Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 4015 posts ]  Previous   1 154 155 156 157 158 161  Next
Author Message
 Post subject: Re: Mogelijke Aanwinsten
PostPosted: 19 May 2018 09:50 

Droomaankoop: Adam Maher
renemar wrote:
Pijnlijk te lezen dat Bayern nu 60 miljoen biedt voor Bailey en dat die door de kruideniersmentaliteit van van Duivenbode uiteindelijk niet is gekomen. Wat een ongelooflijke mispeer. Alleen al daarom ben ik blij dat die mafkees opgestapt is.
Richarlison oke, die ging voor 12,5 miljoen euro, Bailey ging voor 20!! miljoen euro... was echt niet te betalen.

PostPosted: 19 May 2018 12:06 

Morfe0 wrote:
renemar wrote:
Pijnlijk te lezen dat Bayern nu 60 miljoen biedt voor Bailey en dat die door de kruideniersmentaliteit van van Duivenbode uiteindelijk niet is gekomen. Wat een ongelooflijke mispeer. Alleen al daarom ben ik blij dat die mafkees opgestapt is.
Richarlison oke, die ging voor 12,5 miljoen euro, Bailey ging voor 20!! miljoen euro... was echt niet te betalen.
Toen wij hem wilde kostte hij geen 20 miljoen maar iets van 14.

PostPosted: 19 May 2018 12:41 

Droomaankoop: Adam Maher
renemar wrote:
Morfe0 wrote:
renemar wrote:
Hij vertrok dat jaar nog naar Leverkusen voor 20 miljoen

Toen wij hem wilde kostte hij geen 20 miljoen maar iets van 14.

PostPosted: 19 May 2018 16:00 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Het komt ook door de Nederlandse regelgeving voor mensen van buiten de EU. Dat is volgens mij soepeler in Belgie, vandaar dat er ook meer Afrikaanse talenten e.d. spelen. Bailey hadden we anders op zijn 16e of 18e al kunnen halen ipv dat Genk dat deed.

PostPosted: 19 May 2018 17:44 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Paar dingen.

1. Bailey voor zijn 18de werd toen bij Trencin gestald, voor die onder 18 procedure was het heel complex om hem aan te kunnen trekken binnen Nederland. Echter toen hij 18 was had het wel gekund, die periode is natuurlijk geweest toen hij 18 werd had dat wel gewoon rond gemaakt kunnen worden. Ajax ging toen niet tot actie over. Eveneens hetzelfde geval met destijds stagiair Daddy Moses Simon. Ajax trok ook talent Lobotka niet aan. Zet je die drie dingen op een rij en het is wel opvallend. Het enige hoe ik dat kan verklaren (heb er geen bronnen voor) is dat bepaalde beleidsbepalers binnen Ajax niet wilde dat Ajax om tafel ging met Tseu La Ling. Ling die eerder al een rapport had geschreven maar men zover mogelijk buiten de deur wilde houden. Ajax zette kort tijd later ook de samenwerking met Trencin stop.

2. Richarlison was Ajax al akkoord mee, herinner de berichten van De T. Echter ging het nog om de laatste handtekeningen. Dat proces liep allemaal stroperig, ook van interesse naar heel concreet doordat Overmars zaken continu moest terugkoppelen naar Van Duijvenbode en die sceptischer stond t.o.v. het bedrag dat betaald moest worden. Door dat tragere proces was er een opening voor Watford. Als Van Duijvenbode dat proces niet vertraagd had was Richarlison gewoon Ajacied geweest.

3. In België heb je voor buitenlandse spelers een lager belastingtarief en ze hebben niet de restrictie die de KNVB de clubs heeft opgelegd met het Non-Eu salaris, een regeling waar ze eigenlijk dringend wat in moeten aanpassen willen ze de competitie naar een hoger niveau tillen. Het huidige systeem is contraproductief.

