Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 591 posts ]  Previous   1 19 20 21 22 23 24  Next
Author Message
PostPosted: 17 Jun 2018 18:05 

DarkChild wrote:
renemar wrote:
Waarom we meer moeten uitgeven? Omdat je dan betere spelers krijgt. We geven inderdaad al het meeste uit in Nederland, maar we worden ook constant beroofd van onze beste spelers.
Vergelijk het elftal van ruim een jaar geleden eens met het huidige. Geen club op de wereld (mss. wat overdreven, maar toch) heeft zo'n groot verloop. En als er nu weer 3 of 4 vertrekken blijft er vrijwel niks over.
En ook omdat we veruit het meeste geld ter beschikking hebben. Kosten evt. aankopen 50,60,70 of 80 miljoen bij elkaar, dan is dat maar zo. Geef je nog altijd veel minder uit dan binnenkomt. Maar koop wel kwaliteit.
Dat heeft met de positie van Ajax te maken als club in de veertiende competitie van Europa. Dat houd je niet tegen, daar heeft Ajax de middelen en de mogelijkheden niet voor.
Ik hoor nu dingen over Pavon, die komt dus echt nooit in de Eredivisie spelen, al zouden we die afkoopsom best kunnen dragen. Maar zijn salaris en onze (kunst)grasstatus zorgt ervoor dat je alleen daarom al niet dezelfde mogelijkheden hebt als pakweg Watford voor diezelfde afkoopsom.
(de vermaarde Richarlison pakt daar al 1,7 miljoen Euro zonder premies met mogelijkheden tot groei, waar hij bij ons al in de allerhoogste schaal niet in de buurt zou komen en dan al aan de max zat.)
Onze 20 miljoen is dus niet die van een ander.

Maar dat is niet het punt.
De clubjes waar we nu dus niet van winnen, daarvan winnen we wel als we er 10 miljoen extra tegenaan gooien? Dus we spenderen nu al meer de rest, maar daar lukt het blijkbaar niet mee (wat andere clubs wel lukt) en dan gaat het automatisch beter als we nóg meer uitgeven?
Dat kan ik niet volgen.

Wat ik wel kan volgen is dat er 10 miljoen aan mislukte rechtsbacks is gespendeerd. Dat worden er dan 20 als je nog steeds geen kijk hebt op kwaliteit en behoefte. Hoezee.

In de periode sinds 2012 dat Overmars aan het roer is, is hij juist steeds meer gaan uitgeven. Percentage voltreffers is niet verbeterd. Eerst had je Heitinga voor een jaar, nu De Jong voor 3.
Eerst kostte dat je een miljoen of anderhalf in totaal, nu ongeveer 10.
En wat te denken van het prestigeproject Huntelaar, die moest en zou komen, al was het met een rollator. Maar cadeautje voor de supporters, dan kijk je niet op een miljoentje meer of minder.
Mensen hebben geen idee van die verhoudingen, clubjes waar we nu tegen spartelen doen seizoenen met het geld wat wij in het tweede laten hobbelen.

Met de huidige middelen en uitgaven zou het al veel beter moeten gaan. En dat gaat niet met een TD die zich een Westermann laat influisteren, of wil smsen met Eto'o en Balotelli. Ook daar moet Ajax kwaliteit hebben, anders krijg je hooguit steeds duurder cabaret. Goede scouting, goed netwerk, daadkrachtige TD...bij andere clubs lopen ze ook.

Bij Ajax is geen plan, geen idee. Van Bosz, naar Keizer naar Ten Hag. Daar blijkt nul lijn uit, maar wel steeds een nieuw evangelie en natuurlijk het setje oud-spelers verdwaald/verdwaasd als directeuren, die er gewichtig bij knikken dat dit toch echt de weg is. En dat het de lijn Cruijff is of helemaal des Ajax of weet ik het wat voor nonsens.

Natúúrlijk krijg je daar dan een al even zwalkend spelersbeleid erbij. De realiteit is namelijk dat wij met 4 zelfopgeleide spelers in het eerste er afgelopen seizoen net zoveel hadden als de verfoeide koopclub PSV.

