Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 129 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6  Next
Author Message
 Post subject: Re: Dennis Johnsen
PostPosted: 11 Aug 2017 21:30 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Pushkin wrote:
Johnsen is gewoon een erg fijne speler voor op de vleugels. Ik heb me bij Ajax de afgelopen decennia vaak geërgerd aan de vleugelspelers. Zo hadden we Kennedy en Boukhari die beide te weinig startsnelheid hadden en daardoor eigenlijk ongeschikt. We hebben het prototype draver gehad vanuit de jeugd de Lukoki's, Meningss, Ikedias, De Sa''s van deze wereld. We hebben er spitsen gehad in de vorm van Sigthorsson, Babel, Rosenberg, Mido en Cassiera. Wingers als Soetaers en Rosales. Maar zelden iets wat ook maar deed denken aan een omplete vleugelspeler.

Wat bevalt me aan Johnsen? Hij heeft een goede aanname, heeft een goede dribbel. Als hij loopt houdt hij de bal kort bij de voet waardoor hij het verdedigers moeilijk maakt. Hij is doelgericht maar heeft ook oog voor medespelers. Johnsen doet eigenlijk een beetje aan Muric denken in heel wat opzichten met een belangrijk verschil: Johnsen blaft niet maar bijt ook. Daarmee bedoel ik dat Muric vaak nog net de echte snelheid aan de bal ontbreekt in de laatste acties, dat hij op het einde net niet voldoende doorzet. Johnsen heeft dat wel al laat hij dat ook niet altijd zien, maar hij heeft in ieder geval wel de potentie daartoe. Johnsen is het type die ook op twee manieren redelijk kan passeren (buitenom en binnendoor) en dat alleen al maakt hem een gevaarlijke speler.
Ik zal eerlijk zijn zelf heb ik hem niet vaak aan het werk gezien maar ik ken iemand die dat wel heeft en die is heel enthousiast over die jongen. Kreeg vandaag ook sms ""gefeliiciteerd met Johnsen"" Ik had echter het idee dat het Ajax niet meer zou lukken hem te halen omdat Heerenveen bij een verkoop van Larsson hem wilde doorschuiven waardoor Heerenveen meer kan bieden qua speeltijd. Als deze speler in Brazilië had rondgelopen had hij daar op die gehypte markt al 5 miljoen gekost.
Maar is deze jonge potentieel echt beter dan Cerny, Neres en Kluivert? Iemand die echt iets kan gaan toevoegen aan Ajax. Of is dit gewoon zo'n spelertje als Younes die je over een jaar of twee hier in de basis speelt maar van wie we allemaal weten dat hij het toch niet gaat redden bij de (sub)top van Europa? Niveau Clement/Menig zeg maar.

Ik ken hem totaal niet. Zegt ook wat als je op die leeftijd nog wisselspeler bij SC Heerenveen bent.

PostPosted: 11 Aug 2017 21:41 

Nog maar eens een aankoop voor de A1 / Jong Ajax. Belachelijk beleid, weer geen kampioen.

PostPosted: 11 Aug 2017 21:43 
Erelid

Het verhaal Dijks vind ik prima. Ten eerste, we hebben niks beters, en zolang we niks beters hebben, is Dijks meer dan prima als back up. Sinkgraven is namelijk vaak geblesseerd.
Ten tweede, ik denk dat hij nog wel vertrekt. Maar als Ajax zijnde roepen dat hij weg moet, is kapitaalsvernietiging. Ik denk dat et nog wel middenmoters in Engeland of Duitsland gaan happen, en dan de hoofdprijs mogen betalen.. hetzelfde hoop ik overigens voor Veltman, maar ik ben bang dat hij zijn aanvoerdersband te serieus neemt..
Nu nog hopen op een klasse linksback (Sinkgraven naar middenveld), en we zijn er klaar voor..
'We hebben niks beters' is geen argument midden in een
transferwindow. Ajax had hem al in uitverkoop, maar heeft hem daar weer weg gehaald. Kapitaalvernietiging valt dan ook wel mee, aangezien zijn aankoopbedrag relatief laag was. Dat Veltman nu aanvoerder is is juist de reden dat hij dit seizoen niet weg gaat.

