Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1400 berichten ]  Vorige   1 48 49 50 51 52 56  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Evaluatie transferperiode
BerichtGeplaatst: 03 jan 2021 20:49 

Fier Koen schreef:
dwtk schreef:
Geen idee FK, maar ik blijf met het gevoel zitten dat er sinds 2019 niet goed aangekocht is. (...)
Er wordt continue niet goed aangekocht. De 'lijst van Renemar' spreekt boekdelen.
Dus de organisatie klopt niet? Anders moet de opper Ajacied toch ingrijpen? Begrijp niet dat je in een beurs genoteerd bedrijf zo n vage structuur hebt.

BerichtGeplaatst: 03 jan 2021 21:03 

dwtk schreef:
Dus de organisatie klopt niet? Anders moet de opper Ajacied toch ingrijpen? Begrijp niet dat je in een beurs genoteerd bedrijf zo n vage structuur hebt.
Ik kan niet goed oordelen over de organisatie. Ik sta er te ver van af.
Er zijn in ieder geval personen in functie die niet de gewenste/benodigde capaciteiten hebben voor die funtie.
De gevolgen op het veld tonen dit aan.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2021 20:06 
Erelid

Hoe kan zo'n Klaiber nou intern erdoorheen zijn gekomen? Je hebt Mazraoui, Rensch en Timber voor die positie beschikbaar.

Laat dit soort aankopen alsjeblieft achterwege.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2021 20:32 
Erelid

Ik was ook geen voorstander van de komst van Klaiber, maar niet omdat ik vond dat er geen nieuwe back nodig was. Je kunt toch niet met twee backs het seizoen in gaan? Helemaal niet gezien de blessure historie van Mazraoui. Timber is net zo goed eerste back-up van Schuurs en Rensch was aan het begin van seizoen nog maar 17! Er is veel veranderd in korte tijd.

Ik zag even terug ergens je opstelling, je piepjonge bank (met nul linksbenige verdedigers!) op dit forum. Een paar blessures en je bent de pineut. En die blessures ga je zeker weten krijgen met zo'n smalle selectie en het absurde programma van tegenwoordig.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2021 21:44 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Vandaag en morgen wordt vaak F5-en geblazen.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2021 21:46 
Erelid

AFCA Niels schreef:
Ik was ook geen voorstander van de komst van Klaiber, maar niet omdat ik vond dat er geen nieuwe back nodig was. Je kunt toch niet met twee backs het seizoen in gaan? Helemaal niet gezien de blessure historie van Mazraoui. Timber is net zo goed eerste back-up van Schuurs en Rensch was aan het begin van seizoen nog maar 17! Er is veel veranderd in korte tijd.

Ik zag even terug ergens je opstelling, je piepjonge bank (met nul linksbenige verdedigers!) op dit forum. Een paar blessures en je bent de pineut. En die blessures ga je zeker weten krijgen met zo'n smalle selectie en het absurde programma van tegenwoordig.
Ja, dus? Rensch is tweebenig en kan prima aan de linkerkant van de defensie invallen. Liever dat een Rensch invalt dan een nietsnut als Klaiber voor 5 miljoen. Dat zijn de aankopen waar Ajax in het verleden aan ten onder ging. Bankzitters die helemaal niks toevoegen. Die plekken moeten voor eigen jeugd zijn, ook al zijn ze 17!! Kwaliteit gaat boven leeftijd.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2021 21:48 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 schreef:
En vooral in het Promes topic of verkooptopic ;)

BerichtGeplaatst: 31 jan 2021 22:14 
Erelid

RogerGarcia schreef:
AFCA Niels schreef:

Ja, dus? Rensch is tweebenig en kan prima aan de linkerkant van de defensie invallen. Liever dat een Rensch invalt dan een nietsnut als Klaiber voor 5 miljoen. Dat zijn de aankopen waar Ajax in het verleden aan ten onder ging. Bankzitters die helemaal niks toevoegen. Die plekken moeten voor eigen jeugd zijn, ook al zijn ze 17!! Kwaliteit gaat boven leeftijd.
Tuurlijk ik vind Klaiber ook niet overtuigend en was ook niet mijn aankoop geweest, maar jij had dus bij aanvang van dit seizoen niemand gehaald als vervanger dan Dest? Jij had vandaag Timber naast Martinez gezet (de Timber die na een uur voetballen kramp in beide benen krijgt. De Timber die daarna na een uur spelen met een ijszak op de bank plaatsneemt. Die Timber?) en Rensch op de back? En op de bank? Niks?

