Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 207 posts ]  1 2 3 4 5 9  Next
Author Message
PostPosted: 21 Oct 2011 14:34 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Bergkamp en Jonk bereiken akkoord met Ajax
vrijdag 21 oktober 2011

Dennis Bergkamp en Wim Jonk zijn vandaag officieel en voor onbepaalde tijd in dienst getreden van Ajax. De beide oud-internationals signeerden in Amsterdam hun contracten, die passen in de nieuwe toekomst van de landskampioen.

In bijzijn van zaakwaarnemer Rob Jansen van Sport-Promotion en Jeroen Slop en Henri van der Aat namens Ajax werd vanmiddag na de ondertekening het glas geheven op die toekomst. Ruben Jongkind proostte mee. Hij bereikte een akkoord over een eenjarig contract, met een optie voor een extra seizoen, als coördinator/veldtrainer binnen de jeugdopleiding.

Terwijl de besprekingen over hun contracten doorliepen, gingen Dennis Bergkamp en Wim Jonk een paar maanden geleden al aan de slag met hun nieuwe functies bij Ajax. Bergkamp als assistent-trainer van hoofdcoach Frank de Boer en als techniek-coach, Wim Jonk als hoofd opleidingen, coördinator bovenbouw en ook als individuele techniek-trainer. De oud-spelers van de club vormen het nieuwe technische hart van Ajax, precies zoals Johan Cruijff voor ogen stond toen hij zijn hervormingsplannen ontvouwde.

,,Tot nu toe bevalt het werk ons prima'', keek Wim Jonk terug op de voorbije maanden en zijn nieuwe rol. ,,Het is helder dat we een nieuwe structuur willen aanbrengen in de jeugdopleiding. We hebben inmiddels tientallen gesprekken gevoerd binnen de club om die voor te bereiden en uiteindelijk door te voeren. Daarbij moet je af en toe wat heilige huisjes omstoten, maar dat is nodig. We liggen nu aardig op schema. Dat was ook het voordeel dat we meteen zijn begonnen, terwijl onze contracten nog niet akkoord waren. Dat heeft enorm veel tijd gescheeld. Achteraf zijn we daar enorm blij mee. We kunnen nu doorpakken.''

Sportpromotion.com

PostPosted: 21 Oct 2011 15:48 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Lionel Messi
Mooi dat ze al begonnen waren met hun werkzaamheden, dat heeft een hoop tijd bespaard.

PostPosted: 28 Oct 2011 14:33 
Erelid

'We willen met Ajax weer structureel bij de laatste acht in de CL komen'
De lat wordt wel èrg hoog gelegd...

PostPosted: 28 Oct 2011 14:36 

Ajax moet de lat zo hoog mogelijk leggen sterker nog er moet helemaal geen lat zijn. Niet dat alles mogelijk is maar waarom niet streven naar het optimale. Daarbij om even een beetje filosofisch te worden, you should never want to be the best, but the best you can.

PostPosted: 28 Oct 2011 14:40 

Jonk: 'Ajax-onwaardig'
Door sv, 28 oktober 2011 14:21, , Bron: ANP/AjaxShowtime
Wim Jonk vindt het Ajax-onwaardig wat er allemaal bij Ajax gebeurd.

'Er is heel veel gezegd en geschreven. Wij hebben ons rustig gehouden in de pers, omdat alles wat wij zeiden toch verkeerd werd uitgelegd. Ik vond het allemaal Ajax-onwaardig. Het werd moddergooien', zegt Jonk.

Hij is niet van plan op te stappen: ''Ik ben op dat gebied positief ingesteld. Probeer naar oplossingen te zoeken, in plaats van achteruit te kijken en negatief te denken.' Met een lach: 'Maar goed, Ajax is nu eenmaal een club waar veel geluld wordt'.
Tot nu toe komt Jonk bij mij het beste over. Hij lijkt echt de mauwen op te willen stropen en Ajax vooruit te helpen, daarbij blijft hij bijna 'stoic' (na vier jaar Engeland is het soms wat lastig woorden terug te vertalen naar het Nederlands, sorry) over wat er allemaal gebeurd.

