Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 526 posts ]  Previous   1 12 13 14 15 16 22  Next
Author Message
PostPosted: 02 Sep 2016 14:57 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Leonel wrote:
Ik denk dat het een geslaagde transferperiode is. Sowieso Overmars zijn beste transferperiode. Al kan je je afvragen hoe het allemaal verlopen is. Daarnaast hebben we gewoon te veel middenvelders. Hopelijk in de winter wat verkopen. Het liefst Gudelj en dan Klaassen.
Als je kijkt naar wat er onder de streep is gekomen en is gegaan wel. Maar uiteindelijk heeft hij keihard gefaald.

Traoré is een 'buitenkansje' waar je op moest wachten ivm Chelsea. Maar Ziyech had je gewoon in mei al moeten contracteren; geen enkel excuus om tot de één na laatste dag te wachten daarmee.

Krul.. eerst nog maar eens zien hoe hij terugkomt van z'n blessure. In feite is het gewoon triest dat Ajax niets beters wist dan een keeper die net 9 maanden geblesseerd is geweest.

Die twee Colombiaanse talenten hebben zeker potentie. Maar in hoeverre had je Cassierra nodig als je Dolberg hebt en Traoré dit seizoen hebt gehuurd?

Muric verhuren met een clausule van 3 miljoen is gewoon erg slecht.
Westermann.. een miskoop kan. Maar deze was wel héél erg makkelijk te verkomen geweest.

En toch is het nog de minst slechte transferperiode van onze gladjanus. :roll:

PostPosted: 02 Sep 2016 15:08 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
guy_ajax wrote:
Leonel wrote:
Ik denk dat het een geslaagde transferperiode is. Sowieso Overmars zijn beste transferperiode. Al kan je je afvragen hoe het allemaal verlopen is. Daarnaast hebben we gewoon te veel middenvelders. Hopelijk in de winter wat verkopen. Het liefst Gudelj en dan Klaassen.
Als je kijkt naar wat er onder de streep is gekomen en is gegaan wel. Maar uiteindelijk heeft hij keihard gefaald.

Traoré is een 'buitenkansje' waar je op moest wachten ivm Chelsea. Maar Ziyech had je gewoon in mei al moeten contracteren; geen enkel excuus om tot de één na laatste dag te wachten daarmee.

Krul.. eerst nog maar eens zien hoe hij terugkomt van z'n blessure. In feite is het gewoon triest dat Ajax niets beters wist dan een keeper die net 9 maanden geblesseerd is geweest.

Die twee Colombiaanse talenten hebben zeker potentie. Maar in hoeverre had je Cassierra nodig als je Dolberg hebt en Traoré dit seizoen hebt gehuurd?

Muric verhuren met een clausule van 3 miljoen is gewoon erg slecht.
Westermann.. een miskoop kan. Maar deze was wel héél erg makkelijk te verkomen geweest.

En toch is het nog de minst slechte transferperiode van onze gladjanus. :roll:
Ja precies, hoe het allemaal gegaan is verdiend geen schoonheidsprijs, maar soit, we hebben goede spelers gehaald en er zijn er een flink aantal weggegaan.

Ik vind de aankoop Krul een logische met de gedachte dat Onana er klaar voor is volgend seizoen. Zelfde met Traoré en Dolberg.

Ik denk dat vooral Muric zelf weg wilde. De week voordat er interesse kwam hoorde we zijn zaakwaarnemer al te klagen.

Ik schrijf Westermann nog niet af. Heb in de voorbereiding best een goede wedstrijd van hem gezien. Ook echt een slechte wedstrijd tijdens de voorrondes, maar het hele team was toen dramatisch.

PostPosted: 04 Oct 2016 10:41 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
http://www.goal.com/nl/news/786/transfe ... inter-gaan
El Ghazi -> Cerny
Riedewald -> De Ligt
Bazoer -> De Jong

Alleen voor Tete weet ik het niet.
Zou El Ghazi zeker verkopen als Milan of Inter nog gek genoeg is om er 12-15 miljoen voor uit te geven.

https://twitter.com/AjaxTotaalnl/status ... 9747266561

PostPosted: 04 Oct 2016 11:00 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Ik denk niet dat El Ghazi naar de Boer wil.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 04 Oct 2016 13:31 
Beheerder

Dan zal het Milan worden.
http://www.soccernews.nl/news/369548/Mi ... derlanders

PostPosted: 15 Oct 2016 10:45 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Prima transferzomer geweest uiteindelijk, jammer dat alle spelers er niet van in het begin waren maar alsnog hebben we ons goed versterkt. Ik riep deze zomer om een linksback maar als Sinkgraven daar kan uitgroeien tot nuttige kracht dan is dat helemaal prima.

