Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 4094 posts ]  Previous   1 141 142 143 144 145 164  Next
Author Message
 Post subject: Re: Mogelijke Aanwinsten
PostPosted: 02 Jan 2018 21:00 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
https://www.nu.nl/voetbal/5071745/hoffe ... -ajax.html

PostPosted: 03 Jan 2018 00:31 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
Er gaan ook verhalen rond, dat Ajax al vanaf september (!) met andere trainers in gesprek was voor de opvolging van Keizer. Ik mag aannemen, dat er in de loop van tijd ook gesproken is met Ten Hag over diens assistent. Het lijkt mij, dat Schreuder een keus is van Ten Hag en niet van Ajax zelf. Dus zou men dan totaal niet eerder al Schreuder hebben gepolst en niet weten hoe zijn situatie is? Het lijkt mij ook, dat Ten Hag heeft afgedwongen zijn eigen assistent te kiezen en Ajax er een assistent bijzet.

Die komt wel.

PostPosted: 07 Jan 2018 23:07 
Beheerder

https://www.ajaxinside.nl/ten-hag-over- ... ndernemen/

PostPosted: 08 Jan 2018 00:11 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
Het lijkt mij, dat Schreuder een keus is van Ten Hag en niet van Ajax zelf.
Klopt, ik heb vandaag ook gelezen dat Schreuder ook effectief de keuze van Ten Hag was. Winter blijft, en L'Ami zou op de schopstoel zitten (terecht wat mij betreft).

PostPosted: 08 Jan 2018 01:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
Op dit moment zouden ze slim zijn om aan Sardar Azmoun (Abdelhak Nouri van vorig voorjaar), Ryan Sessegnon (Davy Klaassen van vorig voorjaar) en Samuel Grandsir (Bertrand Traore van vorig voorjaar) komst moeten werken om binnen 2018 een Champions League verbazend Ajax te maken. Ook is Nicolas Kühn kan zeker onder Ten Hag met concurrentie van Grandsir een revelatie worden, elke invalbeurt een goal of assist. Ajax kan monsterlijk wervelend worden in 2018.

Zou dat de ambitie zijn of is Ajax niet hongerig?

Sessegnon ruilen plus bedrag, Viergever, Veltman en Dijks daarheen.
Grandsir ruilen plus percentage, Siempie en Orejuela daarheen.
Azmoun bedrag plus ruil, Younes en Schöne daarheen.
Kühn kan voor een paar miljoen worden overgenomen. Leipzig RB adviseren Klaassen op te poetsen.

Dan is de selectie prima, gemiddelde omhoog, sterker Ajax dan in de jaren 90 als ze het zo maken & alle aankopen van nu gaan het WK meemaken.

Tagli'amigo is op mijn geboortedag los van de navelstreng aarde gekomen, dus die zal Ajax onbetaalbaar voorthelpen. :tifoajax:

Last edited by OptimelNapoleon on 14 Jan 2018 14:15, edited 3 times in total.

PostPosted: 08 Jan 2018 09:48 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Je weet dat er bedragen rond gaan van rond de 60 miljoen voor Sessegnon?

PostPosted: 08 Jan 2018 10:26 

En doordat Azmoun waarschijnlijk transfervrij overgenomen kan worden (Rubin heeft al maanden geen salarissen uitbetaald), gaat die jongen een flink salaris willen krijgen. En hebben we niet al genoeg aanvallers?

En OptimelNapoleon, wat denk je van Kuwas? Een hype met goede statistieken of een aanwinst voor Ajax?

PostPosted: 08 Jan 2018 16:29 

343 wrote:
Labyad komt dus...

PostPosted: 08 Jan 2018 18:38 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Goed onderbouwde conclusie...

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 08 Jan 2018 19:55 
Erelid

de dominee wrote:
Waar baseer je dit op? Ajax roept altijd, dat ze buitenkansjes niet laten lopen. Dus niks nieuws onder de zon.