En als we komend seizoen gezellig 3-2-4-1 gaan spelen is er van dat des Ajax ook niet veel meer over. Tenzij je net doet van wel natuurlijk.
Zoals in de bubbel van Ajax, de wegkijk bubbel, want daar gaat het allemaal erg goed en net als vroeger.
Ga niet overal op in maar hoe weet jij het salaris van Richarlison? Als ik mij goed kan herinneren was hij op een dag na naar ons gekomen. Alleen omdat de toenmalige trainer van Watford net op tijd belde zag hij van ons af. Dus die had wel degelijk kunnen komen als men daadkrachtiger (sneller) was geweest.
Vorig seizoen was gewoon goed. Prima in Europa en in onze competitie een puntenaantal dat Frank de Boer tijdens zijn kampioensjaren nooit heeft behaald. Met dat aantal ben je normaliter kampioen. Hadden alleen pech dat bij onze rotterdamse vrienden alles meezat.

PostPosted: 17 Jun 2018 19:06 

Ga niet overal op in maar hoe weet jij het salaris van Richarlison? Als ik mij goed kan herinneren was hij op een dag na naar ons gekomen. Alleen omdat de toenmalige trainer van Watford net op tijd belde zag hij van ons af. Dus die had wel degelijk kunnen komen als men daadkrachtiger (sneller) was geweest.
Vorig seizoen was gewoon goed. Prima in Europa en in onze competitie een puntenaantal dat Frank de Boer tijdens zijn kampioensjaren nooit heeft behaald. Met dat aantal ben je normaliter kampioen. Hadden alleen pech dat bij onze rotterdamse vrienden alles meezat.
http://www.spotrac.com/epl/watford/payroll/

Niet dat ik me overigens blind staar op Richarlison, het is geen verfijnde speler, beetje on-braziliaans, maar om maar even het verschil aan te geven in mogelijkheden.

En pech, pech. Ik geloof daar niet in, het zijn drogredenen. Je moet leveren, niet piepen.

Overmars en consorten doen het ook om hun hachje te redden, maar lopen al snel vast in die retoriek. Want waar het mislopen van de titel in dat Bosz' jaar kwam doordat we zo veel Europees speelden, kan je dat excuus vorig jaar dan weer niet inzetten en...weet ie het niet meer.

Maar belangrijker: waar wil je naar toe met Ajax? Wat is je beleid? Je gedachtes over selectie-vulling?
Vergeet niet dat spelers waar Overmars van afwilde (Viergever en met name Schone) er binnen een mum van tijd instonden onder Bosz.

Ieder journalist krijgt Overmars en consorten binnen twee vragen aan het stotteren als ze hem nou echt eens laten uitleggen hoe het kan dat het beleid door twee zo verschillende types zou moeten worden voortgezet.
Er is namelijk helemaal geen beleid.

PostPosted: 18 Jun 2018 11:55 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
Ik denk niet dat Ajax zo ver verwijderd is van de plek waar wij dat graag zien.

Qua organisatie: Er is een flinke misrekening gemaakt met van der Sar, om Kinsbergen daar boven weg te halen. En daarna nog even Collee aan te stellen, een gefaalde IT directeur van een bank. Als commercieel directeur heeft vd Sar zich prima ontwikkeld en helpt zijn wereldwijde status als keeper van ManU. Dit is vrij eenvoudig te herstellen door een goede AD aan te stellen en vdSar weer terug te brengen naar een plek waar hij beter op zijn plaats is en iets meer uit de media blijft.

Ook met het aan- en verkoopbeleid: Het is pas 6 maanden geleden dat Overmars de vrije hand kreeg. Daarvoor liep Ajax diverse aankopen mis omdat Marc steeds langs de RvC moest om toestemming te vragen (Richarlison). Nu wordt er sneller en doortastender gehandeld en alleen nog spelers verkocht voor de hoofdprijs. Daarvoor verkochten wij spelers als Eriksen, Vertonghen en Alderweireld voor een fooi. Ik kijk nu met meer vertrouwen naar de transfers.

