Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 526 posts ]  1 2 3 4 5 22  Next
Author Message
PostPosted: 31 Aug 2012 22:41 
Moderator De Toekomst

De transfermarkt in Nederland sluit over ruim een uur.

Hoe vinden jullie dat Ajax er op staat t.o.v. het begin van de transferperiode? Is Ajax in jullie ogen sterker of zwakker geworden? Hoe verhoudt zich de huidige selectie t.o.v. de andere Nederlandse topclubs? Vragen, vragen en nog eens vragen. En die mogen jullie zelf beantwoorden.

Brand los zou ik zeggen.

Inkomend: Schøne, Poulsen, Moisander, Babel, Sana, Andersen, Meleg, van Kessel, Hoesen & Boccara

Uitgaand: Ozbiliz, Verhoeven, Lodeiro, Bulykin, El Hamdaoui, Vertonghen, Castillion, Jozefzoon, Ooijer, Silva, Anita, Janssen, Cvitanich, van der Wiel, Sneijder & Aissati.

PostPosted: 31 Aug 2012 23:48 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Ben erg tevreden over het vertrek van overbodige (dure) spelers. Jammer dat Anita is vertrokken en dat is erg zonde. Vertonghen was natuurlijk niet meer te houden.

Over de aankopen ben ik zeer tevreden:
Schøne: Gratis, en nu al na 3 wedstrijden 3 keer in de basis en deed dat verdienstelijk, zeer nuttige speler. Ook multi-inzetbaar.

Poulsen: Het grote vraagteken op de lijst met aankopen ik kan er niks over zeggen. De gok qua prijs is niet heel groot (2 jarig contract,transfervrij) het is een belangrijke positie in het veld, afwacht.

Moisander: Speelde een goede 1e wedstrijd, is de leider achterin en een goeie opbouwer. Ik denk dat er op dit moment niet veel betere opties waren als vervanger van Vertonghen.

Babel: Goeie zet, 1 jarig contract tegen een laag salaris. Kan zeer nuttig zijn dit seizoen met onze blessure gevoelige aanval. Heeft Snelheid/kracht en kan een doelpunt maken. Ik weet zeker dat hij van waarde wordt dit seizoen.

Sana: Beste aankoop, na 3 wedstrijden al publiekslieveling en dat is niet voor niets, speelt met flair, maakt goals is een speler waarvoor je naar het stadion komt.

Andersen/Meleg/Boccara: Schijnen 3 hele grote talenten te zijn, dat Ajax deze spelers binnenhaalt is alleen maar positief! Worden dit jaar klaargestoomt voor volgend seizoen neem ik aan. Verwacht dat Boccara/Andersen hun debuut zeker zullen maken dit seizoen.

Hoesen: Ken de speler niet, maar ook weer een koopje en schijnt toch aardig te kunnen ballen. Mag het eerst laten zien bij Jong Ajax.

Van Kessel: Kan er weinig van, Jong Ajax opvulling.

Ben zeer tevreden, alleen hoop ik dat Poulsen van toegevoegde waarde is want dat is toch een zeer belangrijke positie, en Enoh voldoet ook niet.
Ajax heeft zeer veel spelers voor weinig geld gehaald, en toch met veel kwaliteit. Ik heb zin in het seizoen. :mrgreen:
Overigens heeft Ajax wel veel aanvallers nu.. Ik zou Ebecilio/Sulejmani alleen gebruiken als derest geblesseerd is, eerder niet.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 31 Aug 2012 23:54 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
D_skilled wrote:
Inkomend: Schøne, Poulsen, Moisander, Babel, Sana, Andersen, Meleg, van Kessel, Hoesen & Boccara

Uitgaand: Ozbiliz, Verhoeven, Lodeiro, Bulykin, El Hamdaoui, Vertonghen, Castillion, Jozefzoon, Ooijer, Silva, Anita, Janssen, Cvitanich, van der Wiel, Sneijder & Aissati.
Moeilijk. Ik denk dat AJAX iets sterker is geworden.
De ploeg heeft meer ervaring opgedaan. En ik denk dat De Boer zelf ook sterker is geworden.
Ik ben onder de indruk hoe de ploeg speelt.
Moisander is een mindere speler dan Vertonghen. Heb wel de indruk dat Moisander de leider of in ieder geval het verlengstuk van De Boer kan worden. Alderweireld vaart er wel bij.
Het vertrek van Anita heeft De Boer ook goed opgelost.
Anita en Vertonghen zullen gemist worden maar dat zal worden opgevangen door de rest van het team.
Ozbiliz, Verhoeven, Lodeiro, El Hamdaoui, Castillion, Jozefzoon, Ooijer, Silva, Janssen, Cvitanich, van der Wiel, Sneijder & Aissati zullen niet gemist worden.

De onderlaag is weggesneden en er zijn frisse gemotiveerde spelers voor in de plek gekomen. Ook een goede zaak.

De enige vraagtekens heb ik nog over Poulsen. Is hij een versterking of is het de nieuwe Ooijer.

Dus ik denk dat dat AJAX gelijkwaardig is aan vorig seizoen. Alleen dus 'frisser' door de nieuwe aankopen en dat kan later in het seizoen de doorslag geven.

PostPosted: 31 Aug 2012 23:55 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Ik denk dat we niet moeten klagen. In het begin had Ajax doortastender moeten en kunnen zijn zodat het vertrek van Vertonghen en de aankoop van Sana eerder hadden plaatsgevonden. Hierdoor hadden Sana en Moisander tijdens de voorbereiding al kunnen wennen.

