Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 591 posts ]  Previous   1 20 21 22 23 24  Next
Author Message
PostPosted: 29 Aug 2018 15:21 

Babel? Kan op de flank en in de spits, rechtsbenig, snelheid, diepgang, kent Ajax en is niet duur. Lijkt me dat hij bij Ajax wel op een lijstje staat.

PostPosted: 10 Jan 2019 15:47 
Erelid

Ik hoop echt niet dat Overmars meewerkt aan een transfer van Neres en Wober. Zitten nu af en toe op de bank, maar zullen volgend jaar belangrijke spelers worden bij een vertrek van de huidige toppers.

PostPosted: 17 Jan 2019 13:36 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Benfica en Porto doen het nog beter dan AJAX.
https://www.vi.nl/nieuws/wober-transfer ... klassement

PostPosted: 17 Jan 2019 14:29 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Wanneer zijn die 3rd party ownership regelingen verboden? Daar maakten de portugese clubs volgens mij nogal veel gebruik van toch? Zou het daarom over een paar jaar nog wel eens willen zien.

PostPosted: 18 Jan 2019 08:54 
Erelid

343 wrote:
Benfica en Porto doen het nog beter dan AJAX.
https://www.vi.nl/nieuws/wober-transfer ... klassement
Benieuwd naar het overzicht, komende zomer

PostPosted: 18 Jan 2019 09:07 

DeRuit wrote:
Wanneer zijn die 3rd party ownership regelingen verboden? Daar maakten de portugese clubs volgens mij nogal veel gebruik van toch? Zou het daarom over een paar jaar nog wel eens willen zien.
Daarom is dit overzicht natuurlijk ook lang niet betrouwbaar. Die clubs hebben veel moeten afstaan aan derden. PSV zal bij een verkoop van Lozano ook niet de volle 100% aan inkomsten behouden. In dit overzicht wordt daar geen rekening mee gehouden.

PostPosted: 18 Jan 2019 12:47 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
Ik maak mij niet zoveel zorgen over de balans van Ajax. Meer wat er vervolgens mee gedaan moet worden want je kunt die (straks) 300+ miljoen simpelweg nergens kwijt. Spelers met kwaliteit en een waarde van >25 miljoen komen niet naar de Eredivisie. En Ajax kan de begroting niet zover uit het lood trekken dat het op een gegeven moment volledig afhankelijk wordt van transfers, dus het openbreken van de salarishuishouding heeft ook een grens.

Ik weet het echt niet. Van de beurs halen en stadion kopen. En dan .... zeg het maar.
Misschien net als Chelsea en City jonge spelers kopen en elders stallen ...?
Ik zie zelfs gebeuren dat Ajax op een gegeven moment gaat aankloppen bij de Bundesliga.

PostPosted: 18 Jan 2019 14:34 

020Topper wrote:
Ik maak mij niet zoveel zorgen over de balans van Ajax. Meer wat er vervolgens mee gedaan moet worden want je kunt die (straks) 300+ miljoen simpelweg nergens kwijt. Spelers met kwaliteit en een waarde van >25 miljoen komen niet naar de Eredivisie. En Ajax kan de begroting niet zover uit het lood trekken dat het op een gegeven moment volledig afhankelijk wordt van transfers, dus het openbreken van de salarishuishouding heeft ook een grens.

Ik weet het echt niet. Van de beurs halen en stadion kopen. En dan .... zeg het maar.
Ik zie zelfs gebeuren dat Ajax op een gegeven moment gaat aankloppen bij de Bundesliga.
Commercieel investeren om meer vaste inkomsten te genereren ( Je kan Feyenoord City betalen bijvoorbeeld :P ). Ze willen de Toekomst nog verbeteren, dat zal er wel af gaan gok ik.

