Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Ajax en Doyen
PostPosted: 09 Mar 2016 09:54 
Erelid

http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2016/03 ... gdspelers/

Volgens mij maakt De Volkskrant dit vrij groot maar valt het allemaal wel mee omdat Ajax inmiddels niet meer van dat soort contracten heeft. Of is het erger?

Post subject: Re: Ajax en Doyen
PostPosted: 09 Mar 2016 10:01 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Denk ook dat AJAX niets verkeerds heeft gedaan op dat vlak. De regels veranderden en AJAX paste het beleid daarop aan.

Wat me wel onplezierig verrast is dat AJAX in zee is gegaan met Doyen en dat die bloedzuigers ook zo ver zijn doorgedrongen tot aan de jeugdopleiding van AJAX toe. Het voetbal is zo rot als stront. Trieste zaak.

PostPosted: 09 Mar 2016 12:38 

Droomaankoop: Wayne Rooney
Seizoenskaart: ja
343 wrote:
Denk ook dat AJAX niets verkeerds heeft gedaan op dat vlak. De regels veranderden en AJAX paste het beleid daarop aan.

Wat me wel onplezierig verrast is dat AJAX in zee is gegaan met Doyen en dat die bloedzuigers ook zo ver zijn doorgedrongen tot aan de jeugdopleiding van AJAX toe. Het voetbal is zo rot als stront. Trieste zaak.
Volgens mij bestaat er een link tussen Doyen, Matthew Kay, Fulco van Kooperen (Muy Manero) en Ajax. En dankzij deze link zouden Elton Acolatse (Jong Ajax), Zakaria El Azzouzi (ex-Jong Ajax, verhuurd aan FC Twente), Navajo Bakboord (A1), Tim Brinkman (ex-Ajax jeugd), Vince Gino Dekker (A1), Aschraf El Mahdioui (Jong Ajax), Abdelhak Nouri (Jong Ajax) en Mauro Savastano (Jong Ajax) wel eens vroegtijdig in de aanbieding kunnen gaan. Waar is het begin en waar is het einde aan dit transferverhaal ? Ik had toch graag Appie eens in Ajax 1 willen zien spelen ....

Jaap van Praag : Het kapitaal van Ajax staat op het veld.

PostPosted: 09 Mar 2016 16:08 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Nou, Nouri maakt nog wel zijn debuut. :smileajax:

Maar wat nu? Deze Doyen-deal geldt niet meer en dan heeft AJAX een wapen minder om deze spelers bij de club te houden?

PostPosted: 09 Mar 2016 18:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
343 wrote:

Maar wat nu? Deze Doyen-deal geldt niet meer en dan heeft AJAX een wapen minder om deze spelers bij de club te houden?
Als je als speler zo'n karakter hebt dan heb ik liever dat ze oprotten voordat ze hun debuut hebben gemaakt. Anders spelen ze amper twee jaar in Ajax en tegen de tijd dat het een sterkhouder begint te worden zijn ze alsnog weg. Daar heb je ook niets aan (tenzij je het niveau van Bazoer hebt); eerst een half jaartje laten invallen en dan een jaar laten spelen met ups en downs.

We hebben spelers als Klaassen, Vertonghen en Suarez nodig die een aantal jaar als onbetwiste basisspeler in Ajax 1 spelen. Iemand die met Doyen in zee gaat of te beïnvloeden is door Raiola e.d. zal toch niet zo lang bij Ajax blijven.

1. Lang blijven
2. Voor je debuut weg
3. Enorm veel geld opleveren (zoals dat 40 miljoen bod van Napoli op Bazoer)

PostPosted: 09 Mar 2016 20:00 

Droomaankoop: Wayne Rooney
Seizoenskaart: ja
343 wrote:

Ik zie Doyen absoluut niet als een bruikbaar wapen om spelers bij Ajax te houden. De deal met Doyen lijkt juist te zijn gecreëerd om jonge spelers niet transfervrij te laten vertrekken en, plat gezegd, om te kunnen cashen. Feitelijk niets mis mee, want goed opleiden kost veel geld. Ellendig vind ik als liefhebber en vooral Ajacied dat met jeugdspelers wordt geleurd. Het www staat vol met organisaties en makelaars, die jonge spelers aanbieden. Veel van deze jongens denken op deze wijze aan het grote geld te kunnen komen ….. Laat de jongens zich eerst als voetballer en mens (niet te verwarren met de visie van Louis van Gaal "de Totale Mens") ontwikkelen, voordat zij een verantwoorde stap richting het buitenland zetten. Ik herinner mij dat Appie met van de Beek en Černý een verbeterd contract tot 1 juli 2020 heeft getekend. Dus denk (hoop) ik dat wij alle drie jeugdspelers ooit samen in Ajax 1 zullen zien spelen. Het liefste samen met Bazoer, van Beek, Klaassen, Riedewald, Tete en twee herboren spelers : Fischer en Živković !

Wat is in deze trouwens de hoofdrol van Marc Overmars in het bovenstaande geweest ? Hij wist van de deal met Doyen. Wordt hij niet door de Raad van Commissarissen op het matje geroepen om eens het één en ander te verklaren en toe te lichten ? Mijns inziens is het wenselijk (en transparant), dat de RvC en de achterban weten wat de directie precies doet. Want wij willen natuurlijk niet in situaties terechtkomen zoals bij FC Twente, dat te ver met Doyen in zee is gegaan.

Jaap van Praag : Het kapitaal van Ajax staat op het veld.

Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+01:00