Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 169 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 7  Next
Author Message
PostPosted: 13 Jan 2014 22:44 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Zou een flinke aderlating zijn.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 14 Jan 2014 00:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: Gudelj
Er wordt geblaat dat hij aan het einde van dit seizoen naar AC Milan gaat. Ik weet niet hoe goed zijn relatie met Clarence Seedorf is maar als ik hem was zou ik bij Ajax blijven. Een veel grotere uitdaging en financieel gezien is hij volgens mij toch al binnen. Als hij met het huidige technische team Ajax terug zet op de Europese kaart heeft hij volgens mij ook veel meer voldoening. Tja, wie wil er nou voor die lullo van een Berlusconi werken. :ajaxslacht:

PostPosted: 14 Jan 2014 20:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Patrick Kluivert
Droomaankoop: Dennis Praet
Pin_Point wrote:
Tja, wie wil er nou voor die lullo van een Berlusconi werken. :ajaxslacht:
Eens. Ook kent de selectie van Milan niet langer de hoeveelheid sterren als vroeger. Samenwerken met mannen als Maldini, Desailly, Weah, Baggio, Vieira en Costacurta lijkt me vele malen aantrekkelijker dan de middelmaat die er nu rondloopt (met uitzondering van een aantal spelers, uiteraard).

Blijf maar lekker in Mokum, Japie. Kan je later opscheppen over hoe je Veltman, Denswil en Boilesen naar de Europese top hebt geholpen.

PostPosted: 14 Jan 2014 21:18 
Erelid

Kevin Suave wrote:
Pin_Point wrote:
Tja, wie wil er nou voor die lullo van een Berlusconi werken. :ajaxslacht:
Eens. Ook kent de selectie van Milan niet langer de hoeveelheid sterren als vroeger. Samenwerken met mannen als Maldini, Desailly, Weah, Baggio, Vieira en Costacurta lijkt me vele malen aantrekkelijker dan de middelmaat die er nu rondloopt (met uitzondering van een aantal spelers, uiteraard).

Blijf maar lekker in Mokum, Japie. Kan je later opscheppen over hoe je Veltman, Denswil en Boilesen naar de Europese top hebt geholpen.
Vieira ;)? Ergens vind ik het altijd wel jammer. Het hele zooitje is daar natuurlijk goed verziekt met al die schandelen en weet ik veel wat, maar toch heeft het Italiaanse voetbal(/sport) voor mij altijd wat romantisch. Van écht Italiaans voetbal zoals Milan en Juventus dat nog niet zo gek lang geleden speelden kon ik best genieten.

PostPosted: 14 Jan 2014 23:27 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Wij hebben onze jeugd!
Seizoenskaart: Al ruim 10 seizoenen
Website: http://www.dailynintendo.nl
Er zit toch al jaren een assistent op de bank bij Milan, zal deze niet weer blijven zitten?

PostPosted: 15 Jan 2014 09:57 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Dimc85 wrote:
Er zit toch al jaren een assistent op de bank bij Milan, zal deze niet weer blijven zitten?
Blijkbaar niet. Alhoewel Seedorf nog aangesteld moet worden en zijn eisen nog altijd niet openbaar zijn.

http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/bevesti ... oor-milan/
Het zou me enorm tegenvallen van hem. Je wist vantevoren dat je een meerjarig traject binnenstapte. Jonk weet dat. Bergkamp weet dat. En De Boer weet dat helemaal. Wat voor een signaal geeft dat dan af als een trainer na 1 jaartje al zijn biezen pakt?

PostPosted: 15 Jan 2014 22:07 
Beheerder

Update 15-1 18.42 uur

AC Milan wil binnen 48 uur duidelijkheid hebben over de komst van Jaap Stam naar de club, dat meldt Jaap de Groot tijdens de uitzending van FOX Sports.

