Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 865 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 35  Next
Author Message
 Post subject: Re: Justin Kluivert
PostPosted: 29 Nov 2017 17:34 
Erelid

rebuah wrote:
renemar wrote:
Nee, maar het is zeker ook niet ondenkbaar of ga jij er gemakshalve van uit dat het rendement zo slecht blijft.
Onder De Boer vond ik Younes erg matig en onder Keizer wederom.
In het laatste jaar van de boer scoorde hij 8 goals en gaf hij 9 assists in 27 eredivisiewedstrijden.

PostPosted: 14 Dec 2017 13:30 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
AC Milan heeft schijnbaar interesse, maar die club is een zinkend schip wat mij betreft.

http://www.90min.com/it/posts/5904965-m ... n-ostacolo

PostPosted: 21 Dec 2017 09:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Goh wat is het toch verdacht rustig hier. Lijkt net of velen het niet in hem zien zitten. Merkwaardig toch. Een jong talent uit de eigen opleiding en ook nog de zoon van een geweldige Ajax spits.

Ja zet dit knulletje maar terug in Jong Ajax hoor. :lol:

Zelf heb ik weer genoten van hem gisteravond. Vrijwel al het gevaar kwam bij hem vandaan. Speelde die back wederom helemaal stuk. En het rendement , wat nog beter kan, begint langzaam te komen.

Er komt veel gevaar weg van zijn kant. Je ziet bijvoorbeeld dat er veel meer voorzetten in de 16 komen. Alleen anticiperen ze daar nog matig op. Dolberg is vaak al doorgelopen en de aansluiting van achteren valt tegen.

Het is gewoon totaal niet te vergelijken met Younes. Die gaf vrijwel nooit een voorzet, kwam bijna altijd naar binnen en het leidde tot heel weinig. Kon zijn kansen niet afmaken, wist geen eindpass te geven en verprutste veel kansrijke situaties. Ook totaal geen diepte in zijn spel en meeverdedigen deed hij niet.

Bij Kluivert kun je zeggen dat hij nog moeite heeft om het 90 minuten vol te houden, zeker 2x in de week. Wat volkomen logisch is overigens. Verder moet hij nog betere keuzes gaan maken in de eindfase. In de A1 en bij Jong Ajax had hij meer tijd om te kijken en vervolgens de bal voor te geven of voor eigen succes te gaan. Nu moet het nog sneller en dat vergt aanpassing.

Ik hoop vooral dat hij zijn acties blijft maken. Ook als het mislukt. Want de volgende keer kom je wel goed uit en dan ben je er langs. Aan dat bange gedoe heb je niks. Hij kan goed variëren tussen buitenom of binnendoor. Gebruikt beide benen met passen, dribbelen en trappen en dat blijft lastig te verdedigen. Kijk hoe vaak ze in zijn schijnbewegingen trappen. Prachtig om te zien.

Let eens op zijn acceleratie en behendigheid. Gisteren verloor hij een duel en toch anticipeerde hij eerder dan zijn tegenstander waardoor hij de bal weer had. Dat was in de 16.

Als ik kijk naar de buitenspelers van Ajax dan presteert hij qua veldspel het beste. Qua rendement is het Neres. Maar hebben jullie Neres gisteren gezien? Hij had 1 actie 10 minuten voor tijd die succesvol was. Verder?? Ik vind dat echt matig voor zo'n dure aankoop. Hij moet toch gewoon zijn man opzoeken en er voorbij gaan? Of succesvol combineren als hij naar binnen komt.

En praat niet over dubbele dekking want daar had Kluivert net zo goed last van. Ik verwacht meer energie, lef van Neres. Dat hij kansen kan afmaken heeft hij vanaf het begin bewezen. Loopacties naar binnen zijn positief en hij kan een eindpass geven. Nu is het zaak om nog vaker zijn tegenstander voorbij te gaan. Of te combineren met een middenvelder die hem vervolgens over de grond diep stuurt (Ziyech staat nota bene aan zijn kant). Hij moet niet proberen om tussen 3 man door te dribbelen. Dat is niet het juiste moment en levert altijd balverlies op. Verder moet hij vaker wisselen tussen binnendoor en buitenom. Want als hij buitenom gaat kan hij alsnog uitkomen bij zijn linkerbeen. Het is dan zo jammer dat hij vrijwel alles met links doet want dan heb je altijd meer afstand nodig als je buitenom gaat.

