Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 591 posts ]  Previous   1 17 18 19 20 21 24  Next
Author Message
PostPosted: 10 Jun 2018 16:33 

Als het deze transferperiode tegen zit vertrekken Frenkie, De Ligt, Ziyech, Onana, Kluivert en mss. Neres nog.
Iets meer dan een jaar geleden speelden we (o.a. de EL finale) nog met spelers als Klaassen, Traoré, Younes, Viergever, Sanchez, Riedewald, Tete. Daarnaast is het niet ondenkbaar dat Dolberg ook zou zijn vertrokken als hij niet geblesseerd was geraakt.
Is gewoon bizar te constateren dat dan in iets meer dan een jaar ongeveer 80% van je selectie vertrekt.
Ik geloof niet dat er nog een club is met zo'n verloop.
Zo kun je natuurlijk nooit echt een team opbouwen.

PostPosted: 10 Jun 2018 17:18 

renemar wrote:
Als het deze transferperiode tegen zit vertrekken Frenkie, De Ligt, Ziyech, Onana, Kluivert en mss. Neres nog.
Iets meer dan een jaar geleden speelden we (o.a. de EL finale) nog met spelers als Klaassen, Traoré, Younes, Viergever, Sanchez, Riedewald, Tete. Daarnaast is het niet ondenkbaar dat Dolberg ook zou zijn vertrokken als hij niet geblesseerd was geraakt.
Is gewoon bizar te constateren dat dan in iets meer dan een jaar ongeveer 80% van je selectie vertrekt.
Ik geloof niet dat er nog een club is met zo'n verloop.
Zo kun je natuurlijk nooit echt een team opbouwen.
Echt iets moois opbouwen gaat in Nederland helaas al lange tijd niet meer, maar bij Ajax is het inderdaad wel erg extreem vaak. Kluivert vertrekt sowieso (kan ik niet echt mee zitten, maar er moet wel een vervanger worden gehaald), maar waarom houdt Ajax die andere spelers niet gewoon eens aan hun contract? Waarom zijn altijd al onze spelers te koop? Geld hebben we genoeg, dus zeg nu maar eens een keer gewoon nee tegen clubs die onze "sterkhouders" (nog VOOR wij er echt plezier van hebben gehad) weg willen plukken. En zorg voor dit seizoen ook eens dat je de selectie op orde hebt voor we aan de competities beginnen.

PostPosted: 10 Jun 2018 17:23 

rebuah wrote:
renemar wrote:
RB vind ik kwalitatief slecht, een CV (Magallan?) moet komen, een creatieve middenvelder en minstens een vleugelspeler. Hoop werk in korte periode.
Een nieuwe RB gaan ze sowieso niet halen tenzij Orejuela of Kristensen vertrekken. En dat zie ik niet gebeuren. Ik hoop dat Orejuela eens het vertrouwen krijgt en een kans, maar ik denk dat TH voor Kristensen kiest. Wat die RCV betreft, dat gaat Magallan worden. Ik ga er nog steeds vanuit dat hij komt. Die kan in noodverband ook nog als RB spelen zolang Veltman nog niet terug is.
Een vleugelspeler moet zeker komen als Kluivert vertrekt, maar veel zal afhangen hoe TH Labyad's positie ziet. Want gezien het bedrag er voor Bandé betaalt werd vermoed ik dat hij zeker de eerste kans gaat krijgen op die positie. Hij kan ook in de spits spelen als de nood daarom vraagt. En wat mij betreft hebben ze Labyad ook als flankspeler gehaald en niet in voor de Ziyech positie. Dan heb je Kuhn, Johnsen en Cerny ook nog. Hopelijk spelen we veel wedstrijden en dan gaan die jongens zeker ook hun kansen krijgen doorheen het seizoen. Voor Ziyech's positie zou ik graag een Gutierrez zien gehaald worden. Dat is wat mij betreft een prioritaire transfer.
Orejuela ben ik met je eens. Kristensen vind ik wel heel pover. Mss. moet hij zich nog aanpassen maar de minuten die hij heeft gemaakt waren slecht.

