Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 4094 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 164  Next
Author Message
 Post subject: Re: Mogelijke Aanwinsten
PostPosted: 22 Dec 2011 21:17 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Pushkin wrote:
Nope totaal niet, in een Costa Ricaans medium werd Ajax genoemd daarom meld ik het hier. Waarschijnlijk vist Ajax ook achter het net met nadrukkelijke interesse van Barcelona.
Is jou voetballiefde zo groot dat je zelfs de Costa Ricaanse sportkrant aan het lezen bent? ;)

Het is volgens mij het eerste gerucht m.b.t. Ajax voor deze wintertransfer toch?

PostPosted: 23 Dec 2011 22:51 
Erelid

Chivu naar Ajax?

http://www.youkioske.com/prensa-deporti ... bre-2011-/

Pagina 11

Ik begrijp er weinig van wat ze zeggen. Of is dit het zelfde nieuws wat al in Nederland bekend was?

PostPosted: 23 Dec 2011 22:56 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Ik dacht al pagina 6 ging het over die grafclub uit Turijn.. Maar je had hem ge-edit.. Hmm, kan er iemand italiaans?

PostPosted: 23 Dec 2011 23:08 

Er staat alleen dat Chivu in zijn laatste jaar van zijn contract bij Inter zit, zijn manager heeft gezegd dat hij gaat vertrekken en dat De Boer hem wel naar Ajax zou willen halen.

PostPosted: 23 Dec 2011 23:42 
Erelid

ghostwriter wrote:
Er staat alleen dat Chivu in zijn laatste jaar van zijn contract bij Inter zit, zijn manager heeft gezegd dat hij gaat vertrekken en dat De Boer hem wel naar Ajax zou willen halen.
Jammer, dit wisten we al.

Hij is mijn topaankoop. Dat betekent dat Vertonghen weg uit de verdediging is en we een echte leider hebben.

PostPosted: 24 Dec 2011 10:17 

Mocht Chivu komen dan zou ik hem als verdedigende middenvelder neerzetten zodat Denswil een basisplaats kan krijgen en hij niet zal stokken in zijn ontwikkeling.

Het zou geweldig zijn als Chivu voor twee jaar bij Ajax zou tekenen en daarna zou Heitinga (dan 31) voor nog twee jaar als verdedigende middenvelder bij Ajax kunnen spelen. Dan heeft De Boer meteen voor vier jaar de routine en extravertheid die hij zoekt.

PostPosted: 26 Dec 2011 11:03 
Erelid

Laat Denswil zich maar eerst bij het eerste knokken voor dat die een basisplaats gaat krijgen.

PostPosted: 27 Dec 2011 00:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
ajax 4 ever wrote:
Hij speelde inderdaad fantastisch.
Goede speler.
We moeten echter niet meteen roepen dat dit een topper is/wordt.
Hij zal moeten proberen om dit niveau iedere week te halen.
Eigenlijk heb je gelijk, maar als Ajax zolang wacht is ie waarschijnlijk weer totally overpriced...

PostPosted: 27 Dec 2011 01:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
Lijkt me je reinste onzin, maar hij wordt aan Ajax gelinkt... roepen jullie maar :mrgreen:

Djibril Cissé staat zogezegd in de belangstelling van Ajax :?:

http://www.ajaxinside.nl/items/lees/801 ... Ciss%C3%A9

PostPosted: 27 Dec 2011 08:49 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ajb niet van die site, Rebuah. En het is sowieso onzin.

PostPosted: 27 Dec 2011 10:43 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Het stond gister ook al in de wandelgangen op vz, lijkt me ook totale onzin.
Zo lang Ajax de lijn van Cruijff inzet zullen ze in mijn ogen niet meer zulke spelers aantrekken.

PostPosted: 31 Dec 2011 11:48 

Heerenveen dreigt op beide flanken vleugelverdediger te verliezen

Het lijkt erop dat sc Heerenveen voor beide kanten van de defensie op zoek moet naar een nieuwe vleugelverdediger. Aan de linkerflank vertrekt Youssef El Akchaoui waarschijnlijk in de winterstop al; op rechts heeft het er alle schijn van dat Daryl Janmaat na afloop van het huidige seizoen weggaat.

