Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1400 berichten ]  Vorige   1 50 51 52 53 54 56  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Evaluatie transferperiode
BerichtGeplaatst: 09 jul 2021 09:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari litmanen
Droomaankoop: Huntelaar
Seizoenskaart: Nee
renemar schreef:
Chiesa20 schreef:
ibramovic89 schreef:

Kan me niet voorstellen dat ze Neres nog kunnen houden als ze Berghuis en Sulemana aantrekken. Al mag hij van mij ook zeker nog wel een jaar blijven. Vergroot de kans dat Tadic wellicht wel weer vaker in de spits komt..

Mooiste zou ook zijn dat je Scherpen, Onana en de 3 jongens die jij noemt snel weet te verkopen. Eventueel nog een Ekkelenkamp voor een x-aantal miljoenen aan Norwich. Dan spek je de bankrekening met de spelers die echt niet meer bij de selectie hoeven te zitten. En hou je wellicht zelfs ruimte om bv. een Mazraoui net wat meer te waarderen (salaris van Klaiber dat vrijkomt is dan extra).

En hopelijk blijft het gewoon oorverdovend stil rondom Tagliafico en kiest hij eieren voor z'n geld om gewoon bij Ajax te blijven. Zou wellicht wel de beste 'aankoop' kunnen zijn van de zomer...
Scherpen, Onana, Labyad, Ekkelenkamp, Magallan, Klaiber, Schuurs, Mazroui (niet verlengen), Danilo verpatsen en daarvoor terug zouden: een linksback, rcv (kan timber in nood op rb als er met Rensch wat is), spits met snelheid en diepgang, topper op 6 naast Gravenberch, Sulemana, Berghuis dan is je bank sterker wat ze willen!!! Zou Neres nog mogen gaan om xtra poen op te halen.
Bijna helemaal eens. Al zou Alvarez van mij ook nog mogen vertrekken en het contract van Martinez opengebroken en verlengd moeten worden.
Het liefst zie ik Haller ook nog vertrekken. Moet er uiteraard wel een extra spits gehaald worden. Maar gezien het feit dat die er pas is zal dat niet gebeuren.
Alvarez had ik als extra optie op cvm en rcv staan als de topper op 6 er is. Zit echt te wachten op jaarlijks gesprek met Overmars en updates te krijgen over selectie en aankopen/ versterkingen en posities :D Hopelijk zijn er wat jeugdspelers die stappen maken en plekje op de bank bij 1 kunnen komen. Frisse en nieuwe koppies heb je elk jaar nodig. Zou wel eens willen zien dat we wat meer naar transfervrije spelers kijken en zeker dit jaar zaten/zitten daar echt wel goede spelers tussen!

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 15:15 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ajax is nog niet klaar op de transfermarkt, meldt Ajax-watcher Freek Jansen van Voetbal International.

Vijf spelers zouden een transfer kunnen maken: Noussair Mazraoui (nog niet contract verlengd), Antony (interesse Bayern), Edson Alvarez (interesse Rennes) en het duo Nicolás Tagliafico en David Neres die al een tijdje op een transfer azen.

'Maar zelfs als dat gebeurt, blijft het belangrijkste raamwerk intact bij de Amsterdammers', aldus Jansen. Volgens de Ajax-watcher gaat Ajax mogelijk nog nieuwe spelers halen. 'De interne competitie moet voor een volgende groei zorgen, terwijl de club na Berghuis qua veldspelers nog niet klaar is op de transfermarkt.'
Dank je voor de info, Freek. Dit wisten we nog niet. :roll:

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 16:39 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
343.
Weet jij meer over Edson Alvarez voor 20 miljoen naar Stade Rennes?
Zijn geruchten dat het in een vergevorderd stadium is.
Zou top zijn.

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 17:13 
Beheerder

Nee, nog niet iets serieus gehoord, Morf.

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 17:24 

Morfe0 schreef:
343.
Zou top zijn.
Zou top zijn mits er een betere vervanger komt. Blind lijkt als CVM te worden ingezet dit seizoen, Gravenberch en wellicht haakt Taylor aan. Dat is nog steeds 1 te weinig voor een goede dubbele bezetting. Klaassen en Kudus zie ik als opties voor de 10.

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 17:53 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Waarom zou je een betere vervanger gaan halen als je toch Blind er neerzet met een talent als Taylor hier achter? Als Blind doorschuift, vind ik juist de balans goed. Gravenberch is onbetwist basisspeler en voor de plek van Alvarez komt dan Blind met Taylor als backup. Kudus kan ook controlerend spelen maar kan ook Gravenberch vervangen. Op 10 heb je dan Klaassen met Ekkelenkamp maar ook Berghuis kan uitstekend op 10 spelen.

Met Blind, Gravenberch, Kudus en Klaassen heb je al 4 zeer goede middenvelders met hierachter 2 talenten (Taylor en Ekkelenkamp). Daarnaast kun je ook nog met Berghuis op 10 spelen. Zo hoort de verhouding te zijn.

