Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 935 posts ]  Previous   1 34 35 36 37 38  Next
Author Message
PostPosted: 01 Aug 2020 18:07 

DeRuit wrote:
343 wrote:
Ik wacht nog af en ik geloof Ten Hag niet.
De opvolger van Veltman zou sowieso al later in de voorbereiding worden aangetrokken. TH en Overmars willen eerst de voorbereiding bekijken of er nog een of twee verrassingen vallen te noteren en mocht dat niet zo zijn dan zal AJAX echt wel meer dan een linksback aantrekken.
Overmars staat bekend dat hij niet in zijn kaarten laat kijken.
Dat zou ik wel toejuichen. Gewoon kijken wat je nu hebt. Of Eiting het aankan, of Ekkelenkamp en Lang een stap hebben gezet of Jensen een stap of 2. Anders kan je er altijd nog een verkopen/verhuren en een speler aantrekken.
Ze hoeven niet te kijken of die jongens het aankunnen. Ik zal het hun nu al zeggen: nee, dat kunnen ze niet. Wat een ellende als je jongens die al jaren bij de club spelen nu nog moet gaan "aankijken". Ze zijn in die paar maanden echt niet beter geworden. Was middelmaat/subtop en wordt nooit meer.

PostPosted: 01 Aug 2020 18:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar wrote:
DeRuit wrote:
343 wrote:
De opvolger van Veltman zou sowieso al later in de voorbereiding worden aangetrokken. TH en Overmars willen eerst de voorbereiding bekijken of er nog een of twee verrassingen vallen te noteren en mocht dat niet zo zijn dan zal AJAX echt wel meer dan een linksback aantrekken.
Dat zou ik wel toejuichen. Gewoon kijken wat je nu hebt. Of Eiting het aankan, of Ekkelenkamp en Lang een stap hebben gezet of Jensen een stap of 2. Anders kan je er altijd nog een verkopen/verhuren en een speler aantrekken.
Ze hoeven niet te kijken of die jongens het aankunnen. Ik zal het hun nu al zeggen: nee, dat kunnen ze niet. Wat een ellende als je jongens die al jaren bij de club spelen nu nog moet gaan "aankijken". Ze zijn in die paar maanden echt niet beter geworden. Was middelmaat/subtop en wordt nooit meer.
Lang de meest dreigende speler in de Eredivisie bij Twente. Gravenberch basisspeler aan het eind van het seizoen. Jensen weer fit, die liet gewoon goede dingen zien begin van het seizoen. Eiting net als TFM weer fit en liet ook prima voetbal zien en ook pas 22 net als Frenkie in zijn doorbraakjaar. De rest nog jonger dan dat. Hoe kan je dan zeggen dat ze niet gaan voldoen. Dest deed vorig jaar als opvulling mee en brak ook door, maar dat had jij waarschijnlijk al jaren aan zien komen?

Ekkelenkamp gaat het denk ik ook niet redden, die hadden ze gewoon als CV moeten opleiden wat hij vroeger ook was. Maar die heb ik genoemd om het rijtje compleet te maken.

PostPosted: 01 Aug 2020 19:08 

DeRuit wrote:
renemar wrote:
DeRuit wrote:

Lang de meest dreigende speler in de Eredivisie bij Twente. Gravenberch basisspeler aan het eind van het seizoen. Jensen weer fit, die liet gewoon goede dingen zien begin van het seizoen. Eiting net als TFM weer fit en liet ook prima voetbal zien en ook pas 22 net als Frenkie in zijn doorbraakjaar. De rest nog jonger dan dat. Hoe kan je dan zeggen dat ze niet gaan voldoen. Dest deed vorig jaar als opvulling mee en brak ook door, maar dat had jij waarschijnlijk al jaren aan zien komen?

Ekkelenkamp gaat het denk ik ook niet redden, die hadden ze gewoon als CV moeten opleiden wat hij vroeger ook was. Maar die heb ik genoemd om het rijtje compleet te maken.
Dus jij hebt vertrouwen in Lang, Gravenberch, Jensen en Eiting. Ik denk dat ze allemaal nog niet/geen AJAX 1 materiaal zijn. Je moet er toch niet aan denken met dat soort jongens CL te gaan spelen. Europa ligt in een deuk.
Maar we wachten af en gaan zien wie gelijk krijgt.