PostPosted: 28 Oct 2011 14:42 
Erelid

ghostwriter wrote:
Ajax moet de lat zo hoog mogelijk leggen sterker nog er moet helemaal geen lat zijn. Niet dat alles mogelijk is maar waarom niet streven naar het optimale. Daarbij om even een beetje filosofisch te worden, you should never want to be the best, but the best you can.
Omdat je wel realistisch moet zijn met je doelstellingen. Structureel in de top 8 van Europa is niet niks. Als je zo de jeugd bekijkt, hoeveel spelers hebben dan de potentie om dat niveau in de toekomst aan te kunnen? Als we naar de hoogste elftallen kijken en ik de meningen van de kenners hier moet geloven zijn ze op één hand te tellen. Bovendien moet je je selectie dan ook de komende jaren intact houden, kwaliteit kopen kost immers te veel geld. Af en toe pieken in Europa, dat moet kunnen, maar het eerste doel van Ajax moet zijn structureel kampioen van Nederland te worden en te overwinteren in de Champions League. Daarna moet je verder kijken.

PostPosted: 28 Oct 2011 14:57 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Wim Jonk komt bij mij ook heel goed over.

Type 'niet l#llen, maar poetsen verdomme'. Hou ik wel van! Aanpakken en doorpakken!

PostPosted: 28 Oct 2011 15:54 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: Nigel de Jong
Website: http://kipislekker.wordpress.com
Een nobel streven van Wim Jonk. En ook niet eens zo heel gek dat hij dat nu zegt. Dat was toch de hele intentie van de Cruijff revolutie? Ajax weer mee laten doen met de Europese top?

PostPosted: 28 Oct 2011 15:56 
Moderator De Toekomst

Iemand die in het bezit is van Nusport en het hele interview met Wim Jonk kan plaatsen? Zou een toegevoegde waarde zijn voor het topic, want Wim Jonk is niet vaak in de publiciteit.

PostPosted: 03 Feb 2012 19:32 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Wim Jonk volgt Dean Gorré tijdelijk op bij Ajax A2

Bron: Vi.nl

PostPosted: 03 Feb 2012 19:45 
Moderator De Toekomst

Weer een poging om het werk van Bergkamp en Jonk te belemmeren. Hopelijk voor Ajax is het volgende week verlost van Sturkenboom, Blind en van Gaal.

PostPosted: 03 Feb 2012 20:25 
Erelid

Volgens het plan horen jeugdtrainers toch geen lange contracten te krijgen?
Wat staat er in het plan? tweejarig contract?

PostPosted: 03 Feb 2012 20:27 
Moderator De Toekomst

Droomaankoop: Virgil van Dijk
Inderdaad van die lange contracten, en plus een trainer kies je niet alleen omdat Jonk die wil. Want als je nu Jonk vrij baan geeft en hij gooit wat lange contracten naar zijn vriendjes wil niet betekenen dat het allemaal nu goed gaat. Dat betekent ook dat andere direct moeten oprotten. Maar niet zozeer de slechte moeten weg, want Kreek (slechtste trainer sinds jaren) is een vriendje dus die zit er ook nog steeds....

Bij een aanstelling van een nieuwe trainer moeten er meerdere mensen achterstaan...lijkt me vrij logisch in een bedrijf.

PostPosted: 03 Feb 2012 20:54 
Erelid

Eline wrote:
Inderdaad van die lange contracten, en plus een trainer kies je niet alleen omdat Jonk die wil. Want als je nu Jonk vrij baan geeft en hij gooit wat lange contracten naar zijn vriendjes wil niet betekenen dat het allemaal nu goed gaat. Dat betekent ook dat andere direct moeten oprotten. Maar niet zozeer de slechte moeten weg, want Kreek (slechtste trainer sinds jaren) is een vriendje dus die zit er ook nog steeds....

Bij een aanstelling van een nieuwe trainer moeten er meerdere mensen achterstaan...lijkt me vrij logisch in een bedrijf.
Ik denk dat een trainer niet alleen door Jonk word gekozen, dat zal ongetwijfeld overlegd worden. Ik vraag me alleen af hoe lang zo'n contract is.

PostPosted: 03 Feb 2012 21:14 

Ajax moet John van 't Schip terug halen en als jeugdtrainer aanstellen. Hij zei in een interview dat hij vroeger leuk heeft gewerkt als trainer van Jong Ajax en zo'n rol wel weer te willen hebben. Verder zou ik graag Gerald Vanenburg als jeugdtrainer bij Ajax willen zien. Iemand met zijn techniek moet ook haast wel zeker een goede jeugdtrainer zijn.

PostPosted: 03 Feb 2012 23:25 

Vanenburg zie ik op de één of andere manier wel werken met de jongste jeugd F, E, D en C elftallen. Voor de B en de A is hij misschien te zachtaardig. Bovendien heeft Vanenburg vaak aangegeven dat zijn hart meer bij PSV ligt (vraag me niet hoe het kan?). Ik vraag me dus af of het mogelijk is om hem naar Ajax te halen. Als techniektrainer zou het ook een meerwaarde kunnen zijn.

