Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 234 posts ]  Previous   1 4 5 6 7 8 10  Next
Author Message
PostPosted: 09 Jan 2014 12:54 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
:343:

Heerlijk hoe het nu gaat. Kan er alleen maar blij mee zijn.

PostPosted: 09 Jan 2014 17:29 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Verder in VI staat ook nog dat Barcelona wil samenwerken met Ajax. Dus niet andersom. De Catalanen hebben contact gezocht met Ajax. Dat zegt toch ook een hele hoop.

PostPosted: 21 Jan 2014 17:18 
Erelid

Ajax start zaalcompetitie met E-teams
  • Ajax gaat vanaf 22 januari twee E-teams afvaardigen in een zaalcompetitie. De Amsterdammers willen op die manier het spelen in de zaal meer betrekken bij de eigen jeugdopleiding. Ajax E1 en E2 zijn de eerste twee teams die dit gaan uitvoeren.

In een wekelijkse zaalcompetitie zullen E1 en E2 de strijd aangaan met HV/Veerhuys, FCM/Dichtbij.nl, Koninklijke HFC en DCG/AORC Lebo Vastgoed. De competitie duurt tot 2 april en moet er nog maar eens voor zorgen dat spelers van Ajax op jonge leeftijd beter worden in de kleine ruimte.

Opleiders van de Ajax-onderbouw, Michel Hordijk en Jasper van Leeuwen, zochten voor het initaitief contact met de KNVB. Na een bijeenkomst vorig jaar november, waarin zowel BVO’s als Eredivisieclubs zaalvoetbal vertegenwoordigd waren, is besloten de handen ineen te slaan en een competitie te starte
#Ajaxshowtime

Goede ontwikkeling!

PostPosted: 21 Jan 2014 17:28 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Dit is echt top! In bijvoorbeeld Spanje bestaat er nauwelijks veldvoetbal voor de jongste jeugd, iedereen begint in de zaal.

PostPosted: 21 Jan 2014 17:35 
Erelid

guy_ajax wrote:
Dit is echt top! In bijvoorbeeld Spanje bestaat er nauwelijks veldvoetbal voor de jongste jeugd, iedereen begint in de zaal.
Dat niet alleen, de afstanden zijn kleiner. Je moet constant met het koppie omhoog lopen om overzicht te houden. Je hebt veel meer balcontacten. Het is niet lange dribbels maken over het grote veld ( E1 van Ajax speelt volgens mij op een groot veld), maar juist de oplossing zoeken in kleine ruimtes.

PostPosted: 21 Jan 2014 17:40 

Het spel speelt zich af in een kleinere ruimte en techniek is heel belangrijk in de zaal, dus dit lijkt mij een hele goede ontwikkeling! Je ziet steeds vaker dat jongens die nog steeds veel op straat voetballen een veel betere techniek hebben dan jongens die het alleen moeten hebben van trainingen en wedstrijden. Voor deze jonge spelertjes gaat dit zeker goed zijn.

PostPosted: 28 Jan 2014 10:57 
Erelid

guy_ajax wrote:
Hier in het zuiden niet hoor. Je hebt inderdaad veel "zaalvloer" velden, maar hier in Marbella en omstreken zijn ze naar astroturf/ nep gras gegaan. Wat je ook ziet is dat ze spelen op kunstgras maar dan op een handbalveld. Je hebt tegenwoordig veel clubvoetbal, waar het vroeger vooral vrienden teams waren.

PostPosted: 28 Jan 2014 12:27 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
De ontwikkelingen bij Ajax zijn momenteel echt fantastisch. Het kan niet lang gaan duren voordat dit zijn vruchten gaat afwerpen.
Het is alleen zo jammer dat de rest van de Eredivisie zover op ons achter ligt. Als Ajax in Duitsland zou spelen, zouden we véél sneller naar de Europese top kunnen komen en daar ook makkelijker blijven.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 28 Jan 2014 17:56 
Erelid

Stormrage wrote:
De ontwikkelingen bij Ajax zijn momenteel echt fantastisch. Het kan niet lang gaan duren voordat dit zijn vruchten gaat afwerpen.
Het is alleen zo jammer dat de rest van de Eredivisie zover op ons achter ligt. Als Ajax in Duitsland zou spelen, zouden we véél sneller naar de Europese top kunnen komen en daar ook makkelijker blijven.
Als Ajax in Duitsland of Engeland zou spelen zouden we gewoon altijd al een topclub zijn (gebleven). Betere steden dan Amsterdam vind je niet in Europa, hooguit wat in het zuiden betreft het klimaat. Ajax is huge,elke buitenlander houdt van Ajax. Suarez, Vertonghen, Stekelenburg, Chivu etc. Denk maar niet dat die weg zouden zijn gegaan als Ajax een topper was in een topcompetitie en dus ook financiële mogelijkheden had wat salaris betreft.