Het is in ieder geval een stuk beter zo met Kluivert en Neres. Nu moet er nog concurrentie komen. Want Bande is nog niet genoeg. Younes gaat weg, Cerny lang geblesseerd en zal nog steeds twijfelachtig zijn. Johnsen moet je afwachten. Er moet een rechtsbenige rechtsbuiten bij. Vergeet niet dat ze allemaal heel jong zijn.

PostPosted: 21 Dec 2017 09:58 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Kluivert gaat de laatste weken steeds beter spelen. Lijkt zijn plekje op linksbuiten echt gevonden te hebben. Het is jammer dat Ajax zijn goede spel gisteren niet beloond heeft.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 21 Dec 2017 09:59 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ik wacht nog steeds op zijn verlenging.....

PostPosted: 21 Dec 2017 12:01 
Erelid

Leonel wrote:
Ik wacht nog steeds op zijn verlenging.....
Ja Raiola , hoe zit het daarmee eigenlijk?

PostPosted: 21 Dec 2017 21:55 
Erelid

Jerome wrote:
Goh wat is het toch verdacht rustig hier. Lijkt net of velen het niet in hem zien zitten. Merkwaardig toch. Een jong talent uit de eigen opleiding en ook nog de zoon van een geweldige Ajax spits.

Ja zet dit knulletje maar terug in Jong Ajax hoor. :lol:

Zelf heb ik weer genoten van hem gisteravond. Vrijwel al het gevaar kwam bij hem vandaan. Speelde die back wederom helemaal stuk. En het rendement , wat nog beter kan, begint langzaam te komen.

Er komt veel gevaar weg van zijn kant. Je ziet bijvoorbeeld dat er veel meer voorzetten in de 16 komen. Alleen anticiperen ze daar nog matig op. Dolberg is vaak al doorgelopen en de aansluiting van achteren valt tegen.

Het is gewoon totaal niet te vergelijken met Younes. Die gaf vrijwel nooit een voorzet, kwam bijna altijd naar binnen en het leidde tot heel weinig. Kon zijn kansen niet afmaken, wist geen eindpass te geven en verprutste veel kansrijke situaties. Ook totaal geen diepte in zijn spel en meeverdedigen deed hij niet.

Bij Kluivert kun je zeggen dat hij nog moeite heeft om het 90 minuten vol te houden, zeker 2x in de week. Wat volkomen logisch is overigens. Verder moet hij nog betere keuzes gaan maken in de eindfase. In de A1 en bij Jong Ajax had hij meer tijd om te kijken en vervolgens de bal voor te geven of voor eigen succes te gaan. Nu moet het nog sneller en dat vergt aanpassing.

Ik hoop vooral dat hij zijn acties blijft maken. Ook als het mislukt. Want de volgende keer kom je wel goed uit en dan ben je er langs. Aan dat bange gedoe heb je niks. Hij kan goed variëren tussen buitenom of binnendoor. Gebruikt beide benen met passen, dribbelen en trappen en dat blijft lastig te verdedigen. Kijk hoe vaak ze in zijn schijnbewegingen trappen. Prachtig om te zien.

Let eens op zijn acceleratie en behendigheid. Gisteren verloor hij een duel en toch anticipeerde hij eerder dan zijn tegenstander waardoor hij de bal weer had. Dat was in de 16.

Als ik kijk naar de buitenspelers van Ajax dan presteert hij qua veldspel het beste. Qua rendement is het Neres. Maar hebben jullie Neres gisteren gezien? Hij had 1 actie 10 minuten voor tijd die succesvol was. Verder?? Ik vind dat echt matig voor zo'n dure aankoop. Hij moet toch gewoon zijn man opzoeken en er voorbij gaan? Of succesvol combineren als hij naar binnen komt.

