Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 129 posts ]  1 2 3 4 5 6  Next
Author Message
 Post subject: Dennis Johnsen
PostPosted: 11 Aug 2017 14:04 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
http://www.omropfryslan.nl/nijs/739314- ... n-nei-ajax

Post subject: Re: Dennis Johnsen
PostPosted: 11 Aug 2017 14:12 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
343 wrote:
Oh wow, het gaat dus door. Hij zou toch de vervanger van Larsson worden bij Heerenveen?
Iemand die hem een beetje kent?

PostPosted: 11 Aug 2017 14:37 

Hij was de beoogde opvolger van Larsson. Een jongen met een individuele actie in huis, technisch onderlegd en voldoende snel voor een buitenspeler. Te goed voor de jupiler league maar nog niet genoeg om Younes uit de basis te spelen. Een jongen met potentie.

PostPosted: 11 Aug 2017 14:39 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
2 miljoen euro. Dan moeten ze wel vertrouwen in hem hebben.

PostPosted: 11 Aug 2017 14:43 
Erelid

kladde wrote:
Hij was de beoogde opvolger van Larsson. Een jongen met een individuele actie in huis, technisch onderlegd en voldoende snel voor een buitenspeler. Te goed voor de jupiler league maar nog niet genoeg om Younes uit de basis te spelen. Een jongen met potentie.
Bedankt!

Zag net een filmpje. Ziet er best leuk uit. Ik ben benieuwd.

PostPosted: 11 Aug 2017 14:45 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
kladde wrote:
Zuur voor Heerenveen want op eenzelfde manier verloren ze Gudmondsen aan PSV. Maar wel een logische aankoop voor Ajax.

PostPosted: 11 Aug 2017 14:45 
Beheerder

Begint er al wat op te lijken. Nu nog Cuesta en een creatieve middenvelder en ik ben nog tevreden ook.

PostPosted: 11 Aug 2017 14:47 

020Topper wrote:
2 miljoen euro. Dan moeten ze wel vertrouwen in hem hebben.
Als hij zijn potentie waar maakt is dit een koopje. Het is niet voor niets dat ze Heerenveen niet blij zijn met zijn vertrek.

PostPosted: 11 Aug 2017 15:16 
Erelid

Johnsen voor 2 miljoen is een meer dan verantwoorde investering hoor kijkend naar risk-reward. Hetzelfde geldt voor Orejuela.

PostPosted: 11 Aug 2017 15:18 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Pushkin wrote:
Johnsen voor 2 miljoen is een meer dan verantwoorde investering hoor kijkend naar risk-reward. Hetzelfde geldt voor Orejuela.
Vertel eens meer over Johnsen? Is het op termijn een toevoeging voor Ajax 1? Goede vleugelflitser, sterke/zwakke punten?

PostPosted: 11 Aug 2017 15:38 
Erelid

Johnsen is gewoon een erg fijne speler voor op de vleugels. Ik heb me bij Ajax de afgelopen decennia vaak geërgerd aan de vleugelspelers. Zo hadden we Kennedy en Boukhari die beide te weinig startsnelheid hadden en daardoor eigenlijk ongeschikt. We hebben het prototype draver gehad vanuit de jeugd de Lukoki's, Meningss, Ikedias, De Sa''s van deze wereld. We hebben er spitsen gehad in de vorm van Sigthorsson, Babel, Rosenberg, Mido en Cassiera. Wingers als Soetaers en Rosales. Maar zelden iets wat ook maar deed denken aan een omplete vleugelspeler.

Wat bevalt me aan Johnsen? Hij heeft een goede aanname, heeft een goede dribbel. Als hij loopt houdt hij de bal kort bij de voet waardoor hij het verdedigers moeilijk maakt. Hij is doelgericht maar heeft ook oog voor medespelers. Johnsen doet eigenlijk een beetje aan Muric denken in heel wat opzichten met een belangrijk verschil: Johnsen blaft niet maar bijt ook. Daarmee bedoel ik dat Muric vaak nog net de echte snelheid aan de bal ontbreekt in de laatste acties, dat hij op het einde net niet voldoende doorzet. Johnsen heeft dat wel al laat hij dat ook niet altijd zien, maar hij heeft in ieder geval wel de potentie daartoe. Johnsen is het type die ook op twee manieren redelijk kan passeren (buitenom en binnendoor) en dat alleen al maakt hem een gevaarlijke speler.
Ik zal eerlijk zijn zelf heb ik hem niet vaak aan het werk gezien maar ik ken iemand die dat wel heeft en die is heel enthousiast over die jongen. Kreeg vandaag ook sms ""gefeliiciteerd met Johnsen"" Ik had echter het idee dat het Ajax niet meer zou lukken hem te halen omdat Heerenveen bij een verkoop van Larsson hem wilde doorschuiven waardoor Heerenveen meer kan bieden qua speeltijd. Als deze speler in Brazilië had rondgelopen had hij daar op die gehypte markt al 5 miljoen gekost.

