Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 141 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6  Next
Author Message
 Post subject: Re: Luis Orejuela
PostPosted: 10 Aug 2017 08:32 

Ik laat me verrassen.

Dat het wat langer duurt om een vervanger aan te trekken voor Nouri kan ik wel begrijpen in tegenstelling tot de aankoop van achterhoedespelers.

Ik denk, dat het of een pure buitenspeler wordt en dat Sinkgraven dan doorschuift met Eiting.
Of nog een vervanger van Nouri waarbij SInkgraven meer back blijft.
Ik hoop op dat laatste.

PostPosted: 10 Aug 2017 13:17 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Morgen gekeurd. Mooi.

PostPosted: 11 Aug 2017 12:08 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Gearriveerd, volgens Simon Z.
https://twitter.com/simonzwartkruis/sta ... 3207784449

PostPosted: 11 Aug 2017 12:09 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Mooi, lijkt me een goede speler deze jongen. Ik ben benieuwd!

PostPosted: 11 Aug 2017 18:38 
Beheerder

Hier istie dan.
https://twitter.com/AFCAjax/status/896046218803126272

PostPosted: 11 Aug 2017 22:17 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Welkom!

Ik ben geen fan van Veltman (als back) maar ik verwacht ook een grenzeloos vertrouwen van Keizer in zijn aanvoerder. De vraag is of Ajax nog iets doet centraal achterin anders verwacht ik hem alleen als back als Veltman niet kan spelen of als er centraal iemand uitvalt.

Maar laat hem maar even rustig acclimatiseren en dat hij er dan volgend seizoen staat.

PostPosted: 22 Aug 2017 16:50 
Beheerder

Over enkele dagen in Nederland. Eerst nog werkvergunning.
https://twitter.com/simonzwartkruis/sta ... 0681162758

PostPosted: 29 Aug 2017 09:27 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Oud-ajacied en landgenoot Daniel Cruz over hem en Cassierra.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/75 ... niet-.html

PostPosted: 29 Aug 2017 09:54 
Beheerder

Hopelijk heeft Cruz gelijk over Orejuela. Over Cassierra ben ik het niet eens. Ik vind hem meevoetballend en in de kleine ruimte zeer behoorlijk.

PostPosted: 29 Aug 2017 11:16 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
343 wrote:
Hopelijk heeft Cruz gelijk over Orejuela. Over Cassierra ben ik het niet eens. Ik vind hem meevoetballend en in de kleine ruimte zeer behoorlijk.
Ja ik ook, die jongen heeft gewoon nog geen fatsoenlijke kans gekregen. Idem bij Neres. Zit er ook niet in als Dolberg blijft, want hij is na Huntelaar pas de 3e optie. Dan kun je hem beter verhuren aan een club in de eredivisie.

Ik lees van Orejuela ook dat hij zeer snel is, aanvallend sterk, goede pass heeft maar doordat hij ook een omgeturnde back is hij verdedigend nog stappen moet zetten. Hij zou ook LB kunnen spelen dus ik ben benieuwd wat Keizer gaat doen. Kneus Veltman is zijn aanvoerder dus die zie ik hem er niet snel naast zetten. Dus als RB lijkt Orejuela enkel een kans te krijgen als Veltman RCV zou gaan spelen wat dan weer ten koste zou gaan van De Ligt. Maar als ze hem als LB zien dan gaat hij moeten concurreren met Sinkgraven als die eindelijk terug fit is. Dijks speelt hij er sowieso los uit.

PostPosted: 29 Aug 2017 12:30 

343 wrote:
Ben ik met je eens. Cassierra heeft de pech gehad dat Dolberg het boven alle verwachtingen heeft gedaan vorig seizoen. Als Bosz Dolberg uit het trainingskamp in Oostenrijk naar huis had gestuurd was Cassierra onze eerste spits geweest. Cassierra is gewoon een goede spits. Ziet er niet naar uit, maar geef hem maar eens een echte kans. Net zoals bij Neres. Dat zijn echt twee grote talenten. Wat Orejuela betreft, ben bang dat het met die jongen hetzelfde gaat als met Cassierra. Ik zie Keizer niet Veltman ernaast zetten. Als die jongen inderdaad zo goed is als Cruz zegt moet hij natuurlijk spelen. Dan is hij in alles beter dan Veltman, behalve in de taal.

PostPosted: 29 Aug 2017 13:23 
Erelid

Ik vraag me dan af wat de motieven zijn dat Orejuela ook linksback zou kunnen. Heeft hij er 5 of al 30 wedstrijden gespeeld? Is hij tweebenig? In mijn optiek komt een rechtsbenige back normaal gesproken niet in aanmerking voor de linksback positie.