PostPosted: 18 Jan 2019 14:41 

DeRuit wrote:
020Topper wrote:

Commercieel investeren om meer vaste inkomste te genereren ( Je kan Feyenoord City betalen bijvoorbeeld :P ). Ze willen de Toekomst nog verbeteren, dat zal er wel af gaan gok ik.
De Toekomst wordt inderdaad verbeterd (kosten rond 35 miljoen geloof ik). Maar dat stond al vast.
Dat spelers van 25 miljoen of meer niet willen komen vind ik voorbarig. Zo werd een jaar geleden ook met stelligheid gezegd dat Blind nooit zou terugkomen. Die zou nog gemakkelijk in het buitenland aan de bak kunnen. Ook dat Tadic zou komen werd lachwekkend over gedaan.
We moeten stoppen ons in een underdogs positie te plaatsen en klein te praten.
Wij zijn AJAX, een grote club hebben een enorme uitstraling, in de hele wereld bewonderd en overwinteren nu in de CL. Daar moet je gebruik van maken.

PostPosted: 18 Jan 2019 15:30 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Alberto Suarez
Droomaankoop: Christian Eriksen
Seizoenskaart: nee
Het is te laat voor dit weekend helaas, maar Onana is ziek en een onzekerheid voor Zondag. Ook al ga ik er vanuit dat hij 'gewoon' speelt. Moet er toch niet aan denken dat Lamprou echt nog wedstrijden gaat spelen. In de competitie 49 min meegedaan en een doelpunt tegen, standaard situatie.

Leuk dat Ten Hag spreekt over een goede vervanger. Maar die moet er toch ook niet aan denken om op een keeper van 1.76 het kampioenschap te verliezen.

PostPosted: 18 Jan 2019 21:51 
Beheerder

Waar ik me wel zorgen over maak is dat AJAX nog amper heeft kunnen inspelen op volgend seizoen.

PostPosted: 18 Jan 2019 23:20 
Erelid

343 wrote:
Waar ik me wel zorgen over maak is dat AJAX nog amper heeft kunnen inspelen op volgend seizoen.
Is natuurlijk niet helemaal waar met Traore en Magallan maar ik begrijp wel wat je bedoelt.

Ik vraag me ook af waarom Ajax niet direct is overgestapt naar de nr 2 op de lijst na het afhaken van Lainez. Volgend seizoen ben je heel kwetsbaar op de rechtsbuitenpositie. Ziyech weg en Neres lijkt ook te gaan vertrekken. Die kun je niet blijven tegen houden. Ik vind sowieso dat we op de buitenposities helemaal niet zo geweldig bezet zijn.

Een andere vraag welke me bezig houdt hoe ze het vertrek van De Jong gaan opvangen. Gaat Blind (alsnog) doorschuiven want dan valt er na Wober nog een CV weg na De Ligt. Dan had er ook wel iets bij gemogen.

Van de andere moet je nog ook niet al te veel willen halen want je moet ze ook allemaal tevreden houden. Met Magallan en Veltman terug heb je het vertrek van Wober wel weer opgevangen. Hoe ze Traore zijn (buitenspeler of spits) moet nog duidelijk worden.

Maar goed, volgens Overmars hoeven we ons geen zorgen te maken.

PostPosted: 19 Jan 2019 09:08 

343 wrote:
Is natuurlijk niet helemaal waar met Traore en Magallan maar ik begrijp wel wat je bedoelt.

Ik vraag me ook af waarom Ajax niet direct is overgestapt naar de nr 2 op de lijst na het afhaken van Lainez. Volgend seizoen ben je heel kwetsbaar op de rechtsbuitenpositie. Ziyech weg en Neres lijkt ook te gaan vertrekken. Die kun je niet blijven tegen houden. Ik vind sowieso dat we op de buitenposities helemaal niet zo geweldig bezet zijn.

Een andere vraag welke me bezig houdt hoe ze het vertrek van De Jong gaan opvangen. Gaat Blind (alsnog) doorschuiven want dan valt er na Wober nog een CV weg na De Ligt. Dan had er ook wel iets bij gemogen.

