Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 4094 posts ]  Previous   1 158 159 160 161 162 164  Next
Author Message
 Post subject: Re: Mogelijke Aanwinsten
PostPosted: 02 Jul 2018 08:01 

Heerlijk. Los van het feit dat Blind een perfecte aankoop is vind ik het bijzonder leuk te lezen dat hij terug wil komen.
Toen ik dat weken geleden al opperde werd ik door sommigen weggehoond. Blind zou nooit nu al terug willen komen omdat hij in grotere competities veel meer zou kunnen verdienen. Ze vroegen nog net niet om een ban vanwege een idiote post.
Of hij daadwerkelijk komt is nog afwachten, maar dat Blind terug wil komen is duidelijk.
Lange neus naar die pedante gasten.

PostPosted: 02 Jul 2018 09:59 

Normaal gesproken is Blind onhaalbaar, maar als de interesse van andere clubs tegen valt is Ajax nog altijd een interessante optie.

PostPosted: 02 Jul 2018 10:39 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Morfe0 wrote:
Ik word ene kant vrolijk andere kant teleurgesteld.
Of Blind komt ipv Magallán waar ik niet vrolijk van word want Blind komt het best tot zijn recht als controleur.
Indien hij als controleur gehaald word gaat dat ten kosten van Frenkie ook niet goed want dan krijg je een middenveld met blind vd beek en tadic.
In dat scenario denk ik dat Frenkie dichtbij een overstap naar Barcelona is.
Wat jij hier schetst is nu net waarom het de laatste jaren fout is gegaan in mijn ogen. Als een speler als Blind op deze leeftijd terug wil komen, moet je dit altijd doen. Laat de (jonge) talenten maar concurreren met hem voor welke positie danook. En als bepaalde jonge talenten niet kunnen leven, dat ze niet spelen doordat ze bv een Blind eruit moeten spelen, zijn ze ook niet rijp voor een topclub want daar is/wordt het nog veel erger.

Volgens de telegraaf (geschreven versie) heeft Blind veel interesse om terug keren doordat:
- hij speeltijd wil (ivm Oranje)
- hij potentie ziet in deze spelersgroep door een aankoop zoals Tadic maar omdat de directie de intentie heeft om iedereen binnenboord te houden (met name De Ligt en De Jong)
- hij prijzen wil pakken (en hierdoor èèn van de best presterende Ajacieden kan worden)
- goede vriend Siem bij ajax speelt.

Voor mij is het simpel. Als hij terug wil keren, MOET je altijd toehappen.
In zijn laatste jaar op zes was hij echt bijzonder goed en dat heeft in deze selectie nog niemand beter gedaan. Ook Frenkie De Jong niet.

Daarnaast is hij multifunctioneel. Kan linksback, centraal achterin en als controleur spelen.

Zoals ik vannacht al zei, zie ik wel gelijkenissen met het binnenhalen van Tadic. Indien Ajax geïnformeerd heeft en Blind heeft interesse getoond, is het balletje al verder aan het rollen dan wij denken want anders hoef je er niet aan te beginnen en je wilt hem hebben voor Sturm Graz.

Ik vraag me wel af of een eventuele komst van Blind invloed heeft op het halen van Magallan (of andere CV).

PostPosted: 02 Jul 2018 11:03 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Morfe0 wrote:
Ik word ene kant vrolijk andere kant teleurgesteld.
Of Blind komt ipv Magallán waar ik niet vrolijk van word want Blind komt het best tot zijn recht als controleur.
Indien hij als controleur gehaald word gaat dat ten kosten van Frenkie ook niet goed want dan krijg je een middenveld met blind vd beek en tadic.
In dat scenario denk ik dat Frenkie dichtbij een overstap naar Barcelona is.
Wat jij hier schetst is nu net waarom het de laatste jaren fout is gegaan in mijn ogen. Als een speler als Blind op deze leeftijd terug wil komen, moet je dit altijd doen. Laat de (jonge) talenten maar concurreren met hem voor welke positie danook. En als bepaalde jonge talenten niet kunnen leven, dat ze niet spelen doordat ze bv een Blind eruit moeten spelen, zijn ze ook niet rijp voor een topclub want daar is/wordt het nog veel erger.

