Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 83 posts ]  Previous   1 2 3 4
Author Message
PostPosted: 31 Dec 2018 10:09 

De Westerse manier van denken zit er echter nog niet in, stelt de 54-jarige Haarlemmer vast. "Kinderen hebben hier weinig zelfvertrouwen, er wordt tegen ze gezegd hoe ze dingen moeten doen en vooral wát ze fout doen", aldus Engelkes. "Wij nodigen ze juist uit om fouten te maken en zelf beslissingen te nemen. Dat zijn ze niet gewend."
Grappig. Werk zelf voor een Taiwanees bedrijf en dus ook veel met Chinezen, maar dit is een goede samenvatting.

PostPosted: 20 Mar 2019 08:47 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Er zou tussen AJAX en Barcelona weer eens gepraat worden over samenwerken.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/87 ... elers.html

PostPosted: 20 Mar 2019 09:05 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik hoop het niet. Zij voorrang bij onze talenten betekent dat we er minder voor krijgen, want geen concurrentie. Daarnaast krijgen we dan huurlingen van hen, dus we leidden dus onze toptalenten voor hun op ( voor een mooi prijsje ) en hun eigen talenten dan ook.

PostPosted: 20 Mar 2019 09:15 

Zou ik nooit doen. Dan zien ze je gewoon als hun kleine broertje. Zij pikken onze beste spelers voor een vriendenprijsje op en wat krijgen wij ervoor terug?
De spelers die ons echt sterker maken krijgen we niet. Al is het omdat de speler niet in Nederland wil spelen. Die heeft ook een stem. En als die toch wil komen en hij ontwikkeld zich goed (wat de bedoeling is) halen ze hem weer snel terug. Op het moment dat je kunt oogsten ben je hem weer kwijt.
Heeft alleen voordelen voor Barca.

PostPosted: 20 Mar 2019 09:16 

343 wrote:
Er zou tussen AJAX en Barcelona weer eens gepraat worden over samenwerken.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/87 ... elers.html
Rot toch op zeg. Barcelona wil met korting bij ons de nieuwe Frenkie's en Matthijsjes op komen halen. En ze zullen er ook voor zorgen dat Sanchez en Onana Barcelona niet meer zullen weigeren en vervolgens voor Ajax kiezen. Nee, zij strikken ze en verhuren ze aan ons.

En wat krijgen we er verder voor terug? De Cuenca's en Bojan's van deze wereld zeker?

Nooit aan beginnen.

PostPosted: 20 Mar 2019 09:18 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
DeRuit wrote:
Ik hoop het niet. Zij voorrang bij onze talenten betekent dat we er minder voor krijgen, want geen concurrentie. Daarnaast krijgen we dan huurlingen van hen, dus we leidden dus onze toptalenten voor hun op ( voor een mooi prijsje ) en hun eigen talenten dan ook.
Eens, ik zie er weinig voordelen in voor onze club. Huren is korte termijn denken en tegen dat een speler geacclimatiseerd is aan ons systeem en onze filosofie zijn we vaak al een half jaar verder.

Daarnaast moet je juist in deze huidige tijden van extreme transfersommen je talenten en topspelers verkopen aan topbedragen. Ajax moet met niks minder genoegen nemen.

Ik las van de week dat Ajax ook in de eredivisie aan het scouten is naar spelers als Til, Stengs, Pierie, Ödegaard, ... Die clubs weten ook dat Ajax geld zat heeft, die gaan ook achterlijke bedragen vragen. Ik hoop zelf dat ze ook niet mikken op die categorie, want je betaald sowieso te veel en vaak hebben die gasten nog niet het niveau om direct de basis van Ajax 1 te halen. Kopen en nog een jaar laten rijpen kan soms wel een optie zijn misschien.

PostPosted: 20 Mar 2019 09:22 

Zou erg dom zijn. Laat die jongens van az bij hun club. Als je een dikke beurs hebt moet je naar spelers zoeken die echt duidelijk beter zijn dan die je hebt. Stengs is een groot talent maar heeft mede door zijn blessure nog geen seizoen in de eredivisie gespeeld. Laat die jongen in zijn vertrouwde omgeving verder groeien. Die andere spelers zijn zeker niet slecht maar maken AJAX niet beter. In Nederland loopt er geen speler op de velden die AJAX echt beter maakt. Haal op vitale posities echte kwaliteit en vul dat aan met eigen talenten. En is er geen eigen talent voor een positie in het elftal voorhanden (bijv. zoals nu buitenspelers) kijk in het buitenland. Maar ga dan wel voor echte toppers. In Brazilië zien ze nu de ontwikkeling van Neres. Dat maakt AJAX aantrekkelijk voor andere grote talenten.
Met Barca zou ik ook nooit samenwerken. Heeft alleen voordelen voor Barca.

PostPosted: 20 Mar 2019 10:04 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik mag aannemen dat Overmars dit ook in ziet en het weer een onzinartikel is. Zou echt een kansloze zet zijn.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

Post new topic  Reply to topic  [ 83 posts ]  Previous   1 2 3 4

All times are UTC+02:00