Als je Blind achterin weghaalt, moet je zeker een centrale verdediger bijhalen. Met Timber, Schuurs en Martinez kom je iemand tekort.

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 17:59 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Ekkelenkamp moet je doorselecteren voor een toptalent op het middenveld dat nog wel een jaar in de luwte kan wennen bij Ajax. Dan plan je op de juiste manier. Ekkelenkamp gaat namelijk nooit basiswaardig worden. Dus afscheid van nemen.

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 18:13 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
ibramovic89 schreef:
Ekkelenkamp moet je doorselecteren voor een toptalent op het middenveld dat nog wel een jaar in de luwte kan wennen bij Ajax. Dan plan je op de juiste manier. Ekkelenkamp gaat namelijk nooit basiswaardig worden. Dus afscheid van nemen.
Enerzijds eens, maar als dat toptalent er niet is of (nog) niet wil komen dan heb je met Ekkelenkamp een zeer degelijke wisselspeler. Een jongen die je tegen vrijwel alle teams vlot in kan zetten zonder dat hij enorm door de ondergrens zakt. Is momenteel toch een stukje verder dan Taylor, Unuvar of Fitz-Jim. Dus ik snap wel dat Ten Hag hem er graag bij wil houden. Ideaal voor de breedte en om te rouleren tegen de mindere goden in de eredivisie mochten er blessures ontstaan of overbelasting dreigen.

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 18:22 
Beheerder

Morfe0 schreef:
343.
Zou top zijn.
De geruchten zijn waar. AJAX wil Alvarez inderdaad slijten om zich zo op andere positieS te versterken.

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 18:23 

343 schreef:
Morfe0 schreef:
343.
Zou top zijn.
De geruchten zijn waar. AJAX wil Alvarez inderdaad slijten om zich zo op andere positieS te versterken.
Fijn om te horen, dan zijn die prioriteiten op orde. Doet me plezier dat te horen.

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 18:37 

343 schreef:
Morfe0 schreef:
343.
Zou top zijn.
Nice. Dan gok ik zo dat de RvC een vinger in de pap heeft wat betreft het te gebruiken budget voor Overmars. En dat ze meer ruimte nodig hebben om de échte wensaankopen te halen. En daar dan dus Alvarez voor slachtofferen.

Want hoezo zou je anders eerst wel Sulemana kunnen halen zónder verkoop van Alvarez?

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 18:40 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
ibramovic89 schreef:
343 schreef:
Morfe0 schreef:
343.
Zou top zijn.
Nice. Dan gok ik zo dat de RvC een vinger in de pap heeft wat betreft het te gebruiken budget voor Overmars. En dat ze meer ruimte nodig hebben om de échte wensaankopen te halen. En daar dan dus Alvarez voor slachtofferen.

Want hoezo zou je anders eerst wel Sulemana kunnen halen zónder verkoop van Alvarez?
Ze kunnen ook twee spelers gaan kopen. En het staat ook niet geschreven dat de aankoop zo duur moet zijn.

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 18:43 

'Slijten óm zich zo op andere posities te versterken'.

Dat interpreteer ik dan als: ondanks dat ze hem willen houden, kiezen ze ervoor om hem te verkopen om geld te creëren. Geld dat ze nu nog niet voldoende hebben om 2 of meer spelers te halen die ze op het oog hebben.

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 18:55 
Erelid

343 schreef:
Morfe0 schreef:
343.
Zou top zijn.
Goed nieuws, heb liever Blind met de punt naar achteren .

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 18:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
ibramovic89 schreef:

Dat interpreteer ik dan als: ondanks dat ze hem willen houden, kiezen ze ervoor om hem te verkopen om geld te creëren. Geld dat ze nu nog niet voldoende hebben om 2 of meer spelers te halen die ze op het oog hebben.
Misschien gebruiken ze het geld van Sulemana nog voor een vleugelspeler en willen ze nu een (tweede) spits en een back of 10 er bij halen? Ook gaf je zelf een bron dat ze de investering terug wilden verdienen en met zijn prestaties afgelopen seizoen, zijn vooruitzicht en zijn gold cup. Hij heeft 15 miljoen gekost en je kan het zomaar niet terugverdienen of winst op maken als hij dadelijk weer geen basisspeler is.

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 19:09 

DeRuit schreef:
ibramovic89 schreef:

Misschien gebruiken ze het geld van Sulemana nog voor een vleugelspeler en willen ze nu een (tweede) spits en een back of 10 er bij halen? Ook gaf je zelf een bron dat ze de investering terug wilden verdienen en met zijn prestaties afgelopen seizoen, zijn vooruitzicht en zijn gold cup. Hij heeft 15 miljoen gekost en je kan het zomaar niet terugverdienen of winst op maken als hij dadelijk weer geen basisspeler is.
Oh maar dat geloof ik ook wel hoor. Kan me inderdaad voorstellen dat het niet per se een buitenspeler of duurdere speler hoeft te zijn.

Maar laat ik het anders zeggen: van alleen het geld dat ze voor Sulemana gereserveerd hadden, kunnen ze blijkbaar niet het elftal versterken zoals ze graag zouden willen. En hebben ze dus een verkoop van Alvarez ook nodig.