PostPosted: 13 Jun 2018 08:56 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
We zullen zien...
https://www.ajaxinside.nl/vi-ajax-wil-n ... aten-gaan/
Want...
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/82 ... d-duo.html

PostPosted: 13 Jun 2018 09:26 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
En als Dolberg geweldig speelt tijdens het EK? Dan is de kand ook groot dat hij weggaat.

PostPosted: 14 Jun 2018 09:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: Suarez
Seizoenskaart: Nee
Ik begin me echt te ergeren, al die loze beloftes ieder jaar van onze vriend Overmars. Verwachtende dat sowieso Ziyech nog weggaat voor de CL voorrondes, is het aankoopbeleid echt armoedig. Het is midden juni en er zijn 0 versterkingen gehaald, alleen 2 tieners en 1 middelmatige speler voor in de breedte. Het verkoopbeleid is niks op aan te merken. Deze bedragen/interesses vanuit grote clubs kan je niet tegenhouden. Al 4 jaar geen enkele prijs en vorig jaar niet eens Europees gespeeld. Door deze resultaten moet er godverdomme (sorry) toch een eye-opener zijn geweest voor Overmars.

Stiekem weten wij allemaal waar dit op eindigt, maar we blijven de hoop houden. Overmars leert niet van zijn fouten en denkt niet vooruit. En wij maar elk jaar dikke poen betalen om in het stadion te zitten. Het wordt tijd dat Marc realiseert dat de achterban/fans dit niet meer pikt. Ik in ieder geval niet meer. Ook al zit Ajax in mijn hart, krijg ik toch vaak het gevoel als ik voor niks aan het betalen ben. Jaar in, jaar uit heeft Ajax een ongebalanceerde selectie, die altijd in het eerste half jaar flink hapert en cruciale punten verspeelt.

Ik zal waarschijnlijk wel uitgejouwd worden hier, maar ik wilde toch graag even mijn mening delen.

PostPosted: 14 Jun 2018 09:50 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
hotymoty wrote:
Ik begin me echt te ergeren, al die loze beloftes ieder jaar van onze vriend Overmars. Verwachtende dat sowieso Ziyech nog weggaat voor de CL voorrondes, is het aankoopbeleid echt armoedig. Het is midden juni en er zijn 0 versterkingen gehaald, alleen 2 tieners en 1 middelmatige speler voor in de breedte. Het verkoopbeleid is niks op aan te merken. Deze bedragen/interesses vanuit grote clubs kan je niet tegenhouden. Al 4 jaar geen enkele prijs en vorig jaar niet eens Europees gespeeld. Door deze resultaten moet er godverdomme (sorry) toch een eye-opener zijn geweest voor Overmars.

Stiekem weten wij allemaal waar dit op eindigt, maar we blijven de hoop houden. Overmars leert niet van zijn fouten en denkt niet vooruit. En wij maar elk jaar dikke poen betalen om in het stadion te zitten. Het wordt tijd dat Marc realiseert dat de achterban/fans dit niet meer pikt. Ik in ieder geval niet meer. Ook al zit Ajax in mijn hart, krijg ik toch vaak het gevoel als ik voor niks aan het betalen ben. Jaar in, jaar uit heeft Ajax een ongebalanceerde selectie, die altijd in het eerste half jaar flink hapert en cruciale punten verspeelt.

Ik zal waarschijnlijk wel uitgejouwd worden hier, maar ik wilde toch graag even mijn mening delen.
Transfermarkt is nog maar net 14 dagen open, Kluivert wilt niet verlengen kan Overmars niks aan doen, Overmars slijt hem voor 17,5 miljoen exclusief bonussen voor een 1 jaar contract, zeer netjes dus.
Hakim Ziyech wilde weg, CDS meld net dat Roma 40 miljoen inclusief bonussen wilt bieden, Ajax wilt 45 miljoen, of Ajax accepteert 40 miljoen inclusief bonussen of ze wachtten tot een nieuwe bieding en zal het 40 miljoen exclusief bonussen worden.
Dat zijn gewoon goede bedragen.
Over Frenkie De Jong en Matthijs De Ligt is helemaal niks zeker, ook al willen ze weg, wie zegt dat ze weg gaan?
Er zijn veel geruchtten maar er is niks rond of bijna rond, dus daar kan je nog niks over zeggen.
Over Magallán, daar heb je een punt, dat heeft te lang geduurd, ze hadden nu wel door moeten schakelen naar Optie B of C, maar dat doen ze nog helaas niet daar heb je een punt.
Verder zijn ze als je de Telesport moet geloven nog heel hard bezig om Tadic binnen te hengelen, dus snap niet dat je zo gefrustreerd bent, enige aankoop waar ik niet achter sta en nog steeds niet, is Zakaria Labyad, veels te duur voor zijn kwaliteiten.

