Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 207 posts ]  Previous   1 4 5 6 7 8 9  Next
Author Message
PostPosted: 15 Nov 2015 16:13 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ja, de NOS knipt wel uit meer dingen. Bijv. ook uit die repo met Keizer toch?

Weet jij waarom de F-Side en Vak 410 zo lang wachten met een reactie en demonstraties?

EDIT: duidelijk nu.
http://www.afcasupportersclub.nl/nieuws ... ier-zetten

Uitleg Jonk is helder. Lijkt me echt niet kansloos bij een rechter. Hoe dan ook zullen sommige mensen met de billen bloot gaan.
De reden dat er afgelopen vrijdag niet is gedemonstreerd is juist om alle partijen eerst te horen. Dat dit (rondom) wedstrijden gaat leiden tot acties, zal dan met alle supportersgroepen overlegd gaan worden. Een belangrijk moment is 17 december als er weer een ledenvergadering plaatsvindt. Als er eerder actie nodig is, zal dat overlegd worden met alle groeperingen.

PostPosted: 15 Nov 2015 16:38 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
De AFCASC is continu op de hoogte gebracht. En zij snappen de uitgangspunten. Zij snappen alleen weinig van de onredelijke houding van Jonk, Jongkind en Van Leeuwen. Juist nu alle neuzen dezelfde kant op dienden te gaan staan. Overigens is de bestuursraad een prima gesprekspartner en willen zij niks liever dan dat Ajax internationaal gaat meetellen, en begrijpen ze dat ook hun eigen functioneren feilloos moet en gezien hun taak. Dus ze zitten er niet om de boel te saboteren, het zijn geen vijanden van de club en ook geen baantjesjagers. Als er beteren zijn, stappen zij op uit clubbelang, dat is mij gegarandeerd. Er waren gewoon drastische ingrepen nodig om Ajax meer oud-voetballers-gestuurd te maken. En Jongkind en Van Leeuwen en Jonk moeten daaraan geloven, want het is een terechte constatering. Je moet openstellen voor vooruitgang i.p.v. eigen autonomie als hoofdzaak te zien.

PostPosted: 15 Nov 2015 17:12 

@343

De uitleg van de AFCA Supportersclub is vrij helder, maar past niet echt bij die organisatie. Hoorde van andere (oudgediende) aanwezigen afgelopen vrijdag dat er enkele 'leiders' privileges binnen Ajax hebben waardoor de actiebereidheid laag zou zijn. Ik weet hier verder niets van.

@OptimaalSportBestuur

'Juist nu alle neuzen dezelfde kant opmoeten'.

Ik ben persoonlijk dat stadium al een tijd voorbij. Het rapport Ling is wat dat betreft te hard in zijn oordeel om op dezelfde weg verder te gaan met dezelfde mensen. Over de gehele linie is er wanbeleid gevoerd.

Na het lezen van dat rapport begrijp ik overigens heel goed waarom dat onder het vloerkleed geschoven is. Het beschrijft het (dys)functioneren van de dagelijkse leiding (directie), maar is impliciet natuurlijk dodelijk kritisch op de controlerende organen (RvC/Bestuursraad).

PostPosted: 15 Nov 2015 17:20 

Het is een partijdig rapport van een onbegrip koesterend deel van de organisatie. Als ze ballen hadden, dan hadden ze gebruik gemaakt van de klokkenluidersregeling en dan hadden ze niet de vuile was schijnheilig buitengehangen.

PostPosted: 15 Nov 2015 17:24 

OptimaalSportBestuur wrote:
Het is een partijdig rapport van een onbegrip koesterend deel van de organisatie. Als ze ballen hadden, dan hadden ze gebruik gemaakt van de klokkenluidersregeling en dan hadden ze niet de vuile was schijnheilig buitengehangen.
Ik zie dat anders. Ongeacht de conclusies, hing er al een zweem van partijdigheid om Ling heen. Dit was voordat hem gevraagd werd dit rapport te maken ook al bekend. De heren van de RvC hebben dit geaccepteerd. Om dan achteraf -als de resultaten van het rapport je niet aanstaan- hierover te gaan klagen, maakt je punt niet sterk. Dan hadden ze zo mans moeten zijn om een half jaar geleden te zeggen dat ze er geen vertrouwen in hadden. Dit geldt overigens voor de gehele saga rondom het 'plan Cruijff', had een jaar geleden gewoon gezegd dat je het niet meer wilde volgen. Ja, dan had je daar toen de consequenties voor moeten dragen.