Wat ik vooral een belangrijke keerpunt vind is dat jeugdspelers van buitenlandse clubs in topcompetities geneigd zijn om voor Ajax te kiezen. Uit de Ajax jeugd gaan er weinig spelers naar het buitenland en uit niet toplanden kiezen er ook al regelmatig toptalenten voor Ajax.
Bouy was echt een uitzondering.

PostPosted: 19 Feb 2014 13:08 
Erelid

http://www.hetamsterdamschevoetbal.nl/m ... zeeburgia/
Mike Kolf na zeventien jaar weg bij Zeeburgia
February 19th, 2014
Mike Kolf en Zeeburgia hebben gisteren (dinsdag) besloten de samenwerking na dit seizoen te beëindigen. Kolf was maar liefst zeventien jaar verbonden aan de club. De laatste jaren was hij naast hoofd jeugdopleiding ook verantwoordelijk voor het eerste elftal. Kolf:” Ik ben erg teleurgesteld.”

Onder de leiding van Kolf promoveerde Zeeburgia twee jaar geleden van de tweede naar de eerste klasse. Vorig seizoen liep het promotie naar de hoofdklasse net is. Dit seizoen gaat het een stuk minder en staat Zeeburgia op de laatste plaats in de eerste klasse A.

Kolf: “Op 6 januari hebben we een eerste gesprek gehad met elkaar en toen zag het er positief uit en spraken we over de plannen voor komend seizoen. Na de ledenvergadering op 21 januari was de stemming ineens omgeslagen en werden er allerlei oude verhalen naar boven gehaald van wel tien jaar geleden en werden er de nodige roddels verteld. Uiteindelijk hebben we gisteren (dinsdag, red.) besloten om in goed overleg uit elkaar te gaan. Het gesprek heeft nog geen kwartier geduurd. Er was geen opening meer. Ik ben erg teleurgesteld.”

Het bestuur is Kolf dankbaar wat hij voor de club heeft betekend. In een persbericht schrift het bestuur: “Ondanks zijn grote verdiensten voor de vereniging werd gaande weg duidelijk dat het verschil in visie en werkwijze toekomstige samenwerking zou gaan bemoeilijken. Hierdoor werd afscheid nemen helaas onvermijdelijk.”

Onder Kolf als hoofd jeugdopleiding braken veel spelers door nar het betaalde voetbal. Onder andere Adam Maher ,Luciano Narsingh en Joshua Brenet (allen PSV) haalden allemaal vanuit de opleiding van Zeeburgia het betaalde voetbal.

Kolf: “ Ik heb dus veel geld verdiend voor de club. De club staat er nu financieel goed voor. Zeeburgia is een heel groot deel van mijn leven en ik vind het erg jammer dat we nu uit elkaar gaan. Ik zal natuurlijk wel het seizoen afmaken. Veel spelers wilden gisteren al direct weggaan omdat ze boos zijn dat mijn contract niet verlengd wordt. Ik heb gezegd dat ze gewoon moeten komen trainen en dat we het seizoen op een goede manier af moeten maken en zorgen dat we niet degraderen.”

De toekomst van de club is op dit moment onduidelijk. Kolf verwacht dat er veel trainers de club zullen verlaten. Kolf: “Bij mij hebben al zeventien trainers aangegeven dat ze ook gaan stoppen. Ik heb die trainers gehaald en opgeleid. Zeeburgia moet snel duidelijkheid verschaffen en met die trainers om de tafel gaan voordat iedereen wegloopt.. Ik wil zeker niet met modder gaan gooien maar Zeeburgia moet snel actie ondernemen anders gaat het mis”

Over zijn eigen toekomst maakt Kolf zich geen zorgen. Kolf: “ Ik ben al door diverse clubs gebeld of ik daar de jeugdopleiding wil doen maar voorlopig laat ik alles even bezinken. Ik wil graag ook hoofdtrainer blijven. Het kan ook zijn dat ik bij twee verschillende clubs aan de slag ga, maar voorlopig beslis ik dus even niets en richt ik me dus op Zeeburgia. We moeten gewoon in de eerste klasse blijven
Meteen halen en in de jeugdopleiding stoppen.

