Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 453 posts ]  Previous   1 15 16 17 18 19  Next
Author Message
PostPosted: 21 Dec 2017 22:23 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Suarez
Seizoenskaart: 405
343 wrote:
Ook deze verplaats ik...met het minste plezier.
Ik zie Keizer als een slachtoffer. Hij wilde zelf geen hoofdcoach worden, maar werd daar aangesteld door Bergkamp. Enorme dreun met vertrek Sanchez, de tragedie met Nouri en het slappe aankoopbeleid versterkten nog eens zijn zwakke leiderschap en tactisch inzicht.
Moet zeggen dat ik er wel meer van had verwacht, maar gewoon niet goed genoeg.

Dag en het beste, Marcel. :ajaxoud:
Helemaal mee eens. Keizer is geen verkeerde man en heeft best potentie. Hij was hier echter (nog) totaal niet aan toe. Qua niets. Daarnaast zat het hem ook flink tegen.

PostPosted: 21 Dec 2017 23:27 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: De Bruyne
Seizoenskaart: I wish
343 wrote:
Inderdaad.

Hmm, voor een rol als assistent is er al te veel gebeurd.
Maar als coach van Jong AJAX is hij wel ideaal, vind ik.
Hmmm ja, maar wat doe je dan met Reiziger en Bogarde? Reiziger promoveren tot assistent bij het eerste elftal? Want al de rest zal hij ervaren als een degradatie.

PostPosted: 21 Dec 2017 23:31 

Pushkin wrote:
Ik heb hier zo ook mijn mening over, ik verwijt het Cruijff ook niet. Cruijff formuleerde zijn visie vanuit twee kernachtige problemen.

1. Er is jarenlag bonje geweest tussen tds en trainers
2. de voetbalkant is jarenlang ondergeschikt gemaakt aan de zakenjongenskant van Ajax.

Cruijff wilde aan beide problemen een eind maken. Maarrrrr - en dat vergeten veel mensen - hij wilde een dominante voetbalpersoonlijkheid als directeur. Iemand die voldoende persoonlijkheid had om de andere stromingen het hoofd te bieden. Dat is hem echter onmogelijk gemaakt, Ling mocht het niet worden maar bv ook Gerbrands niet. Die laatste is wel benaderd maar wel op een zon onpersoonlijke koude manier dat ze van te voren al wisten dat hij nee ging zeggen (dat was ook het opzetje). Men wilde een alpha figuur niet in de organisatie als directeur, dat zou de macht van types die nu de macht hebben (rvc leden, directie) inperken. Cruijff heeft moeten settelen voor een halfslachtig compromis (Van der Sar). En die heeft zich bewezen als zwak en beïnvloedbaar leider. Jammer voor ons, het TH op papier zou best kunnen functioneren maar niet met de verkeerde poppetjes aan het roer. Net zoals je de hiërarchie op een schip perfect kunt regelen maar dan helemaal in het honderd loopt als je er een dronken kapitein neerzet.
Klinkt als een plausibele interpretatie, ik vrees echter dat Cruijf's opzet nooit werkelijkheid zal worden al zullen wij er als romantici altijd over blijven mijmeren ;)

PostPosted: 22 Dec 2017 09:46 

Nietszeggend TG artikeltje, maar voor de volledigheid post ik hem toch maar even ;)

https://www.telesport.nl/artikel/132857 ... e-overmars

PostPosted: 22 Dec 2017 14:33 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
https://www.parool.nl/sport/zo-verliepe ... eb3a8a0ddd

PostPosted: 22 Dec 2017 14:41 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ja, het is lullig voor hem. Vind het een prima kerel en zal niets slechts over hem zeggen. Het was gewoon een ontzettende kutjaar met een onwerkelijke gebeurtenis waarvoor je jezelf niet kan op voorbereiden. Dan is de coach altijd als eerste de sjaakie.

Hopelijk vind hij een leuke club. Misschien het buitenland nu. Hij heeft toch Ajax op zijn palmares staan nu.

PostPosted: 22 Dec 2017 14:45 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Doet toch wel pijn om te lezen hoor... Dit gun je zo'n man totaal niet.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 22 Dec 2017 15:53 

Ik heb hem heel vaak afgekraakt. En imo uiteraard terecht omdat hij totaal ongeschikt was. Laat onverlet dat je dat uit menselijk oogpunt niemand gunt. Maar het is professioneel voetbal. Dat is een harde wereld.
Hoop wel dat AJAX het financieel correct en fijn afwikkelt.

