Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 239 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 10  Next
Author Message
PostPosted: 07 Feb 2012 10:39 
Moderator De Toekomst

De jeugdopleiding is gered mensen. Geen Gaal, dus geen TIPS en in keurslijf geperste jeugdspelers.

PostPosted: 07 Feb 2012 23:35 

Hopelijk kan Jonk nu snel weer aan de slag met het binnen halen van nieuwe jeugdtrainers en het verbeteren van de jeugdscouting. De Ajax jeugdopleiding is nu misschien gered van Louis van Gaal maar nog niet van het jaren van wanbeleid. Er moet nog meer dan genoeg gebeuren wil Ajax weer de beste jeugdopleiding van Nederland laat staan Europa wil hebben.

PostPosted: 22 Mar 2012 16:10 

AS wrote:
'De 20 grootste Ajax-talenten'

De Voetbal Magazine heeft in haar editie van maart de 20 grootste talenten van Ajax gezet. Ajax Showtime zet ze voor u op een rijtje.

1. Christian Eriksen
2. Nicolai Boilesen
3. Lorenzo Ebecilio
4. Davy Klaassen
5. Ruben Ligeon
6. Jody Lukoki
7. Ricardo van Rhijn
8. Viktor Fischer
9. Dico Koppers
10. Lesley de Sa
11 Mats Rits
12. Joel Veltman
13. Stefano Denswil
14. Mickey Van der Hart
15. Mitchel Dijks
16. Nick de Bondt
17. Branco Van den Boomen (Ajax B1)
18. Sheraldo Becker (Ajax B1)
19. Ricardo Kishna (Ajax B1)
20. Abdelhak Nouri (Ajax C1)

Bij ieder talent wordt een beschrijving gegeven. De bekende bespreken we hier niet, maar wel de iets onbekendere spelers.

Branco Van den Boomen: Zet volgens het magazine 'de toon bij Ajax B1 en Oranje U-17. De vertrokken hoofd jeugd opleiding Jan Olde Riekerink haalde hem naar Ajax. Hij vergeleek de spelverdeler met Siem de Jong. Van den Boomen groeide op naast het trainingsveld van PSV, maar koos vanuit de jeugdopleiding van Willem II/RKC toch voor Ajax. 'Ik wil als voetballker slagen. En bij Ajax heb je de grootste kans om profspeler te worden', zegt Van den Boomen.

Sheraldo Becker: Aanvaller met ontzettend veel talent. Hij heeft een attitude, zeggen ze in de trainerskamer van Ajax. Hij werd dit seizoen expres een paar keer op de bank gezet om zijn maniertjes af te leren. Ronald de Boer noemden hem onlangs nog het grootste talent uit de B1.

Ricardo Kisna: De linkeraanvaller werd een tijdje het grootste talent uit de opleiding genoemd. Echter, hij was lang uitgeschakeld door blessureleed. Kishna stond ooit in de belangstelling van Inter en Liverpool. Kisna werd net als Becker voor 3 jaar vastgelegd vorig jaar, wat erg uitzonderlijk is. Hij moet zichzelf 'een creatieve speler met rendement'.

Abdelhak Nouir: Normaliter wordt niet gesproken over jongens jonger dan 15 jaar, maar Abldehak Nouri schijnt wel zeer talentvol te zijn. De spelverdeler van Ajax C1 scoorde dit seizoen al 12 keer.

Er zijn er wel een paar die wat lager mogen staan ;)

PostPosted: 22 Mar 2012 16:15 

En ik mis bijvoorbeeld een Tete. Daarnaast staan inderdaad een aantal mensen veel te hoog.

PostPosted: 22 Mar 2012 16:19 
Moderator De Toekomst

Flutlijstje. Nick de Bondt bijvoorbeeld. :lol:

PostPosted: 22 Mar 2012 16:20 

Droomaankoop: Viktor Fischer :O
Er staat toch geen top 20? Er staat de 20 grootste talenten en lijkt wel van 1 tot 20 in duels bij het eerste.

Edit: nee klopt ook niet. Is gewoon willekeurig denk ik

PostPosted: 24 Mar 2012 09:15 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
D_skilled wrote:
Flutlijstje. Nick de Bondt bijvoorbeeld. :lol:
Ik dacht dat dit wel een goeie speler was, niet dus?

PostPosted: 24 Mar 2012 11:23 
Moderator De Toekomst

Nee, hele matige speler.

PostPosted: 25 Mar 2012 11:57 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
D_skilled wrote:
Nee, hele matige speler.
Jammer..

