Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 448 posts ]  1 2 3 4 5 18  Next
Author Message
 Post subject: Riechedly Bazoer
PostPosted: 20 Nov 2012 15:31 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Riechedley Bazoer. De verdediger tekent in Amsterdam een contract dat ingaat op 1 juli 2013 en een looptijd heeft van drie seizoenen, tot en met 30 juni 2016.
Bazoer werd geboren op 12 oktober 1996 in Utrecht. De 16-jarige speler is afkomstig van de jeugdopleiding van PSV. Daarvoor was hij actief voor Elinkwijk.

Bazoer: ,,Ik heb voor Ajax gekozen omdat ik denk hier een betere voetballer te worden. Ik was erg onder de indruk van het sportieve plan. Daarnaast vond ik het vooral ook heel positief hoe ze de toekomst met mij zien.

Toby, zou je dit topic kunnen verplaatsen naar Jong-Ajax..

Post subject: Re: Riechedley Bazoer
PostPosted: 20 Nov 2012 16:43 

Erg mooi dat Ajax een club als Manchester City die geld in overvloed hebben heeft afgetroefd. Zo zie je maar dat je met historie en een goede visie ook heel ver kunt komen. Ik heb nog weinig van deze jongen gezien, omdat ik ze meestal pas wat later ga volgen, maar ik hoor gelukkig hele positieve verhalen over hem. Ook mooi dat we hier Psv mee pijn hebben kunnen doen!! :ajaxsjaal:

PostPosted: 20 Nov 2012 17:18 

En bij PSV roepen ze maar dat ie voor het geld kiest hehe
Vernedering voor ze dat ie om deze reden voor Ajax kiest :D

PostPosted: 20 Nov 2012 17:24 
Erelid

Bazoer: jeugdopleiding Ajax is beter dan PSV

Bron: http://ajax.blog.nl/jong-ajax/2012/11/1 ... er-dan-psv
:343:

PostPosted: 20 Nov 2012 19:58 
Moderator De Toekomst

Het is Riechedly Bazoer, geen Riechedley. Een mod moet de titel even aanpassen.

Post subject: Re: Riechedly Bazoer
PostPosted: 20 Nov 2012 20:12 
Erelid

Die jongen is, wanneer hij bij het eerste mag aansluiten nog maar 16 jaar. Ik geloof nooit dat hij dat seizoen bij de selectie zal zitten hoor, dus wat dat betreft heeft Ajax hem denk ik maar wat voorgelogen om hem binnen te halen :mrgreen:

Een verdediging over 2 jaar met:

Van Rhijn - Bazoer - Denswil - Boilesen zal trouwens wel om te smullen zijn.

Die 4 kunnen internationale top worden.

PostPosted: 20 Nov 2012 21:47 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Die krijgt net zo'n soort stage als Mats Rits destijds kreeg toen hij bij Ajax tekende, verwacht ik.

PostPosted: 20 Nov 2012 21:55 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Wij hebben onze jeugd!
Seizoenskaart: Al ruim 10 seizoenen
Website: http://www.dailynintendo.nl
Pushkin wrote:
Die krijgt net zo'n soort stage als Mats Rits destijds kreeg toen hij bij Ajax tekende, verwacht ik.
Verwacht ik inderdaad ook.
Ik ken deze jongen verder niet zo goed maar ben erg benieuwd!

PostPosted: 20 Nov 2012 21:56 
Erelid

Dimc85 wrote:
Pushkin wrote:
Verwacht ik inderdaad ook.
Ik ken deze jongen verder niet zo goed maar ben erg benieuwd!

Ik geloof veel individuele training met o.a. Wim Jonk. Ajax zal ook wel regelmatig jeugd-oefenwedstrijden inbrengen.
Is hij trouwens wel speelgerechtigd in de next-gen?

PostPosted: 20 Nov 2012 21:58 
Erelid

Volgens mij was hij niet speelgerechtigd in officiële wedstrijden voor Ajax, dus dat is ook NextGen.

PostPosted: 21 Nov 2012 08:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
De NextGen sowieso niet, want daar moet je je voor inschrijven. Waarom is die eigenlijk niet speelgerechtigd?

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 21 Nov 2012 08:34 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Achja ik maal er niet om als Jonk hem persoonlijke begeleiding geeft zal hij zich ook wel verder ontwikkelen hoor daar ben ik niet bang voor.
Wat een droomduo in het vooruitschiet, Bazoer-Denswil heb daar nu al zin in dat elftal, geweldig word dat.

PostPosted: 24 Nov 2012 17:22 
Moderator De Toekomst

Heeft vrijdag al met het eerste meegetraind, omdat hij het in Jong Ajax heel goed deed. Het gaat sneller dan verwacht.

PostPosted: 24 Nov 2012 17:26 
Erelid

Laat het maar niet té snel gaan.

