Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 239 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 10  Next
Author Message
PostPosted: 13 Dec 2012 11:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Bedankt Xavi, gelukkig word er meer aan techniek gedaan. Anders blijven we types Ebecilio krijgen.

PostPosted: 13 Dec 2012 17:25 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Goed om te lezen!

PostPosted: 13 Dec 2012 19:01 

Heel erg interessant te lezen hoe concreet het werken met de jeugd nu wel of niet verandert. Alle informatie hierover meer dan welkom.

PostPosted: 14 Dec 2012 08:31 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Had je stuk ook op AN gelezen, xavi. Gaaf dat je het hier ook post.

Ben benieuwd hoe het er op dit moment voor staat.
Zie je al wezenlijk verbetering bij sommige spelers of hoe reageren ze er op?

PostPosted: 20 Dec 2012 13:28 

Bedankt voor de positieve commentaren.

Er is wel positieve verbetering bij jeugdspelers waarneembaar maar is niet zo van een dusdanige niveau dat je kunt stellen dat deze techniek trainingen erg veel baat hebben.
Dit heeft te maken met aanleg en talent , een speler die talent en aanleg heeft zal dit veel sneller oppakken dan iemand met weinig aanleg.
Daarom is het ook een noodzaak om de scouting te reorganiseren om daarna op zoek te gaan naar de juiste spelers met de potentie en aanleg.
Dit is een en/en verhaal , techniek zonder goede scouting is niet goed genoeg , goede spelers zonder techniektraining is daarentegen wel beter als de eerste optie maar dan haal je er op den duur te weinig uit.

Daarnaast moet er nog gerichter [per 3 of 4] getraind worden , er zal nog meer gefocust moeten worden op de sterke punten van de jeugdspelers zodat ze deze punten op een hoog niveau kunnen beheersen.
Er zal dan ook meer onderscheid gemaakt moeten worden in spelersgroepen en zodat deze met elkaar kunnen trainen , er moet constant een hoog/hoger niveau gehaald moeten worden anders word er stil gestaan en is het zonde van de tijd..
Er zijn nog vele punten voor verbetering vatbaar en dit zal ook door gevoerd moeten worden.

PostPosted: 16 Jan 2013 17:14 

xavi,

Wat zijn jouw verwachtingen voor het aanpakken van de binnenlandse scouting en hoe zullen ze het gaan reorganiseren en binnen welke termijn? Voldoen de huidige scouts niet? Wordt ze geleerd om op een andere manier naar een speler te kijken en wat volgen ze dan specifiek?

PostPosted: 20 Jan 2013 10:44 

Vak119 wrote:
xavi,

Wat zijn jouw verwachtingen voor het aanpakken van de binnenlandse scouting en hoe zullen ze het gaan reorganiseren en binnen welke termijn? Voldoen de huidige scouts niet? Wordt ze geleerd om op een andere manier naar een speler te kijken en wat volgen ze dan specifiek?

Hey Vak119, EL Jovenes,

Mijn verwachtingen van het aanpakken van de binnenlandse scouting zijn heel positief.
Gun de TH de tijd om de scouting goed te reorganiseren en capabele mensen aan te stellen zodat ajax de komende jaren hiervan profijt te kunnen gaan trekken.
Wanneer het moment daar is zal ik hier wat informatie plaatsen.

PostPosted: 20 Jan 2013 10:53 
Moderator De Toekomst

Geduld is het sleutelwoord, El Jovenes. Mensen verwachten te snel resultaat, maar vergeten dat het TH ook andere prioriteiten heeft. Ze zijn op de goede weg.

PostPosted: 20 Jan 2013 12:43 
Erelid

Waarmee zijn ze dan op de goede weg?

PostPosted: 20 Jan 2013 17:00 
Moderator De Toekomst

Xavi heeft al een hele update geven. Dat kan ik alleen maar onderstrepen.

PostPosted: 20 Jan 2013 17:27 

Geduld is een schone zaak en eens hoor dat je niet alles tegelijkertijd kunt aanpakken. Als het zo ver is en jullie kunnen wat meer vertellen ben ik vooral echt geinteresseerd in hoe men scout en waar men heel specifiek op let bij een speler. Ook de structuur van de scouting vind ik interessant. Hoe intensief, waar en wanneer scout je. Dat soort werk.

Ik vind trouwens dat vorig jaar al redelijk systematisch te werk is gegaan. Duidelijke focus op bovenbouw en de talenten van andere BVO's. Ook de onderste laag van de onderbouw kwam goed aan bod. Middenbouw lijkt nog weinig verandering te hebben doorgemaakt, maar misschien is die noodzaak minder.

