Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1400 berichten ]  Vorige   1 52 53 54 55 56  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Evaluatie transferperiode
BerichtGeplaatst: 29 jul 2021 17:13 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Hlozek en een CV?

BerichtGeplaatst: 29 jul 2021 18:35 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Morfe0 schreef:
Hlozek en een CV?
Heb van Hlozek helaas niks meer gezien dan dat gerucht op Twitter.

Jij wel?

BerichtGeplaatst: 29 jul 2021 18:45 
Erelid

ibramovic89 schreef:
Morfe0 schreef:
Hlozek en een CV?
Heb van Hlozek helaas niks meer gezien dan dat gerucht op Twitter.

Jij wel?
Nee daarom vraag ik het.
Maar als Blind naar 6 gaat heb je een extra LCV nodig en achter Haller hebben we ook niemand.

BerichtGeplaatst: 30 jul 2021 08:24 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari litmanen
Droomaankoop: Huntelaar
Seizoenskaart: Nee
343 schreef:
Ik weet niet wie 433 is maar als 343 iets weet dan laat ik het wel weten, C20.
En dat je niet alles wat Overmars zegt moet geloven is ook al gezegd en bewezen in het verleden. :)
Sorry mijn fout :oops:
Ik zie het nieuws wel voorbij komen :D
Vandaag persdag dus komt er misschien wat nieuws.

BerichtGeplaatst: 30 jul 2021 09:01 

Gevoelsmatig is het echt wachten op ruimte in de selectie. De strekking van het bericht van de bron van 343, doet me dat nog meer geloven. 'Alvarez verkopen om daarmee op meerdere posities te versterken.'

Als ze geen financiële ruimte nodig zouden hebben, zou ook niet aangegeven worden dat Alvarez eerst verkocht moet worden. Dan zouden ze die spelers gewoon al wel halen.

Hopelijk komt er snel duidelijkheid rondom Onana en Ekkelenkamp. Dat zal al wat lucht verschaffen. En uiteraard Magallan en tegen beter weten in Labyad. Maar daar lijkt allemaal niet veel te spelen. Klaiber helaas geblesseerd dus ook die zal volgend jaar nog wel gewoon op de payroll staan.

Stilte mag wel weer even doorbroken worden met wat mooi transfernieuws.. :)

BerichtGeplaatst: 30 jul 2021 09:30 

ibramovic89 schreef:
Gevoelsmatig is het echt wachten op ruimte in de selectie. De strekking van het bericht van de bron van 343, doet me dat nog meer geloven. 'Alvarez verkopen om daarmee op meerdere posities te versterken.'

Als ze geen financiële ruimte nodig zouden hebben, zou ook niet aangegeven worden dat Alvarez eerst verkocht moet worden. Dan zouden ze die spelers gewoon al wel halen.

Hopelijk komt er snel duidelijkheid rondom Onana en Ekkelenkamp. Dat zal al wat lucht verschaffen. En uiteraard Magallan en tegen beter weten in Labyad. Maar daar lijkt allemaal niet veel te spelen. Klaiber helaas geblesseerd dus ook die zal volgend jaar nog wel gewoon op de payroll staan.

Stilte mag wel weer even doorbroken worden met wat mooi transfernieuws.. :)
16 miljoen is er al anders zou Sulemana ook niet kunnen komen dus ze hebben iets op het oog wat meer kost? ;)
Ruimte maken door middelmaat te verkopen is altijd goed!!

BerichtGeplaatst: 30 jul 2021 18:49 
Erelid

Vd Sar tweet onder een foto van hem pratend met Overmars van.
Waar hebben wij het over?
Een speler kopen, verkopen of contract verlenging?
Weet jij meer?

BerichtGeplaatst: 01 aug 2021 18:40 

Ik verwacht de komende week nog transferactiviteit. waarschijnlijk hebben ze de trainingskampen benut om te kijken wie van de jonge spelers evt. kunnen gaan aanhaken bij het eerste. Dat moet op basis van de wedstrijden imo met nee worden beantwoord. Ik heb (weer op basis van de wedstrijden) geen enkele speler gezien waarvan je mag verwachten dat hij gedurende dit seizoen een plek bij het eerste kan bemachtigen.
Nu is het moment de rekening op te maken, conclusies te trekken en te reageren.
Ik hoop dat AJAX ervan overtuigd is dat er een RCV, een voetballende 6 en een spits moeten komen. Evt. nog een buitenspeler als er Neres of Antony vertrekt.
Dan de middelmaat proberen te lozen.