De Nederlaag tegen psv en de verkoop van Anita zal hier ook wel een deel mee te maken hebben gehad wat Moisander betreft. Ik kan goed snappen dat er niet meer gehandeld wordt met gespeculeerd geld. We hebben allemaal kunnen zien wat dit voor risico's kan geven (pensioenen in Nederland).

Over Sana ben ik tot nu toe positief, goed gescout in mijn ogen. Meleg, Boccara, Hoesen en Andersen zijn aankopen voor de toekomst. Zullen eerst een jaar in Jong-Ajax spelen en langzaam aan het eerste ruiken. Het is jammer dat daarom niet een Bonevacia, Rits en mogelijk andere spelers verhuurd zijn aan Almere City. Ik krijg het gevoel met deze talentvolle aankopen dat er eindelijk begint door geselecteerd te worden binnen Ajax.

Over de uitgaande transfers kan ik redelijk positief zijn. Op Vertonghen/ Anita na (die nog wel iets meer hadden kunnen opleveren). De besparing op salarissen is redelijk tot groot. Zeker als daar ook nog Gregory v.d. Wiel bijkomt. Jammer dat Sulejmani en Ebecillio niet foetsie zijn.

Schone werd al vroeg gehaald, het zag er ook lange tijd na uit dat hij de enige zou zijn. Transfervrije middenvelder die helaas een jaar heeft stil gestaan vanwege een kruisband letsel. Buitenkansje wat Ajax niet kon laten lopen. Zal zijn wedstrijden meepikken en er staat een goede kop op. Komt een week eerder terug van vakantie om mee te trainen.

Het enige risico wat er is zit hem in Poulsen en Babel. Beide mislukt in Liverpool, al viel dat met Babel wel mee de eerste 2 jaar. Maar welke aankoop (op Suarez na) mislukt er niet in Liverpool, het is een massagraf voor voetballers. Als de salaris indicaties kloppen resp. 800.000 en 300.000 vind ik het beide de gok waard. Er was gebrek aan ervaring, zowel Poulsen als Babel brengen dit. In de voorhoede hebben we last van drie gemankeerde spelers (Boerrigter, Sigthorsson en Sulejmani) dus ook zo'n gok is niet meer dan logisch.

Enige jammere zit hem bij mij in dat spelers die ECHT wekelijks speeltijd op niveau moeten maken niet verhuurd zijn. b.v. een Klaassen, Koppers etc. Daarom is het jammer dat de markt voor het verhuren van spelers aan b.v. de Jupiler League niet nog een maand langer open is, dan voor verhuur van 3 maanden zoals dat in Engeland wel kan.

PostPosted: 01 Sep 2012 01:09 

Met de komst van de evenwichtige Moisander heb je het meest degelijke centrale duo achterin staan van de ploegen die het in principe gaan uitvechten. Qua niveau, communicatie onderling en invloed op de rest van het team. Toch de basis van eventueel succes. Boven het in huis hebben van een topscorer. PSV heeft er Marcelo staan en naast'm moet Jorgensen zich nog aanpassen en is het alternatief Bouma, niet echt een uitgesproken centrum dat stáát. Dus ja. De rest beschouw ik simpelweg niet als concurrentie om de titel. :mrgreen:
Dat het dan een niveautje minder is dan Vertonghen daar heb je in 95% van de tijd geen last van, thuis tegen NAC of op bezoek bij Heracles. Op het toppunt van z'n kunnen en heeft aangegeven zich best bij Ajax te zien eindigen. Daar heb je dus een stabiele factor aan de komende seizoenen. Vooralsnog prima.

Over Sana is iedereen gelijk enthousiast maar ik wil het even afwachten. Kijken of die frisheid overeind blijft bij (uit-)wedstrijden vanaf november. Zoals Cabral bij Feyenoord de weinige doelpunten die-ie maakte standaard in augustus produceerde (onbegrijpelijke zet van Twente). En bij Schöne was het mooi geweest als je'm als luxe achter de hand had gehad, zoals met de komst van Janssen vorig seizoen dat met De Zeeuw het geval zou kunnen zijn geweest. Je bank blijft mager en onervaren. En voor een speler die transfervrij van NEC naar Ajax overstapt komt-ie al meer dan goed zou zijn in actie.

Wat uitgaande transfers betreft sluit ik me aan bij de vorige spreker. Sommige sommen aan de lage kant, dat van Sulejmani en Ebecilio, niemand verhuurd, maar over het geheel bezien toch eindelijk maar je verlies genomen bij anderen en giga bespaard op salarissen, praktisch schoon schip. Verstandig Janssen laten gaan, en ook in hoe ze de zaak met Van der Wiel hebben aangepakt kan ik me prima vinden. Bizar dat een club als Newcastle die er niet bekend om staan geremd te worden door enige visie aan twee halve seizoenshelften Anita op z'n beste positie genoeg had om'm wél op waarde te schatten en dat Ajax die €8m meteen als niet-te-weigeren goed beschouwde. Het enige smetje, naast misschien Narsingh maar dat was een offer dat nodig was om duidelijk te maken waar je staat tijdens onderhandelingen.

Heb ook al prima interviews met De Boer en vooral Marc 'druk op de knop' Overmars voorbij zien komen. Aan deze mensen kun je rustig je club toevertrouwen. Cijfer: een 7.5.

'Het is niet de bedoeling dat je Peter Bosz tegenspreekt. Hij neemt bovendien allemaal mensen mee die het met hem eens zijn. Het begint al met Hendrie Krüzen, z'n assistent, en het eindigt met z'n ex-vrouw die de was gaat doen.' - Marcel van Roosmalen

PostPosted: 01 Sep 2012 05:57 
De Goeie Ouwe Tijd

Over de nieuwe aankopen durf ik niks te zeggen.....Sana lijkt een meevaller te zijn. Moisander is degelijk maar minder dan Vertonghen en wat we met Babel moeten zal ik wel nooit begrijpen......hele matige speler, zwaar over gewaardeerd en zeker geen meerwaarde. Als ik naar de staat van dienst van Poulsen kijk belooft dat wel een degelijke versterking te zijn, maar afwachten.

