Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 4094 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 164  Next
Author Message
 Post subject: Re: Mogelijke Aanwinsten
PostPosted: 06 Jan 2012 16:02 
Erelid

RogerGarcia wrote:
Jij hebt liever 3 middelmatige spelers voor een miljoen per jaar?
Nee, middelmatige spelers moet je niet kopen.
RogerGarcia wrote:
Chivu is transfervrij, dus geen aankoopbedrag, dus dat geld wat je normaal zou investeren, zou je hem een miljoen extra per jaar kunnen geven. Voor onder de 2.5 miljoen per jaar zou hij nooit naar Ajax komen.
Het gaat niet alleen om hem. Denk je dat jongens als Sulejmani, Eriksen, De Jong, enz. geen Euro's ruiken als iemand zo'n salaris krijgt?

PostPosted: 06 Jan 2012 16:11 
Erelid

Nee, Chivu is van buitencategorie. Die andere jongens mogen dankbaar zijn dat ze uberhaupt al een contract hebben bij Ajax (Sulejmani, De Jong)

PostPosted: 06 Jan 2012 16:14 
Erelid

Chivu wás de buitencatogorie. Zo werkt het toch overal? Als jij net zo goed presteert als je collega, wil je ook net zoveel verdienen. Ik verwacht geen wonderen van Chivu in zijn nadagen.

Wel eens gehoord van behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst? Kijk, een Suarez, die had zo’n loon verdient. Een paar jaar top gespeeld en zich ontwikkeld als steunpilaar en leider bij Ajax. Dan kun je zeggen dat je zo’n salaris afgedwongen hebt. Maar Chivu? Hem een mega salaris geven omdat hij 9(!) jaar geleden zo’n goede speler van Ajax was? Ik zie hem graag komen, maar niet voor elke prijs. Ik zie het niet snel gebeuren, maar stel dat het een gevalletje Luque wordt? Daar ben je dan mooi klaar mee.

PostPosted: 10 Jan 2012 14:04 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Geruchten machine:

Ajax en Palmeiras gaan praten over Luan

Linksbuiten / 2de spits. Mogelijk omdat F. de Boer niet tevreden is over de back-up van Boerrigter. Wisselend Lorenzo en Ismael al daar toegepast.

Verder is Janmaat nog steeds in beeld volgens VI.

Blind er gaat niet veel meer gebeuren
Moet deze pipo niet jeugd-contracten gaan verlengen i.p.v. een vrolijk babbeltje maken met de pers in Brazilië, Scolari en andere bullshit..

Verder is de selectie in de breedte niet al te groot, zeker als je weet dat mogelijk van de zomer een grote uitloop zal gaan plaatsvinden moet je er nu wel op anticiperen, door al vervangers vast te leggen die evt een half jaar al kunnen wennen.

PostPosted: 12 Jan 2012 10:40 
Erelid

• Ajax Strijdt met Dortmund en Liverpool om volgend Deens talent
    Christian Eriksen en Nicolai Boilesen zijn reeds doorgebroken in het eerste elftal van Ajax en Viktor Fischer hoopt het voorbeeld van zijn landgenoten te kunnen volgen. Deense talenten zien Ajax als een ideale springplank richting een Europese topclub en mogelijk krijgt de Nederlandse landskampioen binnenkort weer een talentvolle Deen tot zijn beschikking.

Ajax zou met Borussia Dortmund en Liverpool strijden om de handtekening van Lucas Andersen, zo meldt het Deense Sporten. De zeventienjarige middenvelder staat momenteel onder contract bij Aalborg BK en volgens de technisch directeur van die club, Lynge Jakobsen, is er veel belangstelling voor Andersen. Hij wenst echter geen namen van geïnteresseerde clubs te noemen.
    Andersen speelde tot dusver negentien competitieduels in het eerste elftal van Aalborg, dat in het verleden al eens zaken deed met Ajax. Jesper Gronkjaer maakte in 1998 de overstap naar Nederland en vertrok een paar jaar later naar Chelsea. “Ik durf wel te zeggen dat Lucas ons grootste talent is sinds Jesper”, zei Jakobsen. “Zijn ontwikkeling is vergelijkbaar en hij kan dezelfde stappen maken.”
Voetbalzone
#bron Denemarken