BerichtGeplaatst: 02 aug 2021 09:52 

renemar schreef:
Ik verwacht de komende week nog transferactiviteit. waarschijnlijk hebben ze de trainingskampen benut om te kijken wie van de jonge spelers evt. kunnen gaan aanhaken bij het eerste. Dat moet op basis van de wedstrijden imo met nee worden beantwoord. Ik heb (weer op basis van de wedstrijden) geen enkele speler gezien waarvan je mag verwachten dat hij gedurende dit seizoen een plek bij het eerste kan bemachtigen.
Nu is het moment de rekening op te maken, conclusies te trekken en te reageren.
Ik hoop dat AJAX ervan overtuigd is dat er een RCV, een voetballende 6 en een spits moeten komen. Evt. nog een buitenspeler als er Neres of Antony vertrekt.
Dan de middelmaat proberen te lozen.
Vooral hopen!! Waar ze in vorige jaren al vooruit dachten qua transfers lijkt het nu vooral reageren...
Schrok zaterdag wel flink van het niveau van een paar spelers.. dat waren spelers die deze zomer een eindtoernooi gespeeld hebben :cry:
Gaan kwetsbaar zijn met Blind op 6 en tegenstander die druk gaat zetten op hem/hele veld.
Klaassen en Blind erg zwak qua spel en conditie!!
Snap wel dat je gaat schuiven aangezien je Martinez niet op de bank kan zetten na vorig seizoen!
Berghuis viel me positief op qua houding en hard werken en kwaliteiten heeft ie aan de bal.

BerichtGeplaatst: 03 aug 2021 10:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: Suarez
Wat voor verwachting hebben jullie van de selectie met het oog op de CL? Mijn gevoel zegt dar als je pot 1 & 2 ziet, dat het dan zeer lastig wordt om te overwinteren met deze selectie. Ik mis de nog echt exceptionele spelers die het voor je gaan doen. Dit moeten Overmars en Ten Hag toch ook wel zien?

BerichtGeplaatst: 03 aug 2021 10:35 

hotymoty schreef:
Wat voor verwachting hebben jullie van de selectie met het oog op de CL? Mijn gevoel zegt dar als je pot 1 & 2 ziet, dat het dan zeer lastig wordt om te overwinteren met deze selectie. Ik mis de nog echt exceptionele spelers die het voor je gaan doen. Dit moeten Overmars en Ten Hag toch ook wel zien?
Eens. Het gekke is: als je het gaat analyseren, heb je eigenlijk heel veel spelers die het op hoog Europees niveau hebben laten zien.

Mazraoui, Martinez, Tagliafico, Blind, Klaassen (EL vooral), Tadic en ook Neres. Antony moet dit kunnen met Gravenberch en Timber. Rensch heeft ook een hoog niveau gehaald. Maar het gevoel bij het geheel is toch nog een beetje 'mweh'..

Al is het ook zo dat je bij bv. de Ligt, de Jong, Ziyech en v/d Beek gewoon wist dat je 40+ miljoen spelers in je selectie had zitten. En op dat niveau zit eigenlijk vrijwel niemand (meer). Martinez komt dan misschien nog het meeste in de buurt met Gravenberch.

Zo'n Hzolek zou ik wel echt een hele lekkere versterking vinden voor in de aanval. En als je dan ook nog een (type) Davinson Sanchez achterin zou hebben én als het even kan een tóp-6 i.p.v. Alvarez, dan krijg je voor m'n gevoel pas echt ook weer een elftal dat het de CL-ploegen van pot 1 en 2 structureel lastig kan gaan maken.

