Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 141 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6  Next
Author Message
 Post subject: Re: Luis Orejuela
PostPosted: 15 Dec 2017 15:35 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Jnp wrote:
En ik kan me ook best voorstellen dat het in dit geval klopt.
Ja, ik ook. Hij moet nog duidelijk wennen aan Ajax en Nederland in het algemeen.
Waarom?

Je kunt voetballen of niet. Als je goed bent, komt het taalprobleem op de 2e plaats.
Ik ga even Sanchez erbij halen. Die werd ook gewoon opgesteld door Bosz in eenzelfde situatie. Je moet ook durven om iemand op te stellen.

Je maakt mij ook niet wijs, dat hij geen woord engels kan of althans de broodnodige woordjes kent zodat hij enigszins te sturen is.

Het is een verdediger, die in eerste plaats moet verdedigen en dat zal toch niet geheel nieuw zijn?

PostPosted: 15 Dec 2017 15:48 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
renemar wrote:
Leonel wrote:
Ja, ik ook. Hij moet nog duidelijk wennen aan Ajax en Nederland in het algemeen.
Hoe weet je dat? Zoals FR zegt, bij Neres was het dezelfde onzin die Keizer uitkraamde. Bij Wöber ook. Eigenlijk komt er alleen maar onzin uit zijn mond.
Je hebt hem toch ook zien spelen in Jong Ajax? Hij moet duidelijk nog wennen. Dat gevoel had ik totaal niet bij Neres.

PostPosted: 15 Dec 2017 15:49 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Jnp wrote:
Waarom?

Je kunt voetballen of niet. Als je goed bent, komt het taalprobleem op de 2e plaats.
Ik ga even Sanchez erbij halen. Die werd ook gewoon opgesteld door Bosz in eenzelfde situatie. Je moet ook durven om iemand op te stellen.

Je maakt mij ook niet wijs, dat hij geen woord engels kan of althans de broodnodige woordjes kent zodat hij enigszins te sturen is.

Het is een verdediger, die in eerste plaats moet verdedigen en dat zal toch niet geheel nieuw zijn?
Als je het zo stelt dan kan hij inderdaad niet voetballen. Want alle voorzetten waren dramatisch en verdedigend was het ook niet best. De jongen heeft tijd nodig of is gewoon niet van het niveau.

PostPosted: 15 Dec 2017 23:47 
Erelid

Jnp wrote:
Waarom?

Zijn spel was het belangrijkste punt hè? Het schiet dan alleen niet op als je ook nog eens de taal niet kent. Jij doet alsof taal de hoofdreden is.

PostPosted: 16 Dec 2017 08:11 

Jnp wrote:
Jnp wrote:
Waarom?

Zijn spel was het belangrijkste punt hè? Het schiet dan alleen niet op als je ook nog eens de taal niet kent. Jij doet alsof taal de hoofdreden is.
Orejuela heeft nog geen enkele keer de kans gehad bij het eerste. Mede omdat er een taalprobleem is (volgens onze opperbevelhebber). Nou, bij Sanchez was dat hetzelfde. Die zei dat hij floot naar zijn medespelers.
Alleen Bosz had sneller door dat Sanchez beter was dan onze andere CV's en maalde niet om het taalprobleem.
Wat duidelijk is dat Keizer bij Neres en Wöber te lang heeft gewacht hen te laten spelen in het eerste. Neres moest n.b. leren verdedigen als rechtsbuiten. Als het daarom gaat moet hij eens naar Kluivert kijken. Die spreekt perfect Nederlands maar mee verdedigen komt niet in zijn woordenboek voor.
Ook Wöber had veel eerder de kans moeten krijgen. Is nl. beter dan Viergever. Dat leiding geven van Viergever is een drogreden om hem te laten spelen. Viergever heeft het aardig gedaan, maar is in niks een leider.
Ik weet niet of Orejuela aan het eerste toe is, maar zonder hem daar te zien kun je hem ook niet afschrijven. Neres werd ook al bijna afgeschreven. Nu is hij met zijn doelpunten en assists de MVP van de eredivisie.
Kan me niet voorstellen dat Orejuela minder is dan Zeefuik (die is imo veel te wild).

PostPosted: 16 Dec 2017 08:48 
Erelid

(Ik ga hier even heel kort op in want ik heb momenteel m’n hand gebroken dus ik typ niet zo makkelijk.)

Waarom zou je een kans verdienen als je het op trainingen, in oefenwedstrijden en bij Jong Ajax ook niet laat zien?