Johnny van 't Schip (maar niet op één team samen met van Basten en Rob Witschge), ben ik ook wel een voorstander van.

PostPosted: 04 Feb 2012 00:29 
Erelid

Vanenburg heeft een tijdje geleden in een interview op tv (volgens mij Life After Football) aangegeven zichzelf niet meer in een rol als jeugdtrainer o.i.d. te zien, omdat hij er geen voldoening uit haalt.

PostPosted: 04 Feb 2012 00:59 
De Goeie Ouwe Tijd

D_skilled wrote:
Weer een poging om het werk van Bergkamp en Jonk te belemmeren. Hopelijk voor Ajax is het volgende week verlost van Sturkenboom, Blind en van Gaal.
Ik hoor net een interview met dat mispunt van een Schurkenboom en meneer heeft een contract voor 2 (!!!) jaar......V Gaal heeft hem voorgesteld en Slop en vd Aat hebben hem een 2 jarig interim contract gegeven.
Hij zei duidelijk in dat interview dat hij gewoon zou blijven als Cruijff als winnaar uit de strijd zou komen, maar dit stuk verdriet ging er nog steeds vanuit dat de rechter de kant van RVC zou kiezen.
Dan zit er dus niks anders op om maar weer eens `s nachts bij die proleet op visite te gaan, want dat is het enige wat indruk op hem maakt.....ook al leek me dat in het interview ook wel weer mee te vallen. Hij leek niet echt bang. :(

PostPosted: 29 Mar 2013 08:42 
Beheerder

Hoofd opleidingen Ajax: "Desondanks is het een mooi compliment voor de club"

Bron: Soccernews.nl

PostPosted: 21 May 2013 15:23 
Beheerder

PostPosted: 06 Jun 2013 15:15 
Beheerder

http://www.sport-promotion.nl/nl/news/A ... ml?id=1127

PostPosted: 21 Sep 2013 14:12 
Beheerder

'Op termijn wint Ajax weer van Real Madrid'

Bron: Rtlnieuws.nl

PostPosted: 07 Jan 2014 19:46 
Beheerder

Twee jaar na de afloop van de machtsstrijd bij Ajax geven Wim Jonk (hoofd opleiding) en Ruben Jongkind (hoofd talentontwikkeling) uitleg over wat er tijdens de hervorming van de Amsterdamse jeugdopleiding allemaal is veranderd. 'Talenten van internationale topclubs beginnen ons zelfs op te bellen, of ze naar Ajax mogen komen.'
http://www.vi.nl/nieuws/vi-2-suarez-aja ... masson.htm

PostPosted: 15 Jan 2014 09:55 
Beheerder

AS
Legia Warschau: Complex als Ajax

Steeds meer clubs gaan proberen om 'het model van Ajax' te kopiëren, zo ook Legia Warchau. De nieuwe eigenaar van de club, Bogusławowi Leśnodorskiemu, wie kent hem niet, is van plan om een jeugdcomplex neer te zetten 'net als bij Ajax', met alle faciliteiten van dien.

Dat clubs nu al de filosofie van Ajax, met veel expertise voor de jeugd, gaat overnemen, lijkt niet helemaal de bedoeling van de Amsterdammers, maar is niet onontkoombaar. Frank de Boer in oktober 2013: 'Onze opleiding stond in de jaren '90 bekend als de beste ter wereld. Tien jaar later dachten we dat nog steeds, maar dit was natuurlijk niet reëel. Uiteindelijk willen wij met alle innovaties dat iedereen over 10 jaar ons weer gaat kopiëren. Zoals 20 jaar geleden iedereen dat destijds ook deed.'
Hartstikke leuk, hoor. Al die erkenning en zo. Maar resultaat is wel dat veel andere clubs het beleid zeer snel overnemen van AJAX. Dat Legia het doet is niet zo'n probleem maar als AC Milan het doet wel. Zeker als die dan trainers gaan overnemen en in dezelfde talentenvijver gaan vissen als AJAX nu doet. :evil:

PostPosted: 16 Jan 2014 21:29 

Vandaag: Wim Jonk coacht Sheraldo Becker tijdens de training van Jong Ajax.

Image

Post new topic  Reply to topic  [ 207 posts ]  1 2 3 4 5 9  Next

All times are UTC+02:00