PostPosted: 11 Aug 2017 21:47 
Erelid

Gallego wrote:
Nog maar eens een aankoop voor de A1 / Jong Ajax. Belachelijk beleid, weer geen kampioen.
Volgens mij zijn dat juist de elftallen die het eerste elftal in de toekomst van de beste talenten moet voorzien. En volgens mij viel dat talent enigzins tegen in vergelijking met vorige jaren.

PostPosted: 11 Aug 2017 22:00 

AFCA Niels wrote:
Het verhaal Dijks vind ik prima. Ten eerste, we hebben niks beters, en zolang we niks beters hebben, is Dijks meer dan prima als back up. Sinkgraven is namelijk vaak geblesseerd.
Ten tweede, ik denk dat hij nog wel vertrekt. Maar als Ajax zijnde roepen dat hij weg moet, is kapitaalsvernietiging. Ik denk dat et nog wel middenmoters in Engeland of Duitsland gaan happen, en dan de hoofdprijs mogen betalen.. hetzelfde hoop ik overigens voor Veltman, maar ik ben bang dat hij zijn aanvoerdersband te serieus neemt..
Nu nog hopen op een klasse linksback (Sinkgraven naar middenveld), en we zijn er klaar voor..
'We hebben niks beters' is geen argument midden in een
transferwindow. Ajax had hem al in uitverkoop, maar heeft hem daar weer weg gehaald. Kapitaalvernietiging valt dan ook wel mee, aangezien zijn aankoopbedrag relatief laag was. Dat Veltman nu aanvoerder is is juist de reden dat hij dit seizoen niet weg gaat.
Dijks is niet minder dan Haps, en PSV heeft al helemaal geen betere linksback.. Dijks is een prima speler voor de Nederlandse competitie. Vooralsnog heeft ajax geen betere speler aangetrokken, maar ik denk dat dat nog gaat komen.. Maar ajax is geen Europese top meer, en ik denk dat een Arana bijvoorbeeld hoopt op hoger, maar richting 1 september open zal staan voor ajax, als niemand anders komt..
Sowieso komt er nog een interessante tijd, aangezien er spelers op de markt komen, die naar het WK willen, en daarom willen spelen.. Voor die groep is Ajax wel weer interessant..

PostPosted: 11 Aug 2017 22:01 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
18 jaar en al meer dan 30 wedstrijden op het hoogste niveau.
Keizer wil er nog een middenvelder bij.
Aaah, al zoveel wedstrijden op zijn 18e?

Halen dan. Er mag nog een CV bij.

Middenvelder zie ik eerlijk gezegd niet meer komen.

PostPosted: 11 Aug 2017 22:28 
Erelid

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Gallego wrote:
Die twee dingen moet je los van elkaar zien vind ik. Al heb ik het idee dat Overmars dat niet doet en dit soort spelers als 'aankoop' bestempelt.
Ajax moet er gewoon voor zorgen dat er toppers in het eerste spelen; als er dan vervolgens iemand uit de jeugd komt die beter is (De Ligt, Kluivert, Van de Beek, De Jong) dan is dat mooi meegenomen. Uiteindelijk zijn aankopen als Ziyech en Sanchez gewoon je beste spelers. Who cares dat De Jong en vorig jaar Van de Beek op de bank zat? Niemand want Ziyech was gewoon beter ondanks dat De Jong en Van de Beek misschien wel goed genoeg zijn voor een basisplek.

