Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 338 posts ]  Previous   1 10 11 12 13 14  Next
Author Message
 Post subject: Re: Jeugdscouting
PostPosted: 03 May 2019 13:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
geenidee4 wrote:
Wat is er met de jeugdscouting aan de hand? Waarom haalt AZ wel al die goede talenten en zit Ajax vervolgens achter alle talenten van AZ aan?
Alleen al in Amsterdam en omstreken heb je clubs waar zat goede spelertjes rond lopen, ben ik van overtuigd. Laat ze eens gaan kijken bij Zeeburgia, Diemen, DCG..
Wat AFC betreft (al jarenlang de beste amateur jeugdopleiding van Nederland) weet ik dat er nog niet zo lang geleden geen samenwerking met Ajax bestond en dat er zeer actief gescout werd door AZ, Utrecht en Heerenveen (die blijkbaar een betere band hadden). AFC had geen zin in de eisen die Ajax stelde en niet in belang van AFC. Ik weet niet of dat nog zo steeds is.

PostPosted: 11 May 2019 16:49 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Tweede Feyenoord-talent verruilt Rotterdam voor Ajax
https://www.fr-fans.nl/nieuws/40424/twe ... -voor-ajax

PostPosted: 15 May 2019 08:29 
Beheerder

Ajax irriteert clubs in Nederland: ‘Het geeft alleen maar onrust’
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=351812

Feyenoord: 'Vertrek meer jeugdspelers naar Ajax dreigt'
https://www.fr-fans.nl/nieuws/40485/ver ... jax-dreigt

PostPosted: 15 May 2019 08:48 

343 wrote:

Is toch logisch dat spelers liever bij ons spelen. Er wordt niemand het pistool op de borst gezet. Betekent ook dat spelers bij ons afvallen. Pikken ze die toch op. Niet goed genoeg voor AJAX is nog altijd een versterking voor andere clubs. :D

PostPosted: 15 May 2019 09:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar wrote:
343 wrote:

Is toch logisch dat spelers liever bij ons spelen. Er wordt niemand het pistool op de borst gezet. Betekent ook dat spelers bij ons afvallen. Pikken ze die toch op. Niet goed genoeg voor AJAX is nog altijd een versterking voor andere clubs. :D
Feyenoord heeft net een jeugdinternational van Vitesse opgepikt en AZ neemt Reuvers van Ajax over waarschijnlijk. PSV neemt ook een spits van Feyenoord over.

Feyenoord heeft vooral zichzelf in de problemen geholpen. Jong Feyenoord zit niet op prof niveau. Dat trekt natuurlijk geen extra spelers. Alle spelers van 16 schijnen hetzelfde contract te krijgen, ongeacht het talent.

Verder huren ze zo'n Martina, waardoor Geertruida blijkbaar niet wil bijtekenen.

PostPosted: 15 May 2019 09:27 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Jamaar Feyenoord eindigt treurig als derde. Heeft geen fatsoenlijke toekomst voor zich en wat is dan makkelijker om de grote boze concurrent uit 020 in een kwaad daglicht te zetten.

Zo neem je de druk van je eigen wanprestatie af en kun je de supporters weer een beetje pleasen.

PostPosted: 15 May 2019 09:56 

Iedereen die wel eens op Varkenoord is geweest snapt waarom die spelers daar zo snel mogelijk willen. Met alle respect, maar dat is gewoon amateur niveau.

Ik weet dat ze nu het hele complex aan het verbouwen zijn, maar zelfs dan loopt Feyenoord lichtjaren achter op Ajax, AZ en PSV

PostPosted: 15 May 2019 11:14 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Zimmerman wrote:
Iedereen die wel eens op Varkenoord is geweest snapt waarom die spelers daar zo snel mogelijk willen. Met alle respect, maar dat is gewoon amateur niveau.

Ik weet dat ze nu het hele complex aan het verbouwen zijn, maar zelfs dan loopt Feyenoord lichtjaren achter op Ajax, AZ en PSV
Afgelopen seizoen er nog een wedstrijd geleid. Het veld van een vijfdeklasser was nog beter. Daarnaast zijn de kleedlokalen daar ontzettend ouderwets en heeft de tijd 20 jaar stil gestaan.
Ik snap wel dat ze wegwillen de talenten daar, ook als iedereen hetzelfde contract krijgt en dat ze huurlingen halen i.p.v. talent de ruimte geven (Martina & SinterClasie).