Als je zegt dat Kluivert nooit meeverdedigt heb je afgelopen donderdag niet gekeken.

‘Orejuela kan niet slechter zijn dan Zeefuik’. En dan vind jij dat Keizer drogredenen gebruikt...

PostPosted: 16 Dec 2017 10:56 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Jnp wrote:
Als je zegt dat Kluivert nooit meeverdedigt heb je afgelopen donderdag niet gekeken.
Heb heel de wedstrijd gezien en hij heeft amper meeverdedigd. Een paar keer echter wel (en goed ook toen) , maar zijn tegenstander heeft hij amper opgevangen als die opkwam. Laat staan dat ie meeverdedigde. Hij deed zelfs geen moeite op die momenten.

PS beterschap met je hand, wat is er misgegaan?

PostPosted: 16 Dec 2017 11:58 
Erelid

Volgens mij heeft hij meeverdedigd wanneer het moest. Dat was een paar keer inderdaad. Verder was het niet nodig; Fortes was niet gevaarlijk.

En thanks! Botsing gehad met voetbal vorige week.

PostPosted: 16 Dec 2017 13:07 

Jnp wrote:
(Ik ga hier even heel kort op in want ik heb momenteel m’n hand gebroken dus ik typ niet zo makkelijk.)

Waarom zou je een kans verdienen als je het op trainingen, in oefenwedstrijden en bij Jong Ajax ook niet laat zien?

‘Orejuela kan niet slechter zijn dan Zeefuik’. En dan vind jij dat Keizer drogredenen gebruikt...
Het gaat erom dat Veltman niet kan spelen en Zeefuik wss. zijn plaats inneemt. Die komt in ieder geval tekort. Dat heeft hij vrijwel iedere keer dat hij meedeed getoond.
Aangezien AZ wss. niet met een echte linksbuiten speelt zullen ze hem vrij laten in de opbouw. Dat wordt een ramp.
Hoe weet jij dat Orejuela het op trainingen niet laat zien? Bij Jong AJAX speelt hij al weken niet (deels door blessure). En welke oefenwedstrijden?
Zoals een mede forumlid ook aangeeft, Kluivert verdedigt zelden mee terug. Dat hij dat donderdag meer deed doet daar niks aan af. Mss. was hij daarom aanvallend heel matig.
Een drogreden is als je zegt dat een rechtsbuiten nog moet leren te verdedigen of dat een speler de taal nog niet beheerst. En niet als e zegt dat iemand niet slechter kan zijn dan een ander. Dat kun je wel betwisten

PostPosted: 16 Dec 2017 15:31 
Erelid

Ik snap best, dat er twijfel is omtrent Orejuela en dat communicatie belangrijk is. Daarnaast is Orejuela van de ene kleine blessure naar de andere kleine blessure gelopen waardoor hij ook nolens weinig ritme heeft opgedaan. Dat snap en begrijp ik.

Alleen om dit moment is de situatie anders bij Ajax. Hij is fit en is nu pakweg bijna een half jaar in Nederland. Ajax heeft hem ook gescout en ik mag aannemen gescout op bepaalde kwaliteiten, die hij heeft. Die kan/moet hij toch gewoon uitvoeren? Dat heeft toch weinig met communicatie te maken?
Voetbal is ook geen hogere wiskunde en bij een rechtsback horen bepaalde taken welke hij toch wel zal bezitten want waarom haalt Ajax hem anders?

De situatie vraagt er nu om en hij is fit. Dan "moet" het maar een keer. In mijn ogen ben je ook verder in je communicatie en moet hij toch wat opgepakt hebben op trainingen wat er van je verwacht wordt.

Met Zeefuik als back heb je ook geen volledige garantie.

Maar hoe zien jullie dan de wellicht volgende aankoop Magallan? Moeten we die in de winterstop ook maar halen zodat hij pas volgend seizoen klaar is om te spelen? Die kent ook geen Nederlands, kent ook niet onze cultuur en verdedigen bij Ajax is volstrekt anders dan bij elke andere club.

Niet elke speler staat er direct (zoals Sanchez) en dat hoeft ook niet maar je mag wel verwachten, dat hij bepaalde kwaliteiten bezit zodat hij (in nood) kan spelen.

PostPosted: 16 Dec 2017 17:31 

Ik snap best, dat er twijfel is omtrent Orejuela en dat communicatie belangrijk is. Daarnaast is Orejuela van de ene kleine blessure naar de andere kleine blessure gelopen waardoor hij ook nolens weinig ritme heeft opgedaan. Dat snap en begrijp ik.