PostPosted: 22 Jan 2013 20:11 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Wie kent deze Vaclav Cerny?

PostPosted: 22 Jan 2013 20:36 
Erelid

D-Skilled had het e.e.a. over hem al gepost op AN is helaas weggegaan.
  • Fifteen-year football player Václav Černý from Pribram, from 1 January 2014 will become famous player of Ajax Amsterdam.

On Tuesday, the finalization of the requirements change, which is a year delay due to the regulation that may transgress until sixteen years. For the best Czech younger Teenager in 2012 is prepared to contract for three years. ČTK informing the player's agent David Nehoda.

Černý is one of the greatest talents of Czech football. For example, was an intern at Chelsea, Hamburg, Juventus and Ajax currently, with whom he participated in a summer tournament in Singapore. "In the end we decided to Ajax because of the excellent work with the youth. Getting into the Ajax academy is a great success," said Nehoda.

When making decisions could play a role in that internship at Ajax completed a Black father Václav, who coached him in puppy Pribram. "The philosophy of the club is the same for many years. Ajax wants to educate players who have the potential to play football at the highest level, according to the academy and the player chooses," said Cerny older.

Černý had to fall in ten matches Pribram seventeen 18 goals. In Pribram goes in the footsteps Dominik Masek, who last year at age sixteen he moved to Hamburg.

In Ajax so far worked only two footballers Czech Tomas Galásek and Zdenek Grygera. Both, however, the team came up in adulthood. Ajax in his academy brought players like Johan Cruyff, Marco van Basten, Dennis Bergkamp, ​​Patrick Kluivert, Clarence Seedorf and Wesley Sneijder. Youths also receive quite a considerable space in the first team.
http://www.sport.cz/fotbal/evropske-lig ... ajaxu.html

Is een talentvolle flankspeler die zowel links als rechtsbuiten kan spelen. Heeft afgelopen zomer meegespeeld op een toernooi in Singapore. Is volgens sommige AN'ers geen Eriksen/Fischer maar heeft wel potentie. Wordt dus ook gezien als een van de grootste talenten uit Tsjechië

PostPosted: 22 Jan 2013 20:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Als je spelers uit het buitenland haalt, moeten het wel spelers zijn van het kaliber eriksen, fischer, boilesen, andersen.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat deze Cerny dat niet is. Daarvoor heb ik te veel vertrouwen in het TH. Misschien hebben de AN ers er weinig kijk op :)

PostPosted: 03 Mar 2013 12:16 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank Rijkaard
Droomaankoop: Rafal Wolski
Seizoenskaart: 112
Wat vinden jullie dat er anders mag en kan?

Last edited by esquire0346 on 06 Mar 2013 17:34, edited 8 times in total.

PostPosted: 03 Mar 2013 16:38 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Wat vinden jullie van de visie en de mentaliteit in de jeugd opleiding: winnen is niet belangrijk, het gaat om ontwikkeling. Deels klopt dit natuurlijk volledig.
Als een speler als Eriksen er in de B1 met kop en schouders bovenuit steekt moet hij gewoon met de A1 mee doen omdat het beter is voor zijn ontwikkeling. Hij moet niet in de B1 blijven spelen omdat die zo nodig kampioen moeten worden.

Alleen ben ik wel gefascineerd geraakt door de verhalen van de Portugese jeugdopleiding. Altijd ten koste van alles winnen, alles is geoorloofd om te winnen. Punt.
Puur een bepaalde winnaars mentaliteit kweken.

Ik vind dat Ajax deze twee ‘’uiterste’’ beter moet combineren. Jullie?

PostPosted: 03 Mar 2013 21:57 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank Rijkaard
Droomaankoop: Rafal Wolski
Seizoenskaart: 112
guy_ajax wrote:
Wat vinden jullie van de visie en de mentaliteit in de jeugd opleiding: winnen is niet belangrijk, het gaat om ontwikkeling. Deels klopt dit natuurlijk volledig.
Als een speler als Eriksen er in de B1 met kop en schouders bovenuit steekt moet hij gewoon met de A1 mee doen omdat het beter is voor zijn ontwikkeling. Hij moet niet in de B1 blijven spelen omdat die zo nodig kampioen moeten worden.

Alleen ben ik wel gefascineerd geraakt door de verhalen van de Portugese jeugdopleiding. Altijd ten koste van alles winnen, alles is geoorloofd om te winnen. Punt.

