Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 239 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 10  Next
Author Message
PostPosted: 21 Mar 2013 16:26 

Wat een onzin allemaal. Ten eerste, als Bouy dus 1 jaar ouder was geweest (en zijn contract liep af), had ie wel bijgetekend? gebaseerd op wat? Omdat ie dan bij de A-selectie zou zitten? Bouy had sowieso al een toezegging van F. de Boer dat ie met het 1e elftal mee mocht doen in de voorbereiding. Daarnaast kent Bouy onze trainer goed genoeg om te weten dat Frankie jeugd voldoende kansen biedt. Bouy wilde gewoon gelijk veel geld verdienen (mede door die rat van een Raiola). Dus het argument dat je van uit strategisch oogpunt beter een jaar kan wachten, totdat de speler in kwestie 17 jaar oud is met het geven van een contract is echt klinkklare bullsh*t in mijn optiek.

Ten tweede. We runnen toch geen chocoladefabriek met werknemers die chocoladedoosjes vouwen?
Je kan toch niet het beleid van:"Wachten totdat een speler 2e jaars B is, alvorens in aanmerking te komen voor een contract" generaliseren? Elk talent is toch uniek. En juist daarom moet je uitzonderingen kunnen maken voor bepaalde toptalenten. Nou ik denk dat velen hier met mij eens zijn dat Nouri ab-so-luut onder de noemer "toptalent" valt. Natuurlijk is dat geen garantie voor succes bij het eerste elftal, maar we kunnen helaas niet in een glazen bol kijken, dus moeten we het doen met de informatie die we nu hebben. Gelijk op zijn 16e verjaardag met die jongen om de tafel gaan zitten voor een contract. Dan krijg je misschien scheve gezichten van generatiegenoten die nog geen contract hebben en nog een jaar in onzekerheid moeten wachten, maarja so be it. Ze voetballen niet bij Ijsselmeervogels, maar de grootste en meest professionele club van Nederland.

Volgens de Cruijff filosofie is het individu bij de jeugdploegen belangrijker dan het team, maar dat telt als het gaat om contracten opeens niet meer?? Nogmaals ik hoop dat het geen bureaucratisch gebeuren wordt met die jeugdcontracten bij Ajax, want anders gaan we een hoop pareltjes kwijt raken en blijven wij zitten met alle Willem II-niveau spelertjes -met alle respect-.

PostPosted: 21 Mar 2013 16:40 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
En waar is Bouy nu? Precies.
Ik vind het juist goed wat ze doen. Het draagt bij aan een goede mentaliteit. Ajax biedt veel meer dan alleen een contract. Zeker voor de buitencategorie spelers die individuele trainingen krijgen. Als je weg willen voor een klein contract, dan moeten ze dat vooral gaan doen. Echte winnaars en spelers die willen investeren in zich zelf blijven.

PostPosted: 21 Mar 2013 17:40 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Bouy speelt bij een Club in de 2e divisie in Italie.

Adekanye heeft volgens hardnekkige geruchten gevraagt terug te komen bij Ajax, omdat hij geen verblijfsvergunning heeft.
Zou gruwelijk zijn Adekanye Kluivertje Nunnelly.

PostPosted: 21 Mar 2013 17:46 

Morfe0 wrote:
Bouy speelt bij een Club in de 2e divisie in Italie.

Adekanye heeft volgens hardnekkige geruchten gevraagt terug te komen bij Ajax, omdat hij geen verblijfsvergunning heeft.
Zou gruwelijk zijn Adekanye Kluivertje Nunnelly.

Hij heeft geen verblijfsvergunning nodig, maar hij is niet speelgerechtigd. De Spaanse onderzoek is een onderzoek gestart naar een 6-tal jeugdspelers van Barcelona. Meer precies hoe deze bij Barcelona terecht zijn gekomen. Er is het vermoeden dat dit niet helemaal volgens de regels is gegaan en daarom mogen de spelers hangende het onderzoek niet spelen.

PostPosted: 22 Mar 2013 09:42 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
BN de Stem
Ajax hofleverancier talent in Europa

PostPosted: 22 Mar 2013 20:26 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Image

PostPosted: 09 Apr 2013 09:02 
Beheerder

thijsslegers ‏@thijsslegers 20u

De jeugdtrainer van #PSV die in gesprek is met #Ajax over een functie daar is techniektrainer Willem Weijs

PostPosted: 18 Apr 2013 22:55 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Staat in de nieuwe Ajaxlife in interview met Michel Hordijk.

Vroeger mochten spelers van Ajax blijkbaar niet in de zaal of op andere ondergrond spelen. Tegenwoordig promoot Ajax de spelers om juist ook in de zaal actief te zijn.

