Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 538 posts ]  Previous   1 18 19 20 21 22
Author Message
 Post subject: Re: Jan Vertonghen
PostPosted: 31 Jul 2020 11:29 

seb4 wrote:
Als Klaassen zich weet te schikken in een zuiver dienende rol, iemand die hard werkt, gaten dicht loopt, ballen afpakt, deze snel doorspeelt, en op slimme momenten diepgaat, kan die absoluut van toegevoegde waarde zijn. Mijn probleem met hem was vooral dat hij als de grote spelmaker werd neergezet terwijl hij daar creatief zwaar tekort voor komt.

Het liefst houd ik Donny, maar als die voor een transfer gaat spelen, wat ie vorig jaar al wel eens deed door opzichtig alleen maar bezig te zijn met zich in de zestien melden om een goal te maken, is Klaassen misschien niet zo een grote achteruitgang als velen vrezen.

Met de 'zekerheid' van Blind en een sobere Klaassen kun je ook wat meer risico nemen in Kudus/Gravenberch en Antony vrij laten om hun creatieve vermogens te etaleren

Promes--Tadic---Antony
--Kudus-----Klaassen
--------Blind
Martinez--Jan--TFM--Dest
-------Steek

Heel degelijk team.

Zeven spelers uit Ajax-opleiding & 8 Nederlands sprekenden (incl. Tadic). Met Gravenberch ipv Kudus zelfs 8 & 9.

Betrouwbaar team dat zeker kampioen moet kunnen worden. En als Kudus/Antony blijken te kunnen toveren kun je misschien nog wel iets leuks doen in Europa ook.

Maar dan moet je dus wel Vertonghen, TFM én Klaassen terughalen. En misschien ook Cillessen. 4 Ajacieden terug halen is natuurlijk nog nooit eerder gebeurd.

Extra voordeel is wel dat dit relatief goedkoop te realiseren valt. De winsten van Donny+Nico+Onana+Dest kun je dan bewaren voor topaankopen volgend seizoen.
Dat team heb ik ook voor ogen, afgezien van de keeper. Zwakte zit dan met name in de driehoek Martinez, Blind en Vertonghen op het gebied van snelheid. Een snelle linksback (of Dest op LB) zou dat oplossen.

PostPosted: 31 Jul 2020 12:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
In eerste instantie zeg ik direct ja tegen een terugkeer van Vertonghen. Geweldige Ajacied en ook persoonlijkheid. Alleen soms moet je ook verder kijken. Ik twijfel.

Ik heb al eerder aangegeven dat ik het verdomde moeilijk kan inschatten hoe Ajax hun selectie ziet en hoe ze bv een vertrek van Tagliafico en/of Vd Beek willen oplossen. Ik vind Vertonghen absoluut geen linksback meer dus ik hoop, dat ze hem niet hiervoor halen, ook niet als back-up.

Ik mag hopen, dat Ajax ook geleerd heeft van opgelopen seizoen en ook gezien heeft, dat ons middenveld zwaar onderbezet was. Alvarez misbruikt daar, Marin niet goed genoeg, Eiting te blessuregevoelig en Gravenberch kwam nog tekort. Ook zit er een grote kans in, dat Vd Beek nog vertrekt dus hier moet gesleuteld worden. Ik denk ook, dat Martinez daar gaat wegvallen omdat hij onze nieuwe linksback wordt.

Dan kun je dus schuiven met Blind maar ik denk dat Vertonghen ook een rol kan vervullen als nr 6. Hij is van origine ook middenvelder en zou die rol ook best aankunnen. Mij verbaasd het niks als Ten Hag denkt aan de mogelijkheid om met Blind op 6 te gaan spelen. Dit heeft al meerdere malen geprobeerd maar toen ontbrak het ook aan sturing vanachter uit. Stel je haalt Vertonghen dan kan die van achteruit hiervoor zorgen.

Ik meen ook ergens gelezen te hebben, dat Ajax in elke linie een directe versterking wilde hebben. Voorin zit het wel goed maar als je Vertonghen haalt en bv met Blind schuift, heb je in feite ook 2 directe versterkingen in die linies.

Alleen met de komst van Vertonghen zit je wel met Schuurs want ik vind Schuurs al niet complementair aan Blind en ook niet met Vertonghen.

En ja dan ben je achterin wellicht wat kwetsbaar op snelheid maar van de andere kant heb je backs (Dest en Martinez) die dit op kunnen vangen. Maar met een Blind op 6 met bv Beek (of Klaassen) heb je wel spelers, die positioneel ijzersterk zijn en dat is ook niet verkeerd.