Alleen om dit moment is de situatie anders bij Ajax. Hij is fit en is nu pakweg bijna een half jaar in Nederland. Ajax heeft hem ook gescout en ik mag aannemen gescout op bepaalde kwaliteiten, die hij heeft. Die kan/moet hij toch gewoon uitvoeren? Dat heeft toch weinig met communicatie te maken?
Voetbal is ook geen hogere wiskunde en bij een rechtsback horen bepaalde taken welke hij toch wel zal bezitten want waarom haalt Ajax hem anders?

De situatie vraagt er nu om en hij is fit. Dan "moet" het maar een keer. In mijn ogen ben je ook verder in je communicatie en moet hij toch wat opgepakt hebben op trainingen wat er van je verwacht wordt.

Met Zeefuik als back heb je ook geen volledige garantie.

Maar hoe zien jullie dan de wellicht volgende aankoop Magallan? Moeten we die in de winterstop ook maar halen zodat hij pas volgend seizoen klaar is om te spelen? Die kent ook geen Nederlands, kent ook niet onze cultuur en verdedigen bij Ajax is volstrekt anders dan bij elke andere club.

Niet elke speler staat er direct (zoals Sanchez) en dat hoeft ook niet maar je mag wel verwachten, dat hij bepaalde kwaliteiten bezit zodat hij (in nood) kan spelen.
Ik vind dat er in ieder geval een LB moet komen de meteen inzetbaar is.
En die moet er zijn als de voorbereiding op de tweede seizoenshelft begint want de eerste twee wedstrijden in 2018 zijn tegen utrecht en feijenoord.

PostPosted: 16 Dec 2017 19:31 
Erelid

renemar wrote:
Het gaat erom dat Veltman niet kan spelen en Zeefuik wss. zijn plaats inneemt. Die komt in ieder geval tekort. Dat heeft hij vrijwel iedere keer dat hij meedeed getoond.
Dus moet je maar iemand opstellen van wie je niet weet of hij het niveau aan kan?
renemar wrote:
Een drogreden is als je zegt dat een rechtsbuiten nog moet leren te verdedigen of dat een speler de taal nog niet beheerst. En niet als e zegt dat iemand niet slechter kan zijn dan een ander. Dat kun je wel betwisten
Van die eerste twee kan je nog begrijpen dan het meespelende factoren zijn.
Dat laatste is totaal onbewijsbaar en als je de onzin daarvan niet inziet houdt het voor mij wel op, sorry hoor.

PostPosted: 17 Dec 2017 10:31 

Jnp wrote:
renemar wrote:
Dus moet je maar iemand opstellen van wie je niet weet of hij het niveau aan kan?
renemar wrote:
Van die eerste twee kan je nog begrijpen dan het meespelende factoren zijn.
Dat laatste is totaal onbewijsbaar en als je de onzin daarvan niet inziet houdt het voor mij wel op, sorry hoor.
Hoe weet je of iemand het niveau niet aankan? Door hem te laten spelen uiteraard. Zeefuik heeft die kans gehad en die voldoet niet. Is toch logisch dat er dan iemand anders dan de kans krijgt.
Vind jij het dan logisch te blijven spelen met een speler die daadwerkelijk bewezen heeft het niveau niet te hebben? Zo ja, dan houdt het voor mij op.

PostPosted: 17 Dec 2017 10:50 
Erelid

Volgens die redenering kan je mij nu ook wel in de basis gooien bij Ajax, misschien kan ik het niveau wel aan.

Hij heeft een kans gehad in Jong Ajax en oefenwedstrijden (en daarnaast ziet Keizer hem op trainingen) en daarin was hij verdedigend echt ondermaats. Aanvallend misschien beter dan Zeefuik maar als je zoals Ajax nu door het midden opbouwt zie ik liever dat de andere drie kunnen verdedigen.

PostPosted: 17 Dec 2017 13:29 

Jnp wrote:
Volgens die redenering kan je mij nu ook wel in de basis gooien bij Ajax, misschien kan ik het niveau wel aan.

Hij heeft een kans gehad in Jong Ajax en oefenwedstrijden (en daarnaast ziet Keizer hem op trainingen) en daarin was hij verdedigend echt ondermaats. Aanvallend misschien beter dan Zeefuik maar als je zoals Ajax nu door het midden opbouwt zie ik liever dat de andere drie kunnen verdedigen.
Dat eerste is natuurlijk ridicuul. Dat begrijp je ook wel.
Aangezien az zonder echte linksbuiten speelt en ze wss. met name Frenkie voor de voeten gaan lopen lijkt mij dat onze rechterkant vrij wordt gelaten. En daar moet dan Zeefuik gaan spelen. Armoedig.
Maar ik hoop dat hij een wereldpartij speelt.