De rest van de argumentatie onderstreept uiteraard waarom dat een juiste call kan zijn. Kijk maar naar de waardeverdamping van Onana en Neres..

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 19:15 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
ibramovic89 schreef:
Enerzijds eens, maar als dat toptalent er niet is of (nog) niet wil komen dan heb je met Ekkelenkamp een zeer degelijke wisselspeler. Een jongen die je tegen vrijwel alle teams vlot in kan zetten zonder dat hij enorm door de ondergrens zakt. Is momenteel toch een stukje verder dan Taylor, Unuvar of Fitz-Jim. Dus ik snap wel dat Ten Hag hem er graag bij wil houden. Ideaal voor de breedte en om te rouleren tegen de mindere goden in de eredivisie mochten er blessures ontstaan of overbelasting dreigen.
En Ekkelenkamp is eenzelfde type speler als Klaassen dus als je met Klaassen vast op 10 gaat spelen, is Ekkelenkamp een logische back up. Logischer in mijn ogen dan Kudus op 10. Ik vind Ekkelenkamp ook lang niet zo slecht als menigeen denkt. Is een behoorlijke slimme speler alleen ontwikkelt hij zich wat langzamer dan zijn voorgangers Klaassen en vd Beek. Klaassen is naast zijn scorend vermogen ook heel belangrijk door zijn loopacties zonder bal en staat vaak goed. Dat laatste heeft Ekkelenkamp ook in zich.

BerichtGeplaatst: 27 jul 2021 12:20 

343 schreef:
Morfe0 schreef:
343.
Zou top zijn.
https://twitter.com/JohanInan/status/14 ... 4582437902

Ten Hag traint met Blind op het middenveld.

BerichtGeplaatst: 27 jul 2021 12:33 

Evalueren is wellicht nog iets te vroeg met nog ruim een maand te gaan, maar het stemt mij weer niet hoopvol. Weer een afgeketste transfer, niks te zien van doorselecteren door middelmaat weg te laten gaan en wat aankopen betreft enkele keepers en Berghuis. Ook nog voor een plek die al redelijk goed bezet is.
Kortom, tot nu toe faalt Overmars zoals zo vaak. Ben bang dat het jaar dat Tadic en Blind kwamen echt een uitzondering was. Hij kan zich straks misschien verschuilen achter het vertrek van Blind bij de RvC.
De ambitie te willen aansluiten bij de Europese (sub)top vertaald zich niet in acties. Zou bijna zeggen: geen woorden maar daden.

BerichtGeplaatst: 27 jul 2021 14:42 

Onana, Labyad, Klaiber, Magallan moeten sowieso nog wieberen. Maar zullen lastig te verkopen zijn. Hetzelfde geldt voor Jensen, Neres, Danilo.

Ajax krijgt nu de rekening gepresenteerd voor het verleden: falend aankoopbeleid en het afwijzen van goede aanbiedingen voor Onana, Neres en Tagliafico.

BerichtGeplaatst: 27 jul 2021 14:47 

Mwa, eerder waren we allemaal nog blij dat Onana telkens een jaar bleef. Vind ik te makkelijk.

BerichtGeplaatst: 27 jul 2021 14:48 

ajax28335 schreef:
Onana, Labyad, Klaiber, Magallan moeten sowieso nog wieberen. Maar zullen lastig te verkopen zijn. Hetzelfde geldt voor Jensen, Neres, Danilo.

Ajax krijgt nu de rekening gepresenteerd voor het verleden: falend aankoopbeleid en het afwijzen van goede aanbiedingen voor Onana, Neres en Tagliafico.
Makkelijk praten. Wie zegt dat er niet eerder aanbiedingen van 30 a 40 miljoen op De Jong en De Ligt zijn geweest. Die zijn uiteindelijk voor een veelvoud verkocht, juist door te wachten en niet meteen bij het eerste de beste hoge bod te verkopen. En welk bod op Tagliafico is afgewezen? Geen een, toch? Ook voor Onana is het nooit heel concreet geworden en ieder jaar dat hij extra bleef was pure winst. De beste keeper van dit decennium, ondanks zijn streken van nu. Wat betreft Neres, ja dat is inderdaad zo. Maar je kunt nooit alles goed doen. Achteraf is mooi wonen...

BerichtGeplaatst: 27 jul 2021 14:56 

Eens. Al denk ik wel dat ze ervan leren door nu bv. toch te kiezen voor een verkoop van Alvarez. Iets met ijzer smeden..

BerichtGeplaatst: 27 jul 2021 15:33 
Erelid

Ik gok op ahmadzocic van Malmo nu Blind naar 6 doorschuift

BerichtGeplaatst: 27 jul 2021 15:38 

Morfe0 schreef:
Ik gok op ahmadzocic van Malmo nu Blind naar 6 doorschuift
https://www.google.com/amp/s/football-i ... lanta/amp/

Hij zou hier aangeven dat Italië zijn bestemming zou worden.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1400 berichten ]  Vorige   1 50 51 52 53 54 56  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00