Het klinkt altijd zo vanzelfsprekend als je leest dat hij 'ook op linksback kan spelen', maar als je het relativeert kan elke speler natuurlijk op elke positie spelen. Huntelaar kan in theorie ook centraal achterin spelen. Zie Kuijt, die kwam op een gegeven moment voor elke positie in het veld in aanmerking.

PostPosted: 29 Aug 2017 20:33 

rebuah wrote:
Oud-ajacied en landgenoot Daniel Cruz over hem en Cassierra.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/75 ... niet-.html
Totaal niet met Cruz eens over Cassierra.
Over Orejuela idd te hopen dat dit zo is.

Cruz was trouwens een absolute topspeler. Hij had bij Ajax destijds héél veel blessures als mijn geheugen me niet in de steek laat.
Als hij die niet had gehad, was hij één der beste ooit geweest.
Daniel Cruz, nooit zal ik hem vergeten.

PostPosted: 01 Sep 2017 21:42 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Deze jongen staat er niet binnen een paar weken. Dat is duidelijk zichtbaar bij zijn eerste wedstrijd voor Jong Ajax. Tactisch nog veel bij te leren en maakt af en toe vreemde keuzes. Verdedigend vanavond niet getest maar als hij iets moest doen vond ik het niet overtuigend.

Hij heeft een drive naar voren. Stormt soms met een enorme sprint over de buitenspeler heen. Verder heb ik hem vooral op veilig zien spelen in de passing. Durfde niet om de actie te maken. Had nog een goede voorzet op Cassierra.

Ik verwacht dat hij de eerste weken/maanden nog niet gaat spelen bij het eerste. Of er moeten blessures zijn.

PostPosted: 02 Sep 2017 08:57 

Jerome wrote:
Deze jongen staat er niet binnen een paar weken. Dat is duidelijk zichtbaar bij zijn eerste wedstrijd voor Jong Ajax. Tactisch nog veel bij te leren en maakt af en toe vreemde keuzes. Verdedigend vanavond niet getest maar als hij iets moest doen vond ik het niet overtuigend.

Hij heeft een drive naar voren. Stormt soms met een enorme sprint over de buitenspeler heen. Verder heb ik hem vooral op veilig zien spelen in de passing. Durfde niet om de actie te maken. Had nog een goede voorzet op Cassierra.

Ik verwacht dat hij de eerste weken/maanden nog niet gaat spelen bij het eerste. Of er moeten blessures zijn.
Ben ik niet met je eens. Ik denk dat hij zowel verdedigend als aanvallend beter is dan Veltman. Maar ja, die is aanvoerder en zal wel blijven staan. Ik zou Veltman op zijn natuurlijke positie laten spelen met De Ligt naast zich en deze jongen RB laten spelen. Viergever zou LB kunnen tot Sinkgraven fit is. Heb je meteen 3 plaatsen in het elftal versterkt in vergelijking hoe het nu staat.

PostPosted: 02 Sep 2017 14:25 
Erelid

Waarom denk je dat hij beter is dan Veltman?

PostPosted: 02 Sep 2017 15:01 

AFCA Niels wrote:
Waarom denk je dat hij beter is dan Veltman?
Omdat ik Veltman als back matig vind. Onwennig, heeft niet de specifieke kwaliteit die je als back moet hebben, het ziet er geforceerd uit. En hij speelt er al een seizoen, dat komt niet meer goed.
Als CV vind ik hem best OK.

PostPosted: 02 Sep 2017 15:31 
Erelid

Nee, waarom denk je dat Orejuela beter is?