Als het rapport echt zo'n partijdig broddelwerk is, dan moet het toch een kleine moeite zijn om dit in een persbericht onderuit te halen? Ze zijn de laatste week nogal goed in het uit laten gaan van persberichten om het een en ander te verduidelijken. Dat lijkt me het minste wat ze kunnen doen, maar de conclusies waren zo pijnlijk dat ze dit waarschijnlijk niet kunnen zonder gezichtsverlies te lijden en zelfkritisch te zijn.

Het erge is dat er heel veel punten uit het rapport volledig overeenkomen met wat supporters -ondanks het niet kunnen inzien van vertrouwelijke documenten- al hadden gededuceerd uit wat er de afgelopen tijd wel in de publiciteit is gekomen. Van

PostPosted: 15 Nov 2015 17:26 
Beheerder

Benji wrote:
Het erge is dat er heel veel punten uit het rapport volledig overeenkomen met wat supporters -ondanks het niet kunnen inzien van vertrouwelijke documenten- al hadden gededuceerd uit wat er de afgelopen tijd wel in de publiciteit is gekomen.
Dit dus, ja. Soms heb je niet eens de theorie van een rapport nodig. De resultaten van de praktijk zeggen zo ontzettend veel.

PostPosted: 15 Nov 2015 18:27 

Benji wrote:
Ik zie dat anders. Ongeacht de conclusies, hing er al een zweem van partijdigheid om Ling heen. Dit was voordat hem gevraagd werd dit rapport te maken ook al bekend. De heren van de RvC hebben dit geaccepteerd. Om dan achteraf -als de resultaten van het rapport je niet aanstaan- hierover te gaan klagen, maakt je punt niet sterk. Dan hadden ze zo mans moeten zijn om een half jaar geleden te zeggen dat ze er geen vertrouwen in hadden. Dit geldt overigens voor de gehele saga rondom het 'plan Cruijff', had een jaar geleden gewoon gezegd dat je het niet meer wilde volgen. Ja, dan had je daar toen de consequenties voor moeten dragen.

Als het rapport echt zo'n partijdig broddelwerk is, dan moet het toch een kleine moeite zijn om dit in een persbericht onderuit te halen? Ze zijn de laatste week nogal goed in het uit laten gaan van persberichten om het een en ander te verduidelijken. Dat lijkt me het minste wat ze kunnen doen, maar de conclusies waren zo pijnlijk dat ze dit waarschijnlijk niet kunnen zonder gezichtsverlies te lijden en zelfkritisch te zijn.

Het erge is dat er heel veel punten uit het rapport volledig overeenkomen met wat supporters -ondanks het niet kunnen inzien van vertrouwelijke documenten- al hadden gededuceerd uit wat er de afgelopen tijd wel in de publiciteit is gekomen.
Ajax Bestuursraad heeft geprobeerd nuttig opbouwend om te gaan met een afbrekend rapport dat komt van Ruben Jongkind. Nogmaals, dit van de bestuursraad en raad van commissarissen zou geen bom moeten betekenen, maar de partijen een eerlijke structuur waarin ze elkaar kunnen bijstaan. Jammer en typerend dat het geen kans heeft gekregen.

PostPosted: 15 Nov 2015 19:34 

OptimaalSportBestuur wrote:
Benji wrote:
" "
Ajax Bestuursraad heeft geprobeerd nuttig opbouwend om te gaan met een afbrekend rapport dat komt van Ruben Jongkind. Nogmaals, dit van de bestuursraad en raad van commissarissen zou geen bom moeten betekenen, maar de partijen een eerlijke structuur waarin ze elkaar kunnen bijstaan. Jammer en typerend dat het geen kans heeft gekregen.
Sorry, ik begrijp niet helemaal wat je probeert te zeggen:

-Het afbrekend rapport van Jongkind? Bedoel je het rapport van Ling? In dat geval: ik vind het geen afbrekend rapport, het is wel een uiterst pijnlijk rapport. Veel pijnpunten die onder de supporters al bekend waren.

- De Bestuursraad heeft geprobeerd nuttig opbouwend om te gaan met het rapport? Zij zitten er toch enkel om de Raad van Commissarissen te controleren? Zij maken toch geen beleid? Uiteraard moeten zij op de hoogte zijn van zaken uit dat rapport om hun controlefunctie goed uit te voeren. Vanuit de krant begreep ik dat zij aan Cruijff gemeld hebben geen kopie van het rapport gekregen te hebben. Liegt Cruijff of liegt De Bestuursraad? Zo ja, dat is toch heel simpel te bewijzen?