PostPosted: 12 Jan 2012 13:20 

Hopelijk komt hij naar Ajax, ik heb het Deense jeugdelftal van lichting vaak zien spelen en Andersen overtuigde mij eerder dan Fischer dat deed. Trouwens vond ik ook Olsen (die Ajax ook volgt) ook erg goed en als Ajax slim is halen ze die ook. Met Andersen en Olsen zal de A1 twee kwaliteitsspelers rijker worden en gezien het feit dat ze na dit seizoen (en nu eigenlijk al) grote talenten als Klaassen, Bouy en Denswil aan het eerste verliezen is het wel nodig om de A1 een kwaliteitsinjectie te geven, van de B1 zal het niet voldoende komen. Met Vd Boomen, Andersen, Olsen, Fischer, Becker en Kishna zou de A1 er komend seizoen weer mooi uit komen te zien. De verdediging zal (op de rechtsback positie na) alleen erg zwak zijn.

Ze doen in Denemarken iets heel erg goed, veel talenten daar ontwikkelen ze zich technisch enorm goed. Misschien kan Ajax (en de KNVB) eens een bezoekje aan hun nationale bond brengen om te kijken wat ze daar doen wat zo goed werkt. Nederland moet het hebben van de jeugdopleidingen want anders zullen we op termijn net als Belgie een hoogste divisie hebben die totaal niet meer mee telt.

PostPosted: 18 Jan 2012 15:26 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
ghostwriter wrote:
Hopelijk komt hij naar Ajax, ik heb het Deense jeugdelftal van lichting vaak zien spelen en Andersen overtuigde mij eerder dan Fischer dat deed. Trouwens vond ik ook Olsen (die Ajax ook volgt) ook erg goed en als Ajax slim is halen ze die ook. Met Andersen en Olsen zal de A1 twee kwaliteitsspelers rijker worden en gezien het feit dat ze na dit seizoen (en nu eigenlijk al) grote talenten als Klaassen, Bouy en Denswil aan het eerste verliezen is het wel nodig om de A1 een kwaliteitsinjectie te geven, van de B1 zal het niet voldoende komen. Met Vd Boomen, Andersen, Olsen, Fischer, Becker en Kishna zou de A1 er komend seizoen weer mooi uit komen te zien. De verdediging zal (op de rechtsback positie na) alleen erg zwak zijn.

Ze doen in Denemarken iets heel erg goed, veel talenten daar ontwikkelen ze zich technisch enorm goed. Misschien kan Ajax (en de KNVB) eens een bezoekje aan hun nationale bond brengen om te kijken wat ze daar doen wat zo goed werkt. Nederland moet het hebben van de jeugdopleidingen want anders zullen we op termijn net als Belgie een hoogste divisie hebben die totaal niet meer mee telt.
Ter info, voor wat het waard is ;)

http://www.ajaxfans.net/nieuws/12221/Bl ... ndersen%27

Last edited by rebuah on 18 Jan 2012 15:29, edited 1 time in total.

PostPosted: 18 Jan 2012 15:27 
Erelid

Riejuh wrote:
Geruchten machine:

Ajax en Palmeiras gaan praten over Luan

Linksbuiten / 2de spits. Mogelijk omdat F. de Boer niet tevreden is over de back-up van Boerrigter. Wisselend Lorenzo en Ismael al daar toegepast.

Verder is Janmaat nog steeds in beeld volgens VI.

Blind er gaat niet veel meer gebeuren
Moet deze pipo niet jeugd-contracten gaan verlengen i.p.v. een vrolijk babbeltje maken met de pers in Brazilië, Scolari en andere bullshit..