PostPosted: 15 May 2019 11:26 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
https://www.bndestem.nl/nederlands-voet ... MjN2xTXY58

Sorry hoor, maar dit is toch niet leuk meer? Het lijkt alsof Ajax geen spelers meer kan scouten van amateurclubs. Zo maak je op den duur de Eredivisie ook zwakker, hetgeen weer niet goed is voor Ajax. En de haat naar Ajax wordt alleen maar groter door te pas en te onpas jeugdspelers weg te kapen. Ik snap dat je de grootste talenten van het land hier wil hebben, maar zo verkwansel je je identiteit.
Hoe zit het met de talentendagen? Komen daar nog wel spelers door? Of bestaat straks de gehele Ajaxjeugd uit Spartanen en AZ-spelers?

PostPosted: 15 May 2019 11:45 

geenidee4 wrote:
https://www.bndestem.nl/nederlands-voet ... MjN2xTXY58

Sorry hoor, maar dit is toch niet leuk meer? Het lijkt alsof Ajax geen spelers meer kan scouten van amateurclubs. Zo maak je op den duur de Eredivisie ook zwakker, hetgeen weer niet goed is voor Ajax. En de haat naar Ajax wordt alleen maar groter door te pas en te onpas jeugdspelers weg te kapen. Ik snap dat je de grootste talenten van het land hier wil hebben, maar zo verkwansel je je identiteit.
Hoe zit het met de talentendagen? Komen daar nog wel spelers door? Of bestaat straks de gehele Ajaxjeugd uit Spartanen en AZ-spelers?
Het is ook deels onzin, volgens twitter is dit deel "Feyenoord is er ook niet gerust op dat Shiloh ’t Zand en Ilyas el Moussaoui, beiden spelers van Oranje onder 15 jaar, in Rotterdam blijven" nepnieuws.
Verder heerft Feyenoord net zelf een speler van Vitesse overgenomen. En PSV ook een speler van Feyenoord. AZ gaat Reuvers overnemen van Ajax. Zo wisselt het gewoon.

Dat stuk over Utrecht is aardig algemeen, daar staat niet specifiek Ajax. PSV heeft traditioneel gezien ook veel spelers uit Utrecht ( Affelay, Aisatti komen daar volgens mij vandaan ).

Volgens mij wil Ajax wel de O17 gigantisch sterk maken en die laten doorstromen als een elftal lijkt het wel.

PostPosted: 18 May 2019 13:23 
Beheerder

AJAX verklaart de Eredivisie de totale oorlog! :343:

Aderlating voor PEC Zwolle en de jeugdopleiding: PEC-jeugdspeler Rav van den Berg (15) speelt volgend seizoen in de jeugdopleiding van Ajax.
https://twitter.com/ForzaPECZwolle/stat ... 2629765120

PostPosted: 18 May 2019 15:10 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Vind jij het goed dat Ajax de oorlog verklaart aan de Eredivisie?
Misschien moeten we dan maar aan een grotere competitie gaan denken voor meer weerstand.

PostPosted: 18 May 2019 16:01 
Beheerder

Ja, ik vind het geweldig.
Als AJAX de komende jaren goed blijft presteren in Europa, dan zou dat goed kunnen.

PostPosted: 18 May 2019 17:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik vind het een slechte zaak. Ik herken mijn club straks niet meer, met geen enkele zelfopgeleide speler. Ook maak je de Eredivisie zwakker, maar Ajax gedijt juist bij wat sterkere concurrentie. Is ook goed voor het Nederlandse voetbal. Nu presteren clubs als AZ of Vitesse nooit wat in Europa.

PostPosted: 18 May 2019 17:21 
Beheerder

geenidee4 wrote:
Ik vind het een slechte zaak. Ik herken mijn club straks niet meer, met geen enkele zelfopgeleide speler. Ook maak je de Eredivisie zwakker, maar Ajax gedijt juist bij wat sterkere concurrentie. Is ook goed voor het Nederlandse voetbal. Nu presteren clubs als AZ of Vitesse nooit wat in Europa.
De club herken je met wat voor soort voetbal het speelt.
Dat Vitesse en AZ niets presteren ligt niet aan AJAX.
AJAX wordt sterker als ze beter presteren in Europa. Daar moet de toekomst liggen van AJAX.

PostPosted: 18 May 2019 17:55 

geenidee4 wrote:
Siem de Jong, Jan Vertonghen, Eriksen, Alderwereld ook allemaal pas van 15 - 17 jaar gekomen.

Overmars volgens mij zelfs pas op zijn 19e als senior.