- Puur om jouw mening te peilen: ben jij het ermee eens dat de RvC de afgelopen jaren gefaald heeft? Het is een behoorlijk zware RvC, ze zitten er al jaren en het lijkt erop dat de controlefunctie bijna geheel achterwege gebleven is. Ondanks dat ze niet officieel beoordeeld zijn, is het rapport Ling voornamelijk vernietigend voor de RvC.

- Waarom is het rapport Ling niet geopenbaard? Waarom wordt de kritiek - waar ze het blijkbaar niet mee eens zijn - niet weerlegd? Dat zou toch simpel moeten zijn als het zo'n amateuristisch rapport zou zijn?

Jij hebt duidelijk andere bronnen dan dat wij dat als 'normale' supporters hebben. Ik moet het doen met nieuws dat in de openbaarheid komt en met waarnemingen die ik zelf al tweewekelijks in de Arena doe en zeer regelmatig op De Toekomst. Ik kan niet anders zeggen dan dat mijn waarnemingen in overeenstemming zijn met waarnemingen in het Rapport Ling.

PostPosted: 15 Nov 2015 19:58 

Benji wrote:
Jij hebt duidelijk andere bronnen dan dat wij dat als 'normale' supporters hebben. Ik moet het doen met nieuws dat in de openbaarheid komt en met waarnemingen die ik zelf al tweewekelijks in de Arena doe en zeer regelmatig op De Toekomst. Ik kan niet anders zeggen dan dat mijn waarnemingen in overeenstemming zijn met waarnemingen in het Rapport Ling.
Ja ik ben een actieve aanhanger die weet welke verbeteraars en obstakels er zijn.
Benji wrote:
Sorry, ik begrijp niet helemaal wat je probeert te zeggen:

- Puur om jouw mening te peilen: ben jij het ermee eens dat de RvC de afgelopen jaren gefaald heeft? Het is een behoorlijk zware RvC, ze zitten er al jaren en het lijkt erop dat de controlefunctie bijna geheel achterwege gebleven is. Ondanks dat ze niet officieel beoordeeld zijn, is het rapport Ling voornamelijk vernietigend voor de RvC.

- Waarom is het rapport Ling niet geopenbaard? Waarom wordt de kritiek - waar ze het blijkbaar niet mee eens zijn - niet weerlegd? Dat zou toch simpel moeten zijn als het zo'n amateuristisch rapport zou zijn?
Sorry dat ik het niet duidelijk heb geschreven.

De raad van commissarissen had te maken met een lastige situatie. Volgens een plaatje in Plan Cruijff speelde Bergkamp geen centrale rol in het plan om de leiding te nemen. Oftewel had de raad van commissarissen geen stroman die de baas was in de club. Ik vind het wel beschamend dat ze op Cruijff en Ling zijn gaan wachten, terwijl dit probleem eigenlijk bij het scannen van het document al had moeten opvallen. Jammer dat ze dit verknoeide bedrijfstechnische vitale aspect hebben laten rusten.

Iedereen is het eens met de kritiek van Rapport Ling. Daarom de gehele installatie van zijn aanbevelingen. Alleen het ging erom dat het om meer dan de poppetjes zou gaan, dus ook niet of Ling het zelf schrijft en dus dat het niet bedoeld is om overige organisatieleden af te schrijven. Toch opent het de aanval op organisatieleden, en vandaar de dwarse houding van Jonk. Terwijl de raad van commissarissen en bestuursraad een nieuwe start willen, om eerlijk te bekijken wie van waarde blijken.
Benji wrote:
- De Bestuursraad heeft geprobeerd nuttig opbouwend om te gaan met het rapport? Zij zitten er toch enkel om de Raad van Commissarissen te controleren? Zij maken toch geen beleid? Uiteraard moeten zij op de hoogte zijn van zaken uit dat rapport om hun controlefunctie goed uit te voeren. Vanuit de krant begreep ik dat zij aan Cruijff gemeld hebben geen kopie van het rapport gekregen te hebben. Liegt Cruijff of liegt De Bestuursraad? Zo ja, dat is toch heel simpel te bewijzen?
De bestuursraad heeft kennis genomen van de interpretatie van de raad van commissarissen van Rapport Ling. Dus ze liegen geen van beide. Ja zij zitten er om met raad van commissarissen te overleggen over wat ze kunnen doen om de organisatie te stroomlijnen.
Benji wrote:
Omdat het voetballers (actief kapitaal) beschadigd en omdat het aanstootgevende informatie is, waarmee supporters slecht kunnen omspringen. Het was de bedoeling om binnenskamers de oplossingen te bereiken, en dat is geprobeerd ook met Ling, maar hij wilde echt met een botte hakbijl erop in slaan. Terwijl dat te ver afstond van de stelling van de bestuursraad dat Ajax geen omgekeerde wasstraat en voetbalmortuarium moet zijn. Ze hebben Ling vriendelijk bedankt om zijn klassevolle aanreiking en hoopten dat ze met het invoeren van die aanreiking zouden zorgen dat Ling gelukkig was. Helaas is dit door nasty mensen bij Ajax niet lekker gevallen en is dit geheel geëscaleerd. Dus nu is het zaak om mensen tot de orde te roepen en hun reactie consequenties te geven, want mensen moeten het centrale doel niet vergeten, namelijk een harmonieuze organisatie die vakkundig het beste voor de club probeert te bereiken. En daar hoort belazeren niet bij.