Verder is de selectie in de breedte niet al te groot, zeker als je weet dat mogelijk van de zomer een grote uitloop zal gaan plaatsvinden moet je er nu wel op anticiperen, door al vervangers vast te leggen die evt een half jaar al kunnen wennen.
Aansluitend op het Palmeiras verhaal:

http://ajax.netwerk.to/nieuws/artikel/2 ... 20Ajax.php

Last edited by rebuah on 18 Jan 2012 15:29, edited 1 time in total.

PostPosted: 18 Jan 2012 15:28 
Erelid

Burak Yilmaz van Trabzonspor zou opnieuw in beeld zijn als transfer target in de zomer.

http://www.ad.nl/ad/nl/1001/AD-Sportwer ... Ajax.dhtml

PostPosted: 18 Jan 2012 18:16 
Erelid

Nogal veel geld 7,5 miljoen euro. Weet ook niet of dit betrouwbaar is. Ken hem verder ook niet. Eens beter beschouwen in de wedstrijden tegen psv.

PostPosted: 18 Jan 2012 19:10 

Het filmpje laat weinig zien waarvan ik denk, dat is de spits voor Ajax. Hij heeft lengte en body en maakt een paar doelpunten (met het gezicht naar de goal), maar verder zie ik weinig bijzonders.

PostPosted: 18 Jan 2012 19:12 
Erelid

Ik neem aan dat als dit waar is hij is aanbevolen (aan ons en niet aan PSV) door Guus Hiddink. Een goeie Turkse speler zou op zich ook mooi zijn voor het commerciele aspect van de club, er zijn over heel europa enorm veel Turksen en als die allemaal fan worden van de Turkse spits van Ajax en het Turkse elftal zou dat een enorme boost kunnen zijn en dan is 7.5 miljoen best redelijk. Dan moet hij zich wel ontwikkelen op een Litmanen-achtige manier en de held van Turkije worden.

Maar tot het officieel is geloof ik niks, Suarez is vorig jaar wel 30 keer verkocht aan verschillende clubs, alleen al Liverpool ging zo'n 8 keer wel door, dan weer niet door en uiteindelijk wel. Media zijn van een verbazend slecht niveau en nemen werkelijk alles over wat door meer dan 2 twitteraars naar buiten wordt gebracht.

PostPosted: 18 Jan 2012 22:30 
Erelid

Sercan Yildirim werd vorig jaar ook aan Ajax gelinkt. Ik snap niet dat die 'geruchten' hier steeds maar gepost worden. Er is verder geen enkel noemenswaardig bericht te vinden hierover.

PostPosted: 18 Jan 2012 23:10 

Daarnaast is Yilmaz fysiek goed genoeg voor Ajax ook qua snelheid en doelgerichtheid zit het wel goed, maar technisch en tactisch is hij onder de maat voor het spel dat wij willen spelen. Dat in combinatie met zijn transfer prijs. Verder is zijn naam ook verschillende clubs in het nieuws gebracht laatste weken. Ik vermoed onzin of een zaakwaarnemer die zit te pushen.

PostPosted: 24 Jan 2012 16:52 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Alexander Milosevic (AIK Stockholm), de verdediger waar Ajax deze zomer mee gesproken zou hebben, is bijna rond met Werder Bremen.

Gemiste kans wat mij betreft.

PostPosted: 24 Jan 2012 18:40 

Pushkin wrote:
Alexander Milosevic (AIK Stockholm), de verdediger waar Ajax deze zomer mee gesproken zou hebben, is bijna rond met Werder Bremen.

Gemiste kans wat mij betreft.
Zeker als je bedenkt dat een nieuwe centrale verdediger geen overbodige luxe zou zijn gezien de huidige blessure golf, en het aanstaande vertrek van Vertonghen.. :/

PostPosted: 27 Jan 2012 08:27 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
'Ajax zou ideaal zijn als ze op het juiste moment interesse tonen'

Bron: voetbalzone.nl

Lucas Andersen ziet een transfer naar Ajax wel zitten. De zeventienjarige middenvelder staat momenteel onder contract bij Aalborg BK in zijn thuisland Denemarken, maar weet zich gevolgd door de Eredivisionist. John Steen Olsen, scout in Scandinavië namens Ajax, laat zich in Tipsbladet lovend uit over Andersen en de speler zelf is ook enthousiast geraakt over het vervolgens van zijn loopbaan in Amsterdam.