Verder hoeft er voor mij geen spits bij. Met Casseira en Huntelaar kun je makkelijk 2 maanden overbruggen. Daarnaast kan Siem de Jong ook uitstekend in de spits spelen. Ik vind het nu juist een uitgelezen gelegenheid om Casseira te testen zodat je weet of hij er klaar voor is.

PostPosted: 08 Jan 2018 20:04 
Erelid

de dominee wrote:
Waar baseer je dit op? Ajax roept altijd, dat ze buitenkansjes niet laten lopen. Dus niks nieuws onder de zon.

Verder hoeft er voor mij geen spits bij. Met Casseira en Huntelaar kun je makkelijk 2 maanden overbruggen. Daarnaast kan Siem de Jong ook uitstekend in de spits spelen. Ik vind het nu juist een uitgelezen gelegenheid om Casseira te testen zodat je weet of hij er klaar voor is.
Cassierra ;) Voor de rest eens met je over de spitspositie, ik ben ook erg benieuwd naar het niveau van Cassierra. Voor mij hoeft er daar ook niemand bij.

PostPosted: 09 Jan 2018 17:48 

kladde wrote:
En doordat Azmoun waarschijnlijk transfervrij overgenomen kan worden (Rubin heeft al maanden geen salarissen uitbetaald), gaat die jongen een flink salaris willen krijgen. En hebben we niet al genoeg aanvallers?

En OptimelNapoleon, wat denk je van Kuwas? Een hype met goede statistieken of een aanwinst voor Ajax?
Kuwas vind ik geen uitzonderlijke kwaliteit hebben, zeker niet in de buurt van het gemiddelde in het elftal van Ajax, hij zou goed voor AZ zijn denk ik. Grandsir daarentegen is een speler die uitblinkt in Ligue 1 duels (Siem en Orejuela zijn meer het niveau van Troyes, en Grandsir is een grote baas) en Kühn valt op in zijn snelheid.

Labyad blijkt geheel terzijde onderweg terug naar Psv Eindhoven, Maher naar Utrecht met Mahi Idrissi hopen ze. Als ze echt goed zijn, is er ruimte voor 2 aanvallers en 2 middenvelders in dit hele spelersbeleid. Moeten ze wel unieke en uiterste meerwaarde hebben. Ajax moet in elk geval af van die zes middelmatige spelers. Nu doorstoten naar het hoogst haalbare binnen budget. Rugnummers 3, 11, 20, 23, 26, 28, 35 weer vrij en verzilverd voor Tagliafico, Grandsir, Azmoun, Sessegnon, Kuhn en Ylatupa.

De transfersom bij Azmoun moet voor Azmoun en omgekeerd gaande Wk-Rusland deelnemers Schone en Younes sorteren in voorrang directe (af)betaling van salaris waardoor de Ajax-gerelateerde spelers hun volle pond zeker in de correcte zakken belandt. Hierdoor zal de geldzucht bij Azmoun niet extreem zijn, maar zijn vaardigheden en zeldzame lichtvoetigheid snelheid evenwicht bij lengte zijn wel extreem. Zal een perfecte aansluiting achter de spitsen zijn, gaat als een komeet op tegenstanders inslaan. Litmanen en Nouri en M. Laudrup en Dani gemengd.
Bonzai wrote:
Je weet dat er bedragen rond gaan van rond de 60 miljoen voor Sessegnon?
De pond staat niet op 2 euro, 30 GBP. :mrgreen:

Hij is nu in de prijsklasse wat Klaassen wat vd zomer waard leek, 27 miljoen euro. Britten pompen de prijs op met hun televisiemiljarden, zij vinden omdat ze Britse clubs onderling hoog belonen zijn marktwaarde 10 miljoen meer.

Wat je kunt doen, is dus uitruilen, ik verwacht dat ze 19 miljoen euro akkoord gaan met 2 vd 3 spelers die in de Europa League finalefasen overeind bleef. Viergever een betrouwbare kopie van hun speler die ze naar ons laten gaan, Veltman die voor hen een sleutelspeler kan zijn,
en Dijks die in dat Britse kick & rush haast Suareziaans zijn venijn kan hebben voor hen. Clubrecord voor Ajax maar dat is niet onterecht, een Britse 17-jarige dynamiet die tussen Ziyech en Azmoun Ajax profetisch zal laten draaien. Ideaal voor Ten Hag.