PostPosted: 01 Aug 2020 19:25 

renemar wrote:
DeRuit wrote:
renemar wrote:

Dus jij hebt vertrouwen in Lang, Gravenberch, Jensen en Eiting. Ik denk dat ze allemaal nog niet/geen AJAX 1 materiaal zijn. Je moet er toch niet aan denken met dat soort jongens CL te gaan spelen. Europa ligt in een deuk.
Maar we wachten af en gaan zien wie gelijk krijgt.
Ja, Lang vind ik beter dan Babel. Gravenberch was gewoon basisspeler eind van vorig seizoen. Eiting qua niveau wel, alleen is de vraag of hij fit is. Maar als jij TFM blijft noemen als versterking terwijl die ook veel geblesseerd is geweest en weinig heeft gespeeld dan is Eiting ook een volwaardige optie in dat opzicht. Ik zou hem wel zeker de kans geven deze voorbereiding. Jensen zou ik ook die kans gunnen en dan verhuren of er bij houden later in de voorbereiding, want die gaf vorig seizoen zeker glimpsen van zijn potentie af op de 6 positie.

PostPosted: 01 Aug 2020 19:33 

Ik lees dit met lede ogen aan. Lang beter dan Babel dus daarom goed genoeg argument of zo? Sorry nu is het voor mij echt tijd om te stoppen. Fijne avond.

PostPosted: 01 Aug 2020 19:44 

dwtk wrote:
Ik lees dit met lede ogen aan. Lang beter dan Babel dus daarom goed genoeg argument of zo? Sorry nu is het voor mij echt tijd om te stoppen. Fijne avond.

renemar wrote:
FortBoekoe wrote:
Ik vind Babel echt wel beter dan Labyad en Lang op dit moment. Doet/deed het verdienstelijk bij Oranje (tegen Duitsland als uitschieter) en Gala (in de champ l wedstrijden die ik heb gezien dan). Kan op alle posities voorin spelen en hoeft niet te wennen.
Hij weet wat ervoor gevraagd wordt. Je moet er niet aan denken dat einde seizoen (als je strijdt op 3 fronten) je weer 2 voorhoede spelers verliest door blessures en dan moet vertrouwen op bv Lang en Huntelaar. We hebben gezien hoe snel dat kan gaan met onze voorsprong en op dat moment gaat wedstrijd/kampioens druk ook meespelen.
Ajax kan sowieso (mocht die beschikbaar zijn) een talent kopen uit Zuid Amerika maar we hebben gezien bij bv Neres dat die ook vaak tijd nodig hebben om te acclimatiseren.
Want de echte toptalenten die er meteen zouden kunnen staan (bv Vinicius/Rodrygo) kan/wil Ajax niet betalen.
Als je ver komt in de Europa L dan ga je sterke ploegen tegenkomen dan heb je weinig aan Lang of Traore en waarschijnlijk een nieuw Zuid Amerikaans talent die nog moeten wennen.
Ik denk goede oplossing voor een half jaar en als het goed uitpakt kan hij stokje van Huntelaar overnemen.
Helemaal met je eens.
Renemar vond Babel een prima aanwinst toen het bekend was dat hij mogelijk zou komen. Het is gebleken dat dit niet zo was. Lang had dus net zo goed kunnen blijven en is beter dan Babel. Dan is het als back up toch een prima speler. Je kan toch niet verwachten dat Ajax 2 sterke CL opstellingen kan financieren?

Lang heeft een prima mentaliteit. Deed het goed bij Jong Ajax, deed het goed in de voorbereiding, deed het goed bij Twente. Hij is creatief, eigen jeugd en multifunctioneel.
Hoeveel geld moet je uitgeven om een backup voor Promes, of een backup/speler voor op 10 die echt duidelijk beter is dan Lang? En is het dat waard. Je hebt Neres, Tadic en Promes voorin normaal, die kunnen dan de 10 ondersteunen.

Op het middenveld daar ligt het probleem, daar moet een sturende middenvelder bij en die zoeken ze ook. Misschien is er nu niets haalbaars en wachten ze tot van de Beek verkocht is?