PostPosted: 05 Apr 2012 19:02 

Kan iemand mij uitleggen wat er zo al in een HETT overeenkomst wordt geregeld tussen Ajax en aangesloten verenigingen?

PostPosted: 06 May 2012 18:54 

Ik blijf hopen dat Ooijer een rol in de jeugdopleiding van Ajax krijgt want hij is duidelijk belangrijk geweest voor veel spelers. Met de bak aan ervaring die hij heeft moet hij jonge spelers in de jeugdopleiding goed kunnen begeleiden.

Trouwens zou ik ook Sibon wel een rol binnen de jeugdopleiding willen zien krijgen. Hij komt altijd over als een verstandige en nuchtere jongen en heeft natuurlijk ook veel ervaring. Het is onbegrijpelijk dat ze hem geen rol gunnen bij Heerenveen.

Deze twee zouden mooi een jaar stage kunnen lopen onder Grim en Trustfull en dan kan Ajax daarna kijken of ze de kwaliteiten hebben om jeugd- of individuele trainers bij Ajax te worden.

Hoe gaat het trouwens met de stage van Perez? Hij komt als analyticus op TV goed op mij over en lijkt mij ook een oud-voetballer die geschikt is voor een rol binnen de Ajax jeugdopleiding.

PostPosted: 11 May 2012 21:00 

We moeten niet denken dat iedere ex-voetballer nu ook een "voetbalpedagoog" is, kan opleiden, iets aan anderen kan duidelijk maken. Volwassen voetballers reageren anders dan jeugdvoetballers.

PostPosted: 14 May 2012 18:37 

Vandaag bekend geworden dat Jaap Stam zich gaat focussen op PEC Zwolle. Er komt dus een vacature vrij voor defensietrainer bij Ajax. Zal Ooijer dit mogen invullen, of misschien andere kandidaten?

Rijkaard kan het toch wel een jaartje doen... ;)

Ronald de Boer over Andersen: "Als ik naar hem zit te kijken, staat m'n mond soms wagenwijd open. Toen mijn broer voor het eerst naar Andersen ging kijken, zei ik: neem maar een doekje mee want het slijm zal uit je mond druipen."

PostPosted: 13 Nov 2012 19:21 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Anzhi kijkt de kunst af bij Ajax

Bron: Elfvoetbal

PostPosted: 13 Nov 2012 19:37 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Die Jelle Goes, was toch tot voor kort aan het werk bij PSV, als hoofd jeugdopleidingen?

Knap dat hij direct snapt dat hij daar niet moet kijken om iets te leren..

PostPosted: 13 Nov 2012 20:09 

Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Dan moeten ze puur naar de nieuwe trainingsmethoden kijken en niet naar de kwaliteiten van de jeugdspelers. Het niveau van de jeugdspelers is in jaren niet zo slecht geweest.

Er is een hoop werk te doen na de puinhopen van Olde R.

PostPosted: 07 Dec 2012 13:30 
Beheerder

http://www.goal.com/nl/news/1732/interv ... ugdspelers

PostPosted: 08 Dec 2012 11:29 

Zouden de leden het leuk vinden om een update te lezen over de jeugdopleiding nieuwe style onder de bezielende leiding van het TH.

Zoja , dan plaats ik eerst een bericht met mijn bevindingen van vorig jaar toen het TH net allerlei veranderingen heeft aangebracht ten opzichte van de jeugdopleiding onder JOR.

Mocht dit interessant zijn dan zal ik in de aankomende dagen een recentere update plaatsen.

PostPosted: 08 Dec 2012 13:21 
Beheerder

Ja natuurlijk, xavi.
Je kunt het ook in die 'andere' jeugdzone vragen. Weet zeker dat er animo voor is.

PostPosted: 08 Dec 2012 14:22 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Weet 100% zeker dat o.a. ik dat interessant zal vinden :-)

PostPosted: 08 Dec 2012 15:10 
Erelid

Jep, ik ook.

PostPosted: 08 Dec 2012 16:51 

Seizoenskaart: 427
xavi wrote:
Zouden de leden het leuk vinden om een update te lezen over de jeugdopleiding nieuwe style onder de bezielende leiding van het TH.

Zoja , dan plaats ik eerst een bericht met mijn bevindingen van vorig jaar toen het TH net allerlei veranderingen heeft aangebracht ten opzichte van de jeugdopleiding onder JOR.

Mocht dit interessant zijn dan zal ik in de aankomende dagen een recentere update plaatsen.
Zeer interessant, dat soort updates zijn van harte welkom!