4. Spelers onder de 18 contracteren is door FIFA regels verboden en in wezen dus uberhaupt niet mogelijk al zijn er wel wat achterpoortjes.

PostPosted: 19 May 2018 18:12 

ja we hadden een aantal mooie spelers kunnen hebben via Trencin, die ook nog meerwaarde hadden gehad in het eerste ( Rechtsbuiten, Linksbuiten en een 6 ).

PostPosted: 19 May 2018 18:26 

Ook het niet overnemen van die Lobotka is een miskleun geweest. Was vrijwel wekelijks de beste bij Jong AJAX. Speelt nu bij Celta de Vigo controlerend een prima seizoen.
Met hem, Daddy Moses Simon en Bailey hadden we 3 uitstekende spelers voor relatief weinig geld gehad.
Blijkbaar heeft een persoonlijke afkeer in 2 gevallen de komst van een speler voorkomen. Schandalig. Die mensen moeten in het belang van AJAX handelen.

PostPosted: 19 May 2018 20:28 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
renemar wrote:
Ook het niet overnemen van die Lobotka is een miskleun geweest.
Mee eens. Onbegrijpelijk, dat ze deze jongen niet gehouden hebben. Had nu gewoon op de plek van Schone gespeeld. Zeer goede voetballer.

PostPosted: 19 May 2018 21:57 

Je moet er wel rekening mee houden dat je met Bailey ook een hoop ellende in huis had gehaald in de vorm van zijn "vader".

En ik ben het eens met iedereen dat de keuze om geen zaken toe doen met Trencin nu niet de slimste zet is geweest, maar Moses Daddy had op dit moment bij ons gewoon reserve geweest achter Neres. Het is een goede rechtsbuiten maar Neres is beter. Lobotka had inderdaad perfect op ons middenveld gepast, maar die had natuurlijk niet meer bij ons gespeeld.

PostPosted: 20 May 2018 08:06 

kladde wrote:
Je moet er wel rekening mee houden dat je met Bailey ook een hoop ellende in huis had gehaald in de vorm van zijn "vader".

En ik ben het eens met iedereen dat de keuze om geen zaken toe doen met Trencin nu niet de slimste zet is geweest, maar Moses Daddy had op dit moment bij ons gewoon reserve geweest achter Neres. Het is een goede rechtsbuiten maar Neres is beter. Lobotka had inderdaad perfect op ons middenveld gepast, maar die had natuurlijk niet meer bij ons gespeeld.
Wie weet was Neres dan niet gekomen. Meest frappant was de reden dat die jongen niet is gekomen: stond volgens De Boer de ontwikkeling van De Sa in de weg.

PostPosted: 20 May 2018 09:32 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
renemar wrote:
kladde wrote:

Wie weet was Neres dan niet gekomen. Meest frappant was de reden dat die jongen niet is gekomen: stond volgens De Boer de ontwikkeling van De Sa in de weg.
De Boer zijn track record met scouting van spelers is dan ook niet om over naar huis te schrijven.

PostPosted: 21 May 2018 09:05 

http://www.elpais.com.co/deportivo-cali ... -cali.html

Volgens de geruchten wordt er onderhandeld over Benedetti

PostPosted: 21 May 2018 09:16 

De minste van alle besproken opties. Wordt een trieste transfer zomer zo. Veel geld voor middelmaat, lijkt het op.

PostPosted: 21 May 2018 09:35 
Erelid

Bendetti ligt bij Essel Sports vast.....dat verklaart het wel een beetje. Kunnen er een paar dingen aan de hand zijn.

1. Ajax ziet het heel erg in deze jongen zitten (Sanchez scenario) ; kans lijkt me klein
2. Ajax neemt deze speler erbij zodat als compensatie voor een andere transfer die via Essell liep [Cassierra verhaal tov Sanchez] in dit geval zou het misschien in relatie met Maggallan kunnen zijn(kans lijkt me aannemelijker)
3. Ajax neemt deze speler voor een andere deal die nog via Essel gaat lopen in Zuid-Amerika
4. Ajax neemt een gokje met deze speler; aagebracht door Essel zonder strings attached.

