Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 526 posts ]  Previous   1 13 14 15 16 17 22  Next
Author Message
PostPosted: 24 Jan 2017 16:18 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
Vraag is nu of die toppers wel naar Ajax willen en of die clubs wel aan Ajax willen verkopen als ze ook kunnen vangen in China of de Premier League. Bailey gaat liever naar Leverkusen, Deulofeu liever naar Milan, Felipe tekent bij, Lozano en Neres willen de betreffende clubs meer geld voor (tussen de 15-20 mio). Dan blijft Larsson over, maar dat is middencategorie en meer een aanvallende middenvelder, geen vleugelflitser.

Ajax krijgt een steeds groter probleem als het om kopen gaat in de hogere categorie. Ik zou ook 1-2-3 niet weten hoe dat op te lossen anders dan te blijven aanvullen vanuit de jeugd.

PostPosted: 24 Jan 2017 16:54 

RogerGarcia wrote:
Ik vind het wel fijn dat er eindelijk eens doorgeselecteerd wordt bij Ajax.

Spelers waar Bosz weinig gebruik van wordt gemaakt of niet in zijn speelstijl passen worden verkocht. Dat vind ik een goede zaak. Onder De Boer vond ik er vaak een veel te grote selectie aanwezig en hij bleef vaak maar vast houden aan bepaalde middelmaat.

Na El Ghazi is het eigenlijk alleen nog zaak dat Serero (en hopelijk Westermann) een andere club weten te vinden.

In de zomer kun je dan Dijks ook wel doorselecteren.
Eens met een grote MAAR. Zowel in kwaliteit als kwantiteit moet je selectie kampioenswaardig blijven. Dat houdt dus in dat als je een speler nodig hebt omdat je niemand in huis hebt EN geen betere vervanger kunt halen, je soms niet moet verkopen als het je de titel kan kosten. Niet kampioen worden, kost je immers veel meer.

Ik juich dus niet te hard bij een transfer van El Ghazi tot het 31-01 is en ik zie wat de selectie is voor de laatste 15 wedstrijden.

En wat Bazoer betreft, blijf ik het jammer vinden: jongen heeft enorm veel potentie (vind ik) maar kan vanaf de zijlijn niet beoordelen of het beter gemanaged had kunnen worden.

PostPosted: 31 Jan 2017 13:18 

Wellicht dat sommige mensen het er niet mee eens ben, maar ik vind dit persoonlijk de allerbeste transferperiode sinds jaren.

We hebben (naar alle waarschijnlijkheid) Dijks, Antonucci, Gudelj, Bazoer en El Ghazi kwijt geraakt voor een gezamenlijk bedrag van maarliefst 28 miljoen, waarvoor Dijks in de toekomst nog een aantal miljoen kan opleveren. Hiermee ook weer flink gesaneerd in het salarishuis.

Hopend nog op een vertrek van Krul (Watford) en Serero (wellicht verhuur), die overbodig zijn geworden. Die 2 gasten verdienen hier waarschijnlijk ook de hoofdprijs.

Qua uitgaande transfers zijn we dus allemaal reservespelers kwijt geraakt die de ontwikkeling van Riedewald, De Ligt, Nouri, VD Beek, Kluivert en Cerny zouden blokkeren.

Daarentegen hebben we geen onnodige shit binnen gehaald (zoals we de laatste jaren wel vaker deden), enkel een Braziliaans toptalent, waar de scouting naar verluid enkel positieve verhalen over zou hebben (Valentijn Driessen heeft het fout, wilde zijn persoonlijke mening reflecteren naar de scouts van Ajax).

Natuurlijk, het is afwachten wat Neres gaat brengen, maar ik ben hoopvol gestemd. Er komen altijd risico's bij dit soort transfers kijken. Er is natuurlijk een behoorlijke kans dat dit mis gaat, maar ik ben hier veel blijer mee dan dat je een Larsson voor 8 miljoen haalt die al aan de top zit.

