Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 141 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6  Next
Author Message
 Post subject: Re: Luis Orejuela
PostPosted: 04 Sep 2017 17:29 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Jnp wrote:
Bonzai wrote:
Brasil wrote:
Ik vind het vooral 'eng' dat Keizer weer begint over 'hij spreekt geen Nederlands'. DUH! Doen ze wel vaker niet in Colombia. Gooi hem een week bij de nonnen zodat hij Engels leert.
We moeten bij Ajax het voetbal weer moeilijker maken dan het is. In andere landen spelen allemaal buitenlanders en worden ze gewoon in de basis gegooid als ze goed genoeg zijn.
Sanchez werd ook direct in de basis gegooid. Misschien is Orejula gewoon nog niet goed genoeg hè. Zou ook kunnen.
Dat kan maar laat ze het dan gewoon aangeven en niet gaan l#llen over de taalbarrière.

PostPosted: 04 Sep 2017 18:04 
Erelid

Dat is wat anders inderdaad.

PostPosted: 11 Sep 2017 21:07 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Wat hij vanavond laat zien is echt hopeloos. Kan nog geen bal over 15-20 meter in de voeten spelen. Heel veel balverlies. Verdedigen heb ik hem nog geen 1x zien doen. Hij kijkt naar de bal en doet niks. En als hij de bal heeft speelt hij in een laag tempo. Stilstaan met de bal, niet proberen zelf de actie te maken, vervolgens een simpele pass breed of terug. Dit wisselt hij dan af met kansloze passes naar voren die vrijwel allemaal niet aankomen.

Er moet echt een tandje bij want met dit futloze gedoe blijft Veltman de rest van het seizoen de vaste rechtsback.

Dat hij even de tijd moet krijgen ok... maar laten we niet vergeten dat hij 22 is en verder zou moeten zien dan jongens als Zeefuik en Sidoel. Dat laat hij vanavond in ieder geval niet zien.

PostPosted: 11 Sep 2017 23:05 
Erelid

Maar iedereen heeft hem al als rechtsback in zijn opstelling staan? Hij moet wel goed kunnen voetballen hoor!

PostPosted: 06 Oct 2017 20:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Ik heb hem nog geen goede wedstrijd zien spelen. Kan totaal niet verdedigen... en de rushes in balbezit die je zag in de video's heb ik ook nog niet gezien. Natuurlijk krijg je minder tijd en ruimte. Tactisch zijn Nederlandse ploegen veel verder. Maar ik heb nog niks bijzonders gezien bij Orejuela.

Aangezien hij verdedigend niet overtuigend is zou hij moeten uitblinken op aanvallend vlak. Dan is het wel heel matig wat hij bij Jong Ajax laat zien. Want daar mag je ook gewoon initiatief nemen en op je bek gaan. Maar niks van dat alles.

PostPosted: 06 Oct 2017 22:27 
Moderator De Toekomst

Jerome wrote:
Ik heb hem nog geen goede wedstrijd zien spelen. Kan totaal niet verdedigen... en de rushes in balbezit die je zag in de video's heb ik ook nog niet gezien. Natuurlijk krijg je minder tijd en ruimte. Tactisch zijn Nederlandse ploegen veel verder. Maar ik heb nog niks bijzonders gezien bij Orejuela.

Aangezien hij verdedigend niet overtuigend is zou hij moeten uitblinken op aanvallend vlak. Dan is het wel heel matig wat hij bij Jong Ajax laat zien. Want daar mag je ook gewoon initiatief nemen en op je bek gaan. Maar niks van dat alles.
Ja, aanvallend laat ie bijna niks zien en dat had ik niet verwacht. In Colombia bestreek hij de gehele flank op een heel dynamische en wervelende manier. Dat ie verdedigend moeite zou hebben had ik wel verwacht. Tot dusver maakt ie de verwachtingen niet waar (itt Wöber).

PostPosted: 07 Oct 2017 09:28 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Ja, als je hem het zo ziet invullen dan moet ik Keizer helaas gelijk geven... Dan is hij nog niet klaar voor de basis in Ajax 1.