Mijn inziens een goed ontwikkeling. Het spel gaat sneller, je moet verdedigen en aanvallen tegelijk ( dus je omschakeling wordt beter), twee benen gebruiken.
Het werd altijd risicovol gevonden d.m.v. blessures, ik denk dat het wel meevalt.

Overigens wordt de aanwas v.d piramide aan jeugdspelers van onderen verbreed. Dat zal er ook wel mee te maken hebben dat die techniektrainer van PSV overkomt.

PostPosted: 19 Apr 2013 11:15 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
De zaal bevordert idd ook je techniek. Balbehandeling etc.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 19 Apr 2013 17:29 
Moderator De Toekomst

Riejuh wrote:
Staat in de nieuwe Ajaxlife in interview met Michel Hordijk.

Vroeger mochten spelers van Ajax blijkbaar niet in de zaal of op andere ondergrond spelen. Tegenwoordig promoot Ajax de spelers om juist ook in de zaal actief te zijn.

Mijn inziens een goed ontwikkeling. Het spel gaat sneller, je moet verdedigen en aanvallen tegelijk ( dus je omschakeling wordt beter), twee benen gebruiken.
Het werd altijd risicovol gevonden d.m.v. blessures, ik denk dat het wel meevalt.

Overigens wordt de aanwas v.d piramide aan jeugdspelers van onderen verbreed. Dat zal er ook wel mee te maken hebben dat die techniektrainer van PSV overkomt.
Kan je het artikel inscannen?

PostPosted: 19 Apr 2013 18:03 
Erelid

Ik las het via AN :), ik scan het maandag in. De postbode in Eindhoven mag dat altijd bij mij in de bus doen. Misschien is een ander me wel voor.

PostPosted: 28 Apr 2013 15:58 
Erelid

‘Ladru nieuwe technisch manager middenbouw’

AjaxlogoAjax1nlPatrick Ladru is vanaf volgend seizoen de nieuwe technisch manager middenbouw bij Ajax. Dit meldt hij althans op zijn eigen LinkedIn-profiel. Ladru is de opvolger van Michel Kreek, die vanaf volgend seizoen de functie van hoofd jeugdopleiding bekleedt bij Ajax’ satellietclub Almere City FC. Kreek vervulde de positie van technisch manager middenbouw, die gecreëerd werd in het Plan Cruijff, twee seizoenen.

Van 1991 tot 2000 was Ladru al werkzaam in de opleiding van Ajax. Onder anderen Wesley Sneijder was erg positief over zijn inbreng in die periode. Van juni 2012 tot januari 2013 was Ladru werkzaam als assistent-trainer bij Chivas Guadalajara. Hij kwam daar op aanbeveling van Johan Cruijff, die destijds technisch adviseur was in Mexico.
Ajax1.nl

PostPosted: 28 Apr 2013 17:06 
Erelid

Heeft hij in het recentere verleden ook niet een functie gehad bij Ajax? Zijn naam doet bij mij in ieder geval een belletje rinkelen in combinatie met Ajax, maar niet van 12/13 jaar geleden.

PostPosted: 28 Apr 2013 17:35 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
AFCA Niels wrote:
Heeft hij in het recentere verleden ook niet een functie gehad bij Ajax? Zijn naam doet bij mij in ieder geval een belletje rinkelen in combinatie met Ajax, maar niet van 12/13 jaar geleden.
Kwam ook terug in de docu van Wesley Sneijder.

PostPosted: 28 Apr 2013 17:40 
Beheerder

Klopt. Was zeker nog in het seizoen 06/07 werkzaam bij AJAX.

PostPosted: 28 Apr 2013 18:32 
Erelid

Op AN zijn ze ook louter positief erover!
Dieptrode ( Normaal redelijk kritisch)
  • Ik vind dit niet goed nieuws, ik vind dit bijzonder goed nieuws. Vooral omdat Ladru een hele sterke persoonlijkheid heeft en een eigen mening, goed kan organiseren en heel goed met kinderen kan opschieten. Hij is niet alleen geïnteresseerd in de talenten, hij is geïnteresseerd in het vormen van kinderen bij Ajax. Als de beleidsmakers het zo hebben kunnen onderhandelen dat Ladru weer op De Toekomst aan de slag kan, dan is dat toch supergoed nieuws? Dan gaan ze eindelijk doen waar ze heel goed voor betaald worden. Ze erkennen inmiddels dat ze kwaliteit nodig hebben op zo'n functie. Wat is hier nou "bitter" of "zuur" aan - dat ik ruim een jaar geleden schreef dat dat toen niet ging gebeuren? Patrick was naar Abu Dhabi vertrokken voor heel veel geld en ik weet dat er destijds interesse was maar dat het dus afgeketst is. Ik vind het positief, dat de beleidsmakers er nu wel met hem uitgekomen zijn. Waar was iedereen vorig jaar om hem op te hemelen? Lekker makkelijk...