Met de scouting: Er is een behoorlijke stap gezet met de komst van Veldmate in de scouting. Nu komt daar ook Doesburg en Haesaert bij. Wat mij betreft mag Ajax op dit gebied wel verder uitbreiden, met name in de categorie 25-30 jaar. Maar je moet ook niet vergeten dat Ajax niet de enige club is met scouts en dat diverse spelers niet zo graag naar de Eredivisie komen. Zo makkelijk is het allemaal niet, je hebt meerdere pogingen nodig voor een voltreffer als Nico.

Het geval Bosz is natuurlijk een smetvlek. Maar wij moeten ook niet vergeten dat als Viergever niet bij Schalke per ongeluk tegen die bal was aangelopen het een mager seizoen was geworden. Bosz verprutste ook die beslissende wedstrijd tegen PSV door niet te rouleren en zo attractief was het in de competitie niet, alleen in Europa. Daar werd hij door Overmars en vd Sar terecht op aangesproken, net als dat ze terecht sceptisch stonden tegenover de eis van Bosz om de volledige staf naar zijn hand in te vullen. Ik sluit niet uit dat ook Bosz het dit seizoen had verloren met het Nouri drama en afbraak en extra-tijd voetbal van PSV.

Dus eens, er zitten diverse dingen niet goed bij Ajax. Maar ik deel de paniek van sommige anderen niet. Wij zitten er niet ver vanaf.

PostPosted: 18 Jun 2018 13:24 

020Topper wrote:
Ik denk niet dat Ajax zo ver verwijderd is van de plek waar wij dat graag zien.

Qua organisatie: Er is een flinke misrekening gemaakt met van der Sar, om Kinsbergen daar boven weg te halen. En daarna nog even Collee aan te stellen, een gefaalde IT directeur van een bank. Als commercieel directeur heeft vd Sar zich prima ontwikkeld en helpt zijn wereldwijde status als keeper van ManU. Dit is vrij eenvoudig te herstellen door een goede AD aan te stellen en vdSar weer terug te brengen naar een plek waar hij beter op zijn plaats is en iets meer uit de media blijft.
We hebben toch een commercieel directeur (Gallan) Die doet het niet goed dus?
Ook met het aan- en verkoopbeleid: Het is pas 6 maanden geleden dat Overmars de vrije hand kreeg. Daarvoor liep Ajax diverse aankopen mis omdat Marc steeds langs de RvC moest om toestemming te vragen (Richarlison). Nu wordt er sneller en doortastender gehandeld en alleen nog spelers verkocht voor de hoofdprijs. Daarvoor verkochten wij spelers als Eriksen, Vertonghen en Alderweireld voor een fooi. Ik kijk nu met meer vertrouwen naar de transfers.
Waar blijkt dat uit dan? Eriksen/Vertonghen/Alderweireld zijn in die periode voor prima bedragen verkocht, ook gezien hun contractduur. Dus...je punt ontgaat me of is ingehaald door de realiteit van een steeds verder exploderende markt. Dan stellen de bedragen van toen niks voor nee, relatief, maar toen was het prima.

Een RvC blijft te allen tijde een controlerend orgaan, das vrij normaal. De link met de Richarlison transfer zie ik niet, die is bij mijn weten niet vertraagd door de RvC omdat allang duidelijk was binnen welke financiële kaders Overmars mocht opereren.
Met de scouting: Er is een behoorlijke stap gezet met de komst van Veldmate in de scouting. Nu komt daar ook Doesburg en Haesaert bij. Wat mij betreft mag Ajax op dit gebied wel verder uitbreiden, met name in de categorie 25-30 jaar. Maar je moet ook niet vergeten dat Ajax niet de enige club is met scouts en dat diverse spelers niet zo graag naar de Eredivisie komen. Zo makkelijk is het allemaal niet, je hebt meerdere pogingen nodig voor een voltreffer als Nico.
Wat heeft Veldmate concreet aangedragen dan? mijn informatie is dat geen 1 Zuid-Amerikaan van nu direct uit zijn koker komt. Ook Tagliafico niet.
Het geval Bosz is natuurlijk een smetvlek. Maar wij moeten ook niet vergeten dat als Viergever niet bij Schalke per ongeluk tegen die bal was aangelopen het een mager seizoen was geworden. Bosz verprutste ook die beslissende wedstrijd tegen PSV door niet te rouleren en zo attractief was het in de competitie niet, alleen in Europa. Daar werd hij door Overmars en vd Sar terecht op aangesproken, net als dat ze terecht sceptisch stonden tegenover de eis van Bosz om de volledige staf naar zijn hand in te vullen. Ik sluit niet uit dat ook Bosz het dit seizoen had verloren met het Nouri drama en afbraak en extra-tijd voetbal van PSV.