Als ik in het hoofd van Ten Hag kijk dan denk ik dat hij gewoon een goed voetballend blok wil met die 2 nr zessen. Die 4 voorin hebben de vrijheid dan moet het daarachter goed staan. Spelers als Vd Beek, Vertonghen, Blind en evt Klaassen snappen dit wel. Slimme spelers lopen niet te veel of staan bijna altijd op de goede plek. Blind heeft dit ook. Op welke positie je hem ook neerzet (linksback, LCV of middenvelder).

Maar goed als het nu op 65% staat dan lijkt het dat hij Ajax aan het overwegen is en dat Ajax minimaal een balletje heeft opgegooid.

PostPosted: 31 Jul 2020 14:01 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Volgens mijn bron kan Vertonghen definitief weggestreept worden. :roll:
Prima timing na dat nieuwsbericht.

PostPosted: 31 Jul 2020 14:09 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari litmanen
Droomaankoop: Huntelaar
Seizoenskaart: Nee
343 wrote:
Nog anders nieuws bij je bron qua transfers(geruchten)?

PostPosted: 31 Jul 2020 14:10 
Beheerder

Behalve posities waar AJAX iets voor gaat halen en die Cufré nog niet.

PostPosted: 31 Jul 2020 14:13 

Droomaankoop: Messi
Waarom komt Jantje nu dan definitief niet?
Geld kwestie, clubliefde is toch altijd weer stuk minder achteraf?

PostPosted: 31 Jul 2020 14:17 

dwtk wrote:
Je mag mij een vraag stellen, dan geef ik je antwoord. De enige plek waar Blind 101% tot zijn recht komt is LCV. Dat kan hij perfect aan, hij heeft goed overzicht, een zeer mooie pass. Qua inzicht staat hij heel vaak op de goede plek. Hij heeft een sterke verdediger naast zich nodig, zou best die TFM kunnen zijn, ik zie bijna geen wedstrijden uit het buitenland.

De aankoop van Jan Vertonghen zie ik niet zitten, bij het Nederlands elftal speelt Blind linksback, dat is zijn plek niet. En hem defensief op het middenveld zetten, is geen optie. Gewoon veel te traag, konden we vorig jaar in de CL voorronden al zien.

Conclusie: we hebben een RCV nodig en geen LCV.
Eens. En een 6/cvm.

Stop. Met. Schuiven om iemand vanwege sentiment een plek te geven.

PostPosted: 31 Jul 2020 14:18 
Beheerder

@AFCA1983:
Zal bij beide kanten niet het goede gevoel zijn, denk ik.

Bron:
Die jongen zei ja. De Mul is hier echt geweest. Afspraak met Overmars. Misschien dat De Mul bedankt heeft.

PostPosted: 31 Jul 2020 15:00 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
343 wrote:
@AFCA1983:
Zal bij beide kanten niet het goede gevoel zijn, denk ik.

Bron:
Die jongen zei ja. De Mul is hier echt geweest. Afspraak met Overmars. Misschien dat De Mul bedankt heeft.
Gaat Ajax nog wel voor een RCV?
Ik bedoel als je Cufre binnen haalt heb je met Blind, Martinez en Cufre 3 linksbenige spelers achterin dat is prima die voldoen allen, dus kan je wel wat wisselen.
Maar aan de RCV, zowel Schuurs als Alvarez word ik niet vrolijk van, man.

PostPosted: 31 Jul 2020 15:07 

Vertonghen komt eigenlijk uit de jeugd. Dit soort middelmaat moet daar ook nu gewoon minimaal rond lopen lijkt mij. Anders is er toch iets goed mis als je dit soort spelers niet zelf op kunt leiden.

PostPosted: 31 Jul 2020 15:11 

343 wrote:
Oef. Jammer, schreeuwt mijn hart. Mijn hoofd vindt het wel prima en hoopt nu vooral op TFM en een goede 6, wellicht aangevuld met een LB.

Onana en Beek bij vertrek uiteraard vervangen.

PostPosted: 31 Jul 2020 16:16 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari litmanen
Droomaankoop: Huntelaar
343 wrote:
Behalve posities waar AJAX iets voor gaat halen en die Cufré nog niet.
Jammer en benieuwd in welke vijver ze vissen?
Wachten op namen voor de posities.
Lb, cvm, rcv en vertrekkers vervangen was het toch?

PostPosted: 02 Aug 2020 14:04 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Volgens Italiaanse media naar As Roma.

Post new topic  Reply to topic  [ 538 posts ]  Previous   1 18 19 20 21 22

All times are UTC+02:00