Ons team is op dit moment zeer uitgebalanceerd, heeft de nodige ervaring in de basis staan en de posities zijn goed dubbel bezet. Daarbij is het een enorm talentvolle selectie, waarbij de komende jaren niet veel meer bij hoeft te worden gekocht. Enkel nog 2 talentvolle backs wellicht.

Onana; Veltman, Sanchez, Viergever, Sinkgraven; Schöne, Klaassen, Ziyech; Traoré, Dolberg, Neres

Boer; Tete, De Ligt, Riedewald, VD Beek, Nouri, Cerny, Kluivert, Younes, Cassiera.

Er staat een evenwichtige, talentvolle selectie. Good job, Overmars!

PostPosted: 31 Jan 2017 16:19 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Het zou mooi zijn als Ajax nog een Braziliaan kan meepakken zoals het bijna gelukt is met die jongen van Fluminese. Ik denk dat het voor de spelers zelf ook lekker is als je iemand hebt uit je eigen land. Zal Sanchez en Cassiera ook geholpen hebben denk ik.

PostPosted: 31 Jan 2017 16:22 

RogerGarcia wrote:
Wellicht dat sommige mensen het er niet mee eens ben, maar ik vind dit persoonlijk de allerbeste transferperiode sinds jaren.

We hebben (naar alle waarschijnlijkheid) Dijks, Antonucci, Gudelj, Bazoer en El Ghazi kwijt geraakt voor een gezamenlijk bedrag van maarliefst 28 miljoen, waarvoor Dijks in de toekomst nog een aantal miljoen kan opleveren. Hiermee ook weer flink gesaneerd in het salarishuis.

Hopend nog op een vertrek van Krul (Watford) en Serero (wellicht verhuur), die overbodig zijn geworden. Die 2 gasten verdienen hier waarschijnlijk ook de hoofdprijs.

Qua uitgaande transfers zijn we dus allemaal reservespelers kwijt geraakt die de ontwikkeling van Riedewald, De Ligt, Nouri, VD Beek, Kluivert en Cerny zouden blokkeren.

Daarentegen hebben we geen onnodige shit binnen gehaald (zoals we de laatste jaren wel vaker deden), enkel een Braziliaans toptalent, waar de scouting naar verluid enkel positieve verhalen over zou hebben (Valentijn Driessen heeft het fout, wilde zijn persoonlijke mening reflecteren naar de scouts van Ajax).

Natuurlijk, het is afwachten wat Neres gaat brengen, maar ik ben hoopvol gestemd. Er komen altijd risico's bij dit soort transfers kijken. Er is natuurlijk een behoorlijke kans dat dit mis gaat, maar ik ben hier veel blijer mee dan dat je een Larsson voor 8 miljoen haalt die al aan de top zit.

Ons team is op dit moment zeer uitgebalanceerd, heeft de nodige ervaring in de basis staan en de posities zijn goed dubbel bezet. Daarbij is het een enorm talentvolle selectie, waarbij de komende jaren niet veel meer bij hoeft te worden gekocht. Enkel nog 2 talentvolle backs wellicht.

Onana; Veltman, Sanchez, Viergever, Sinkgraven; Schöne, Klaassen, Ziyech; Traoré, Dolberg, Neres

Boer; Tete, De Ligt, Riedewald, VD Beek, Nouri, Cerny, Kluivert, Younes, Cassiera.

Qua verkoop ben ik het met je eens, al had ik het niet erg gevonden als El Ghazi was gebleven. Qua aankoop vind ik het dramatisch, die aankoop van Neres is onverantwoord en het bewijs van onkunde.

PostPosted: 31 Jan 2017 17:29 
Erelid

kladde wrote:
RogerGarcia wrote:

Qua verkoop ben ik het met je eens, al had ik het niet erg gevonden als El Ghazi was gebleven. Qua aankoop vind ik het dramatisch, die aankoop van Neres is onverantwoord en het bewijs van onkunde.
Hoezo? Dat valt toch hartstikke mee? Ik ben juist blij dat Ajax dit soort bedragen wilt neerleggen na uitermate positief nieuws van de scouts.