Dus eens, er zitten diverse dingen niet goed bij Ajax. Maar ik deel de paniek van sommige anderen niet. Wij zitten er niet ver vanaf.
Waar zitten we niet ver vanaf dan? Er zit nogal wat tussen wat Bosz wil, wat Keizer wil en wat Ten Hag wil...lijkt me nogal cruciaal voor een voetbalorganisatie dat je dat helder hebt, in het kader van ergens naar toe gaan.

En dat afbraak en extra tijd voetbal van PSV...tja, het zal, maar los van dat ik onze identiteit niet (meer) zie, wat ook logisch is als je van plan naar plan hopt, zijn we op heel vlakken niet anders hoor.
Ja, we dénken het en roepen het vaak, maar de realiteit is dat wij net als zij 7 aankopen in het eerste hebben staan, waar zij vaak worden weggezet als een kooppclub. Ok. en wij dan?

En paniek, paniek. Het is eerder berusting. Je hoeft echt geen Nostradamus te zijn om te kunnen weten wat er gaat gebeuren.
Geen vliegende start? Ten Hag onder zware druk, want nul krediet. En dan ontspringen Van der Sar en Overmars (terecht) de dans niet meer. Blind zal er op zitten te azen. Resultaat, bak aan afkoopsommen en kapotte reputaties.

Het is hooguit het 'wanneer', dus kan je beter weer wel Nostradamus zijn ;)

PostPosted: 20 Jun 2018 14:17 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ten Hag:
https://www.ajaxinside.nl/eerst-trainin ... -haakt-af/

PostPosted: 20 Jun 2018 14:31 
Erelid

Als er vandaag geen duidelijkheid komt mbt Magallan, komt hij niet meer.

Ten Hag zegt natuurlijk ook niets nieuws en mag niks zeggen.

Zoals gewoonlijk zal het weer een spannende en teleurstellende transferperiode worden.
Over een paar maanden zal er wel weer gesproken gaan worden, dat er altijd gekeken wordt naar buitenkansjes.

PostPosted: 20 Jun 2018 14:51 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
DarkChild wrote:
renemar wrote:
Waarom we meer moeten uitgeven? Omdat je dan betere spelers krijgt. We geven inderdaad al het meeste uit in Nederland, maar we worden ook constant beroofd van onze beste spelers.
Vergelijk het elftal van ruim een jaar geleden eens met het huidige. Geen club op de wereld (mss. wat overdreven, maar toch) heeft zo'n groot verloop. En als er nu weer 3 of 4 vertrekken blijft er vrijwel niks over.
En ook omdat we veruit het meeste geld ter beschikking hebben. Kosten evt. aankopen 50,60,70 of 80 miljoen bij elkaar, dan is dat maar zo. Geef je nog altijd veel minder uit dan binnenkomt. Maar koop wel kwaliteit.
Dat heeft met de positie van Ajax te maken als club in de veertiende competitie van Europa. Dat houd je niet tegen, daar heeft Ajax de middelen en de mogelijkheden niet voor.
Ik hoor nu dingen over Pavon, die komt dus echt nooit in de Eredivisie spelen, al zouden we die afkoopsom best kunnen dragen. Maar zijn salaris en onze (kunst)grasstatus zorgt ervoor dat je alleen daarom al niet dezelfde mogelijkheden hebt als pakweg Watford voor diezelfde afkoopsom.
(de vermaarde Richarlison pakt daar al 1,7 miljoen Euro zonder premies met mogelijkheden tot groei, waar hij bij ons al in de allerhoogste schaal niet in de buurt zou komen en dan al aan de max zat.)