Een belangrijke reden dat Ajax, in tegenstelling tot de rest van top 5, zo weinig punten verspeelt is de breedte van de selectie. Begrijp me niet verkeerd, ik zie ook geen toekomst in spelers als Labyad en Klaiber, maar op het niveau van vandaag pas je ze wel even wat makkelijker in dat een jongen van 17/18.

Ik ben volgens mij één van de weinigen, maar ik vind niet dat Ten Hag vasthoudt aan zijn lievelingetjes en ik vind wel dat hij keuzes durft te maken.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2021 22:20 
Erelid

AFCA Niels schreef:
RogerGarcia schreef:
AFCA Niels schreef:

Tuurlijk ik vind Klaiber ook niet overtuigend en was ook niet mijn aankoop geweest, maar jij had dus bij aanvang van dit seizoen niemand gehaald als vervanger dan Dest? Jij had vandaag Timber naast Martinez gezet (de Timber die na een uur voetballen kramp in beide benen krijgt. De Timber die daarna na een uur spelen met een ijszak op de bank plaatsneemt. Die Timber?) en Rensch op de back? En op de bank? Niks?

Een belangrijke reden dat Ajax, in tegenstelling tot de rest van top 5, zo weinig punten verspeelt is de breedte van de selectie. Begrijp me niet verkeerd, ik zie ook geen toekomst in spelers als Labyad en Klaiber, maar op het niveau van vandaag pas je ze wel even wat makkelijker in dat een jongen van 17/18.

Ik ben volgens mij één van de weinigen, maar ik vind niet dat Ten Hag vasthoudt aan zijn lievelingetjes en ik vind wel dat hij keuzes durft te maken.

Ik heb al vaak genoeg gezegd dat ik een talentvolle linksback had gehaald ipv Klaiber.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2021 22:23 
Erelid

En wat verandert dat precies aan de bezetting aan de rechterkant?

BerichtGeplaatst: 31 jan 2021 22:27 
Erelid

AFCA Niels schreef:
En wat verandert dat precies aan de bezetting aan de rechterkant?
Dat Rensch niet als linksback back-up hoeft te doenen, maar daar kan strijden met Timber en Mazraoui aan de rechterkant.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2021 22:30 
Erelid

Ohja, die Rensch. Nou duimen maar dan dat Mazraoui het hele seizoen fit blijft en Schuurs onomstreden wordt.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2021 22:31 
Erelid

AFCA Niels schreef:
Ohja, die Rensch. Nou duimen maar dan dat Mazraoui het hele seizoen fit blijft en Schuurs onomstreden wordt.
Ohja, die Klaiber... Rensch is toevallig een toptalent uit eigen opleiding die je zomaar even afdoet met ohja, die Rensch..

BerichtGeplaatst: 31 jan 2021 22:36 
Erelid

De Rensch die we net een paar maandjes kennen op dit niveau. De Rensch die debuteerde als linker verdediger. De Rensch die ik voor aanvang van dit seizoen nog nooit iemand heb horen opperen als rechtsback. Koe in de kont kijken.

Maar wat ik zei. Ik hoop dat Mazraoui het hele seizoen pijnvrij blijft en Schuurs onomstreden wordt. Dan hebben we achteraf inderdaad zat aan Timber en Rensch.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2021 22:38 
Erelid

AFCA Niels schreef:
De Rensch die we net een paar maandjes kennen op dit niveau. De Rensch die debuteerde als linker verdediger. De Rensch die ik voor aanvang van dit seizoen nog nooit iemand heb horen opperen als rechtsback. Koe in de kont kijken.

Maar wat ik zei. Ik hoop dat Mazraoui het hele seizoen pijnvrij blijft en Schuurs onomstreden wordt. Dan hebben we achteraf inderdaad zat aan Timber en Rensch.
Tsja, zo kan je met ieder talent dat wel doen en kan je niemand echt een kans gaan geven. "De Gravenberch die we net een paar maandjes kennen". De "De Ligt die we net een paar maandjes kennen". De "Frenkie die we net een paar maandjes kennen".