Van de andere moet je nog ook niet al te veel willen halen want je moet ze ook allemaal tevreden houden. Met Magallan en Veltman terug heb je het vertrek van Wober wel weer opgevangen. Hoe ze Traore zijn (buitenspeler of spits) moet nog duidelijk worden.

Maar goed, volgens Overmars hoeven we ons geen zorgen te maken.
Ben het met je eens dat de vleugelposities onderbezet zijn. Sterker, imo zwaar onderbezet. We hebben momenteel geen enkele specifieke buitenspeler (Neres speelt immers normaliter niet als iedereen fit is) op het veld staan. Zeker, Tadic en Ziyech kunnen daar spelen maar van nature zijn het geen buitenspelers.
Vind ik bijzonder slecht. En inderdaad, Ziyech en Neres vertrekken in de zomer zeker. Heb je helemaal geen vleugelspeler.
Het afketsen van de transfer van Lainez kun je Overmars niet aanrekenen, althans niet helemaal. Ik vind het getalm met de transfersom onnodig (zie ook Richarlison). Ben je echt overtuigd van de kwaliteiten van de speler moet je daadkrachtig handelen. Maar we weten ook niet of Betis dan ook niet eerder had gehandeld. Daarom geef ik Overmars wat Lainez betreft het voordeel van de twijfel.
Maar voor de rest is hij imo beter in verkopen dan in aankopen. De selectie is en blijft voorlopig mank.
Wat mij betreft moet er deze maand nog een vleugelspeler komen, ongeacht of Neres blijft.
En dat vinden ze zelf blijkbaar ook want met Lainez waren ze al bezig voordat de interesse in Neres op gang kwam.

PostPosted: 19 Jan 2019 10:40 
Erelid

renemar wrote:
En dat vinden ze zelf blijkbaar ook want met Lainez waren ze al bezig voordat de interesse in Neres op gang kwam.
Als dit zo is waarom is er dan nog geen andere aankoop?

Met Lainez hadden ze een bepaald traject voor ogen maar was "intern" al goed genoeg in geval van.
Dit kunnen ze toch ook met optie 2 doen zeker als het een andere zuid Amerikaan is?

Johnson, Nunnely en Lang vind ik nog lang niet goed genoeg. Kuhn heeft potentie maar ik vraag me af of Ten Hag dit ook ziet. En bij Cerny heb ik ook nog grote twijfels. Bande hoef je dit seizoen niet meer op te rekenen dus waarom geen rechtsbuiten erbij?

PostPosted: 19 Jan 2019 12:49 

renemar wrote:
Als dit zo is waarom is er dan nog geen andere aankoop?

Met Lainez hadden ze een bepaald traject voor ogen maar was "intern" al goed genoeg in geval van.
Dit kunnen ze toch ook met optie 2 doen zeker als het een andere zuid Amerikaan is?

Johnson, Nunnely en Lang vind ik nog lang niet goed genoeg. Kuhn heeft potentie maar ik vraag me af of Ten Hag dit ook ziet. En bij Cerny heb ik ook nog grote twijfels. Bande hoef je dit seizoen niet meer op te rekenen dus waarom geen rechtsbuiten erbij?
Waarom nog geen andere aankoop weet ik ook niet. Of ze met iemand anders bezig zijn evenmin. Eerlijk gezegd vind ik het zorgwekkend als dat niet het geval is.
Zoals je zegt, van alle spelers die evt. voor het eerste in aanmerking kunnen komen zie ik alleen Kuhn als reële optie. De rest komt allemaal tekort en ik verwacht ook niet dat ze ooit goed genoeg voor het eerste worden.