PostPosted: 18 May 2019 18:02 

343 wrote:
geenidee4 wrote:
De club herken je met wat voor soort voetbal het speelt.
Dat Vitesse en AZ niets presteren ligt niet aan AJAX.
AJAX wordt sterker als ze beter presteren in Europa. Daar moet de toekomst liggen van AJAX.
Vind ik ook. Als de buitenlandse clubs onze talenten niet weg zouden kapen hoefde wij ook minder talenten te halen. Ik denk bijv. in het verleden aan jongens als. TFM, Malen, Redan, Dilrosum.
Bovendien krijg je straks weer genoeg "eigen" talenten. Gravenberch, Unuvar, Taylor, Brobbey. Timber etc.
Eigenlijk interesseert het mij ook niet of we spelers halen. Bovendien hoeven we die talenten dan ook niet te halen als ze duurder zijn. Velen hebben het over eigen jeugdspelers terwijl ze de jeugd vrijwel nooit hebben zien spelen.
Van Basten heeft ook maar 1 jaar bij ons in de jeugd gespeeld.
Zoals je zegt, ik wil ook AJAX voetbal zien. Technisch, snel, individuele acties maar ook mooi combinatievoetbal. Daar gaat het om. Daar staat AJAX voor.

PostPosted: 18 May 2019 20:12 

DeRuit wrote:
geenidee4 wrote:
Siem de Jong, Jan Vertonghen, Eriksen, Alderwereld ook allemaal pas van 15 - 17 jaar gekomen.

Overmars volgens mij zelfs pas op zijn 19e als senior.
Inderdaad, dit dus. Volgens mij heeft Ajax altijd gestaan voor eigen kweek + aangekochte jeugd, en daar verandert niet veel aan. Snap de paniek niet zo. PSV doet hetzelfde, daar hoor je niemand over.

PostPosted: 18 May 2019 20:30 

Schuurs verhuren aan een subtopper en Sepp van den Berg zijn plaats laten innemen zou ik toejuichen. Voor allebei de spelers een prima oplossing voor hun huidige situatie.

Verder ben ik het eens met DeRuit. Laten we alsjeblieft niet te moeilijk doen. Dat zijn jongens die worden gezien als 'onze' jeugdspelers en echte Ajax-jongens, maar die zijn ook pas later gekomen. Ik snap dat het beter is voor Ajax om zoveel mogelijk concurrentie te hebben, maar die clubs moeten zelf het beleid uitzetten om dat waar te maken. Iemand als Sepp van den Berg heeft 188 minuten gemaakt sinds de winterstop, itt 613 minuten voor de winterstop. Gepasseerd voor de mindere Lachman, echt typich Stam. Die jongen staat stil in zijn ontwikkeling omdat Zwolle kiest voor een trainer met een beperkte visie. Is het dan echt zo slecht om je bij Ajax te ontwikkelen?

Vergelijk dat met AZ waar veel jongens er niet voor kiezen om naar Ajax te vertrekken, puur omdat ze denken dat ze bij zich bij AZ meer kunnen ontwikkelen. Daar krijgen ze de kans, en kunnen ze trainen op hoog niveau en op een uitstekend trainingscomplex. Niets mis mee, hadden meer club maar dat beleid.

PostPosted: 20 May 2019 10:54 

343 wrote:
AJAX verklaart de Eredivisie de totale oorlog! :343:

Aderlating voor PEC Zwolle en de jeugdopleiding: PEC-jeugdspeler Rav van den Berg (15) speelt volgend seizoen in de jeugdopleiding van Ajax.
https://twitter.com/ForzaPECZwolle/stat ... 2629765120
Lijkt nog bij PEC te blijven.
https://www.peczwolle.nl/nieuws/pec-zwo ... t-de-titel

PostPosted: 21 May 2019 12:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Prima dat Ajax zich zo opstelt. De grootste talenten moeten in Amsterdam spelen. Ongeacht bij welke club ze vandaan komen. Dus ook jongens van Feyenoord, PSV en AZ moeten we verleiden een aantrekken. Op die leeftijd is het financiële risico niet zo groot en wanneer het niveau binnen het team hoog ligt stuwt dan elkaar ook naar grotere hoogte.

Of Van den Berg nu wel of niet komt; goed dat Ajax pro-actief is op de markt. Heb die jongen nooit zien spelen, maar het schijnt een groot talent te zijn. Dan moet je het streven hebben om hem naar Amsterdam te halen. En dan is het aan die jongen of hij de stap wel of (nog) niet wil maken.