De clubjes waar we nu dus niet van winnen, daarvan winnen we wel als we er 10 miljoen extra tegenaan gooien? Dus we spenderen nu al meer de rest, maar daar lukt het blijkbaar niet mee (wat andere clubs wel lukt) en dan gaat het automatisch beter als we nóg meer uitgeven?
Dat kan ik niet volgen.

Wat ik wel kan volgen is dat er 10 miljoen aan mislukte rechtsbacks is gespendeerd. Dat worden er dan 20 als je nog steeds geen kijk hebt op kwaliteit en behoefte. Hoezee.

In de periode sinds 2012 dat Overmars aan het roer is, is hij juist steeds meer gaan uitgeven. Percentage voltreffers is niet verbeterd. Eerst had je Heitinga voor een jaar, nu De Jong voor 3.
En wat te denken van het prestigeproject Huntelaar, die moest en zou komen, al was het met een rollator. Maar cadeautje voor de supporters, dan kijk je niet op een miljoentje meer of minder.
Mensen hebben geen idee van die verhoudingen, clubjes waar we nu tegen spartelen doen seizoenen met het geld wat wij in het tweede laten hobbelen.

Met de huidige middelen en uitgaven zou het al veel beter moeten gaan. En dat gaat niet met een TD die zich een Westermann laat influisteren, of wil smsen met Eto'o en Balotelli. Ook daar moet Ajax kwaliteit hebben, anders krijg je hooguit steeds duurder cabaret. Goede scouting, goed netwerk, daadkrachtige TD...bij andere clubs lopen ze ook.

Bij Ajax is geen plan, geen idee. Van Bosz, naar Keizer naar Ten Hag. Daar blijkt nul lijn uit, maar wel steeds een nieuw evangelie en natuurlijk het setje oud-spelers verdwaald/verdwaasd als directeuren, die er gewichtig bij knikken dat dit toch echt de weg is. En dat het de lijn Cruijff is of helemaal des Ajax of weet ik het wat voor nonsens.

Natúúrlijk krijg je daar dan een al even zwalkend spelersbeleid erbij. De realiteit is namelijk dat wij met 4 zelfopgeleide spelers in het eerste er afgelopen seizoen net zoveel hadden als de verfoeide koopclub PSV.

En als we komend seizoen gezellig 3-2-4-1 gaan spelen is er van dat des Ajax ook niet veel meer over. Tenzij je net doet van wel natuurlijk.
Zoals in de bubbel van Ajax, de wegkijk bubbel, want daar gaat het allemaal erg goed en net als vroeger.
Je zal ten eerste vooral eenduidig en goed beleid moeten gaan voeren. Je kunt je nu helemaal focussen op Overmars, de grotere vraag in het geheel is dan als we Overmars wegsturen wordt er dan straks beter beleid gevoerd. Het echte probleem is dat Ajax de afgelopen 20-25 jaar zonder visie en eenduidig bestuurd is. Het probleem bij Ajax zit hem in de absolute toplagen van de organisatie.
En een RvC bij Ajax heeft ook veel meer bemoeizucht dan bij andere clubs, en bovenal is het in die contreien al zo dat er weinig en visieloos geopereerd wordt.

Verder zijn er natuurlijk twee belangrijke processen. De eerste is de algemene regel dat kwaliteit geld kost. De tweede is dat je ook in die situatie nog altijd moet kijken naar de juiste spelers (passen ze in filosofie van de club/trainer; worden ze op de juiste manier opgevangen en hebben ze de juiste kwaliteiten).

PostPosted: 20 Jun 2018 15:06 

Pushkin wrote:
DarkChild wrote:
renemar wrote:

Dat kan ik niet volgen.

Je zal ten eerste vooral eenduidig en goed beleid moeten gaan voeren. Je kunt je nu helemaal focussen op Overmars, de grotere vraag in het geheel is dan als we Overmars wegsturen wordt er dan straks beter beleid gevoerd. Het echte probleem is dat Ajax de afgelopen 20-25 jaar zonder visie en eenduidig bestuurd is. Het probleem bij Ajax zit hem in de absolute toplagen van de organisatie.
En een RvC bij Ajax heeft ook veel meer bemoeizucht dan bij andere clubs, en bovenal is het in die contreien al zo dat er weinig en visieloos geopereerd wordt.