PostPosted: 17 Dec 2017 14:29 
Erelid

Nee, jouw redenering is ridicuul en ik probeer dat met een extreem voorbeeld duidelijk te maken.

Nee, je moet een keuze maken. Of centrum aanvallend (Frenkie) of back (Orejuela). Niet beiden.

Keizer bevestigt zojuist mijn idee voor de camera.

PostPosted: 17 Dec 2017 15:33 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Nu erin. Hopelijk pakt hij zijn kans.

PostPosted: 17 Dec 2017 16:43 

Jnp wrote:
Nee, jouw redenering is ridicuul en ik probeer dat met een extreem voorbeeld duidelijk te maken.

Nee, je moet een keuze maken. Of centrum aanvallend (Frenkie) of back (Orejuela). Niet beiden.

Keizer bevestigt zojuist mijn idee voor de camera.
Dat Keizer jouw idee bevestigd zegt genoeg. Zou ik niet erg blij mee zijn.
Oh ja, zie je nog toekomst in Zeefuik bij ons? Of toch maar spelen met iemand die de taal niet goed beheerst en op de training schijnbaar niet imponeert maar zeker niet slechter is dan Zeefuik? Dat risico maar nemen? Slechter kan niet.

PostPosted: 17 Dec 2017 16:47 
Erelid

Dat Keizer jouw idee bevestigd zegt genoeg. Zou ik niet erg blij mee zijn.
Sterk argument man, en bedankt dat je in gaat op die van mij.
Oh ja, zie je nog toekomst in Zeefuik bij ons?
Nee, dat niet maar dat zag ik voor deze wedstrijd ook al niet. Daarvoor is hij opbouwend echt te matig.

Orejuela viel sterk in trouwens, beter dan ik hem tot nu toe heb zien spelen.

PostPosted: 17 Dec 2017 17:35 

Héérlijk debuut Orejuela. Keep up the good work!!!

PostPosted: 17 Dec 2017 20:04 
Erelid

Orejuela viel in ieder geval positief op omdat hij niet zo'n domme fouten maakte als Zeefuik.

Strafschop veroorzaakt wat totaal niet nodig was en oliedom. En dan die hele domme loopactie waarin hij totaal onnodig zijn positie verlaat en helemaal naar de linkerkant sprint waardoor Weghorst helemaal vrij kwam te staan.

Ik weet niet hoe ik het moet zeggen maar ik vind Keizer mbt de keuze Zeefuik en Orejuela wel dubieus. Zoals hij inviel, geeft mij meer vertrouwen dan met Zeefuik met in het achterhoofd, dat het allemaal beter kan qua communicatie en de spelstijl van Ajax (de punten waar Keizer op doelt).

PostPosted: 17 Dec 2017 20:16 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ja, soms nog te druistig in de duels, maar voetballend echt veel beter dan Zeefuik.

PostPosted: 17 Dec 2017 23:06 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Prima debuut hoor! Hopen dat hij dit vast kan houden. Dan hebben we volgend seizoen een mooie vervanger voor Veltman.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

Last edited by Stormrage on 18 Dec 2017 00:07, edited 1 time in total.

PostPosted: 17 Dec 2017 23:12 
Erelid

Klopt, al werd hij verdedigend heel weinig getest dus moeilijk om daar wat over te zeggen. Een van de keren dat hij werd getest was trouwens bij die enorme kans van Friday; die liet hij grandioos lopen.

PostPosted: 17 Dec 2017 23:38 
Erelid

Jnp wrote:
Klopt, al werd hij verdedigend heel weinig getest dus moeilijk om daar wat over te zeggen. Een van de keren dat hij werd getest was trouwens bij die enorme kans van Friday; die liet hij grandioos lopen.
Hmmm, die kans van Friday reken ik niet volledig op het conto van hem omdat het een heel goede (leipe) scherpe voorzet was. Ben het met je eens, dat hij wellicht meer had kunnen doen.

Ik vond het een bemoedigende invalbeurt waarin hij eigenlijk nauwelijks in de problemen kwam/werd gebracht.

Post new topic  Reply to topic  [ 141 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6  Next

All times are UTC+01:00