De grootste winst is natuurlijk behaald in de verkopen. Een paar duren en onzinnige klanten zijn vertrokken en de meeste van hen zullen we niet missen.
Ik vind Anita een hele matige speler maar voor dit elftal was hij belangrijk en Janssen vind ik gewoon jammer dat die weg is.
Gregory vd Wiel zal ik niet missen aangezien v Rhijn nu al beter is en de rest waren dure reserve``s of spelers die mislukt zijn of niks brachten.
Alleen dood en doodzonde dat die naam van die vette papzak van een Sulejmani hier niet bij staat.....stond bij mij na El Ham bovenaan de lijst om op te pleuren.....ik erger me al jaren aan die miskoop van de eeuw......waardeloze mentaliteit, nog slechter discipline en geen ene reet gepresteerd.
Dient gewoon met zijn lui flikker zijn contract uit om dan te cashen.....geen greintje dankbaarheid richting Ajax dat hij geen kloot heeft gebracht voor zijn belachelijk salaris en een transfersom van 16 miljoen. Op de tribune met die idioot en dan desnoods maar hopen dat ie in de winter op rot of dat Marco hem nog steeds geweldig vind en terug haald naar Heerenveen, dat zou wel zo netjes zijn.

Al met al is Ajax er zeker niet sterker op geworden ook al word er momenteel leuk gevoetbalt, maar ja, de tegenstand was ook om te huilen.
Misschien dat de nieuwelingen voor een extra impuls zorgen maar qua kwaliteit zijn we er zeker niet op vooruit gegaan en qua ervaring ook niet.

PostPosted: 01 Sep 2012 07:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank de Boer
In mijn ogen heeft Ajax goede zaken gedaan, de overbodige spelers of die met een te hoog salaris die het niet konden waar maken ( El Hamdaoui en Cvitanich ) zijn ook weg! Moisander vind t ik een hele goeie aankoop voor 3,5 miljoen hij was gewoon zoals meer het zeiden de beste om Jan op te volgen. Schone is ook een degelijke aankoop gebleken kan nu misschien zelfs wel op de VMC uit de voeten, is een nieuwe positie voor hem maar hij voelt zich er goed bij! Sana, wat een koopje! Hij speelt zo lekker, alsof er niks aan zijn schouders hangt ofzo, wat bij Sulejmani nog wel eens het geval is. Hij dribbelt, scoort eist de ballen op en heeft volgens mij ook wel zijn mondje bij zich en dat voor 3,5 ton!!

Gisteren las ik dat Ajax deze 10 spelers gekocht heeft voor rond de 5,6 Miljoen!! Dat is toch prachtig, niet teveel betalen meer, ze moeten maar graag in het Ajax shirt willen lopen of niet!

Ik ben erg blij met wat er op de transfer markt gebeurd is, jammer dat Vertonghen weg is en Anita maar Jan konden we niet meer houden en Anita, ja die is te vervangen.

Zoals iemand hier boven al zei vind ik de Boer ook sterker geworden, ik genoot dat hij bij Nec in die drink pauze nog zo uit zijn slof ging en Eriksen een egoist noemde midden in zijn gezicht!! Prachtig natuurlijk, scherp blijven moeten ze het is geen Ajax speeltuin!

18 Januari. Psv - PEC Zwolle

PostPosted: 01 Sep 2012 10:56 
Nieuwsredacteur

D_skilled wrote:

Om iedereen dan maar even langs te gaan:

IN:

- Schøne: Goede voetballer. Kostte niet veel, kan inmiddels op 6(!) posities uit de voeten en lijkt het niveau aan te kunnen. Leeft bovendien goed voor zijn sport en wil gewoon graag voor Ajax voetballen. Prijs/kwaliteit verhouding is meer dan goed!

- Poulsen: Als je het feitelijk bekijkt was hij gewoon nodig. Anita was net verkocht, dus we hadden een VM nodig. En Vertonghen (en op dat moment ook Janssen bijna) was verkocht, dus we hadden een leider nodig (met ervaring). Poulsen is een ervaren leidende verdedigende middenvelder, dus dat kwam goed uit. Ik kan alleen over zijn voetbalkwaliteiten niet oordelen, dus we moeten zien hoe het uitpakt. Kostte in elk geval ook bijna niks, dus de gok is te wagen.

- Moisander: Gemiddelde LCV, maar voor Ajax toch zeker van waarde! Hij kent het Ajax spelletje en heeft veel ervaring om onze jonge defensie te coachen. In de eerste wedstrijd was hij goed, maar ik moet nog zien hoe hij het volhoudt. Bij AZ heeft hij me nooit volledig overtuigd, maar ik vind het een betere optie dan Nuytinck. Was de duurste aankoop van de zomer met zijn 3,5 miljoen, dus dat zegt wat over het goede nieuwe beleid!

- Babel: Maar een matige voetballer, met af en toe een goed momentje. Toch snap ik deze transfer wel. Hij kan in de spits en op links spelen, en daar spelen nou juist precies onze twee meest blessuregevoelige spelers. Bovendien kostte hij maar 300.000 aan salaris, dus daar zou ik de gok waarschijnlijk ook wel op hebben gemaakt. Zo lang hij de jeugd niet in de weg loopt is het prima. Overigens ook wel een net gebaar van Ajax; want hij heeft ons toch ooit 17m opgeleverd. Dan mag je wel iets terugdoen.