PostPosted: 15 Nov 2015 20:35 

Dank voor je uitgebreide reactie, helder.

Ben het niet overal eens met de conclusies die je trekt (zeker niet voor wat betreft de passieve rol van de RvC), maar het is ieders goed recht om informatie op zijn eigen manier te interpreteren en combineren.

Ik ben na 15 jaar mijn opties aan het evalueren ten aanzien van het continueren van mijn seizoenskaart. Dit hele gebeuren is de directe aanleiding, maar eigenlijk speelt deze gedachte al langer bij me en wellicht had ik al veel eerder de knoop moeten doorhakken. Ik ga nu al 3 jaar gefrustreerd richting de Arena en dat is geen goede basis voor het bekijken van 'simpel vermaak' als voetbal.

PostPosted: 15 Nov 2015 22:33 

Hier overigens nog een snoeiharde analyse van Pieter Zwart. Bij de afgelopen vrijdag gekozen koers ontbreekt elke vorm van logica:
http://www.catenaccio.nl/analyse-ajax-c ... e-gericht/

PostPosted: 16 Nov 2015 10:07 

Droomaankoop: Matthijs de Ligt :)
Het is aan het publiek nu.

PostPosted: 16 Nov 2015 11:14 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
En de meeste zijn makke lammetjes. Het zal echt van de supportersgroepen moeten komen, anders is het over.

PostPosted: 16 Nov 2015 11:51 
Erelid

Daniel Dekker had wat te zeggen. En het is meer dan van de verwachtte supporters groepen (vak410 & F-side). Wat eigenlijk best bizar is. Hoe lang moet het nog duren voordat ze een gesprek hebben met Jonk?

PostPosted: 16 Nov 2015 12:24 
Erelid

Onze voorzitter Daniel Dekker ziet met lede ogen aan dat de club voor de zoveelste keer bestuurlijk een chaos is. Supporters verdienen beter. Kies gewoon voor de uitgangspunten van Johan Cruijff.

“Je moet als Ajacied aardig je best doen om het allemaal te begrijpen. Pas daarna kun je een mening over de huidige crisis bij Ajax hebben. En vaak is die mening dan ook nog eens gebaseerd op onvolledige informatie. Er is weer zoveel geschreven en gezegd.”
“De conclusie is helaas wel dat onze mooie club organisatorisch opnieuw een bende is geworden. De voormalige voetballers, wijze commissarissen, directeuren, adviseurs en bestuursleden, ze hebben ieder op hun eigen manier tenminste een andere kant op gekeken. Natuurlijk niet opzettelijk of bewust. Dat durf je niet te denken, of toch wel?”
“Het is al jaren zo. We gaan van incident naar rapport en het begint telkens weer opnieuw. Gebrek aan management, geen leiding. Slechte contracten en afspraken. Geen structuur. Ondanks dat de uitgangspunten van Johan Cruijff al tijden duidelijk zijn.”
“Bijna niemand leert iets van het recente verleden. Het meest stuitende is de opmerking van de managers dat 'het voor supporters zo sneu is wanneer de club slecht in het nieuws is'. Dat is retoriek waar supporters allang niet meer intrappen.”
“Alleen Hans Wijers en Wim Jonk hebben in deze kwestie echt hun verantwoordelijk genomen. Door respectievelijk te vertrekken en de noodklok te luiden. En voor Wim Jonk zal gelden dat gelijk hebben en gelijk krijgen bij Ajax al veel langer twee totaal verschillende dingen zijn.”
“De leiding van Ajax had het allemaal niet zo ver moeten laten komen. Wij als supporters verdienen beter. We zijn echt klaar met mensen die onze club steeds verder de afgrond in duwen. De oplossing is eigenlijk simpel. Schuif persoonlijke voorkeuren en ego’s eens aan de kant. Kies gezamenlijk voor de uitvoering van de ideeën van Cruijff. Zoals eerder afgesproken. Zorg daarbij voor de juiste structuur en verantwoordelijkheden. Of Cruijff nu meedoet of niet: wij en onze achterban vinden dat het zo moet worden uitgevoerd.”
“Maak wat je doet kenbaar aan de achterban, handel er honderd procent naar en houd als club daaraan vast. Wees open. Dan is Ajax in de toekomst bestuurlijk weer geloofwaardig voor ons als supporters.”
Bron: http://www.ajaxlife.nl/updates/sv-ajax- ... an-de-kant

