Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 438 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 18  Next
Author Message
 Post subject: Re: Riechedly Bazoer
PostPosted: 10 Jan 2013 15:11 
Nieuwsredacteur

Gaat er iemand kijken? Dan kan diegene misschien verslag uitbrengen..?

PostPosted: 03 Apr 2013 19:24 

'Bazoer haakte bijna moeiteloos aan bij hoge niveau eerste elftal'

3 april 2013

Bij Ajax is men zeer enthousiast over de ontwikkeling van Riechedly Bazoer. Het talent werkt een apart programma af om te compenseren dat hij geen officiele wedstrijden mag spelen. Tijdens de Future Cup deed hij het uitstekend. Ronald de Boer in de nieuwe uitgave van Voetbal International. "Ik heb Bazoer vorige week met de A-selectie zien meetrainen en het was net of daar een volwassen kerel liep. Hij haakte bijna moeiteloos aan bij het hoge niveau. Ik denk dat Bazoer volgend jaar al bij mijn broer op de deur staat te kloppen.'
Ajax Netwerk
'In mijn ogen komt hij het meest tot zijn recht als verdedigende middenvelder, maar hij kan ook rechtshalf of centraal achterin spelen. Omdat hij vooral in balbezit heel compleet is.'

Hier word ik echt héél blij van hoor. Hopelijk ziet De Boer ook in hoe vreselijk goed Bazoer is.
Absoluut toptalent, evenals Denswil, al is Stefano dat wellicht NOG meer dan Bazoer.

PostPosted: 03 Apr 2013 20:05 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Ik heb wat beelden van Bazoer gezien tijdens de Aegon Future Cup. Dan kan je toch niet geloven dat Bazoer een centrale verdediger is? Ik vind het inderdaad een goede optie om hem als VMC op te leiden. Een soort Yaya Toure, maar dan met meer techniek.

PostPosted: 03 Apr 2013 23:23 

Kom op jongens, een paar wedstrijden Future Cup en Bazoer moet omgeschoold worden tot VM...

PostPosted: 04 Apr 2013 07:57 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
AFCA Niels wrote:
Kom op jongens, een paar wedstrijden Future Cup en Bazoer moet omgeschoold worden tot VM...
Ook Ronald de Boer zegt dit, die ziet hem toch vaker trainen dan ons allen?

PostPosted: 04 Apr 2013 21:36 

Als hij had mogen spelen, had hij dit seizoen al met Ajax 1 meegegaan, aldus een ingewijde vandaag op De Toekomst.

Ik moet zeggen: Bazoer is goed, erg goed.

PostPosted: 04 Apr 2013 21:42 

Droomaankoop: Zlatan
Seizoenskaart: Nee
Gaat Bazoer straks ook spelen op de Copa Amsterdam met de A1?

PostPosted: 05 Apr 2013 08:07 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank Rijkaard
Website: http://foebele.blogspot.nl/
Rudolph wrote:
Als hij had mogen spelen, had hij dit seizoen al met Ajax 1 meegegaan, aldus een ingewijde vandaag op De Toekomst.

Ik moet zeggen: Bazoer is goed, erg goed.
Inderdaad. Wat enorm opvalt is hoe gedreven hij is om vooruit te voetballen en zijn techniek. Ook fysiek is hij echt al een flinke vente. Hele opvallende jongen. Ik moet steeds terug denken aan Seedorf, die was met 16/17 ook al technisch en fysiek zo enorm goed.

PostPosted: 08 Apr 2013 01:02 
Columnist

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Wim Jonk
Ik denk dat wij met Bocarra en Sporkslede 2 grote talenten hebben op de CVM positie.
Daarom denk ik dat hij de meeste kans op speelminuten heeft als rcv.
Ik hoop zo in het centrum Denswil+Bazoer.
2 sterke donkere boys die je opvreten, sterk ingrijpen, goede traptechniek en heeeeeel veel potentie hebben

PostPosted: 08 Apr 2013 01:03 
Columnist

Droomaankoop: Wim Jonk
En de leeftijd van Bazoer zegt me niks
Goed genoeg is oud genoeg......

PostPosted: 08 Apr 2013 10:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Denk jij dat Bocarra en Sporkslede de top kunnen halen?

PostPosted: 08 Apr 2013 11:26 

Dat 'opvreten' is nu net het zwakke punt van zowel Denswil als Bazoer. Zijn allebei vrij laks.