Volgens de telegraaf (geschreven versie) heeft Blind veel interesse om terug keren doordat:
- hij speeltijd wil (ivm Oranje)
- hij potentie ziet in deze spelersgroep door een aankoop zoals Tadic maar omdat de directie de intentie heeft om iedereen binnenboord te houden (met name De Ligt en De Jong)
- hij prijzen wil pakken (en hierdoor èèn van de best presterende Ajacieden kan worden)
- goede vriend Siem bij ajax speelt.

Voor mij is het simpel. Als hij terug wil keren, MOET je altijd toehappen.
In zijn laatste jaar op zes was hij echt bijzonder goed en dat heeft in deze selectie nog niemand beter gedaan. Ook Frenkie De Jong niet.

Daarnaast is hij multifunctioneel. Kan linksback, centraal achterin en als controleur spelen.

Zoals ik vannacht al zei, zie ik wel gelijkenissen met het binnenhalen van Tadic. Indien Ajax geïnformeerd heeft en Blind heeft interesse getoond, is het balletje al verder aan het rollen dan wij denken want anders hoef je er niet aan te beginnen en je wilt hem hebben voor Sturm Graz.

Ik vraag me wel af of een eventuele komst van Blind invloed heeft op het halen van Magallan (of andere CV).
Helemaal mee eens. Dat 'een plekje vrij houden want talent X of Y komt eraan' daar moeten we echt eens vanaf stappen. Prima dat je er in mindere mate rekening mee houdt, maar wanneer er buitenkansjes zich voordoen moet je toehappen. Blind is zo'n buitenkans, die heeft zich al lang en breed bewezen in de Eredivisie, kent de club als geen ander, multifunctioneel (al zou ik hem primair als '6' zien) en is nu in de kracht van zijn leven. Daar moet je altijd voor gaan.

En niet denken: 'Oh, maar we hebben ook Matisuwa en Eiting voor die positie'. Die jongens is het niet gelukt om Schöne uit de basis te spelen. We weten niet eens of ze Eredivisiewaardig zijn. Bovendien zijn ze niet zo overtuigend als bijvoorbeeld Frenkie en De Ligt wel waren bij Jong Ajax en zodoende een plek bij Ajax 1 afdwongen. Je moet knokken voor je plek, deze verdienen door te presteren en niet zomaar toebedeeld krijgen. Daarbij denk ik juist dat de talenten zich op kunnen trekken aan ervaren krachten als Tadic en bijvoorbeeld Blind. Die gasten zijn een voorbeeld door hun kwaliteiten maar ook door hoe ze als prof bezig zijn met hun vak.

Ik hoop overigens dus ook dat de komst van Blind totaal los staat van Magallan daar ik Blind als verdedigende middenvelder zie en niet als centrale verdediger.

PostPosted: 02 Jul 2018 11:19 

Ik had al veel zin in het nieuwe seizoen door de komst van Tadic. Als Blind ook komt, kan ik helemaal niet meer wachten totdat het weer gaat beginnen! Maar ik juich pas als het definitief zo is. Hopelijk wordt Blind als zes gehaald inderdaad, als hij ook echt komt dus...

PostPosted: 02 Jul 2018 11:24 
Erelid

Ik hoop overigens dus ook dat de komst van Blind totaal los staat van Magallan daar ik Blind als verdedigende middenvelder zie en niet als centrale verdediger.
Als je Blind haalt, kun je in feite alles spelen omdat Blind positioneel bijzonder sterk is. Op zes was hij in zijn laatste echt heel goed. Alleen kun je hem ook gebruiken naast De Ligt.

Ik ben nog altijd liefhebber op een Ajax in 3-4-3 en met Blind haal je iemand in huis, die perfect op nr 4 kan spelen. Zeker in balbezit maar bij balverlies kun je zo omschakelen naar 4-3-3 met hem.