Voor de eredivisie is dit gewoon een erg goed team. Voor de CL hebben we wat geluk met blessures nodig, maar dat hebben we de laatste twee jaar al nodig gehad.

Jullie doen net alsof het seizoen al voorbij is terwijl de eerste training net gestart is.
Ja we hebben geld, maar het salaris kun je niet betalen uit eenmalige inkomsten en de structurele inkomsten zijn nog onzeker. Verder als ze van plan zijn de Arena te kopen dan snap ik wel dat ze wat zuinig aan doen. Op de middellange termijn brengt ons dat verder. We zijn ook nog niet officieel zeker van de groepsfase in de Champions League en we hebben een erg vol team qua spelers die je ook nog moet zien te lozen. Hun waarde zal ook verminderen als je al vervangers koopt en als je ze nie tkwijt raakt zit je weer met je structurele kosten.

Geef jongens als Eiting, Lang en Jensen een kans en mochten ze toch niet voldoen haal dan pas vervangers en verhuur of verkoop ze.

PostPosted: 01 Aug 2020 20:18 

343 wrote:
Al vanaf het moment dat Ajax financieel weer een beetje in de lift zit sinds pak'm beet 2010 wordt er op plekken als deze tijdens de zomerwindow gewacht op het moment dat er nog 'even' op minimaal 2 of 3 plekken iemand gehaald wordt, liefst voor veel geld omdat er Champions League is gehaald of er een speler voor veel geld is verkocht en geld tenslotte op het veld moet staan.

Buiten paniekaankoop Ziyech en spelers die gehaald zijn als één-op-één vervangers, zoals vorig seizoen met Álvarez voor De Ligt, heb ik het niet zien gebeuren. Eerder is het zo dat Overmars steeds eerder in het jaar z'n dure aankopen voor het nieuwe seizoen doet.

Ik heb daarom geen redenen om aan te nemen dat er nu wél een compleet masterplan wacht op uitvoering.

PostPosted: 01 Aug 2020 20:40 

DeRuit wrote:
dwtk wrote:

renemar wrote:
FortBoekoe wrote:
Ik vind Babel echt wel beter dan Labyad en Lang op dit moment. Doet/deed het verdienstelijk bij Oranje (tegen Duitsland als uitschieter) en Gala (in de champ l wedstrijden die ik heb gezien dan). Kan op alle posities voorin spelen en hoeft niet te wennen.
Hij weet wat ervoor gevraagd wordt. Je moet er niet aan denken dat einde seizoen (als je strijdt op 3 fronten) je weer 2 voorhoede spelers verliest door blessures en dan moet vertrouwen op bv Lang en Huntelaar. We hebben gezien hoe snel dat kan gaan met onze voorsprong en op dat moment gaat wedstrijd/kampioens druk ook meespelen.
Ajax kan sowieso (mocht die beschikbaar zijn) een talent kopen uit Zuid Amerika maar we hebben gezien bij bv Neres dat die ook vaak tijd nodig hebben om te acclimatiseren.
Want de echte toptalenten die er meteen zouden kunnen staan (bv Vinicius/Rodrygo) kan/wil Ajax niet betalen.
Als je ver komt in de Europa L dan ga je sterke ploegen tegenkomen dan heb je weinig aan Lang of Traore en waarschijnlijk een nieuw Zuid Amerikaans talent die nog moeten wennen.
Ik denk goede oplossing voor een half jaar en als het goed uitpakt kan hij stokje van Huntelaar overnemen.
Helemaal met je eens.
Renemar vond Babel een prima aanwinst toen het bekend was dat hij mogelijk zou komen. Het is gebleken dat dit niet zo was. Lang had dus net zo goed kunnen blijven en is beter dan Babel. Dan is het als back up toch een prima speler. Je kan toch niet verwachten dat Ajax 2 sterke CL opstellingen kan financieren?

Lang heeft een prima mentaliteit. Deed het goed bij Jong Ajax, deed het goed in de voorbereiding, deed het goed bij Twente. Hij is creatief, eigen jeugd en multifunctioneel.
Hoeveel geld moet je uitgeven om een backup voor Promes, of een backup/speler voor op 10 die echt duidelijk beter is dan Lang? En is het dat waard. Je hebt Neres, Tadic en Promes voorin normaal, die kunnen dan de 10 ondersteunen.