PostPosted: 08 Apr 2013 12:20 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Bert wrote:
Dat 'opvreten' is nu net het zwakke punt van zowel Denswil als Bazoer. Zijn allebei vrij laks.
Kunnen ze dat volgend seizoen heel mooi leren van de nieuwe assistent-trainert..

PostPosted: 08 Apr 2013 14:07 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Litmanen87 wrote:
Mij wel. Ik zou zeker 2 verdedigers halen. Een 'oudere' (22 jaar) en een talent. De spoeling is te dun.

PostPosted: 08 Apr 2013 14:58 

Droomaankoop: Gewoon eigen jeugd
Seizoenskaart: 425
343 wrote:
Litmanen87 wrote:
Mij wel. Ik zou zeker 2 verdedigers halen. Een 'oudere' (22 jaar) en een talent. De spoeling is te dun.
Kijkend naar de toekomst en wat er nu al in de selectie speelt, kunnen we de volgende balans opmaken voor de verdediging.
De huidige basis en selectie spelers:

- Ricardo van Rhijn
Mij lijkt het logisch dat Ricardo de komende jaren in ieder geval nog onze vaste rechtsback is. Echter denk ik dat wat concurrentie wel op zijn plek is voor Ricardo. Lijkt terug te vallen in zijn spel. Wellicht dat wat "druk" hem positief zal doen laten opleven.
- Alderweireld
Zal naar aller waarschijnlijkheid vertrekken. Is nu een aantal maal vervangen door Veltman. Ook Ricardo van Rhijn kan op zijn positie spelen.
- Moisander
Zie ik eigenlijk niet meer vertrekken bij Ajax. Zeker naar eredivisie begrippen een prima verdediger. Opbouwend ook nog eens sterk. Je zou kunnen overwegen om Moisander door te schuiven naar de rcv positie van Alderweireld. Dit om ruimte in te passen voor Denswil.
- Blind
Heeft zich dit seizoen knap staande weten te houden, maar komt in verdedigend opzicht gewoonweg te kort. Wil je het algehele niveau omhoog brengen, is er in mijn optiek geen ruimte voor Blind op deze positie als vaste kracht.
- Dijks
Brengt voetballend niets en het lijkt mij dan ook verstandig deze jongen te verhuren aan een club als NEC of Zwolle. Kijken hoe hij zich daar opbouwend ontwikkelt.

Jeugd/geblesseerden:
- Boilesen
Voor mij is het vrij duidelijk dat Boilesen volgend seizoen weer als vaste kracht op de linksback positie gaat spelen. Is in alle opzichten beter dan Blind. Je zou in het geval van manpower tekort op de lcv positie kunnen overwegen om daar Boilesen neer te zetten.
- Denswil
Bij een vertrek van Alderweireld is Denswil in mijn optiek de persoon die gezien zijn kwaliteiten de eerste die vaste kracht dient te worden in Ajax 1. Welliswaar op de positie van Moisander, waar Moisander kan doorschuiven naar de rcv positie.
- Bazoer
Te jong om nu al vast onderdeel te laten zijn van de selectie. Volgens mij is er wel afgesproken dat hij vanaf volgend seizoen met de selectie en Jong Ajax gaat meetrainen. Rustig brengen luidt het advies dan ook.
- Veltman
Ik denk dat Veltman tekort komt als vaste basis speler bij het vertrek van Alderweireld. Desondanks wel een prima back-up. Brengt opbouwend wel meer dan Alderweireld.
- Ligeon
Zou gezien zijn leeftijd al vast onderdeel moeten zijn van de selectie, maar kan kennelijk niet imponeren. Ook in mijn optiek komt hij in verdedigend opzicht vreselijk veel tekort. Zie hem dan ook niet als een optie voor een back-up plek achter van Rhijn.
- Tete
Grote belofte en begint zijn wedstrijden mee te pikken bij Jong Ajax. Het duurt echter nog wel twee jaar eer dat deze jongen aanspraak kan gaan maken op de rechtsback positie.

Mijn conclusie is dan ook dat Ajax op links prima bezet is, maar dat de rechterkant wel wat te wensen over laat. Ook kijkend naar van Rhijn, denk ik dat het verstandig is dat Ajax investeert in een rechtsbenige speler, bij voorkeur een wat meer ervaren type die niet het talent in de weg zal gaan lopen de komende jaren.