Andersen weet dat landgenoten als Christian Eriksen, Nicolai Boilesen en Viktor Fischer de laatste jaren reeds de overstap maakten van Deense clubs naar Ajax. “Een club als Ajax zou het meest ideaal zijn voor me als ze op het juiste moment in mijn carrière interesse zouden tonen. Alle verhalen van Fischer horende lijkt het me een geweldige club”, aldus de middenvelder. “Hij vertelt hoe hij zich verder heeft kunnen ontwikkelen.”

“Dat geeft me meer vertrouwen om zo'n stap te overwegen”, aldus Andersen in het Deense medium. Hij benadrukt dat hij zelf nog niet benaderd is door Ajax of een andere club; ook Borussia Dortmund en Liverpool hebben naar verluidt interesse, maar zijn dus nog niet overgegaan tot actie. “Ik heb nog geen idee wanneer ik naar het buitenland ga”, geeft Andersen aan. “Ik kan hier nog veel leren. Als ik ga, moet het natuurlijk een echte verbetering zijn.”

Scandinavië-scout Olsen stelt dat Ajax er goed aan doet zich te versterken met de jonge spelverdeler, die al negentien wedstrijden achter zijn naam heeft staan in het Aalborg-tenue. “Ik denk dat hij een heel interessante speler is. Hij heeft zoveel kwaliteiten. Hij is technisch goed, snel en kan zowel op links als rechts op de flanken als op de nummer 10-positie uit de voeten. Met zijn kwaliteiten kan hij hetzelfde niveau als dat van Eriksen, Boilesen en Fischer bereiken. Hij is nu klaar voor de stap naar het buitenland.”

PostPosted: 27 Jan 2012 09:47 
Erelid

Deze berichtgeving wordt ook in Denemarken bevestigd. Ook Steen Olsen bevestigd zijn positieve scoutingsrapporten over hem. Ajax volgt deze jongen dus wel degelijk, dus Blind zijn slappe gel#l dat Ajax geen interesse heeft is onzin voor de buitenwereld. Wel naïef van hem.

http://ajax.netwerk.to/nieuws/artikel/2 ... 20Ajax.php

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... er-om-ajax

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aj ... nteressant

PostPosted: 27 Jan 2012 10:48 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Lionel Messi
Direct toeslaan wat mij betreft.
Die scout verricht wel goed werk als je ziet wie dankzij hem nu bij Ajax spelen.
Zitten die andere scouts elders in de wereld dan zo te slapen vraag ik me wel eens af.
Als er ee ntalent wordt gescout is het iedere keer door Olsen.

Het is mooi dat we al wat Denen in de ploeg hebben, zou zo maar eens de doorslag kunnen geven.

PostPosted: 27 Jan 2012 13:51 
Erelid

Ajax heeft bijna geen internationale scouts Ajax 4 ever, daar zit meer het probleem.

PostPosted: 27 Jan 2012 14:02 
Erelid

Pushkin wrote:
Ajax heeft bijna geen internationale scouts Ajax 4 ever, daar zit meer het probleem.
Bijzonder kwalijke beslissing van het technische beleid vind ik dat, kwaliteitsscouts met grondige kennis van de regio waarin ze werken kunnen van levensbelang zijn voor een club als de onze... Waarom schieten wij daar zo in te kort? Is dat een bewuste beleidskeuze, of zijn ze zo naïef dat we elke speler zelf altijd opgeleid voor handen hebben op de De Toekomst... Wanbeleid vind ik het!

PostPosted: 27 Jan 2012 14:55 

Pushkin, weet je of een jongen als Juan Cruz Mascia bij Ajax op de radar staat. Hij moet nog wel flinke stappen maken (wat hopelijk gebeurt nu hij bij Nacional is terecht gekomen).