- Sana: Tot nu toe natuurlijk dé verrassing! Het moet nog blijken of hij dit vol gaat houden, maar tot nu toe doet hij het fantastisch! Legt veel energie en plezier in zijn spel en wil gewoon écht graag voor Ajax voetballen. Ik hoop echt dat hij dit gewoon twee jaar volhoudt, en dat we hem dan voor 20 miljoen doorverkopen. Dat is dan toch een winst van 19,65 miljoen! Prijs/kwaliteit verhouding is tot nu toe prima!

- Andersen & Meleg: Schijnen grote talenten te zijn, maar ik heb ze nooit zien spelen. Wel mooi dat Ajax daar goed in investeert. En het blijft natuurlijk prachtig om te zien dat al die Denen als ze de keuze hebben dolgraag naar Ajax willen komen!

- Van Kessel & Hoesen: Heb ik ook beiden nog niet zien spelen. Toch ben ik blij dat Ajax echt bezig is jonge spitsen 'op te leiden'. Spitsen zijn vaak de duurste spelers, dus als je die als ze jong en goedkoop zijn al weet op te halen, kan dat goed uitpakken! Wie weet zit er de nieuwe Kluivert tussen.

- Boccara: Zelfde verhaal; nog niet zien spelen. Schijnt wel een erg groot talent te zijn en speelt bovendien op VM. Klaar om over 1 à 2 jaar Poulsen op te volgen.

Conclusie: Ik ben hier toch wel zeer over te spreken! De prijs/kwaliteit verhouding van de spelers is zeer goed! Ajax heeft gewoon duidelijk een nieuw beleid en daar ben ik blij mee! Als je voor 5,6m (aan transfergeld) 10 spelers inkoopt waarvan de helft direct voor het eerste elftal / de basis, dan ben je gewoon goed bezig! Ga zo door Ajax!

UIT:

- Özbiliz: Ik zal hem niet missen. Was technisch vaak vrij aardig en had ook nog wel een redelijk schot, maar kon niet het eeuwige talent blijven. Is nooit écht doorgebroken, en is eigenlijk altijd een beetje middelmaat gebleven. Özbiliz voor 1m uit en Sana transfervrij in pakt tot nu toe fantastisch uit!

- Verhoeven: Op basis van één goed seizoen bij Volendam gehaald als derde keeper. En daar voldeed hij ook wel. Maar ik ben ook wel weer heel blij dat hij niet onze eerste keeper is geworden! Kon wel aardig keepen, voor in de kelder van de Eredivisie of voor de JL. Niet voor Ajax. Al was hij in verhouding tot zijn gewicht (de gewicht/kwaliteit verhouding) natuurlijk geweldig...

- Lodeiro: Aardige voetballer, maar door zijn blessuregevoeligheid en sommige trainers is het niet geworden wat we ervan gehoopt hadden. Heeft het vorig jaar in de spits nog aardig opgevuld, maar dat was niet zijn positie. Op één van de aanvallende posities kon hij nog wel redelijk uit de voeten (had een geweldige steekpass bovendien), maar verdedigde ondanks z'n harde werken eigenlijk nauwlijks mee. Het is goed voor hem en voor Ajax dat hij nu weg is.

- Bulykin: Goede (zeer effectieve) stormram, maar meer eigenlijk ook niet. Geen spits voor het spel dat Ajax speelt. Wat hij nu bij Twente doet is me eigenlijk ook een raadsel...

- El Hamdaoui: Vul zelf maar in... Is gewoon niet geworden wat we hoopten. Kreeg ruzie met de Boer en stelde zich daarna zeker niet professioneel op. Had af en toe wel een mooi doelpuntje te pakken, maar paste gewoon niet bij Ajax. Ondanks alles wel een goede voetballer.

- Vertonghen: Fantastische speler, vooral als hij echt geprikkeld werd! Hij verdiende gewoon zijn transfer, en Ajax heeft er toch nog een redelijke som geld voor gevangen. Dat die idiote Portugees hem dan nu op de bank zet en Gallas de voorkeur geeft begrijpt natuurlijk niemand...! Gelukkig is er nu een CV geblesseerd daar en gaat Vertonghen bewijzen dat hij in de basis hoort. Het beeld wat ik nooit van hem zal vergeten is dat beeld van na de kampioenswedstrijd tegen Twente, wat iedereen kent natuurlijk! Prachtig!

- Castillion: We hoopten op de nieuwe Kluivert, maar dat maakt hij op z'n zachst gezegd 'niet helemaal' waar. Jammer. Is in de middenmoot van de Eredivisie wel aardig op zijn plek.

- Jozefzoon: Speelde een paar goede wedstrijdjes bij Ajax (MVV beker bijv.), maar was gewoon niet goed genoeg voor ons niveau. Bij RKC zal hij zich moeten bewijzen, en ik denk ook wel dat hij dat gaat doen. Is een leuke speler voor dat soort clubjes.

- Ooijer: Is (blijkbaar) belangrijk geweest als mentor voor de groep, maar meer ook niet. Als basisspeler gewoon niet goed genoeg, maar het was leuk dat hij erbij zat. Heeft z'n carrière mooi kunnen afsluiten.

- Silva: Die schouderblessure heeft alles verpest. Echt zonde, zeker voor hem. Als Ajaxspeler ben ik nooit zo overtuigd geweest van hem, maar dit had hij zeker niet verdiend. Ik gun hem het allerbeste in de toekomst.