Blijft alleen deze vraag staan:
Wie komt daar voor in aanmerking? Wie kan wat toevoegen aan Ajax in zowel verdedigend als opbouwend opzicht?

Ondanks dat ik hem tekort vind schieten op al deze vlakken, denk ik dat alleen Heitinga het meest in de buurt komt voor wat je nodig hebt volgend jaar. Ja, ik vind hem niet goed genoeg, maar ik zie simpelweg geen andere optie.

PostPosted: 08 Apr 2013 15:25 

Ik zie toch een aantal zaken in jouw relaas, Justin, die niet helemaal kloppen, of waar mijn mening afwijkt.

Ten eerste over de CV posities.
FdB heeft een heel duidelijk standpunt over de CVs, namelijk perse een rechtspoot en een linkspoot. Hij zal dus niet snel kiezen voor Moisander EN Denswil aangezien er dan 2 linkspoten staan. Bij een vertrek van Alderweireld zal FdB dus kiezen voor Veltman of Bazoer of in ieder geval een rechtspoot. Er komt dus ook realistisch pas plek voor Denswil bij een vertrek van Moisander.

Over Bazoer gesproken.
FdB speelde bij Ajax in het 1e samen met ene Clarence Seedorf. Seedorf was de jongste debutant ooit, 16 jaar toen hij debuteerde. Goed genoeg is oud genoeg. Als Bazoer goed genoeg is moet hij gewoon spelen, dan mag leeftijd geen beperking zijn.

Daley Blind.
Komt in jouw optiek verdedigend tekort. Ik daag je uit mij het laatste moment te noemen waar Daley in een 1 tegen 1 duel werd weggespeeld. Die ga je niet vinden. Daley is nauwelijks te passeren. Daley is wel kwetsbaar in sprintduels, en is, net als de andere 2 jonge verdedigers, positioneel nog niet geweldig. Dat is ook ervaring, iets waar Boilesen ook last van zal hebben. Boilesen is maar de vraag over hoe hij terug komt. Is niet alleen lang geblesseerd geweest maar loopt ook bijna 2 jaar achter in ontwikkeling.

VM wordt een interessante positie. Ajax heeft ondertussen een enorm aantal spelers dat daar uit de voeten kan. Naast Poulsen zomaar even een rijtje: Sporkslede, Bocarra, Bazoer, Blind en Schone. Luze probleem dus, maar wel een luxe probleem waar een man of 3 op afgeserveerd gaan worden bij Ajax.

PostPosted: 08 Apr 2013 16:16 

Droomaankoop: Gewoon eigen jeugd
Seizoenskaart: 425
Eide wrote:
Ik zie toch een aantal zaken in jouw relaas, Justin, die niet helemaal kloppen, of waar mijn mening afwijkt.
Dat kan.
Eide wrote:
Ten eerste over de CV posities.
FdB heeft een heel duidelijk standpunt over de CVs, namelijk perse een rechtspoot en een linkspoot. Hij zal dus niet snel kiezen voor Moisander EN Denswil aangezien er dan 2 linkspoten staan. Bij een vertrek van Alderweireld zal FdB dus kiezen voor Veltman of Bazoer of in ieder geval een rechtspoot. Er komt dus ook realistisch pas plek voor Denswil bij een vertrek van Moisander.
Moisander is twee-benig. Uiteraard is zijn linker de sterkere, maar hij kan ook met rechts meer dan prima uit de voeten. Ik zie daar dus geen belemmering in.
Eide wrote:
Over Bazoer gesproken.
FdB speelde bij Ajax in het 1e samen met ene Clarence Seedorf. Seedorf was de jongste debutant ooit, 16 jaar toen hij debuteerde. Goed genoeg is oud genoeg. Als Bazoer goed genoeg is moet hij gewoon spelen, dan mag leeftijd geen beperking zijn.
Ik vind dit echt een hele vreemde vergelijking.
Seedorf was zestien jaar en zeven maanden bij zijn debuut. Hij debuteerde in een Ajax wat BOL stond van de kwaliteit. Hij debuteerde in een Ajax wat dat seizoen ervoor de UEFA cup heeft gewonnen. Seedorf was een speler van de buitencategorie, een uitzonderlijk talent.
Dan is je debuut op zo'n leeftijd heel anders dan dat je een Bazoer brengt in een Ajax wat verre van bol staat van de kwaliteit, je naast een rechtsback komt te staan die zelf al moeite genoeg heeft om overeind te blijven en dat zeer waarschijnlijk ook nog eens in de CL gaat uitkomen.
Eide wrote:
Daley Blind.
Komt in jouw optiek verdedigend tekort. Ik daag je uit mij het laatste moment te noemen waar Daley in een 1 tegen 1 duel werd weggespeeld. Die ga je niet vinden. Daley is nauwelijks te passeren. Daley is wel kwetsbaar in sprintduels, en is, net als de andere 2 jonge verdedigers, positioneel nog niet geweldig. Dat is ook ervaring, iets waar Boilesen ook last van zal hebben. Boilesen is maar de vraag over hoe hij terug komt. Is niet alleen lang geblesseerd geweest maar loopt ook bijna 2 jaar achter in ontwikkeling.
Verdedigen bestaat niet alleen uit 1 op 1 duels. Verdedigen is heel wat meer dan dat.
Fysiek en op snelheid is Blind gewoon te kwetsbaar en dat zijn gewoon keihard verdedigende tekortkomingen. Zeker als back bij Ajax is snelheid een must. Je weet dat je met aanvallend spel in de diepte kwetsbaar bent. Ik wil het dan ook wel eens zien met bijvoorbeeld Lens tegenover Blind aankomende zondag. Ik denk dat Daley Blind zich misschien beter kan gaan richten op de cvm positie. Hij heeft voetballende kwaliteiten en is in zijn balbehandeling meer dan prima.

