Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 310 posts ]  1 2 3 4 5 13  Next
Author Message
 Post subject: Richairo Zivkovic
PostPosted: 26 Feb 2014 08:18 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Richairo Živković, Servisch: Rišairo Živković (Assen, 5 september 1996) is een Nederlandse voetballer die als aanvaller speelt. Zijn biologische vader komt van Curaçao en zijn moeder (van wie hij de achternaam draagt) uit Servië.

Jeugd
Živković begon met voetballen bij voetbalvereniging FVV uit Foxhol. Hij viel daar al snel op door zijn behendigheid en snelheid. In 2007 vertrok hij op 11-jarige leeftijd naar de jeugd van FC Groningen alwaar hij de jeugdopleiding doorliep. Ook bij de beloften van FC Groningen bleef hij opvallen. November 2012 werd bekend dat Živković voor drie seizoenen zou gaan tekenen bij FC Groningen.[1]

FC Groningen
Op 2 december 2012 maakte hij zijn entree in de wedstrijd tegen Heracles Almelo als jongste debutant ooit voor FC Groningen.[2] In de eerste speelronde van het seizoen 2013-2014 maakte Živković zijn eerste eredivisiedoelpunt. Dit was op zaterdag 3 augustus 2013 in de uitwedstrijd bij NEC, de wedstrijd eindigde in een 1-4-overwinning. Doordat Živković scoorde loste hij Arjen Robben af als jongste doelpuntenmaker aller tijden van FC Groningen.[3] De vergelijking met Robben werd al snel gemaakt.[4] Živković werd in augustus opgenomen in de voorlopige selectie van Oranje onder-19.[5] Het talent bleef niet onopgemerkt, want in november waren er liefst 13 aanvragen van topscouts van Europese topclubs, waaronder Barcelona en Real Madrid.[6]

Wikipedia

Ajax en Groningen dus akkoord voor 2,5 miljoen met 10% doorverkooppercentage. Een uitstekende deal wat mij betreft. Die 2,5 miljoen is overigens niet toevallig ook de som waarvoor Danny Hoesen eventueel verkocht kan worden aan PAOK. Aangezien Hoesen nu al basisspeler is in Griekenland sluit ik niet uit dat die optie nog gelicht wordt.
De 'roddel' die ik gehoord heb over Hoesen is dat hij te vaak in het uitgaanscircuit te vinden was en men daarom bij Ajax besloten heeft dat een andere omgeving hem goed kan doen.

Terug naar Zivkovic, wat me aan hem bevalt is voornamelijk;
- goede kopper
- goede startsnelheid
- doelgericht
- redelijke functionele techniek
- redelijk in positie kiezen

Post subject: Re: Richairo Zivkovic
PostPosted: 26 Feb 2014 09:10 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Past goed in het beleid wat Ajax nu hanteert.

Is nu nog te halen voor een relatief laag bedrag. Mocht hij bij Groningen echt als basisspeler doorbreken dan moet je de hoofdprijs betalen.

Verder is het goed om te zien, dat Ajax verder kijkt en nu al reageert op eventueel vertrekkende spelers. Hoesen is verhuurd (als je echt van hem overtuigd bent, doe je dit niet), De Jong bungelt tussen spits en middenveld en zal wel vertrekken, Sigtorsson maakt het nog steeds niet waar en Bojan valt ook nog erg tegen.

Goede zet.

PostPosted: 26 Feb 2014 09:25 

Droomaankoop: Luis Suarez
Erg gecharmeerd van deze jongen. Zeer doelgericht en kan zich met zn 17 jaar al goed staande houden in de eredivisie, groot talent in mijn ogen. Mooi dat Ajax hem binnen heeft kunnen halen voor een mooie prijs. Hopelijk kan hij zich snel aanpassen aan het Ajax spelletje en het hogere niveau.

PostPosted: 26 Feb 2014 09:26 
Erelid

Persoonlijk vind ik ik dat Ajax beter afscheid kan nemen van Sigthorson, De Jong en Krkic na dit seizoen en waarschijnlijk zal Hoesen ook nog wel gaan. Dat betekent dat je naast Zivkovic eigenlijk nog een spits nodig hebt.