PostPosted: 31 Jan 2017 19:12 

Leonel wrote:
Het zou mooi zijn als Ajax nog een Braziliaan kan meepakken zoals het bijna gelukt is met die jongen van Fluminese. Ik denk dat het voor de spelers zelf ook lekker is als je iemand hebt uit je eigen land. Zal Sanchez en Cassiera ook geholpen hebben denk ik.
Guilherme Arana, spelend bij Corinthians, zouden ze dan in de gaten moeten houden. Is een aanvallende linksback en groot talent. Precies iets wat we nog wel kunnen gebruiken van de zomer vind ik.

Speelt momenteel net als David Neres op die Cup onder 20 voor Brazilië.

Echter denk ik dat de twee Colombianen het prima met David Neres zouden moeten kunnen vinden.

PostPosted: 31 Jan 2017 19:46 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
RogerGarcia wrote:

Veltman, Tete en Viergever hebben contract tot 2018. Waarschijnlijk zullen ze vertrekken.
Klaassen zal ook wel voor een avontuur gaan.
Traoré zal ook niet meer voor AJAX spelen.
Tekenen Boer en Schöne bij?

Overmars heeft nog veel werk te doen de komende maanden. Volgend seizoen dit?
Onana;
Nieuwe rechtsback, Sanchez, De Ligt/Riedewald, Sinkgraven;
Van de Beek, Schone/Riedewald, Ziyech;
Cerny, Dolberg, Neres.

PostPosted: 02 Feb 2017 17:15 

Dat Viergever en Klaassen vertrekken vind ik nog geen zekerheidjes. Viergever heeft nu eindelijk zijn basisplaats binnen en ik vraag me af of hij direct Ajax al zal inwisselen. Klaassen verlaat Ajax ook alleen voor de juiste club.

Ik vind het interessant of Bosz en Ajax komende zomer ook écht durven door te selecteren. Het klinkt voor de buitenwereld wel heel mooi dat ze de selectie nu aan het inkrimpen zijn voor de talentvolle jongens, maar zo zit het natuurlijk niet helemaal.

Veltman, Viergever en Klaassen zijn onder Bosz belangrijke pilaren. Daarachter staan jongens die op een leeftijd komen dat het aan- of afhaken is. Ga je nog een jaar, misschien twee jaar door met die drie zekerheidjes of pak je door en beloon je Tete, Riedewald en Van de Beek.

PostPosted: 03 Feb 2017 10:21 
Erelid

Zijn geen zekerheidjes, maar ik denk wel dat de kans groot is dat ze weggaan.

PostPosted: 07 Feb 2017 16:09 

Droomaankoop: Adam Maher
Droom Modus aan,

Ajax gaat afscheid nemen aankomende zomer van Traore die is gehuurd die gaat terug naar Chelsea nu je Neres hebt gekocht en Cerny daarachter heb je Traore niet meer nodig voor volgend jaar.

Davy Klaassen word verkocht voor de hoofdprijs is nu al met 10 goals en 6 assists heel goed bezig heeft een paar goals in Oranje gemaakt dit jaar en heeft ook menige goals gemaakt voor Ajax in Europa, dus daar kan je wel een mooie Transfersom krijgen.

Joel Veltman vertrekt ook uit de Arena, hij wilt hogerop en een middenmoot in Engeland gaat met hem aan de haal.

Mitchell Dijks vertrekt definitief naar Norwich de optie tot koop word gelicht...
Kenny Tete vertrekt omdat hij geen tijd voor speeltijd ziet.
Amin Younes word ook nog verkocht voor een heel zacht prijsje.

