Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 84 posts ]  1 2 3 4  Next
Author Message
PostPosted: 10 Sep 2012 16:34 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Al geplaatst door Bas maar ook wel een eigen topic waard.

AS & Prosport
'Ajax investeert in school Boekarest'

Post subject: Re: Academia FCD
PostPosted: 10 Sep 2012 17:25 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Goede ontwikkeling in mijn ogen. Zo heb je in 1 klap zuid-oost europa in het vizier. Krijg het gevoel dat ajax weer ecgt iets probeert op te zetten :)

PostPosted: 14 Sep 2012 11:15 

Ik hoop dat ze dit vooral doen om gebruik te maken van de scouting van de club daar. De talenten in Roemenië kunnen mij totaal niet bekoren tot dusver. De nationale ploeg (ook de jeugd) speelt matig. Ben er een aantal keer geweest, je wordt er niet vrolijk van. Maar oke een nieuwe Chivu zeg ik uiteraard geen nee tegen.

PostPosted: 14 Sep 2012 11:17 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
NuevitaS wrote:
Ik hoop dat ze dit vooral doen om gebruik te maken van de scouting van de club daar. De talenten in Roemenië kunnen mij totaal niet bekoren tot dusver. De nationale ploeg (ook de jeugd) speelt matig. Ben er een aantal keer geweest, je wordt er niet vrolijk van. Maar oke een nieuwe Chivu zeg ik uiteraard geen nee tegen.
Je bent een paar keer in Roemenië geweest? Was dat puur voor het voetbal?

PostPosted: 14 Sep 2012 11:27 

Had een andere reden, maar heb er uiteraard genoeg tijd besteed aan voetbal. Mogelijk binnenkort de wedstrijd in de CL van Cluj bezoeken. Loopt trouwens ook niets bezonders rond..

PostPosted: 14 Sep 2012 11:36 
Erelid

NuevitaS wrote:
Had een andere reden, maar heb er uiteraard genoeg tijd besteed aan voetbal. Mogelijk binnenkort de wedstrijd in de CL van Cluj bezoeken. Loopt trouwens ook niets bezonders rond..
Ken je nog toevallig een talent die eventueel interessant is voor Ajax?

PostPosted: 14 Sep 2012 12:20 

Vanuit Roemenië? Niet bepaald, de grote talenten zoals Branescu en Himcinschi zijn al bij grotere clubs. (Juve en euh... geen idee meer..) Verder lopen er vrij grote talenten rond, die Andersen van ons komt er wel trouwens, geweldig talent!

PostPosted: 24 Oct 2012 12:57 
Beheerder

AS/VI

Commerciële samenwerking dus geen technische vooralsnog.

Ajax om tafel met Fluminese en Botafogo

PostPosted: 24 Oct 2012 13:02 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
Als hier Clarence ook niet achter zit weer ik het niet meer.
In ieder geval een samenwerking. Nooit verkeerd, op naar de volgende Maxwells !

PostPosted: 03 Dec 2012 18:53 
Beheerder

Pushkin:
Ajax gaat samenwerken met bond Azerbeidjan

[Exclusief] Op de website van de nationale voetbalbond van Azerbeidjan valt vandaag te lezen dat Ajax gesprekken voert over een samenwerking. Vertegenwoordiger van Ajax Ed van Schaik zou een vruchtbaar onderhoud hebben gehad met de AFFA.

Het concrete plan van Ajax is het openen van een academie in Bakoe in samenwerking met de nationale bond. Dat zou een win-win situatie voor beide partijen moeten opleveren. Azerbeidjan zou haar talenten beter kunnen opleiden en Ajax zou de meest talentvolle spelers kunnen selecteren voor een overgang naar Amsterdam. De komende twee maanden staan in teken van het definitief rond maken van een samenwerkingsovereenkomst.

PostPosted: 03 Dec 2012 19:57 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Het is niet zomaar een geruchtje btw, heb zonet wat foto's gezien van de aankomst van de vertegenwoordigers van de AFFA in Amsterdam.

