Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 4094 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 164  Next
Author Message
 Post subject: Re: Mogelijke Aanwinsten
PostPosted: 31 Dec 2011 16:05 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Trabelsi was een one day fly, die vind je niet zomaar even ergens. Goede rechtsbacks zijn sowieso schaars omdat veel ploegen in de scoutingslanden van Ajax die positie anders invullen.

Ik zou Van Rhijn zich sowieso weer laten richten op de rehtsbackpositie.

PostPosted: 31 Dec 2011 17:39 

Pushkin wrote:
Ik zou Janmaat een typische Feyenoordaankoop vinden trouwens.
Ze zijn bij feyenoord dan ook bezig met een behoorlijke selectie samen te stellen. Mocht Janmaat na dit seizoen naar Rotterdam vertrekken dan hebben ze met hem en Vormer twee (voor hun) goede transfervrije spelers gehaald. Ik vind Martin van Geel is echt een top technisch directeur voor een in de subtop.

Maar anyway ik hoop dat Janmaat naar Amsterdam komt want hij is beter dan Ligeon en vind Van Rhijn als back nog minder dan Ligeon. Janmaat is zeker geen topper maar hij is nog jong en kan bij Ajax vast en zeker doorgroeien in zijn ontwikkeling. Vooral verdedigend moet hij beter worden maar Vd Wiel is verdedigend ook zwak dus ik denk niet dat Ajax er verdedigend op achteruit zou gaan.

Als Ajax een transfervrije speler haalt om Vd Wiel te vervangen dan kunnen ze ook wat extra uitgeven aan salarissen. Zo vind ik dat Ajax Chivu een zo'n hoog mogelijk salaris moet aanbieden. 2 miljoen plus 5 ton als Ajax in de Champions League speelt vind ik best kunnen. Natuurlijk is dat hoog voor Ajax maar hij is transfervrij en als je aan Janssen 3/4 miljoen uitgeeft terwijl hij maximaal 3 seizoenen voor Ajax zal spelen en je geen geld aan hem kan verdienen kan Ajax ook wel 2 miljoen per seizoen aan Chivu betalen.

Stel Janssen speelt drie seizoenen voor Ajax, hij heeft 3 miljoen euro gekost en verdient zeker een miljoen per seizoen dan zal hij uiteindelijk 2 miljoen euro per seizoen hebben gekost. Dus waarom niet Chivu 2 miljoen euro per seizoen geven? Hij is een betere speler dan Janssen en zal enorm belangrijk voor Ajax worden, dat weet ik zeker. Ik geloof er niet in dat andere spelers bij Ajax dan ook meer zullen willen verdienen want die begrijpen heus wel dat ze niet zo'n staat van dienst hebben.

Het kan natuurlijk heel goed dat Chivu dan alsnog niet terug zal willen komen aangezien hij ergens anders meer kan verdienen maar misschien komt hij wel.

PostPosted: 02 Jan 2012 14:28 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Die Wölfen staan op het punt Ricardo Rodriguez voor acht miljoen over te nemen van FC Zürch. Bayern München, Ajax, Dinamo Kiev en Paris Saint-Germain hadden naar verluidt de negentienjarige verdediger ook op de korrel.
Bron: VI => http://www.vi.nl/Achtergronden/Transfer ... u-Kaka.htm

Valencia heeft oogje op Sulejmani
Valencia is op zoek naar offensieve versterking en heeft zijn oog laten vallen op Ajacied Miralem Sulejmani. De subtopper uit de Primera Division is volgens de Levante-EMV, een dagblad voor Valencia en omstreken, bereid dertien miljoen euro neer te leggen voor de Serviër. Mogelijk dat Sulejmani de tweede Ajacied wordt bij Valencia. De Spaanse club versterkt zich komende zomer vrijwel zeker al met Oranje-international Gregory van der Wiel.

Bron: AD => http://www.ad.nl/ad/nl/1001/AD-Sportwer ... agen.dhtml

Gouweleeuw ziet Ajax, Twente of PSV wel zitten
Jeffrey Gouweleeuw van sc Heerenveen staat open voor een vertrek naar een topclub in Nederland. De 20-jarige verdediger, die dit seizoen doorbrak bij de Friezen, zei dat tegen Omroep Friesland. 'Als Ajax, FC Twente of PSV zich meldt, dan twijfel ik geen moment', aldus de jonge centrale verdediger wiens contract komende zomer afloopt.