PostPosted: 02 Jul 2018 11:43 

Ik denk dat hij vooral als LCV komt te spelen. Heb je met hem en Wöber 2 opties. Als RCV heb je dan De Ligt en Schuurs.
Ik ben wel bang dat, als Magallan komt, De Ligt weggaat. Dan heb je Magallan en Schuurs als RCV. De enige positie die achterin niet goed bezet is, is RB. Orejuela vinden ze blijkbaar niet goed genoeg (ik zou hem wel een echte kans geven), Kristensen is en wordt imo niks. Wellicht dat Mazraoui (voetballend prima, maar verdedigend?) zich verder kan ontwikkelen op die plaats. Maar vooralsnog een vraagteken. Gezien het feit dat tzt Veltman ook nog terugkomt denk ik dat ze voor die positie niemand halen.
Bij vertrek van Ziyech mss. nog een middenvelder.
Sowieso moet er nog een vleugelspeler komen. Ik zie momenteel maar een waar je zeker van bent, Neres. Tuurlijk, Tadic en evt. Labyad kunnen ook op de vleugels spelen maar dat zijn imo noodgrepen. Johnsen bewijst iedere keer weer dat hij het niet aankan. Kuhn wellicht wel, maar niet voor de basis. Cerny is maar afwachten.
Welke vleugelspeler? Heb je geld en wil je investeren Pavon.
Een veel goedkoper en ook geen slecht alternatief is imo Assaidi. Blijf ik een creatieve, leuke speler vinden.

PostPosted: 02 Jul 2018 12:05 
Erelid

Kan het niet al rond zijn?

Ik bedoel waarom "geef" je de Telegraaf dit nieuws (buiten extra krantenverkoop)?
Als Ajax net bezig is met Blind maak je misschien wel slapende honden wakker en komt er meer interesse.

Het nieuws komt op mij over, dat veel meer speelt en zoiets lek je niet want als het mislukt heb je alleen maar verliezers (ook de Telegraaf).

De Telegraaf kwam ook plotseling met het nieuws met Tadic en dit is vergelijkbaar. Tadic heeft langer geduurd door een WK.

PostPosted: 02 Jul 2018 13:47 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ja, met Blind kun je veel verschillende kanten uit. Als verdedigende middenvelder vind ik hem toch het bruikbaarste. Maar misschien heeft 4 jaar PL hem ook verdedigend echt sterker gemaakt. Kan niet anders, denk ik.
Kan het niet al rond zijn?

Ik bedoel waarom "geef" je de Telegraaf dit nieuws (buiten extra krantenverkoop)?
Als Ajax net bezig is met Blind maak je misschien wel slapende honden wakker en komt er meer interesse.

Het nieuws komt op mij over, dat veel meer speelt en zoiets lek je niet want als het mislukt heb je alleen maar verliezers (ook de Telegraaf).

De Telegraaf kwam ook plotseling met het nieuws met Tadic en dit is vergelijkbaar. Tadic heeft langer geduurd door een WK.
Zeker ook met zijn vader in de RvC.
Denk dat het ook verder is dan we denken.

PostPosted: 02 Jul 2018 14:35 

renemar wrote:
Ik denk dat hij vooral als LCV komt te spelen. Heb je met hem en Wöber 2 opties. Als RCV heb je dan De Ligt en Schuurs.
Ik ben wel bang dat, als Magallan komt, De Ligt weggaat. Dan heb je Magallan en Schuurs als RCV. De enige positie die achterin niet goed bezet is, is RB. Orejuela vinden ze blijkbaar niet goed genoeg (ik zou hem wel een echte kans geven), Kristensen is en wordt imo niks. Wellicht dat Mazraoui (voetballend prima, maar verdedigend?) zich verder kan ontwikkelen op die plaats. Maar vooralsnog een vraagteken. Gezien het feit dat tzt Veltman ook nog terugkomt denk ik dat ze voor die positie niemand halen.
Sowieso moet er nog een vleugelspeler komen. Ik zie momenteel maar een waar je zeker van bent, Neres. Tuurlijk, Tadic en evt. Labyad kunnen ook op de vleugels spelen maar dat zijn imo noodgrepen. Johnsen bewijst iedere keer weer dat hij het niet aankan. Kuhn wellicht wel, maar niet voor de basis. Cerny is maar afwachten.
Een veel goedkoper en ook geen slecht alternatief is imo Assaidi. Blijf ik een creatieve, leuke speler vinden.
Mss. ook wel Babel. Kan blijkbaar naar Brazilië. Als een club uit dat land hem kan betalen dan AJAX ook. Kan imo als linksbuiten en als spits goed uit de voeten.
Hij doet het goed in Turkije. Bij Oranje vond ik hem ook zeker niet teleurstellend.
Altijd dreiging in zijn spel en een hele goede rechter.