PostPosted: 11 Aug 2017 23:42 
Erelid

Dijks is niet minder dan Haps, en PSV heeft al helemaal geen betere linksback.. Dijks is een prima speler voor de Nederlandse competitie. Vooralsnog heeft ajax geen betere speler aangetrokken, maar ik denk dat dat nog gaat komen.. Maar ajax is geen Europese top meer, en ik denk dat een Arana bijvoorbeeld hoopt op hoger, maar richting 1 september open zal staan voor ajax, als niemand anders komt..
Sowieso komt er nog een interessante tijd, aangezien er spelers op de markt komen, die naar het WK willen, en daarom willen spelen.. Voor die groep is Ajax wel weer interessant..
Wie heeft het over Haps en PSV? Ik heb het over Dijks en het beleid bij Ajax. Dijks, die derde keus was bij Ajax en voor een fooi naar Willem II mocht. Dijks, die naar Feyenoord kon, waardoor Ajax zenuwachtig werd en hem na een jaar alweer voor het dubbele terugkocht. Dijks die na een jaar wéér te licht bevonden werd en andermaal bij de club mocht vertrekken. Dijks, die weer bij de selectie gehaald werd toen bleek dat Ajax niet in staat was een goede links back te vinden. Dan vind ik de discussie of hij wel of niet goed genoeg is niet eens zo relevant meer.

Geen idee wie die Arana is. Geluk bij een ongeluk is dat Barac niet naar Ajax komt, waardoor ze weer verder zoeken moeten. Was Barac wel gekomen, dan ben ik er bij zeker van dat Ajax nu uitgewinkeld was achterin. Nu hebben we inderdaad nog een kans dat Ajax zich wél versterkt in de verdediging.

PostPosted: 12 Aug 2017 08:36 

AFCA Niels wrote:
Wie heeft het over Haps en PSV? Ik heb het over Dijks en het beleid bij Ajax. Dijks, die derde keus was bij Ajax en voor een fooi naar Willem II mocht. Dijks, die naar Feyenoord kon, waardoor Ajax zenuwachtig werd en hem na een jaar alweer voor het dubbele terugkocht. Dijks die na een jaar wéér te licht bevonden werd en andermaal bij de club mocht vertrekken. Dijks, die weer bij de selectie gehaald werd toen bleek dat Ajax niet in staat was een goede links back te vinden. Dan vind ik de discussie of hij wel of niet goed genoeg is niet eens zo relevant
Het is het beetje het verhaal van Oude schoenen weggooien. Op het moment dat je nog geen nieuwe hebt, moet je je oude nog niet weg doen. zeker niet wanneer er nog geen interesse voor is. Je doet net alsof Dijks en prutser is, dat is niet zo. Het is een redelijke back, zeker voor eredivisiebegrippen; vandaar dat ik 'm vergelijk met andere backs in Nederland.
Ik had hem liever ook bij Birmingham zitten spelen, 5mln ontvangen, en dat geld geïnvesteerd in een nieuwe Maxwell. Maar dat is helaas niet het geval.
Ik ben daarom wel eens met de stelling van je verhaal, ik probeer het alleen een beetje te nuanceren.. :)

PostPosted: 12 Aug 2017 10:51 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
guy_ajax wrote:
Pushkin wrote:
Johnsen is gewoon een erg fijne speler voor op de vleugels. Ik heb me bij Ajax de afgelopen decennia vaak geërgerd aan de vleugelspelers. Zo hadden we Kennedy en Boukhari die beide te weinig startsnelheid hadden en daardoor eigenlijk ongeschikt. We hebben het prototype draver gehad vanuit de jeugd de Lukoki's, Meningss, Ikedias, De Sa''s van deze wereld. We hebben er spitsen gehad in de vorm van Sigthorsson, Babel, Rosenberg, Mido en Cassiera. Wingers als Soetaers en Rosales. Maar zelden iets wat ook maar deed denken aan een omplete vleugelspeler.

