Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 116 posts ]  1 2 3 4 5  Next
Author Message
 Post subject: Sven Botman
PostPosted: 10 Apr 2018 13:38 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Tijd voor een aparte topic voor Sven Botman.
Een vierjarige verbintenis.
https://www.ajaxinside.nl/botman-tekent ... edio-2022/

Post subject: Re: Sven Botman
PostPosted: 12 Apr 2018 09:17 

Vulling.

PostPosted: 25 Jul 2019 08:22 
Beheerder

FC Groningen is zeer geïnteresseerd.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/88 ... zijn-.html

PostPosted: 25 Jul 2019 16:41 
Beheerder

Maar Botman wil naar Heerenveen en zegt Groningen af.
https://www.dvhn.nl/sport/Ajacied-Botma ... 82140.html

PostPosted: 25 Jul 2019 18:00 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 wrote:
Maar Botman wil naar Heerenveen en zegt Groningen af.
https://www.dvhn.nl/sport/Ajacied-Botma ... 82140.html
Lijkt dus op huurbasis weg te gaan. Prima wat mij betreft.

PostPosted: 26 Jul 2019 07:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Prima club! Mooi teken ook dat jongens vanuit Jong de stap maken naar de subtop van de Eredivisie.

2 jaar verhuur + koopoptie + terugkoopoptie?

PostPosted: 26 Jul 2019 21:06 
Beheerder

Botman inderdaad op huurbasis naar Heerenveen. Over een optie tot koop is nog niets bekend.
https://twitter.com/FreekJansen_AD/stat ... 0042119169

PostPosted: 27 Jul 2019 13:22 
Beheerder

Nu officieel. Niets gemeld over optie tot koop voor Heerenveen.
https://www.ajax.nl/streams/actueel/aja ... nveen-.htm

PostPosted: 27 Jul 2019 17:46 

Missen we niks aan. Op basis van zijn wedstrijden in Jong duidelijk geen Ajax 1 materiaal.

PostPosted: 27 Jul 2019 18:26 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Kende hem niet. Volg JA ook niet goed genoeg. Maar op die foto ziet hij er wel stevig uit. Goed postuur voor een CV.

PostPosted: 09 Jan 2020 10:19 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Norwich City wil Botman per direct overnemen.

Gelijk doen. Botman doet het nu aardig bij Heerenveen maar zal nooit een topverdediger worden voor Ajax. Ik denk ook dat je nu het ijzer moet smeden wanneer het nog heet is en hem die kans moet gunnen en tegelijkertijd nu kunt verkopen voor een mooi bedrag.

PostPosted: 09 Jan 2020 10:45 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405

Gelijk doen. Botman doet het nu aardig bij Heerenveen maar zal nooit een topverdediger worden voor Ajax. Ik denk ook dat je nu het ijzer moet smeden wanneer het nog heet is en hem die kans moet gunnen en tegelijkertijd nu kunt verkopen voor een mooi bedrag.
Ik zou vooral een hoog doorverkoop percentage (of terugkoop clausule) in de deal opnemen. Een paar leuke wedstrijden en ze verkopen hem voor 60 miljoen.

PostPosted: 09 Jan 2020 10:57 

guy_ajax wrote:

Ik zou vooral een hoog doorverkoop percentage (of terugkoop clausule) in de deal opnemen. Een paar leuke wedstrijden en ze verkopen hem voor 60 miljoen.
Dat lijkt mij ook wel interessant. Zijn dol op zulke verdedigers daar. Denk overigens dat je er nu ook wel een paar miljoen voor moet kunnen pakken. Dat icm gunstig doorverkooppercentage en je doet geweldige zaken. Pierie terug naar Heerenveen.

PostPosted: 09 Jan 2020 12:03 
Erelid

Kennelijk heeft Botman nog een soort van jeugdcontract waardoor Ajax niet heel veel kan vragen.

Als Ajax echt serieuze plannen met Botman zou hebben dan was zijn contract toch wel eerder verlengd of opgewaardeerd?

Heerenveen heeft zich nu ook bij Ajax gemeld dat ze Botman ook wel per direct willen overnemen en wijst ook op de overeenkomt van een jaar met Ajax.

Botman zelf wil duidelijkheid van Ajax en Ten Hag en wil weten of er kansen voor hem zijn.
Vermoedelijk niet als je al Martinez, Schuurs, Alvarez en Blind voor volgend jaar hebt. Wie weet komt daar alsnog Vertonghen bij. Komt ook gewoon tekort.

PostPosted: 09 Jan 2020 12:34 

Prima, verkopen met terug koop clausule en doorverkoop percentage. Heerenveen of Norwich is mij egal.