PostPosted: 07 Oct 2017 12:39 

rebuah wrote:
Ja, als je hem het zo ziet invullen dan moet ik Keizer helaas gelijk geven... Dan is hij nog niet klaar voor de basis in Ajax 1.
Maar laat je Veltman in Jong AJAX op een vrijdagavond spelen is die echt niet beter.

PostPosted: 07 Oct 2017 14:42 
Erelid

Goed argument. Orejuela is niet goed genoeg voor het eerste elftal, maar als Veltman slecht speelt in Jong Ajax is hij dat wel.

PostPosted: 07 Oct 2017 15:15 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Orejuela is niet goed genoeg voor het eerste elftal...
Orejuela is NOG niet goed genoeg. Ik schrijf hem zeker nog niet af. Hij heeft schijnbaar nog meer tijd nodig.

Ik ben TOTAAL maar dan ook TOTAAL geen fan vd voetballer Veltman. Het is een redelijke RCV maar een bijzonder matige RB. Ik had hem dan ook veel liever Riedewald achterna zie gaan. Dat ze hem dan ook nog eens aanvoerder maken vond ik helemaal onbegrijpelijk. Maar ik snap wel dat als Orejuela ook niks laat zien in Jong Ajax Keizer hem ook geen kans geeft. Hij klopt niet op de deur als hij niet beter gaat spelen. Hij moet zorgen dat Keizer niet om hem heen kan. Want puur op RB kwaliteiten moet je Veltman makkelijk eruit kunnen spelen.

PostPosted: 07 Oct 2017 17:13 

AFCA Niels wrote:
Goed argument. Orejuela is niet goed genoeg voor het eerste elftal, maar als Veltman slecht speelt in Jong Ajax is hij dat wel.
Wat een l#lverhaaltje. Hoe kun je Orejuela in het eerste beoordelen als hij daar nooit mag spelen? Wöber zou er ook nog niet aan toe zijn volgens Keizer. Je reinste quatsch.

PostPosted: 13 Oct 2017 07:29 
Erelid

We zullen het dus nog met Veltman moeten doen tot aan de winterstop...

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/76 ... xamsterdam

PostPosted: 13 Oct 2017 09:13 

rebuah wrote:
We zullen het dus nog met Veltman moeten doen tot aan de winterstop...

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/76 ... xamsterdam
Ben bang van wel. Mss. als de nood aan de man is zoals bij Wöber. Moest volgens Keizer ook nog wennen. Was er nog niet aan toe. En Neres moest als rechtsbuiten eerst leren verdedigen.
Geef Orejuela ook eens 5 wedstrijden de kans in het eerste en oordeel dan.
Wie oh wie verlost ons van de volstrekt incapabele nietsnut Keizer?

PostPosted: 13 Oct 2017 12:03 
Erelid

Misschien kan hij er echt wel heel weinig van. Lekker dan, staat ie vijf wedstrijden te schutteren in het eerste...

Typisch om Keizer hier ook weer de schuld van te geven.

PostPosted: 13 Oct 2017 12:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Jnp wrote:
Misschien kan hij er echt wel heel weinig van. Lekker dan, staat ie vijf wedstrijden te schutteren in het eerste...

Ajax en zuid Amerikanen blijft een issue.
Sanchez was een schot middenin de roos maar de rest is of (nog) niet goed genoeg en/of wordt niet goed begeleidt.

Ik kan me niet voorstellen, dat Orejuela zomaar gekocht is.
Neres idem dito (zelfs meesterscout Piet de Visser is positief over hem).
Casseira moest duidelijk wennen maar lijkt nu beter te snappen wat te doen.

Vandaar dat ik ook zovaak roep, dat je zo'n jongens tijd moet geven. Zeker jongere spelers hebben vaak tijd nodig om aan alles te wennen. Niet iedereen is een Sanchez, die er direct staat.

Ik vind Keizer tov aankopen wel wat voorzichtig. Niet iedere eigen jeugdspeler is perse beter dan een aankoop.

De discussie Kluivert / Neres kan op dit moment geen discussie meer zijn maar het lijkt er meer op, dat Keizer echt niet meer om Neres kan omdat Kluivert op dit moment totaal uit vorm is.