Boilesen heeft in mijn optiek zowel voetballende als verdedigende kwaliteiten. Heeft ook zeker op het gebied van zijn fysiek een flinke ontwikkeling doorgemaakt tijdens zijn blessure. Voor mij is en blijft het dan ook een no-brainer wie er op de linksback positie moet staan komend seizoen.
Eide wrote:
VM wordt een interessante positie. Ajax heeft ondertussen een enorm aantal spelers dat daar uit de voeten kan. Naast Poulsen zomaar even een rijtje: Sporkslede, Bocarra, Bazoer, Blind en Schone. Luze probleem dus, maar wel een luxe probleem waar een man of 3 op afgeserveerd gaan worden bij Ajax.
Bocarra weet vooralsnog alles behalve te imponeren op die positie bij Jong Ajax. Sporkslede komt wat mij betreft in aanmerking voor verhuur en Schone en Blind kunnen op meerdere posities uit de voeten. Denk wel dat Blind, zoals ik stelde in het stuk hierboven, zich het beste kan richten op deze positie. Komt per slot van rekening ook van het middenveld vandaan in de jeugdopleiding.

PostPosted: 08 Apr 2013 16:56 

Justin wrote:
Moisander is twee-benig. Uiteraard is zijn linker de sterkere, maar hij kan ook met rechts meer dan prima uit de voeten. Ik zie daar dus geen belemmering in.
Ik heb nog steeds mijn twijfels bij Moisander's twee-benigheid. Hij speelt immers vrijwel alles met links, misschien zelf te weinig vertrouwen in zijn rechterbeen? Het kan een belemmering worden in opbouwend opzicht.
Justin wrote:
Verdedigen bestaat niet alleen uit 1 op 1 duels. Verdedigen is heel wat meer dan dat.
Fysiek en op snelheid is Blind gewoon te kwetsbaar en dat zijn gewoon keihard verdedigende tekortkomingen. Zeker als back bij Ajax is snelheid een must. Je weet dat je met aanvallend spel in de diepte kwetsbaar bent. Ik wil het dan ook wel eens zien met bijvoorbeeld Lens tegenover Blind aankomende zondag. Ik denk dat Daley Blind zich misschien beter kan gaan richten op de cvm positie. Hij heeft voetballende kwaliteiten en is in zijn balbehandeling meer dan prima.
Blind is voor mij absoluut geen optie meer voor positie VM. Vind hem in verdedigend opzicht vooral sterk in het aanvallend verdedigen. Om zijn zwakke punt (snelheid) te verbergen probeert hij zo uit de duels te blijven. Maar ook is hij wel iemand die als het niet loopt veel achter zijn tegenstander aanrent. Dat het dan nog vaak goed afloopt is te danken aan zijn goede sliding. Ik zie op de VM dan liever iemand die wat beter is in de dekking. Ook vind ik hem niet wendbaar en snel genoeg daarvoor. Vind het een beetje een zelfde situatie als Vertonghen. Ook begonnen als middenvelder met goede voetballende kwaliteiten en balbehandeling, in potentie ook dé VM voor Ajax, maar toch mislukt op die positie door zijn zwakke punten.