PostPosted: 09 Jan 2020 13:06 
Beheerder

Hamstra niet bang voor vertrek Botman: ‘Overeenkomst voor een jaar’
https://www.lc.nl/sport/Hamstra-niet-ba ... 17164.html

PostPosted: 09 Jan 2020 13:17 

Opmerkelijk dat je Botman, die het volgens jou aardig (imo gewoon goed voor zover ik o.b.v. samenvattingen kan beoordelen) doet bij Heerenveen, wil verkopen.
Terwijl je Pierie die het bij dezelfde club slecht deed wil houden. En Schuurs die in de KKD matig speelde een basisplaats toedicht.
Botman is in alles beter dan Pierie. Heerenveen lacht zich kapot met de miljoenen die AJAX heeft betaald.
Ik zou Botman nooit wegdoen. Sluit niet uit dat hij dezelfde weg als Vertonghen kan gaan bewandelen. Of hij zo goed wordt is altijd afwachten, maar ik zie veel meer in hem dan in Pierie.

PostPosted: 10 Jan 2020 17:04 
Erelid

Ik vind de hype mbt Botman nogal overdreven. Is gewoon een degelijke verdediger zonder veel poespas maar niet iemand, die het gaat redden bij Ajax. Er lopen wel meer verdedigers rond in de eredivisie die het bij hun club goed doen maar niks voor Ajax is en wordt.

Jouw mening over Pierie deel ik totaal niet. Elders ook al gezegd. Jij doet net alsof Pierie een speler is van 24 die volgens jou niet als leider heeft gefungeerd in een slecht draaiend elftal. Pierie debuteerde op zijn 17de (!) en was toen zeer talentvol. Hoe de gehele verdediging erbij stond, doet mij niet ter zake. Pierie viel doen zeer positief op. In zijn 2e jaar was het wat minder maar dat is redelijk logisch als je zo jong vanuit het niets opvalt.

En Schuurs vind ik gewoon heel grote stappen maken. Bij Ajax hebben ze gewoon een plan met hem bedacht en dat lijkt nu zijn vruchten af te werpen. Zoiets zijn ze nu ook aan het doen met Pierie.

En of Heerenveen zich kapot lacht, zullen we later wel zien. We doen nu net of een topclub Botman wil hebben maar kijk ook eens rond in Engeland wat daar rondloopt qua verdedigers. Daarnaast moet je maar zien of hij bij Norwich gehaald wordt voor de basis. In Engeland bulken ze van het geld en pikken gewoon goedkoop een verdediger weg voor de breedte waarschijnlijk.

Ik vind je vergelijking met Vertonghen ook niet passen. Vertonghen was een voetballende verdediger en Botman is een pure verdediger.

We zullen volgend jaar zien hoever Pierie is in zijn ontwikkeling.
Schuurs heeft het heel goed opgepakt (jij vind van niet) en wie weet doet Pierie dit ook.
En zoals al eerder gezegd, niet elke aankoop is een garantie voor succes. Soms moet je ook een stapje terug doen omdat andere gewoon beter zijn (Blind en Martinez).

PostPosted: 10 Jan 2020 17:08 

Ik vind de hype mbt Botman nogal overdreven. Is gewoon een degelijke verdediger zonder veel poespas maar niet iemand, die het gaat redden bij Ajax. Er lopen wel meer verdedigers rond in de eredivisie die het bij hun club goed doen maar niks voor Ajax is en wordt.

Jouw mening over Pierie deel ik totaal niet. Elders ook al gezegd. Jij doet net alsof Pierie een speler is van 24 die volgens jou niet als leider heeft gefungeerd in een slecht draaiend elftal. Pierie debuteerde op zijn 17de (!) en was toen zeer talentvol. Hoe de gehele verdediging erbij stond, doet mij niet ter zake. Pierie viel doen zeer positief op. In zijn 2e jaar was het wat minder maar dat is redelijk logisch als je zo jong vanuit het niets opvalt.

En Schuurs vind ik gewoon heel grote stappen maken. Bij Ajax hebben ze gewoon een plan met hem bedacht en dat lijkt nu zijn vruchten af te werpen. Zoiets zijn ze nu ook aan het doen met Pierie.

En of Heerenveen zich kapot lacht, zullen we later wel zien. We doen nu net of een topclub Botman wil hebben maar kijk ook eens rond in Engeland wat daar rondloopt qua verdedigers. Daarnaast moet je maar zien of hij bij Norwich gehaald wordt voor de basis. In Engeland bulken ze van het geld en pikken gewoon goedkoop een verdediger weg voor de breedte waarschijnlijk.

Ik vind je vergelijking met Vertonghen ook niet passen. Vertonghen was een voetballende verdediger en Botman is een pure verdediger.

We zullen volgend jaar zien hoever Pierie is in zijn ontwikkeling.
Schuurs heeft het heel goed opgepakt (jij vind van niet) en wie weet doet Pierie dit ook.
En zoals al eerder gezegd, niet elke aankoop is een garantie voor succes. Soms moet je ook een stapje terug doen omdat andere gewoon beter zijn (Blind en Martinez).
We zijn en blijven het oneens.