Ajax Haalt van dat geld geen opvolger voor Klaassen want met Donny Vd Beek hebben we die al, van dat geld gaan ze Pavon halen (Linksbuiten ) Arana halen (Linksback ) en Fereira halen (rechtsback)

Komt het elftal er zo uit te zien

Onana/Boer
Fereira/Zeefuik Sanchez/De Light De Light/Viegever Arana/Sinkgraven
Schone/Riedewald
Vd Beek/De Jong Ziyech/Nouri
Neres/Cerny Dolberg/Cassierra Pavon/Kluivert

Het is makkelijk te realiseren.. nu aan Overmars de taak om de spelers ook over de streep te trekken.

PostPosted: 07 Feb 2017 16:13 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Waarom zou De Ligt ineens spelen ten opzichte van Viergever? En ik acht de kans dat Riedewald nog een jaar gaat banken zeer klein, zal basis of vertrek zijn.

PostPosted: 07 Feb 2017 16:19 

Droomaankoop: Adam Maher
Non-Flying Dutchman wrote:
Waarom zou De Ligt ineens spelen ten opzichte van Viergever? En ik acht de kans dat Riedewald nog een jaar gaat banken zeer klein, zal basis of vertrek zijn.
Omdat De Ligt volgend jaar 18 al is en vind hem echt een beest een duo Sanchez/De Ligt zie ik heel erg zitten.
Over Riedewald heb je inderdaad een goed punt, die zal aan spelen willen komen anders wilt hij ook vertrekken, dat zal nog wel een dillemma worden.
Maar met Pavon op linksbuiten en Neres rechts en Dolberg in de punt dan heb je echt een geweldige aanval, kost een beetje maar dan heb je ook wat;)

PostPosted: 07 Feb 2017 18:35 

Morfe0 wrote:
Non-Flying Dutchman wrote:
Omdat De Ligt volgend jaar 18 al is en vind hem echt een beest een duo Sanchez/De Ligt zie ik heel erg zitten.
Over Riedewald heb je inderdaad een goed punt, die zal aan spelen willen komen anders wilt hij ook vertrekken, dat zal nog wel een dillemma worden.
Maar met Pavon op linksbuiten en Neres rechts en Dolberg in de punt dan heb je echt een geweldige aanval, kost een beetje maar dan heb je ook wat;)
Zal er ook helemaal aan liggen wat Schone van plan is! Aan de ene kant is hij blij nu hij basisklant is bij Ajax, aan de andere kant is dat misschien een motivatie om het ook nog in de PL te willen proberen. Een basisplaats bij Ajax (en hoe hij er speelt) zullen toch wel wat geïnteresseerde clubs genereren!

PostPosted: 07 Feb 2017 18:36 

De andere kant van de medaille is dat clubs gaan proberen een groot talent (Riedewald) voor weinig binnen te halen, gezien zijn weinige speelminuten!

PostPosted: 28 Aug 2017 16:17 

Ik blijf het bizar vinden dat Ajax er niet in geslaagd is de defensie te versterken. Ik had gehoopt dat Ajax de boel beter voor elkaar had. Een talentvolle linksback en een degelijke opvolger voor Sanchez hadden boven aan de lijst moeten staan; Ik hoopte dat Veltman's contractverlenging en promotie tot aanvoerder geinitieerd werd ter prijsopdrijving, en de rehabilitatie van Dijks zag ik een maand geleden nog als 'oude schoenen niet te vroeg weggooien'. Maar zo kort van het sluiten van de markt, lijkt het er op dat we hier serieus het seizoen mee in gaan.. Ik voel me gefopt!

PostPosted: 28 Aug 2017 16:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Je weet toch nog wel dat we Orejuela en Wöber hebben gekocht toch?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 28 Aug 2017 16:42 
Erelid

Er zijn twee verdedigende versterking gekomen. Dijks is binnenkort zijn plek kwijt. Dat is zeker.
En wie weet Veltman ook, al denk ik dat dat niet zo snel gebeurd, tenzij onze nieuwe Colombiaan ook een beest is.

PostPosted: 28 Aug 2017 17:58 

Rapportcijfer voor deze transfer window: een nul voor de moeite.