BerichtGeplaatst: 03 aug 2021 11:39 

hotymoty schreef:
We zijn met de huidige selectie volstrekt kansloos om te overwinteren in de CL. Daarvoor moet er echt een hoop kwaliteit bij.
In de verdediging een mannetjesputter, iemand die ontzag inboezemt bij tegenstanders. Snel, sterk in duels en goed in de lucht.
Op het middenveld een goede opbouwende 6. Een middenveld met Alvarez en Klaassen is bij lange na geen Europese subtop. Hooguit middelmaat. Werkers zonder creativiteit. Dan krijg je oerdegelijk betonvoetbal.
Ook een fatsoenlijke spits is een absolute must om kans te maken op overwintering in de CL. Met Haller haal je het niet op dat niveau. Desnoods kijken of je een spits kan huren van een topclub die daar net buiten de boot valt. Iemand als Origi bij Liverpool.
En dan moet je hopen dat de rest op zijn top kan presteren. Gravenberch moet zich doorontwikkelen.
Vooralsnog zijn we niet sterker dan afgelopen seizoen.
Overmars moet echt nog aan de bak als AJAX de ambitie aan te sluiten bij de (sub)top wil waarmaken. Zowel in het aantrekken van kwaliteitsspelers als verkopen/verhuren van veel teveel aanwezige middelmaat.

BerichtGeplaatst: 03 aug 2021 14:54 

renemar schreef:
hotymoty schreef:
We zijn met de huidige selectie volstrekt kansloos om te overwinteren in de CL. Daarvoor moet er echt een hoop kwaliteit bij.
In de verdediging een mannetjesputter, iemand die ontzag inboezemt bij tegenstanders. Snel, sterk in duels en goed in de lucht.
Op het middenveld een goede opbouwende 6. Een middenveld met Alvarez en Klaassen is bij lange na geen Europese subtop. Hooguit middelmaat. Werkers zonder creativiteit. Dan krijg je oerdegelijk betonvoetbal.
Ook een fatsoenlijke spits is een absolute must om kans te maken op overwintering in de CL. Met Haller haal je het niet op dat niveau. Desnoods kijken of je een spits kan huren van een topclub die daar net buiten de boot valt. Iemand als Origi bij Liverpool.
En dan moet je hopen dat de rest op zijn top kan presteren. Gravenberch moet zich doorontwikkelen.
Overmars moet echt nog aan de bak als AJAX de ambitie aan te sluiten bij de (sub)top wil waarmaken. Zowel in het aantrekken van kwaliteitsspelers als verkopen/verhuren van veel teveel aanwezige middelmaat.
Je zou denken dat het al aan de gang zou zijn maar erg rustig ook qua geruchten!
Ekkelenkamp krijgt medewerking maar is er nog.
Onana was bijna rond 7 milj lees je nog niet weg.
Plan B Sulemana is er niet :roll:
Zitten we dieper in de geldshit dan we denken of hebben ze de lijstjes weer eens niet op orde??
Zou nu echt goede snelle sterke rcv, voetballende 6 en snelle spits toevoegen en dan zijn Kudus en Mazroui beide van glas dus kan je niet op bouwen!!!

BerichtGeplaatst: 03 aug 2021 16:04 

Chiesa20 schreef:
renemar schreef:
hotymoty schreef:
Zitten we dieper in de geldshit dan we denken of hebben ze de lijstjes weer eens niet op orde??
Dat eerste kan toch niet. Een enorm eigen vermogen. Zeker in vergelijking met andere clubs. Zelfs deze transferperiode hebben ze ondanks de komst van Berghuis al een overschot.
Het geld voor Sulemana moet er ook nog zijn.
Na Bayern is er denk geen enkele club die er financieel zo rooskleurig voor staat.

BerichtGeplaatst: 03 aug 2021 16:29 

Balen van blessure Klaiber. Dan was je van die nietsnut af geweest. Ajax zal geen vervanger voor derde keus Klaiber halen. Toch?

Middenveld lijkt me, vanuit perspectief Ajax, klaar. Aanval nog lang niet. Gok dat Antony en Neres vertrekken, omdat ze Berghuis voor de basis halen. Achterin mis je nog iemand. Een speler die in de eerste plaats verdediger is.

BerichtGeplaatst: 03 aug 2021 16:36 

Seizoenskaart: 401
hotymoty schreef:
Ik denk dat overwinteren vanuit Pot 3 eigenlijk onrealistisch is als je niet twee wereldtalenten in je team hebt (ala de Ligt en Frenkie). Gravenberch zou dat niveau kunnen halen maar het is een beetje afwachten of die ons op sleeptouw kan nemen. Verder is het natuurlijk afwachten of de vorm er bij de belangrijke spelers er op het juiste moment is.