Bron: AD => http://www.ad.nl/ad/nl/1001/AD-Sportwer ... agen.dhtml

PostPosted: 02 Jan 2012 14:32 
Erelid

It's gossipseason again, Gouweleeuw acht ik dan nog het meest waarschijnlijk. Valencia zich ik geen 13 miljoen neerleggen voor Sulejmani.

PostPosted: 02 Jan 2012 16:45 

Droomaankoop: Viktor Fischer :O
Als dit werkelijk waar is van Sulejmani, wat ik niet denk, gelijk doen! Kun je misschien wel type Narsingh en Gouweleeuw van halen.

PostPosted: 02 Jan 2012 17:03 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Lionel Messi
Mocht het bod op Sulejmani serieus zijn, gelijk doen.
Lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk dat ze dat bedrag op tafel leggen.

PostPosted: 03 Jan 2012 09:15 

Droomaankoop: Luis Suarez
Als er geen verdediger vertrekt dan gaan ze nu sowieso nog geen gouweleeuw kopen. En Narsingh kunnen we denk al helemaal wel vergeten. Ik denk dat er sowieso geen aankopen deze winter gedaan gaan worden. Gelukkig heeft PSV zijn centjes ook wel uitgegeven dus alleen hopen dat ze niet ergens anders heen gaan.

PostPosted: 03 Jan 2012 10:35 
Erelid

PSV heeft nog 364 miljoen Euro over van de transfer van Dzsudzsak, toch? Dat gevoel krijg ik in ieder geval de laatste tijd...

PostPosted: 03 Jan 2012 10:42 

Het is ongelofelijk hoe veel geld PSV kan uitgeven maar het is net zo ongelofelijk hoe weinig Ajax lijkt uit te kunnen geven. Na de transfers van Stekelenburg, Suarez en De Zeeuw zou Ajax heel wat extra geld in kas moeten hebben maar er wordt nauwelijks geld besteed. Als Ajax dit jaar ook Vd Wiel en Vertonghen (en misschien en hopelijk ook Sulejmani) verkoopt moeten ze maar eens flink gaan investeren in de selectie want met een paar goede op de toekomst gerichte aankopen kan een club als Ajax de Eredivisie gaan domineren.

PostPosted: 03 Jan 2012 11:19 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
3 miljoen Janssen, 3 miljoen Serero, 5 miljoen Sigthorsson, 8 ton Boerrigter, 1 mil Fischer. Dan kom je ook al snel op 13 miljoen uit. Ja natuurlijk houdt je nog veel geld over, maar als je kijkt dat Ajax incl de verkoop van Suarez + champions league maar 5 miljoen euro winst maakt zit er ook iets niet goed, dit had meer moeten zijn, zodat je dat weer kon investeren in je selectie.
Nu gaat de salarishuishouding er hopelijk iets beter uitzien maar het is nog steeds niet je van het..

Dat er een kwaliteitsinjectie nodig is dat is 100% zeker. Rechtsbuiten, rechtsback en 2 centrale verdedigers zijn zeker gewenst.

PostPosted: 03 Jan 2012 14:31 

Droomaankoop: Luis Suarez
AFCA Niels wrote:
PSV heeft nog 364 miljoen Euro over van de transfer van Dzsudzsak, toch? Dat gevoel krijg ik in ieder geval de laatste tijd...
Ja, het lijkt soms wel of ze een geldboom hebben daar. En...als Labyad naar sporting vertrekt dan vrees ik dat Narsingh volgend seizoen in een psv shirt speelt. Misschien wel zelfs na de winterstop.

PostPosted: 03 Jan 2012 17:38 

Seizoenskaart: 427
Dat zou kapitaalvernietiging van Lens zijn.