- Anita: Hele goede VM voor Ajax! Jammer dat hij zo laat op die positie is gezet. Jammer dat hij weg is, blijkbaar toch niet zo'n Ajaxman als ik dacht... Ik wens hem veel succes bij Newcastle, wat ik echt geen goede stap van hem vond. Had beter nog een jaartje kunnen blijven.

- Janssen: Tsja, Theootje... Veel geluk bij je oude liefde Theo, maar jammer dat je niet nog even bleef. Je had echt van waarde kunnen zijn voor ons, maar als jij liever niet op de bank zit...

- Cvitanich: Ook nooit geworden wat we hoopten. Ook al twee jaar niet meer zien spelen, dus weinig over te zeggen. Goed dat hij (en z'n salaris) weg is.

- Van der Wiel: Mooi dat hij weg gaat. Goed voor Ajax, goed voor hem (en iets minder goed voor PSG). Was als bankzitter nog wel nuttig om er bij te hebben, maar meer ook niet. Acteraf hadden we hem beter kunnen verkopen toen Bayern 17m bood, maar dat wisten we toen niet.

- Sneijder: Gehoopt dat hij z'n broer achterna ging, maar helaas. Niet goed genoeg. Zal nu samen met Jozefzoon wel lekker gaan spelen bij RKC. Ik zal hem bij Ajax niet missen.

- Aissati: Kan ik ook niet enorm van balen dat hij weg is. Goed geknokt in Jong Ajax en daarom bij het eerste gekomen, maar mij (in tegenstelling tot sommigen anderen) niet overtuigd. Op de buitenpositie vrij matig (maar ja, beter dan Ebecilio dus ik zou hem ook hebben opgesteld op dat moment) en op de aanvallende middenveld positie eigenlijk weinig kans gekregen, behalve onder Jol. Voldeed toen ook niet echt. Op VM heb ik hem wel twee wedstrijden zien spelen (Jong Heerenveen - Jong Ajax en Ajax - NAC) en daar vond ik hem wel goed! Maar of hij de verdedigende kwaliteiten had voor die positie heb ik niet kunnen beoordelen. Waarschijnlijk niet.

Conclusie: De dure overbodige spelers + Vertonghen en Anita zijn eruit. Prima. Vertonghen verdiende de transfer en voor Anita hebben we nog een redelijke som gevangen. De rest kan ik missen als kiespijn.

Over het algemeen ben ik dus zeker tevreden over deze transferperiode! Een mooi nieuw beleid, wat in de toekomst zeker van pas gaat komen! Leve het technisch hart en Overmars!

PostPosted: 01 Sep 2012 12:29 

Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Deze transferperiode is echt een enorm succes geworden. Er is voor zo'n 20 mln verkocht, het salarishuis is in één klap op orde, we hebben voor slechts 5,5 mln aan spelers ingekocht én we zijn er sterker op geworden tov vorig jaar. Ik heb een rotsvast vertrouwen in de mensen die het nu voor het zeggen hebben. Dat heb ik de laatste tijd ook wel aardig duidelijk gemaakt volgens mij.

Vanuit de A1 van vorig seizoen heeft vrijwel iedereen de potentie om basisspeler te worden bij Ajax. Deze groep talenten is nog verder uitgebreid met Boccara, Andersen, Hoesen en van Kessel. Dat betekent dat we een basisteam hebben waar nog een compleet team met uitsluitend grote talenten achter zit. Valt er straks iemand weg kunnen we moeiteloos een groot talent inpassen.

Ajax was al steeds mijn favoriet voor de titel, maar dat zijn we nu helemaal. Ik zie de toekomst (voor het eerst in jaaaaaren) weer heel zonnig in. We gaan een soort Rosenborg worden van Nederland. Als we dit jaar kampioen worden, worden we de komende 5 jaar kampioen

PostPosted: 01 Sep 2012 19:20 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Ik kan me redelijk vinden in de uitstekende postings voor me. Mooie topic btw D skilled.

Algeheel zet ik het transferbeleid in op een 7+

Dan maar even mijn eigen evaluatie;

Geldsmijterij Ik heb in het verleden wel eens gezegd dat Ajax als eerste moest kijken naar de slagingskans ten opzichte van het risico in de genomen kosten zoals de transferprijs. Ook vorig seizoen hebben we daar eigenlijk nog te veel risico in genomen met 4 miljoen voor Cilessen en 3,5 voor Serero. Dit seizoen heeft nagenoeg elke aankoop wel die juiste risicoverhouding, spelers waarover ik mijn twijfel heb zoals Poulsen kwam transfervrij, paste in het salarishuis en is kort vastgelegd. Een 8.

Verhuren Heeft Ajax in mijn ogen te weinig gedaan. Zeker met de laatste transfers meegerekend had je een De Sa eigenlijk moeten verhuren, Castillion had dan weer gewoon verkocht moeten worden. Al met al doordat Overmars veel heeft verkocht heeft ben ik mild; een 6

Versterking voor de gewenste posities Ajax heeft een combinatie gemaakt van al wat ervaren ‘breedte’ zoals Babel en Poulsen aangevuld met jonge talenten die de toekomstige diepte moeten vormen zoals Bocara, Hoesen, Andersen etc Een goede oplossing in mijn ogen met het oog op geld besparen. Een 7.

Doorselecteren Heeft Ajax in mijn ogen prima gedaan. Vooral de manier waarop bij bijvoorbeeld Ozbiliz afscheid genomen werd. Die is met een fluwelen handschoen de deur gewezen, zodat Ajax ook nog geld kon ontvangen. Verder heel veel breedte laten gaan of spelers wiens salaris niet echt een klopte in prijs kwaliteirsverhouding. Jammer van Ebecilio, maar die wilde zelf te graag blijven. Daley Blind is de enige dissonant in her verhaal. Een 7.