PostPosted: 11 Jan 2020 10:59 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Botman heeft me enorm verrast. Ik zag bij Jong Ajax vaak een slungel die goed was in de duels en met het hoofd heel veel won, maar iemand die voetballend soms wat houterig over kwam. Maar ik heb hem nu wat vaker bij Heerenveen in actie gezien en ik vind hem eigenlijk best sterk in zijn passing. Zal niet indribbelen of gaan kappen, maar de bal simpel, snel en strak inspelen naar een middenvelder voldoet wat mij betreft. Iets wat Magallan bijvoorbeeld totaal niet kon of waar hij te veel tijd voor nam omdat hij de oplossingen niet direct zag.

Botman wordt morgen 20 jaar en is een sterkhouder bij Heerenveen. De verdediging daar was vorig jaar zo lek als een mandje en dit jaar redelijk stabiel. Dat is mede zijn verdienste. Dat hij laatst even met de aanvoerdersband liep zegt veel over zijn ontwikkeling en status binnen de selectie. Vraag het supporters van Heerenveen; die roepen allemaal lachend dat ze Pierie voor veel geld hebben verkocht aan Ajax en er wat beters voor terug hebben gekregen.

Ik zou graag zien dat Ajax hem probeert te behouden. Dus contract openbreken en verlengen. Lijkt me een speler met meer waarde voor het elftal dan Pierie. Dan kan die na een jaar Jong Ajax ergens anders vlieguren maken op Eredivisieniveau. Kan Botman de concurrentiestrijd met Blind aangaan en kan Martinez zich op een andere positie richten. Brengt met zijn lengte ook iets wat we binnen de selectie niet echt hebben.

PostPosted: 11 Jan 2020 11:47 

Botman heeft me enorm verrast. Ik zag bij Jong Ajax vaak een slungel die goed was in de duels en met het hoofd heel veel won, maar iemand die voetballend soms wat houterig over kwam. Maar ik heb hem nu wat vaker bij Heerenveen in actie gezien en ik vind hem eigenlijk best sterk in zijn passing. Zal niet indribbelen of gaan kappen, maar de bal simpel, snel en strak inspelen naar een middenvelder voldoet wat mij betreft. Iets wat Magallan bijvoorbeeld totaal niet kon of waar hij te veel tijd voor nam omdat hij de oplossingen niet direct zag.

Botman wordt morgen 20 jaar en is een sterkhouder bij Heerenveen. De verdediging daar was vorig jaar zo lek als een mandje en dit jaar redelijk stabiel. Dat is mede zijn verdienste. Dat hij laatst even met de aanvoerdersband liep zegt veel over zijn ontwikkeling en status binnen de selectie. Vraag het supporters van Heerenveen; die roepen allemaal lachend dat ze Pierie voor veel geld hebben verkocht aan Ajax en er wat beters voor terug hebben gekregen.

Ik zou graag zien dat Ajax hem probeert te behouden. Dus contract openbreken en verlengen. Lijkt me een speler met meer waarde voor het elftal dan Pierie. Dan kan die na een jaar Jong Ajax ergens anders vlieguren maken op Eredivisieniveau. Kan Botman de concurrentiestrijd met Blind aangaan en kan Martinez zich op een andere positie richten. Brengt met zijn lengte ook iets wat we binnen de selectie niet echt hebben.
Helemaal met je eens.

PostPosted: 12 Jan 2020 12:38 
Erelid

Op zich een goed betoog maar je vergeet gemakshalve dat het ook een teamprestatie is. Natuurlijk doet Botman het goed en veel beter dan menigeen had verwacht maar vind je Botman echt zo goed, dat je hem met Blind moet laten concurrent? Dat nivo is toch wat te hoog gegrepen? Komop zeg, je wilt toch dat Ajax op nivo blijft en dan zijn spelers als Botman gewoon niet goed genoeg. Zoals je zegt net zoals Magellan bv.

En dan nog een klein puntje. Hij presteert nu een half jaar en dat vind ook een tekorte periode om iemand al zo te bestempelen dat Ajax hem niet weg moet doen. In mijn discussie hier met Renemar zeg ik ook al dat Pierie ook een half jaar geweldig gepresteerd heeft. Dus maar eens afwachten wie er echt het laatst lacht. En ik denk ook, dat hij beter past bij een club als Norwich.

PostPosted: 12 Jan 2020 13:29 
Erelid

Botman zal altijd tekort blijven komen voor Ajax. Ik vind hem erg log en traag, Heerenveen speelt momenteel ook 15 meter verder naar achter dan dat de verdediging van Ajax staat.