Verder zijn er natuurlijk twee belangrijke processen. De eerste is de algemene regel dat kwaliteit geld kost. De tweede is dat je ook in die situatie nog altijd moet kijken naar de juiste spelers (passen ze in filosofie van de club/trainer; worden ze op de juiste manier opgevangen en hebben ze de juiste kwaliteiten).
Eens. Geld mag volgens mij geen beletsel zijn, is immers aanwezig.

PostPosted: 20 Jun 2018 21:07 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Als ze Montes en Tadic weten te halen ben ik tevreden hoor.

PostPosted: 20 Jun 2018 21:47 
Beheerder

Jezus. Als je dit zo ziet staan dan heeft AJAX echt een zwakke selectie, zeg. :shock: :(
https://twitter.com/yayaajax/status/1009420912649801729
Er moeten zeker nog 3 spelers bij. Had er liever meer gehad, maar 3 is met Overmars wel de max, denk ik.

PostPosted: 20 Jun 2018 21:50 

Morfe0 wrote:
Je moet je eigenlijk nu al indekken voor het vertrek van De Ligt én De Jong, daarnaast is een buitenspeler erg welkom. De vraag is hoe je Labyad en Tadic ziet; ik zie ze beiden als aanvallers. Dan zou het Essel-duo Magellan/Benedetti en Tadic ook prima zijn

PostPosted: 20 Jun 2018 22:02 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Morfe0 wrote:
Je moet je eigenlijk nu al indekken voor het vertrek van De Ligt én De Jong, daarnaast is een buitenspeler erg welkom. De vraag is hoe je Labyad en Tadic ziet; ik zie ze beiden als aanvallers. Dan zou het Essel-duo Magellan/Benedetti en Tadic ook prima zijn
Tadic middenvelder, Frenkie op 6, Vd Beek als loper en Tadic als passer, Labyad linksbuiten, Dolberg spits, Neres rechts.

Frenkie en De Ligt alleen laten vertrekken voor een heel hoog bedrag (50 miljoen + ) en terughuur.

PostPosted: 20 Jun 2018 22:27 

343 wrote:
Jezus. Als je dit zo ziet staan dan heeft AJAX echt een zwakke selectie, zeg. :shock: :(
https://twitter.com/yayaajax/status/1009420912649801729
Er moeten zeker nog 3 spelers bij. Had er liever meer gehad, maar 3 is met Overmars wel de max, denk ik.
Mja, dat plaatje vertelt toch niks nieuws...? Een middenvelder (6 of aanvallend), CV en rechtsbuiten erbij en we zijn er wel vermoed ik... Als het 2 of 3 voltreffers zijn moeten we kunnen spelen om de titel, al ben je altijd afhankelijk van wat PSV gaat doen natuurlijk. Als die Bosz, Mount en Ginkel nog halen kan het wel eens lastig worden.

PostPosted: 20 Jun 2018 22:30 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
343 wrote:

Wat me het meest stoort is het gebrek aan CV's vanuit de jeugd, nu heb je dus Schuurs, Wober,. De Ligt + nou zou Magallan nog komen. Veltman is ook al een half jaar herstellende. Het liefst zou ik nog een goede CV bij Ajax 2 zien.
Een of meerdere uit het clubje Sidoel-Doekhi/ Bergsma verhuren en een jong verdedigend talent klaarstomen in Ajax 2.

PostPosted: 20 Jun 2018 23:12 
Erelid

Pushkin wrote:
Wat me het meest stoort is het gebrek aan CV's vanuit de jeugd, nu heb je dus Schuurs, Wober,. De Ligt + nou zou Magallan nog komen. Veltman is ook al een half jaar herstellende. Het liefst zou ik nog een goede CV bij Ajax 2 zien.Een of meerdere uit het clubje Sidoel-Doekhi/ Bergsma verhuren en een jong verdedigend talent klaarstomen in Ajax 2.
Zo zie ik het ook. Heb al meerdere malen aangegeven, dat je NU zeker moet inspelen op een vertrek van De Ligt (hetzij nu, hetzij in de winterstop en anders zeker na dit seizoen).