Ik zie ook niks in meer aankopen als er niemand vertrekt, want op het moment is de bezetting gewoon prima. Alleen over het middenveld zou je kunnen twisten nu Kudus geblesseerd is en Alvarez nog een tijdje met vakantie is. Ik kan ook geen aankopen bedenken die ons gelijk veel beter zouden maken.

BerichtGeplaatst: 03 aug 2021 18:21 

San Francisco schreef:
hotymoty schreef:
Ik denk dat overwinteren vanuit Pot 3 eigenlijk onrealistisch is als je niet twee wereldtalenten in je team hebt (ala de Ligt en Frenkie). Gravenberch zou dat niveau kunnen halen maar het is een beetje afwachten of die ons op sleeptouw kan nemen. Verder is het natuurlijk afwachten of de vorm er bij de belangrijke spelers er op het juiste moment is.

Ik zie ook niks in meer aankopen als er niemand vertrekt, want op het moment is de bezetting gewoon prima. Alleen over het middenveld zou je kunnen twisten nu Kudus geblesseerd is en Alvarez nog een tijdje met vakantie is. Ik kan ook geen aankopen bedenken die ons gelijk veel beter zouden maken.
Dat laatste hoef jij ook niet. Daarvoor heeft AJAX scouts in dienst die het hele jaar over de hele wereld reizen om talenten te scouten.
Kan mij niet voorstellen dat er geen versterkingen te halen zijn. Integendeel, ik weet zeker dat die er wel zijn.
Waar halen clubs als Salzburg al die talenten vandaan? Kijk ook eens in Frankrijk, daar loopt zoveel talent.
Prima bezetting? Heb je de wedstrijden tegen Bayern 2/3 en Leipzig gezien?
Magallan, Jensen, Labyad, Ekkelenkamp, Schuurs (los van de talenten als Baas, Fitz-Jim enz.. die nog lang niet klaar zijn) hebben niks bij AJAX te zoeken.

BerichtGeplaatst: 03 aug 2021 18:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
San Francisco schreef:
hotymoty schreef:

Als je Lille, Sporting of Villareal (in mindere mate ) uit groep 1 krijgt en de rest valt mee kan je toch wel bij de eerste twee komen? We zijn wel net als in alle voorgaande jaren afhankelijk van blessures en schorsingen. Maar dat is nooit anders geweest. Het is wel klote dat al die teams uit de grote landen niet bij elkaar in de poule mogen zitten en ook niet in dezelfde seedings groep zitten nu alle kampioenen in groep 1 zitten.

BerichtGeplaatst: 03 aug 2021 19:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
renemar schreef:
Dat laatste hoef jij ook niet. Daarvoor heeft AJAX scouts in dienst die het hele jaar over de hele wereld reizen om talenten te scouten.
Kan mij niet voorstellen dat er geen versterkingen te halen zijn. Integendeel, ik weet zeker dat die er wel zijn.
Waar halen clubs als Salzburg al die talenten vandaan? Kijk ook eens in Frankrijk, daar loopt zoveel talent.
Prima bezetting? Heb je de wedstrijden tegen Bayern 2/3 en Leipzig gezien?
Magallan, Jensen, Labyad, Ekkelenkamp, Schuurs (los van de talenten als Baas, Fitz-Jim enz.. die nog lang niet klaar zijn) hebben niks bij AJAX te zoeken.
Die teren op een mondiaal netwerk vanuit het Red Bull concern, dat is niet te vergelijken. Die hebben zoveel meer geld, mankracht en een jarenlang netwerk. Die mogelijkheden zijn niet te vergelijken. Zij hebben dat opgebouwd door jarenlange investeringen, dat zet je niet zomaar even op poten.

Verder eens, de lat moet omhoog. In Frankrijk heb je veel jonge parels rondlopen, bizar wat dat land allemaal voortbrengt aan talent. Zo'n Kouassi die gratis bij PSG vertrekt, dat moeten de jongens zijn die je op weet te pikken. Of een Nkunku die voor vijftien miljoen wel betaalbaar is, ook voor Ajax. Vertrok ook bij PSG, maar wel voor een transfersom. Bij PSG loopt sowieso veel talent rond, dat maar mondjesmaat de kans krijgt door al die sterren daar. Daar moet je scherp op zijn. Ajax heeft de naam fantastisch te zijn met talent, profiteer daarvan.