El Akchaoui heeft zijn laatste wedstrijd voor de Friezen vermoedelijk al gespeeld. De linksback is niet verzekerd van een basisplaats en mag uitkijken naar een andere club. Dat zal hij ook gaan doen, verwacht technisch directeur Johan Hansma. “Hij is niet gelukkig met de situatie en wij ook niet”, laat de beleidsbepaler zaterdag optekenen in de Leeuwarder Courant.
In Janmaat ziet Heerenveen meer toekomst, maar de rechtsback is aan het einde van het seizoen transfervrij en lijkt niet van plan om in Friesland een nieuw contract te tekenen. “Ik verwacht niet dat hij bij ons blijft”, laat Hansma derhalve weten. Feyenoord zou het hebben voorzien op Janmaat, terwijl Ajax in de rechtsback een optie ziet als Gregory van der Wiel in de winterstop naar het buitenland verkast, terwijl er ook Duitse interesse zou zijn voor Janmaat.

bron: voetbalzone.nl
Mocht Ajax hem in de zomer transfervrij naar de club zou halen zou ik dat geen slechte zaak vinden. Hij is zeker geen topper maar toch een aardig talent en ik heb liever niet dat Ajax straks Ligeon in de basis moet zetten terwijl hij er eigenlijk nog niet aan toe is alleen maar omdat hij geen concurrent heeft. Maar ik zou het zonde vinden om geld aan hem uit te geven dus Ajax moet dan wel tot de zomer wachten.

PostPosted: 31 Dec 2011 12:04 
Moderator De Toekomst

De lange contractverlenging van Ligeon doet mij het ergste vermoeden. Hij en Lukoki zie ik niet als basismateriaal. Het nalatige (door)selectiebeleid van Frank de Boer kan in de toekomst z'n ondergang betekenen. Hij realiseert zich niet dat de selectie kwalitatief niet op peil is en dat er dringend behoefte is aan een buitenspeler en een functionele linkspoot in de verdediging. Bovendien denkt hij dat de Jong de kar kan trekken in de selectie. Hij heeft ten eerste de persoonlijkheid er niet voor en ten tweede dwingt hij met z'n spelniveau het respect ook niet af. Zo lang de Anita's, Enoh's, de Jongs, Ebecilio's etc veel kans blijven maken op speelminuten zal Ajax nog tot in de lengte der jaren een zieltogende club blijven.

PostPosted: 31 Dec 2011 12:38 
Erelid

D_skilled wrote:
De lange contractverlenging van Ligeon doet mij het ergste vermoeden. Hij en Lukoki zie ik niet als basismateriaal. Het nalatige (door)selectiebeleid van Frank de Boer kan in de toekomst z'n ondergang betekenen. Hij realiseert zich niet dat de selectie kwalitatief niet op peil is en dat er dringend behoefte is aan een buitenspeler en een functionele linkspoot in de verdediging. Bovendien denkt hij dat de Jong de kar kan trekken in de selectie. Hij heeft ten eerste de persoonlijkheid er niet voor en ten tweede dwingt hij met z'n spelniveau het respect ook niet af. Zo lang de Anita's, Enoh's, de Jongs, Ebecilio's etc veel kans blijven maken op speelminuten zal Ajax nog tot in de lengte der jaren een zieltogende club blijven.
Ik kan best begrijpen dat hij aan een aantal spelers behoorlijk veel krediet geeft. De Jong heeft ons toch met 2 goals het kampioenschap gegeven. Maar de winterstop is het moment om je te verbeteren en je tactiek te heroverwegen. En investering is broodnodig, maar als ik Blind hoorde gaat dat niet gebeuren heb ik zo het idee.

PostPosted: 31 Dec 2011 12:57 

De Jong heeft ook bewezen een prima tweede spits te zijn en ook op 10 kan hij uit de voeten, mits je speelt met een inzakkende spits. De Jong is een speler die je best bij de ploeg kunt houden, maar je moet hem ook weer niet belangrijker maken dan hij is. Anita en Enoh spelen gewoon vanwege een gebrek aan beter op linksback en op VMC. Op zich doen zij het ook niet heel erg slecht. Enoh had in het begin van het seizoen een enorme domper, maar heb ik dit seizoen ook zien groeien. Het enige krediet wat ik echt niet begrijp is het krediet dat Blind jr. en Ebecilio tot nog toe verdienden. Die spelers staan nu enkel beter presterende talenten in de weg. Eventueel is Ebecilio misschien nog tot back te vormen, maar Daley Blind mag wat mij betreft per direct vertrekken.