PostPosted: 19 Jan 2019 13:41 

Is onwaar, want laatst was er nog een stuk dat een speler van Torino ( linksbuiten ) nee had gezegd tegen Ajax. Dus ze zijn wel ergens mee bezig lijkt het.
Het kan zijn dat er bij Ajax gewoon weinig weg lekt, dit is alleen maar goed lijkt me. Misschien is het nieuws van Lainez wel via zijn zaakwaarnemer naar buiten gekomen. Lainez zei namelijk dat hem was verteld dat Betis een grote club is. Daar maak ik dan op uit( hoeft niet waar te zijn natuurlijk ) dat het er op lijkt dat zijn zaakwaarnemers hem voor (hun) geld hebben laten kiezen ipv voor zijn gevoel/sportieve belangen.

PostPosted: 19 Jan 2019 14:00 

DeRuit wrote:
Is onwaar, want laatst was er nog een stuk dat een speler van Torino ( linksbuiten ) nee had gezegd tegen Ajax. Dus ze zijn wel ergens mee bezig lijkt het.
Het kan zijn dat er bij Ajax gewoon weinig weg lekt, dit is alleen maar goed lijkt me. Misschien is het nieuws van Lainez wel via zijn zaakwaarnemer naar buiten gekomen. Lainez zei namelijk dat hem was verteld dat Betis een grote club is. Daar maak ik dan op uit( hoeft niet waar te zijn natuurlijk ) dat het er op lijkt dat zijn zaakwaarnemers hem voor (hun) geld hebben laten kiezen ipv voor zijn gevoel/sportieve belangen.
Wat is niet waar?

PostPosted: 19 Jan 2019 14:13 

renemar wrote:
DeRuit wrote:
Wat is niet waar?
Mijn excuses, ik dacht dat je had geschreven dat je het zorgwekkend vond dat je er nog niets te horen was over dat ze ergens anders mee bezig waren.

PostPosted: 21 Jan 2019 17:13 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Zonder geschikte reservekeeper die de potentie heeft om Onana komende zomer op te vangen heb je wel gefaald hoor. De wedstrijd van deze gisteren wel laten zien dat Lamprou het Ajax-shirt niet meer aan mag trekken. Dat is klaar. Slaat nergens op wat er gisteren tentoon werd gespreid. Tegen PEC was er ook weer zo'n tegengoal waarbij hij door zijn lengte weer een tegengoal moest toestaan. Hoeveel tegengoals moet die gast nog kosten?

En dat kun je Lamprou niet eens verwijten, die is nu eenmaal niet beter. Maar dat moet ook al tijdens trainingen tot uiting zijn gekomen. Overmars is hier nalatig/laks in gebleken en ook Ten Hag moet de noodklok luiden. Zo'n kabouter kan je het kampioenschap kosten hoor. Want hoewel ook de veldspelers faalden durf ik wel te stellen dat we met Onana hadden gewonnen.

PostPosted: 21 Jan 2019 17:27 

Hij faalt jaar na jaar. Mislopen van spelers (Richarlison, Lainez) door niet daadkrachtig optreden. Ja, Blind en Tadic zijn gekomen. Maar vooral door de volle beurs en het feit dat ze in Nederland willen voetballen. Voor beiden is AJAX de club van hun dromen. Zonder die volle beurs was het helemaal dramatisch. Gelukkig is Van Duijvenbode weg anders was het nog erger.
De selectie is ondanks die volle beurs niet in evenwicht.
Dolberg had hij moeten verkopen voor het bedrag dat geboden werd en ook nu een bod van 43 miljoen op Neres afwijzen is idioot.
Het krampachtig vasthouden aan de afspraak dat niemand weg mag is dom en blind. Wat als er iemand 100 miljoen voor een speler biedt? Als hij het voor elkaar had waren er tal van mogelijke vervangers voor Neres en de niet gekomen Lainez. Regeren is vooruitzien en meteen kunnen anticiperen op onverwachte gebeurtenissen.
Van mij mag hij naar Arsenal. Wat hij bij ons heeft "gepresteerd" kan iedereen die zoveel geld te besteden heeft. Als het op overtuigen van spelers aankomt geeft hij niet thuis.