PostPosted: 03 Dec 2012 20:24 

Ik snap het strategische voordeel voor Ajax niet. De Azerbaijaanse voetbalmarkt is erg klein (muv de vijver waarin je vist is niet erg groot) en heeft tot nu toe geen brilliante voetballers opgelevert (ook niet tijdens de USSR periode. Het elftal werd toen vooral gedragen door Oekrainers, Georgiers en Russen).
Wat ik me wel kan voorstellen dat Ajax door SOCAR betaald wordt om een voetbalacademie op te richten. En dan wordt er goed betaald.

PostPosted: 03 Dec 2012 20:42 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
In Bakoe zit tegenwoordig veel geld door de olie, verder hebben ze daar de hele economie eindelijk op poten. Je ziet dat dat land zich opnieuw op de kaart wil zetten, als je alleen al kijkt hoe ze zich met het organiseren van het eurovisiesongfestival profileerden. Het zou zomaar kunnen dat er ook bepaalde financiële prikkels zijn. Ajax heeft eerder zaken gedaan met b.v.b Sochyb (Zuid Rusland) en onting toen 1,5 miljoen. Verder zie je dat er in Uzbekistan heel veel geld zit, ook in Kazachstan wordt sport als marketing gebruikt maar dan het wielrennen.

PostPosted: 03 Dec 2012 22:25 

Push, ja er zit veel oliegeld en ik weet uit ervaring dat indien men uit wilt uitdragen ze er graag voor betalen. Economisch drijft het daar op olie en gas. Als dat op is dan is er geen alternatief opgebouwd. Telkens als ik in Baku ben dan voelt de stad erg nep aan, het glimmende en nieuwe is enkel een laag vernis.

De economie is onder controle van de Aliyev clan waarbij met name de familie van zijn vrouw een dominante rol speelt. Voetbal is zoals je al zei een uithangbord voor goede pr en om de aandacht van zaken als mensenrechten af te leiden. Ik ga er dan ook vanuit dat Ajax een zak geld krijgt voor een prestige projectje en dat dit geen concrete talenten voor Ajax zelf zal opleveren.

PostPosted: 03 Dec 2012 22:36 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Toch een groeiregio. Vanuit daar kan je toch het gebied in de gaten houden. Een zak geld en mogelijk 1 speler is al voldoende. Overigens ook gewoon voor je publiciteit, ook de naamsbekendheid van Ajax gaat er naar boven. Je krijgt misschien meer marketing geld etc..

PostPosted: 04 Dec 2012 08:04 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Nieuwe shirtsponsor in Azerbeidjan, wellicht?

PostPosted: 21 Jan 2013 13:20 
Beheerder

Persbericht: Ajax gaat samenwerkingsverband aan met BFC

Bron: bfc-bussum.nl

PostPosted: 21 Jan 2013 13:23 
Erelid

De club waar Jouri Mulder ooit begon als ik het me goed herinner. Had vroeger vaak gymles op hun veld.
Het is in ieder geval een goede keus, zo bedek je hele Gooi en vechtstreek wat in de achtertuin ligt van Amsterdam.

PostPosted: 21 Apr 2013 23:32 
Beheerder

Ajax en FC Purmerend gaan samenwerken!!!

Bron: http://www.dichtbij.nl/waterland/region ... erken.aspx

Post subject: Re: FC Purmerend
PostPosted: 28 May 2013 18:07 
Beheerder

http://www.fc-purmerend.nl/
MEDEDELINGEN BESTUUR
Ajax en FC Purmerend gaan samenwerken

AMSTERDAM/PURMEREND - FC Purmerend en Ajax hebben vrijdag 19 april 2013 een samenwerkingsovereenkomst getekend voor onbepaalde tijd. Namens FC Purmerend waren Erik Kammeijer (Voorzitter), Jorge Patricio (Jeugdvoorzitter en Vice Voorzitter), Rob Bloemkolk (Jeugdcommissielid Technische zaken) en Daan Muller (Technisch Coördinator Jeugd Onderbouw) aanwezig. Namens Ajax waren niemand minder dan Marc Overmars, Heini Otto en Joost van Dam van de jeugdopleiding van Ajax van de partij.