PostPosted: 11 Aug 2017 15:50 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Pushkin wrote:
Johnsen is gewoon een erg fijne speler voor op de vleugels. Ik heb me bij Ajax de afgelopen decennia vaak geërgerd aan de vleugelspelers. Zo hadden we Kennedy en Boukhari die beide te weinig startsnelheid hadden en daardoor eigenlijk ongeschikt. We hebben het prototype draver gehad vanuit de jeugd de Lukoki's, Meningss, Ikedias, De Sa''s van deze wereld. We hebben er spitsen gehad in de vorm van Sigthorsson, Babel, Rosenberg, Mido en Cassiera. Wingers als Soetaers en Rosales. Maar zelden iets wat ook maar deed denken aan een omplete vleugelspeler.

Wat bevalt me aan Johnsen? Hij heeft een goede aanname, heeft een goede dribbel. Als hij loopt houdt hij de bal kort bij de voet waardoor hij het verdedigers moeilijk maakt. Hij is doelgericht maar heeft ook oog voor medespelers. Johnsen doet eigenlijk een beetje aan Muric denken in heel wat opzichten met een belangrijk verschil: Johnsen blaft niet maar bijt ook. Daarmee bedoel ik dat Muric vaak nog net de echte snelheid aan de bal ontbreekt in de laatste acties, dat hij op het einde net niet voldoende doorzet. Johnsen heeft dat wel al laat hij dat ook niet altijd zien, maar hij heeft in ieder geval wel de potentie daartoe. Johnsen is het type die ook op twee manieren redelijk kan passeren (buitenom en binnendoor) en dat alleen al maakt hem een gevaarlijke speler.
Ik zal eerlijk zijn zelf heb ik hem niet vaak aan het werk gezien maar ik ken iemand die dat wel heeft en die is heel enthousiast over die jongen. Kreeg vandaag ook sms ""gefeliiciteerd met Johnsen"" Ik had echter het idee dat het Ajax niet meer zou lukken hem te halen omdat Heerenveen bij een verkoop van Larsson hem wilde doorschuiven waardoor Heerenveen meer kan bieden qua speeltijd. Als deze speler in Brazilië had rondgelopen had hij daar op die gehypte markt al 5 miljoen gekost.
Klinkt goed, ben benieuwd

PostPosted: 11 Aug 2017 15:55 

En wat interessant is, is dat ze Larsson overslaan en gelijk voor zijn mogelijke opvolger gaan. Larsson is eigenlijk al te duur, geen echte buitenspeler, meer iets er tussenin zoals Lucas Andersen. Dat werkt niet in het systeem van Ajax, dit past beter.

Ben hier wel blij mee. Hebben hiermee 5 spelers (Kluivert, Younes, Cerny, Neres, Johnsen) voor de flanken.

PostPosted: 11 Aug 2017 15:58 

PostPosted: 11 Aug 2017 16:17 
Erelid

020Topper wrote:
En wat interessant is, is dat ze Larsson overslaan en gelijk voor zijn mogelijke opvolger gaan. Larsson is eigenlijk al te duur, geen echte buitenspeler, meer iets er tussenin zoals Lucas Andersen. Dat werkt niet in het systeem van Ajax, dit past beter.

Ben hier wel blij mee. Hebben hiermee 5 spelers (Kluivert, Younes, Cerny, Neres, Johnsen) voor de flanken.
Larsson is daarnaast echt ene rotte appel in je groep, lekker ver weg houden uit Amsterdam.