PostPosted: 23 Mar 2014 11:06 
Erelid

http://www.ajax.nl/Ajax-Nieuws/Ajax-nie ... gramma.htm

PostPosted: 11 Apr 2014 11:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 09 May 2014 15:36 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ridicuul dat de jeugdopleiding van Feyenoord weer verkozen is tot de beste opleiding terwijl AJAX de beste opleiding van Europa heeft qua resultaat:
http://nos.nl/artikel/600189-ajax-beste ... uropa.html
Ook de hervormingen waren een reden om de prijs te geven aan AJAX.

Of dat AJAX aan het begin van dit seizoen Alderweireld en Eriksen kwijt raakte en werden vervangen door Serero/Klaassen en Veltman.

EDIT: http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2014/05 ... nederland/

PostPosted: 09 May 2014 16:33 
Erelid

Ik heb ook een idee waarop dit gebaseerd is. Veltman en Klaassen zijn definitief doorgebroken en Kishna en Riedewald zijn erbij gekomen. De A1 wordt waarschijnlijk kampioen.

Feyenoord? Kongolo en verder helemaal niets. PSV alleen Depay en Hendrix.

Je kan toch niet blijven teren op De Vrij, Boëtius en Vilenha? Dan zouden wij 'm ook moeten krijgen nog voor Van der Vaart en Sneijder.

PostPosted: 09 May 2014 16:43 
Erelid

‏@simonzwartkruis wrote:
In antwoord op veel vragen: beste jeugdopleiding wordt gekozen door de hoofden opleidingen van alle BVO's in Nederland
Daarop wordt het gebaseerd. Kan je verder niet veel aan veranderen ook...
Waarom al die hoofden opleidingen dan voor Feyenoord kiezen en niet voor Ajax..? Tsja. De haat naar Ajax is altijd groot he.

PostPosted: 09 May 2014 17:03 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
343 wrote:
Ridicuul dat de jeugdopleiding van Feyenoord weer verkozen is tot de beste opleiding terwijl AJAX de beste opleiding van Europa heeft qua resultaat:
http://nos.nl/artikel/600189-ajax-beste ... uropa.html
Ook de hervormingen waren een reden om de prijs te geven aan AJAX.

Of dat AJAX aan het begin van dit seizoen Alderweireld en Eriksen kwijt raakte en werden vervangen door Serero/Klaassen en Veltman.

EDIT: http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2014/05 ... nederland/
Dat 'resultaat' hadden we al onder Olde Riekerink, zegt ook niet alles.

PostPosted: 09 May 2014 17:14 
Beheerder

Nee, niet alles maar wel iets.

PostPosted: 09 May 2014 17:21 
Erelid

Blijkbaar worden ze door andere BVO´s gekozen en niet door de KNVB zelf.

PostPosted: 11 Jun 2014 11:30 

xavi wrote:
Mijn bevindingen van de jeugdopleiding van vorig jaar toen het TH net een paar maanden bezig was om veranderingen aan te brengen.
Dit was omstreeks begin oktober 2011.

We hebben het heel vaak gehad over de techniek van spelers , het overzicht wat tekort schoot, het positiespel, de scouting, Judo, Gymnastiek, en de jeugdtrainers die niet geschikt waren.

Wil jullie bij deze op de hoogte houden van de veranderingen en deze topic een beetje levend houden.

De trainers:
Zoals de meesten hebben gezien/gelezen zijn er veranderingen geweest ten op zichte van de schoolmeesters.
Alle eerste elftallen van de onderbouw en bovenbouw hebben een ex-voetbaltrainer.
Er is een nieuwe techniektrainer/coordinator onderbouw aangesteld , in de persoon van Michel Hordijk.

Judo:
Is gelukkig afgeschaft, voor de nieuwgierigen onder ons , de redenen hiervoor zijn terug te lezen in de topic waarin ik toen gepost heb [AN].
Mochten leden willen weten welke redenen hier aan te gronslag liggen, dan wil ik deze wel benoemen.