Anderhalf jaar geleden zijn door FC Purmerend de eerste contacten met Ajax gelegd om te kijken wat FC Purmerend en Ajax voor elkaar zouden kunnen betekenen. Het afgelopen jaar zijn de gesprekken pas echt serieus geworden en heeft FC Purmerend met Heini Otto en ook Joost van Dam rond de tafel gezeten. "Het was Ajax of helemaal niets want qua exposure, opleiding, kennis, niveau en professionaliteit is Ajax het beste wat men in Nederland en ver daarbuiten te bieden heeft", aldus Bloemkolk en Muller.

Een logisch gevolg op de Ajax-clinic en Ajax talentendag die het afgelopen jaar bij FC Purmerend gehouden zijn en zéker als je bedenkt dat er toch al wat jeugdspelers de afgelopen jaren van FC Purmerend naar Ajax zijn gegaan zoals Jay Gorter en Mitchell Bakker (nu beiden uitkomend voor de D1 van Ajax), Mitchell Dijks (spelend in Ajax 1) en volgend jaar zal Julian Rijkhoff uitkomen in de F-jeugd van Ajax. Los van al die andere talenten die naar andere BVO`s zijn gegaan zoals Mart Lieder die bij FC Purmerend ook een aantal jaren heeft gespeeld en nu uitkomt voor RKC.

Voordelen

Voor FC Purmerend zitten er heel veel voordelen aan deze samenwerkingsovereenkomst. Enkele voorbeelden zijn het voeren van technisch overleg met stafleden van de jeugdopleiding, overleg tussen jeugdcoördinatoren, het door Ajax verzorgen van demonstratie trainingen voor jeugdtrainers van FC Purmerend, en de mogelijkheid tot het spelen van oefenwedstrijden tussen jeugdteams van Ajax en FC Purmerend. Tevens wordt er een Ajax Camp gehouden bij FC Purmerend van 12 tot en met 16 augustus 2013.

Natuurlijk zitten er voor Ajax ook voordelen aan vast doordat Ajax als eerste geïnformeerd dient te worden indien er bij FC Purmerend een bijzonder talent rondloopt maar daar zit FC Purmerend uiteraard helemaal niet mee. "Ajax heeft te allen tijde de eerste optie!"

Professionaliseren

FC Purmerend wil haar jeugdopleiding verbeteren en verder professionaliseren. "FC Purmerend is een kleine twee jaar geleden met iets moois begonnen. Een volledig nieuwe Jeugdcommissie, nieuwe technische mensen en een goed functionerend intern scoutingsapparaat dat ervoor zorgt dat er geen enkel talentje over het hoofd wordt gezien. Nu gevolgd door deze toch wel unieke contract ondertekening met Ajax. Iets om zeer trots op te zijn", aldus Patricio.

Post subject: Re: FC Purmerend
PostPosted: 28 May 2013 18:41 
Erelid

Stormrage, kom er maar in!

PostPosted: 10 Sep 2013 22:07 
Beheerder

http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/exclusi ... stse-club/

Post subject: Re: Nõmme Kalju
PostPosted: 10 Sep 2013 22:26 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Talenten haal je niet uit Estland.

PostPosted: 10 Sep 2013 22:30 
Erelid

Als ze net zo goed zijn als die Vassiljev... ;)

PostPosted: 10 Sep 2013 22:42 
Beheerder

GJ1402 wrote:
Talenten haal je niet uit Estland.
Waarom niet? Uit IJsland bijvoorbeeld komen er behoorlijke spelers. En dat is een land met 0.3 miljoen inwoners.

Post new topic  Reply to topic  [ 84 posts ]  1 2 3 4  Next

All times are UTC+02:00