PostPosted: 26 Feb 2014 09:29 
Erelid

Kan een leuke voorhoede worden als ze allemaal hun vorm hebben

Fischer --- Zivkovic --- Kishna

PostPosted: 26 Feb 2014 09:33 
Erelid

Pushkin wrote:
Persoonlijk vind ik ik dat Ajax beter afscheid kan nemen van Sigthorson, De Jong en Krkic na dit seizoen en waarschijnlijk zal Hoesen ook nog wel gaan. Dat betekent dat je naast Zivkovic eigenlijk nog een spits nodig hebt.
Mee eens.
De voorhoede blijft min of meer een zorgenkindje en dan met name de spits en rechtsbuitenpositie. Ik weet niet, wat Ajax intern van plan is met Kishna. Wordt hij ook als spits gezien of als rechtsbuiten. Van de andere kant wordt het dan wel heel jeugdig allemaal. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Meleg. Ook een omgebouwde voorhoede-speler.

Met Zivkovic haalt Ajax wel een echte spits binnen.
Ik hoop, dat ze dit voor de rechsbuitenpostie ook doen. Kishna is een geweldig talent maar of hij direct een jaar lang presteert, moet je maar afwachten. Schone is leuk maar zie liever een specifieke buitenspeler. Als je je selectie echt compleet wilt maken, zou ik aankloppen bij PSV voor Narsingh.

PostPosted: 26 Feb 2014 09:49 
Erelid

Fernando Redondo wrote:
Pushkin wrote:
Mee eens.
De voorhoede blijft min of meer een zorgenkindje en dan met name de spits en rechtsbuitenpositie. Ik weet niet, wat Ajax intern van plan is met Kishna. Wordt hij ook als spits gezien of als rechtsbuiten. Van de andere kant wordt het dan wel heel jeugdig allemaal. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Meleg. Ook een omgebouwde voorhoede-speler.

Met Zivkovic haalt Ajax wel een echte spits binnen.
Ik hoop, dat ze dit voor de rechsbuitenpostie ook doen. Kishna is een geweldig talent maar of hij direct een jaar lang presteert, moet je maar afwachten. Schone is leuk maar zie liever een specifieke buitenspeler. Als je je selectie echt compleet wilt maken, zou ik aankloppen bij PSV voor Narsingh.
De rechtsbuiten kan je nog min of meer 'oplossen' door Schone als back te gebruiken en De Sa in jong Ajax te houden. Dan heb je opties achter Kishna. Ik vrees dat Ajax Krkic er nog bij gaat houden omdat die multi-inzetbaar is en er anders wel heel veel wisselingen moeten komen.

PostPosted: 26 Feb 2014 10:46 

Fernando Redondo wrote:
Kishna is een geweldig talent maar of hij direct een jaar lang presteert, moet je maar afwachten.
Hoef je eigenlijk niet eens af te wachten. Ik kan niemand bedenken die debuteerde en die het opportunistische enthousiasme waarmee-ie onthaald werd kon vasthouden. In het begin wordt alles door een roze bril bekeken, daarna gaat die bril af maar worden de prestaties die door die roze bril werden bekeken wel als norm aangehouden. Dit seizoen is Bakkali het beste voorbeeld, vorig jaar meegerekend hebben wij Fischer rondlopen.

'Het is niet de bedoeling dat je Peter Bosz tegenspreekt. Hij neemt bovendien allemaal mensen mee die het met hem eens zijn. Het begint al met Hendrie Krüzen, z'n assistent, en het eindigt met z'n ex-vrouw die de was gaat doen.' - Marcel van Roosmalen

PostPosted: 26 Feb 2014 11:20 
Erelid

Van der Vaart was een van de weinigen die het langer volhield, maargoed...jullie hebben inderdaad wel een punt.

PostPosted: 26 Feb 2014 12:35 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
Pushkin wrote:
Van der Vaart was een van de weinigen die het langer volhield, maargoed...jullie hebben inderdaad wel een punt.
Enne... goh hoe heetie ook alweer..... spelertje van Liverpool... OH JA: Suarez :smileajax:
Was geen eigen jeugd, maar nog steeds jong toen hij kwam.

PostPosted: 26 Feb 2014 16:20 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Narsingh zou prachtig zijn maar als hij meegaat met Oranje en hij speelt dan zal hij samen met Pizza wel voor een buitenlandse transfer gaan. Bij psv is toch niets te halen.

Ik moet het nog zien of Zivkovic echt wel de kwaliteiten heeft die hij wordt toegedicht. Ik vind hem wel beter dan Nijland Jr. :lol: Ook de prijs is redelijk (2,5 miljoen)
Positief is in ieder geval dat Grootmuil Nijland rustig aan het onderhandelen is ipv stoere kretologie als "Wij verkopen niet aan de concurrent".