Wat bevalt me aan Johnsen? Hij heeft een goede aanname, heeft een goede dribbel. Als hij loopt houdt hij de bal kort bij de voet waardoor hij het verdedigers moeilijk maakt. Hij is doelgericht maar heeft ook oog voor medespelers. Johnsen doet eigenlijk een beetje aan Muric denken in heel wat opzichten met een belangrijk verschil: Johnsen blaft niet maar bijt ook. Daarmee bedoel ik dat Muric vaak nog net de echte snelheid aan de bal ontbreekt in de laatste acties, dat hij op het einde net niet voldoende doorzet. Johnsen heeft dat wel al laat hij dat ook niet altijd zien, maar hij heeft in ieder geval wel de potentie daartoe. Johnsen is het type die ook op twee manieren redelijk kan passeren (buitenom en binnendoor) en dat alleen al maakt hem een gevaarlijke speler.
Ik zal eerlijk zijn zelf heb ik hem niet vaak aan het werk gezien maar ik ken iemand die dat wel heeft en die is heel enthousiast over die jongen. Kreeg vandaag ook sms ""gefeliiciteerd met Johnsen"" Ik had echter het idee dat het Ajax niet meer zou lukken hem te halen omdat Heerenveen bij een verkoop van Larsson hem wilde doorschuiven waardoor Heerenveen meer kan bieden qua speeltijd. Als deze speler in Brazilië had rondgelopen had hij daar op die gehypte markt al 5 miljoen gekost.
Maar is deze jonge potentieel echt beter dan Cerny, Neres en Kluivert? Iemand die echt iets kan gaan toevoegen aan Ajax. Of is dit gewoon zo'n spelertje als Younes die je over een jaar of twee hier in de basis speelt maar van wie we allemaal weten dat hij het toch niet gaat redden bij de (sub)top van Europa? Niveau Clement/Menig zeg maar.

Ik ken hem totaal niet. Zegt ook wat als je op die leeftijd nog wisselspeler bij SC Heerenveen bent.
Denk je werkelijk dat Ajax 2 miljoen gaat betalen voor een niveau Clement of Menig, :lol: Komop he, beetje nadenken.

Johnsen heeft alles om een echte meerwaarde te worden voor Ajax en basisspeler voor de komende jaren. Hij is al heel ver moet nog net even dat allerlaatste stapje zetten, maar dat zie ik hem wel doen. Goed ik geef daar geen 100% garantie voor af, speler kan altijd wat overkomen blessure etc, iets in de persoonlijke sfeer maar in principe zie ik deze jongen het de komende jaren wel tot basisspeler schoppen. Komende half jaar / jaar zal nog net even aanhaken worden.

Verder ook natuurlijk onzin als je dingen zoals ""zegt ook wat als je op die leeftijd nog wisselspeler bij Heerenveen bent"", ik bedoel als je dan toch zo graag wil oordelen op basis van dat soort informatie dan moet je alle informatie tot je nemen. Binnen Heerenveen werd hij beschouwd als het grootste talent dat er bij de club rondliep en hem was een vaste plek bij de selectie beloofd met veel speeltijd in het vooruitzicht.

PostPosted: 13 Aug 2017 17:06 
Erelid

https://www.ajaxinside.nl/schaars-baalt ... echt-goed/ Dit zegt ook wel wat. :343:

PostPosted: 14 Aug 2017 08:47 
Erelid

Volgens De Telegraaf een van de spelers die dit seizoen mogelijk al speeltijd in het eerste gaat krijgen. Samen met Jensen.

Johnsen gaat in mijn ogen Younes er ook nog wel uit spelen op termijn.

PostPosted: 14 Aug 2017 11:29 

Pushkin wrote:
Volgens De Telegraaf een van de spelers die dit seizoen mogelijk al speeltijd in het eerste gaat krijgen. Samen met Jensen.