PostPosted: 27 Jan 2012 15:43 
Erelid

Bijzonder kwalijke beslissing van het technische beleid vind ik dat, kwaliteitsscouts met grondige kennis van de regio waarin ze werken kunnen van levensbelang zijn voor een club als de onze...
Dat is ook mijn mening, maar de realiteit is bij Ajax momenteel anders. Bij Ajax maakten we onder Jol bijvoorbeeld Cockie Jol (voormalig leraar Duits) verantwoordelijk om de scouting door te lichten. Diezelfde Cock Jol wist na een half jaar nog niet dat Ajax een scout in Belgie had (Urbain Hasaert). Hasaert was daar teleurgesteld over en vroeg Van den Boog om uitleg (die hij nooit gekregen heeft). Daarna is Hasaert overgestapt naar Anderlecht, en ik kan het hem niet verwijten.

De kern van het verhaal is dat je mensen in je organisatie respectvol behandeld en zeker de mensen die echt waarde voor je organisatie hebben een beetje ‘inpakt’ en het hen extra comfortabel maakt. Bij Ajax is jaren lang het tegenovergestelde gebeurt.
Daarnaast heeft Ajax momenteel ook niet zo veel internationale scouts in dienst. Van de huidige namen:

Hasaert (Belgie) – vertrokken naar Anderlecht
Loic Desire (Frankrijk) – Gestopt als scout en reservecoach van Vannes geworden
Felxi Gasselich (Hongarije – Oostenrijk) – gestopt functioneerde ook niet naar behoren
Heinz Schilcher (oost-Europa) – nog in functie
Gerrie Muhren (Nederland, scout ook in het eindtraject bij buitenlandse spelers).

Verder hebben we in Nederland nog wel wat coordinatoren zitten (besturusfuncties bij Ajax zelf m.b.t. scouting) zoals Fred Arroyo, Hans Van der Zee, Roy Wesseling en Tonny Bruins Slot (ook wedstrijdanalyst). Maar het zegt al genoeg dat Danny Blind gebruik maakt van Ton Pronk de laatste tijd om spelers te bekijken. Ik vind het sowieso belachelijk dat uitgerekend Scholletje zijn mening mag geven over de aan te trekken spelers...(die man heeft zo vaak bewezen er geen kijk op te hebben).

Waarom schieten wij daar zo in te kort? Is dat een bewuste beleidskeuze, of zijn ze zo naïef dat we elke speler zelf altijd opgeleid voor handen hebben op de De Toekomst... Wanbeleid vind ik het!
In zekere zin is het wel een keuze doordat men er niet professioneel mee aan de slag gaat. Er komt een dag dat ik hier een vele uitgebreider en meer onderbouwd op kan geven....geef me wat tijd. ;)

Kladde Ajax zit niet in Zuid-Amerika dus de kans lijkt me niet bepaald groot.

PostPosted: 28 Jan 2012 01:13 

Pushkin wrote:
Kladde Ajax zit niet in Zuid-Amerika dus de kans lijkt me niet bepaald groot.

Daar was ik al bang voor, maar ik had de hoop dat ze gezien suarez en lodeiro in ieder geval Nacional in het oog hielden en gezien de het gebrek aan goede spitsen in de jeugd in ieder geval deze jongen in de gaten werd gehouden. Ik ben een beroerde scout en als deze jongen mij al opvalt dan moet Ajax hem zeker kennen (Dit nog buiten de vraag of hij geschikt is voor Ajax of niet).

PostPosted: 28 Jan 2012 11:46 
Erelid

Ajax zit er simpelweg niet, en als we al Zuid-Amerikanen scouten de laatste jaren is dat op basis van jeugdtoernooien waarin ze opvallen of derden

Maxwell --> Terborg Toernooi
Rosales --> Olympisch elftal
Lodeiro --> Suarez + jeugdtoernooien
Cvitanich --> Essel Sports

Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 4094 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 164  Next

All times are UTC+01:00