Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 85 posts ]  1 2 3 4  Next
Author Message
 Post subject: Almere City FC
PostPosted: 13 Oct 2011 09:25 

Hier alle berichten aangaande Almere City FC en over hun samenwerking met Ajax.
Image

Post subject: Re: Almere City FC
PostPosted: 13 Oct 2011 16:30 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Saai logo zeg. :oops:

PostPosted: 13 Oct 2011 17:27 

Saaie stad, saai logo!

PostPosted: 13 Oct 2011 21:30 
Erelid

Met de achtergrond van ons forum ziet het logo er wel een stuk mooier uit. :D

Verder doen ze het dit seizoen prima in de Jupiler League:

Image

PostPosted: 13 Oct 2011 23:14 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: Geen
Al doet die 1e plaats van Zwolle me ook wel goed :mrgreen:.

PostPosted: 13 Oct 2011 23:17 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Wist niet dat ze het zo goed deden, knap na vorig jaar bijna gedegradeerd te zijn. Hopelijk verhuurt Ajax ook is wat spelers aan ze zodat ze kans maken op Promotie en zodat Ajax een goeie satelliet-club heeft dat ook in de Eredivisie speelt. Maar de spelers moeten het natuurlijk ook zelf willen. Je kan Castilion bijvoorbeeld beter verhuren aan Rkc dan aan Almere-city, puur door het niveau Eredivsie/Jupiler leaque.
Voor de kenners, welke spelers zou Ajax moeten verhuren aan Almere-city. Zodat het goed is voor Ajax, de speler en het niveau opkrikt van Almere-city?

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 14 Oct 2011 21:19 

Seizoenskaart: 427
Wat haalt Ajax op dit moment eigenlijk uit Almere City? Toen Ajax het samenwerkingsverband aanging was ''Omniworld'' nog gewoon degradatiekandidaat. Ervaring in de Jupiler League, dat ging met Haarlem ook al zo lekker. In mijn ogen is een samenwerkingsverband met een Nederlandse club pas handig als het een Eredivisie club betreft en dan is het competitievervalsing, kijk maar naar Feyenoord-Excelsior.

PostPosted: 14 Oct 2011 23:44 

Rinus wrote:
Wat haalt Ajax op dit moment eigenlijk uit Almere City? Toen Ajax het samenwerkingsverband aanging was ''Omniworld'' nog gewoon degradatiekandidaat. Ervaring in de Jupiler League, dat ging met Haarlem ook al zo lekker. In mijn ogen is een samenwerkingsverband met een Nederlandse club pas handig als het een Eredivisie club betreft en dan is het competitievervalsing, kijk maar naar Feyenoord-Excelsior.
Samenwerking kan of handig zijn omdat spelers ervaring op kunnen doen bij die club (maar dan moet die club inderdaad eredivisie spelen), of om je scoutingsnetwerk te vergroten (maar dan moeten de clubs net iets verder uit elkaar liggen dan Amsterdam - Almere. Spelers uit de eigen regio moet Ajax zelf kunnen scouten). Mocht Almere weten te promoveren dan kan Ajax er inderdaad spelersmateriaal aan verhuren, maar zo niet dan is Almere die enige die in mijn ogen van de samenwerking met Ajax profiteert financieel en sportief.

PostPosted: 15 Oct 2011 10:35 

Seizoenskaart: 427
Almere City FC is ook de enige club met Ajax waarvan ik weet in Nederland, die met Adidas spelen.

PostPosted: 15 Oct 2011 17:11 

Ian wrote:
Samenwerking kan of handig zijn omdat spelers ervaring op kunnen doen bij die club (maar dan moet die club inderdaad eredivisie spelen), of om je scoutingsnetwerk te vergroten (maar dan moeten de clubs net iets verder uit elkaar liggen dan Amsterdam - Almere. Spelers uit de eigen regio moet Ajax zelf kunnen scouten). Mocht Almere weten te promoveren dan kan Ajax er inderdaad spelersmateriaal aan verhuren, maar zo niet dan is Almere die enige die in mijn ogen van de samenwerking met Ajax profiteert financieel en sportief.
Ajax kan nu talenten waarvan ze (niet) zeker zijn of ze goed genoeg zijn voor in de jeugdopleiding bij de jeugdopleiding van Almere City stallen. Zo kunnen ze de ontwikkeling van deze talenten makkelijk en goed in de gaten houden.

PostPosted: 30 Nov 2011 20:48 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Goed plan (Bron: AN/VI)
Ajax wil talenten uit Jupiler League bij Almere City gaan stallen

Voetbal International meldt dat Ajax in de toekomst talenten uit de top van het amateurvoetbal en uit de Jupiler League wil gaan stallen bij Almere City. Ajax zou zo plaats willen bieden aan talenten voor wie de stap naar Ajax nog te groot is, maar die wel de potentie hebben. In het verleden liep Ajax spelers als Mertens en Chadli mis omdat ze nog niet klaar waren voor Ajax.