Consistentie Ajax heeft de hele tijd vastgehouden aan haar visie ook toen het moeilijk werd. Dat betekende Aissati laten gaan, Sana’s zaakwaarnemer niet betalen, niet alles uit de kast halen voor Narsingh. Hoewel in gedeelte ook uit geledgebrek geboren wel zeer goed toegepast door Overmars; Een 9

Creativiteit Ajax durfde keuzes te maken die buiten het normale blikveld vielen zoals Sana en Boccara. Het onderscheidde zich daarmee t.o.v. Feyenoord die wel voor de obvious choices zoals Vormer, Janmaat en Mathijsen gingen. Anderzijds zocht Ajax voor de verdediging ook wel opvallend in Nederland en bij Barcelona. Ik had normaal een 6 gegeven maar omdat Overmars er in is geslaagd op een creatieve manier de deal met Meleg tot stand te brengen maak ik er een 7 van.

Verkopen Ajax heeft gegokt met Van der Wiel en had wel bijna verloren. Sowieso had het voor het EK 6 miljoen kunnen krijgen. Verder heeft Ajax eieren voor haar geld gekozen bij Anita en Vertonghen die echt weg wilden. Nu kun je over de zaak Anita speculeren of Ajax daarmee niet te veel risico mee genomen heeft, anderzijds heb ik goede hoop op Ilan Boccara. Ook het afscheid nemen van middelmaat en je verlies nemen vind ik goed. Een 6

Timing De versterking kwam wel pas laat op gang, het had wat sneller gemogen bij sommige aankopen. Anderzijds is dat ook eigen aan de transfermarkt. Een 6.

PostPosted: 01 Sep 2012 20:25 

Pushkin wrote:
Timing De versterking kwam wel pas laat op gang, het had wat sneller gemogen bij sommige aankopen. Anderzijds is dat ook eigen aan de transfermarkt. Een 6.
Ik kan mij ook niet helemaal aan de indruk onttrekken dat de financiele situatie bij Ajax daar ook zwaar debet aan is geweest. Er leek pas iets mogelijk te zijn toen er geld binnen kwam (storting Newcastle voor Anita).

PostPosted: 17 Sep 2012 15:25 
Beheerder

Duidelijk. Het is ook duidelijk dat de afschrijving van Sulejmani nog als een molensteen rond de nek van AJAX hing. Als die weg is... :tifoajax:

PostPosted: 18 Sep 2012 00:00 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Kwam dat in VI terug?

Anyway 2 miljoen salaris + 3,5 miljoen afschrijving per jaar op de transfersom per jaar. Dan kom je al aan jaarlijkse kosten van 5,5 miljoen.

PostPosted: 30 Sep 2012 17:43 

Evaluatie transferperiode:

Laat ik kort zijn: Ik ben positief over de meeste nieuwelingen die erbij zijn gekomen. Andersen, Boccara, Sana zijn allemaal spelers die over een tijdje gewoon stabiele basisspelers kunnen worden.

Moisander, komt goed mee in het spel dat Frank de Boer wil spelen maar heeft een aantal hele domme fouten gemaakt. Het is geen Wielaert of Oleguer. Gewoon een nuttige speler.

Poulsen: Nuttig transfervrij en selectieopvulling, maar vind hem niet echt geweldig.

Schone: Vind ik niet veel, te weinig handelingssnelheid en viel al een paar keer gigantisch door de mand mee.

Een paar fouten:

Anita: Ik had Anita niet verkocht, ook niet voor 8.5 miljoen op dat moment. Daar hadden we in April al ons uiterste best voor moeten doen om te verlengen, maar dat kunnen we dus niet op het conto van Marc Overmars schrijven. Toen hij de onderhandelingen voerde was het al te laat en wilde hij vertrekken. Door het vertrek van Anita zullen we denk ik het kampioenschap mis gaan lopen dit jaar.

Aissati: Ik had Aissati nog wel een contractverlenging gegeven voor een ton of 8/9. Ik zag al dat het middenveld niet in balans was als er ook maar 1 speler geblesseerd zou raken en daar komen we nu al achter. Bij een blessure van wederom een middenvelder gaan we echt gigantisch in de problemen komen. Je houdt dan echt 0.0% handelingssnelheid en creativiteit over als bijvoorbeeld Eriksen geblesseerd zou raken. Aissati was een hele handige speler aangezien hij op 5 posities in de basis kon spelen bij Ajax.

Over het algemeen vind ik dat er goed gesaneerd is en constateer ik dat er deze transferperiode een hele dikke winst is gemaakt. 30 miljoen verkoop om 6 miljoen inkoop. Mijn inziens hadden we ook voor 22 miljoen kunnen verkopen en hadden we Anita, onze constantste en meest belangrijke speler er nog bij kunnen hebben. Is echter mijn visie.

PostPosted: 30 Sep 2012 21:04 

Deels met je eens RogerGarcia.

1. Poulsen is een rechtstreekse versterking voor dit Ajax, dus niet een opvulling van de selectie. Voetballend beter dan Enoh, want weet steeds de vrijstaande man te vinden. Daarnaast heeft hij meer body dan Anita en is daarom ook verdedigend sterker dan Enoh of Anita.

2. Ik ben het met je eens dat 8,5 te weinig is geweest voor Anita, maar met Poulsen als vervanger gooi je het kampioenschap niet zomaar weg. Bovendien is het altijd lastig omgaan met spelers die eigenlijk weg willen. Om een voorbeeld te noemen, Nigel de Jong werd talent van het jaar, ging naast zijn schoenen lopen en wilde weg. Vervolgens was het een half jaar lang homeles tot hij in de winterstop kon vertrekken.