Ik ga uit van scenario 2 of 3 als dit gerucht op waarheid berust.

PostPosted: 21 May 2018 09:38 

Pushkin wrote:
Bendetti ligt bij Essel Sports vast.....dat verklaart het wel een beetje.
Als dat de eis is, download ik ook een inschrijfformulier!

En jammer genoeg nèt niet het niveau Tadic..

Maar goed, ik laat me verrassen..

PostPosted: 21 May 2018 09:52 

Pushkin, wat is dan de rol van Veldmate? Die was volgens mij niet de ontdekker (initiatior ) van Neres, Sanchez of Cassierra en de rest liep allemaal via Essel Sports Management ( als ik het goed heb ). Of bedoelden ze Essel Sports toen ze het over Veldmate zijn netwerk hadden in Z-Amerika?

PostPosted: 21 May 2018 10:27 

de dominee wrote:
De minste van alle besproken opties. Wordt een trieste transfer zomer zo. Veel geld voor middelmaat, lijkt het op.
Heb je wedstrijden van hem gezien?
Ik heb slechts fragmenten gezien maar dat was wel goed. Natuurlijk zegt dat niet veel, maar toch.

PostPosted: 21 May 2018 10:28 
Erelid

DeRuit wrote:
Pushkin, wat is dan de rol van Veldmate? Die was volgens mij niet de ontdekker (initiatior ) van Neres, Sanchez of Cassierra en de rest liep allemaal via Essel Sports Management ( als ik het goed heb ). Of bedoelden ze Essel Sports toen ze het over Veldmate zijn netwerk hadden in Z-Amerika?
De scouting, en dat is al heel lang zo, is met name adviserend en faciliterend. Scouts zijn het schild waar beleidsbepalers zich achter kunnen verstoppen (zijn ook de woorden die de scout van een topclub me ooit eens meegaf). Het betekent dat een TD de socuting bij een target kan consulteren, natuurlijk in de ideale wereld draagt de scouting echt veel targets aan maar zo gaat het doorgaans niet. De voetbalwereld is een jungle. Veel loopt tegenwoordig via netwerken van zaakwaarnemers.

Ajax heeft een paar problemen
1. In markten waar je je niet vaak beweegt is het moeilijker opereren omdat je vaak niet alle specifieke informatie rond een club hebt.
2. In Oost-Europa en Zuid-Amerika moeten zaken vaak gedeeld worden met meerdere partijen.
3. In diezelfde competities moet vaak zwart betaald worden (wat Ajax niet kan doen).

Daarvoor heb je zaakwaarnemersnetwerken nodig. Voorbeeld je kan een Braziliaans toptalent op het oog hebben, er uit komen met de club maar alsnog niet de transfer rondmaken omdat bv. een van zijn zaakwaarnemers al een voorgekookte deal heeft met een andere club. De zaakwaarnemers hebben vaak de kennis van hoe de situatie bij een club zit, en bovendien zij kunnen het zwartgeld probleem oplossen met een partij waardoor Ajax er zijn vingers niet aan hoeft te branden.

PostPosted: 21 May 2018 10:33 

ah ok, thanks!

PostPosted: 21 May 2018 11:16 

Pushkin wrote:
Bendetti ligt bij Essel Sports vast.....dat verklaart het wel een beetje. Kunnen er een paar dingen aan de hand zijn.

1. Ajax ziet het heel erg in deze jongen zitten (Sanchez scenario) ; kans lijkt me klein
2. Ajax neemt deze speler erbij zodat als compensatie voor een andere transfer die via Essell liep [Cassierra verhaal tov Sanchez] in dit geval zou het misschien in relatie met Maggallan kunnen zijn(kans lijkt me aannemelijker)
3. Ajax neemt deze speler voor een andere deal die nog via Essel gaat lopen in Zuid-Amerika
4. Ajax neemt een gokje met deze speler; aagebracht door Essel zonder strings attached.