PostPosted: 02 Sep 2017 15:44 

Droomaankoop: Eriksen
Seizoenskaart: Nee
Deze jongen heeft het in zich om een vaste waarden te worden als rechtsback mits hij een eerlijke kans krijgt van Spijkerman, Bergkamp en Keizer.
Wat Veltman wel of beter gezegd niet kan is landelijk bekend en alle (semi) kenners zijn het er over eens Veltman is geen rechtsback en als hij er speelt is het dus een slechte rechtsback, zijn meerwaarde op deze positie is nooit bewezen.
Dus of je stelt Veltman op als rechtercentrum verdediger of hij is de backup van Matthijs de Ligt.
Veltman zelf koos voor de makkelijke en zekere weg hij bleef bij Ajax en koos niet voor een avontuur in het buitenland.
Dat zal enerzijds ingegeven zijn door zelfkennis en onzekerheid en anderzijds vanwege familieomstandigheden ivm blijde gebeurtenis.
Maar Orejuela heeft alles in zich om een echte Ajax rechtsback te worden felheid, drive, snelheid, voorzet, hardheid ik zie een jonge uitgave van Wim Suurbier.
Het zou zonde zijn als deze jongen geen kans krijgt omdat Spijkerman, Bergkamp en Marcel zo stom zijn geweest de ideale schoonzoon aanvoerder te maken en niet Ziyech.
Als ik kijk naar Neres en Cassierra dan ben ik bang dat de voorkeur bij Spijkerman, Keizer en Bergkamp liggen bij de echte door Ajax opgeleide spelers, wellicht ingegeven dat zij er niet mee eens waren dat deze jongens gekocht werden.
Kijk om Sanchez konden ze niet heen maar Orejuela moet ben ik bang drie keer beter zijn voordat Veltman eruit gaat.
Maar je bent Veltman, getrouwd en volwassen en je krijgt al zo lang zoveel shit over je heen op de TV, in kranten en bladen en de fans dan moet je toch denken was ik maar naar een leuke club in het buitenland gegaan met een compleet nieuwe start.

Johan Cruijff...in kleine kring uitgesproken in Barcelona, Augustus 2011

PostPosted: 02 Sep 2017 16:58 

AFCA Niels wrote:
Nee, waarom denk je dat Orejuela beter is?
Hij is snel, verdedigend gisteren prima (is wel geen echte graadmeter maar toch), nauwkeurig in de passing (commentator had het in de tweede helft over 100% accuraat), komt goed op. Als Cassierra zijn prima voorzet eenvoudig had binnen gekopt had hij ook een assist op zijn naam. Maakte een betrouwbare indruk als verdediger (zag je ook aan het ten koste van alles proberen te voorkomen van een schot op doel c.q. geven van een voorzet; niet plichtmatig het been uitsteken wat je tegenwoordig veel ziet).
Wat me ook opviel is dat hij met zijn armen soms een beweging maakte als zijn directe tegenstander de bal had. Alsof hij irritante vliegen wilde wegjagen.Zal wel iets uit Zuid Amerika zijn, heb het hier nog nooit gezien.

PostPosted: 04 Sep 2017 10:39 

Droomaankoop: Zlatan
Ik vind het vooral 'eng' dat Keizer weer begint over 'hij spreekt geen Nederlands'. DUH! Doen ze wel vaker niet in Colombia. Gooi hem een week bij de nonnen zodat hij Engels leert.

PostPosted: 04 Sep 2017 10:59 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Brasil wrote:
Ik vind het vooral 'eng' dat Keizer weer begint over 'hij spreekt geen Nederlands'. DUH! Doen ze wel vaker niet in Colombia. Gooi hem een week bij de nonnen zodat hij Engels leert.
We moeten bij Ajax het voetbal weer moeilijker maken dan het is. In andere landen spelen allemaal buitenlanders en worden ze gewoon in de basis gegooid als ze goed genoeg zijn.

Maar bij ons duurt het weer maanden omdat L'ami zijn posities bij corners niet goed kan doorgeven.

PostPosted: 04 Sep 2017 11:21 
Erelid

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Precies. Alsof dat gel#l van hem, L' ami, Spijkerman en Winter zoveel positieve invloed zal hebben.

PostPosted: 04 Sep 2017 11:49 

Bonzai wrote:
Brasil wrote:
We moeten bij Ajax het voetbal weer moeilijker maken dan het is. In andere landen spelen allemaal buitenlanders en worden ze gewoon in de basis gegooid als ze goed genoeg zijn.

Maar bij ons duurt het weer maanden omdat L'ami zijn posities bij corners niet goed kan doorgeven.
Niks anders dan zich indekken waarom deze jongen wss. voorlopig niet zal spelen om anderen te laten spelen. Bij Neres heeft hij ook zo'n ridicule reden gegeven waarom niet Neres maar Kluivert speelt. Al dan niet ingefluisterd door sommige personen. Hoe het ook zij, hij is en blijft een pias die braaf de opdrachten die krijgt uitvoert of hij heeft geen ballen verstand van het spelletje.
Maar wie weet, hopelijk verandert dat nog allemaal.

PostPosted: 04 Sep 2017 17:22 
Erelid

Bonzai wrote:
Brasil wrote:
Sanchez werd ook direct in de basis gegooid. Misschien is Orejula gewoon nog niet goed genoeg hè. Zou ook kunnen.

Post new topic  Reply to topic  [ 141 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6  Next

All times are UTC+01:00