PostPosted: 08 Apr 2013 19:18 

Die 2 benigheid van Moisander zet ik mijn twijfels bij hoor. Hij doet vrijwel alles met links. Links is dus nadrukkelijk zijn sterke kant. Ik zie FdB hem echt niet op RCV zetten. Bovendien zeg je het zelf al: leuke verdediger voor de Eredivisie. Is dat het niveau dan waar we naar zoeken? Een 27 jarige Fin die leuk is voor de eredivisie? Lijkt me niet.

Jij vindt Seedorf geen goed vergelijk? Dan Anita. 17 jaar toen hij debuteerde. Fischer, net 18. Leeftijd maakt niet uit. Goed genoeg is oud genoeg.

Ik vind die focus van jou op verdedigende snelheid trouwens bizar. NIEMAND bij Ajax achterin is echt snel, Alderweireld niet, Moisander niet en Van Rhijn ook niet. Die focus is overings breed verspreid over de fans, maar die sluiten de ogen in mijn optiek voor de ontbrekende snelheid bij alle Ajax verdedigers. En dat Daley fysiek tekort komt durf ik wel te betwijfelen. Kortom, eigenlijk is het alleen zijn snelheid. Dat is inderdaad een tekortkoming, en hij zal moeten leren dat te compenseren. Met goede trainers lukt dat wel.

PostPosted: 08 Apr 2013 19:57 

Alderweireld is niet snel op de eerste meters, maar is niet langzaam. Wordt er niet snel uitgelopen door een spits.

PostPosted: 08 Apr 2013 20:13 

AFCA Niels wrote:
Alderweireld is niet snel op de eerste meters, maar is niet langzaam. Wordt er niet snel uitgelopen door een spits.
Castillon gister misschien ;) Een paar keer zelfs. Ook Toby en Niklas zijn qua snelheid niet de sterksten.

PostPosted: 08 Apr 2013 20:29 

Eide wrote:
AFCA Niels wrote:
Castillon gister misschien ;) Een paar keer zelfs. Ook Toby en Niklas zijn qua snelheid niet de sterksten.
Sorry, moet het met alleen een samenvatting doen. Voorbeelden? Ik zie alleen de actie vooraf aan de rode kaart van Vermeer en dat is niet echt een goed voorbeeld.

PostPosted: 08 Apr 2013 20:40 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank de Boer
Minuut 1 Castillion vs. Alderweireld, 4.40 zie je dat Vejinovic Blind voorbij rent, minuut 5.50 waar Castillion tussen Alderweireld en Moisander eruit gelopen worden. Zie maar in dit filmpje hieronder.

18 Januari. Psv - PEC Zwolle

PostPosted: 08 Apr 2013 20:47 

Het eerste voorbeeld, ok. De rest niet.

PostPosted: 08 Apr 2013 21:48 

AFCA Niels wrote:
Het eerste voorbeeld, ok. De rest niet.
Het gebeurde in de pot zelf verschillende keren. Het haalt niet allemaal de samenvatting omdat het niet allemaal tot kansen leidt.

Je kan overigens een hele trits aan tegengoals van Ajax dit seizoen erbij pakken waar je gewoon om snelheid en de ruimte achter de verdediging wordt geklopt. Dat gebeurt je gewoon als je speelt als Ajax, dus op de helft van de tegenstander met veel ruimte in je rug. Je gaat altijd aanvallers tegenkomen die als sprinter ook niet hadden misstaan. Op pure snelheid ga je het als verdediger echt niet redden normaliter.

Het gaat om voetbal slimheid en positionering. Die 2 elementen zijn zoveel belangrijker dan snelheid. Frank de Boer was bijvoorbeeld ook niet de snelste. Hij was ook niet groot. Toch was hij een kei van een verdediger die ontzettend sterk was in de lucht. Dat is puur positionering en slimheid. De details zoals FdB dat zelf altijd noemt.

Last edited by Eide on 09 Apr 2013 00:23, edited 1 time in total.

Post new topic  Reply to topic  [ 438 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 18  Next

All times are UTC+01:00