Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 585 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 24  Next
Author Message
PostPosted: 14 Jan 2013 17:20 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
343 wrote:
Flinke opruiming maar nog geen nieuwe aankoop die AJAX, volgens De Boer, ook niet meer gaat doen.
Ik geloof hem niet. De transferperiode loopt nog tot 1 februari toch?

Ik geloof hem eerlijk gezegd wel, op Meleg na zie ik niemand meer komen.

PostPosted: 14 Jan 2013 17:33 
Erelid

Lekker dat blinde paard op rechtsbuiten, Enoh gehouden, Sulejmani nog niet kwijt.. :x

Doorselecteren doen we helaas nooit aan.

PostPosted: 14 Jan 2013 17:39 
Erelid

Sulejmani is daarbij geen goed voorbeeld RG, die proberen ze wel te verkopen maar het lukt vooralsnog niet.

PostPosted: 15 Jan 2013 15:33 
Erelid

RogerGarcia wrote:
Lekker dat blinde paard op rechtsbuiten, Enoh gehouden, Sulejmani nog niet kwijt.. :x

??? Ajax wordt gewoon elk seizoen weer verplicht tot doorselecteren. En om nou te zeggen dat we zoveel restspelers hebben.

Ik denk ook dat De Boer het vertrouwen heeft in Sana. Hopelijk is dat niet ongegrond.

PostPosted: 16 Jan 2013 17:00 
Erelid

Eindelijk officieel op Ajax.nl:

Rits naar KV Mechelen
http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief ... chelen.htm

Ebecilio naar Metallurg
http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief ... onetsk.htm

PostPosted: 16 Jan 2013 20:41 

Seizoenskaart: 427
RogerGarcia wrote:
Vandaar dat Ebecilio en Rits nu weg zijn.

De afgelopen jaren hebben we toch aardig wat mindere goden zien weggaan.

PostPosted: 16 Jan 2013 21:03 

Doorselecteren is natuurlijk niet het laten gaan van mindere spelers, maar juist het aantrekken van betere spelers. Het idee is alleen dat Ajax wel doorselecteert, maar op de groei. Door jongens als Andersen, Meleg, Boccara etc. te halen, wil Ajax toptalenten de mindere talenten laten vervangen.

PostPosted: 16 Jan 2013 21:05 

Bert wrote:
Doorselecteren is natuurlijk niet het laten gaan van mindere spelers, maar juist het aantrekken van betere spelers.
Mwoah, vind het laten gaan van mindere spelers wel degelijk bij doorselecteren horen. Je geeft er mee aan dat je betere spelers gevonden hebt en je oude, mindere spelers kwijt wil.

PostPosted: 16 Jan 2013 22:54 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Denkt dat het beide is. Je moet spelers die niet voldoend verwijderen en dan nieuwe spelers laten komen.

Waar het vaak is misgegaan is dat de "Ajax speelwijze" niet door de aankopen begrepen wordt. Daarom wordt geprobeerd om talenten de laatste stap(pen) van hun opleiding te geven binnen Ajax. In eerste instantie dient daarvoor dus de weg vrij gemaakt te worden. Dit gebeurd kan dus gebeuren binnen de A1 en Jong-Ajax. Ook het meer betrekken van Almere City als stap ( leren omgaan met wedstrijden waarin je niet eens de betere bent) is daar een voorbeeld van.

Enerzijds is het dus de jeugd van een kwaliteitsimpuls te voorzien door talenten te scouten en deze te kneden volgens de filosofie. Anderzijds moet je daar wel ruimte voor maken door de middelmaat te verkopen/verhuren/ je verlies te nemen. Dat gebeurd nu in eerste instantie.

Ajax is nu eerst ook aan het saneren ( terug naar een EL jasje), de salariskosten dalen, dan pas kan je ook gericht gaan door selecteren. Dat komt ook mede door FFP. Als Ajax eens een seizoen geen CL haalt dan moeten we toch wel break-even draaien. Dat kan door de salariskosten van overbodige spelers te lozen, en door je inkomsten te verhogen.

PostPosted: 16 Jan 2013 23:36 

Dit wordt een welles-nietes discussie, maar je kunt natuurlijk je oude schoenen niet wegdoen voordat je nieuwe hebt.

PostPosted: 17 Jan 2013 13:29 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Maar als je teveel schoenen hebt dan zal je eerst een paar weg moeten gooien voordat je nieuwe koopt. ;)

Volgens mij willen ze nu vooral de kern kleiner maken zodat spelers uit de A1 makkelijker kunnen doorschuiven en met de reserves van Ajax 1 kunnen ballen. En zo is het ook waarschijnlijk overzichtelijker om te zien wat voor aankopen er gedaan moeten worden.

PostPosted: 17 Jan 2013 13:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank de Boer
Bert wrote:
Doorselecteren is natuurlijk niet het laten gaan van mindere spelers, maar juist het aantrekken van betere spelers. Het idee is alleen dat Ajax wel doorselecteert, maar op de groei. Door jongens als Andersen, Meleg, Boccara etc. te halen, wil Ajax toptalenten de mindere talenten laten vervangen.
Als je doorselecteert moet je eerst andere spelers van de hand doen en welke spelers doe je het eerst van de hand ? Juist de minste... De beste spelers hou je, hoop ik!