Op het middenveld daar ligt het probleem, daar moet een sturende middenvelder bij en die zoeken ze ook. Misschien is er nu niets haalbaars en wachten ze tot van de Beek verkocht is?

Voor de eredivisie is dit gewoon een erg goed team. Voor de CL hebben we wat geluk met blessures nodig, maar dat hebben we de laatste twee jaar al nodig gehad.

Jullie doen net alsof het seizoen al voorbij is terwijl de eerste training net gestart is.
Ja we hebben geld, maar het salaris kun je niet betalen uit eenmalige inkomsten en de structurele inkomsten zijn nog onzeker. Verder als ze van plan zijn de Arena te kopen dan snap ik wel dat ze wat zuinig aan doen. Op de middellange termijn brengt ons dat verder. We zijn ook nog niet officieel zeker van de groepsfase in de Champions League en we hebben een erg vol team qua spelers die je ook nog moet zien te lozen. Hun waarde zal ook verminderen als je al vervangers koopt en als je ze nie tkwijt raakt zit je weer met je structurele kosten.

Geef jongens als Eiting, Lang en Jensen een kans en mochten ze toch niet voldoen haal dan pas vervangers en verhuur of verkoop ze.
Ik vond Babel ook geen slechte "aankoop". Maar die viel zwaar tegen. Lang is nooit uitblinker geweest bij Jong. Is geen talent zoals ik bij Taylor en Unuvar wel zie. Hooguit te gebruiken voor de bank. Zal nooit een basisspeler worden. Tenminste als je ambitie hebt.
Hoeveel kansen moet Eiting nog krijgen? Vond hem een groot talent maar staat al 2 jaar stil. Is ook niet dynamisch genoeg. Speelt alles in een tempo. En waar de hoop op Jensen is gebaseerd is mij een raadsel.
Gravenberch speelde ook matig. Is niet balvast, zijn aanname is schrikbarend. Maar nog erg jong. Hij moet een kans krijgen maar ook in hem zie ik nog geen basisspeler.
We willen kampioen worden en Europees overwinteren, liefst in de CL. Met deze jongens gaat dat nooit lukken. Soms worden onze talenten overschat.

PostPosted: 01 Aug 2020 20:53 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Vienna wrote:
Ik heb daarom geen redenen om aan te nemen dat er nu wél een compleet masterplan wacht op uitvoering.
Ik zie ook geen masterplan. Ik zeg alleen dat Overmars echt wel meer spelers gaat halen dan alleen een linksback. Ik zeg niet dat hij 4, 5 of 6 spelers gaat halen.

PostPosted: 01 Aug 2020 21:58 

Dat Gravenberch basisspeler was kwam omdat we niets anders fatsoenlijks hadden. Dat is juist het probleem he...... Ajax draaide voor geen meter met dezelfde Gravenberch. Zou het een met het ander te maken kunnen hebben? Nou he.

Nee, gewoon blijven aanmodderen. Eiting bewees al dat hij het niveau niet aankon. Gewoon weer proberen! Vd Beek werd als cvm volledig overlopen tegenover een ploeg die wat meer drukt. Gewoon weer proberen! Jensen hobbelde “wel” aardig mee bij Jong. Is ineens de grote verlosser bij het eerste ofzo.

De lat ligt weer lekker hoog hoor. Mijn hemel.

PostPosted: 02 Aug 2020 04:07 

Snake wrote:
Dat Gravenberch basisspeler was kwam omdat we niets anders fatsoenlijks hadden. Dat is juist het probleem he...... Ajax draaide voor geen meter met dezelfde Gravenberch. Zou het een met het ander te maken kunnen hebben? Nou he.

Nee, gewoon blijven aanmodderen. Eiting bewees al dat hij het niveau niet aankon. Gewoon weer proberen! Vd Beek werd als cvm volledig overlopen tegenover een ploeg die wat meer drukt. Gewoon weer proberen! Jensen hobbelde “wel” aardig mee bij Jong. Is ineens de grote verlosser bij het eerste ofzo.