PostPosted: 02 Jul 2018 14:46 

renemar wrote:
De vleugels zijn bezet met Labyad (of Tadic) met daarachter Bande en Neres met daarachter Kuhn en zelfs Cerny straks eventueel.

PostPosted: 02 Jul 2018 14:48 
Erelid

Ik blijf me afvragen of Blind al in beeld was/is samen met het wachten op Magallan.

Hebben ze een streep gezet door Magallan nu Blind in beeld is en zien ze in hem (ook) een CV?
Ik kan me niet voorstellen, dat Ajax Magallan laat lopen als ze niet zeker weten of het met Blind rondkomt.

Ajax kan nu wel de bal terugkaatsen naar Boca en wellicht de prio leggen bij Blind.
Ik kan wel leven met Blind als centrale verdediger want die houdt zich makkelijk staande. Zolang er geen middenvelders vertrekken (met name Schone en Siem) heb je die ook voldoende.

PostPosted: 02 Jul 2018 14:50 

Schone en Siem lijken me sowieso overbodig:

Tadic - Frenkie - Beek
Sink -Eiting - Gravenberch

PostPosted: 02 Jul 2018 14:59 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
de dominee wrote:
Schone en Siem lijken me sowieso overbodig:

Tadic - Frenkie - Beek
Sink -Eiting - Gravenberch
Dit vind ik dan weer wat doorslaan. Sinkgraven is nog niet eens helemaal fit en wat mij betreft blijft het afwachten hoe die knie het gaat houden komend jaar. Eiting heeft krap vier potjes meegedaan en Gravenberch vind ik zeer talentvol maar ook heel jong. Hier kunnen we toch geen heel seizoen op gaan bouwen? Ik zou Schöne er dan ook bijhouden, want hoewel hij een dagje ouder wordt moeten we ook niet gaan doen alsof hij er helemaal niets meer van kan. Die biedt meer zekerheid dan de namen die jij graag als back-up wil zien. We moeten niet gaan overdrijven met die jeugdspelers vind ik.

Siem de Jong is vergane glorie, het lichaam laat hem duidelijk in de steek. Dat 3-jarige contract is een fiasco. Had nooit gegeven mogen worden. Wat mij betreft net zo'n blunder als Heitinga een 2-jarig contract willen geven. Gelukkig is dat op tijd gecorrigeerd. Maar De Jong nog even houden tot Blind heeft getekend, want volgens De Telegraaf is de aanwezigheid van Siem een reden voor hem om te komen ;)

PostPosted: 02 Jul 2018 18:26 

de dominee wrote:
renemar wrote:
De vleugels zijn bezet met Labyad (of Tadic) met daarachter Bande en Neres met daarachter Kuhn en zelfs Cerny straks eventueel.
Ik vind Labyad geen vleugelspeler. Tadic komt voor een plaats op het middenveld, tenminste als we de geluiden mogen geloven. Bandé heeft tot nu toe alleen aangetoond het niveau niet te hebben. Kan uiteraard wel verbeteren maar direct inzetbaar is hij imo niet. Kuhn heeft talent maar is ook niet direct inzetbaar en Cerny revalideert nog en het is maar de vraag of hij op niveau komt. Voor zijn blessure speelde hij in ieder geval ondermaats.
Kortom is een specifieke linksbuiten geen overbodige luxe.