PostPosted: 24 Dec 2017 02:05 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Richard Witschge
Droomaankoop: Pavon
Dubbel gevoel.

Keizer was/is gewoon te licht. Ajax 1 is geen stageplek.
Had gewoon niet benoemd moeten worden.

De persoon Keizer heb ik verder niks tegen. Die had volgens mij de beste bedoelingen en heeft zijn best gedaan. Dat is wat anders dan Frank de Boer die jaren lang antivoetbal door de strot duwde.

Keizer had gewoon jeugdtrainer moeten blijven, om daarna ervaring op te doen en dan misschien uiteindelijk trainer van Ajax 1 te worden.

Aan de andere kant zou ik ook geen nee zegen als ze me morgen een baan als trainer van Ajax aanbieden, ookal ben ik daar niet voor gekwalificeerd.

PostPosted: 24 Dec 2017 10:57 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Daarom neem ik Keizer ook niks kwalijk, het is niet zijn schuld dat hij doorgeschoven werd.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 24 Dec 2017 12:34 
Columnist

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Stormrage wrote:
Daarom neem ik Keizer ook niks kwalijk, het is niet zijn schuld dat hij doorgeschoven werd.
Als je de baan accepteert ben je verantwoordelijk. Hij had ook 'nee' kunnen zeggen.

PostPosted: 24 Dec 2017 13:43 

GJ1402 wrote:
Stormrage wrote:
Als je de baan accepteert ben je verantwoordelijk. Hij had ook 'nee' kunnen zeggen.
Niemand zegt NEE als Ajax komt :ajaxsmiley:

PostPosted: 24 Dec 2017 13:50 
Columnist

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Nou als je Guardiola vraagt zegt hij vast wel nee. Keizer had als hij verstandig was ook 'nee' kunnen zeggen. Maar die zelfkennis had hij niet.

Maar als je dus ja zegt zeg je ook ja tegen de verantwoordelijkheid die deze baan met zich meedraagt.

PostPosted: 24 Dec 2017 14:07 

GJ1402 wrote:
Nou als je Guardiola vraagt zegt hij vast wel nee.
Let me rephrase that... er zijn weinig realistische kandidaten die een club als ajax zouden afwijzen. Dat zul jij ook snappen. Iedereen stapt erin denkende dat hij er een succesverhaal van kan maken. Dat dachten Van Basten, Wouters en Blind ook om er zo maar wat te noemen.

PostPosted: 25 Dec 2017 02:21 

Dit ontslag was voor mij vooral een afrekening door Overmars van Bergkamp + assistent. Keizer was de smoes om Bergkamp te ontslaan, en werd dus het slachtoffer van deze afrekening. Het team stond nu eindelijk, dus de kritiek op Keizer was steeds minder fundamenteel. Ok, twijfels over bepaalde wissels, maar met de vaste plaatsen voor Frenkie De Jong, Kluivert en Neres had hij de sleutel gevonden. Je had zeker nog tot het einde van het seizoen door kunnen gaan.
Wat mij betreft triest dat het zover heeft moeten komen. En verder nog:je kan kritiek hebben op Bergkamp, maar hij beschermde wel de doorstroming van de jeugd. Hopelijk gaat Ajax nu niet doorslaan naar de andere kant en koopclub-achtige trekken vertonen.