Daar komen de kwaliteiten van Botman ook veel beter naar voren en worden zijn zwakheden wat minder aan het ligt gesteld. Zo'n Norwich City zal voor Botman straks een prima club zijn. Een counterploeg in de Premier League, waar hij voornamelijk dicht tegen eigen goal staat en veel kan koppen en fysieke duels aan kan gaan. Voetballend is hij degelijk, maar mist gewoon de handelingssnelheid voor Ajax 1.

Zou me niks verbazen als zo'n Norwich wel een miljoen of 7 a 8 over zou hebben voor hem. Meteen verkopen.

PostPosted: 12 Jan 2020 14:42 

Op zich een goed betoog maar je vergeet gemakshalve dat het ook een teamprestatie is. Natuurlijk doet Botman het goed en veel beter dan menigeen had verwacht maar vind je Botman echt zo goed, dat je hem met Blind moet laten concurrent? Dat nivo is toch wat te hoog gegrepen? Komop zeg, je wilt toch dat Ajax op nivo blijft en dan zijn spelers als Botman gewoon niet goed genoeg. Zoals je zegt net zoals Magellan bv.

En dan nog een klein puntje. Hij presteert nu een half jaar en dat vind ook een tekorte periode om iemand al zo te bestempelen dat Ajax hem niet weg moet doen. In mijn discussie hier met Renemar zeg ik ook al dat Pierie ook een half jaar geweldig gepresteerd heeft. Dus maar eens afwachten wie er echt het laatst lacht. En ik denk ook, dat hij beter past bij een club als Norwich.
Jij wil Pierie wel als vervanger van Blind? Denk je dat we met Pierie wel op niveau blijven?
Gisteren weer gezien in die paar minuutjes? Ging weer onnozel de fout in, net zoals herhaaldelijk bij Jong AJAX.
Pierie heeft ook nooit geweldig gepresteerd bij Heerenveen.
Pierie heeft niks wat een verdediger goed maakt. Is niet sterk in duels, niet snel, geen lengte., opbouwend matig.
Zelfs bij Jong AJAX was hij heel vaak minder dan de andere verdedigers, bijv. Kemper.
Kijk je wel eens naar Jong AJAX?

PostPosted: 12 Jan 2020 16:52 
Erelid

renemar wrote:
Jij wil Pierie wel als vervanger van Blind? Denk je dat we met Pierie wel op niveau blijven?
Gisteren weer gezien in die paar minuutjes? Ging weer onnozel de fout in, net zoals herhaaldelijk bij Jong AJAX.
Pierie heeft ook nooit geweldig gepresteerd bij Heerenveen.
Pierie heeft niks wat een verdediger goed maakt. Is niet sterk in duels, niet snel, geen lengte., opbouwend matig.
Zelfs bij Jong AJAX was hij heel vaak minder dan de andere verdedigers, bijv. Kemper.
Kijk je wel eens naar Jong AJAX?
Ik kijk vaak naar Jong Ajax en kijk met een andere blik dan jij.
Natuurlijk mag iedereen een mening hebben maar als jij droog durft te beweren dat Pierie in zijn eerste half jaar bij Heerenveen geen indruk maakte, dan houdt het op. Dat is al een tijdje geleden maar Botman doet dit nu ook in een ander Heerenveen. Dus dan is het qua dit punt gelijk.

En ik zeg nergens dat ik Pierie als vervanger voor Blind zie. Ik haal alleen maar aan, dat ze met Pierie een bepaald plan voor ogen hebben. Net zoals ze dit vorig jaar met Schuurs hadden. En ik zie ook een parallel met beide. Schuurs had het in zijn eerste half jaar ook moeilijk en toen waren er ook een hoop mensen die het niet zagen zitten op basis van Jong Ajax. Alleen moet je daar doorheen kijken.
Zo'n plan is opgesteld voor een jaar en ja het zou beter zijn dat hij zulke foutjes niet meer maakt maar hij moet nu wel beter gaan presteren in Jong Ajax. Dat deed Schuurs in ieder geval wel.

Je moet ook niet vergeten dat het totale nivo van Ajax de laatste 2 jaar echt gigantisch is gestegen dus is het voor jonge spelers als Schuurs en Pierie moeilijk om direct aan te haken. Ajax ziet in ieder geval wel potentie in sommige jeugdige talenten en stelt er een plan mee op. Ze hoeven niet met geld te smijten maar ze kunnen deze risico's best dragen. Zo af en toe zal er best eentje aanhaken en zullen er ook spelers zijn die afhaken. Ik denk dat zo'n Schuurs straks zijn investering zeker terugverdiend en misschien wel meer investeringen. Niet iedere aankoop wordt direct gehaald voor de basis.

Maar goed zoals je zelf al zei zullen wij het nooit eens worden mbt Pierie en Botman.

Post new topic  Reply to topic  [ 116 posts ]  1 2 3 4 5  Next

All times are UTC+02:00