PostPosted: 01 May 2013 09:17 

Riejuh wrote:
Op AN zijn ze ook louter positief erover!
Dieptrode ( Normaal redelijk kritisch)
  • Ik vind dit niet goed nieuws, ik vind dit bijzonder goed nieuws. Vooral omdat Ladru een hele sterke persoonlijkheid heeft en een eigen mening, goed kan organiseren en heel goed met kinderen kan opschieten. Hij is niet alleen geïnteresseerd in de talenten, hij is geïnteresseerd in het vormen van kinderen bij Ajax. Als de beleidsmakers het zo hebben kunnen onderhandelen dat Ladru weer op De Toekomst aan de slag kan, dan is dat toch supergoed nieuws? Dan gaan ze eindelijk doen waar ze heel goed voor betaald worden. Ze erkennen inmiddels dat ze kwaliteit nodig hebben op zo'n functie. Wat is hier nou "bitter" of "zuur" aan - dat ik ruim een jaar geleden schreef dat dat toen niet ging gebeuren? Patrick was naar Abu Dhabi vertrokken voor heel veel geld en ik weet dat er destijds interesse was maar dat het dus afgeketst is. Ik vind het positief, dat de beleidsmakers er nu wel met hem uitgekomen zijn. Waar was iedereen vorig jaar om hem op te hemelen? Lekker makkelijk...
Ik niet, ben heel sceptisch.

PostPosted: 01 May 2013 09:27 
Erelid

Kun je je nader verklaren Xavi. Ik zelf volg het weinig. Lees het e.e.a wel mee op AN maar ben geen jeugdvolger.

PostPosted: 01 May 2013 09:39 

Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Ladru kwam op mij over als een enorme gladjakker. Een hoop bla bla en een typerend voorbeeld van het beleid van 10 jaar geleden. Ongelooflijk hoe een man met zulke lullige baantjes toch een hoop geld zal hebben verdiend.

Het voordeel is dat hij coördinator is en geen trainer.

PostPosted: 01 May 2013 11:45 

Riejuh wrote:
Kun je je nader verklaren Xavi. Ik zelf volg het weinig. Lees het e.e.a wel mee op AN maar ben geen jeugdvolger.
Zie hieronder een globale opsomming.
Op dit moment nog niet het juiste moment om kritisch te zijn, wil het eerst even aan kijken.

JL10 wrote:
Ladru kwam op mij over als een enorme gladjakker. Een hoop bla bla en een typerend voorbeeld van het beleid van 10 jaar geleden. Ongelooflijk hoe een man met zulke lullige baantjes toch een hoop geld zal hebben verdiend.

Het voordeel is dat hij coördinator is en geen trainer.

Coordinator = door-selecteren, kwaliteit bewaken, controle trainersstaf : :cry:

PostPosted: 01 May 2013 11:53 
Erelid

Bedankt voor de informatie. We zullen afwachten.

Ik kon me namelijk wel altijd herinneren dat Sneijder over hem positief was.

PostPosted: 01 May 2013 12:03 

Riejuh wrote:
Bedankt voor de informatie. We zullen afwachten.

Ik kon me namelijk wel altijd herinneren dat Sneijder over hem positief was.
Heeft Sneijder ook aangegeven dat hij op de nominatie stond om weg gestuurd te worden ... :o

PostPosted: 01 May 2013 12:56 

Volgens mij is dat niet gebeurd. Ladru heeft wellicht zijn uitstraling tegen, maar ik heb vaker gehoord dat spelers positief over hem zijn. Aangezien het hier bij algemeenheden blijft, moeten we het maar afwachten.

PostPosted: 02 May 2013 22:49 

Ladru komt altijd apart over op mij. Kan weinig hoogte van hem krijgen. Anyways, mensen zullen er binnen Ajax wel over nagedacht hebben. Ik heb hem een periode gevolgd in de coaching van Bobby Adekanye en dat deed hij vond ik wel heel goed.

PostPosted: 04 May 2013 10:30 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank Rijkaard
Droomaankoop: Rafal Wolski
Seizoenskaart: 112
Nee jongens, ik vind het zeker bijzonder goed nieuws. Ladru is een regisseur, wat niet bij iedereen een pré is, maar bij hem wel. Want hij is een leider op charismatische wijze, en mensen weten dat ze af en toe negativiteit kunnen verwachten, dat voedt tevens de motivatie om te verbeteren. Een beetje mentaal valide moeten zijn collega's zijn, want hij zal ze prikkelen om strakker met spelers aan de slag te gaan. Jonk, Jongkind en Bergkamp kunnen hem goed gebruiken, dus ik ben blij dat het ervan komt. Was al een tijdje bekend trouwens dat hij in beeld was.

Post new topic  Reply to topic  [ 239 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 10  Next

All times are UTC+02:00