En praat niet over dubbele dekking want daar had Kluivert net zo goed last van. Ik verwacht meer energie, lef van Neres. Dat hij kansen kan afmaken heeft hij vanaf het begin bewezen. Loopacties naar binnen zijn positief en hij kan een eindpass geven. Nu is het zaak om nog vaker zijn tegenstander voorbij te gaan. Of te combineren met een middenvelder die hem vervolgens over de grond diep stuurt (Ziyech staat nota bene aan zijn kant). Hij moet niet proberen om tussen 3 man door te dribbelen. Dat is niet het juiste moment en levert altijd balverlies op. Verder moet hij vaker wisselen tussen binnendoor en buitenom. Want als hij buitenom gaat kan hij alsnog uitkomen bij zijn linkerbeen. Het is dan zo jammer dat hij vrijwel alles met links doet want dan heb je altijd meer afstand nodig als je buitenom gaat.

Het is in ieder geval een stuk beter zo met Kluivert en Neres. Nu moet er nog concurrentie komen. Want Bande is nog niet genoeg. Younes gaat weg, Cerny lang geblesseerd en zal nog steeds twijfelachtig zijn. Johnsen moet je afwachten. Er moet een rechtsbenige rechtsbuiten bij. Vergeet niet dat ze allemaal heel jong zijn.
Eens, met afstand meest gevaarlijke man van de laatste weken. Naast verhuizen naar links heeft ook zijn gedragsverandering hem goed gedaan.

PostPosted: 22 Dec 2017 22:01 

Het is verre van een briljante voetballer, maar zijn voorzet is best redelijk en kan een bal matig tot redelijk aannemen.

PostPosted: 23 Dec 2017 01:02 
Erelid

In de categorie onbetrouwbare geruchten...

https://uk.sports.yahoo.com/news/exclus ... 09341.html

PostPosted: 23 Dec 2017 18:14 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
https://www.ad.nl/transfer-talk/tt-klui ... ~abcde00d/

PostPosted: 05 Jan 2018 21:33 
Beheerder

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-rekent-op ... t-kluivert

PostPosted: 05 Jan 2018 21:46 
Erelid

#goednieuwsdag :ajaxsjaal:

PostPosted: 05 Jan 2018 21:59 
Erelid

Mooi, mooi maar ik wacht toch nog even op de definitieve krabbel onder het nieuwe contract voor ik de vlag uithang.

PostPosted: 05 Jan 2018 23:17 
Erelid

Wow, nieuws wat ik niet verwacht. Ik ben benieuwd.

PostPosted: 06 Jan 2018 00:55 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Leonel wrote:
Wow, nieuws wat ik niet verwacht. Ik ben benieuwd.
Bij Kluivert heb ik toch ook ergens een goed gevoel ondanks, dat hij ook die rat als zaakwaarnemer heeft. Kluivert doet er goed aan om nog een paar jaar te blijven. Het nadeel van deze Kluivert is, dat hij nog een pure buitenspeler is. In andere competities spelen ze vrijwel niet met echte buitenspelers en kom je vanaf het middenveld of 2e spits. Dat kan hij nog niet. Daarvoor moet hij fysiek sterker worden, meer ervaren worden en slimmer. Een Neres bv is veel slimmer met bv loopacties.

Een goede keuze dus al moet hij wel nog tekenen.

Lang geleden, dat Ajax zo goed zat in buitenspelers.
Richting volgend seizoen Kluivert, Neres, Bande en Johnsen. Veelbelovend.

PostPosted: 14 Jan 2018 18:37 
Erelid

Kluivert blij met pitbull Tagliafico.

https://www.vi.nl/nieuws/tagliafico-is- ... ne-pitbull

PostPosted: 19 Jan 2018 17:48 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Hij durft niks te zeggen meer over contractverlenging. Denk toch dat hij niet gaat verlengen

PostPosted: 21 Jan 2018 00:02 
Erelid

Lekker naar Lazio o.i.d. gaan, Justin. Benieuwd wat Chiellini met je doet.