PostPosted: 30 Nov 2011 20:52 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Lijkt me een goed plan..

Zou dit ook uit de vernieuwing die wordt doorgevoerd door Jonk en Bergkamp? Waarbij naast de jeugdopleiding ook de scouting en de medische staf werd doorgelicht en verbeterd?

PostPosted: 30 Nov 2011 23:35 

Op die manier wordt Almere City dus een soort Excelsior.

PostPosted: 05 Dec 2011 15:03 

Die Mitchel Burgzorg kan wel een aardig balletje trappen. Rappen kan die dan weer niet..

PostPosted: 05 Dec 2011 15:13 

AFCATyke wrote:
Die Mitchel Burgzorg kan wel een aardig balletje trappen. Rappen kan die dan weer niet..
Het is wel een betere rapper dan Ryan Babel...

PostPosted: 05 Dec 2011 15:15 

Ian wrote:
AFCATyke wrote:
Het is wel een betere rapper dan Ryan Babel...
Babel is gestopt met rappen zag ik een tijdje terug in een interview. ;) Anita laat gelukkig ook zijn voeten spreken.

PostPosted: 04 Jan 2012 22:44 
Moderator De Toekomst

Vandaag was een talentendag op het sportcomplex van Almere City namens Almere City georganiseerd. Alle voetballers in de leeftijdsgroep, 2000, 2001 en 2002 konden zich opgeven. Ruim 180 deelnemers. Er waren ook Ajax-scouts aanwezig.

PostPosted: 05 Jan 2012 10:40 

D_skilled wrote:
Vandaag was een talentendag op het sportcomplex van Almere City namens Almere City georganiseerd. Alle voetballers in de leeftijdsgroep, 2000, 2001 en 2002 konden zich opgeven. Ruim 180 deelnemers. Er waren ook Ajax-scouts aanwezig.
Ja best druk! Wel jammer dat je er volgens mij voor moest betalen om mee te mogen doen...

PostPosted: 05 Jan 2012 11:57 
Moderator De Toekomst

Nee, dat meen je niet? :lol: Voor een talentendag hoor je nooit te betalen.

PostPosted: 05 Jan 2012 13:43 

D_skilled wrote:
Nog talentjes gezien? Welke scouts waren er?

PostPosted: 05 Jan 2012 15:30 

D_skilled wrote:
Nee, dat meen je niet? :lol: Voor een talentendag hoor je nooit te betalen.
Ik heb het uitgezocht, maar ik zat fout (bloos) ... (in de herfstvakantie kon je als kind trainen of zoiets bij Almere City FC met Ajaxtrainers, daar moest je toen voor betalen...)

PostPosted: 05 Jan 2012 16:18 
Moderator De Toekomst

Vak119 wrote:
Nog talentjes gezien? Welke scouts waren er?
Ik ben niet geweest, maakte er alleen melding van.

PostPosted: 04 Feb 2012 16:57 

Almere City heeft met Nijholt echt een zeer goede speler erbij gekregen. Hij heeft af en toe echt geniale momenten waarin hij laat zien erg veel talent te hebben. Ik begrijp niet waarom hij het niet heeft gered bij FC Urecht. Als hij leert om tijdens een wedstrijd constanter te spelen dan kan hij in de toekomst bij een Nederlandse topclub goed spelen. Ik heb sinds Strootman vertrok niet zo'n goede middenvelder meer in de Jupiler League zien spelen. Zijn contract loopt na dit seizoen af en als ik Ajax was zou ik hem voor een stage uitnodigen.

PostPosted: 06 Feb 2012 14:23 
Beheerder

Almere City geeft clubloze Brouwer kans

Bron: Fcupdate

PostPosted: 25 Apr 2012 12:07 
Beheerder

AS:
Ajax dieper in Almere City

Ajax D1-trainer Casimir Westerveld gaat met ingang van volgend seizoen aan de slag als coordinator van de opleiding (midden- en onderbouw). Dat schrijft Voetbal International.

Hij blijft wel bij Ajax aan de slag als trainer van de D1. 'Ons samenwerkingsverband is te lang een papieren tijger geweest', zegt Wim Jonk. 'We gaan dat een inhoudelijk impuls geven. Het is de bedoeling dat Ajax meerdere jeugdtrainers gaat aanleveren. Op termijn zal dat ook voor de functie van hoofdtrainer in Almere gelden.'

Hij vervolgt: 'Daarnaast gaan we ervoor zorgen dat achter iedere uitwisseling van een speler een doortimmerd ontwikkelingsplan zit. Almere City moet een aantrekkelijke club worden voor talenten van Ajax. Op deze manier hebben beide partijen baat bij een samenwerking.'

Post new topic  Reply to topic  [ 85 posts ]  1 2 3 4  Next

All times are UTC+01:00