Eiting deed het gewoon goed in de voorrondes van de champions league, heeft verder toen hij echt fit was ook goede wedstrijden gespeeld. Als hij fit kan blijven is hij gewoon van waarde. Als TFM als optie wordt gezien ondanks zijn blessures, dan waarom Eiting niet?

Jensen deed het in de voorbereiding op 6 vorig jaar ook goed. Aan het eind van het seizoen een tijd niet fit geweest. Dus de kans geven lijkt mij normaal.

Waarom zou je die jongens niet de kans geven? Van de Beek op CM lijkt mij ook normaal want op 10 staat hij naast de spits en kunnen de 2 zessen het sowieso niet aan tegenover 3 of 4 tegenstanders.

Vorig jaar hebben we extreem veel blessures gehad. Daardoor lopen automatismen waar Ajax erg van afhankelijk is ook minder goed. Verder heeft het dat het niet zo goed liep ook te maken met afspaken nakomen. Denk aan Dest die even de waarheid verteld kreeg door Tadic.

Maar jij had waarschijnlijk net als renemar ook al door dat Dest vorig seizoen zou doorbreken en zijn kans zou pakken in de voorbereiding. Geef die jongens een kans om als backup te gaan dienen en koop daarna nog wat indien nodig.

Voor de basis moet je gewoon wachten op buitenkansjes of totdat er een basisspeler vertrekt. Dat heeft Ajax al een aantal maal gecommuniceerd.

PostPosted: 02 Aug 2020 08:55 

Snake wrote:

^ Dit soort reacties getuigt toch van een lelijke mentaliteitswisseling. We presteren één keer deze eeuw lekker in Europa, hebben wat geld, en meteen moeten we een nare koopclub worden waar talenten of de dure aankopen van vorig jaar geen kans meer krijgen. Spelers moeten er meteen staan of anders oprotten en plaats maken voor weer nieuwe miljoenenaankopen. Almaar in de hoop weer aan te kunnen schuren tegen die status van weleer.

Je moet 2018/19 vergeten. Leuke herinnering, maar heeft helemaal niets met komend seizoen te maken. Als dat de standaard wordt, gaat elk seizoen boosheid en teleurstelling opleveren. We zijn geen Juventus of PSG waarvan je zeker weet dat ze op elke positie een vedette hebben lopen. We moeten elk seizoen weer hopen dat spelers voor het eerst in hun carriere hoge ogen gaan gooien. En die onzekerheid maakt het juist leuk en spannend.

Laten we dus kijken wie van de talenten Taylor, Gravenberch, Ekkelenkamp, Eiting, Lang en Jensen en van de aankopen Kudus, Martinez en Labyad de komende weken een positieve indruk achter laat op het middenveld, en wat de meest complementaire combinaties zijn. Mochten er duidelijke lacunes zijn, en dat is best mogelijk, dan hebben we tot begin oktober de kans om daar alsnog wat aan te doen qua transfers.

PostPosted: 02 Aug 2020 09:38 

Snake wrote:

Eens.

PostPosted: 02 Aug 2020 12:41 

seb4 wrote:
Snake wrote:

^ Dit soort reacties getuigt toch van een lelijke mentaliteitswisseling. We presteren één keer deze eeuw lekker in Europa, hebben wat geld, en meteen moeten we een nare koopclub worden waar talenten of de dure aankopen van vorig jaar geen kans meer krijgen. Spelers moeten er meteen staan of anders oprotten en plaats maken voor weer nieuwe miljoenenaankopen. Almaar in de hoop weer aan te kunnen schuren tegen die status van weleer.

Je moet 2018/19 vergeten. Leuke herinnering, maar heeft helemaal niets met komend seizoen te maken. Als dat de standaard wordt, gaat elk seizoen boosheid en teleurstelling opleveren. We zijn geen Juventus of PSG waarvan je zeker weet dat ze op elke positie een vedette hebben lopen. We moeten elk seizoen weer hopen dat spelers voor het eerst in hun carriere hoge ogen gaan gooien. En die onzekerheid maakt het juist leuk en spannend.

