Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 553 berichten ]  Vorige   1 19 20 21 22 23  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Jan Vertonghen
BerichtGeplaatst: 30 jul 2020 20:47 

Morfe0 schreef:
dwtk schreef:
343 schreef:
Volgens mijn bron is er een grote kans dat Vertonghen terugkeert bij AJAX. Hij schat die kans in op 65 procent. We zullen zien.
Pffff, niks tegen Jan als persoon, maar gaan we dan met een centraal blok Schuurs-Vertonghen spelen, met Blind ervoor..... Als ze 5 meter de 16 uitlopen dan worden ze er al uitgecounterd. Nogmaals slecht nieuws, helemaal teleurgesteld als dit doorgaat.

Zal Klaassen ook wel komen :?
Dan gok ik op Bogarde Vertonghen en Blind als linksback.
Martinez op 6.
Waarom denk je in godsnaam dat Bogarde het niveau aan kan? Die heeft 1x 45 minuten in de Bundesliga gespeeld en is gewisseld wegens dreigend rood.

BerichtGeplaatst: 30 jul 2020 20:49 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
dwtk schreef:
Morfe0 schreef:
dwtk schreef:

Pffff, niks tegen Jan als persoon, maar gaan we dan met een centraal blok Schuurs-Vertonghen spelen, met Blind ervoor..... Als ze 5 meter de 16 uitlopen dan worden ze er al uitgecounterd. Nogmaals slecht nieuws, helemaal teleurgesteld als dit doorgaat.

Zal Klaassen ook wel komen :?
Martinez op 6.
Waarom denk je in godsnaam dat Bogarde het niveau aan kan? Die heeft 1x 45 minuten in de Bundesliga gespeeld en is gewisseld wegens dreigend rood.
Schuurs en Alvarez zijn niet complimentair aan Blind of Vertonghen.

BerichtGeplaatst: 30 jul 2020 20:51 

Morfe0 schreef:
dwtk schreef:
Morfe0 schreef:

Martinez op 6.
Schuurs en Alvarez zijn niet complimentair aan Blind of Vertonghen.
Dat zeg nog steeds niks over het niveau van Bogarde. Nogmaals maar 1x op het hoogste niveau 45 minuten meegedaan. Zou mee kunnen vallen of het valt tegen, dan hebben we verdediger nummer 20 aangeschaft die het niet kan.

BerichtGeplaatst: 30 jul 2020 21:03 

Interessant. Vertonghen is een fantastische vent, een held. Benieuwd of hij dan RCV gaat spelen naast Blind (lijkt me niet ideaal qua wendbaarheid en snelheid) of dat Daley naar 6 verhuist in de punt naar achteren met daarvoor Kudus en Donny.

Dat laatste lijkt me zo gek nog niet. Martinez naar links dus dan graag een snelle wendbare RCV naast Vertonghen en liefst een snelle rechtsback (Dest?).

BerichtGeplaatst: 30 jul 2020 21:18 

Een hele linkerflank die kan sprinten met 3 meter/uur, oke.... Zou het als tegenstander wel weten.

BerichtGeplaatst: 30 jul 2020 21:21 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
dwtk schreef:
Een hele linkerflank die kan sprinten met 3 meter/uur, oke.... Zou het als tegenstander wel weten.
Als je niet snel genoeg bent, ben je te laat vertrokken.
Goed positie kiezen is 100 x belangrijker.

BerichtGeplaatst: 30 jul 2020 21:24 

Morfe0 schreef:
dwtk schreef:
Als je niet snel genoeg bent, ben je te laat vertrokken.
Goed positie kiezen is 100 x belangrijker.
Je weet toch dat Hag met hoge backs speel, Nico en Dest beheersen dat niet eens fatsoenlijk... :lol:

BerichtGeplaatst: 30 jul 2020 21:26 

Jij zou dus Martinez op 6 laten staan en een nieuwe linksback aantrekken? Ook een optie. Toch vind ik Vertonghen in Ajax shirt erg verleidelijk. Absolute held.

BerichtGeplaatst: 30 jul 2020 21:28 

de dominee schreef:
Jij zou dus Martinez op 6 laten staan en een nieuwe linksback aantrekken? Ook een optie. Toch vind ik Vertonghen in Ajax shirt erg verleidelijk. Absolute held.
En waar je Blind dan? Of ga je met twee linksbenige 6-en voetballen, die niet vooruit te branden zijn.