Ik verwacht dat we spoedig ook wat meer Belgen in onze opleiding kunnen verwachten. Haesaert is weer terug op het oude nest en jongens als Vermaelen, Vertonghen, Alderweireld en in mindere mate iemand als De Mul kunnen wat toevoegen aan Ajax. Het wordt ook weer tijd dat er wat door gaat breken. Antonucci leek erg talentvol maar evenwel te lui, die had een broertje dood aan meeverdedigen. Uiteindelijk nog winst op gemaakt en doorverkocht aan Monaco. Zojuist even opgezocht waar hij nu speelt; nog steeds in Monaco 2. Mats Rits had de naam maar brak uiteindelijk nooit door en blijkbaar was men intern lyrisch toen Leyder werd aangetrokken. Dat bleek echter ook geen succes. Hopelijk komt er straks een nieuwe lichting aan die Ajax succes kan brengen.

PostPosted: 21 May 2019 12:18 

Prima dat Ajax zich zo opstelt. De grootste talenten moeten in Amsterdam spelen. Ongeacht bij welke club ze vandaan komen. Dus ook jongens van Feyenoord, PSV en AZ moeten we verleiden een aantrekken. Op die leeftijd is het financiële risico niet zo groot en wanneer het niveau binnen het team hoog ligt stuwt dan elkaar ook naar grotere hoogte.

Of Van den Berg nu wel of niet komt; goed dat Ajax pro-actief is op de markt. Heb die jongen nooit zien spelen, maar het schijnt een groot talent te zijn. Dan moet je het streven hebben om hem naar Amsterdam te halen. En dan is het aan die jongen of hij de stap wel of (nog) niet wil maken.

Ik verwacht dat we spoedig ook wat meer Belgen in onze opleiding kunnen verwachten. Haesaert is weer terug op het oude nest en jongens als Vermaelen, Vertonghen, Alderweireld en in mindere mate iemand als De Mul kunnen wat toevoegen aan Ajax. Het wordt ook weer tijd dat er wat door gaat breken. Antonucci leek erg talentvol maar evenwel te lui, die had een broertje dood aan meeverdedigen. Uiteindelijk nog winst op gemaakt en doorverkocht aan Monaco. Zojuist even opgezocht waar hij nu speelt; nog steeds in Monaco 2. Mats Rits had de naam maar brak uiteindelijk nooit door en blijkbaar was men intern lyrisch toen Leyder werd aangetrokken. Dat bleek echter ook geen succes. Hopelijk komt er straks een nieuwe lichting aan die Ajax succes kan brengen.
Bij de O17 die Europees kampioen zijn geworden zaten 8 spelers van AJAX. Geen garantie maar zegt wel wat.
Ik verwacht in ieder geval veel van Unuvar, Taylor, Rensch en Brobbey van deze selectie.

PostPosted: 21 May 2019 12:21 

Leyder heeft volgens mij wel veel last gehad van blessures.
Ook Rits heeft ook meerdere blessures gehad. Blijft natuurlijk altijd de vraag of ze het zonder blessures wel gered zouden hebben.Maar hij speelt nu bij Brugge, en ook meestal basis volgens mij dus doet het niet onverdienstelijk.

PostPosted: 21 May 2019 13:47 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
DeRuit wrote:
Leyder heeft volgens mij wel veel last gehad van blessures.
Ook Rits heeft ook meerdere blessures gehad. Blijft natuurlijk altijd de vraag of ze het zonder blessures wel gered zouden hebben.Maar hij speelt nu bij Brugge, en ook meestal basis volgens mij dus doet het niet onverdienstelijk.
Is ook niet zo erg, dat blijf je toch houden. Boilesen was fanastisch gescout en een echte Ajaxspeler. Maar door blessures ook nooit volledig tot wasdom gekomen. Maar puur scouting-technisch een meer dan uitstekende aankoop. Dat Rits destijds werd gehaald werd ook als een grote slag gezien, maar het is er helaas bij Ajax niet uitgekomen. Kan gebeuren.

PostPosted: 23 May 2019 10:16 
Beheerder

#mufc and Ajax have made an offer for Mallorca's Toni Quetglas (16). He is originally from Barcelona's La Masia system #mulive [as via sportwitness]
https://twitter.com/utdreport/status/11 ... 7300751360

Post new topic  Reply to topic  [ 338 posts ]  Previous   1 10 11 12 13 14  Next

All times are UTC+02:00