Fulham heeft eerbied voor Ajax, en dit is een neembare transferdeal. Met dit als transfers gaat Ajax een basis krijgen die boven de 400 miljoen euro in totaal waard is binnen een jaar, en in dat geval voorspel ik dat de groep nog 4,5 jaar samenblijft, en er weer internationaal van Ajax uitgegaan wordt.

Eveneens zeg ik waar een terugkomst van de fluwelen revolutie te zien gebeuren binnen 11 dagen.

Last edited by OptimelNapoleon on 14 Jan 2018 14:27, edited 2 times in total.

PostPosted: 10 Jan 2018 19:51 
Beheerder

https://www.vi.nl/nieuws/de-verrassende ... -directeur
Is Nicolás Tagliafico voorlopig de enige nieuwe speler?
'Tussentijds spelers halen blijft lastig, daar zitten andere clubs ook niet op te wachten. Wel staat er mogelijk nog iets te gebeuren, maar dat is nu nog even afhankelijk of het goed valt of niet. Dan heb je het over een versterking voor volgend seizoen. We hebben al redelijk vooruitgewerkt richting komend seizoen met Hassane Bandé en Perr Schuurs. Dat is goed. Misschien dat zoiets ook nog gaat gebeuren, maar dat is nu nog even afwachten.'
(VI)

PostPosted: 10 Jan 2018 19:57 
Erelid

Ik gok Magallan.

PostPosted: 12 Jan 2018 02:56 

Lisandro Magallán it is.

Het druist tegen de fetisj voor het technische voetbal in en ook tegen die van eigen jeugd, maar ergens begrijp ik het wel dat het gehaald wordt. Ik zie hem niet ooit vaak voor ons in de basis starten en ook door omstanders als een flop betiteld worden, want centraal hebben we veel klasse al in huis. We krijgen een tjokvolle spelersgroep met dit soort breedte-aankopen, maar misschien krijgen we er geen spijt van.

Ligt aan overig transferbeleid of we echt doorstoten, deze koop zal het een lastigere taak voor de manager maken en pas bij heel gericht gebruik zal Lisandro Magallan gewicht in de schaal leggen. Aan hem raad ik het af, aan Ajax zal ik me niet uitspreken want het is geen kattenpis om dit snufje juist gedoseerd toe te passen. En eigenlijk ben ik alleen voor absoluut aparte klasse, niet voor specifieke beperkte meerwaarde, maar goed Overmars is ambitieus en hoopt hiermee scherpst bijtende tanden te contacteren. Zijn blessuretrackrecords zijn minstens zo erg als dezen van Sinkgraven.

Ik vind Sessegnon, Azmoun, Grandsir en Kuhn meer reden om de aandacht mee te wekken, Ajax ontbeert die kundige fraaie finesse een tikkeltje te veel. Met het beleid en die vier deals die eerder genoemd zijn, daarmee wordt Ajax als in de jaren 70. Waarmee men niet wil zeggen dat Ajax geen vertrouwen moet uitspreken in Danilo Pereira da Silva, Kaj Sierhuis en Mateo Cassierra. Want Pereira kan met Grandsir en Kuhn direct zien waar zijn doorbraak kan komen en Sierhuis en Cassierra moeten dezelfde omslag gaan maken als Stefan Pettersson (een van de sympathiekste aanvallers uit de clubhistorie) die ook nooit in Amsterdamse dienst als diepste spits is gebruikt. Je zal merken dat er bij technisch verzorgd voetbal ook vanuit de Ziyech plek dit soort gasten goed invallend kunnen renderen, want alles eromheen raast en speelt weg en is ongrijpbaar als een stel tandwielen dat elkaar blijft aandraaien.

Dus technisch verzorgd voetbal het principe maken, door het onderstaande, dat soort ploeg ontstijgt wat normaal is en verwondert ons.
Ken het belang van voetballende backs in het lichamelijker geworden voetbal, de backs die later in het spelletje pas de bal krijgen maar dan ook moeten kunnen vlot trekken. Daar heb je met Tagli-amigo en ook Frenkie de ideale krachten aan.