Als dat serieus je beste argument is, dan kunnen we beter de jeugdopleiding opdoeken en alleen nog maar ervaren spelers halen die ergens al iets hebben laten zien. Wellicht dat je PSV-supporter kan worden? Daar voelen ze wel iets voor dit beleid. Wij zijn Ajax.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2021 22:50 
Erelid

Nee je draait de discussie de verkeerde kant op. De Ligt is extreem. Die was bij aanvang van het seizoen net als Rensch helemaal geen volwaardig selectielid, maar speelde razendsnel breedte aankoop Viergever uit het centrum. De Jong was al een stukje ouder, maar juist hij had wat langer nodig dan het gemiddelde Ajax-talent en had eerst een vol seizoen bij Jong nodig. Gravenberch kwam er ook pas later bij vorig jaar en kende een bijzonder wisselvallige eerste maanden.

Even wat anders. In 2016 had Ajax met Veltman een vrij degelijke centrale verdediger in huis. Had Ajax Sanchez dan wel moeten halen? De Ligt kwam er immers aan.

En waarom ben ik nou weer een PSV-supporter? Omdat ik geen zin heb met een selectie van 20 spelers het seizoen in te gaan?

BerichtGeplaatst: 31 jan 2021 22:52 
Erelid

AFCA Niels schreef:
Nee je draait de discussie de verkeerde kant op. De Ligt is extreem. Die was bij aanvang van het seizoen net als Rensch helemaal geen volwaardig selectielid, maar speelde razendsnel breedte aankoop Viergever uit het centrum. De Jong was al een stukje ouder, maar juist hij had wat langer nodig dan het gemiddelde Ajax-talent en had eerst een vol seizoen bij Jong nodig. Gravenberch kwam er ook pas later bij vorig jaar en kende een bijzonder wisselvallige eerste maanden.

Even wat anders. In 2016 had Ajax met Veltman een vrij degelijke centrale verdediger in huis. Had Ajax Sanchez dan wel moeten halen? De Ligt kwam er immers aan.

En waarom ben ik nou weer een PSV-supporter? Omdat ik geen zin heb met een selectie van 20 spelers het seizoen in te gaan?
Nee, ruimte voor kwaliteit moet er altijd blijven. Een Sanchez moet je altijd halen. Het gaat me om die breedte-aankopen zoals een Klaiber. Dan kun je beter helemaal niks halen, zoals ook de lijn Cruijff betaamt.

Je standpunt over De Ligt die een breedte-aankoop eruit speelt bevestigt mijn argumenten alleen maar, niet erg sterk.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2021 22:59 
Erelid

Maar kwaliteit belt niet bij je aan op de deur. Jij zegt geen vervanger voor Dest te zou hebben gehaald, maar je zou richten op een andere positie. Als we achter Veltman de talentvolle De Ligt hebben, waarom zouden we dan de moeite steken in het halen van een speler voor dezelfde positie. Of het tegenovergestelde. Er belt tóch een rechtsback aan bij je aan de deur en het is inderdaad wel die jonge talentvolle speler die het gat achter Mazraoui kan dichten. Goed geprijsd ook nog. Doe je dat?

Ik noem Viergever bewust een breedte aankoop omdat ik hem een voorbeeld vind van een gezonde manier van doorselecteren. Viergever heeft een prima staat van dienst gehad bij Ajax tot hij voorbij werd gestreefd door een beter jong talent.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2021 23:01 
Erelid

AFCA Niels schreef:
Maar kwaliteit belt niet bij je aan op de deur. Jij zegt geen vervanger voor Dest te zou hebben gehaald, maar je zou richten op een andere positie. Als we achter Veltman de talentvolle De Ligt hebben, waarom zouden we dan de moeite steken in het halen van een speler voor dezelfde positie. Of het tegenovergestelde. Er belt tóch een rechtsback aan bij je aan de deur en het is inderdaad wel die jonge talentvolle speler die het gat achter Mazraoui kan dichten. Goed geprijsd ook nog. Doe je dat?