PostPosted: 20 Jan 2014 17:50 
Beheerder

AS
Emanuelson over Stam: 'Fout geciteerd'

Zondagavond verschenen er na afloop van AC Milan - Hellas Verona (1-0) berichten in de Italiaanse media waarin Urby Emanuelson aangegeven zou hebben dat Jaap Stam naar Milan komt om assistent van Seedorf te worden. 'Maar dat heb ik niet gezegd', vertelt Emanuelson nu.

'Ik ben verkeerd geciteerd', zegt de ex-Ajacied verder in gesprek met Ajax Showtime. 'Ik las ergens dat ik met Stam gesproken zou hebben en gezegd zou hebben dat hij naar Milan komt, maar dat is helemaal niet waar. Ik weet niet wie er komt. Mij werd door de pers naar Davids, Kluivert en Stam gevraagd. Meer weet ik niet. Er is ook nog niks duidelijk.'

Vast staat dat de eerste dagen onder Clarence Seedorf de Italiaanse club goed hebben gedaan, mede door de winst op Hellas Verona. 'Hij is erg relaxed', vertelt Emanuelson over Seedorf. 'Hij praat veel met de groep en maakt een goede indruk.'

PostPosted: 12 Mar 2014 18:56 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Leermeester van de verdedigers

Ajax.nl

De man die in oktober 2007 vervroegd afscheid nam van het voetbal én van Ajax, is sinds afgelopen zomer terug in Amsterdam. Jaap Stam (41) probeert de verdedigers van de landskampioen nog verder te bekwamen in het vak waarin hij zelf uitblonk.

Wie een blik op zijn voetbal-cv werpt, zou in de verleiding kunnen komen hem een laatbloeier te noemen. Jaap Stam, die jaren later furore zou maken in Oranje, maakte immers pas op zijn achttiende de stap van de amateurs naar het profvoetbal, om via bescheiden clubs als FC Zwolle, Cambuur en Willem II langzaam maar zeker door te groeien tot de robuuste, onverschrokken verdediger die topclubs als Manchester United en AC Milan diende. Zelf ziet de 68-voudige international dat toch wat anders, zegt hij op een rustige vrijdagmiddag in het clubhuis van sportpark De Toekomst. ,,Totdat je jezelf hebt bewezen in het eerste elftal, ben je nog helemaal niets. Ik hoor vaak dat ik pas laat ben doorgebroken, maar volgens mij zijn er maar heel weinig spelers die op hun achttiende al een vaste waarde zijn bij een club in de Jupiler League, zoals ik was bij FC Zwolle.”

Terugkijkend op zijn carrière als voetballer blijft Stam zitten met het gevoel dat hij eigenlijk te weinig heeft genoten van de mooie momenten. ,,Ik heb bij fantastische clubs gespeeld, heb daarmee aardig wat prijzen gewonnen, maar heb altijd het gevoel gehouden dat het beter moest. Ik denk bijvoorbeeld helemaal nooit terug aan de Champions Leaguefinale die we wonnen met Manchester United, tegen Bayern München, maar nog vaak genoeg aan de verloren finale met Milan tegen Liverpool. Een ander gaat misschien wat gemakkelijker over tot de orde van de dag. Ik had daar indertijd verschrikkelijk veel moeite mee, na een nederlaag of als ik zelf een slechte wedstrijd had gespeeld. Dat ging dan ten koste van mijn humeur, wat soms weer afstraalde op mijn gezin. Dat daar natuurlijk ook niet om had gevraagd.”