PostPosted: 16 Nov 2015 12:28 
Beheerder

Waar blijft de reactie van de F-Side, VAK 410 en AFCA supp. club? Ze blinken uit in stilte en policor gebazel. Zelfs die weeïge Dekker spreekt zich nu duidelijk uit.

PostPosted: 16 Nov 2015 12:32 

Hier overigens een reactie die ik elders heb geplaatst:
Dank voor je uitgebreide beschouwing. Ik ben nog niet op de leeftijd om beschouwend terug te kijken op de ontwikkeling van verscheidene supportersgroeperingen tijdens mijn supporterschap, interessant om jouw visie daarop te zien.

Om terug te komen op je advies om vooral niet fysiek van mijn seizoenskaart af te geraken: dit heb ik niet over 1 nacht ijs besloten.

Vijftien jaar lang kom ik nu vast bij Ajax. In die tijd heb ik vrijwel alle wedstrijden bezocht. Drie seizoenen lang heb ik uitwedstrijden meegepakt. Als leuke bijkomstigheid bezoek en bezocht ik zeer regelmatig De Toekomst.

Semi-bewust heb ik de voor Ajax mooie jaren 90 meegemaakt. De jaren dat ik Ajax bezoek zijn qua niveau niet te vergelijken met dat tijdperk. Absoluut hoogtepunt voor mij was het behalen van de 3e ster op 15-05-2011, een onge-evenaarde beleving in de Arena. De afgelopen 3 jaar ben ik echter steeds meer en meer vervreemd geraakt van het voetbal van Ajax. Het was slecht en erger nog, vooral heel erg saai. Een hoofdtrainer die andere wedstrijden ziet dan het gros van het stadion. Vorig seizoen was voor mij een absoluut breekpunt. Geen enkele progressie of ook maar enige schijn daarvan. Het was ook het 1e seizoen waarbij ik regelmatig wedstrijden ben gaan overslaan, ondanks dat ik gewoon had kunnen gaan.

Mijn bezoeken aan De Toekomst zijn eigenlijk steeds meer een uitvlucht geworden, weg van de negativiteit van de Arena. Voor die tijd heb ik ook memorabele zaken op De Toekomst meegemaakt, zowel negatief als positief. Het incident waarbij spelers van Jong Feyenoord werden belaagd en Jorge Acuna een hersenschudding werd geslagen, een vluchtende Van Persie, ik was erbij. De B1 van Robin Drilmeester Pronk met o.a. schoolgenoot Castillion, ik was erbij. Maar zoals gezegd, de laatste 3 seizoenen waren vooral een uitvlucht. Het steeds meer plezier beleven aan het zien van de jongste jeugd. De invoering van de Twin Games. Het in algemene zin toegenomen spelplezier door de gehele jeugdopleiding heen (wellicht wilde ik dit heel erg graag zien?).

En nu wordt de enige 'pijler' waar ik van geniet, De Jeugdopleiding, onthoofd. Wellicht dramatiseer ik, maar zo voelt het wel, versterkt door de (relatieve) ellende die ik in de Arena meemaak. Het is klaar.

Niet getreurd, ik zal me niet op banale wijze van mijn seizoenskaart ontdoen. Ik ben aan het broeden. Ik zit er aan te denken om mijn seizoenskaart vergezeld van een brief met mijn uitgebreide beschouwing op dit geheel op het bureau van onze Directeur Marketing, Edwin van der Sar, te laten deponeren. Het hoe en wat moet ik nog uitzoeken.