Ik ga uit van scenario 2 of 3 als dit gerucht op waarheid berust.
Het is niet dat ik je niet geloof maar ik vind het wel bijzonder. Ik snap, dat de markt daar anders in elkaar steekt maar als het waar is, blijft het een vreemde deal.

Dus Benedetti komt erbij omdat we Magallán of nog een andere aankoop uit Zuid Amerika gaan halen?

Deze speler is toch al langer en eerder aan Ajax gelinkt?

Mocht dit waar zijn over Benedetti dan zie ik Tadic niet meer komen.

PostPosted: 21 May 2018 11:19 

Ken jij deze speler?

Als jij zegt, dat hij net niet het nivo heeft van Tadic, zie ik het probleem eigenlijk niet zo omdat deze jongen een stuk jonger is. Ik ben ook van mening, dat Ajax niet alleen maar talenten moet blijven opstellen maar je hebt ook spelers nodig met misschien wat minder talent en wat meer mentaliteit. Is voor mij niet leeftijdsgebonden.

PostPosted: 21 May 2018 12:47 

Ken jij deze speler?

Als jij zegt, dat hij net niet het nivo heeft van Tadic, zie ik het probleem eigenlijk niet zo omdat deze jongen een stuk jonger is. Ik ben ook van mening, dat Ajax niet alleen maar talenten moet blijven opstellen maar je hebt ook spelers nodig met misschien wat minder talent en wat meer mentaliteit. Is voor mij niet leeftijdsgebonden.
Ik ken het spelertje inderdaad niet, enkel van YouTube, en dat valt niet tegen.
Waar ik meer op doelde, is het feit dat Ajax vaak gelinkt wordt aan grote namen, een uiteindelijk uitkomt bij een 'onbekende' en/of zoveelste keus

PostPosted: 21 May 2018 14:33 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Pushkin wrote:
DeRuit wrote:
De scouting, en dat is al heel lang zo, is met name adviserend en faciliterend. Scouts zijn het schild waar beleidsbepalers zich achter kunnen verstoppen (zijn ook de woorden die de scout van een topclub me ooit eens meegaf). Het betekent dat een TD de socuting bij een target kan consulteren, natuurlijk in de ideale wereld draagt de scouting echt veel targets aan maar zo gaat het doorgaans niet. De voetbalwereld is een jungle. Veel loopt tegenwoordig via netwerken van zaakwaarnemers.

Ajax heeft een paar problemen
1. In markten waar je je niet vaak beweegt is het moeilijker opereren omdat je vaak niet alle specifieke informatie rond een club hebt.
2. In Oost-Europa en Zuid-Amerika moeten zaken vaak gedeeld worden met meerdere partijen.
3. In diezelfde competities moet vaak zwart betaald worden (wat Ajax niet kan doen).

Daarvoor heb je zaakwaarnemersnetwerken nodig. Voorbeeld je kan een Braziliaans toptalent op het oog hebben, er uit komen met de club maar alsnog niet de transfer rondmaken omdat bv. een van zijn zaakwaarnemers al een voorgekookte deal heeft met een andere club. De zaakwaarnemers hebben vaak de kennis van hoe de situatie bij een club zit, en bovendien zij kunnen het zwartgeld probleem oplossen met een partij waardoor Ajax er zijn vingers niet aan hoeft te branden.
Wat vind je zelf van Benedetti, HJ?

PostPosted: 22 May 2018 18:05 

Angelino heeft voorkeur voor PSV.

Lekker toch.
Overschatte speler.

PostPosted: 22 May 2018 18:26 

Bron?

Lijkt me verder niet heel belangrijk overigens, zolang we Nico aan boord houden.

Post new topic  Reply to topic  [ 4015 posts ]  Previous   1 154 155 156 157 158 161  Next

All times are UTC+02:00