, al moest je wat mij betreft daar geen aankoop hebben als 5e keus achter Labyad.

Bank is onwijs mager helaas, met een aankoop van een middenvelder en een aanvaller zag het er al veel rooskleuriger uit.

PostPosted: 16 Dec 2019 14:18 
Beheerder

Precies.
Marin voor De Jong en Schone. Geen Odegaard? Oh, dan halen we geen creatieve middenvelder meer.

Wat waren ze denkende?

PostPosted: 11 Jan 2020 13:15 
Beheerder

Zoveel miljoenen verscheurde Ajax door échte miskopen in het Nettomars-tijdperk
https://sportnieuws.nl/voetbal/binnenla ... -tijdperk/

PostPosted: 11 Jan 2020 13:31 

343 wrote:
Zoveel miljoenen verscheurde Ajax door échte miskopen in het Nettomars-tijdperk
https://sportnieuws.nl/voetbal/binnenla ... -tijdperk/
Ik mis naast Magallan en Marin de inmiddels toch ook wel als miskopen te kwalificeren Labyad, Alvarez. Allemaal spelers die niks toevoegen laat staan versterkingen zijn.
Het loopt in de tientallen miljoenen.

PostPosted: 11 Jan 2020 15:35 

En jullie werken wel volledig foutloos? Hoeveel tientallen miljoenen heeft hij voor zijn werkgever verdiend...?

Post new topic  Reply to topic  [ 656 posts ]  Previous   1 23 24 25 26 27  Next

All times are UTC+01:00