3. Aissati handige selectieopvulling inderdaad, maar ook erg duur en zeker geen onbetwiste basisspeler, ik ben er niet rouwig om dat hij weg is.

PostPosted: 30 Sep 2012 22:03 

Niet mee eens dat Poulsen verdedigend zoveel beter is dan Anita. Anita vond ik positioneel echt veel beter dan Poulsen en had op het laatst precies door hoe hij druk moest zetten en onderschepte echt heel erg veel ballen. Daarbij was hij opbouwend echt een spelversneller en gingen 3/4 van de ballen naar voren ipv breed en naar achteren wat Poulsen doet. Als Poulsen een bal naar voren speelt is het altijd een lange bal en 4/5 keer balverlies.

Transfervrij een redelijke aanvulling, meer niet. Niet mijn ideale speler op VMC, maar wel beter dan Enoh, maar dat vind ik echt geen vergelijkingsmateriaal. Ik houd de hoop dat Boccara zich goed gaat ontwikkelen het komende jaar.

PostPosted: 30 Sep 2012 23:58 

Even terugkomend op deze discussie.

- Dat Anita voetballend beter is en aanvallend vaker 'de beste' oplossing wist te vinden klopt, al blijf ik er ook bij dat ook Poulsen steeds 'een goede' oplossing weet te vinden. Waar Jan van Halst vandaag terecht op wees is het feit dat bij Ajax ook een aantal mensen teveel stil staan en te weinig in de diepte aanbieden, let maar eens op Sana en Boerrigter. als die geen diepte in het spel aanbrengen is geduldig zijn en het kiezen van een veilige optie dus ook een goede optie. Het klopt trouwens ook dat hij te vaak de lange bal hanteerde in de eerste paar wedstrijden, maar dat zie ik hem nu al een paar wedstrijden niet meer doen.

- Verdedigend koos Anita vaak positioneel de goede oplossing, maar dat zie ik Poulsen ook doen. Ook in aanvallend opzicht loopt Poulsen vaak goed vrij waardoor hij aanspeelbaar is. Ik zie daarin dus weinig verschil.

- Waar ik dan met name ten gunste van Poulsen verschil in zie is het feit dat Poulsen wat meer body heeft en hierdoor ook in de lucht sterker is. Bovendien zie ik hem werkelijk de ploeg aansturen. Theo Janssen, Wielaert en Oleguer werden hier voor gehaald, maar hebben dat niet waargemaakt. Poulsen komt als leider binnen de ploeg ook wat natuurlijker over. Ik denkt dat dat voor een groep jonge spelers nog weleens belangrijk kan zijn.

PostPosted: 22 Oct 2012 15:37 
Beheerder

343 wrote:
D_skilled wrote:

Moeilijk. Ik denk dat AJAX iets sterker is geworden.
De ploeg heeft meer ervaring opgedaan. En ik denk dat De Boer zelf ook sterker is geworden.
Ik ben onder de indruk hoe de ploeg speelt.
Moisander is een mindere speler dan Vertonghen. Heb wel de indruk dat Moisander de leider of in ieder geval het verlengstuk van De Boer kan worden. Alderweireld vaart er wel bij.
Het vertrek van Anita heeft De Boer ook goed opgelost.
Anita en Vertonghen zullen gemist worden maar dat zal worden opgevangen door de rest van het team.
Ozbiliz, Verhoeven, Lodeiro, El Hamdaoui, Castillion, Jozefzoon, Ooijer, Silva, Janssen, Cvitanich, van der Wiel, Sneijder & Aissati zullen niet gemist worden.

De onderlaag is weggesneden en er zijn frisse gemotiveerde spelers voor in de plek gekomen. Ook een goede zaak.

De enige vraagtekens heb ik nog over Poulsen. Is hij een versterking of is het de nieuwe Ooijer.

Dus ik denk dat dat AJAX gelijkwaardig is aan vorig seizoen. Alleen dus 'frisser' door de nieuwe aankopen en dat kan later in het seizoen de doorslag geven.
Kom ik toch een beetje op terug.
Vooral dat stukje naar voren voetballen is een groot gemis.

PostPosted: 22 Oct 2012 16:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Dennis Bergkamp
Droomaankoop: Wesley Sneijder
Seizoenskaart: Nee
Vind eigenlijk dat je nu pas kan gaan evalueren. Voorgaande reacties waren gebaseerd op een handvol wedstrijden. Nu hebben we de spelers wat langer in actie kunnen zien.
Schøne: Middelmaat, geen Ajax-materiaal
Poulsen: Te oud, te traag aan de bal. Geen Ajax-materiaal
Moisander: Degelijke verdediger, maar ook niet veel meer dan dat. Voorlopig krijgt hij het voordeel van de twijfel
Babel: Beste aankoop van de zomer (tot nu toe). Verrast me positief.
Sana: Begon leuk, maar is fysiek wel wat licht. Verder wel een redelijke aankoop
Andersen, Meleg, van Kessel, Hoesen & Boccara: Te weinig van gezien om er een oordeel over te geven.

Al met al is er een lading talentjes binnengehaald en een groepje middelmaat. Babel is de enige echte directe versterking. Mijn voorlopige conclusie is dat er te weinig in kwaliteit geinvesteerd is. Met Vertonghen is onze leider weggegaan, met Anita een heel belangrijke kracht en ook Janssen had ik nog graag bij Ajax gezien. Daar is eigenlijk niks voor terug gekomen en we zijn er kwalitatief enorm op achteruit gegaan. Hopelijk komen de talentjes in de 2e seizoenshelft wat meer aan de bak, want daar moeten we het van hebben.