Laten we dus kijken wie van de talenten Taylor, Gravenberch, Ekkelenkamp, Eiting, Lang en Jensen en van de aankopen Kudus, Martinez en Labyad de komende weken een positieve indruk achter laat op het middenveld, en wat de meest complementaire combinaties zijn. Mochten er duidelijke lacunes zijn, en dat is best mogelijk, dan hebben we tot begin oktober de kans om daar alsnog wat aan te doen qua transfers.
Dit legt ook goed mijn gevoel uit.

PostPosted: 02 Aug 2020 12:54 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
seb4 wrote:
Snake wrote:

Het mooie aan Ajax supporter zijn is dat je nog regelmatig verrast kan worden door spelers die plots de stap kunnen maken en aanhaken op niveau. Het is vaak zat gebeurt dat we als supporter riepen dat een jeugdspeler er nog niet klaar voor was of goed genoeg is en dat hij toch comfortabel de stap zet. Neem een Onana die in Jong Ajax nog vaak genoeg schutterde. Denk ook aan Frenky De Jong, niemand die gedacht had dat hij zo snel zo bepalend zou zijn bij Ajax op basis van zijn optredens in het Ajax 2. En zo zijn er nog tal van voorbeelden.

Soms kunnen de trainers van het eerste elftal daardoor de zaken beter inschatten omdat ze spelers soms een ontwikkeling op het trainingsveld zien maken. Soms maken spelers fysieke of mentale ontwikkelingen door in slechts enkele maanden die bepalend zijn of ze aan of afhaken. Ik zie daarom liever nog even wat jongens in de voorbereiding aan het werk om te kijken hoe de vlag erbij hangt. Het kan heel goed zijn dat ze er niet klaar voor zijn maar de manier waarop nu al heel makkelijk geroepen wordt dat dat per definitie zo is gaat ook een beetje aan mij voorbij.

PostPosted: 02 Aug 2020 17:32 

Pushkin wrote:
seb4 wrote:
Snake wrote:

Het mooie aan Ajax supporter zijn is dat je nog regelmatig verrast kan worden door spelers die plots de stap kunnen maken en aanhaken op niveau. Het is vaak zat gebeurt dat we als supporter riepen dat een jeugdspeler er nog niet klaar voor was of goed genoeg is en dat hij toch comfortabel de stap zet. Neem een Onana die in Jong Ajax nog vaak genoeg schutterde. Denk ook aan Frenky De Jong, niemand die gedacht had dat hij zo snel zo bepalend zou zijn bij Ajax op basis van zijn optredens in het Ajax 2. En zo zijn er nog tal van voorbeelden.

Soms kunnen de trainers van het eerste elftal daardoor de zaken beter inschatten omdat ze spelers soms een ontwikkeling op het trainingsveld zien maken. Soms maken spelers fysieke of mentale ontwikkelingen door in slechts enkele maanden die bepalend zijn of ze aan of afhaken. Ik zie daarom liever nog even wat jongens in de voorbereiding aan het werk om te kijken hoe de vlag erbij hangt. Het kan heel goed zijn dat ze er niet klaar voor zijn maar de manier waarop nu al heel makkelijk geroepen wordt dat dat per definitie zo is gaat ook een beetje aan mij voorbij.
Noem je net 2 voorbeelden waarvan ik vanaf dag 1 wel overtuigd was. Zeker, Onana was soms een clown maar je zag aan alles een atleet met de juiste lengte en prima reflexen. Was een kwestie van tijd die domme "uitstapjes" die hij maakte eruit te krijgen.
En wat betreft Frenkie had ik al helemaal geen vraagtekens. Daar spoot en spat de kwaliteit vanaf. Heb hem ook meer dan Appie als ons grootste talent gezien. Jammer dat we daar niet meer kunnen oordelen. Dat heb ik overigens nu precies hetzelfde met Taylor en Unuvar. Velen vinden laatstgenoemde ons grootste talent, ik kies voor Taylor.
Maar ik word moe van het steeds maar weer kansen blijven geven aan spelers die meermaals hebben aangetoond de klasse te missen. Zeker geen slechte spelers maar imo niet goed genoeg voor AJAX1. Je kunt wel bezig blijven en blijven hopen.
Dan leg ik de lat toch hoger. De jongens die eraan komen als die 2 die ik al noemde en Hansen, Brobbey, gebr. Timber, waarvan ik denk dat ze wel nog 1/2 jaar nodig hebben, zie ik wel genoeg potentie voor AJAX 1.
Maar goed, ieder zijn mening.