PostPosted: 11 Aug 2017 16:57 
Erelid

Toch ook een soort van opluchting. Waar Ajax met het terughalen van Dijks weer in haar oude gewoontes leek terug te vallen, begonnen we alweer te vrezen voor een aankoop zoals Ajax die vijf jaar geleden zou hebben gedaan. Nou passeren ze die optie gewoon en gaan ze voor zijn talentvolle opvolger.

Een transferperiode met twee gezichten tot dusver.

PostPosted: 11 Aug 2017 17:07 

AFCA Niels wrote:
Toch ook een soort van opluchting. Waar Ajax met het terughalen van Dijks weer in haar oude gewoontes leek terug te vallen, begonnen we alweer te vrezen voor een aankoop zoals Ajax die vijf jaar geleden zou hebben gedaan. Nou passeren ze die optie gewoon en gaan ze voor zijn talentvolle opvolger.

Een transferperiode met twee gezichten tot dusver.
Precies, de Pavlov-reactie was om in paniek Larsson te halen. Het is afwachten natuurlijk of deze jongen het gaat halen, en zo ja hoe lang dat nog gaat duren, maar dit lijkt mij veel slimmer.

PostPosted: 11 Aug 2017 17:33 
Erelid

Benieuwd wat Ajax met vijf buitenspelers wil. Cerny en Johnsen op de flanken in Jong?

PostPosted: 11 Aug 2017 17:35 
Erelid

Dit zal vooral een aankoop zijn voor na dit seizoen, lijkt mij.

PostPosted: 11 Aug 2017 17:51 
Erelid

We moeten natuurlijk wel onze jaarlijkse miskoop nog doen natuurlijk, traditie is traditie!

2016 Westermann
2015 Sanogo
2014 Zimling
2013 Van der Hoorn
2012 Sana
2011 Sighthorssion
2010 Taino
2009 Atouba
2008 Wielaert
2007 Kuffour
2006 Roger
2005 Lindenbergh
2004 Rosales
2003 Soetaers
2002 Sikora
2001 Van Damme
2000 Pasanen
1999 Verlaat
1998 Kinkladze
1997 Ledezma

PostPosted: 11 Aug 2017 17:59 
Erelid

Hoe vreemd het ook klinkt, maar op dit moment is het Dijks terwijl hij van ons is. Hij had allang weg moeten zijn. Vind het ook niet leuk voor Dijks, want volgens mij is het een prima kerel en klaagt totaal niet.

PostPosted: 11 Aug 2017 18:30 
Beheerder

Sluit eerst aan bij Jong AJAX. Tekent voor 4 jaar.
https://twitter.com/sander_dvries/statu ... 1656521730

PostPosted: 11 Aug 2017 20:02 
Erelid

343 wrote:
Begint er al wat op te lijken. Nu nog Cuesta en een creatieve middenvelder en ik ben nog tevreden ook.
Ik wil nog minimaal een CV erbij nu Barac definitief niet komt. Die Cuesta is pas 17 en zal voor de toekomst gehaald worden.

En inderdaad nog een creatieve middenvelder maar ik denk, dat Sinkgraven dit gaat worden.

PostPosted: 11 Aug 2017 20:43 
Beheerder

18 jaar en al meer dan 30 wedstrijden op het hoogste niveau.
Keizer wil er nog een middenvelder bij.

PostPosted: 11 Aug 2017 21:10 

Leonel wrote:
Hoe vreemd het ook klinkt, maar op dit moment is het Dijks terwijl hij van ons is. Hij had allang weg moeten zijn. Vind het ook niet leuk voor Dijks, want volgens mij is het een prima kerel en klaagt totaal niet.
Het verhaal Dijks vind ik prima. Ten eerste, we hebben niks beters, en zolang we niks beters hebben, is Dijks meer dan prima als back up. Sinkgraven is namelijk vaak geblesseerd.
Ten tweede, ik denk dat hij nog wel vertrekt. Maar als Ajax zijnde roepen dat hij weg moet, is kapitaalsvernietiging. Ik denk dat et nog wel middenmoters in Engeland of Duitsland gaan happen, en dan de hoofdprijs mogen betalen.. hetzelfde hoop ik overigens voor Veltman, maar ik ben bang dat hij zijn aanvoerdersband te serieus neemt..
Nu nog hopen op een klasse linksback (Sinkgraven naar middenveld), en we zijn er klaar voor..

Post new topic  Reply to topic  [ 129 posts ]  1 2 3 4 5 6  Next

All times are UTC+01:00