En ik kan me ook best voorstellen dat het in dit geval klopt.
Ja, ik ook. Hij moet nog duidelijk wennen aan Ajax en Nederland in het algemeen.
Waarom?
Je kunt voetballen of niet. Als je goed bent, komt het taalprobleem op de 2e plaats.
Ik ga even Sanchez erbij halen. Die werd ook gewoon opgesteld door Bosz in eenzelfde situatie. Je moet ook durven om iemand op te stellen.
Je maakt mij ook niet wijs, dat hij geen woord engels kan of althans de broodnodige woordjes kent zodat hij enigszins te sturen is.
Het is een verdediger, die in eerste plaats moet verdedigen en dat zal toch niet geheel nieuw zijn?
Zijn spel was het belangrijkste punt hè? Het schiet dan alleen niet op als je ook nog eens de taal niet kent. Jij doet alsof taal de hoofdreden is.
Orejuela heeft nog geen enkele keer de kans gehad bij het eerste. Mede omdat er een taalprobleem is (volgens onze opperbevelhebber). Nou, bij Sanchez was dat hetzelfde. Die zei dat hij floot naar zijn medespelers.
Alleen Bosz had sneller door dat Sanchez beter was dan onze andere CV's en maalde niet om het taalprobleem.
Wat duidelijk is dat Keizer bij Neres en Wöber te lang heeft gewacht hen te laten spelen in het eerste. Neres moest n.b. leren verdedigen als rechtsbuiten. Als het daarom gaat moet hij eens naar Kluivert kijken. Die spreekt perfect Nederlands maar mee verdedigen komt niet in zijn woordenboek voor.
Ook Wöber had veel eerder de kans moeten krijgen. Is nl. beter dan Viergever. Dat leiding geven van Viergever is een drogreden om hem te laten spelen. Viergever heeft het aardig gedaan, maar is in niks een leider.
Ik weet niet of Orejuela aan het eerste toe is, maar zonder hem daar te zien kun je hem ook niet afschrijven. Neres werd ook al bijna afgeschreven. Nu is hij met zijn doelpunten en assists de MVP van de eredivisie.
Kan me niet voorstellen dat Orejuela minder is dan Zeefuik (die is imo veel te wild).