Het grootste voordeel dat je Veltman niet meer inzet en dat je Frenkie de aanvoerdersband kunt overdoen. :ajaxhyper: :343: :ajaxoud:

Moet hulp krijgen om uit te leggen dat als je Tagliafico invult op links, je resterend Wöber hebt. Je Wöber op de plek van Veltman invult, dan Wöber en De Ligt tien meter naar links opschuift, en je Frenkie helemaal naar de rechterkant overplaatst.

Je op die manier Frenkie - Wöber - De Ligt - Tagliafico hebt staan, viermaal zo stabiel want Wöber is zowel verdedigend als aanvallend beter dan Veltman en je krijgt dat Neres Frenkie dichtbij heeft. Zo heb je Tagliafico Kluivert links en De Jong Neres rechts en dan kan het een swingend ritme gaan krijgen.

Frenkie is de Ruud Krol van deze tijd. Geen Cruijff geen Neeskens geen Muhren maar Krol.

Zoals gezegd is een bal winnen voor Frenkie geen enkel probleem, zorgt het voor de effectieve spreiding rond Ziyech, ik zou het contract negeren waarin zou staan dat Frenkie als middenvelder door wil, want de ploeg heeft hem daar helemaal niet nodig.

Dat mensen Frenkie de Jong niet als verdediger zijn gaan zien, dat is het euvel van hoe het spel niet gezien wordt. Stel je Frenkie voor met aanvoerdersband right fullback, Nico left wingback en Wöber en De Ligt centrum, dan is je achterste linie met Onana meegerekend al internationaal standvastig. Kun je Veltman verkopen. En ga je eindelijk 2 goede buitenspelers en 2 goede backs hebben, hetgeen sinds de jaren zeventig nooit is voor gekomen.

Dat is de fundering van alles.

Dan Ryan Sessegnon en Sardar Azmoun als middenvelders voor de basis erbij naast Ziyech, echt een golvende middenlinie met snelheid behendigheid genialiteit. En Donny met Neres concurrerend, Justin met Dolberg concurrerend en Grandsir met Kühn concurrerend. Zo wordt je in 4 deals een internationale grootmogendheid.

En niet scheuten grijze mussen in collectie. :ajaxoud:

Frenkie moet je aanvoerder maken en altijd als fullback meetellen in de plannen.
Om dit jaar een gewichtige groep te hebben, heb je nog 2 middenvelders en 1 aanvaller voor de basis nodig.

Maar ik heb in mijn hele tijd in leven nog niet een oorlogssterkte in het team gezien als in de huidige lijst.

Dit wordt weer hoogtij, 100%.
Bericht Ajax kan monsterlijk wervelend worden in 2018.
Zou dat de ambitie zijn of is Ajax niet hongerig?
(...)
Bericht Rugnummers 3, 11, 20, 23, 26, 28 35 weer vrij en verzilverd voor Tagliafico, Grandsir, Azmoun, Sessegnon, Kühn, Pereira Da Silva en Ylatupa.
(...)

Last edited by OptimelNapoleon on 14 Jan 2018 14:30, edited 2 times in total.

PostPosted: 12 Jan 2018 09:19 

Lisandro Magallán it is.

Het druist tegen de fetisj voor het technische voetbal in en ook tegen die van eigen jeugd, maar ergens begrijp ik het wel dat het gehaald wordt. Ik zie hem niet ooit vaak voor ons in de basis starten en ook door omstanders als een flop betiteld worden, want centraal hebben we veel klasse al in huis.
De komst van Magallan is niet zo vreemd, regeren is vooruit zien.
Ik ben benieuwd of De Ligt te houden is. Hij staat hoog op de lijst bij Barca, en wanneer er 40m geboden wordt, kan het snel gaan.
Veltman zal ook willen vertrekken, al zullen zijn opties minder zijn. Sinkgraven moet eerst maar eens een half jaar blessure vrij zijn, en Dijks en Viergever worden bedankt voor bewezen diensten..
Hou je over:
Taglia - Wober - De Ligt - Orejuela
Sinkgraven / Bakker - Schuurs - Magallan - xxx

Wat mij betreft mag er dan zelfs een rechtsback bij. Ik snap overigens je voorstel om De jong daar neer te zetten, qua voetbal ga je er inderdaad op vooruit.. Maar je gaat Ronaldo en Messi nou eenmaal ook niet back zetten.. De Jong heeft kwaliteiten om de top te halen op het middenveld, die klasse hebben er niet zoveel in onze selectie.