PostPosted: 02 Jul 2018 19:20 

Met snelheid en diepgang svp.

PostPosted: 02 Jul 2018 20:06 

renemar wrote:
de dominee wrote:
renemar wrote:
Ik vind Labyad geen vleugelspeler. Tadic komt voor een plaats op het middenveld, tenminste als we de geluiden mogen geloven. Bandé heeft tot nu toe alleen aangetoond het niveau niet te hebben. Kan uiteraard wel verbeteren maar direct inzetbaar is hij imo niet. Kuhn heeft talent maar is ook niet direct inzetbaar en Cerny revalideert nog en het is maar de vraag of hij op niveau komt. Voor zijn blessure speelde hij in ieder geval ondermaats.
Kortom is een specifieke linksbuiten geen overbodige luxe.
Alleen speelt Ten Hag liever niet met 'echte' buitenspelers. Let maar op, we gaan met een links'binnen' en een rechts'binnen' spelen, waarbij de verrassing dan moet komen doordat middenvelders/backs en die binnenspelers afwisselend in die operationele ruimte kunnen komen.

Ik ben het overigens wel eens dat Ajax dan pure snelheid ontbeert en alleen met Van de Beek en Neres diepgang zonder bal heeft, maar je kan niet ongelimiteerd maar blijven kopen. Daarbij zit er tussen Pavon (duur, vindt hem niet heel speciaal, maar wel snel zonder bal) en Assaidi (komt altijd in de bal) nogal veel zit qua type.

Maar nog veel belangrijker, zonder transferinkomsten draaien we nú (zonder Tadic en eventueel Blind) al verlies qua vaste vergoedingen (salaris)
En dat is, los van dat je dat zelf niet moet willen, ook niet iets waar UEFA/KNVB groot fan van zijn.

Er moet dus meuk verkocht worden eerst. En daarbij moet Bandé dus gewoon een kans krijgen, want je kan ook als Ajax niet voor de grap 10 miljoen neerleggen voor een speler die er dan maar nooit inkomt. Iemand is toch verantwoordelijk voor zijn komst?

PostPosted: 02 Jul 2018 20:12 
Beheerder

DarkChild wrote:
Maar nog veel belangrijker, zonder transferinkomsten draaien we nú (zonder Tadic en eventueel Blind) al verlies qua vaste vergoedingen (salaris)
En dat is, los van dat je dat zelf niet moet willen, ook niet iets waar UEFA/KNVB groot fan van zijn.
Is dat zo? Er zijn al redelijk veel spelers van de salarispost verdwenen (Viergever, Younes, Kluivert oa en nog veel jeugdspelers).

PostPosted: 02 Jul 2018 22:04 

343 wrote:
DarkChild wrote:
Is dat zo? Er zijn al redelijk veel spelers van de salarispost verdwenen (Viergever, Younes, Kluivert oa en nog veel jeugdspelers).
Ja. Het was met die spelers al zo, en dat ware ook nog eens verre van de grootverdieners.

Daarbij is het met aanwinsten als Tagliafico afgelopen winter (zat nog niet in de cijfers), de contractverleningen en natuurlijk de recente aanwinsten als Tadic, Bandé en Labyad. niet minder geworden.

Ik ben zeer benieuwd naar de volgende jaarcijfers, maak me daar best zorgen om.

PostPosted: 02 Jul 2018 22:15 
Beheerder

De volgende jaarcijfers niet echt, maar de post vaste vergoedingen baren me wel dan zorgen. we zullen zien.

PostPosted: 02 Jul 2018 22:51 

343 wrote:
De volgende jaarcijfers niet echt, maar de post vaste vergoedingen baren me wel dan zorgen. we zullen zien.
Ik bedoelde natuurlijk ook dat aspect van de jaarcijfers ;)

Het is ook niet dat het nu iets acuuts is, maar dit soort dingen sluipt er ongemerkt -blijkbaar- nogal snel in bij een BVO. En eerlijk is eerlijk, 1 van de uitgangspunten van de revolutie was zwarte cijfers zonder incidentele inkomsten. Dat ging een tijdje goed, en nu dus langzaam maar zeker niet meer. Dan gaat dat een beetje op de achtergrond door het hoge eigen vermogen, maar ondertussen moet je hier als bedrijf wel op letten. En ik heb niet het idee dat dat gebeurt.