PostPosted: 26 Feb 2014 16:38 
Erelid

Ik weet ook nog niet wat ik ervan moet vinden.

Schijnt een groot talent te zijn.
Wat ik van hem weet is alleen dat hij eerst telkens heel goed inviel, maar toen hij eenmaal een basisplaats had er weinig meer van bakte...

PostPosted: 26 Feb 2014 17:13 
Erelid

Pushkin wrote:
Zo'n beetje de eerste actie die ik van hem zag was het poorten van Maldini waarmee hij tegelijkertijd 3 Italianen voor schut zette. Rafael debuteerde met een flair en een uitstraling die ik lang niet bij debutanten gezien heb. Tot afgelopen week dan, ik heb er weer een gezien. :D

PostPosted: 26 Feb 2014 17:44 

Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Als je op 17 jarige leeftijd al zo gevaarlijk bent, heb je echt wat in je mars. Uitstekende deal, ik ben hier erg content mee. Vorige zomer wilde Ajax hem ook al hebben, dat standvastige spreekt me aan.

PostPosted: 26 Feb 2014 19:27 
Columnist

Droomaankoop: Wim Jonk
Pushkin wrote:
Kan een leuke voorhoede worden als ze allemaal hun vorm hebben

Fischer --- Zivkovic --- Kishna
Dit wilde ik posten :P

Ik hoop het niet, maar ik denk dat Ajax nog een jaar Bojan wilt huren.
Wat mij betreft komt er inderdaad een speler als Narsingh bij.
Dan kunnen Fischer en Kishna op links het uitvechten, Zivkovic krijgt ballen van de zijkant om in te koppen en Narsingh is een garantie voor 20 assists als hij fit blijft.

Ik denk alleen dat PSV minimaal 8 tot 10 miljoen voor Naringh wilt hebben en dat zie ik Ajax niet uitgeven.

PostPosted: 26 Feb 2014 21:18 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Jongens, kom op! Zivkovic is nog lang niet goed genoeg om eerste spits bij Ajax te worden. Absoluut een groot talent die over een paar jaar een topper bij ons in de spits kan worden. Maar op dit moment komt hij -en dat kan je 'm niet verwijten- gewoon nog te kort. Je kan toch niet in de CL aankomen met Zivkovic? Zivkovic moet volgend jaar lekker in JL spelen met Jong- Ajax en verder zou het onze tweede spits moeten zijn.

PostPosted: 27 Feb 2014 08:39 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Is Zikovic niet een Matavzachtige spits?

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 27 Feb 2014 09:26 
Erelid

Mwoah, ik snap de vergelijking wel maar toch. Ik maak liever een andere vergelijking, ik vind Zivkovic nu al een stuk beter op dezelfde leeftijd dan Ryan Babel die destijds bij Ajax debuteerde.

PostPosted: 27 Feb 2014 10:10 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
AS

Kijk eens aan. Zo mak als een lammetje.
Update - 09.13 uur 27.02
Hans Nijland heeft in het Algemeen Dagblad aangegeven dat Zivkovic mag vertrekken. 'We wilden zijn contract openbreken en verlengen, maar Richairo heeft aangegeven ambities te hebben. Hij wil hogerop. Dat is zijn goed recht. Er is zeker nog geen groen licht. Na het weekend praten we verder. De gesprekken met Ajax verlopen zeer plezierig.'

PostPosted: 27 Feb 2014 10:42 
Erelid

Erg vreemd is dat ook niet; AS
DvhN: 'Transfer Zivkovic broodnodig'
BvdPloeg, 27-02-2014 08:07, 1813 views, Dagblad van het Noorden |
Krijg 50 euro kado als je nu gaat weddden.
Het Dagblad van het Noorden schrijft donderdagmorgen dat een transfer van Richairo Zivkovic voor FC Groningen 'broodnodig' is. De huidige nummer negen van de Eredivisie schreef afgelopen jaar 'dieprode cijfers'.