PostPosted: 12 Jan 2018 09:54 

We kunnen dan volgend seizoen in verdedigend opzicht beter Spaans gaan spreken. Met Onana, Orejuela, Magallan en Taglafico hebben we volgend seizoen mss. 4 Spaanstalige spelers die vooral belangrijk zijn in het voorkomen van tegendoelpunten.

PostPosted: 12 Jan 2018 19:34 

Droomaankoop: Martin Ødegaard
Seizoenskaart: Nee
https://www.vi.nl/nieuws/ajax-richt-vizier-op-labyad

Ik heb het voorspeld 343.

PostPosted: 12 Jan 2018 20:01 

de dominee wrote:
:roll:

PostPosted: 12 Jan 2018 20:38 
Erelid

"Als er zich kansen voor doen..."

Nou, een speler die nog 2 jaar vast ligt noem ik geen kans.

Voor de rest zag iedereen op het forum dit al aankomen sinds de aanstelling van TH.

Ben persoonlijk niet zo gecharmeerd van deze speler itt andere forum leden hier, zowel niet van zijn niveau/potentieel maar vooral ook niet van zijn karakter. Ik zie hem nog wel gaan muiten als ie er naast komt te staan. TH kent hem natuurlijk, maar toch heb ik er geen positief gevoel bij.

Ben ook benieuwd wat Ajax moet betalen, ik houd mij hart al vast :?

PostPosted: 12 Jan 2018 20:52 

Drukkie wrote:
Slecht nieuws. Voegt niets toe. Als, en met name als, je aanvallend iets haalt haal dan een echte buitenspeler. Niet een die "daar ook uit de voeten kan". We hebben met Kluivert, Younes en Neres (Johnsen komt nog tekort) maar 3 buitenspelers. Middenveld is goed bezet.
Ik zou voor een LB gaan. Younes zalwss. nu nog of anders na het seizoen vertrekken en Kluivert kan ook op RB. Bandé is van wat ik gezien heb imo geen specifieke LB.
Bovendien is het een beetje trickie voor Ten Hag. Hoe reageren de huidige spelers als hij hem laat spelen? Scheve gezichten? Hij gedraagt hij zich als hij op de bank komt? Hij lijkt mij iemand die dan gaat mokken.

PostPosted: 12 Jan 2018 21:54 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ik ben geen fan hem, maar hij lijkt me wel een stuk volwassener geworden. Als hij komt lijkt mij dat Younes weggaat.

PostPosted: 12 Jan 2018 22:08 

Labyad is toch een middenvelder?

PostPosted: 12 Jan 2018 22:13 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
de dominee wrote:
Ja, in pricipe wel.

PostPosted: 12 Jan 2018 22:13 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
de dominee wrote:
Aanvallende middenvelder of hangende buitenspeler.

Weet je ze hadden nooit Siem de Jong terug moeten halen. Past gewoon niet bij het type spel dat ze voor ogen hebben. Gezien het wegvallen van Nouri was een aanvallende middenvelder geen slecht idee. Alleen is alles nu te laat aangezien het al een rampseizoen is geworden.

Waar ze rekening mee moeten houden is een eventueel vertrek van Ziyech. Vanuit de jeugd heb je nu niemand die dat over kan pakken. Je hoopt op Van de Beek en Frenkie de Jong natuurlijk. Maar dan heb je nog niet voldoende.

Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 4094 posts ]  Previous   1 141 142 143 144 145 164  Next

All times are UTC+02:00