PostPosted: 25 Dec 2017 09:46 

Soren wrote:
Dit ontslag was voor mij vooral een afrekening door Overmars van Bergkamp + assistent. Keizer was de smoes om Bergkamp te ontslaan, en werd dus het slachtoffer van deze afrekening. Het team stond nu eindelijk, dus de kritiek op Keizer was steeds minder fundamenteel. Ok, twijfels over bepaalde wissels, maar met de vaste plaatsen voor Frenkie De Jong, Kluivert en Neres had hij de sleutel gevonden. Je had zeker nog tot het einde van het seizoen door kunnen gaan.
Wat mij betreft triest dat het zover heeft moeten komen. En verder nog:je kan kritiek hebben op Bergkamp, maar hij beschermde wel de doorstroming van de jeugd. Hopelijk gaat Ajax nu niet doorslaan naar de andere kant en koopclub-achtige trekken vertonen.
Dat laatste opperde Musampa ook. Vraag me af waar dat op gebaseerd is. Omdat Bergkamp weg is?
Zou wel heel erg gek zijn als de clubfilosofie van een persoon afhankelijk is.
De jeugd heeft altijd de prioriteit gehad bij gelijke kwaliteit. Ook toen Bergkamp er niet was. Hier gaat het met name om het woord "gelijke". Is iemand anders beter dan moet die spelen.
Doel moet zijn een zo sterk mogelijk elftal en niet een elftal met zoveel mogelijk eigen jeugdspelers. Dan moet je Dijks ook niet verkopen, maar we zijn het toch eens dat Dijks geen AJAX materiaal is.
Los van die discussie, wat is eigen jeugd? Iemand die vanaf zijn zevende bij AJAX speelt, of van zijn vijftiende? Van Basten werd als eigen jeugd beschouwd maar velen weten niet dat hij maar 1 jaar in de jeugd bij ons heeft gespeeld.
Onder de streep interesseert het mij geen reet waar de spelers vandaan komen, als ze maar goede kwaliteit hebben.
Ik vind dat allemaal een overdreven gedoe.

PostPosted: 25 Dec 2017 13:17 
Beheerder

Geloof er niets van wat Musampa zegt.
Stel Jonk of Moniz aan als vervanger en er is niets aan de hand.

PostPosted: 25 Dec 2017 13:41 

343 wrote:
Geloof er niets van wat Musampa zegt.
Stel Jonk of Moniz aan als vervanger en er is niets aan de hand.
Zouden beide uitstekende kandidaten zijn inderdaad.

PostPosted: 02 Jan 2018 15:14 
Nieuwsredacteur

Jnp wrote:
Bosz was natuurlijk ook niet iemand uit eigen kring.

Verder eens dat het best eens een buitenstaander mag zijn, mits hij in ieder geval goed Engels spreekt.

Je moet niet een Duitser halen omdat Duitse trainers het momenteel goed doen, maar ik ben er wel voor om ze net zo te beoordelen als Nederlanders, wat nu niet gebeurt.

Van Schreuder was ik overigens niet zo'n fan in zijn Twente-tijd. Maar als we het dan toch over assistenten van Duitse toptrainers hebben; ik zou wel benieuwd zijn naar Pepijn Lijnders (assistent Klopp). Maakte in interviews een goede indruk op me, maar verder ken ik hem ook niet.
Wordt nu dus hoofdtrainer bij NEC. Heel benieuwd hoe hij het daar gaat doen. Iemand om in de gaten te houden.

PostPosted: 13 Jan 2018 18:52 
Beheerder

https://www.parool.nl/sport/van-der-sar ... ~a4556822/

PostPosted: 13 Jan 2018 19:24 

Zakelijk en professioneel antwoord, maar hij zegt wat iedereen al wel dacht over de situatie.

Ik had alleen nog wel de vraag verwacht of Bergkamp vervangen gaat worden of niet. En misschien ook of L'Ami en/of Rekelhof mogen aanblijven.

PostPosted: 14 Jan 2018 00:48 
Nieuwsredacteur

rebuah wrote:
Ik had alleen nog wel de vraag verwacht of Bergkamp vervangen gaat worden of niet.
Ik weet niet meer waar, maar hij heeft ergens gezegd dat dat nog niet zeker is.

PostPosted: 21 Feb 2018 08:40 
Beheerder

https://www.telegraaf.nl/sport/1699490/ ... r-om-vroeg
https://www.ajaxinside.nl/keizer-ik-ben ... stisch-in/

PostPosted: 21 Feb 2018 09:43 

343 wrote:
Ik heb wel begrip voor zijn gevoelens en gedachten hierover. Al blijf ik erbij dat hij nog te groen was om nu al een club als Ajax 1 te trainen gezien zijn beperkte ervaring. Wel een enorm compliment voor hoe hij alles gemanaged heeft rond de situatie Nouri. Er was ook duidelijk nog steun vanuit de spelersgroep, maar ondanks dat het na het Vitesse drama elke wedstrijd wat beter ging had ik nog steeds niet het idee dat het op de rails stond en we voor de titel konden gaan.

PostPosted: 26 Feb 2018 21:16 
Beheerder

https://www.tubantia.nl/fc-twente/marce ... ~a2b14cf7/

Post new topic  Reply to topic  [ 453 posts ]  Previous   1 15 16 17 18 19  Next

All times are UTC+02:00