Gymnastiek :
Voor een deel afgeschaft, fysiek komt later wel als de kinderen een beetje volgegroeid zijn.

De Techniek :
Er word, ongelooflijk maar waar, elke training een UUR uitgetrokken voor techniek oefeningen [wiel coerver].
Wij hebben zo vaak gediscuseerd over het feit dat spelertjes te weinig techniek bezaten en daardoor het niveau van het voetbal bij ajax tekort schoot.
Gelukkig heeft Cruijf die zelfde mening en op tijd ingegrepen.
Het is alleen erger als verwacht, normaal gezien zou een half uurtje volstaan , maar Cruijff vind het basis niveau te laag waardoor gekozen is om een inhaalslag te maken met een UUR.
Dit is op zich heel positief.

Positiespel :
Er is door de onderbouw nog nooit zoveel tijd van een training besteed aan het positiespel.
Na de techniektraining word er standaard een bepaalde tijd ingeruimd om het positiespel aan te leren en ook hier moet er een inhaalslag gepleegd worden .
Wij moeten af van het feit dat vele wedstrijden beslist worden op fysiek en dit afdoen als individuele kwaliteit.
Onze eerste taak moet zijn goed combinatievoetbal spelen van achteruit.
Als we dit goed beheersen komen de individuele kwaliteiten van spelers vanzelf weer bovendrijven.
Dit word net zo als de techniek 3 keer per week beoefend.

Scouting :
Ook de scouting hebben wij uitvoerig besproken in deze topic.
Hier kan ik kort over zijn, de mensen die nu over de scouting gaan zijn Jonk en bergkamp en ik heb de hoop dat ze de binnenlands scouting binnenkort grondig gaan reorganiseren.

Adidas miCoach Performance Centre :
heb het idee dat Cruijff helemaal niets heeft met deze hal.
Waar deze hal voor gebruikt word is dat de spelers van de onderbouw een uur lang allerlei individuele trainingen krijgen van minstens 8 trainers.
Zo krijgen de spelertjes heel veel andacht en word er heel specifiek gewerkt aan de basiskwaliteiten die cruijff zo belangrijk vind.
Dit gebeurt 3 keer in de week zonder pottenkijkers.
Het interesante van deze opzet is dat het idee leeft dat kinderen veel te veel onder druk gezet worden, door dit af te schermen probeert cruijff het kind in alle rust op te leiden.

Alle facetten die wij vonden dat Jan Olde Riekerink verkeerd deed is teniet gedaan en er word nu gepoogd om een inhaalslag te maken, daarvoor moeten deze Beleidsbepalers nu alle ruimte en tijd krijgen.
Ik ben nu vol vertrouwen dat deze missie gaat lukken . .

deel 2 gaat over de recente periode .

Nu 1,5 jaar later...
Deel 2 word heel kritisch en niet bijster positief, hoop dat mensen hier tegen bestand zijn.
Wanneer er geen maatregelen genomen worden is het plan Cruijff gedoemd tot mislukken.

PostPosted: 11 Jun 2014 13:02 
Erelid

Er moet juist kritisch gekeken worden.

Ik ben benieuwd wanneer je het post!

PostPosted: 11 Jun 2014 13:09 
Erelid

Graag, kritische ogen zijn gewenst. Want vind je overigens van die performance coaches zoals Bram Som, en die Rugbyer?

PostPosted: 28 Aug 2014 09:14 
Beheerder

http://www.consultancy.nl/nieuws/9068/b ... -ajax-door

PostPosted: 23 Oct 2014 11:11 
Beheerder

Absoluut niet doen:
http://www.soccernews.nl/news/281913/Vi ... _naar_Ajax

PostPosted: 23 Oct 2014 11:55 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Dat zou een doodsteek voor Ajax kunnen betekenen. Dan zien al die jongens dat je gewoon weer terug kunt keren als het in het buitenland niet gelukt is. Wat let je dan om het niet gewoon te proberen?
Jammer Bobby, zonde voor je carrière, maar je hebt het zelf gedaan.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 23 Oct 2014 14:19 
Erelid

De jongen was 12...

Post new topic  Reply to topic  [ 234 posts ]  Previous   1 4 5 6 7 8 10  Next

All times are UTC+01:00