Niet te genieten na een nederlaag of nagenietend van een overwinning, Stams blik was in beide gevallen louter op voetbal gericht, op het eerstvolgende moment waarop hij zich weer moest bewijzen. Zijn reactie is illustratief, als het gaat over de drie jaar die hij in Rome woonde, in de tijd dat hij voor Lazio voetbalde. ,,Geloof het of niet, maar die hele stad heb ik nog nooit gezien. Ik sprak vaak genoeg mensen die er geweest waren en helemaal lyrisch begonnen over de Trevifontein en de fresco’s in de Sixtijnse Kapel. Waarop ik zei: mijn vrouw is er geweest, de kinderen ook, maar ik niet. Ik gunde mezelf simpelweg de tijd niet, was alleen maar met het voetbal bezig. Plus het feit dat ik geen zin had in de hectiek van zo’n stad. Als bekende voetballer wil je daar niet in verzeild raken. Nee, zelfs niet met een pruik op. Dat heb ik ooit één keer gedaan, met carnaval, maar dat zag er ook niet uit.”

Een omslag in zijn radicale manier van denken wist Stam eigenlijk nooit te bewerkstelligen, ook niet toen hij in de herfst van zijn carrière neerstreek in Amsterdam. Alhoewel hij voor de buitenwacht wellicht een PSV-stempel droeg, aarzelde Stam niet over de keuze voor een nieuwe werkgever in eigen land. ,,Ajax was heel doortastend. Ze zochten al in een vroeg stadium contact met mijn zaakwaarnemer, nog voor ik een knoop had doorgehakt over mijn toekomst. En als klein jongetje was ik al fan van Ajax. In het begin van mijn carrière had ik niet de kans om hier te spelen, maar aan het einde kreeg ik die gelukkig nog wel. Daar was ik heel blij mee.”

Toch werd het laatste hoofdstuk in zijn voetballende bestaan geen episode om met veel vreugde aan terug te denken. In zijn eerste seizoen maakte Ajax met Stam als aanvoerder één doelpunt te weinig om het kampioenschap op te eisen. Tegen zijn eigen gevoel - en achteraf bezien ook tegen beter weten in - knoopte de routinier er vervolgens nog een jaar aan vast. Al vrij snel kwam hij tot de conclusie dat het niet de juiste keuze was, vertelt Stam. ,,Ik had de drive niet meer en kreeg last van kleine blessures. Ik had na wedstrijden steeds een paar dagen nodig om weer fit te raken. Dan doe je het alleen nog voor anderen, niet meer voor jezelf. Als het in je bovenkamer niet meer wil, dan is dat van grote invloed, op alles. Dat is niet alleen met voetbal zo, dat werkt in het hele leven zo.”

Sinds afgelopen zomer is hij terug in Amsterdam, in de functie die hij eerder al eens een seizoen op parttimebasis uitoefende: individueel trainer. In die hoedanigheid werkt hij met de verdedigers uit de A-selectie, Jong Ajax, de A1 en de A2. ,,Meer dan dat gaat gewoon niet. Ik merk nu al dat ik soms tijd tekort kom om alles te doen wat ik zou willen doen met die jongens.” Stam maakt zijn eigen oefenstof. Dat doet hij mede op basis van de wedstrijden die hij bekijkt. ,,En aan het begin van het seizoen heb ik gekeken naar de spelers die er zijn, wat voor type verdedigers het zijn, welke kwaliteiten ze hebben en wat ik denk dat ze nog missen - ook in overleg met de trainers. De oefeningen die ik bedenk, proberen we zo veel mogelijk uit te voeren onder druk, dus met verdedigers en aanvallers samen. Om de wedstrijdsituaties zo goed mogelijk na te bootsen.”

Ziet hij al effect van zijn inspanningen? ,,Het vergt geduld en planning, zeker als je met zo veel verschillende jongens werkt, uit verschillende teams, backs en centrale verdedigers, en de tijd die je hebt beperkt is. Er komt veel herhaling bij kijken, dingen erin slijpen. Uiteindelijk staat of valt het met de leergierigheid van de speler. Als die het graag wil en hij het kan opbrengen om te allen tijde kritisch naar zijn eigen acties te kijken, dan komt het goed.”

PostPosted: 14 Apr 2014 13:29 
Beheerder

Oranje past niet in plan Stam

Bron: De Telegraaf

PostPosted: 14 Apr 2014 17:46 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Hij wilt dagelijks voor een vast elftal staan, Fonsje Groenendijk stopt bij Jong-Ajax.. 1+1=3 lijkt mij.