Ik noem Viergever bewust een breedte aankoop omdat ik hem een voorbeeld vind van een gezonde manier van doorselecteren. Viergever heeft een prima staat van dienst gehad bij Ajax tot hij voorbij werd gestreefd door een beter jong talent.
Ligt eraan wat je vervanger voor Dest noemt. Ik had een talentvolle linksback gehaald. Is dat dan een vervanger voor Dest? Wellicht dat je het zou kunnen noemen, want Dest speelde daar ook.

Nou, om het feit dat een centrale verdediger er 2 posities zijn, en een back vaak een specifieke positie is waar je met je goede been aan de goede kant moet staan (tenzij aardig tweebenig), waarbij dat als CV minder het geval hoeft te zijn, zoals je vaak ook ziet in de internationale top.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2021 23:07 
Erelid

RogerGarcia schreef:
AFCA Niels schreef:

Ligt eraan wat je vervanger voor Dest noemt. Ik had een talentvolle linksback gehaald. Is dat dan een vervanger voor Dest? Wellicht dat je het zou kunnen noemen, want Dest speelde daar ook.

Nou, om het feit dat een centrale verdediger er 2 posities zijn, en een back vaak een specifieke positie is waar je met je goede been aan de goede kant moet staan (tenzij aardig tweebenig), waarbij dat als CV minder het geval hoeft te zijn, zoals je vaak ook ziet in de internationale top.
Dit is flauw, je weet precies waar ik op doel maar wilt nu gewoon geen antwoord geven op de vraag.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2021 23:13 
Erelid

AFCA Niels schreef:
RogerGarcia schreef:
AFCA Niels schreef:

Dit is flauw, je weet precies waar ik op doel maar wilt nu gewoon geen antwoord geven op de vraag.
Om antwoord te geven op die vraag: Als er een enorm talentvolle rechtsback was, die Ajax zou kunnen halen en goed geprijs was, dan had ik die gehaald, ja. Maar niet Klaiber.

Mede omdat Rensch dus zo goed als tweebenig is en in de voorbereiding heeft laten zien ook uitstekend op linksback uit de voeten kon. Dus het was voor mij of een talentvolle rechtsback of talentvolle linksback, waarbij dus Rensch als één van de back-up opties als back kon dienen.

Maar dat vooral Klaiber het alternatief is gaat er bij mij niet in.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2021 23:18 
Erelid

Hier spreek je jezelf wel tegen hoor, aangezien je net dit nog stelde:
Ik heb al vaak genoeg gezegd dat ik een talentvolle linksback had gehaald ipv Klaiber.
Dat laatste ben ik het gewoon mee eens. Klaiber had ik al twijfels bij en hij heeft ze niet weggenomen. Als Rensch deze lijn doortrekt is het zaak dat hij hem niet in de weg gaat zitten. Al vind ik wel dat je na dit seizoen moet gaan kijken wat de beste positie voor Rensch zal worden.

BerichtGeplaatst: 31 jan 2021 23:20 
Erelid

AFCA Niels schreef:
Hier spreek je jezelf wel tegen hoor, aangezien je net dit nog stelde:
Dat laatste ben ik het gewoon mee eens. Klaiber had ik al twijfels bij en hij heeft ze niet weggenomen. Als Rensch deze lijn doortrekt is het zaak dat hij hem niet in de weg gaat zitten. Al vind ik wel dat je na dit seizoen moet gaan kijken wat de beste positie voor Rensch zal worden.
Dat zeg ik toch ook? Mijn voorkeur had een linksback, aangezien ik Rensch toch net een tikkeltje meer rechtsbenig vind dan linksbening. Maar hij is linksbenig zó goed, dat als een rechtsback voor handen zou zijn die talentvol en haalbaar was geweest, dat ik die had gehaald waardoor Rensch als linksback in aanmerking zou komen ipv rechtsback. En vice versa.

BerichtGeplaatst: 01 feb 2021 13:19 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
343 schreef:
En vooral in het Promes topic of verkooptopic ;)
Zeker. :)
Alhoewel ik had gehoopt op Sulemana. Idrisse huren lijkt me wel een goede overgang.
Las wel net dat Promes eerst wordt verhuurd. Mag toch hopen dat er een verplichte koopoptie in zit.

BerichtGeplaatst: 01 feb 2021 15:01 

Ik lees net dat er geen verplichte koopoptie is, jammer.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1400 berichten ]  Vorige   1 48 49 50 51 52 56  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00