BerichtGeplaatst: 30 jul 2020 21:31 

Doe niet zo enorm tof. Ik stel een vraag aan jou. Ik stel niet dat ik een linksback en Vertonghen wil. Vertonghen en TFM zie ik wel zitten. TFM alleen sowieso al.

BerichtGeplaatst: 30 jul 2020 21:36 

Je mag mij een vraag stellen, dan geef ik je antwoord. De enige plek waar Blind 101% tot zijn recht komt is LCV. Dat kan hij perfect aan, hij heeft goed overzicht, een zeer mooie pass. Qua inzicht staat hij heel vaak op de goede plek. Hij heeft een sterke verdediger naast zich nodig, zou best die TFM kunnen zijn, ik zie bijna geen wedstrijden uit het buitenland.

De aankoop van Jan Vertonghen zie ik niet zitten, bij het Nederlands elftal speelt Blind linksback, dat is zijn plek niet. En hem defensief op het middenveld zetten, is geen optie. Gewoon veel te traag, konden we vorig jaar in de CL voorronden al zien.

Conclusie: we hebben een RCV nodig en geen LCV.

BerichtGeplaatst: 30 jul 2020 21:42 

Zo zo, mag ik jou een vraag stellen? Bedankt, koning. Voortaan eerst in drievoud schriftelijk indienen of is het zo prima?

Je blaast nogal hoog van de toren en doet net alsof jouw mening de ultieme en enige waarheid is. Ik vroeg je alleen maar of ik het goed begreep dat je een linksback wilt aantrekken en dan Blind en Martinez wilt laten staan. Meer niet.

Laatst gewijzigd door de dominee op 30 jul 2020 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 30 jul 2020 21:46 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Word hier niet blij van. Is 33. Kon de Premier League al niet meer aan. Moeten we daar dan de CL mee in? We hebben echt wat beters nodig. En een RCV. Geen LCV/LB.

BerichtGeplaatst: 30 jul 2020 21:48 

@dominee

Wist niet dat je boos werd. Ik ga er vanuit dat vd Beek en Tagliafico weggaan.

Ik zou Martinez geen linksback zetten, vind hem wel goed op het midden. Moeten we nog een fluwelen passer erbij hebben en een linksback en een RCV.

Verkopen uitlenen zou ik Eiting, Alvarez, Lang, Marin, Magallan en zal er vast nog eentje vergeten zijn.

Sorry dat ik soms kortaf ben.

BerichtGeplaatst: 30 jul 2020 21:55 

Hmm, goed punt. Ik merk dat het bij mij emotie boven ratio is wanneer het om Vertonghen gaat. Ik weet dat hij niet de beste keuze is, maar stiekem wil ik hem graag terug :ajaxsjaal:

BerichtGeplaatst: 31 jul 2020 00:00 

GJ1402 schreef:
Word hier niet blij van. Is 33. Kon de Premier League al niet meer aan. Moeten we daar dan de CL mee in? We hebben echt wat beters nodig. (...).
Ik vond hem bij Ajax al een dissonant die niet paste met zijn traagheid en beperkte handelingssnelheid.
7 Jaar bij ons gevoetbald en pas in zijn laatste half jaar durfde hij over de middellijn te voetballen.
Bah, wat verafschuw ik dit soort spelers.

BerichtGeplaatst: 31 jul 2020 08:16 

Speelde vorig jaar nog een CL finale, staat in de belangstelling van Manchester United, Manchester City en Internazionale onder andere.

Zo beroerd als sommige hier stellen is het met Vertonghen niet gesteld hoor.

Overigens, over snelle linksback gesproken: Dest kan daar ook spelen?

BerichtGeplaatst: 31 jul 2020 08:29 

de dominee schreef:
Speelde vorig jaar nog een CL finale, staat in de belangstelling van Manchester United, Manchester City en Internazionale onder andere.

Zo beroerd als sommige hier stellen is het met Vertonghen niet gesteld hoor.

Overigens, over snelle linksback gesproken: Dest kan daar ook spelen?
Zeker, kan Dest daar spelen. Heeft hij al vaker gedaan. Is behoorlijk 2-benig.