Volgend seizoen trainer van Jong-Ajax.

PostPosted: 05 May 2014 18:01 
Beheerder

Stam krijgt les van Co. En voor de mensen die Adriaanse als serieuze kandidaat zagen als vervanger van De Boer...
KNVB haalt Co Adriaanse binnen

Bron: De Telegraaf

PostPosted: 23 May 2014 00:27 
Beheerder

AS
Stam: 'Alles met stapjes'

Jaap Stam heeft er nooit een geheim van gemaakt ooit nog eens als hoofdcoach aan de slag te gaan. De huidige assistent trainer van Ajax heeft echter geen haast.

'Ik wil uiteindelijk wel hoofdcoach worden', vertelde Stam donderdagavond bij RTL Late Night. 'Wanneer dat gaat gebeuren is nog even de vraag. Ik ga volgend seizoen de cursus Coach Betaald Voetbal doen, dus in principe zou het daarna kunnen. We zien het wel, ik plan het net als mijn spelerscarrière, alles stapje voor stapje.'

PostPosted: 28 May 2014 09:17 
Beheerder

http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2014/05 ... x-trainen/

PostPosted: 28 May 2014 09:21 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Dan hebben we een nieuwe scout voor België nodig. ;)

PostPosted: 28 May 2014 09:27 
Beheerder

Iemand op het oog, HJ? Of is België al helemaal leeggevist?

PostPosted: 28 May 2014 16:49 
Beheerder

Bevestiging AJAX:
http://www.ajax.nl/Ajax-Nieuws/Ajax-nie ... g-Ajax.htm

PostPosted: 28 May 2014 17:20 
Erelid

Wel een goede zet denk. Blijft Stam eigenlijk 1/2 keer per week de verdedigers van het eerste elftal onder zijn hoede nemen?

PostPosted: 29 May 2014 00:40 
Erelid

In de jeugd wordt het toch meer opgedeeld per trainer. Waarom zou dat dan bij de A-selectie niet kunnen.

PostPosted: 03 Jun 2014 05:45 
Columnist

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Wim Jonk
Ik vind dit echt een heel goed duo voor Ajax.
Ulderink zie je altijd met een lach om zijn mond lopen, is een vrolijk figuur en brengt dus het nodige plezier met zich mee. Is bekend in de JL en gewoon een prima trainer.
Jaap is een topspeler geweest, straalt gezag uit en is een rustige man. Bij hem mag je een foutje maken, maar leert je direct hoe je dat foutje niet meer moet maken.
Ik denk dat ze dit jaar een mooie prestatie neer kunnen zetten en ik ga zeker Jong Ajax meer volgen dan vorig seizoen.
Ze hebben ook nog eens geluk dat ze een geweldige selectie hebben en door aanpassingen van de KNVB meer spelers van het eerste tot hun beschikking hebben en wanneer de (jeugd) internationals spelen er geen wedstrijden in de JL zijn.

PostPosted: 04 Dec 2014 14:46 
Beheerder

http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2014/12 ... et-cursus/

PostPosted: 04 Dec 2014 18:34 
Erelid

343 wrote:
Terecht, is een mens die op het veld wilt staan. Krijgt vast wel zijn papieren en kan het dan in 2016 overnemen van Frank

PostPosted: 04 Dec 2014 19:37 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Haha vind dit nieuws wel geniaal. Kan het ook goed begrijpen. Dat in de schoolbankjes zitten luisteren naar een Jan Doedel is niks voor een trainer. Die wil lekker voetballen.

PostPosted: 09 Dec 2014 14:53 

PostPosted: 23 Apr 2015 12:40 
Beheerder

http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2015/04 ... jong-ajax/

Post new topic  Reply to topic  [ 169 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 7  Next

All times are UTC+02:00