PostPosted: 22 Oct 2012 17:00 

Droomaankoop: Adam Maher
Ik baal van de aankopen van Poulsen/Moisander.
Maar de rest vind ik niet zo erge aankopen , Sana is een aardige speler voor de linkerkant , voor slechts 4 ton... valt dus mee .
Babel is gratis gekomen schijnt 3 ton salaris te verdienen , en is een meerwaarde vergeleken wat we hebben dus vind ik ook dikke prima..

Rest van de aankopen zijn voor de toekomst , spelers als Meleg/Andersen/Bocarra/Hoesen hebben nog eventjes nodig maar vind dit wel getuige van goed beleid.

Veel mensen op Ajax Foras mekkeren om de aankopen , ik vind het noujuist dus op Poulsen en Moisander na gewoon goed , we moeten gewoon Saneren , de Salarishuis is flink gedaalt + de afschrijvingen zijn flink gedaalt omdat we geen dure spelers meer hebben gehaald.

We moeten gewoon doen met die Toptalenten in een vroeg stadium te kopen , net zoals Eriksen/Fischer/Boilesen/Andersen/Meleg zo zijn ze nog betaalbaar en haalbaar, anders is het niet te doen..

Wij zijn met een gezonde beleid bezig , maar dat kan dus wel eventjes duren voordat de Toptalenten eraan komen , maar ik zie het volgend jaar wel goedkomen..

Vd Hart
Tete Veltman(oke die is niet zo goed ) Denswil Boilesen
Bocarra
Andersen Meleg
Fischer Hoesen Kishna

Gewoon vanuit je aankopen van de jeugd en je eigen jeugdspelers kan je een goed talentvolle elftal er neerzetten , en dat zie ik positief in , alleen moeten we nu nog 1 Leider halen , ik opper voor Heitinga kan dan mooi de plek opvullen van Veltman die toch tekort komt...

Dan heb je in mijn ogen gewoon echt een goed elftal met heel veel voetballende vermogen.

PostPosted: 20 Nov 2012 22:21 

Het is niet zo moeilijk om in de toekomst meer veel miskopen te doen. Ajax moet zich qua transferbeleid gewoon richten op de categorie 14-17 jaar en daar ieder jaar een paar grote talenten proberen te halen als je ze niet in eigen jeugd hebt zitten. Dit is een leeftijd waarop velen nog wel naar Ajax willen komen. 18-21 kun je de toptalenten niet meer halen, want dan zijn ze al gedebuteerd en vele miljoenen waard.

Ook vind ik dat Ajax geen breedte/net-niet aankopen moet doen.

Moisander? 4 miljoen transfergeld en 3 miljoen salaris de komende drie jaar. Is hij nou echt zoveel bijzonders, zo uitzonderlijk veel beter dan Denswil of Veltman? Ik geloof het eerlijk gezegd niet. En dat is zeker niet de 7 miljoen die je hiermee weg gooit waard. Grote investeringen in spelers zonder restwaarde mag Ajax nooit en te nimmer doen vind ik.

Poulsen, wat voegt hij toe? Geef dan gewoon Boccara/Sporkslede de kans en indien die niet voldoen kun je altijd nog terugvallen op de ervanere Enoh, die je bovendien beter de CL wedstrijden kunt laten spelen.

Babel, leuk, maar wat schiet je ermee op? Is voor een jaartje en kan dan weer weg. Dan zie ik liever Fischer en Andersen de kans krijgen eerlijk gezegd.

Als je geen echt talentvolle jongen achter je hebt dan vind ik dat je pas een gerichte aankoop moet doen. Waar je ook best 4/5/6/7 miljoen voor mag uittrekken. Als Eriksen vertrekt moet je dat bijvoorbeeld doen, aangezien er niet direct grootse vervangers rondlopen.

Qua jeugdscouting zijn we wel echt goed bezig. Ik hoop dat we in de toekomst naar een beleid kunnen waarin je verkochte spelers kunt opvangen met toptalenten uit eigen jeugd. Waar je hoogstens 1/2 directe versterkingen per seizoen hoeft te doen. Vaak blijkt eigen jeugd uiteindelijk beter te zijn dan aangekochte spelers. En dat gaat dit jaar weer gebeuren hoor. Let maar op, over een jaar dan zul je zeggen: Waar waren Babel, Schone, Moisander en Poulsen nou weer voor nodig? Fischer, Andersen, Boccara en Denswil zijn veel beter.

PostPosted: 14 Jan 2013 14:04 
Beheerder

Flinke opruiming maar nog geen nieuwe aankoop die AJAX, volgens De Boer, ook niet meer gaat doen.
Ik geloof hem niet. De transferperiode loopt nog tot 1 februari toch?

PostPosted: 14 Jan 2013 14:09 

Droomaankoop: Adam Maher
343 wrote:
Flinke opruiming maar nog geen nieuwe aankoop die AJAX, volgens De Boer, ook niet meer gaat doen.
Ik geloof hem niet. De transferperiode loopt nog tot 1 februari toch?
Wie moeten we dan halen indien er geen belangrijke pionnen vertrekken?

PostPosted: 14 Jan 2013 17:07 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Ik verwacht eigenlijk nog een rechtsbuiten.

PostPosted: 14 Jan 2013 17:15 
Nieuwsredacteur

Riejuh wrote:
Ik verwacht eigenlijk nog een rechtsbuiten.
Ik denk dat De Boer vertrouwt op Sana die weer straks weer fit is, en in Boerrigter heeft hij ook altijd veel vertrouwen.

Post new topic  Reply to topic  [ 526 posts ]  1 2 3 4 5 22  Next

All times are UTC+01:00