Johnsen gaat in mijn ogen Younes er ook nog wel uit spelen op termijn.
Wellicht. Ik ben in principe fan van Younes maar zie ook zijn gebrek aan rendement. Hoewel ik ook vind dat dat allemaal wordt opgeblazen. Vorig seizoen voor de winterstop was het inderdaad om te huilen. Na de winterstop matig. Zaterdag toch weer de assist. Zo'n actie zie ik Kluivert niet maken. Mannetje passeren op heel kleine ruimte zijn er niet veel.
Als Younes voor de goal wat rustiger was en meer rendement was hij niet te houden.
Ik begrijp die hype over Kluivert ook niet. Wat zouden de reacties zijn als hij Jansen heette?
Imo moet Kluivert (zeker wel talent) nog een seizoen bij Jong AJAX spelen. Laat hem daar maar iedere week tegen volwassen spelers spelen. Op de bank leert hij niks en is imo zeker nog geen basisspeler. Begrijp er ook helemaal niks van dat Neres niet speelt. Weet bijna zeker dat, als iemand van buitenaf trainer was geworden Neres zou spelen en Kluivert niet.

PostPosted: 16 Aug 2017 09:26 

Droomaankoop: Zlatan
Deze jongen heeft gewoon alles wat ik graag zie, techniek, snelheid, doelgericht. Zoals Pushkin al aangeeft, als dit een Braziliaan had geweest had je een veelvoud betaald.

PostPosted: 16 Aug 2017 10:00 

Brasil wrote:
Deze jongen heeft gewoon alles wat ik graag zie, techniek, snelheid, doelgericht. Zoals Pushkin al aangeeft, als dit een Braziliaan had geweest had je een veelvoud betaald.
Inderdaad en niet de mankementen van een Mitea, Ozbilliz of Manucharyan die allen een vergelijkbare potentie hadden, maar om ieder hun specifieke redenen toch niet geslaagd zijn.

PostPosted: 16 Aug 2017 16:04 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Officieel voor 4 jaar naar ons.

PostPosted: 16 Aug 2017 16:28 

Droomaankoop: Zlatan
Morfe0 wrote:
Officieel voor 4 jaar naar ons.
Blij mee, ik heb hoge verwachtingen van deze jongen.

PostPosted: 16 Aug 2017 16:33 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ik ook, maar eerst bij Jong AJAX, dus eerst naar deze zone.

PostPosted: 16 Aug 2017 19:46 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
https://youtu.be/yyBQMO8QAnc

Nuchtere jongen lijkt me. Hoge verwachtingen mbt deze speler.

PostPosted: 25 Aug 2017 22:28 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Eerste goal en een echt old school AJAX-doelpunt: een stift.
https://twitter.com/yayavid_/status/901 ... 88/video/1

PostPosted: 25 Aug 2017 22:32 
Erelid

343 wrote:
Eerste goal en een echt old school AJAX-doelpunt: een stift.
https://twitter.com/yayavid_/status/901 ... 88/video/1
Die jongen gaat snel komen. Hij heeft flair zoals Kluivert alleen vind ik Johnsen nu al stabieler en doelgerichter. Maar goed van Cerny dachten we ook, dat het een super talent was/is.

PostPosted: 26 Aug 2017 00:05 
Erelid

Droomaankoop: Luis Suarez
Seizoenskaart: Nee
Laat hem maar rustig wennen bij Jong Ajax, misschien kan hij dan na de winterstop af en toe wat minuten maken. Tis nu toch een puinhoop bij Ajax 1, daar moet je jonge spelers niet in laten debuteren.

PostPosted: 16 Sep 2017 17:17 
Erelid

Prachtige goal tegen Helmond volgens maat van me die bij die wedstrijd was. Ik wacht dat samenvatting nog even af, maar deze jongen doet het lekker bij Jong Ajax.

PostPosted: 16 Sep 2017 18:18 

Pushkin wrote:
Prachtige goal tegen Helmond volgens maat van me die bij die wedstrijd was. Ik wacht dat samenvatting nog even af, maar deze jongen doet het lekker bij Jong Ajax.
Inderdaad hele fijne goal. Probeerde het eerder ook al met twee goede schoten komend van links naar binnen en schietend met rechts. Echter twee goede reddingen van de keeper. Maar ja, die had ons al in de eerste helft geholpen.

PostPosted: 17 Sep 2017 00:02 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Hij schiet ze er beter in dan Younes.

Post new topic  Reply to topic  [ 129 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6  Next

All times are UTC+01:00