BerichtGeplaatst: 31 jul 2020 09:12 

Misschien dat Jan na even bellen met Eriksen toch wat minder staat te springen over een move, op zijn 33e, naar Italie, met die eeuwige trainingskampen, taalbarriere, harde cultuur en tactische discipline. Bij andere topclubs als City komt ie sowieso op de bank.

Als je het echt wil, zijn er best enkele (sub-optimale) mogelijkheden te bedenken om Jan naar Ajax te halen. Laten we ze afgaan

• Met het oog op Blind's hartproblemen en zijn slechte vorm daarna is een volwaardige back-up zo nutteloos niet. (Maar: Jan heeft aangegeven dat niet te willen)
  • Blind en Vertonghen hebben allebei in hun carriere vaak genoeg linksback gespeeld. (Maar: ze missen daar inmiddels wel de jeugdige snelheid voor).
  • In Oranje schuift Blind in balbezit van LB richting het centrum, en beweegt de rechtsback van dienst naar voren, en eindigt je alsnog met een 3mans defensie. Dat zou dan Blind-Vertonghen-Schuurs kunnen zijn, met Dest of Mazraoui die naar voren schuiven. (Maar: Je hebt dan wel een ziekelijk trage en lompe achterhoede, zeker met Martinez of Eiting ervoor.
  • Je kan Blind en Vertonghen ook beiden in het centrum zetten. Als je met twee rechtspoten kunt spelen in het centrum, dan ook met twee linkspoten. (Maar: geen van beide heeft ooit op RCB gespeeld)

Al met al is het leuk qua naam en nostalgie en ook persoonlijkheid, maar schuurt zijn komst wel echt qua bezetting. Als ik hem was zou ik een jaartje of twee in Spanje ballen.

BerichtGeplaatst: 31 jul 2020 09:16 

Extra optie, is Blind naar CVM door te schuiven. Naast Jan een snelle RCV (TMF, Timber, Rensch over 1-2 jaar).

BerichtGeplaatst: 31 jul 2020 09:57 

Dat is waar ook.

Misschien is dat zelfs de meest reële optie. Ook omdat Ajax naar verluidt graag een ervaren man in elke linie wil die sturing kan geven. Vooral het middenveld is wat dat betreft voorlopig een zorgenkindje. Met Vertonghen LCB en Blind op 6 en Tadic in de spits zit je in dat opzicht meteen goed.

Stél dat Vertonghen komt, dan heb je in het Worst Case Scenario (Vertrek Onana, Tagliafico, Donny, Dest & blessure Neres) bv dit team:

Promes---------Tadic--------Antony
-----Gravenberch----------Marin
----------------Blind--------
Martinez---Vertonghen---Timber----Mazraoui
------------Stekelenburg

Met oa Scherpen, Schuurs, Alvarez, Eiting, Kudus, Traoré, KJH, Neres, Unüvar achter de hand en dus eventuele aankopen.

Je mist dan wel snelheid links achterin, en de halven zijn dubieus.

BerichtGeplaatst: 31 jul 2020 10:31 

seb4 schreef:
Dat is waar ook.

Misschien is dat zelfs de meest reële optie. Ook omdat Ajax naar verluidt graag een ervaren man in elke linie wil die sturing kan geven. Vooral het middenveld is wat dat betreft voorlopig een zorgenkindje. Met Vertonghen LCB en Blind op 6 en Tadic in de spits zit je in dat opzicht meteen goed.

Stél dat Vertonghen komt, dan heb je in het Worst Case Scenario (Vertrek Onana, Tagliafico, Donny, Dest & blessure Neres) bv dit team:

Promes---------Tadic--------Antony
-----Gravenberch----------Marin
----------------Blind--------
Martinez---Vertonghen---Timber----Mazraoui
------------Stekelenburg

Met oa Scherpen, Schuurs, Alvarez, Eiting, Kudus, Traoré, KJH, Neres, Unüvar achter de hand en dus eventuele aankopen.

Je mist dan wel snelheid links achterin, en de halven zijn dubieus.
Als Donny vertrekt komt er absoluut nog iemand bij, waarschijnlijk Klaassen. Gravenberch en Kudus kunnen concurreren om de plek linksmidden. Ook voor LB en RCV kunnen we bij vertrek van al deze spelers nog wel aankopen verwachten: hopelijk TFM (snel, sterk) en een snelle linksback om te concurreren met Martinez.

