Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 490 posts ]  Previous   1 16 17 18 19 20
Author Message
 Post subject: Re: Jan Vertonghen
PostPosted: 07 Feb 2020 09:47 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Voor Tagliafico moet er gewoon een zwaargewicht komen. Die vervang je niet met een jeugdspeler. En zeker niet met Castillo. Verdedigend is die enorm zwak imho.

PostPosted: 07 Feb 2020 09:55 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Snake wrote:
DeRuit wrote:
renemar wrote:

Die achterhoede zou een nachtmerrie zijn. Europa in met jongens die nog geen wedstrijd in de eredivisie hebben gespeeld, 2 RCV's die niet goed genoeg zijn en 2 RB met talent maar verzuipen als ze in die achterhoede moeten gaan spelen.
Een verdediging met bijv. Dest, Schuurs, Blind en Castillo kan echt niet internationaal.
Als Veltman kan, dan kan Schuurs wat mij betreft ook gewoon. Castillo is wel wat minder dan Tagliafico natuurlijk, maar als je een vervanger haalt dan zie ik niet waarom Castillo zou willen blijven. Mocht ie dat wel willen zou ik wel een vervanger halen, maar die moet dan wel de ervaring hebben. Als je Angelino wil halen kan je net zo goed Castillo er neer zetten.

Mazraoui heeft gewoon halve finale Cl gehaald, dus dat is toch niet zo'n gekke speler?
En waarom zou Castillo ten koste van alles moeten blijven dan? Als die nog niet klaar is moet je een vervanger halen. Je gaat toch niemand halen omdat hij anders misschien niet wil blijven. Castillo en Angelino zijn wel een behoorlijk groot verschil. En Salah-Eddine heeft nog geen minuut gemaakt bij Jong.

Van Rhijn heeft ook met Ajax van Barcelona gewonnen. Halen maar dan? Boilesen ook. Die maar halen als linksback? Eén zo'n goed seizoen zegt toch helemaal niets over een speler. Je moet zijn prestatiecurve van daarna ook meenemen.

We slaan echt weer door in het overschatten van talenten. Breng die gasten gewoon rustig als ze er klaar voor zijn maar ga niet zo dwingend talenten brengen om het talenten brengen. Dat moet geen doel zijn.
Ik zeg niet dat ie kostte wat kost moet blijven. Wel dat we geen breedteaankopen moeten doen en talent niet in de weg moeten staan. We hebben op rechts back een speler die de halve finale CL heeft gespeeld en een talent die daar gelijkwaardig aan is. Wat wil je daar nog bijhalen dan?

Castillo doet het gewoon goed bij Jong Ajax. Wat heeft Angelino, die ik veel genoemd zie, gepresteerd dan? Jaartje leuk bij NAC en een bij PSV. Hoezo is zo'n 23 jarige dan een garantie ten opzichte van de 20 jarige Castillo, buiten dat hij meer kost. Ik zie in Castillo ook meer dan in van Aanholt, dus die zie ik liever ook niet komen. Tuurlijk als je iemand kan halen zoals Tagliafico die er gelijk staat, constant is en ervaring heeft (Copa Sudamericana had Tagliafico gewonnen ), dan moet je dat doen. Anders gewoon Castillo doorschuiven. Doet het goed, is gewend aan de club en het systeem en heeft potentie.

PostPosted: 09 Feb 2020 21:14 
Beheerder

Ten Hag bespreekt mogelijke Ajax-rentree van Vertonghen
https://www.vi.nl/nieuws/ten-hag-bespre ... vertonghen

PostPosted: 09 Feb 2020 21:30 
Erelid

Zou hem graag zien terugkomen, maar moet dan wel accepteren dat Blind voor hem staat in de pikorde op LCV.

Ik zou hem zeker niet ten koste van alles hierheen halen. Dus ik kan begrijpen als hij ergens in het buitenland nog een keer flink wil cashen.

PostPosted: 10 Feb 2020 09:09 

DeRuit wrote:
Snake wrote:
DeRuit wrote:

Als Veltman kan, dan kan Schuurs wat mij betreft ook gewoon. Castillo is wel wat minder dan Tagliafico natuurlijk, maar als je een vervanger haalt dan zie ik niet waarom Castillo zou willen blijven. Mocht ie dat wel willen zou ik wel een vervanger halen, maar die moet dan wel de ervaring hebben. Als je Angelino wil halen kan je net zo goed Castillo er neer zetten.

Mazraoui heeft gewoon halve finale Cl gehaald, dus dat is toch niet zo'n gekke speler?
En waarom zou Castillo ten koste van alles moeten blijven dan? Als die nog niet klaar is moet je een vervanger halen. Je gaat toch niemand halen omdat hij anders misschien niet wil blijven. Castillo en Angelino zijn wel een behoorlijk groot verschil. En Salah-Eddine heeft nog geen minuut gemaakt bij Jong.