PostPosted: 04 Feb 2018 10:09 

Naar verluidt in onderhandeling met Man.U.. We hebben sowieso maar 3 buitenspelers waarvan er 2 wss. verkassen. Als Younes niet zou vertrekken zou ik wijsneusje meteen op de bank zetten. Nu maakt het niet uit omdat ze allebei vertrekken. Of Kuhn zou goed genoeg moeten zijn. Dan zou ik beiden op de bank zetten. Zowel Younes als Kluivert spelen ondermaats.
M.U. wil Kluivert mss. meteen verhuren. Ik hoop toch dat AJAX hem niet gaat huren. Zo zie je maar, M.U. koopt hem nu om te voorkomen dat ze straks meer moeten betalen. Is mss. een nieuwe trend. Zum Kotsen.

PostPosted: 04 Feb 2018 10:14 
Erelid

renemar wrote:
Naar verluidt in onderhandeling met Man.U.. We hebben sowieso maar 3 buitenspelers waarvan er 2 wss. verkassen. Als Younes niet zou vertrekken zou ik wijsneusje meteen op de bank zetten. Nu maakt het niet uit omdat ze allebei vertrekken. Of Kuhn zou goed genoeg moeten zijn. Dan zou ik beiden op de bank zetten. Zowel Younes als Kluivert spelen ondermaats.
M.U. wil Kluivert mss. meteen verhuren. Ik hoop toch dat AJAX hem niet gaat huren. Zo zie je maar, M.U. koopt hem nu om te voorkomen dat ze straks meer moeten betalen. Is mss. een nieuwe trend. Zum Kotsen.
Sterker nog, er zijn Engelse kranten die meldden dat het bijna rond is, initiele bedrag van bijna 12 miljoen euro wat nog met bonussen kan oplopen, indien hij niet verlengt is dat natuurlijk 1 jaar contract wel de hoofdprijs.

PostPosted: 04 Feb 2018 10:35 
Erelid

Ik denk ook dat het puur over zijn naam gaat, want hij heeft goede acties hoor, maar Neres zijn dribbels zijn ook procentueel beter dan die van Kluivert, daarnaast is Neres veel efficienter, en veel beter in zijn laatste pass/voorzet dan een Kluivert.
Neres word niet bekeken door Absolute topclubs, Kluivert wel, Neres 8 goals 9 assist in veel minder minuten dan Kluivert, Kluivert 3 goals 5 assist..
Kluivert is gewoon puur een Hype ontstaan op zijn naam.

PostPosted: 04 Feb 2018 10:45 
Erelid

Kluivert heeft overigens 5 goals 2 assist, zat fout.

PostPosted: 04 Feb 2018 13:23 
Beheerder

Ja, van The Mirror.
https://www.parool.nl/sport/-gevorderde ... ~a4498113/

Zou het wel schandalig vinden mocht het waar zijn. Dan is de familie Kluivert wat mij betreft niet meer welkom bij AJAX.

PostPosted: 04 Feb 2018 13:32 
Erelid

343 wrote:
Ja, van The Mirror.
https://www.parool.nl/sport/-gevorderde ... ~a4498113/

Zou het wel schandalig vinden mocht het waar zijn. Dan is de familie Kluivert wat mij betreft niet meer welkom bij AJAX.
Het is eigenlijk precies wat ik me voorstelde.

PostPosted: 04 Feb 2018 14:44 

renemar wrote:
Tja, die Engelse clubs moeten nu eenmaal een beetje op de kleintjes letten hè? Vooral als je het niet zo breed hebt, zoals United... :roll: Wat een tijd eigenlijk wat voetbal betreft, clubs die maar spelers halen die ze eigenlijk niet eens nodig hebben, wat verlang ik terug naar de tijd voor het Bosman arrest...

Post new topic  Reply to topic  [ 865 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 35  Next

All times are UTC+02:00