PostPosted: 04 Jan 2012 09:37 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
http://ajax.netwerk.to/nieuws/artikel/2 ... ternet.php

Zoals verwacht helaas... onze speculaties over een evt. vertrek van Sulejmani en wie best zou worden gehaald van zijn transfersom kunnen we voorlopig stoppen ;)

PostPosted: 04 Jan 2012 16:30 

Die stukjes met geruchten sloegen ook helemaal nergens op.
Was zeker te mooi om waar te zijn.
Jammer dat er altijd zoveel onzin wordt verzonnen.

PostPosted: 05 Jan 2012 13:16 
Erelid

Het Chivu gerucht is trouwens ook onzin.

PostPosted: 05 Jan 2012 17:11 

Pushkin wrote:
Het Chivu gerucht is trouwens ook onzin.
Doel je dan op de informatie uit de Roemeense media ?
Ik las namelijk een en ander op elfvoetbal.

PostPosted: 05 Jan 2012 17:38 

'Veel buitenlandse interesse voor Assaidi en Narsingh'

05/01/2012 14:52

De kans is klein dat het SC Heerenveen-publiek nog lang kan genieten van lievelingen Oussama Assaidi en Luciano Narsingh. De rappe, handige en effectieve buitenspelers van de Friezen hebben interesse gewekt in het buitenland.

'Er is veel belangstelling voor Assaidi en Narsingh', liet voorzitter Robert Veenstra van SC Heerenveen weten aan VI Radio zonder in details te treden. 'We hebben diverse aanbiedingen uit het buitenland binnen. Maar een club die de juiste prijs wil betalen, moet dan nog wel passen bij de speler. Daar gaat nog wel wat tijd overheen.'

'Natuurlijk hebben we de verwachting en de hoop dat we dit elftal de rest van het seizoen kunnen behouden. Er is ook geen noodzaak tot verkoop', weet de Friese preses. 'Maar in het geval van Assaidi en Narsingh hebben we het over jongens die nog een contract hebben voor anderhalf jaar.'

'Met Narsingh zijn we nog in gesprek over verlenging, maar het ligt niet in de lijn der verwachting dat hij of Oussama nog lang bij ons blijft', vervolgt Veenstra. 'Als ze niet willen verlengen, kan je ze beter anderhalf of een jaar voor afloop van het contract verkopen dan dat ze transfervrij de deur uitlopen.'
Dat zal de prijs alleen maar opdrijven.

PostPosted: 05 Jan 2012 20:34 

Dat klopt wel, anderzijds wat kun je vragen voor iemand met 1.5 jaar contract.
Als je hem na dit seizoen overneet is het slecht 1 jaar om af te kopen.

Naar het buitenland gaan is een grote stap voor deze talenten, zouden er verstandig aan doen om het eerst bij een top club in nl te laten zien.

PostPosted: 05 Jan 2012 22:40 
Erelid

Meer dan 6 miljoen zal het dan normaliter niet worden, tenzij Narsigh/Assaidi naar Rusland willen of een sheik in Engeland een vreemde gedachtekronkel heeft.

In de Roemeense media is te lezen dat het management van Chivu bezig is een knoop door te hakken, maar niet dat Chivu zijn voorkeur voor Ajax heeft uitgesproken en niet naar Madrid zou willen vanwege een mogelijke plaats op de bank. Dat is er door Nederlandse media bij verzonnen. Kamp Chivu laat helemaal niet in zijn kaarten kijken nog, en geef ze eens ongelijk, dat zou de onderhandelingspositie verslechteren.

PostPosted: 06 Jan 2012 00:51 

ajax 4 ever wrote:
Dat klopt wel, anderzijds wat kun je vragen voor iemand met 1.5 jaar contract.
Als je hem na dit seizoen overneet is het slecht 1 jaar om af te kopen.

Naar het buitenland gaan is een grote stap voor deze talenten, zouden er verstandig aan doen om het eerst bij een top club in nl te laten zien.
Meestal kiezen dit soort talenten ook niet direct voor een topclub, maar bijvoorbeeld voor een Duitse subtopper. Als deze net iets meer biedt dan Ajax, dan zal de Heerenveen hen verzoeken om daarheen te verkassen. Als die clubs dan ook meer salaris bieden, is de keuze dan soms heel snel gemaakt. Voor een Narsingh zal er mijns inziens wel tegen elkaar geboden worden.