Dit Ajax staat voor een groot deel, om de rust te bewaren is het misschien raadzaam straks nog wat uitgaande transfers te realiseren. Waar Ajax in mijn ogen wel voor moet opletten is dat je geen tweede Denswil (van der Hoorn basis) scenario krijgt met Riedewald (Viergever basis). Al is het voordeel dat het contract van die laatste nog even loopt (2020).

Verder hebben we Fischer, Van der Hoorn echt voor prima prijzen verkocht en was het vertrek van El Mahdoui, Acolatse, Hendriks, en de vele andere jeugdspelers begrijpelijk.

PostPosted: 15 Oct 2016 13:16 

Mwuah. Onder de streep gezien ben ik ook tevreden. Maar de transfer van Ziyech is bijna allesbepalend. En er zijn gewoon geen excuses te verzinnen om hem niet in mei al te contracteren.

Traoré is gehaald als spits maar staat nu rechtsbuiten omdat hij als spits toch niet helemaal voldeed. Dat Dolberg het zo leuk doet is meer geluk dan wijsheid natuurlijk. Daar is totaal niet over nagedacht.

De kwestie Krul is schrijnend. Onana werd nog niet klaar bevonden. Vervolgens haal je een geblesseerde keeper die pas halverwege het seizoen z'n debuut kan maken.

Onder de streep pakt het leuk uit door Dolberg, paniekaankoop Ziyech, Sánchez en Onana. Maar het heeft niets met beleid te maken.

PostPosted: 16 Oct 2016 14:47 
Beheerder

Klopt. Er zit geen plan achter. Meer te danken aan Olsen, Bosz en Veldmate dat deze spelers nu rondlopen in Amsterdam.

PostPosted: 21 Nov 2016 03:36 

Om de komende transferperiode alvast te evalueren:

Ik denk dat er een grote kans bestaat dat Ajax er alles op zet om Gudelj, Serero, Bazoer en El Ghazi te verkopen.

Wat schatten jullie momenteel de transferprijzen van die 4 spelers? Ik schat het zelf een beetje op t volgende:

-Serero: Daar krijg je niks meer voor denk ik.
-Bazoer: Die is het meeste waard van de 4. Staat er Europees goed op met veel clubs die hem interessant vinden. Ik schat het op zo'n 20+ miljoen, niet veel minder.
-El Ghazi: Is al een jaar uit vorm, scoorde vorig seizoen veel goals en een aantal Italiaanse clubs toonden interesse naar het schijnt. De verbanning en dit seizoen heeft zijn waarde niet veel goed gedaan. Met een beetje onderhandelingsskills zou je er denk ik nog 10 miljoen uit kunnen halen.
Gudelj: Zijn aankoopbedrag van 6 miljoen gaat er niet uit gehaald worden vrees ik. Met 3/4/5 miljoen ben ik blij.

Wat er naar mijn mening dan nog bij mag komen is één echt goede buitenspeler in de categorie Bailey.

En ik zou alvast gaan scouten voor een goede rechtsback.

PostPosted: 21 Nov 2016 14:43 
Beheerder

Ik denk:
-Serero: 0 euro.
-Bazoer: 15 miljoen euro plus allerlei clausules die gaan oplopen tot 20/25 miljoen.
-El Ghazi: 8 miljoen.
Gudelj: 5 miljoen.

Ja, zeker een buitenspeler erbij. En nog een goede back.

Vind het gezeur over kapitaalvernietiging ook maar onzin. Er is nooit 1 garantie op een miljoenentransfer. Ook bij Dolberg niet.
Bazoer heeft geen geduld en wil niet vechten voor zijn kans. Prima, dan vertrekken.
El Ghazi is echt minder dan Traoré en Cerny. Daar kun je dus op doorselecteren.
En Tete tekent sowieso niet bij. Ook al toen hij nog een basisplaats had.

Riedewald absoluut houden. Viergever en Schone (of 1 van de 2) zijn volgend seizoen vertrokken. Komt echt nog wel aan zijn speeltijd.

PostPosted: 21 Nov 2016 14:49 

343 wrote:
Ik denk:
-Serero: 0 euro.
-Bazoer: 15 miljoen euro plus allerlei clausules die gaan oplopen tot 20/25 miljoen.
-El Ghazi: 8 miljoen.
Gudelj: 5 miljoen.

Ja, zeker een buitenspeler erbij. En nog een goede back.

Vind het gezeur over kapitaalvernietiging ook maar onzin. Er is nooit 1 garantie op een miljoenentransfer. Ook bij Dolberg niet.
Bazoer heeft geen geduld en wil niet vechten voor zijn kans. Prima, dan vertrekken.
El Ghazi is echt minder dan Traoré en Cerny. Daar kun je dus op doorselecteren.
En Tete tekent sowieso niet bij. Ook al toen hij nog een basisplaats had.

Riedewald absoluut houden. Viergever en Schone (of 1 van de 2) zijn volgend seizoen vertrokken. Komt echt nog wel aan zijn speeltijd.
Rechts of linksbuiten en rechts of linksback?