PostPosted: 03 Dec 2012 21:21 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/knvb-ze ... fer-bazoer

PostPosted: 03 Dec 2012 21:34 
Erelid

Alleen maar minder kans op blessures. Jammer dat de KNVB zo beslist, had het dan gewoon gestoken op te weinig wedstrijdritme.. Zo beschadig je hem ook, hij kiest er toch zelf voor om weg te gaan bij psv. En naar aanleiding van afgelopen zaterdag zal hij daar alleen maar meer achterstaan.

PostPosted: 04 Dec 2012 01:44 
Erelid

Riejuh wrote:
Alleen maar minder kans op blessures. Jammer dat de KNVB zo beslist, had het dan gewoon gestoken op te weinig wedstrijdritme.. Zo beschadig je hem ook, hij kiest er toch zelf voor om weg te gaan bij PSV. En naar aanleiding van afgelopen zaterdag zal hij daar alleen maar meer achterstaan.
Inderdaad!! Als Ajax een slechte periode heeft, krijgen de toptalenten uitgebreid de kans. Bij Pisvee roepen ze dan om aankopen!!

PostPosted: 07 Dec 2012 20:11 
Erelid

Verbolgen Ajax wil snel om tafel met KNVB over Bazoer

07 dec. 2012, 19:23

Ajax wil op korte termijn in gesprek met de KNVB over de situatie van Riechedly Bazoer (16). Het steekt de Amsterdamse club dat de jeugdinternational tot het eind van dit seizoen niet meer geselecteerd zal worden voor vertegenwoordigende jeugdelftallen.

Ajax vernam het standpunt van de voetbalbond via een artikel in Voetbal International van deze week. Bazoer stapte vorige maand over van PSV naar Ajax en mag volgens de KNVB-reglementen geen competitiewedstrijden spelen voor zijn nieuwe club. 'Per definitie kan hij dan ook niet in aanmerking komen voor Oranje', zei Mohammed Allach, technisch manager van de bond.

Wim Jonk is verbolgen over de gang van zaken. 'Riechedly heeft bewust voor Ajax gekozen', zegt het hoofd jeugdopleiding van de Amsterdammers. 'Dat is ook niet zo gek als je naar de perspectieven van jeugdspelers kijkt. Neem alleen al de basisopstellingen van Ajax en PSV in het onderlinge duel van vorige week. Ajax had negen zelf opgeleide spelers in de ploeg, PSV nul.'

'Bij ons ziet Riechedly meer kansen en ontwikkelingsmogelijkheden', vervolgt Jonk. 'Naast zijn trainingen bij Jong Ajax en het eerste elftal volgt hij ook nog een individueel traject. Bovendien organiseren we oefenwedstrijden waarin hij ritme op kan doen. In onze ogen kan Riechedly op basis daarvan gewoon voor Oranje Onder-17 spelen. Het is in het belang van het Nederlands voetbal dat dit soort talenten zich optimaal kan ontwikkelen. Het zou goed zijn als we met de KNVB een dergelijke situatie kunnen creëren.' (Simon Zwartkruis)

Vi.nl

PostPosted: 03 Jan 2013 19:05 
Erelid

http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/curacao-hoopt-op-bazoer

PostPosted: 03 Jan 2013 19:38 
Erelid

Curacao onder 20.. Dan kun je nog beter gewoon in Nederland blijven trainen... Curacao onder 20 heeft hetzelfde niveau als het eerste elftal van je plaatselijke amateurvereniging.

PostPosted: 03 Jan 2013 21:15 
Erelid

Dat is een feit, al durf ik te wedden dat ze nog op meerdere spelers uit Nederland gokken ook. Hopelijk gaat dit niet door en geeft de KNVB toch dispensatie.

PostPosted: 03 Jan 2013 21:56 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Volgens mij is het meer een tussenoplossing aangezien hij niet kan uitkomen voor Ajax en het Nederlands elftal. Ik zou het prima vinden, dan kan hij toch zijn wedstrijden pakken.

PostPosted: 03 Jan 2013 22:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Lionel Messi
Mocht er geen dispensatie komen dan laat je hem toch gewoon met het 1e meetrainen, daar wordt hij vast niet minder van.

PostPosted: 04 Jan 2013 08:07 

Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
ajax 4 ever wrote:
Mocht er geen dispensatie komen dan laat je hem toch gewoon met het 1e meetrainen, daar wordt hij vast niet minder van.
Lijkt me een goed plan inderdaad.

PostPosted: 10 Jan 2013 10:40 

Bazoer speelt vandaag z'n eerste wedstrijd voor Ajax, oefenwedstrijd tussen Jong Ajax en FC Eindhoven.

Post new topic  Reply to topic  [ 448 posts ]  1 2 3 4 5 18  Next

All times are UTC+02:00