PostPosted: 02 Aug 2020 17:37 

André Onana en Frenkie de Jong zijn geen exponenten van onze jeugd opleiding, die zijn gewoon op jonge leeftijd gekocht.

PostPosted: 02 Aug 2020 22:21 

dwtk wrote:
André Onana en Frenkie de Jong zijn geen exponenten van onze jeugd opleiding, die zijn gewoon op jonge leeftijd gekocht.
Heb ik ook nergens gezegd. Dat zijn jeugdaankopen. Geen spelers die gehaald zijn om direct voor het eerste te gaan maar duidelijk voor de toekomst.
Van Basten was ook geen jeugd exponent van ons, heeft maar 1 seizoen in de jeugd gespeeld.
Eigenlijk vind ik dat helemaal niet belangrijk. Ik vind kwaliteit belangrijk. Of die van eigen jeugdspelers komt of van aankopen. Is meegenomen en leuk als het eigen jeugdspelers zijn maar echt relevant vind ik het niet.

PostPosted: 02 Aug 2020 22:46 

renemar wrote:
dwtk wrote:
Heb ik ook nergens gezegd. Dat zijn jeugdaankopen. Geen spelers die gehaald zijn om direct voor het eerste te gaan maar duidelijk voor de toekomst.
Van Basten was ook geen jeugd exponent van ons, heeft maar 1 seizoen in de jeugd gespeeld.
Eigenlijk vind ik dat helemaal niet belangrijk. Ik vind kwaliteit belangrijk. Of die van eigen jeugdspelers komt of van aankopen. Is meegenomen en leuk als het eigen jeugdspelers zijn maar echt relevant vind ik het niet.
Die opmerking sloeg ook niet op jou. Het verleden vanaf 1970 heeft bewezen dat er gemiddeld hooguit maar 1 speler per seizoen uit de jeugd doorschuift die een vaste waarde wordt in Ajax 1. Als je bijvoorbeeld kijkt tussen 1970 en 1980 braken alleen Johnny Rep, Wim Kieft en Simon Tahamata echt door, best weinig hè in 10 seizoenen.

PostPosted: 02 Aug 2020 23:13 

dwtk wrote:
renemar wrote:
dwtk wrote:
Die opmerking sloeg ook niet op jou. Het verleden vanaf 1970 heeft bewezen dat er gemiddeld hooguit maar 1 speler per seizoen uit de jeugd doorschuift die een vaste waarde wordt in Ajax 1. Als je bijvoorbeeld kijkt tussen 1970 en 1980 braken alleen Johnny Rep, Wim Kieft en Simon Tahamata echt door, best weinig hè in 10 seizoenen.
Opvallend inderdaad.

Al sla je nu wel een slungelige, trage, narcistische doch visionaire middenvelder over.

PostPosted: 02 Aug 2020 23:23 

Ik weet niet exact wie je bedoelt, maar Rijkaard debuteerde in 80/81. In die lichting debuteerde ook Vanenburg.

Je ziet door de jaren heen dat je pieken en dalen hebt, die meestal ook gelijk staan aan Europees succes of niet. Maar gemiddeld kom je op 1 speler per seizoen uit.

PostPosted: 03 Aug 2020 08:46 

dwtk wrote:
Ik weet niet exact wie je bedoelt, maar Rijkaard debuteerde in 80/81. In die lichting debuteerde ook Vanenburg.

Je ziet door de jaren heen dat je pieken en dalen hebt, die meestal ook gelijk staan aan Europees succes of niet. Maar gemiddeld kom je op 1 speler per seizoen uit.
Ik meen me ook te herinneren dat AJAX in het verleden uitgesproken heeft dat het het streven is dat gemiddeld per jaar 1,5 jeugdspeler doorbreekt.