BerichtGeplaatst: 07 aug 2021 22:03 

Ik hoop dat nu zelfs de grootste positivo's ervan overtuigd zijn dat er nog veel kwaliteit moet komen. Wat dat betreft komt de 0-4 niet slecht uit.
Overmars moet snel uit zijn hok komen en doen wat iedere ambitieuze club zou doen die er financieel zo goed voor staat. Middelmaat weg en vervangen door kwaliteit. Berghuis vind ik een goede aankoop, maar dat is nou net voor een plek die al goed bezet was.
Ongelooflijk dat die kleine smurf zoveel krediet heeft. Geeft o.a. ook een kapitaal uit aan een spits van niks.

BerichtGeplaatst: 07 aug 2021 22:08 

Komt zeker niet slecht uit. Ajax had een grote bek over CL ambities maar er is tov vorig jaar niks versterkt? Toen redden we het niet? Hoezo gaat het nu wel lukken dan? Ajax leeft na een titel en beker vanaf een roze wolk. De grootste fout die je kunt maken.

Werk aan de winkel Overmars. Jammer dat hij zo vaak een wake up call nodig heeft en niet zelf krachtig handelt.

BerichtGeplaatst: 07 aug 2021 22:18 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ja, snap ik ook niet. Natuurlijk speelt corona een grote rol, maar waarom zijn Ekkelenkamp, Labyad, Magallan en dat soort spelers er nog?
En de pijnpunten zijn toch duidelijk? Sulemana gaat niet door, maar kennelijk was dat een extraatje of ze (Overmars, TH) doen het zo lijken.

BerichtGeplaatst: 08 aug 2021 09:42 
Erelid

Ik denk dat dat laatste te maken heeft met Neres (en Danilo). Als Neres toch misschien blijft, heb je zes opties voor de voorste drie posities, waarbinnen je heel veel kunt schuiven. Danilo zal zich in de voorbereiding dan bewezen hebben als goede zesde optie.

BerichtGeplaatst: 08 aug 2021 11:50 

Jnp schreef:
Ik denk dat dat laatste te maken heeft met Neres (en Danilo). Als Neres toch misschien blijft, heb je zes opties voor de voorste drie posities, waarbinnen je heel veel kunt schuiven. Danilo zal zich in de voorbereiding dan bewezen hebben als goede zesde optie.
6 Opties waarvan er 2 sowieso niet goed genoeg zijn en een die de laatste 2 jaar bijna niks laat zien. Vooral de spitspositie is een probleem. Tadic is daarvoor nog de beste. Haller en Danillo zijn van niveau Utrecht. Hooguit.
En daar wil AJAX Europa mee bestormen? Lachwekkend.

BerichtGeplaatst: 09 aug 2021 10:32 

343 schreef:
Ja, snap ik ook niet. Natuurlijk speelt corona een grote rol, maar waarom zijn Ekkelenkamp, Labyad, Magallan en dat soort spelers er nog?
En de pijnpunten zijn toch duidelijk? Sulemana gaat niet door, maar kennelijk was dat een extraatje of ze (Overmars, TH) doen het zo lijken.
Snap ik ook niet. Er wordt weer getreuzeld.

Overmars krijgt terecht de credits voor goede verkopen, maar spelers die minder goed in de markt liggen raakt hij aan de straatstenen niet kwijt. Als je een goede salesman bent verkoop je die gasten ook. Sommige zitten echt te lang bij Ajax. Dat kan gewoon niet als je ambities hebt. Anderen die bewezen hebben het niveau niet te hebben mogen ook blijven aankloten. Ajax is niet slagvaardig genoeg om definitief aansluiting te vinden naar de top van Europa. Die conclusie kun je inmiddels trekken.

Voeg hieraan toe dat we al jaren zoeken naar een goede cvm na het vertrek van Frenkie en Schone en backup linksback. Zijn nooit aangetrokken.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1400 berichten ]  Vorige   1 52 53 54 55 56  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00