De verdediging is en was het zorgenkindje en dan wordt er bijna automatisch een hoog verwachtingspatroon gecreerd. Ook is lang niet iedereen te spreken over Veltman waardoor de hoop op een andere veel groter wordt.

PostPosted: 13 Oct 2017 12:47 

Jnp wrote:

Misschien speelt wel de sterren van de hemel. Als zelfs Dijks de kans krijgt moet je die jongen ook de kans geven. Wat ik van hem bij Jong AJAX heb gezien (bijna alle wedstrijden) is hij zeker niet minder dan Dijks, integendeel.
Maar vertrouw vooral op de kennis van Keizer. Die flapdrol zei ook dat Neres eerst moest leren verdedigen en Wöber er nog niet aan toe zou zijn. Dat Dolberg achter Huntelaar kan spelen en niet ingrijpt binnen 15 minuten terwijl het overduidelijk is dat dat niet kan. Pec had ons in die tijd op een onoverbrugbare achterstand kunnen zetten in die wedstrijd.
Keizer is samen met Kurt Linder de slechtste trainer sinds de 70'er jaren bij AJAX.
Geen kennis, geen persoonlijkheid. Een gotspe dat die trainer is. In ieder geval tot nu toe.

PostPosted: 13 Oct 2017 13:03 
Erelid

Misschien speelt wel de sterren van de hemel.
Maar dat is nergens op gebaseerd, gezien zijn spel tot nu toe.

Dat ie niet slechter is dan Dijks, akkoord. Maar het is ook niet de één of de ander, ze kunnen er ook allebei naast.

PostPosted: 13 Oct 2017 14:09 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Jnp wrote:

Dat ie niet slechter is dan Dijks, akkoord. Maar het is ook niet de één of de ander, ze kunnen er ook allebei naast.
Heeft buiten de wedstrijd tegen Jong Psv nog niet laten zien dat het een aanwinst is.

PostPosted: 13 Oct 2017 16:05 

Jnp wrote:

Dat hij mss. zal schutteren is ook nergens op gebaseerd. Bij Jong AJAX speelt hij redelijk, blinkt niet uit maar speelt ook zeker niet slecht. Uit tegen psv vond ik hem een prima tandem met Neres. We zullen moeten afwachten. Maar ik blijf erbij, je kunt hem pas echt beoordelen als hih een aantal wedstrijden in het eerste speelt.

PostPosted: 13 Oct 2017 17:14 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
De keren dat ik hem zag spelen was het vooral erg onwennig. Sommige hebben meer tijd nodig dan andere. Ik zou hem ook niet te snel pushen.

PostPosted: 15 Dec 2017 14:16 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Keizer over Zeefuik vs Orejuela: "Deyo heeft het verdedigen bij Ajax onder de knie, dat is bij Orejuela nog een puntje. Deyo is voor ons op dit moment verder. Orejuela heeft moeite met de taal, dat is vervelend in de coaching in en buiten het veld."

PostPosted: 15 Dec 2017 14:19 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
Keizer over Zeefuik vs Orejuela: "Deyo heeft het verdedigen bij Ajax onder de knie, dat is bij Orejuela nog een puntje. Deyo is voor ons op dit moment verder. Orejuela heeft moeite met de taal, dat is vervelend in de coaching in en buiten het veld."
Zo'n soort prietpraat heeft Keizer ook heel lang gebruikt om Neres niet op te stellen.

PostPosted: 15 Dec 2017 14:31 
Erelid

En ik kan me ook best voorstellen dat het in dit geval klopt.

PostPosted: 15 Dec 2017 14:55 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ja, ik ook. Hij moet nog duidelijk wennen aan Ajax en Nederland in het algemeen.

PostPosted: 15 Dec 2017 15:20 

Leonel wrote:
Ja, ik ook. Hij moet nog duidelijk wennen aan Ajax en Nederland in het algemeen.
Hoe weet je dat? Zoals FR zegt, bij Neres was het dezelfde onzin die Keizer uitkraamde. Bij Wöber ook. Eigenlijk komt er alleen maar onzin uit zijn mond.

Post new topic  Reply to topic  [ 141 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6  Next

All times are UTC+01:00