PostPosted: 22 Jan 2019 07:07 
Beheerder

Van mij ook. De mislukte transfer van Lainez + geen backup plan en Lamprou tweede keeper laten worden zijn voor mij de druppel. Overmars heeft leuke dingen gedaan, maar dit is weer keihard falen. Kan je gvd de titel kosten omdat je met een middelmatige keeper van 1.76 meter denkt te kunnen spelen om de prijzen.

PostPosted: 22 Jan 2019 09:23 

We worden geleid door onkundige amateurs. Zag je al bij de "paniekaankoop" van Ziyech.
Vorig jaar Richarlison, onlangs Lainez en nu Lamprou. Komen ze na 1,5 jaar erachter dat hij niet goed genoeg is. En dat baseren ze op een wedstrijd. Over opportunisme gesproken.
Wat als de overige 10 hun werk naar behoren hadden gedaan. Tadic de strafschop had benut en de verdedigers hun poot hadden uitgestoken om de schoten te blokkeren. Kijk o.a. eens naar Sinkgraven bij de 3-3. Doet helemaal geen poging de bal te blokkeren.
Bovendien vind ik dat het niet aan de keeperskwaliteit van Lamprou ligt, maar gewoon omdat hij te klein is. Hij kan er ook niks aan doen dat zijn reach niet voldoende is. Hij kwam er bij de eerste 2 doelpunten gewoon niet aan, het lag niet aan zijn reactie. En zijn lengte is toch op zijn minst een gegeven dat je weet.
Onana was wel bij de ballen gekomen.
Los van dit alles, Lamprou kun je nu wel vergeten. Op vakkundig gebed als menselijk een hele slechte beurt van AJAX.
Komt er nieuwe keeper voor donderdag/zondag wie laat je dan keepen als Onana niet fit is? Lamprou lijkt me niet anders ben je helemaal ongeloofwaardig. Lukt het niet een nieuwe keeper te halen dan zit je met een keeper die weet dat ze naar een andere keeper op zoek zijn en je voor de motivatie. En dat kan ik begrijpen.
En dan kan het ook nog eens zo zijn dat, als de komende week slecht verloopt, het seizoen over is. Hebben ze flink geïnvesteerd is de spelersgroep en moeten ze toegeven dat ze geen goed werk hebben afgeleverd. dat doen ze nu eigenlijk al door een nieuwe doelman te willen halen.
En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat we maar een echte vleugelspeler hebben. Dat stoort me al vanaf dag 1.

PostPosted: 22 Jan 2019 10:43 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
Meestal evalueer je pas als de markt zich sluit, dan is er een einde.
Wat ik wél met jullie eens ben, is dat doortastende handel anders eruit ziet.
En waar ik harder kritischer dan jullie over klankbord, is over Lisandro Magallan.
Dat is honderd procent er eentje in de wegkijkende orde, zo als ook met Kostas Lamprou.
Leuk voor de teamsfeer, maar niet supervoetbal.

PostPosted: 22 Jan 2019 10:46 

Weinig aan toe te voegen renemar. Echt zo mee eens wat jij schrijft. Toch wil ik deze frustratie ook even wegtypen.

Er is gewoon nog steeds geen goed doordacht beleid. Beleid met een visie. Van Duijvenbode vertrok en ineens kon de portemonnee open, toen kwam Veldmate en gingen we ons ineens op Zuid-Amerika focussen. Je wil alvast inspelen op het vertrek van Ziyech en Neres, met Lainez. Dat gaat niet door en ineens komt er niets meer. Iedereen ziet dat Lamprou gewoon te klein is. Je wist van tevoren gewoon dat als hij er zou moeten staan en goals om zijn oren zou krijgen, dat hij de pineut was. Ajax heeft er schijt aan en komt daar nu toch op terug, maar vermoedelijk te laat. Geen rekening mee gehouden, waarschijnlijk gaat de scouting nu pas op zoek. Waar blijft eigenlijk de vervanger van Onana? Als je dat voorin wil doen, waarom niet op die positie dan ook? Contract Lamprou loopt sowieso af en als Kotarski de nummer 1 moet worden, dan haal alvast een nieuwe reservedoelman. Achterin is het volgens mij hetzelfde verhaal. De Ligt gaat vertrekken en de bezetting is nu al dun. Waarom niet al op inspelen?