PostPosted: 02 Jul 2018 22:54 
Beheerder

Snapte ik. :)

Ja, en dat is niet eens zolang geleden dat dit helemaal fout liep.
Denk wel dat er nog mensen zijn, binnen en buiten de club, die dat zeker wel zullen aanstippen.

PostPosted: 03 Jul 2018 00:30 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
DarkChild wrote:
343 wrote:
DarkChild wrote:
Ja. Het was met die spelers al zo, en dat ware ook nog eens verre van de grootverdieners.

Daarbij is het met aanwinsten als Tagliafico afgelopen winter (zat nog niet in de cijfers), de contractverleningen en natuurlijk de recente aanwinsten als Tadic, Bandé en Labyad. niet minder geworden.

Ik neem aandat je Ziyech niet in je berekening meeneemt? Als hij verkocht word dan zitten we wel goed. Als hij blijft dan zou je weleens gelijk hebben.

PostPosted: 03 Jul 2018 02:38 
Erelid

Daley Blind zou mogelijk akkoord moeten gaan met een loonsverlaging indien hij de overstap wil maken naar Amsterdam. Dat weet The Telegraph te melden. Ajax kan financieel niet voldoen aan de vraagprijs van Manchester United als Daley Blind niet zakt met zijn loon.

De veelzijdige verdediger zou naar verluidt 120.000 pond per week verdienen, ruim 7 miljoen euro per jaar. Een van beide partijen zou daarom water bij de wijn moeten doen. Als Manchester United niet wil zakken met de vraagprijs, moet Blind fors salaris inleveren om bij Ajax aan de slag te kunnen gaan. Wat de vraagprijs voor Blind momenteel is weet The Telegraph niet te melden.
Probleem van Ajax is natuurlijk ook, dat ze Blind waarschijnlijk snel willen aantrekken ivm Sturm Graz. Ik denk, dat Blind best wel wat wil inleveren maar het zal dus liggen hoeveel Man Utd wil voor Blind. Neem aan, dat Ajax er wel over nagedacht heeft en niet zomaar tegen een deur aanloopt (wat ze bij Tadic dus wel voor elkaar hebben gekregen).

PostPosted: 03 Jul 2018 07:09 

Leonel wrote:
DarkChild wrote:
343 wrote:

Ik neem aandat je Ziyech niet in je berekening meeneemt? Als hij verkocht word dan zitten we wel goed. Als hij blijft dan zou je weleens gelijk hebben.
Nee, dat gaat over de situatie "toen" (dus mét Ziyech, maar nog zonder Tagliafico) en nu. Eerst half jaar van het boekjaar 2017/2018 hadden we een operationeel verlies van 4,4 miljoen euro (!) overigens niet alleen veroorzaakt door de spelerssalarissen. We maken te veel kosten derhalve ten opzichte van de structurele baten.
Dat zal het laatste half jaar niet zijn verminderd, waardoor ik het komende half jaar (dus met alle aankopen en minus waarschijnlijk Ziyech) het nog maar moet zien.
Let wel, ik ben niet tegen investeren, maar ik ben wel tegen een te grote broek aantrekken. En ja je hebt een hoog ev, maar dat is ook zo weer weg. Daarom -niet dat het uitmaakt wat ik vind- stip ik het nu aan en niet als het kalf onverhoopt al verdronken is, nu kan je er nog iets aan doen namelijk.

Inkomsten moeten omhoog, wil je met de grotere jongens meedoen, das niet zo moeilijk.
Hoe je die inkomsten omhoog krijgt is weer een heel ander vraagstuk.

Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 4094 posts ]  Previous   1 158 159 160 161 162 164  Next

All times are UTC+02:00