PostPosted: 14 Jun 2018 09:55 
Beheerder

Hadden allang 3 basisversterkingen moeten en kunnen staan.

PostPosted: 14 Jun 2018 09:59 
Erelid

343 wrote:
Hadden allang 3 basisversterkingen moeten en kunnen staan.
Ze zien Labyad als basisversterking helaas, Magallán wilde ze ook halen en zijn druk bezig met Tadic, dat zouden de 3 moeten zijn.

PostPosted: 14 Jun 2018 10:02 

Toch kan ik me niet voorstellen dat Man U een bod van (bijvoorbeeld) 15 mln op TFM gaat weigeren, evenmin als Chelsea eenzelfde bod op Mount.

Ook qua salaris zouden deze heren nog moeten kunnen, hoog in onze salaris structuur weliswaar. 4 jarig contract.

PostPosted: 14 Jun 2018 10:06 

Zowel Man utd en Chelsea wachten af wat ze met Mount en TFM gaan doen. De enige spelers die nu weg mogen zijn de afgeschreven jongens als Blind. Verder wacht iedereen het WK af. Dus dit is niet de schuld van Ajax.

PostPosted: 14 Jun 2018 10:07 
Erelid

de dominee wrote:
Toch kan ik me niet voorstellen dat Man U een bod van (bijvoorbeeld) 15 mln op TFM gaat weigeren, evenmin als Chelsea eenzelfde bod op Mount.

Ook qua salaris zouden deze heren nog moeten kunnen, hoog in onze salaris structuur weliswaar. 4 jarig contract.
TFM is wel een hele goede, maar zou ik niet aan beginnen hij liep weg, laat hem maar lekker wegrotten, Mount andere verhaal.

PostPosted: 14 Jun 2018 10:35 

Beetje kortzichtig. Willen we nou kampioen worden of niet? Zo ja: haal die TFM gewoon zodat het kan.

PostPosted: 14 Jun 2018 10:44 

Morfe0 wrote:
hotymoty wrote:

Transfermarkt is nog maar net 14 dagen open, Kluivert wilt niet verlengen kan Overmars niks aan doen, Overmars slijt hem voor 17,5 miljoen exclusief bonussen voor een 1 jaar contract, zeer netjes dus.
Hakim Ziyech wilde weg, CDS meld net dat Roma 40 miljoen inclusief bonussen wilt bieden, Ajax wilt 45 miljoen, of Ajax accepteert 40 miljoen inclusief bonussen of ze wachtten tot een nieuwe bieding en zal het 40 miljoen exclusief bonussen worden.
Dat zijn gewoon goede bedragen.
Over Frenkie De Jong en Matthijs De Ligt is helemaal niks zeker, ook al willen ze weg, wie zegt dat ze weg gaan?
Er zijn veel geruchtten maar er is niks rond of bijna rond, dus daar kan je nog niks over zeggen.
Over Magallán, daar heb je een punt, dat heeft te lang geduurd, ze hadden nu wel door moeten schakelen naar Optie B of C, maar dat doen ze nog helaas niet daar heb je een punt.
Verder zijn ze als je de Telesport moet geloven nog heel hard bezig om Tadic binnen te hengelen, dus snap niet dat je zo gefrustreerd bent, enige aankoop waar ik niet achter sta en nog steeds niet, is Zakaria Labyad, veels te duur voor zijn kwaliteiten.
Ik schrijf ook dat aan het verkoopbeleid niks op aan te merken valt, dus ik snap jouw eerste deel niet.
Het duurt allemaal veel te lang..