Beleid hangt gewoon met losse draadjes aan elkaar en is gebaseerd op ad hoc ideeen. Het is allemaal zo impulsief en opportunistisch. Houdt geen rekening met speelstijl, houdt geen rekening met waar de prio's liggen.

Als je zondag punten verspeelt en volgende week een nieuwe 2e doelman presenteert dan ben je te laat. Dan heb je keihard gefaald. Dan laat Lamprou het seizoen ook maar afmaken. Die nieuwe doelman heeft dan toch geen zin meer.

PostPosted: 22 Jan 2019 12:05 
Erelid

Ik moet toegeven, dat ik afgelopen zondag na de 2-2 van PSV en het gelijke spel van Ajax ook hevig teleurgesteld was maar niet in die orde, dat ik in paniek was. Over zoals vele nu ineens alles in een ander daglicht plaatsen.

Toen we de competitie begonnen speelde we gelijk tegen Heracles. Ten Hag gunde wat spelers rust en Ajax speelde een keer gelijk. Ineens paniek want hoe kon Ten Hag het in zijn hoofd halen om andere spelers op te stellen? Volgens mij is het daarna heel goed verlopen. Niemand had ook verwacht, dat PSV zo goed presteerde maar daarlangs heeft ajax een prima CL gespeeld. Ten Hag heeft vaak geroepen dat jij 14 tot 16 basisspelers heeft en dat is ook zo gebleken. Spelers als Neres, Huntelaar, Dolberg, Vd Beek, Eiting en Wober hebben gewoon meegedraaid en dat heeft nooit tot problemen gelijdt. Ook hebben we zelfs wedstrijden gespeeld zonder De Jong en/of De Ligt.

Iedereen inclusief de pers was lyrisch over Ajax met als belangrijkste argument, dat ze ook nog aantrekkelijk voetbal heeft gespeeld met resultaat. Je staat maar 2 punten achter met ingang van de winterstop.

Sommige roepen hier al dat Ajax gewoon van Real gaat winnen... Hoe snel kan het veranderen na 1 wedstrijd?

Ook in casus Sinkgraven is de paniek ineens groot. Mag ik iedereen er ook op wijzen, dat Mazraoui in zijn eerste wedstrijden ook redelijk veel (dekkings)fouten maakte (bv die strafschop tegen Luik). Sinkgraven heeft ook onder Bosz al laten zien, die positie goed te kunnen invullen en we willen allemaal, dat er een back staat die kan voetballen. Vaak nemen we voor lief, dat het verdedigend net wat minder is en soms maakt een buitenspeler hier uitstekend gebruik van. Daar moet iedereen dan meer rekening mee houden. Ik vind het te makkelijk om Sinkgraven eruit te pikken.

Dan komt er weer een wedstrijd en op een of andere manier loopt het totaal niet. Je geeft nota bene 3 keer een voorsprong weg. Ligt dit dan specifiek aan de keeper en Sinkgraven? Ik denk van niet. Natuurlijk vind ik Lamprou geen echte topkeeper voor Ajax maar het gaat mij te ver om die wedstrijd af te schuiven op hem (en Sinkgraven).

Na 1 wedstrijd na de winterstop is er in principe niks verandert. Je hebt het nog steeds in eigen hand. Neemt niet weg dat je had moeten profiteren van de misstap van PSV.

En hoe lullig het voor sommige ook is, je kunt pas na het kampioenschap bepalen waar het eventueel is misgelopen.

Post new topic  Reply to topic  [ 591 posts ]  Previous   1 20 21 22 23 24  Next

All times are UTC+02:00