PostPosted: 06 Jan 2012 02:42 
Erelid

Narsingh voor 6 miljoen zou de beste investering in jaren weer kunnen zijn. Als ie naar Ajax gaat wordt hij straks international als hij zich ook maar een beetje blijft doorontwikkelen. Zelfs Boerrigter wordt geselecteerd. Narsingh is een echte 4-3-3 speler en zal dus ook passen in ons systeem met Sigthorsson in de spits. Heb je op links nog eventueel Sulejmani en/of Boerrigter en kun je rouleren met deze 3 spelers. Wedstrijdje rust doet veel spelers goed.

Hopen voor Ajax dat Vitesse Janssen op zou willen halen oid. Wat een waardeloze speler is dat in ons huidige team zeg. Het enige wat hij doet is het spel vertragen. Heb hem ook nog nooit een loopactie zien maken nadat hij de bal speelde. Leiding aan het team geeft hij ook niet, en verdedigend draagt hij al helemaal niets bij. Fysiek is ook een kulargument, want Janssen wint nooit een verdedigend duel. Lodeiro heeft een veel groter loopvermogen dus die zal verdedigend zelfs meer aankunnen dan Janssen. Het is alleen de vraag of Lodeiro dat nog valt aan te leren, want hij heeft altijd op 10 gespeeld. Klaassen heeft verdacht veel weg dan De Jong, dus ik vraag me af of het wel echt zo'n groot talent is.

Uit:
Vertonghen: 13.5 miljoen (+-750k salaris)
VD Wiel: 11.5 miljoen (750k salaris)
Janssen: 1 miljoen (1.5m salaris)
Bulykin: Gratis
Ebecilio: Gratis
Ozbiliz: Verhuur (SC Heerenveen)
= 26 miljoen

In:
Narsingh: 6.5 miljoen (5- jarig contract, 700k salaris)
Chivu: Transfervrij (2-jarig contract met optie +1 jaar, 2.5 miljoen salaris)
Janmaat: Transfervrij (3-jarig contract, 400k salaris)

Contractverlenging dmv 26 miljoen inkomsten:
Sulejmani: 2015
Boilesen: 2016, sterk verbeterde voorwaarden
Eriksen: 2015, verbeterde voorwaarden
Lodeiro: 2014, optie lichten
Anita: 2016, als hij een vaste basisplaats op VMC heeft zal hij waarschijnlijk wel verlengen.

--------------------------Vermeer-------------------------
--Janmaat-----Alderweireld-------Chivu---------Boilesen----
---------------------------Anita---------------------------
-----------------Eriksen---------Lodeiro-------------------
--Narsingh-----------------------------------Sulejmani----
------------------------Sigthorsson-----------------------

Bank:
Cillessen - Ligeon - Blind - Enoh - Serero - De Jong - Boerrigter

Zo zie ik het persoonlijk. Met deze opstelling + beleid zul je veel winst maken qua geld, en zul je er qua team niet heel erg veel op achteruit staan. Met Chivu wel echt iemand binnen met ervaring.

PostPosted: 06 Jan 2012 11:49 

Droomaankoop: Viktor Fischer :O
Mag ik vragen waarom je Sulejmani boven Boerrigter kiest?

PostPosted: 06 Jan 2012 13:08 

Goed lezen Joe, hij heeft het over rouleren met Narsingh, Sulejmani en Boerrigter.

PostPosted: 06 Jan 2012 15:57 
Erelid

Ik zou onder geen beding meer willen zien dat een speler 2,5 miljoen euro per jaar op mag strijken.

PostPosted: 06 Jan 2012 15:59 
Erelid

Jij hebt liever 3 middelmatige spelers voor een miljoen per jaar?

Chivu is transfervrij, dus geen aankoopbedrag, dus dat geld wat je normaal zou investeren, zou je hem een miljoen extra per jaar kunnen geven. Voor onder de 2.5 miljoen per jaar zou hij nooit naar Ajax komen.

Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 4094 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 164  Next

All times are UTC+02:00