'Van de vergoedingssom die FC Groningen voor Zivkovic opstrijkt moet de club 18 procent afdragen aan het investeringsfonds dat het mogelijk maakt dat FC Groningen aankopen doet en waarin alle spelers zijn opgenomen. Na aftrek van kosten houdt het vermoedelijk een kleine twee miljoen euro over aan de transfer. FC Groningen heeft het geld broodnodig om financieel te kunnen overleven. Het heeft over het vorige seizoen dieprode cijfers geschreven en het eigen vermogen met bijna twee miljoen euro zien teruglopen naar 2.030.000 euro', schrijft Jan Mennega.

'De bodem van de twee jaar geleden nog met ruim vier miljoen euro gevulde schatkist in Euroborg komt gevaarlijk dicht in zicht. De transfer van Richairo Zivkovic is daarom pure noodzaak. En Filip Kostic is de volgende die vertrekt of beter gezegd: moet vertrekken. Is het niet al na dit seizoen, dan een seizoen later.'
Aangezien Zivkovic nog een jeugdcontract heeft dat slechts 1,5 jaar doorloopt moeten ze wel. Overigens wel tekenend dat ze daar ook het eigen vermogen zien teruglopen terwijl ze afgelopen zomer ook al Bacuna en Van Dijk verkocht hebben zonder deze zomer echt grote transfers te doen.Dat impliceert wel dat ze een tijdje boven hun stand geleefd hebben....

PostPosted: 27 Feb 2014 11:13 
Erelid

Die jongen kan 1 ding niet zo goed: Met de rug naar het goal toe spelen. Dit is typisch een speler die altijd de loopacties en de diepte zoekt. Moet daarin nog veel verbeteren, maar dat kan natuurlijk. Laat hem maar een jaar in Jong Ajax voetballen met af en toe een invalbeurtje bij het eerste. Is ook pas 17 natuurlijk, dit wordt echt nog niet de eerste spits van Ajax aankomend seizoen.

PostPosted: 27 Feb 2014 12:08 
Erelid

Pushkin wrote:
Erg vreemd is dat ook niet; AS
DvhN: 'Transfer Zivkovic broodnodig'
BvdPloeg, 27-02-2014 08:07, 1813 views, Dagblad van het Noorden |
Krijg 50 euro kado als je nu gaat weddden.
Het Dagblad van het Noorden schrijft donderdagmorgen dat een transfer van Richairo Zivkovic voor FC Groningen 'broodnodig' is. De huidige nummer negen van de Eredivisie schreef afgelopen jaar 'dieprode cijfers'.

'Van de vergoedingssom die FC Groningen voor Zivkovic opstrijkt moet de club 18 procent afdragen aan het investeringsfonds dat het mogelijk maakt dat FC Groningen aankopen doet en waarin alle spelers zijn opgenomen. Na aftrek van kosten houdt het vermoedelijk een kleine twee miljoen euro over aan de transfer. FC Groningen heeft het geld broodnodig om financieel te kunnen overleven. Het heeft over het vorige seizoen dieprode cijfers geschreven en het eigen vermogen met bijna twee miljoen euro zien teruglopen naar 2.030.000 euro', schrijft Jan Mennega.

'De bodem van de twee jaar geleden nog met ruim vier miljoen euro gevulde schatkist in Euroborg komt gevaarlijk dicht in zicht. De transfer van Richairo Zivkovic is daarom pure noodzaak. En Filip Kostic is de volgende die vertrekt of beter gezegd: moet vertrekken. Is het niet al na dit seizoen, dan een seizoen later.'
Kostic ook maar halen dus. :)
RogerGarcia wrote:
Die jongen kan 1 ding niet zo goed: Met de rug naar het goal toe spelen. Dit is typisch een speler die altijd de loopacties en de diepte zoekt.
Ziyech erachter --> steekballetje --> doelpunt.
Jammer dat het niet allemaal zo simpel is. ;)

PostPosted: 27 Feb 2014 14:33 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Het enige wat ik gezien heb van die jongen is de youtube film hierboven. En veel is dat ook weer niet. Ik ben benieuwd.

PostPosted: 02 Mar 2014 18:11 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Bij de FC weten ze het op de tribune al zeker. Die jongen kan daar niet meer veilig over straat. Wordt van alle kanten uitgekotst.

PostPosted: 02 Mar 2014 18:18 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
GJ1402 wrote:
Bij de FC weten ze het op de tribune al zeker. Die jongen kan daar niet meer veilig over straat. Wordt van alle kanten uitgekotst.
Trieste club..

maar een beet're club dan deze is er niet!

Post new topic  Reply to topic  [ 310 posts ]  1 2 3 4 5 13  Next

All times are UTC+01:00