De mentale houding heeft te maken met de omstandigheden. Het is gemakkelijk om die verbetene mentaliteit op te wekken als de teamprestaties ertoe aanleiding geven. Ajax kiest om die druk weg te nemen van het resultaat, omdat Ajax zoals jij aangaf de ontwikkeling van het individu in de bovenbouw het belangrijkst vindt. Dan kan Ajax die Portugese mentaliteit over het wedstrijdresultaat niet eisen, want de teamprestaties staan op een lager pitje en spelers zouden ervan wanhopig kunnen worden. Het tweede probleem is dat Ajax die mentaliteit over de individuele prestatie ook niet kan eisen, omdat de individuele spelers in samenwerking met de trainers niet tot een goede tactische doelstelling kunnen komen en ook hierin geen reële uitdagende spanningsboog weten op te bouwen. Dit is natuurlijk een veel grotere kwalijke zaak. Dus de twee uitersten waarover je sprak, zijn geen uitersten recht tegenover elkaar, en horen zeker synchroon te kunnen. Dus ik vind dat je hierin gelijk hebt.

PostPosted: 03 Mar 2013 22:57 
Erelid

guy_ajax wrote:

Ik denk dat hier dus de belangrijke rol van de trainer voor weggelegd is. Je kunt het zoals je hier boven schetst natuurlijk niet verkopen aan je spelers.

PostPosted: 04 Mar 2013 06:28 
De Goeie Ouwe Tijd

guy_ajax wrote:

Ik ben het daar eigenlijk wel heel erg mee eens omdat ik bij Ajax die pure wil om te winnen zo vaak mis en meestal op de meest belangrijke momenten.
Het lijkt me ideaal als het eens een keer tegen zit of je "het een keer niet hebt" dat je dan die "over mijn lijk" mentaliteit hebt waardoor je toch belangrijk bent voor het team.
Als Ajax toch iets mist is het wel strijdlust en de wil om te winnen.....op dat gebied is er nog erg veel winst te behalen.

PostPosted: 04 Mar 2013 06:28 
De Goeie Ouwe Tijd

guy_ajax wrote:

Ik ben het daar eigenlijk wel heel erg mee eens omdat ik bij Ajax die pure wil om te winnen zo vaak mis en meestal op de meest belangrijke momenten.
Het lijkt me ideaal als het eens een keer tegen zit of je "het een keer niet hebt" dat je dan die "over mijn lijk" mentaliteit hebt waardoor je toch belangrijk bent voor het team.
Als Ajax toch iets mist is het wel strijdlust en de wil om te winnen.....op dat gebied is er nog erg veel winst te behalen.

PostPosted: 21 Mar 2013 10:27 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Goed stukje:

http://ajax1.nl/archief/ajax-is-klaar-m ... gdspelers/

PostPosted: 21 Mar 2013 13:35 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Leonel wrote:
Goed is een understatement, geweldig stuk.

PostPosted: 21 Mar 2013 13:45 

Mooi verhaal inderdaad.. En hoewel ik het eens ben met het hele stuk, ook over intrensieke motivatie enzo, toch blijft het een gok om een speler niet direct vast te leggen. Een 16jarige blijft natuurlijk ook onderhevig aan omgevingsfactoren.. Ouders, zaakwaarnemers, en andere belanghebbenden kunnen een speler ook pushen om verder te kijken. Een zware blessure kan bv ook veel verpesten, zie Danny Hesp..

PostPosted: 21 Mar 2013 14:26 

Inderdaad benieuwd hoe de reacties hier zullen zijn als Nouri straks bij City of waar dan ook speelt.

Maar goed, in de basis ben ik het er mee eens. Het probleem voor de huidige lichting jeugdspelers is alleen dat zij de afgelopen jaren hebben gezien hoe ieder gemiddeld talent onmiddelijk een langdurig contract kreeg. Dus de jongens die wel echt talent hebben en nu moeten wachten, zullen zich waarschijnlijk behoorlijk gepiepeld voelen.

Is dit verhaal overigens al bevestigd door Ajax?

Last edited by Bert on 21 Mar 2013 14:37, edited 1 time in total.

PostPosted: 21 Mar 2013 14:35 
Erelid

Je neemt een risico, dat is zeker. Maar zoals aangegeven zit de leeftijd (17) een contract gewoon veel fijner qua eventueel verlengen.

Hopelijk maken de jeugdspelers een goede keuze

Post new topic  Reply to topic  [ 239 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 10  Next

All times are UTC+02:00