PostPosted: 08 Dec 2012 19:58 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Lijkt me leuk en interessant xavi.

PostPosted: 08 Dec 2012 22:37 

Mijn bevindingen van de jeugdopleiding van vorig jaar toen het TH net een paar maanden bezig was om veranderingen aan te brengen.
Dit was omstreeks begin oktober 2011.

We hebben het heel vaak gehad over de techniek van spelers , het overzicht wat tekort schoot, het positiespel, de scouting, Judo, Gymnastiek, en de jeugdtrainers die niet geschikt waren.

Wil jullie bij deze op de hoogte houden van de veranderingen en deze topic een beetje levend houden.

De trainers:
Zoals de meesten hebben gezien/gelezen zijn er veranderingen geweest ten op zichte van de schoolmeesters.
Alle eerste elftallen van de onderbouw en bovenbouw hebben een ex-voetbaltrainer.
Er is een nieuwe techniektrainer/coordinator onderbouw aangesteld , in de persoon van Michel Hordijk.

Judo:
Is gelukkig afgeschaft, voor de nieuwgierigen onder ons , de redenen hiervoor zijn terug te lezen in de topic waarin ik toen gepost heb [AN].
Mochten leden willen weten welke redenen hier aan te gronslag liggen, dan wil ik deze wel benoemen.

Gymnastiek :
Voor een deel afgeschaft, fysiek komt later wel als de kinderen een beetje volgegroeid zijn.

De Techniek :
Er word, ongelooflijk maar waar, elke training een UUR uitgetrokken voor techniek oefeningen [wiel coerver].
Wij hebben zo vaak gediscuseerd over het feit dat spelertjes te weinig techniek bezaten en daardoor het niveau van het voetbal bij ajax tekort schoot.
Gelukkig heeft Cruijff die zelfde mening en op tijd ingegrepen.
Het is alleen erger als verwacht, normaal gezien zou een half uurtje volstaan , maar Cruijff vind het basis niveau te laag waardoor gekozen is om een inhaalslag te maken met een UUR.
Dit is op zich heel positief.

Positiespel :
Er is door de onderbouw nog nooit zoveel tijd van een training besteed aan het positiespel.
Na de techniektraining word er standaard een bepaalde tijd ingeruimd om het positiespel aan te leren en ook hier moet er een inhaalslag gepleegd worden .
Wij moeten af van het feit dat vele wedstrijden beslist worden op fysiek en dit afdoen als individuele kwaliteit.
Onze eerste taak moet zijn goed combinatievoetbal spelen van achteruit.
Als we dit goed beheersen komen de individuele kwaliteiten van spelers vanzelf weer bovendrijven.
Dit word net zo als de techniek 3 keer per week beoefend.

Scouting :
Ook de scouting hebben wij uitvoerig besproken in deze topic.
Hier kan ik kort over zijn, de mensen die nu over de scouting gaan zijn Jonk en bergkamp en ik heb de hoop dat ze de binnenlands scouting binnenkort grondig gaan reorganiseren.

Adidas miCoach Performance Centre :
heb het idee dat Cruijff helemaal niets heeft met deze hal.
Waar deze hal voor gebruikt word is dat de spelers van de onderbouw een uur lang allerlei individuele trainingen krijgen van minstens 8 trainers.
Zo krijgen de spelertjes heel veel andacht en word er heel specifiek gewerkt aan de basiskwaliteiten die cruijff zo belangrijk vind.
Dit gebeurt 3 keer in de week zonder pottenkijkers.
Het interesante van deze opzet is dat het idee leeft dat kinderen veel te veel onder druk gezet worden, door dit af te schermen probeert cruijff het kind in alle rust op te leiden.

Alle facetten die wij vonden dat Jan Olde Riekerink verkeerd deed is teniet gedaan en er word nu gepoogd om een inhaalslag te maken, daarvoor moeten deze Beleidsbepalers nu alle ruimte en tijd krijgen.
Ik ben nu vol vertrouwen dat deze missie gaat lukken . .

deel 2 gaat over de recente periode .

PostPosted: 08 Dec 2012 22:48 
Erelid

Interessante ontwikkeling Xavi. Niet voor niks dat alle spelers die nu gaan doorbreken van buitenaf gehaald worden en het al weer een hele tijd geleden is dat er een echte technisch middenvelder of aanvaller is doorgebroken bij Ajax.

Positieve ontwikkeling!

Post new topic  Reply to topic  [ 239 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 10  Next

All times are UTC+02:00