Ik denk, dat Doekhi en Bergsma verhuurd kunnen worden maar die kun je tegelijkertijd ook doorstrepen voor de toekomst. Sidoel is een twijfelgeval. Maar ja, je moet ook spelers in Jong hebben.

Bakker, Kemper, Bakboord, Van Gelderen en Botman zijn wat dat betreft beter dan bovenstaande dus die zou je naar Jong moeten verplaatsen.

Verder blijf ik Pierie een goede verdediger moet potentie vinden. Wellicht nu vastleggen en nog een jaar bij Heerenveen laten spelen.

PostPosted: 22 Jun 2018 11:19 
Erelid

We zitten nu een week in de voorbereiding maar concreet is er nog weinig.

De bekende eerder gedane aankopen Schuurs, Bandé en Labyad zijn er natuurlijk bij.
Sinkgraven en Van Leer zijn weer fit.
Frenkie De Jong gaat een race tegen de klok worden om op tijd fit te zijn voor de eerste wedstrijd tegen Sturm Graz.
Cerny is op de weg terug maar wanneer kan hij echt aansluiten bij de groep?

Ten Hag roept, dat na Kluivert en Ziyech er niemand meer vertrekt, althans dat is de insteek.
Echter Kluivert is ook al weken rond met Roma maar de handtekening ontbreekt.

Hetzelfde geldt voor inkomende transfers. Magallan is al bijna een maand rond maar zijn handtekening ontbreekt nog steeds. Volgens de Telegraaf komt het goed en zou hij deze weer komen maar tot dusver nog steeds niet.
Ook Tadic schijnt rond te zijn maar ook zijn handtekening ontbreekt.

Kortom nog genoeg werk aan de winkel en onduidelijkheid.
Natuurlijk ook nog extra onduidelijkheid mbt de WK gangers.

In het ergste geval zo?

-----------------Onana--------------
Kristensen---De Ligt---Wober---Sinkgraven
Vd Beek--------Eiting----------Labyad
Neres--------Huntelaar----------Bande

PostPosted: 22 Jun 2018 11:32 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Tagliafico is denk ik wel weer terug. Dan kan Labyad naar linksbuiten en Sinkgraven naar het middenveld.

PostPosted: 22 Jun 2018 11:34 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Ten Hag heeft al aangegeven dat de WK gangers er gewoon bij zijn tijdens de voorronde wedstrijden. Mocht Magallan en Tadic worden vastgelegd dan heb je een prima elftal staan volgende maand.

Onana
Mazroui - de Ligt - Magallan - Nico
------------Schone--------
----Donny ------ Tadic-------
Neres---- Dolberg ------Labyad

Daar kan je prima mee voor de dag komen. Een goede linksbuiten nog erbij zou mooi zijn.

PostPosted: 22 Jun 2018 11:42 
Erelid

DeRuit wrote:
Tagliafico is denk ik wel weer terug. Dan kan Labyad naar linksbuiten en Sinkgraven naar het middenveld.
Dat kan maar hoeft niet.
Daarnaast zit hij nog minimaal een week in Argentinie en ik mag aannemen, dat hij nog minimaal 2 weken op vakantie gaat. Dan komt hij ong 10 dagen voor die belangrijke wedstrijd terug in een ploeg, die midden in de voorbereiding is. Of kunnen ze direct door en hebben ze al een vakantie gehad voor het WK?

Je moet er ook voor waken, dat je niet alle WK gangers zomaar laat komen voor die wedstrijd zonder vakanties want dan zijn ze straks midden in het seizoen opgebrand. Vandaar dat ik ook zo hamerde, dat je je selectie op tijd rond zou moeten zijn.

Dolberg verwacht ik ook wel op tijd terug. Die komt terug van een blessure en heeft tot nu toe ook weinig gespeeld bij Denemarken.
Voor Schone heb je Eiting.
Voor Tadic heb je Labyad (ook voor de geblesseerde De Jong)
Voor Tagliafico heb je Sinkgraven terug. Wober kan er ook spelen en dan Schuurs centraal.