Terugkijkend had ik deze beslissing al veel eerder moeten nemen, maar ik hield hoop op verandering. Al jaren loop ik met deze frustratie rond en dat is geen goede basis om naar 'simpel vermaak' als voetbal te gaan, dan verzand je in negativiteit. Wellicht dat een aantal jaar bezinning het plezier weer terugbrengt, ik hoop het oprecht.

Een Ajacied-in-ruste

PostPosted: 16 Nov 2015 12:39 

Begrijpelijk gevoel, begrijpelijke beslissing.

PostPosted: 16 Nov 2015 12:48 
Beheerder

Mooi omschreven, Benji. Zo voel het voor mij grotendeels ook.
Het is geen plezier of niet spannend meer om naar AJAX te kijken. Het is een opgave geworden.
Mijn hoop is nog altijd 7 december.
En ik vind dat AJAX ook van de beurs moet gaan. Anders verlos je de club nooit meer van de parasieten als Henrichs en Collee en in het verleden types als Coronel, Van den Boog en Ten Have.

PostPosted: 16 Nov 2015 13:17 

Alleen gaan zij die nu aan macht zijn nooit beslissen om Ajax van de beurs te halen.

PostPosted: 16 Nov 2015 14:38 
Beheerder

Nee, daarom is 17 december en wat daarna gebeurd zo belangrijk.

De held Jonk gaat nog altijd naar zijn werk. Ook vandaag. :343:

PostPosted: 16 Nov 2015 15:03 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
343 wrote:
De held Jonk gaat nog altijd naar zijn werk. Ook vandaag. :343:
Is dat wel vandaag? De tijd op die foto komt niet overeen met vandaag.

Overigens volkomen eens dat Ajax van de beurs moet. Blijkt maar weer wat voor gedoe en geëtter dat geeft..

PostPosted: 16 Nov 2015 15:10 
Beheerder

Ja, is vandaag. Tijd staat gewoon verkeerd.

Ja, de beurs en de 'zelf benoemde' ereleden oa Coronel, Van Os, Henrichs zijn een blok aan het been van de voetbalclub AJAX.
Al hadden mijn aandelen 1000 euro gekost; deze mensen en de organisatie waarop deze parasieten welig teren moeten geruimd worden.

PostPosted: 16 Nov 2015 15:20 

Toby, valt er niet samen te werken met ajax.netwerk en andere fora en voetbalsites om een gezamenlijk standpunt uit te dragen? Het is wel duidelijk dat de stemming op de fora overduidelijk pro-Jonk is. Simpelweg omdat de andere keuze gewoon de doodslag is voor Ajax. Zie je het al voor je? Plan-Overmars? Stel je voor dat dat rapport niet was uitgelekt...

Ik vind het echt triest dat al die oud-voetballers zo beschadigd worden. Cruijff heeft hun capaciteiten zwaar overschat en was er niet op tijd bij toen het fout ging. Overmars die veel te veel taken heeft waar hij totaal geen verstand van heeft. En wat heeft Van der Sar nou allemaal geleerd van die Cruijff University? Van der Sar en Overmars hadden gewoon boegbeelden moeten zijn met een symbolische rol. Als stagiaires, (jeugd)hulptrainers, scouts, ondertekenaars, sponsordingen, adviseren. Misschien dat ze na tien jaar hogerop kunnen in een stabiele organisatie en een leiderfiguur er boven.

Aandelen opkopen lijkt me een goede inderdaad. Maar wie als voorzitter?

Bosz als hoofdtrainer, Ling als technisch directeur en Jonk als directeur jeugdopleiding. Ervaren mannen met persoonlijkheid en een gezamenlijke voetbalvisie. Verder hoef je ook niet bang te zijn dat ze na een paar jaar vertrekken naar een Arsenal of Manchester United.

Het positieve is dat je hier saamhoriger en sterker uit kunt komen!

PostPosted: 16 Nov 2015 15:38 
Erelid

AjaxTotaal zou daar zeker voor staan (als ik voor Toby mag spreken), er was ook een steun betuiging op de voorpagina voor Jonk alleen zijn AN en andere behoorlijk apathisch in deze gebeurtenissen.

Post new topic  Reply to topic  [ 207 posts ]  Previous   1 4 5 6 7 8 9  Next

All times are UTC+02:00