PostPosted: 31 Dec 2011 13:24 
Moderator De Toekomst

Om terug on-topic te gaan is het vooral de vraag of er nog groeipotentie zit in Daryl Janmaat. Ik denk het wel, hij is tenslotte pas 22, maar ik denk ook dat hij bijna aan z'n plafond zit. Vooral verdedigend kan het beter en hoger in de concentratie zitten. Hij moet sowieso weg bij SC Heerenveen, want daar zie ik hem niet meer beter worden. Niettemin vind ik Janmaat voor volgend seizoen een betere optie dan Ligeon. Die is nog te licht voor het grote werk en het is nog maar de vraag of hij er ooit klaar voor is. Met zijn fysiek zal het lastig worden. Aangezien Janmaat transfervrij is, is hij zeker een te overwegen optie.

PostPosted: 31 Dec 2011 13:29 

Als Janmaat niet transfervrij was geweest zou Ajax hem niet eens als optie moeten zien. Ligeon is er nog niet klaar voor maar kan dat wel worden dus zou ik geen dure back kopen. Janmaat lijkt me daarom een goed optie, slaagt hij niet dan zal Ligeon hem op termijn voorbij streven en heeft Ajax bijna geen cent verloren en slaagt hij wel dan is het alleen maar goed.

PostPosted: 31 Dec 2011 13:34 
Moderator De Toekomst

Zo kijk ik er ook tegenaan. Concurrentie op een positie is gezond voor een topclub en kenmerkt een topsportmentaliteit. De spelers houden elkaar op die manier onderling scherp. Je ziet dat dit seizoen de basisspelers het vaak te makkelijk opvatten. Een slechte wedstrijd of een reeks slechte wedstrijden gaat niet ten koste van hun basisplaats, omdat de concurrentie totaal geen bedreiging vormt.

PostPosted: 31 Dec 2011 14:28 

Daarbij zou Ligeon verdedigend erg afhankelijk zijn van de aanwijzingen die hij van Alderweireld zal krijgen terwijl Janmaat meer ervaring heeft en dat dus ook minder nodig heeft. Met Janmaat en Ligeon zou Ajax de rechtsback positie aardig bezet hebben.

PostPosted: 31 Dec 2011 14:44 
Moderator De Toekomst

Ik zie het eerlijk gezegd niet zo zitten in Ligeon. Ik vind hem fysiek en verdedigend kwetsbaar. Zie je het al voor je. Traditionele lastige uitwedstrijden tegen FC Utrecht, Ado den Haag, FC Groningen en AZ. Die gaat op dit moment ten onder aan het fysieke geweld. Breng hem rustig, maar ik zou hem zeker niet al volgend seizoen eerste rechtsback maken.

PostPosted: 31 Dec 2011 14:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Dat zegt Ghostwriter ook niet. Zoals ik begrijp bedoelt hij dat Janmaat eerste rechtsback wordt, zodat Ligeon zich rustig kan ontwikkelen

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 31 Dec 2011 14:56 
Moderator De Toekomst

Ik weet het. Op zich zou Janmaat het niveau aankunnen, maar ik twijfel over z'n doorgroeimogelijkheden. Ik denk dat er niet veel meer in zit, dus je moet heel goed gaan afwegen om het wel of niet. Z'n transfervrije status maakt hem met name interessant. Je kunt overwegen om hem als overbrugging te halen voor Ligeon. Dan heb je het vertrek van vd Wiel redelijk goed opgelost tegen weinig geld en kun je op andere posities ook investeren.

PostPosted: 31 Dec 2011 15:01 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Ik zou Janmaat een typische Feyenoordaankoop vinden trouwens.

PostPosted: 31 Dec 2011 15:12 
Moderator De Toekomst

In de duels vind ik Janmaat nogal wijverig overkomen. Ik denk ook dat Ajax helemaal niet serieus speelt en dat hij uiteindelijk naar Feyenoord gaat of een Duitse laagvlieger/middenmoter. Ligeon vind ik ook (nog) te licht voor het grote werk. Ajax heeft volgend seizoen een probleem op de rechtsback positie, of van Rhijn moet rechtsback willen spelen.

PostPosted: 31 Dec 2011 15:30 

Ik hoop dat ze ergens nog een type Trabelsi weten te scouten. In mijn ogen de beste back van het afgelopen decennium die ik bij Ajax heb zien spelen. Met een type, Vermaelen, die in ieder geval zijn verdedigende taken als back goed uitvoert zal ik ook al erg tevreden zijn. Ligeon is als rechtsback aanvallend wel van toegevoegde waarde, de vraag is alleen in hoeverre hij verdedigend het niveau aan kan.

Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 4094 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 164  Next

All times are UTC+02:00