PostPosted: 21 Nov 2016 14:59 
Beheerder

Zou eerst voor linksbuiten en rechtsback gaan. In zomerstop ook rechtsbuiten en linksback.

PostPosted: 21 Nov 2016 16:26 

Rechtsback? We hebben Tete. Die kan een man uitschakelen en de bal naar iemand in hetzelfde shirtje spelen. Een voorzet valt te trainen en diep gaan idem.

Tete heeft amper een slechte wedstrijd gespeeld in Ajax 1. Onbegrijpelijk dat hij er naast is gezet ten faveure van Veltman die week in week uit als een natte krant speelt - gisteren was een uitzondering.

PostPosted: 21 Nov 2016 16:27 

guy_ajax wrote:
Rechtsback? We hebben Tete. Die kan een man uitschakelen en de bal naar iemand in hetzelfde shirtje spelen. Een voorzet valt te trainen en diep gaan idem.

Tete heeft amper een slechte wedstrijd gespeeld in Ajax 1. Onbegrijpelijk dat hij er naast is gezet ten faveure van Veltman die week in week uit als een natte krant speelt - gisteren was een uitzondering.
Ik denk dat Tete niet wil bijtekenen helaas. En Veltman is ook niet geweldig op die positie.

PostPosted: 21 Nov 2016 16:29 
Beheerder

Uiteraard. Tete moet en gaat verkocht worden en Veltman zou ook zomaar eens kunnen vertrekken.

PostPosted: 21 Nov 2016 19:52 

Nee, als je Veltman week in week uit ziet schutteren en je krijgt alleen minuten tegen Kozakkeboys terwijl je nóóit verzaakt hebt.. ja, dan zou ik ook nog eens gaan nadenken of ik wel wil bijtekenen.

PostPosted: 21 Nov 2016 22:13 
Erelid

Er is bij Ajax ook een regel dat als je in je laatste contractjaar zit dat je dan moet bijtekenen of banken. Ajax wilde graag dat hij bijtekende vorig jaar. Maar hij wilde niet. Dit is de prijs die je betaald.

PostPosted: 21 Nov 2016 23:04 
Nieuwsredacteur

Leonel wrote:
Er is bij Ajax ook een regel dat als je in je laatste contractjaar zit dat je dan moet bijtekenen of banken. Ajax wilde graag dat hij bijtekende vorig jaar. Maar hij wilde niet. Dit is de prijs die je betaald.
Z'n contract loopt tot 2018 dus dit klopt niet.

PostPosted: 22 Nov 2016 12:00 
Erelid

Jnp wrote:
Leonel wrote:
Z'n contract loopt tot 2018 dus dit klopt niet.
Ik dacht dat hij in zijn laatste contractjaar zat. My bad.

PostPosted: 22 Nov 2016 12:12 
Beheerder

Maakt niet uit. Tete wilde en wil niet bijtekenen en over een half jaar zit hij wel in zijn laatste contractjaar.

PostPosted: 26 Nov 2016 13:09 
Beheerder

Linksback en rechtsbuiten zou goed kunnen...
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2016/11 ... -markt-op/

PostPosted: 26 Nov 2016 15:19 

Droomaankoop: Adam Maher
Bailey of Lozano halen en Ajax kan echt stappen maken.

PostPosted: 28 Nov 2016 00:10 

Ik vind inderdaad dat we alleen voor spelers die echte toptalenten zijn of directe versterking als Ziyech moeten kopen. Lozano en Bailey vallen onder de buitencategorie talenten, dus indien mogelijk halen.

Liever een klasse speler van 10 miljoen dan een paar matige voor 3/4.

PostPosted: 24 Jan 2017 15:12 

Ik vind het wel fijn dat er eindelijk eens doorgeselecteerd wordt bij Ajax.

Spelers waar Bosz weinig gebruik van wordt gemaakt of niet in zijn speelstijl passen worden verkocht. Dat vind ik een goede zaak. Onder De Boer vond ik er vaak een veel te grote selectie aanwezig en hij bleef vaak maar vast houden aan bepaalde middelmaat.

Na El Ghazi is het eigenlijk alleen nog zaak dat Serero (en hopelijk Westermann) een andere club weten te vinden.

In de zomer kun je dan Dijks ook wel doorselecteren.

PostPosted: 24 Jan 2017 15:41 
Erelid

Denk niet dat Westermann nu weggaat. Waarschijnlijk wel in de zomer. Serero nog niet weg? Dacht dat hij in België ging voetballen.

Maar je hebt een punt. Ik ben er ook blij mee. Voor Ajax en El Ghazi is dit uiteindelijk de beste oplossing. Kan niet zeggen dat hij het heeft laten zien.

Zou wel leuk zijn als we alsnog een buitenspeler krijgen. Vooral linksbuiten is echt nodig.

Post new topic  Reply to topic  [ 526 posts ]  Previous   1 12 13 14 15 16 22  Next

All times are UTC+01:00