PostPosted: 14 Jun 2018 11:11 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Wanneer dringt het besef nou eens door dat het voor Ajax gewoon niet mogelijk is om half juni de selectie op orde te hebben?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 14 Jun 2018 11:15 
Beheerder

Zegt het ook even tegen Marcie Marc and the funky bunch want die zeggen van wel (voor de eerste training.
https://www.ajaxinside.nl/overmars-bezi ... e-kant-op/

PostPosted: 14 Jun 2018 11:48 

Stormrage wrote:
Wanneer dringt het besef nou eens door dat het voor Ajax gewoon niet mogelijk is om half juni de selectie op orde te hebben?
Vd Sar zei toch iets heel anders. Een ander verhaal is als er daarna nog spelers vertrekken waar ze niet op rekenen (dus niet Ziyech; daarvan is duidelijk dat hij vertrekt).
Maar begin trainingen (op z'n laatst eerste trainingskamp) moeten de andere aankopen aanwezig zijn, op zijn minst 100% zeker dat die komen (getekend contract). Spelers die op het WK actief zijn stromen nu eenmaal later in.
En met aankopen bedoel ik versterkingen en geen breedteaankopen.
En als er daarna nog een speler vertrekt moet je meteen kunnen handelen. Dan moet al duidelijk zijn wie er gehaald moet worden. Zelfs als er een speler nog niet weg is maar dat de verwachting is dat hij met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gaat vertrekken moet je daarnaar handelen en op voorhand iemand aantrekken. Zou de eigen speler toch niet vertrekken gaan ze de concurrentie maar aan. De beste speelt. zo hoort het ook bij een topclub. Kijk eens wie er bij de topclubs in het buitenland op de bank/tribune zitten. Allemaal topspelers.
Dat heet ageren i.p.v. steeds maar weer reageren. Pro-actief en ambitieus zijn.

PostPosted: 14 Jun 2018 20:34 
Beheerder

Zomaar eventjes....

Zucht.... :x

Selectie zal echt niet op tijd rond zijn terwijl Van der Sar en Overmars dit wel beloofd hebben, maar het zal wel weer zonder gevolgen blijven. Heb nu al geen enkel vertrouwen in het nieuwe seizoen eigenlijk.

PostPosted: 14 Jun 2018 20:42 

343 wrote:
Zomaar eventjes....

Zucht.... :x

Selectie zal echt niet op tijd rond zijn terwijl Van der Sar en Overmars dit wel beloofd hebben, maar het zal wel weer zonder gevolgen blijven. Heb nu al geen enkel vertrouwen in het nieuwe seizoen eigenlijk.
Ik ook niet meer. Er zijn ook geen geruchten meer. De Ajax-watchers laten ook niks meer van zich horen. Triest zooitje...

PostPosted: 14 Jun 2018 20:46 
Beheerder

Inderdaad.
Ik voel totaal geen ambitie bij AJAX om de selectie te versterken en te verversen.
AJAX had zich al in iedere linie moeten versterken. 2 tienertjes en een leuke breedtespeler. Dat is het....is absoluut niet genoeg.

PostPosted: 14 Jun 2018 23:20 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik begrijp de frustratie ook wel maar je moet ook niet vergeten, dat niet alles zomaar in de schoenen van Ajax of Marc Overmars geschoven kan worden.

Om te beginnen is het verdomde moeilijk om je selectie in juni rond te hebben en zeker met een WK voor de boeg. Ajax heeft ook al Bande, Schuurs en Labyad gekocht. Dat er getwijfeld wordt aan hun kunnen is een ander verhaal maar het zijn wel aankopen en zolang er (nog) niemand verkocht is, is de selectie wel versterkt.

Ik vind ook, dat je een beetje voorzichtig moet zijn want je leest her en der ook, dat Ajax maar de knip moet trekken maar zo werkt het niet. Aankopen als Sulejmani hebben veel pijn gedaan en terecht, dat je niet zomaar de knip trekt.

De frustratie wordt met elk niet behaald kampioenschap groter. Enigszins begrijpelijk maar het seizoen onder Bosz heb ik wel genoten. Dat je dan geen kampioen wordt en in de EL finale staat en verliest, doet mij niet zoveel.

Wat moet Ajax dan? Ze zullen best lijstjes hebben maar als Ajax nu bv een creatieve middenvelder haalt en er straks uitlekt, dat dit nr 6 op het lijstjes was en niet voldoet, zijn de rapen ook gaar. Dan beter een paar weken wachten totdat andere betere opties al dan niet vrijkomen.