Het kan ook meevallen en laten we hopen, dat Frenkie het haalt en dat Magallan erbij is.

PostPosted: 22 Jun 2018 11:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
DeRuit wrote:
Dat kan maar hoeft niet.
Daarnaast zit hij nog minimaal een week in Argentinie en ik mag aannemen, dat hij nog minimaal 2 weken op vakantie gaat. Dan komt hij ong 10 dagen voor die belangrijke wedstrijd terug in een ploeg, die midden in de voorbereiding is. Of kunnen ze direct door en hebben ze al een vakantie gehad voor het WK?

Je moet er ook voor waken, dat je niet alle WK gangers zomaar laat komen voor die wedstrijd zonder vakanties want dan zijn ze straks midden in het seizoen opgebrand. Vandaar dat ik ook zo hamerde, dat je je selectie op tijd rond zou moeten zijn.

Dolberg verwacht ik ook wel op tijd terug. Die komt terug van een blessure en heeft tot nu toe ook weinig gespeeld bij Denemarken.
Voor Tagliafico heb je Sinkgraven terug. Wober kan er ook spelen en dan Schuurs centraal.

Het kan ook meevallen en laten we hopen, dat Frenkie het haalt en dat Magallan erbij is.
De Wk gangers hebben na de laatste competitie wedstrijd al een week of twee vrij gehad. Tevens kan je ze later in het seizoen ook nog wat extra vrij geven.

PostPosted: 22 Jun 2018 12:20 

Bonzai wrote:
DeRuit wrote:
Dat kan maar hoeft niet.

De Wk gangers hebben na de laatste competitie wedstrijd al een week of twee vrij gehad. Tevens kan je ze later in het seizoen ook nog wat extra vrij geven.
Volgens mij heeft Ten Hag dat ook gezegd. Is prima. Als (bijna) alle spelers straks fit zijn kun je gerust enkele WK-gangers een mss. wel twee we(e)k(en) vrijaf geven. Mss. niet tegelijk.

PostPosted: 22 Jun 2018 13:24 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar wrote:
Bonzai wrote:

Dat kan maar hoeft niet.

Volgens mij heeft Ten Hag dat ook gezegd. Is prima. Als (bijna) alle spelers straks fit zijn kun je gerust enkele WK-gangers een mss. wel twee we(e)k(en) vrijaf geven. Mss. niet tegelijk.
Klopt, als het nodig is worden de vakanties voor WK gangers aangepast en als ze fit zijn kunnen ze meedoen tegen Sturm Graz. Ook Ziyech als die nog niet verkocht is.

PostPosted: 22 Jun 2018 23:18 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
Ik hoor hier Sinkgraven's naam al vallen bij mogelijke opstellingen, maar als ik hem hoorde tijdens zijn interview na de eerste training klonk het mij alsof hij nog wel wat langer tijd nodig zal hebben om klaar te zijn voor een evt basisplaats. Die jongen heeft er wel sinds februari uitgelegen. Bovendien zal hij geen risico's willen nemen qua mogelijk herval. Niet met zijn track record qua blessures.

PostPosted: 29 Aug 2018 15:06 
Beheerder

Gaat Ajax nog spelers halen? "Daar laat ik me niet over uit."
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/230394/E ... eer-zeggen

PostPosted: 29 Aug 2018 15:16 
Erelid

343 wrote:
Gaat Ajax nog spelers halen? "Daar laat ik me niet over uit."
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/230394/E ... eer-zeggen
Keeper erbij nu Van Leer verhuurd wordt?

Ik heb nog steeds veel vertrouwen in Wober als CV dus of je nog pure verdediger moet halen, is een moeilijke kwestie. Schuurs is er nog. Veltman komt na de winterstop terug en Frenkie kan eventueel ook nog centraal achterin.

Voorin vind ik, dat er nog steeds pure buitenspeler met snelheid bij mag. Cerny heeft dit maar is nog redelijk gevaarlijk om met hem de CL in te gaan. Johnsen, Kuhn, Lang en Nunnely zijn nog niet goed genoeg.

Post new topic  Reply to topic  [ 591 posts ]  Previous   1 19 20 21 22 23 24  Next

All times are UTC+02:00