PostPosted: 28 Aug 2017 18:10 

Stormrage wrote:
Je weet toch nog wel dat we Orejuela en Wöber hebben gekocht toch?
Wober en Orejuela zijn meer de 1 op 1 vervangers van Riedewald en Tete. Defensief hebben we in de breedte (te) veel ingeleverd. Ook ben ik benieuwd of Keizer het experiment Sinkgraven voortzet.
Viergever, Veltman en Dijks hadden al lang weg moeten zijn; dat leek me ook lange tijd de intentie van Ajax/Overmars.. Waarom is anders het contract van Viergever niet verlengd? Veltman verlengt, en wordt nota bene tot aanvoerder benoemd; die ga je er niet zomaar naast zetten.

Met de 'jeugd-aankopen' voor JA & u19 denk ik dat er voor de overige posities op termijn goede vervangers zijn aangetrokken; maar ook daar mis ik de defensieve toppers.

PostPosted: 28 Aug 2017 18:24 

Gallego wrote:
Rapportcijfer voor deze transfer window: een nul voor de moeite.
De moeite? Selectie niet op tijd rond en bovendien kwalitatief onvoldoende "versterkt".
Geen ambitie om beter te worden. Een punt geef ik maar niet.

PostPosted: 28 Aug 2017 19:45 
Beheerder

AJAX: Too little, too late. Geen visie. Die mensen zijn allemaal weggejaagd. Prima die lange termijn, hoor. Met die aankopen. Maar volgens Jonk wordt de lijn Cruijff daar niet meer gevolgd.
En de korte termijn is ook 0,0.

Het wordt weer lijden als de laatste drie jaar onder De Boer.

PostPosted: 29 Aug 2017 00:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Juist ja.

Het is volkomen belachelijk, dat je als topclub je selectie niet op orde hebt voordat je de belangrijkste speelt ergens medio juli. Ik heb het al zo vaak aangegeven en het speelt al zoveel jaar dat Ajax geen linksbacks heeft.

Dat er spelers vertrekken en/of je doorselecteert is allemaal prima maar dan moet je ook voor aanwas vanuit de jeugd komen of anders iets kopen. Daarnaast weet je dat heel Europa Sanchez heel hoop op de wensenlijst had staan dus hier had ook al op geanticipeerd moeten worden. Zeker als je ook over dit seizoen heen kijkt. Hier wringt ook de schoen.

Na dit seizoen zijn Viergever en Dijks zeker weg. Veltman wellicht ook. Houd je over:

Orejuela - De Ligt - Wöber - Sinkgraven.

Orejuela moet het nog laten zien. Sinkgraven is een gemaakte back en blessuregevoelig. De Ligt en Wöber beide ook nog zeer jong. Verder zit hier niemand achter en vanuit de jeugd komt er ook heel weinig.

Dus volgend jaar kom je in precies dezelfde situatie.

Onbegrijpelijk. Ik vind, dat je nog tenminste 1 basisspeler / grote concurrent voor centraal achterin moet halen en nog een talent (Schuurs en/of Cuesta). Eigenlijk ook nog een linksback maar ja, dat roep ik al vanaf O'brien gestopt is.

PostPosted: 30 Aug 2017 10:43 
Beheerder

Nog anderhalve dag, dus zal hoogstwaarschijnlijk niets meer gebeuren.
80 miljoen binnen, 15 miljoen uitgegeven.
https://www.ajaxinside.nl/ajax-klaar-ho ... tenkansje/

PostPosted: 30 Aug 2017 10:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: De Bruyne
Seizoenskaart: I wish
343 wrote:
Nog anderhalve dag, dus zal hoogstwaarschijnlijk niets meer gebeuren.
80 miljoen binnen, 15 miljoen uitgegeven.
https://www.ajaxinside.nl/ajax-klaar-ho ... tenkansje/
WANBELEID :ajaxslacht:

Post new topic  Reply to topic  [ 526 posts ]  Previous   1 13 14 15 16 17 22  Next

All times are UTC+02:00