BerichtGeplaatst: 31 jul 2020 11:12 

Als Klaassen zich weet te schikken in een zuiver dienende rol, iemand die hard werkt, gaten dicht loopt, ballen afpakt, deze snel doorspeelt, en op slimme momenten diepgaat, kan die absoluut van toegevoegde waarde zijn. Mijn probleem met hem was vooral dat hij als de grote spelmaker werd neergezet terwijl hij daar creatief zwaar tekort voor komt.

Het liefst houd ik Donny, maar als die voor een transfer gaat spelen, wat ie vorig jaar al wel eens deed door opzichtig alleen maar bezig te zijn met zich in de zestien melden om een goal te maken, is Klaassen misschien niet zo een grote achteruitgang als velen vrezen.

Met de 'zekerheid' van Blind en een sobere Klaassen kun je ook wat meer risico nemen in Kudus/Gravenberch en Antony vrij laten om hun creatieve vermogens te etaleren

Promes--Tadic---Antony
--Kudus-----Klaassen
--------Blind
Martinez--Jan--TFM--Dest
-------Steek

Heel degelijk team.

Zeven spelers uit Ajax-opleiding & 8 Nederlands sprekenden (incl. Tadic). Met Gravenberch ipv Kudus zelfs 8 & 9.

Betrouwbaar team dat zeker kampioen moet kunnen worden. En als Kudus/Antony blijken te kunnen toveren kun je misschien nog wel iets leuks doen in Europa ook.

Maar dan moet je dus wel Vertonghen, TFM én Klaassen terughalen. En misschien ook Cillessen. 4 Ajacieden terug halen is natuurlijk nog nooit eerder gebeurd.

Extra voordeel is wel dat dit relatief goedkoop te realiseren valt. De winsten van Donny+Nico+Onana+Dest kun je dan bewaren voor topaankopen volgend seizoen.

BerichtGeplaatst: 31 jul 2020 11:27 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari litmanen
Droomaankoop: Huntelaar
Seizoenskaart: Nee
seb4 schreef:
Als Klaassen zich weet te schikken in een zuiver dienende rol, iemand die hard werkt, gaten dicht loopt, ballen afpakt, deze snel doorspeelt, en op slimme momenten diepgaat, kan die absoluut van toegevoegde waarde zijn. Mijn probleem met hem was vooral dat hij als de grote spelmaker werd neergezet terwijl hij daar creatief zwaar tekort voor komt.

Het liefst houd ik Donny, maar als die voor een transfer gaat spelen, wat ie vorig jaar al wel eens deed door opzichtig alleen maar bezig te zijn met zich in de zestien melden om een goal te maken, is Klaassen misschien niet zo een grote achteruitgang als velen vrezen.

Met de 'zekerheid' van Blind en een sobere Klaassen kun je ook wat meer risico nemen in Kudus/Gravenberch en Antony vrij laten om hun creatieve vermogens te etaleren

Promes--Tadic---Antony
--Kudus-----Klaassen
--------Blind
Martinez--Jan--TFM--Dest
-------Steek

Heel degelijk team.

Zeven spelers uit Ajax-opleiding & 8 Nederlands sprekenden (incl. Tadic). Met Gravenberch ipv Kudus zelfs 8 & 9.

Betrouwbaar team dat zeker kampioen moet kunnen worden. En als Kudus/Antony blijken te kunnen toveren kun je misschien nog wel iets leuks doen in Europa ook.

Maar dan moet je dus wel Vertonghen, TFM én Klaassen terughalen. En misschien ook Cillessen. 4 Ajacieden terug halen is natuurlijk nog nooit eerder gebeurd.

Extra voordeel is wel dat dit relatief goedkoop te realiseren valt. De winsten van Donny+Nico+Onana+Dest kun je dan bewaren voor topaankopen volgend seizoen.
Relatief goedkoop? Qua transfersommen misschien niet aan salaris!!
Geef dan iets meer uit aan jongere spelers met zelfde kwaliteit maar met restwaarde imo.
Ben het eens met je dat er genoeg nederlands gesproken moet kunnen worden maar hecht team is beste.

BerichtGeplaatst: 31 jul 2020 11:27 

Neres hoort zeker bij de eerste 11.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 553 berichten ]  Vorige   1 19 20 21 22 23  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00