Van Rhijn heeft ook met Ajax van Barcelona gewonnen. Halen maar dan? Boilesen ook. Die maar halen als linksback? Eén zo'n goed seizoen zegt toch helemaal niets over een speler. Je moet zijn prestatiecurve van daarna ook meenemen.

We slaan echt weer door in het overschatten van talenten. Breng die gasten gewoon rustig als ze er klaar voor zijn maar ga niet zo dwingend talenten brengen om het talenten brengen. Dat moet geen doel zijn.
Ik zeg niet dat ie kostte wat kost moet blijven. Wel dat we geen breedteaankopen moeten doen en talent niet in de weg moeten staan. We hebben op rechts back een speler die de halve finale CL heeft gespeeld en een talent die daar gelijkwaardig aan is. Wat wil je daar nog bijhalen dan?

Castillo doet het gewoon goed bij Jong Ajax. Wat heeft Angelino, die ik veel genoemd zie, gepresteerd dan? Jaartje leuk bij NAC en een bij PSV. Hoezo is zo'n 23 jarige dan een garantie ten opzichte van de 20 jarige Castillo, buiten dat hij meer kost. Ik zie in Castillo ook meer dan in van Aanholt, dus die zie ik liever ook niet komen. Tuurlijk als je iemand kan halen zoals Tagliafico die er gelijk staat, constant is en ervaring heeft (Copa Sudamericana had Tagliafico gewonnen ), dan moet je dat doen. Anders gewoon Castillo doorschuiven. Doet het goed, is gewend aan de club en het systeem en heeft potentie.
Ging het over breedteaankopen? Dacht dat het over een vervanger van Tagliafico ging.

Tja nogmaals, dat Mazraoui een halve finale CL heeft gespeeld zegt mij echt niets. Ekkelenkamp mocht ook minuten maken in de CL. Is dat ineens dé vervanger van Donny dan? We hebben wel vaker spelers gehad die boven zich uitstegen in hun eerste seizoen en daarna weinig meer presteerden. Ik beoordeel hem op zijn meest recente prestaties en die zijn gewoon beneden peil. Hij toont geen enkele ontwikkeling maar eenzelfde ontwikkeling als genoeg andere rechtsbacks die we hebben gehad, en die waren niet bijzonder.

Overigens is de rechtsback in de opsomming die jij noemde nog de minst zorgwekkende positie van het stel. Met Dest zou ik het wel aandurven. Maarja die kan in z'n eentje de 3 andere onzekere posities ook niet compenseren.

PostPosted: 10 Feb 2020 12:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Wat ik wel interessant vind is hoe je dan aankijkt tegen de invulling van je posities. Blijf je Blind op LCV zetten als Vertonghen zou komen? En waar zet je die laatste dan neer? LB vind ik hem niet dynamisch genoeg voor. En wat betekent dit voor Martinez? Blijft die op het middenveld staan of wordt die straks op linksback gebruikt?

Vertonghen zou ik alleen als LCV halen. En dan vraag ik me af of dat verstandig is, wetende wat voor RCV's we in de selectie hebben en dat we over Blind en Martinez beschikken.

PostPosted: 10 Feb 2020 12:21 
Erelid

Wat ik wel interessant vind is hoe je dan aankijkt tegen de invulling van je posities. Blijf je Blind op LCV zetten als Vertonghen zou komen? En waar zet je die laatste dan neer? LB vind ik hem niet dynamisch genoeg voor. En wat betekent dit voor Martinez? Blijft die op het middenveld staan of wordt die straks op linksback gebruikt?

Vertonghen zou ik alleen als LCV halen. En dan vraag ik me af of dat verstandig is, wetende wat voor RCV's we in de selectie hebben en dat we over Blind en Martinez beschikken.
Wat bedoel je met wetende wat voor RCV's hebben? Dat die niet complementair zijn aan Vertonghen?

PostPosted: 10 Feb 2020 20:44 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Waarom wordt nooit aan een koppel Vertonghen/Blind gedacht?

Niet dat dit nu per se mijn voorkeur heeft, maar over twee rechtspoten wordt minder moeilijk gedaan dan over twee linkspoten. Enkel omdat het minder frequent voorkomt of? Bovendien kunnen zowel Vertonghen als Blind een redelijke bal raken met hun 'mindere' been. Opbouwend zijn ze beide comfortabel aan de bal. Blind met de betere pass, Vertonghen met zijn zevenmijlslaarzen (of is hij die in Engeland verloren?) en beide gepokt en gemazeld. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik weinig tot geen Tottenham meer kijk sinds vorig jaar, maar is Vertonghen ineens zoveel minder dan voorheen? Ik herinner me een sterk Belgisch duo dat opbouwend en verdedigend zeer sterk was. Maar het afgelopen jaar heb ik zoals gezegd weinig van Tottenham gezien.