18 Januari. Psv - PEC Zwolle

PostPosted: 17 Jan 2013 15:06 
Erelid

Ping wrote:
Bert wrote:
Als je doorselecteert moet je eerst andere spelers van de hand doen en welke spelers doe je het eerst van de hand ? Juist de minste... De beste spelers hou je, hoop ik!
Of de duurste.

PostPosted: 28 Jan 2013 20:09 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Deadline: donderdag 31 januari 23.59 - vrijdag 1 febaruari 0.00.
Er kunnen nog veel dingen gebeuren.

PostPosted: 29 Jan 2013 13:21 

Je merkt dat ieder forumlid wel een rechtsbuiten zou willen zien.

Ik weet nog dat De Boer voor de winterstop zei dat hij misschien voor 1 positie versterking wilde zien. Later heeft hij nog wel gezegd dat ze tevreden zijn met de huidige selectie..

Ook het bod op Narsingh in de zomer geeft aan dat ze een rechtsbuiten

Maar het kan zo toch niet doorgaan met Boerrigter en Lukoki?

PostPosted: 29 Jan 2013 13:33 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Ze houden vertrouwen in Sana denk ik.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 29 Jan 2013 13:39 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Ovenwant wrote:
Waar baseer je dat op, hij zat niet eens bij de selectie totdat Babel uitviel. En hij speelt ook dramatisch, ook bij Jong Ajax valt hij niet op.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 29 Jan 2013 13:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Zou Ajax dan helemaal niets doen de komende dagen.

PostPosted: 29 Jan 2013 13:49 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Abruzzi wrote:
Ovenwant wrote:
Waar baseer je dat op, hij zat niet eens bij de selectie totdat Babel uitviel. En hij speelt ook dramatisch, ook bij Jong Ajax valt hij niet op.
Sana is als rechtsbuiten binnengehaald. De Boer is tevreden met de selectie. Conclusie: De Boer heeft vertrouwen in Sana als rechtsbuiten.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 29 Jan 2013 14:21 

Babel, Boerrigter, Sana en Fischer zijn allemaal beter op linksbuiten dan op rechtsbuiten, dat Sana voor de rechter flank gehaald is, zegt meer over het inschattingsvermogen van Overmars/De Boer/Olsen dan over Sana. Net als dat Boerrigter nu op rechts wordt opgesteld, daar kan hij zelf ook niks aan doen. Lukoki is de enige echte rechtsbuiten in de selectie, maar hij komt kwaliteit tekort.

Ik denk niet dat Ajax nog met een rechtsbuiten komt, in ieder geval geen directe versterking.

PostPosted: 29 Jan 2013 14:25 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Ovenwant wrote:
Abruzzi wrote:
Ovenwant wrote:
Sana is als rechtsbuiten binnengehaald. De Boer is tevreden met de selectie. Conclusie: De Boer heeft vertrouwen in Sana als rechtsbuiten.
Wat een domme conclusie, waarom staat prutser Boerrigter dan boven hem en heeft Lukoki op rechts ook de voorkeur?

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 30 Jan 2013 14:37 

Sana is niet gehaald als directe versterking. Hij is echt nog niet afgeschreven.
Rik wrote:
Ik weet nog dat De Boer voor de winterstop zei dat hij misschien voor 1 positie versterking wilde zien. Later heeft hij nog wel gezegd dat ze tevreden zijn met de huidige selectie..
Nee, De Boer zei dat er misschien een speler zou komen. Meleg is gekomen.

PostPosted: 30 Jan 2013 15:37 
Erelid

Ik zou ook geen aankopen meer doen deze transferperiode of er moet een buitenkansje komen voor op de rechtsbuiten positie. Vaak heeft het weinig zin zo´n tussentijdse overstap voor het rest van het seizoen. Meleg is voor volgend seizoen gehaald of zelfs dat jaar erop. Dan kan zo´n transfer natuurlijk wel.
Ik denk wel dat Ajax van de zomer ook direct inzetbare spelers moet halen voor Ajax1 i.p.v. alleen maar Talentjes voor de toekomst. Zeker als Alderweireld, De Jong en Eriksen weggaan. Dan zou je best een goed bedrag mogen uitgeven aan een speler die bijna een zekerheidje is.

PostPosted: 30 Jan 2013 17:15 

Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Ik had Djuricic graag zien komen, maar die gaan we waarschijnlijk niet in een Ajax shirt zien. Als Ajax hem had willen hebben, was deze winter het moment geweest.

Verder hebben we weinig nodig. Het enige wat we nodig hebben is tijd. Tijd, voordat onze voorraad toptalenten tot wasdom komt

PostPosted: 31 Jan 2013 20:22 
Erelid

Toch spannend de laatste transferdag. Gebeuren toch best veel dingen om Ajax heen.

Post new topic  Reply to topic  [ 585 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 24  Next

All times are UTC+01:00