Het is van Overmars ook niet slim om te roepen, dat je je selectie deze echt op orde hebt voor je belangrijkste wedstrijd eind juli. Ik vind ook, dat er nog een en ander moet gebeuren maar het is nog steeds niet te laat.

PostPosted: 15 Jun 2018 01:33 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
de dominee wrote:

Ik zie TFM ook graag komen, maar is 15 miljoen niet erg veel voor een RB?
Mount zou ik voor dat bedrag wel halen, 2 goede seizoenen hier bij ons en die gaat minimaal voor 45 à 50 miljoen weg. Dat zie ik bij een RB niet gebeuren. Plus je zit nog met Orejuela, Kristensen en Veltman. Tenzij er daar niet minstens één van weg gaat zie ik Ajax geen RV halen.

PostPosted: 15 Jun 2018 05:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Zelfs als ze nog een RV halen komt TFM niet. Het is Ajax' beleid om geen jeugdspelers terug te halen die zelf weggingen op hun 16e. Malen schijnt ook aangeboden te zijn bij Ajax, maar die wilden hem niet meer. Nu zit hij bij PSV.

Ik vind dat prima beleid. Je blijft bij Ajax om je waarde sportief ( en financieel ) op te brengen in ruil voor een van de beste opleidingen in het voetbal. Als je er voor kiest dat niet te doen, hoef je als dat avontuur niet loopt zoals je dacht ( of Raiola je verteld had ) terug te komen.

PostPosted: 15 Jun 2018 10:42 

Het gaat imo weer de verkeerde kant op. Maandag beginnen de trainingen en de selectie is bij lange niet op orde. Wat zei men ook alweer? Dit seizoen zal alles anders gaan. Met het dreigende vertrek van bepalende spelers zou het wel eens een ramp kunnen worden. Rijke clubs leggen eind augustus een kapitaal op tafel en dan ben je de klos. Ik zou er i.i.g niet op vertrouwen dat De Ligt blijft. Ageren en een nieuwe RCV halen. Gaan ze de concurrentie maar aan. Houdt ze ook scherp.
Ziyech gaat wss. weg. Daar moet je op anticiperen. Ook op de vleugels is het onderbezet. Buiten Neres alleen maar vraagtekens.
Nee, een club met ambitie en die voor de prijzen gaat moet anders handelen. Zeker gezien de voorronde CL eind juli.

PostPosted: 15 Jun 2018 11:15 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
Bespeur wel flinke paniek en frustratie hier. Aangewakkerd door de geruchten vanuit Spanje en het uitblijven van Magallan en Tadic. Wat in mijn ogen de ervaren versterkingen zijn zoals door Overmars&vd Sar beloofd.

Wij zullen gewoon moeten accepteren dat grote PL clubs hun spelers (TFM en Mount) nog niet zullen laten gaan. Die lachen om die 10-15 miljoen. Dat besef lijkt nog niet helemaal doorgebroken. Je kunt wel willen kopen, maar zult ook een club moeten vinden die in deze fase van de transferperiode wil verkopen. Tadic wacht het WK af, misschien dat er een plekje bij een topclub komt. Als je een speler van kwaliteit wil ... is dat je lot.

In de tussentijd is er nog niemand weggegaan en zijn er weer 3 spelers bij (Bande, Perr, Labyad) bovenop 2 van de winterstop (Kristensen/Taglia). Overmars beurt straks >50 miljoen voor Kluivert en Ziyech. Daarna sluit hij de deur totdat er een gek met >50-60 miljoen komt voor een jeugdspeler die 's-ochtends nog zijn puistjes uitknijpt.

Begrijp mij niet verkeerd: Magallan/Tadic en een buitenspeler en middenvelder moeten er absoluut bij, liefst vandaag. Maar het is gewoon niet realistisch om het nu al rond te hebben. Je probeert binnen 14 dagen na opening van de transferperiode bewezen kwaliteit naar de plastic Eredivisie te halen, ik wens je sterkte.

Post new topic  Reply to topic  [ 591 posts ]  Previous   1 17 18 19 20 21 24  Next

All times are UTC+02:00