PostPosted: 11 Feb 2020 12:12 

Waarom wordt nooit aan een koppel Vertonghen/Blind gedacht?

Niet dat dit nu per se mijn voorkeur heeft, maar over twee rechtspoten wordt minder moeilijk gedaan dan over twee linkspoten. Enkel omdat het minder frequent voorkomt of? Bovendien kunnen zowel Vertonghen als Blind een redelijke bal raken met hun 'mindere' been. Opbouwend zijn ze beide comfortabel aan de bal. Blind met de betere pass, Vertonghen met zijn zevenmijlslaarzen (of is hij die in Engeland verloren?) en beide gepokt en gemazeld. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik weinig tot geen Tottenham meer kijk sinds vorig jaar, maar is Vertonghen ineens zoveel minder dan voorheen? Ik herinner me een sterk Belgisch duo dat opbouwend en verdedigend zeer sterk was. Maar het afgelopen jaar heb ik zoals gezegd weinig van Tottenham gezien.
Vanwaar toch die behoefte om per sé Vertonghen maar te moeten halen? Blind moet maar ineens naar 6, Martinez moet maar zien of hij nog aan spelen toekomt, Blind moet ineens rechts centraal (gaat Ten Hag nooit doen trouwens). Waarom jezelf in zoveel bochten wringen om Vertonghen een plek te geven?

Vertonghen is vooral dit jaar wel een stuk minder ja. Hoewel hij natuurlijk ook minder minuten maakt.

PostPosted: 11 Feb 2020 16:46 
Beheerder

Vertonghen komt alleen terug als hij Blind niet in de weg loopt, aldus Driessen.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/91 ... lind-.html

PostPosted: 14 Feb 2020 20:08 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ik zie het eerlijk gezegd niet meer zitten met Vertonghen.
Die heeft zijn beste tijd al gehad.

PostPosted: 15 Feb 2020 08:37 

Leonel wrote:
Ik zie het eerlijk gezegd niet meer zitten met Vertonghen.
Die heeft zijn beste tijd al gehad.
Dat laatste is duidelijk. Maar, hij speelt nu inde PL, een heel ander niveau dan hier. Ik zie hem graag komen mits hij bereid is veel salaris in te leveren.
Huntelaar kan echt niet meer maar voor de eredivisie is Vertonghen nog een prima speler. Heeft ook veel bagage waar de jonkies profijt van hebben.
Maar goed, als hij zegt dat hij alleen komt als Blind gaat zal hij wel niet komen.

PostPosted: 20 Mar 2020 19:42 
Beheerder

Vertonghen blaast terugkeer bij Ajax nieuw leven in
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/3 ... -leven-in/

PostPosted: 21 Mar 2020 18:39 

343 wrote:
Vertonghen blaast terugkeer bij Ajax nieuw leven in
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/3 ... -leven-in/
Transfervrij en voor een 'normaal' salaris kan je hem erbij nemen. Kan prima ook afwisselen met Blind bij blessures/schorsingen.

Kunnen ook best samen al centraal duo spelen.

PostPosted: 26 Mar 2020 14:49 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Snake wrote:
Vanwaar toch die behoefte om per sé Vertonghen maar te moeten halen? Blind moet maar ineens naar 6, Martinez moet maar zien of hij nog aan spelen toekomt, Blind moet ineens rechts centraal (gaat Ten Hag nooit doen trouwens). Waarom jezelf in zoveel bochten wringen om Vertonghen een plek te geven?

Vertonghen is vooral dit jaar wel een stuk minder ja. Hoewel hij natuurlijk ook minder minuten maakt.
Omdat ik denk dat het een prima versterking kan zijn voor dit Ajax. Zeker als je ziet wat we recent hebben binnengehaald aan knoei. Vertonghen heeft voetballend vermogen, leiderschap en kent de club door en door. Dus los van het sentiment denk ik dat hij sportief nog van grote waarde kan zijn. En een of twee jaar goed spelen is voldoende, daarna kun je alsnog afscheid nemen. Wat schrijf je dan af? Even er vanuitgaande dat Vertonghen in wil leveren, een miljoen of vijf? Dat valt goed te overzien.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Tottenham en dus Vertonghen weinig meer heb gezien sinds dat debacle in de ArenA. Maar zo ik begreep was hij vooral als linksback niet sterk. Daar liet hij geen goede indruk achter. Ook niet vreemd. Niet de meest snelle en wendbare speler, nooit geweest ook.

Heb jij Vertonghen wel nog regelmatig in actie gezien? En denk jij niet dat hij meer toe gaat voegen dan Botman, Alvarez, Schuurs of iets dergelijks?

Post new topic  Reply to topic  [ 490 posts ]  Previous   1 16 17 18 19 20

All times are UTC+02:00