PostPosted: 03 Aug 2020 08:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari litmanen
Droomaankoop: Huntelaar
Seizoenskaart: Nee
343 wrote:
Vienna wrote:
Ik zie ook geen masterplan. Ik zeg alleen dat Overmars echt wel meer spelers gaat halen dan alleen een linksback. Ik zeg niet dat hij 4, 5 of 6 spelers gaat halen.
Gevalletje niemand iets wijzer maken en wat vertrouwen geven aan spelers(twijfelgevallen).
Moeten gewoon eerst wat miskopen/twijfels verkocht worden imo.
Ruimte maken in salarishuis en wat geld vangen en dan doorpakken.
Niemand weet of er nu wel spelers opstaan zoals bv Alvarez,Marin,Schuurs,Lang,Eiting.
Het is qua wedstrijden erg vol dus grote selectie heb je nodig!!!
Aankopen zijn nodig.

PostPosted: 03 Aug 2020 09:06 

renemar wrote:
dwtk wrote:

Ik meen me ook te herinneren dat AJAX in het verleden uitgesproken heeft dat het het streven is dat gemiddeld per jaar 1,5 jeugdspeler doorbreekt.
Verschil met vroeger is natuurlijk ook dat de doorstroom uit het eerste nu veel groter is.

Na het debuut van bv Piet Keizer hoefde je een jaar of 14 jaar geen nieuwe linksbuiten meer op te leiden. Tegenwoordig zou die binnen 3 jaar vertrokken zijn en heb je dus weer nieuwe aanwas nodig.

Daarom vind ik het ook helemaal niet verkeerd om voor dezelfde positie meerdere talenten te hebben van zelfs dezelfde leeftijden. Want waar Talent A op zijn 17e al aanhaakt en dan op zijn 20e vertrokken is, weet Talent B (eventueel na een uitleensessie) op zijn 21e misschien alsnog de stap naar Ajax 1 te maken, net op het moment dat Talent A is verkast.

PostPosted: 03 Aug 2020 11:23 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
Zo zie ik het ook. Niet voor niets duiken er steeds namen op van met name verdedigende middenvelders. Die deen en Klaassen zijn al serieus in de media verschenen en meestal waar rook is is ook vuur.

Op het middenveld is in principe potentie genoeg maar de vraag of Ajax een bepaald risico wil of durft te nemen. Om in te haken in de discussie hier vind ik wel dat Eiting zeker het nivo aankan maar je moet ook eerlijk zijn, dat hij weinig progressie heeft geboekt de laatste 2 jaar. Marin heeft ook weinig laten zien en toch bijzonder weinig meer gespeeld sinds die gepasseerd is. Het verhaal Martinez is wel een beetje bekend en vd Beek zou echt kunnen doorgroeien naar een zeer goede nr 6 maar die staat ook flink in de belangstelling. Daarnaast heb je met Gravenberch een groot talent die er ook ineens kan staan.

Kijk als je middenveld voor 60 a 70% zou staan kun je veel makkelijker gokken om een speler in te passen maar Ajax is al 2 jaar zoekende dus als je dan een (nieuw) middenveld moet gaan samenstellen met spelers die zich nog moeten bewijzen, is het risico veel groter. We moeten er toch voor waken, dat we weer niet met een middenveld moeten gaan spelen met Alvarez en Martinez.

Voor mij hoeft Ajax ook niet perse te kopen maar op het middenveld vind ik de situatie veel anders. Ook nog grote kans dat vd Beek vertrekt en Tagliafico waardoor het ook nog goed mogelijk is dat Martinez linksback wordt (je moet je ook afvragen hoe snel een nieuwe back zich aanpast).

En dan? Vorig jaar was het forum hier te klein door de zogenaamde slecht onderlinge afstemming tussen achterhoede en middenveld. Nu ga je misschien een voorbereiding in met Beek en Martinez als blok op het middenveld wat zomaar uiteen kan vallen. En dan? Dan had ik liever nu al een vaste middenvelder erbij gehad zodat je niet weer over een paar weken opnieuw moet bouwen want bouwen op Marin, Gravenberch etc is te gevaarlijk.

Ik denk nog steeds dat Klaassen heel snel gepresenteerd wordt. Heb je al een vervanger van Vd Beek in huis en met hem kun je verder. Ook geen probleem als Beek onverhoopt blijft want dit wordt toch een vreemd seizoen met veel wedstrijden en veel rust.

Post new topic  Reply to topic  [ 935 posts ]  Previous   1 34 35 36 37 38  Next

All times are UTC+02:00